Копія
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 жовтня 2020 року Справа № 160/9036/20 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіЗлатіна Станіслава Вікторовича за участі секретаря судового засіданняПіскун Я.В. за участі: представника позивача представника відповідача представника третьої особи 1 представника третьої особи 2 Кузюр О.О. Біляков В.А. Сергієнко П.П. не з`явився розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом Виконавчого комітету Дніпровської міської ради до Громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону "Територіальна оборона Дніпропетровської області" треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, Департамент громадського порядку і цивільного захисту Дніпровської міської ради, Департамент адміністративних послуг і дозвільних процедур Дніпровської міської ради про припинення діяльності громадського формування, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся з позовом до суду, у якому просить припинити діяльність громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону «Територіальна оборона Дніпропетровської області» (код ЄДРПОУ 39264662, зареєстроване за адресою: 49000, м. Дніпро, вул. Старокозацька, 58, офіс 430) шляхом примусового розпуску, а саме: ліквідувати (припинити) юридичну особу громадське формування з охорони громадського порядку і державного кордону «Територіальна оборона Дніпропетровської області» (код ЄДРПОУ 39264662, зареєстроване за адресою: 49000, м. Дніпро, вул. Старокозацька, 58, офіс 430).
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що дане громадське формування з охорони громадського порядку, в порушення вимог чинного законодавства, не виконує свої статутні обов`язки з охорони громадського порядку на території міста Дніпра та не взаємодіє з органами поліції.
Ухвалою суду від 07.08.2020 року відкрито провадження у справі та вирішено здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження.
Ухвалою суду від 02.09.2020 року продовжено відповідачу строк для надання відзиву на позовну заяву.
Відповідач надав суду відзив на позовну заяву, у якому просить суд відмовити у задоволенні позову, з наступних підстав. Відповідачем з моменту створення здійснювалися заходи з органами правопорядку під час проведення святкування 9-го травня, у День Незалежності України, під час проведення виборів до Верховної Ради України, місцевих рад, Президента України, інших святах та заходах у місті. У 2016 та 2017 роках відповідач здійснював співпрацю з органами місцевого самоврядування в особі комунальних закладів освіти. Відповідач виконував заходи з інструкторської допомоги при проведенні юнацьких військово-патріотичних завдань «Сокіл-Джура», бере актину участь у «Програмі підтримки учасників антитерористичної операції та членів їх сімей у місті Дніпро «Родина героя». Відповідачем проводився вишкіл з практичним навчанням для учнів середніх шкіл спільно з керівництвом гуртків «Міська флотилія юних моряків і річковиків». Відповідач здійснює патрулювання лісного масиву між селами Партизанське та Обіхівка з метою протидії незаконній вирубці лісу. Відповідач звертався до Дніпровської міської ради з пропозицією співпраці, однак відповіді не отримав. Члени відповідача пройшли навчання у Національній поліції та допущені до патрулювання, розроблено план спільних заходів у ГУНП.
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Департамент адміністративних послуг та дозвільних процедур, надала суду письмові пояснення, у яких вказує на те, що припинення діяльності громадського формування має наслідком припинення юридичної особи; просить розглянути справу без участі третьої особи.
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Департамент громадського порядку і цивільного захисту Дніпровської міської ради, надала суду письмові пояснення, у яких просить суд задовольнити позов та повністю підтримує обґрунтування позивача, яке викладено у позовній заяві.
Ухвалою суду від 19.10.2020 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті.
Позивач у судовому засіданні підтримав заявлені позовні вимоги.
Відповідач у судовому засіданні заперечував проти позову.
Третя особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Департамент громадського порядку і цивільного захисту Дніпровської міської ради, підтримала заявлені позовні вимоги.
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, Департамент адміністративних послуг та дозвільних процедур, у судове засідання не з`явилась; подала клопотання про розгляд справи без її участі.
Суд, дослідивши письмові докази, наявні у матеріалах справи, заслухавши пояснення представників сторін та третьої особи, встановив наступне.
19.06.2014 року відповідно до рішення Виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради від 18.06.2014 року № 291 реєстраційною службою Дніпропетровського міського управління юстиції Дніпропетровської області зареєстровано Громадське формування з охорони громадського порядку і державного кордону «Територіальна оборона Дніпропетровської області», що підтверджується листом Департаменту адміністративних послуг та дозвільних процедур від 29.05.2020 року № 2/5-235, копія якого міститься у матеріалах справи.
Предметом спору у даній адміністративній справі є примусовий розпуск Громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону «Територіальна оборона Дніпропетровської області» у відповідності до вимог статті 8 Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону».
У відповідності до вимог частин 1 та 2 статті 8 Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону» діяльність громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону може бути припинена шляхом примусового розпуску або саморозпуску відповідно до закону. У разі порушення громадським формуванням вимог чинного законодавства щодо його діяльності за заявою реєструючого органу його діяльність може бути заборонена за рішенням суду у встановленому законом порядку.
Згідно ч.2 ст. 20 Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону» органи, що проводять реєстрацію зазначених громадських формувань, здійснюють контроль за дотриманням ними вимог положення (статуту).
Отже, підставою для примусового розпуску громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону є порушення ним вимог чинного законодавства щодо його діяльності; позов подає лише реєструючий орган, який і уповноважений здійснювати контроль за дотриманням громадським формуванням вимог статуту.
Згідно вимог ч.1 ст.6 Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону» громадське формування з охорони громадського порядку і державного кордону набуває статусу юридичної особи з дати його державної реєстрації в порядку, визначеному Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань".
Згідно п.14 ч.1 ст. 1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" суб`єкт державної реєстрації:
Міністерство юстиції України - у разі державної реєстрації політичних партій, всеукраїнських професійних спілок, їх об`єднань, всеукраїнських об`єднань організацій роботодавців; відокремлених підрозділів іноземних неурядових організацій, представництв, філій іноземних благодійних організацій, постійно діючих третейських судів, засновниками яких є всеукраїнські громадські організації, всеукраїнських творчих спілок, символіки громадських формувань;
центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері релігії, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації - у разі державної реєстрації юридичних осіб - релігійних організацій;
територіальні органи Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі - у разі державної реєстрації первинних, місцевих, обласних, регіональних та республіканських професійних спілок, їх організацій та об`єднань, структурних утворень політичних партій, регіональних (місцевих) творчих спілок, територіальних осередків всеукраїнських творчих спілок, місцевих, обласних, республіканських Автономної Республіки Крим, Київської та Севастопольської міських організацій роботодавців та їх об`єднань, постійно діючих третейських судів, громадських об`єднань, їх відокремлених підрозділів, громадських об`єднань, що не мають статусу юридичної особи, підтвердження всеукраїнського статусу громадського об`єднання;
виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська та Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації, нотаріуси - у разі державної реєстрації юридичних осіб (крім випадків, передбачених абзацами другим - четвертим цього пункту) та фізичних осіб підприємців.
Таким чином, виконавчий орган міської ради, яким є позивач, є суб`єктом державної реєстрації, однак не для громадських об`єднань, до яких згідно Статуту громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону «Територіальна оборона Дніпропетровської області» відноситься громадське формування.
За вказаних обставин позивач не є реєструючим органом, який реєструє діяльність відповідача, а тому не в праві подавати позов про примусовий розпуск громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону у відповідності до вимог 2 статті 8 Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону».
Крім того, згідно листа Департаменту адміністративних послуг та дозвільних процедур від 29.05.2020 року № 2/5-235, копія якого міститься у матеріалах справи, реєструючим органом відносно відповідача є саме реєстраційна служба Дніпропетровського міського управління юстиції Дніпропетровської області.
Щодо порушення громадським формуванням вимог чинного законодавства щодо його діяльності, то суд зазначає наступне.
У позовній заяві позивач вказує на те, що відповідач ніяким чином не співпрацює з Дніпровським ВП ГУНП у Дніпропетровській області та підпорядкованим йому відділенням поліції.
Так, як визначено положеннями п.п.1,2,3 ч.1 ст.9 Закону України "Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону", основними завданнями громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону - є:
- у сфері охорони громадського порядку: надання допомоги органам Національної поліції у забезпеченні громадського порядку і громадської безпеки, запобіганні адміністративним проступкам і злочинам; інформування органів Національної поліції про вчинені або ті, що готуються, злочини, місця концентрації злочинних угруповань; сприяння органам Національної поліції у виявленні і розкритті злочинів, розшуку осіб, які їх вчинили, захисті інтересів держави, підприємств, установ, організацій, громадян від злочинних посягань; участь у забезпеченні безпеки дорожнього руху та боротьбі з дитячою бездоглядністю і правопорушеннями неповнолітніх;
- у сфері охорони державного кордону: надання допомоги підрозділам Державної прикордонної служби України у виявленні та затриманні осіб, які порушили або намагаються порушити державний кордон чи провадять іншу протиправну діяльність на кордоні; сприяння військовослужбовцям Державної прикордонної служби України в охороні державного кордону, виключної (морської) економічної зони України, а також здійснення контролю за дотриманням режиму державного кордону, прикордонного режиму і режиму в пунктах пропуску через державний кордон, проведення разом з ними пропуску громадян до місць відпочинку і роботи; надання допомоги підрозділам Державної прикордонної служби України у виявленні умов та причин, які можуть призвести до злочинної діяльності на кордоні, і вжиття заходів до їх усунення; участь у спостереженні за місцями роботи і відпочинку поблизу кордону та за прикордонними інженерними спорудами; участь у заходах Державної прикордонної служби України з профілактики порушень або спроб порушення державного кордону і режиму в пунктах пропуску через державний кордон, незаконного переміщення через державний кордон вантажів, предметів, матеріалів та іншого майна;
- у разі виникнення надзвичайних ситуацій: надання невідкладної допомоги особам, які потерпіли від нещасних випадків чи правопорушень; участь у рятуванні людей і майна, підтриманні громадського порядку у разі стихійного лиха та інших надзвичайних обставин.
При чому, як вбачається з вимог ст.11 Закону України "Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону" громадські формування з охорони громадського порядку і державного кордону проводять свою діяльність під контролем органів Національної поліції, підрозділів Державної прикордонної служби України шляхом:
1) спільного з поліцейськими, прикордонниками патрулювання і виставлення постів на вулицях, майданах, залізничних вокзалах, в аеропортах, морських і річкових портах, у місцях компактного проживання громадян, розташування підприємств, установ, організацій, навчальних закладів, а також у місцях можливої появи порушників кордону в межах району, що контролюється Державною прикордонною службою України, прикордонної смуги; участі в забезпеченні охорони громадського порядку під час проведення масових заходів, погоджених у випадках, передбачених законом, з виконавчими органами місцевого самоврядування;
2) проведення разом з прикордонниками огляду на маршрутах можливого руху порушників державного кордону, місць їх укриття, транспортних засобів, суміжної з державним кордоном місцевості з метою встановлення причин та умов перебування невідомих осіб;
3) участі у заходах правоохоронних органів, спрямованих на боротьбу з окремими видами правопорушень.
Однак у відповідності до вимог ч. 2, 3, 4 статті 3 Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону» координацію діяльності громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону здійснюють відповідно місцеві державні адміністрації та органи місцевого самоврядування. Повсякденна (оперативна) діяльність таких формувань організовується, спрямовується і контролюється відповідними органами Національної поліції, підрозділами Державної прикордонної служби України. Використання громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону України для виконання завдань, не передбачених цим Законом, забороняється.
У відповідності до вимог ч.1 ст. 11 вказаного вище закону України громадські формування з охорони громадського порядку і державного кордону проводять свою діяльність під контролем органів Національної поліції, підрозділів Державної прикордонної служби України.
Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, посадові особи цих органів, керівники підприємств, установ, організацій у межах своєї компетенції, а також громадяни сприяють громадським формуванням в охороні громадського порядку і державного кордону. Місцеві державні адміністрації та органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації в установленому порядку розглядають пропозиції громадських формувань щодо поліпшення стану громадського порядку і охорони державного кордону та вживають у межах своєї компетенції відповідних заходів. Місцеві державні адміністрації та органи місцевого самоврядування спільно з органами Національної поліції, підрозділами Державної прикордонної служби України організовують діяльність громадських формувань з охорони громадського порядку та державного кордону шляхом залучення їх членів до проведення патрулювання та інших спільних заходів, проведення інструктажів та оперативного надання відповідної інформації, крім таємної, залучення їх членів до правового навчання та ознайомлення з формами та методами боротьби з правопорушеннями (ст. 15 Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону»).
Органи місцевого самоврядування та місцеві державні адміністрації мають право вирішувати питання щодо забезпечення діяльності громадських формувань, надавати їм службові приміщення, необхідний інвентар та засоби зв`язку. Службові приміщення надаються громадським формуванням у місячний термін після їх реєстрації. Громадські формування з охорони громадського порядку і державного кордону можуть користуватися на договірних засадах майном підприємств, установ, організацій та інших власників, у тому числі транспортними засобами, інвентарем та засобами зв`язку. Органи Національної поліції, підрозділи Державної прикордонної служби України у разі потреби можуть надавати на договірних засадах громадським формуванням на період їх чергування або проведення цільових заходів мобільні радіотехнічні та спеціальні засоби, інші предмети екіпіровки нарядів (ст. 19 Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону»).
Таким чином, громадські формування з охорони громадського порядку і державного кордону здійснюють свою діяльність не самостійно, а під контролем, за організації та спрямуванням діяльності з боку місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування спільно з органами Національної поліції, підрозділами Державної прикордонної служби України.
Позивачем не надано суду доказів організації та спрямування діяльності позивача: листів з пропозицією спільного з поліцейськими, прикордонниками патрулювання і виставлення постів або з пропозицією участі у заходах правоохоронних органів, спрямованих на боротьбу з окремими видами правопорушень тощо, а також докази відмові відповідача від вказаних заходів.
Натомість у матеріалах справи містяться наступні докази виконання відповідачем своєї статутної діяльності: копія плану спільних заходів ГУНП у Дніпропетровській області, органів місцевого самоврядування, підрозділів ТрО України з Громадськими формуваннями з охорони громадського порядку та державного кордону «Територіальна оборона Дніпропетровської області» на 2020 рік, довідка Військової частини НОМЕР_1 від 08.09.2020 року № 136 про виконання спільних заходів, грамоти, подяки, вітальний лист, копія витягу з наказу Міністра оборони України та начальника Генерального штабу Головнокомандуючого Збройних Сил України про нагородження членів відповідача відзнакою, листами Комунального позашкільного навчального закладу «Міська флотилія юних моряків і річковиків Дніпровської міської ради», Асоціації фермерів та приватних землевласників Дніпропетвоської області, листом ГУ ДСНС у Дніпропетровській області, копія листа ГУНП в Дніпропетровській області від 05.05.2018 року, копія витягу з наказу військового комісару Дніпровського ВРК від 02.02.2018 року № 38, від 13.01.2017 року № 12, від 05.12.2017 року № 299, копія листа Департаменту споживчого ринку і сфери послуг Дніпропетровської міської ради від 08.02.2016 року,
За вказаних обставин суд не знаходить підстав для задоволення позову.
У відповідності до вимог статті 139 КАС України судові витрати покладаються на позивача.
Керуючись ст. ст. 241-246 , Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Виконавчого комітету Дніпровської міської ради (49000, м. Дніпро, пр-т. Дмитра Яворницького, 75, код ЄДРПОУ 26510514) до Громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону «Територіальна оборона Дніпропетровської області» (49000, м. Дніпро, вул. Старокозацька, 58, офіс. 430, код ЄДРПОУ 39264662), треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, Департамент громадського порядку і цивільного захисту Дніпровської міської ради (49000, м. Дніпро, пр-т. Дмитра Яворницького, 75, код ЄДРПОУ 23928294), Департамент адміністративних послуг та дозвільних процедур Дніпровської міської ради (49000, м. Дніпро, пр-т. Дмитра Яворницького, 75, код ЄДРПОУ 40392181) про припинення діяльності громадського формування шляхом примусового розпуску залишити без задоволення.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст рішення суду складений 21 жовтня 2020 року.
Суддя (підпис) С.В. Златін
Виготовлено з автоматизованої системи документообігу суду
Помічник судді Лісна А.М.
Рішення не набрало законної сили станом на 21.10.2020 року
Помічник судді Лісна А.М.
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.10.2020 |
Оприлюднено | 08.09.2022 |
Номер документу | 92322157 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо звернень органів доходів і зборів, у тому числі щодо припинення юридичної особи (припинення підприємницької діяльності фізичної особи–підприємця) |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Златін Станіслав Вікторович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Златін Станіслав Вікторович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Златін Станіслав Вікторович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Златін Станіслав Вікторович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Златін Станіслав Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні