Рішення
від 21.10.2020 по справі 420/7900/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/7900/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 жовтня 2020 року м. Одеса

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Токмілова Л.М., розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) до керівника суб`єкта владних повноважень голови Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області Думанської Олени Анатоліївни (код ЄДРПОУ 05583236, Одеська область, Лиманський район, с. Олександрівка, площа Центральна, буд. 3) про визнання протиправними дій та бездіяльності, зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

24.12.2019 року до Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 до керівника суб`єкта владних повноважень голови Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області Думанської Олени Анатоліївни, в якому позивач просить суд:

- визнати дію керівника суб`єкта владних повноважень - голови Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області Думанської Олени Анатоліївни, в частині подовження строку на підготовку відповіді на інформаційний запит від 09.12.2019 року (вх.№ ср 02-16-123-09.12.19) про надання у письмовому вигляді на паперовому носії інформації завіреної належним чином копії рішення сесії Олександрійської сільської ради Лиманського району Одеської області про внесення змін до рішення Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області №691/VІІ від 22.12.2018 року "Про упорядкування умов оплати праці сільського голови Олександрівської сільської ради" до двадцяти робочих днів - протиправною;

- визнати бездіяльність керівника суб`єкта владних повноважень - голови Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області ОСОБА_2 , в частині не надіслання відповіді на інформаційний запит від 09.12.2019 року (вх.№ ср 02-16-123-09.12.19) про надання у письмовому вигляді на паперовому носії інформації завіреної належним чином копії рішення сесії Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області про внесення змін до рішення Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області №691/VІІ від 22.12.2018 року "Про упорядкування умов оплати праці сільського голови Олександрівської сільської ради", на електрону пошту: ІНФОРМАЦІЯ_1, запитувача інформації ОСОБА_1 - протиправною;

- зобов`язати керівника суб`єкта владних повноважень - голову Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області ОСОБА_2 , надати ОСОБА_1 відповідь на інформаційний запит від 09.12.2019 року (вх.№ ср 02-16-123-09.12.19) про надання у письмовому вигляді на паперовому носії інформації завіреної належним чином копії рішення сесії Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області про внесення змін до рішення Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області №691/VІІ від 22.12.2018 року "Про упорядкування умов оплати праці сільського голови Олександрівської сільської ради" під особистий підпис;

- зобов`язати керівника суб`єкта владних повноважень - голову Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області ОСОБА_2 , надіслати відповідь на інформаційний запит від 09.12.2019 року (вх.№ ср 02-16-123-09.12.19) про надання у письмовому вигляді на паперовому носії інформації завіреної належним чином копії рішення сесії Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області про внесення змін до рішення Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області №691/VII від 22.12.2018 року "Про упорядкування умов оплати праці сільського голови Олександрівської сільської ради", в електронному вигляді на електрону пошту ІНФОРМАЦІЯ_1 - запитувача інформації ОСОБА_1 ;

- встановити судовий контроль за виконанням рішення суду та зобов`язати керівника суб`єкта владних повноважень - голову Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області ОСОБА_2 , у тридцяти денний строк з моменту набрання рішення законної сили, подати до суду звіт про виконання рішення суду.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що позивачем подано відповідний запит про отримання публічної інформації, який зареєстровано в Олександрійській сільській раді за вх. № ср 02-16-123-09.12.19. У зазначеному інформаційному запиті позивач просив розпорядника інформації надати йому завірену належним чином копію рішення сесії Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області про внесення змін до рішення Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області №691/VII від 22.12.2018 року "Про упорядкування умов оплати праці сільського голови Олександрівської сільської ради". Разом з тим, у інформаційному запиті позивач просив розпорядника інформації підготувати та надати йому відповідь у письмовому вигляді на паперовому носії інформації під особистий підпис, а також продублювати інформацію та надіслати її на його електрону адресу - ІНФОРМАЦІЯ_1 При цьому, позивач зазначає, що 13.12.2019 року о 11 год. 15 хв. відповідачем, розпорядником інформації - керівником суб`єктом владних повноважень головою Олександрівської сільської ради ОСОБА_2 було надано лист за вих. № ср-02/17/883, згідно якого йому було повідомлено, що до Олександрівської сільської ради надійшла велика кількість надісланих позивачем інформаційних запитів одночасно, які потребують час для пошуку інформації серед значної кількості даних, тому розгляд запитів продовжено до двадцяти робочих днів. На думку позивача, що дія відповідача, розпорядника інформації - керівника суб`єкта владних повноважень Думанської Олени Анатоліївни є протиправною, в частині неправомірного (необгрунтованого) подовження строку на розгляд інформаційного запиту про отримання публічної інформації, щодо не надання завіреної належним чином копії рішення сесії Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області про внесення змін до рішення Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області №691/VІІ від 22.12.2018 року "Про упорядкування умов оплати праці сільського голови Олександрівської сільської ради", на 20 (двадцять) робочих днів, через грубе порушення вимог Закону України "Про доступ до публічної інформації".

Ухвалою суду від 02.01.2020 року відкрито провадження по справі за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін.

06.02.2020 року за вх.№5456/20 позивачем подано заяву про уточнення позовних вимог, відповідно до якої позивач просить суд:

- визнати дію керівника суб`єкта владних повноважень - голови Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області ОСОБА_2 08.06.1976 року народження (код ЄДРОУ 05583236, місцезнаходження: 67513, Одеська область Лиманський район с. Олександрівка площа Центральна, буд. 3) в частині подовження строку на підготовку відповіді на інформаційний запит від 09.12.2019 року (вх.№ ср 02-16-123-09.12.19) про надання у письмовому вигляді на паперовому носії інформації завіреної належним чином копії рішення сесії Олександрійської сільської ради Лиманського району Одеської області про внесення змін до рішення Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області №691/VІІ від 22.12.2018 року "Про упорядкування умов оплати праці сільського голови Олександрівської сільської ради" до двадцяти робочих днів - протиправною;

- визнати бездіяльність керівника суб`єкта владних повноважень - голови Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 (код ЄДРОУ 05583236, місцезнаходження: 67513, Одеська область, Лиманський район, с. Олександрівка, площа Центральна, буд. 3) в частині ненадання відповіді на інформаційний запит від 09.12.2019 року (вх.№ ср 02-16-123-09.12.19) та завіреної належним чином копії рішення сесії Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області про внесення змін до рішення Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області №691/VII від 22.12.2018 року "Про упорядкування умов оплати праці сільського голови Олександрівської сільської ради" під особистий підпис - протиправною;

- визнати бездіяльність керівника суб`єкта владних повноважень - голови Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 (код ЄДРОУ 05583236, місцезнаходження: 67513, Одеська область Лиманський район с. Олександрівка площа Центральна, буд. 3) в частині не надсилання відповіді на інформаційний запит від 09.12.2019 року (вх.№ ср 02-16-123-00.12.19) про надання у письмовому вигляді на паперовому носії інформації завіреної належним чином копії рішення сесії Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області про внесення змін до рішення Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області №691/VІІ від 22.12.2018 року "Про упорядкування умов оплати праці сільського голови Олександрівської сільської ради", на електрону пошту: ІНФОРМАЦІЯ_1, запитувача інформації ОСОБА_1 - протиправною;

- зобов`язати керівника суб`єкта владних повноважень - голову Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_2 (код ЄДРОУ 05583236, місцезнаходження: 67513, Одеська область Лиманський район с. Олександрівка площа Центральна, буд. 3) надати ОСОБА_1 ( ІННОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 ) відповідь на інформаційний запит від 09.12.2019 року (вх.№ ср 02-16-123- 09.12.19) та надати завірену належним чином копію рішення сесії Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області про внесення змін до рішення Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області №691/VII від 22.12.2018 року "Про упорядкування умов оплати праці сільського голови Олександрівської сільської ради" - під особистий підпис;

- зобов`язати керівника суб`єкта владних повноважень - голову Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 (код ЄДРОУ 05583236, місцезнаходження: 67513, Одеська область Лиманський район с. Олександрівка площа Центральна, буд. 3) надіслати відповідь на інформаційний запит від 09.12.2019 року (вх.№ ср 02-16-123-09.12.19) про надання у письмовому вигляді на паперовому носії інформації завіреної належним чином копії рішення сесії Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області про внесення змін до рішення Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області №691/VII від 22.12.2018 року "Про упорядкування умов оплати праці сільського голови Олександрівської сільської ради", в електронному вигляді на електрону пошту ІНФОРМАЦІЯ_1;

- допустити негайне виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду. Встановити судовий контроль за виконанням рішення суду та зобов`язати керівника суб`єкта владних повноважень - голову Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 (код ЄДРОУ 05583236, місцезнаходження: 67513, Одеська область Лиманський район с. Олександрівка площа Центральна, буд. 3) у тридцяти денний строк, з моменту набрання рішення законної сили, подати до суду звіт про виконання рішення суду.

Ухвалою суду від 06.02.2020 року вирішено розглядати справу за правилами загального позовного провадження, розгляд справи розпочато спочатку та призначено підготовче судове засідання.

18.03.2020 року за вх. № 1251420 від представника відповідача надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до якого відповідач позовні вимоги не визнає, вважає їх необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню з наступних підстав. Так, відповідач стверджує, що ним не порушено права позивача, оскільки йому було надано відповідь в паперовому вигляді за вихідним №ср-02/17/883 від 13.12.2019 року та копія рішення сесії Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області про внесення змін до рішення Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області №691/VII від 22.12.2018 року "Про упорядкування умов оплати праці сільського голови Олександрівської сільської ради". В свою чергу Закон України "Про доступ до публічної інформації" не вимагає від розпорядника інформації завіряти копії документа, що надається у відповідь на інформаційний запит, та ще й завірену копію цього ж документу додатково надсилати на електрону пошту запитувача інформації.

18.03.20 за на адресу Одеського окружного адміністративного суду надійшли клопотання від позивача та відповідача про зупинення провадження по даній справі у зв`язку з оголошенням карантину.

Ухвалою від 19.03.2020 року зупинено провадження по даній справі до завершення обмежувальних протиепідемічних заходів.

22.09.2020 року поновлено провадження, закрито підготовче провадження у справі та призначено дану справу до судового розгляду по суті в порядку письмового провадження.

В судове засідання призначене на 22 вересня 2020 року сторони не з`явились. Належним чином повідомлені про дату, час та місце розгляду справи.

Частиною 9 ст. 205 КАС України передбачено, що якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи зазначене, неявку всіх учасників справи у судове засідання, а також те, що відсутня потреба заслухати свідка чи експерта, на підставі ч.9 ст.205 КАС України, суд вважає за можливе розглянути справу в письмовому провадженні.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, проаналізувавши положення чинного законодавства, суд встановив наступне.

09 грудня 2019 року ОСОБА_1 подав до сільського голови Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області Думанської Олени Анатоліївни інформаційний запит про отримання публічної інформації, який зареєстровано у відповідача за вх. № ср 02-16-123-09.12.19 від 09.12.2019 року.

У вказаному запиті запитувач просить надати завірену належним чином копію рішення сесії Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області про внесення змін до рішення Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області №691/VII від 22.12.2018 року "Про упорядкування умов оплати праці сільського голови Олександрівської сільської ради". Також у запиті позивач зазначає, що відповідь необхідно надати у письмовому вигляді на паперовому носії інформації, під особистий підпис, а також продублювати на його електрону адресу: ІНФОРМАЦІЯ_1.

13 грудня 2019 року за вих.№ср-02/17/883 сільським головою Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області ОСОБА_2 направлено позивачу лист (а.с.12), у якому зазначено наступне: Ваш запит на отримання публічної інформації вхідний номер (ср 02-16-123 від 09.12.2019 року) було розглянуто Олександрівською сільською радою, в результаті чого повідомляємо наступне: У зв`язку з тим, що до Олександрівської сільської ради надійшла велика кількість надісланих Вами інформаційних запитів одночасно, які потребують час для пошуку інформації серед значної кількості даних, розгляд Ваших запитів продовжено до 20 робочих днів .

Не погоджуючись з вищевказаною відповіддю відповідача, ОСОБА_1 звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про інформацію" інформація - це будь-які відомості та/або дані, які можуть бути збережені на матеріальних носіях або відображені в електронному вигляді.

Згідно ст. 5 вказаного Закону України "Про інформацію" кожен має право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації, необхідної для реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів.

Реалізація права на інформацію не повинна порушувати громадські, політичні, економічні, соціальні, духовні, екологічні та інші права, свободи і законні інтереси інших громадян, права та інтереси юридичних осіб.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про доступ до публічної інформації" публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб`єктами владних повноважень своїх обов`язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом. Публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом.

Згідно п.3 ч.1 ст.3 Закону України "Про доступ до публічної інформації" право на доступ до публічної інформації гарантується максимальним спрощенням процедури подання запиту та отримання інформації.

Пунктом 2 частини 1 статті 5 Закону України "Про доступ до публічної інформації" визначено, що доступ до інформації забезпечується шляхом надання інформації за запитами на інформацію.

Відповідно до ч.ч.5, 7 ст.6 Закону України "Про доступ до публічної інформації" не може бути обмежено доступ до інформації про розпорядження бюджетними коштами, володіння, користування чи розпорядження державним, комунальним майном, у тому числі до копій відповідних документів, умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали ці кошти або майно. При дотриманні вимог, передбачених частиною другою цієї статті, зазначене положення не поширюється на випадки, коли оприлюднення або надання такої інформації може завдати шкоди інтересам національної безпеки, оборони, розслідуванню чи запобіганню злочину. Якщо документ містить інформацію з обмеженим доступом, для ознайомлення надається інформація, доступ до якої необмежений.

Згідно ст. 5 Закону України "Про доступ до публічної інформації" доступ до інформації забезпечується шляхом: 1) систематичного та оперативного оприлюднення інформації: в офіційних друкованих виданнях; на офіційних веб-сайтах в мережі Інтернет; на єдиному державному веб-порталі відкритих даних; на інформаційних стендах; будь-яким іншим способом; 2) надання інформації за запитами на інформацію.

Статтею 12 Закону України "Про доступ до публічної інформації" визначено, що суб`єктами відносин у сфері доступу до публічної інформації є:

1) запитувачі інформації - фізичні, юридичні особи, об`єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб`єктів владних повноважень;

2) розпорядники інформації - суб`єкти, визначені у статті 13 цього Закону;

3) структурний підрозділ або відповідальна особа з питань доступу до публічної інформації розпорядників інформації.

Відповідно до ч.1 та ч.2 ст.13 Закону України "Про доступ до публічної інформації" розпорядниками інформації для цілей цього Закону визнаються:

1) суб`єкти владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб`єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов`язковими для виконання;

2) юридичні особи, що фінансуються з державного, місцевих бюджетів, бюджету Автономної Республіки Крим, - стосовно інформації щодо використання бюджетних коштів;

3) особи, якщо вони виконують делеговані повноваження суб`єктів владних повноважень згідно із законом чи договором, включаючи надання освітніх, оздоровчих, соціальних або інших державних послуг, - стосовно інформації, пов`язаної з виконанням їхніх обов`язків;

4) суб`єкти господарювання, які займають домінуюче становище на ринку або наділені спеціальними чи виключними правами, або є природними монополіями, - стосовно інформації щодо умов постачання товарів, послуг та цін на них.

Частина 3 статті 23 Закону України "Про доступ до публічної інформації" визначає, що оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформації до суду здійснюється відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України.

Статтею 16 Закону України "Про доступ до публічної інформації" передбачено, що запит, що пройшов реєстрацію в установленому розпорядником інформації порядку, обробляється відповідальними особами з питань доступу до публічної інформації.

Згідно ч.ч.1,2 статті 19 Закону України "Про доступ до публічної інформації" запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні. Запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.

Відповідно до частин 1, 2 та 4 статті 20 Закону України "Про доступ до публічної інформації" розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту. У разі якщо запит на інформацію стосується інформації, необхідної для захисту життя чи свободи особи, щодо стану довкілля, якості харчових продуктів і предметів побуту, аварій, катастроф, небезпечних природних явищ та інших надзвичайних подій, що сталися або можуть статись і загрожують безпеці громадян, відповідь має бути надана не пізніше 48 годин з дня отримання запиту. У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку розпорядник інформації повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту.

За таких обставин, підставами для продовження строку надання відповіді на запит на інформацію до 20 робочих днів є: 1) запит стосується надання великого обсягу інформації; 2) запит потребує пошуку інформації серед значної кількості даних.

Відповідач у листі від 13 грудня 2019 року за вих.№ср-02/17/883 посилається на підставу для продовження строку для надання відповіді на інформаційний запит на "велику кількість поданих позивачем інформаційних запитів, які потребують час для пошуку інформації серед значної кількості даних",

В свою чергу, Законом України "Про доступ до публічної інформації" така підстава не передбачена, а передбачено лише можливість продовжити строк розгляду запиту, якщо саме по цьому запиту (а не по інших) потрібно більше часу для пошуку інформації серед значної кількості даних.

Крім того, відповідачем не надано належних та допустимих доказів на підтвердження того, що поданий позивачем запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних.

При цьому, суд не приймає до уваги доводи відповідача щодо того, що міський голова не володіє публічною інформацією, а тому не може бути її розпорядником, оскільки інформаційний запит від 09.12.2019 року (вх. № ср 02-16-123-09.12.19) адресований сільському голові Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області ОСОБА_2 , яка за своїми посадовими обов`язками є головною посадовою особою територіальної громади села Олександрівка та очолює виконавчий комітет Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області.

За таких підстав, суд вважає, що позовні вимоги про визнання протиправними дій керівника суб`єкта владних повноважень голови Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області Думанської Олени Анатолівни, в частині продовження строку на підготовку відповіді на інформаційний запит від 09.12.2019 року (вх. № ср 02-16-123-09.12.19), про надання у письмовому вигляді на паперовому носії інформації завіреної належним чином копії рішення сесії Олександрійської сільської ради Лиманського району Одеської області, про внесення змін до рішення Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області №691/VІІ від 22.12.2018 року "Про упорядкування умов оплати праці сільського голови Олександрівської сільської ради" до двадцяти робочих дні, є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Щодо вимог позивача про визнання бездіяльності керівника суб`єкта владних повноважень - голови Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , в частині не надання відповіді на інформаційний запит від 09.12.2019 року (вх.№ ср 02-16-123-09.12.19) та завіреної належним чином копії рішення сесії Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області про внесення змін до рішення Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області №691/VII від 22.12.2018 року "Про упорядкування умов оплати праці сільського голови Олександрівської сільської ради" під особистий підпис та про визнання бездіяльності керівника суб`єкта владних повноважень - голови Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , в частині не надіслання відповіді на інформаційний запит від 09.12.2019 року (вх.№ ср 02-16-123-09.12.19), про надання у письмовому вигляді на паперовому носії інформації завіреної належним чином копії рішення сесії Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області про внесення змін до рішення Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області №691/VІІ від 22.12.2018 року "Про упорядкування умов оплати праці сільського голови Олександрівської сільської ради", на електрону пошту: ІНФОРМАЦІЯ_1, запитувача інформації ОСОБА_1 , суд зазначає наступне.

Так, як протиправну бездіяльність суб`єкта владних повноважень треба розуміти зовнішню форму поведінки (діяння) цього органу/його посадової особи, яка полягає (проявляється) у неприйнятті рішення чи в невчиненні юридично значимих й обов`язкових дій на користь заінтересованих осіб, які на підставі закону та/або іншого нормативно-правового регулювання віднесені до компетенції суб`єкта владних повноважень, були об`єктивно необхідними й реально можливими для реалізації, але фактично не були здійснені.

Поняття бездіяльності було неодноразово роз`яснено Верховним Судом у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду, зокрема, у постановах від 26.06.2019 року по справі №807/583/14, від 15.03.2019 року по справі №805/1953/18-а та від 23.05.2018 року по справі №802/490/16-а, в яких зазначено, що бездіяльність - це пасивна форма поведінки суб`єкта владних повноважень, яка полягає у невиконанні ним тих дій, які він повинен був і міг вчинити відповідно до покладених на нього обов`язків (завдань) згідно із чинним законодавством. Тобто, протиправна бездіяльність, що полягає у невиконанні тих дій, які особа повинна була і могла вчинити відповідно до покладених на неї обов`язків (завдань) згідно із чинним законодавством.

При цьому, суд звертає увагу, що 18.03.2020 року представником відповідача надано електрону роздруківку Print Version від 17.03.2020 року, відповідно до якої відповідачем надіслано належним чином засвідчена копія рішення сесії Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області №691/VII від 22.12.2018 року "Про упорядкування умов оплати праці сільського голови Олександрівської сільської ради" на електрону адресу ОСОБА_1 .

Крім того, представником відповідача зазначено, що одночасно на електрону адресу ОСОБА_1 направлено пропозицію прибути для отримання засвідченої належним чином копії рішення сесії Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області №691/VII від 22.12.2018 року "Про упорядкування умов оплати праці сільського голови Олександрівської сільської ради" під особистий підпис. В свою чергу, ОСОБА_1 не прибув до розпорядника інформації, а тому 14.03.2020 року відповідачем направлено належним чином засвідчену копію цього документу на його поштову адресу, що підтверджується відповідними доказами.

Враховуючи наведене, суд дійшов висновку про відмову в задоволенні позовних вимог в частині визнання бездіяльності керівника суб`єкта владних повноважень - голови Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 в частині не надання відповіді на інформаційний запит від 09.12.2019 року (вх.№ ср 02-16-123-09.12.19) та завіреної належним чином копії рішення сесії Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області про внесення змін до рішення Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області №691/VII від 22.12.2018 року "Про упорядкування умов оплати праці сільського голови Олександрівської сільської ради" під особистий підпис та про визнання бездіяльності керівника суб`єкта владних повноважень - голови Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 в частині не надіслання відповіді на інформаційний запит від 09.12.2019 року (вх.№ ср 02-16-123-09.12.19) про надання у письмовому вигляді на паперовому носії інформації завіреної належним чином копії рішення сесії Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області про внесення змін до рішення Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області №691/VІІ від 22.12.2018 року "Про упорядкування умов оплати праці сільського голови Олександрівської сільської ради", на електрону пошту: ІНФОРМАЦІЯ_1, запитувача інформації ОСОБА_1 .

В свою чергу, вимоги щодо зобов`язання керівника суб`єкта владних повноважень - голову Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_2 надати ОСОБА_1 відповідь на інформаційний запит від 09.12.2019 року (вх.№ ср 02-16-123- 09.12.19) та надати завірену належним чином копію рішення сесії Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області про внесення змін до рішення Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області №691/VII від 22.12.2018 року "Про упорядкування умов оплати праці сільського голови Олександрівської сільської ради" - під особистий підпис та зобов`язання керівника суб`єкта владних повноважень - голову Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 надіслати відповідь на інформаційний запит від 09.12.2019 року (вх.№ ср 02-16-123-09.12.19) про надання у письмовому вигляді на паперовому носії інформації завіреної належним чином копії рішення сесії Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області про внесення змін до рішення Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області №691/VII від 22.12.2018 року "Про упорядкування умов оплати праці сільського голови Олександрівської сільської ради", в електронному вигляді на електрону пошту ІНФОРМАЦІЯ_1 є похідними до первісних позовних вимог про визнання бездіяльності протиправною, а тому підстави для їх задоволення відсутні.

Крім того, суд дійшов висновку про відсутність підстав для встановлення судового контролю щодо виконання рішення в даній справі, оскільки позивачем не наведено доводів та не надано доказів, які свідчать про те, що відповідач ухилятиметься від виконання рішення суду.

Згідно з статтею 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 2 статті 2 КАС України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено) ; добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно статті 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно частини 2 статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на Відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатись на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Згідно статті 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні та оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Згідно зі ст. 249 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватись на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

З огляду на вищевказане, суд дійшов висновку, що позов ОСОБА_1 до керівника суб`єкта владних повноважень голови Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області Думанської Олени Анатоліївни про визнання протиправними дій та бездіяльності, зобов`язання вчинити певні дії підлягає частковому задоволенню.

Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивач звільнений від сплати судового збору на підставі пункту 9 частини 1 статті 5 Закону України від 08.07.2011 №3674-VI "Про судовий збір".

Оскільки в матеріалах справи відсутні докази на підтвердження понесення сторонами судових витрат, підстави для стягнення з відповідача на користь позивача судових витрат та компенсації судових витрат за рахунок коштів, передбачених Державним бюджетом України, відсутні.

Керуючись статтями 9, 12, 139, 242-246, 251, 255, 295, 297 КАС України, суд,-

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) до керівника суб`єкта владних повноважень голови Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області Думанської Олени Анатоліївни (код ЄДРПОУ 05583236, Одеська область, Лиманський район, с. Олександрівка, площа Центральна, буд. 3) про визнання протиправними дій та бездіяльності, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити частково.

Визнати протиправною дію керівника суб`єкта владних повноважень - голови Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області Думанської Олени Анатоліївни 08.06.1976 року народження (код ЄДРОУ 05583236, місцезнаходження: 67513, Одеська область Лиманський район с. Олександрівка площа Центральна, буд. 3) в частині подовження строку на підготовку відповіді на інформаційний запит від 09.12.2019 року (вх.№ ср 02-16-123-09.12.19) про надання у письмовому вигляді на паперовому носії інформації завіреної належним чином копії рішення сесії Олександрійської сільської ради Лиманського району Одеської області про внесення змін до рішення Олександрівської сільської ради Лиманського району Одеської області №691/VІІ від 22.12.2018 року "Про упорядкування умов оплати праці сільського голови Олександрівської сільської ради" до двадцяти робочих днів.

В іншій частині позовних вимог - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили, відповідно ст.255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в порядку та у строки, встановлені ст.295, ст.297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Пунктом 15.5 розділу VII "Перехідні положення" КАС України від 03 жовтня 2017 року визначено, що до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи зберігаються порядок подачі апеляційних скарг та направлення їх до суду апеляційної інстанції, встановлені Кодексом адміністративного судочинства України від 06 липня 2005 року.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.

Суддя Токмілова Л.Н.

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.10.2020
Оприлюднено22.10.2020
Номер документу92326105
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/7900/19

Рішення від 21.10.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Токмілова Л.М.

Ухвала від 19.03.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Токмілова Л.М.

Ухвала від 06.02.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Токмілова Л.М.

Ухвала від 02.01.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Токмілова Л. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні