КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без руху
13 жовтня 2020 року м. Київ №320/9459/20
Суддя Київського окружного адміністративного суду Брагіна О.Є., розглянувши позовну заяву ОСОБА_1 до управління соціального захисту населення Миронівської райдержадміністрації Київської області про визнання протиправною відмову та зобов`язання вчинити дії,
у с т а н о в и в:
до суду звернувся ОСОБА_1 з позовом про визнання протиправною відмову УСЗН Миронівської райдержадміністрації у наданні статусу інваліда війни та видачі посвідчення встановленого зразка та зобов`язання видати таке посвідчення як особі, яка була залучена до складу формувань Цивільної оборони та стала особою з інвалідністю внаслідок захворювань, пов`язаних з ліквідацією наслідків Чорнобильської катастрофи відповідно до п.9 ч.2 ст. 7 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту".
Відповідно до ч.1 ст. 171 КАС України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи: 1) подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність; 2) має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником); 3) відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; 4) належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності; 5) позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); 6) немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
За результатом розгляду поданих документів, суд приходить до висновку про їх невідповідність положенням ст.ст. 160, 161 КАС України.
Недоліки позовної заяви повинні бути усунені шляхом подання суду належним чином оформленої позовної заяви, з зазначенням у ній: адреси електронної пошти позивача; підстав та обставин залучення до складу формувань ЦО у період з 10.05.1987 по 11.06.1987, в тому числі з посиланням та наданням доказів, якими підтверджена ця обставина, зокрема, але не виключно, розпорядження начальника штабу ЦО та/або керівника територіального органу та визначення розміру заробітної плати, яка була одержана заявником у спірний період та представлення суду документів, якими супроводжувалось її нарахування та виплата; наказів щодо формування списку осіб, які були залучені до складу формувань ЦО Чорнобильського району у 1986 для ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС від Миронівського Райбиткомбінату; довідок (маршрутних листів) про безпосередню участь позивача в ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС; викладення переліку робіт та місця їх виконання в період знаходження в зоні відчуження; надання суду витягу із Державного реєстру застрахованих осіб, який ведеться Пенсійним фондом; обґрунтування порушення прав та інтересів позивача вчиненою бездіяльністю відповідача із розкриттям змісту порушених прав; надання доказів звільнення від сплати судового збору (посвідчення інваліда другої групи) або оригіналу квитанції про сплату 1681,60 грн. за дві вимоги немайнового характеру.
За приписами ч. 3 ст. 161 КАСУ, до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Проте, позивачем не надано документу про сплату судового збору. У позовній заяві, як на підставу звільнення від сплати судового збору, він посилається на свій статус інваліда 2 групи, на підтвердження чого надав посвідчення учасника ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС у 1987 (категорія 1) з позначкою про наявність інвалідності 2 групи та довідку до акту огляду МСЕК серії АВ №0092309 від 09.01.2020.
Однак, ЗУ "Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні" встановлені основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні, що гарантує їм рівні з усіма іншими громадянами можливості для участі в економічній, політичній і соціальній сферах життя суспільства, створення необхідних умов, які дають можливість особам з інвалідністю ефективно реалізувати права та свободи людини і громадянина та вести повноцінний спосіб життя згідно з індивідуальними можливостями, здібностями і інтересами.
Згідно ст.3 Закону, інвалідність як міра втрати здоров`я визначається шляхом експертного обстеження в органах медико-соціальної експертизи центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я.
Особам з інвалідністю, які не мають права на пенсію чи соціальну допомогу відповідно до законів України "Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю", "Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю", пільги надаються на підставі довідки, що безоплатно видається структурними підрозділами соціального захисту населення районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій, виконавчими органами міських рад за місцем проживання, в якій зазначаються прізвище, ім`я, по батькові, група та причина інвалідності, а також у відповідних випадках - основні нозологічні форми захворювань (по зору, слуху та з ураженням опорно-рухового апарату). Порядок видачі такої довідки та її форма затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері соціального захисту населення.
Підставою для надання особі права на пільгу при одержанні пенсійних виплат є посвідчення встановленого зразка.
Згідно ч.3 ст.4 Закону України "Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні", пільги особам з інвалідністю надаються на підставі посвідчення, яке підтверджує відповідний статус, пенсійного посвідчення чи посвідчення, що підтверджує призначення соціальної допомоги відповідно до законів України "Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю", "Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю", в яких зазначено групу та причину інвалідності (для повнолітніх осіб), категорію "дитина з інвалідністю" (для дітей), а також у відповідних випадках вказано їх основні нозологічні форми захворювань (по зору, слуху та з ураженням опорно-рухового апарату).
Оскільки позивачем не надано такого документу, підстави для звільнення його від сплати судового збору відсутні.
Надане позивачем посвідчення серії НОМЕР_1 , яке видане Київської облдержадміністрацією 01.06.2020, підтверджує лише його статус як учасника ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС у 1987 року, наявність якого не звільнює позивача від сплати судового збору відповідно до вимог ст. 5 Закону України "Про судовий збір".
Відповідно до ч. 2 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру фізичною особою судовий збір складає 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб. Згідно з частиною 3 статті 6 закону України "Про судовий збір" у разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.
Враховуючи, що заявлено дві вимоги немайнового характеру, позивачеві слід оплатити судовий збір у розмірі 1681,60 грн. за дві вимоги немайнового характеру та надати суду оригінал документу, що підтверджує сплату судового збору.
З огляду на те, що матеріали позовної заяви оформлені не належним чином, чого вимагає Кодекс адміністративного судочинства України, суддя визнав за необхідне залишити позовну заяву без руху.
Керуючись ст.ст. 161, 169, 171 КАС України, суд -
у х в а л и в:
позовну заяву ОСОБА_1 до управління соціального населення Миронівської райдержадміністрації Київської області про визнання протиправною відмову та зобов`язання вчинити дії, - залишити без руху.
Встановити позивачеві десятиденний строк для усунення недоліків позовної заяви з дня отримання копії даної ухвали.
Копію ухвали надіслати позивачеві.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не підлягає оскарженню. Заперечення на ухвалу можуть бути включені до апеляційної скарги на рішення суду .
Суддя Брагіна О.Є.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.10.2020 |
Оприлюднено | 21.10.2020 |
Номер документу | 92293490 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Брагіна О.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні