Рішення
від 30.09.2020 по справі 320/4279/20
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 вересня 2020 року № 320/4279/20

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого - судді Щавінського В.Р., при секретарі судового засідання Ставничому Н.В., за участю представника позивача - Рябченка В.П., розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Фермерського господарства "АГРОФОРТ" до Державної податкової служби України про визнання протиправним рішення та зобов`язання вчинити певні дії.

в с т а н о в и в:

Фермерське господарство "АГРОФОРТ" звернулось до суду з позовом до Державної фіскальної служби України та просить суд:

- визнати протиправним рішення комісії ДФС за реєстраційним номером 1335472/42810543 від 21.11.2019 про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 01.08.2019;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 01.08.2019 подану ФГ "АГРОФОРТ".

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 25.05.2020 відкрито спрощене позовне провадження в даній адміністративній справі.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивачем зазначено, що відмовляючи у реєстрації податкової накладної, контролюючий орган в оспорюваному рішенні не зазначив конкретних обставин, які б виключали можливість її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Позивач стверджує, що складена ним податкова накладна не відповідає визначеним у законі критеріям оцінки ризиків, у зв`язку з чим підстави для зупинення її реєстрації були відсутні. Одночасно з цим, позивач звертає увагу суду, що отримавши повідомлення про зупинення реєстрації спірних податкових накладних, контролюючому органу направлено вичерпні пояснення та документи, що підтверджують реальність фінансово-господарських операцій, за наслідками яких було складено на направлено для реєстрації ПН.

Відповідач, своїм правом, передбаченим статтею 162 КАС України не скористався, інших заяв по суті справи відповідачем до суду не подано.

Протокольною ухвалою від 08.09.2020 суд замінив відповідача по справі Державну фіскальну службу України її правонаступником Державною податкової службою України.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі, просив суд задовольнити даний адміністративний позов.

Відповідач про час, дату та місце проведення судового засідання належним чином повідомлений, явку свого уповноваженого представника у судове засідання не забезпечив, про причини неявки суд не повідомив.

Дослідивши наявні у матеріалах справи докази та з`ясувавши обставини справи, заслухавши пояснення представника позивача, суд вважає, що адміністративний позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Як вбачається з відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ФГ АГРОФОРТ зареєстроване як юридична особа 08.02.2019, номер запису: 13531020000009527, місцезнаходження: 09100, Київська обл., м. Біла Церква, вул. Чкалова, буд. 10, кв. 96. Види господарської діяльності за кодом КВЕД: 01.11 вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (основний); 46.21 оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин.

ФГ АГРОФОРТ (Постачальник) уклало з ТОВ РАН-АГРО 2016 (код ЄДРПОУ 41042340) 31.07.2019 Договір поставки №62 (далі - Договір) на продаж товару, а саме: ріпаку (врожаю 2019 року), згідно специфікації №1.

Відповідно до п. 1.5 Договору загальна кількість товару, його часткове співвідношення (асортимент, сортимент, номенклатура) одиниці виміру товару та ціна одиниці виміру, строк відвантаження товар, місце та умови доставки товару, визначаються Сторонами у Специфікаціях, що є Додатками та невід`ємною частиною цього Договору. Ціна товару, також вказується в накладних до окремих партій і вважається погодженою між Постачальником і Покупцем при наявності печаток обох сторін договору.

Умови та строки поставки товару обумовлюються Сторонами в Специфікації (п. 1.6 Договору).

З матеріалів справи вбачається, що походження ріпаку (врожаю 2019 року) підтверджується наступними документами: ФГ АГРОФОРТ для вирощування ріпаку використовував орендовані площі сільськогосподарських угідь (ріллі), зареєстрованих в Управлінні адміністративних послуг Білоцерківської міської ради Київської області за номерами запису про інше речове право №31177870 від 09.04.2019, №31178196 від 09.04.2019, №31466572 від 03.05.2019, №31467722 від 03.05.2019 (копії витягів з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового наявні в матеріалах справи). Використання ФГ АГРОФОРТ земель сільськогосподарського призначення підтверджується довідкою Вікторівської сільської ради Миронівського району Київської області №02-31/244 від 23.07.2019. Також розміри посівних площ під культуру ріпак зазначено у звіті про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 2019 року, який подано до управління статистики у Білоцерківському районі за №673 від 24.07.2019.

Для вирощування ріпаку використовувалися добрива, а саме: придбано аміачну селітру, в кількості 2 тони на загальну суму 17000,00 грн., по Договору поставки №Ж1054 від 08.05.2019, що підтверджується: видатковою накладною - №ФА153 від 08.05.2019, податковою накладною - №646 від 08.05.2019, платіжним дорученням - №7 від 08.05.2019, ТТН - №РФА153 від 08.05.2019; придбано добрива рідкі азотні (КАС-32), в кількості 9,5 тони на загальну суму 90250,00 грн. по Договору №87 та специфікації до нього №2 (р.621) від 12.03.2019, що підтверджується: видатковою накладною - №1152 від 21.03.2019, податковою накладною - №402 від 21.03.2019, платіжним дорученням - №6 від 21.03.2019, ТТН - №б/н від 21.03.2019.

В подальшому, після збору врожаю 27,17 тон ріпаку 20.07.2019 його доставлено на сушку та зберігання до ПрАТ Богуславське ХПП , згідно договору №13 про надання складських послуг від 10.07.2019 у м. Богуслав Київської область. Даний факт підтверджується наступними документами: Реєстр ТТН №00000000027 від 20.07.2019, податковою накладною - №2 від 01.08.2019, платіжним дорученням - №10 від 06.08.2019, актом надання послуг - №78 від 01.08.2019. Після сушки залікова маса становила 26,2 тони. Даний урожай зберігався до 01.08.2019, після чого він був проданий та переданий ТОВ РАН-Агро 2016 безпосередньо на самому складі м. Богуслав Київської області.

Вхідним платіжним дорученням №1139 від 01.08.2019 позивачем від ТОВ РАН-Агро 2016 отримано попередню оплату у розмірі 88200,10 грн., в т.ч. ПДВ 48033,35 грн. Надалі, 01.08.2019 ріпак було відвантажено покупцю згідно видаткової накладної №1 від 01.08.2019.

За результатами фінансово-господарської діяльності позивачем складено податкову накладну від 01.08.2019. №1 на суму на суму 240166,75 грн., в тому числі ПДВ 48033,35 грн., та направлено її для реєстрації в ЄРПН.

Позивач 28.08.2019 отримав квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН, реєстраційний номер 3188355616, відповідно до якої податкову накладну від 01.08.2019 №1 прийнято, але її реєстрацію зупинено. Підставою для зупинення реєстрації податкової накладної відповідачем вказано таке: "відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК в ЄРПН зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 1205 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп. 2.1 п. 2 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.".

Позивачем надіслано пояснення та копії документів про підтвердження реальності здійснення операцій стосовно податкової накладної від 01.08.2019 №1, що підтверджується повідомленням № 1 від 18.11.2019. Копії цих документів наявні в матеріалах справи, їх досліджено судом.

За результатом розгляду наданих позивачем пояснень та документів, Комісією ДФС у Київській області прийнято рішення від 21.11.2019 №1335472/42810543 про відмову у реєстрації податкової накладної від 01.08.2020 № 1.

В якості підстави прийняття такого рішення відповідачем зазначено про ненадання платником податку копій документів, а саме:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

Не погоджуючись з прийнятими рішеннями, позивач оскаржив його в адміністративному порядку до ДФС України (скарга від 30.11.2019 №30/11/19).

Позивач отримав квитанцію № 2, відповідно до якої позивачу повідомлено, що скарга на рішення регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних не може бути прийнята.

Відповідно до п.п 56.8 та п.п.56.23.3 ст.56 ПК України скарга на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних розглядається протягом 10 календарних днів з дня отримання такої скарги, а рішення по скарзі надсилається протягом 20 календарних днів, наступних за днем отримання скарги, на адресу платника податків поштою з повідомленням про вручення або вручається йому під розписку.

Позивач, не погоджуючись з рішення від 21.11.2019 №1335472/42810543 про відмову у реєстрації податкової накладної від 01.08.2020 № 1 про відмову у реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників, звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Згідно з ст. 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до вимог п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Відповідно до вимог п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 21.02.2018 №117 (яка була чинною на момент виникнення спірних правовідносин), якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації; Порядок розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.

Згідно з вимогами п. 3 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 177), податкові накладні/розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак: 1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування; 2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку; 3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D > 0,03, P

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.09.2020
Оприлюднено23.10.2020
Номер документу92324523
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —320/4279/20

Постанова від 07.10.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Постанова від 07.10.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Ухвала від 13.09.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Ухвала від 13.09.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Ухвала від 03.08.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Рішення від 30.09.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Щавінський В.Р.

Рішення від 30.09.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Щавінський В.Р.

Ухвала від 25.05.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Щавінський В.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні