Справа № 420/7699/20
УХВАЛА
19 жовтня 2020 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Завальнюка І.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами загального позовного провадження справу за адміністративним позовом Приватного підприємства Тіра до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду із вказаним адміністративним позовом, в якому просить суд визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 13.04.2020 №№ 0010790501, 0010800501, 0010810501, 0010820501, 0010850501, 00109000507.
Ухвалою судді від 18.08.2020 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі; ухвалено справу розглядати за правилами загального позовного провадження.
Ухвалою суду від 01.10.2020 закрито підготовче засідання, в якому встановлено порядок з`ясування обставин та дослідження доказів в т.ч. шляхом допиту двох свідків, та призначено справу до судового розгляду.
19.10.2020 до суду від Приватного підприємства Тіра надійшло клопотання про зупинення провадження по справі до завершення обмежувальних заходів.
19.10.2020 до суду від Головного управління ДПС в Одеській област засобами електронного зв`язку надійшло клопотання про зупинення провадження по справі № 420/7699/20 до завершення обмежувальних заходів.
В обґрунтування клопотання зазначено, що у зв`язку з ростом чисельності випадків захворювання на гостру респіраторну хворобу COVID-19, спричинену коронавірусом SARS-CoV-2 (далі - коронавірус) серед працівників ГУ ДПС в Одеській області, контролюючий орган не може прийняти участь у даному судовому засіданні. В свою чергу, постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 № 211 Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої корона вірусом SARS-CoV-2 із змінами, внесеними постановами Кабінету Міністрів України від 16 березня 2020 року № 215, від 20 березня 2020 року № 242, від 25 березня 2020 року № 239, від 29 березня 2020 року № 241, від 02 квітня 2020 року № 255, від 08 квітня 2020 року № 262 та від 15 квітня 2020 року № 284, з урахуванням рішення Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 10 березня 2020 року, на усій території України з 12 березня до 24 квітня 2020 року установлено карантин. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 22.04.2020 року № 291 були внесені зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 року № 211, а також наступними постановами Кабінету Міністрів України продовжено карантин до 31 жовтня 2020 року. Працівники Головного управління ДПС в Одеській області з повною соціальною відповідальністю ставляться до введених в країні заходів, пов`язаних із упередженням розповсюдження особливо небезпечних інфекційних хвороб, а тому прибуття до призначеного на 19 жовтня 2020 року судового засідання, з огляду на вищевикладене, є неможливим. В свою чергу, Головне управління ДПС в Одеській області вважає за необхідне розглядати судову справу № 420/7699/20 лише у порядку відкритого судового засідання з обов`язковою участю представника Головного управління ДПС в Одеській області, з огляду на необхідність забезпечення доведення позиції контролюючого органу щодо правомірності оскаржених Позивачем дій.
Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення клопотань сторін.
Відповідно до ст. 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Судом встановлено, що постановою Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 р. №641 Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 визначено:
2. Залежно від епідемічної ситуації в регіоні або районі чи місті обласного значення (далі - окремі адміністративно-територіальні одиниці регіону) встановлюється "зелений", "жовтий", "помаранчевий" або "червоний" рівень епідемічної небезпеки поширення COVID-19 (далі - рівень епідемічної небезпеки).
3. Рівень епідемічної небезпеки встановлюється за результатом оцінки епідемічних показників та визначається рішенням Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, яке розміщується на офіційному інформаційному порталі Кабінету Міністрів України (за посиланням http://covid19.gov.ua).
4. "Жовтий", "помаранчевий" або "червоний" рівень епідемічної небезпеки встановлюється на території регіону, в якому наявне значне поширення COVID-19.
Рівень епідемічної небезпеки може змінюватися для всієї території регіону або території окремих адміністративно-територіальних одиниць регіону.
В регіоні, щодо якого відсутнє рішення Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій про встановлення рівня епідемічної небезпеки, застосовуються протиепідемічні заходи, передбачені для "зеленого" рівня епідемічної небезпеки…
6. Державна комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій раз на сім днів приймає рішення про встановлення на території регіону або окремих адміністративно-територіальних одиниць регіону рівня епідемічної небезпеки "жовтий", "помаранчевий" або "червоний".
Рішення про послаблення "червоного", "помаранчевого" та "жовтого" рівня епідемічної небезпеки не може бути переглянуто раніше ніж через 14 днів з дня встановлення такого рівня епідемічної небезпеки .
Протоколом № 37 позачергового засідання Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 15 жовтня 2020 року визначено:
2. Встановити з 00 годин 00 хвилин 19 жовтня 2020 р. помаранчевий рівень епідемічної небезпеки поширення СОVID-19 у, зокрема, Одеській області - у містах Одесі, Ізмаїлі, Чорноморську, Теплодарі та у Березівському, Овідіопольському, Подільскому, Татарбунарському районах .
Згідно п. 14.1 Постанови КМУ №641 від 22.07.2020 року, на території регіону (адміністративно-територіальної одиниці), на якій установлено "помаранчевий" рівень епідемічної небезпеки, додатково до протиепідемічних обмежень, передбачених для "зеленого" та "жовтого" рівня епідемічної небезпеки, забороняється, зокрема, проведення масових (спортивних, соціальних, релігійних, рекламних та інших) заходів за участю більш як 220 осіб та більше однієї особи на 10 кв. метрів площі будівлі або території (якщо захід проводиться на відкритому повітрі), де проводиться захід.
З огляду на викладене, враховуючи, що площа залу судових засідань № 14, який закріплено за суддею Завальнюком І.В. , становить 45,7 кв.м., а отже дозволяє одночасне перебування в залі не більше 4-х осіб, суд дійшов висновку про обєктивну неможливість продовження розгяду спрнави по суті з урахуванням встановленого порядку з`ясування обставин та дослідження доказів в т.ч. шляхом допиту двох свідків та необхідність зупинення провадження по справі.
Згідно з п. 1 ч. 2 ст. 236 КАС України суд має право зупинити провадження у справі в разі захворювання учасника справи, підтвердженого медичною довідкою, що перешкоджає прибуттю до суду, якщо його особиста участь буде визнана судом обов`язковою, - до одужання.
Відповідно до ч. 6 ст. 7 КАС України у разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (аналогія закону), а за відсутності такого закону суд виходить із конституційних принципів і загальних засад права (аналогія права). Аналогія закону та аналогія права не застосовується для визначення підстав, меж повноважень та способу дій органів державної влади та місцевого самоврядування.
Тобто, при повній або частковій відсутності норм, які регулюють певні суспільні відносини, можливо застосувати аналогію закону, тобто, вирішення справи або окремого юридичного питання на основі правової норми, розрахованої на схожі випадки.
Слід зазначити, що застосування аналогії забороняється, якщо вона прямо заборонена законом, чи якщо закон пов`язує настання юридичних наслідків з наявністю конкретних норм.
При вирішенні справи по аналогії закону чи аналогії права обов`язковим є дотримання таких умов: аналогія допустима лише у випадку повної чи часткової відсутності правових норм; суспільні відносини, до яких застосовується аналогія, повинні знаходитися у сфері правового регулювання; повинна бути схожість між обставинами справи і наявною нормою за суттєвими юридичними ознаками; пошук норми, що регулює аналогічний випадок, повинен здійснюватися спочатку в актах тієї ж галузі права, у випадку відсутності - в іншій галузі права і у законодавстві в цілому; винесене у процесі використання аналогії правове рішення не повинно суперечити нормам закону, його меті; обов`язково повинно бути мотивоване пояснення причин застосування рішення по аналогії до конкретного випадку.
Отже у разі, якщо спірні правовідносини не врегульовані законом, суд застосовує закон, що регулює подібні за змістом відносини (аналогія закону), а за відсутності такого - суд виходить із загальних засад законодавства (аналогія права).
Зважаючи на вищевикладене, суд вважає за необхідне, застосувавши аналогію положення закону п. 1 ч. 2 ст. 236 КАС України, що є найбільш приближеним за змістом до ситуації, що склалася на території України та Одеської області, з метою попередження розповсюдження захворюваності на гостру респіраторну інфекцію, спричинену коронавірусом COVID-19, задля захисту життя та здоров`я учасників справи, зупинити провадження по справі до прийняття Державною комісією з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій рішення щодо послаблення помаранчевого рівня епідемічної небезпеки.
На підставі вищевикладеного та керуючись п. 1 ч. 2 ст. 236 КАС України, суд
УХВАЛИВ:
Клопотання представників сторін задовольнити.
Зупинити провадження по справі № 420/7699/20 за позовом Приватного підприємства Тіра до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень - до прийняття Державною комісією з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій рішення щодо послаблення помаранчевого рівня епідемічної небезпеки.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі протягом п`ятнадцяти днів апеляційної скарги через суд першої інстанції.
Суддя І.В. Завальнюк
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.10.2020 |
Оприлюднено | 21.10.2020 |
Номер документу | 92294524 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Завальнюк І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні