Рішення
від 20.10.2020 по справі 460/3981/20
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

20 жовтня 2020 року м. Рівне №460/3981/20 Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді В.В. Щербакова, розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом

ОСОБА_1 доУправління праці та соціального захисту населення Костопільської райдержадміністрації про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинення певних дій, - В С Т А Н О В И В:

До Рівненського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 (далі по тексту - позивач) до Управління праці та соціального захисту населення Костопільської райдержадміністрації (далі по тексту - відповідач) про визнання протиправним та скасування рішення від 01.02.2020 про припинення надання субсидії та зобов`язання поновити житлову субсидію з лютого 2020 року.

Свої вимоги позивач мотивує тим, що управлінням соціального захисту населення винесено повідомлення про припинення житлової субсидії у зв`язку з придбанням мотоциклу. Позивач не погоджується з даним рішенням та вважає його протиправним, оскільки Управлінням праці та соціального захисту населення Костопільської райдержадміністрації при оформленні субсидії йому було повідомлено про обов`язок повідомляти про здійснення купівлі та набуття в інший законний спосіб права власності на земельну ділянку, квартиру, транспортний засіб, або оплати послуг на суму понад 50 тис. грн. . Аналогічне написано і в тексті самого повідомлення про припинення надання субсидії. Позивач зазначає, що мотоцикл придбаний за суму, що становить менше 50 тис. грн., а саме - 20160,00 грн.

Відповідач подав відзив на позов, у якому просив відмовити у його задоволені повністю. З посиланням на норми Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 21.10.1995 року №848, та Порядку здійснення верифікації та моніторингу пенсій, допомог, пільг, субсидій, інших соціальних виплат, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.2016 року №136, вказав, на правомірність дій при прийнятті рішення про припинення у наданні позивачу житлової субсидії. При цьому, зазначив, що підставою для прийняття такого рішення стало не повідомлення позивачем протягом 30 днів про набуття права власності на транспортний засіб, незалежно від розміру вартості такого транспортного засобу.

Ухвалою суду від 04.06.2020 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи. Встановлено строк для подання відповідачем відзиву на позовну заяву.

Дослідивши письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, судом встановлено наступне.

На домогосподарство ОСОБА_1 призначена житлова субсидія починаючи з травня 2019 року (за його заявою від 21.05.2019), відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 року № 848 Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива . Розрахунок житлової субсидії проводився на 2 осіб, а саме: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , та його дружини - ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 .

Судом встановлено, що у січні 2020 року відповідачем отримано інформацію від Міністерства фінансів України про те, що за результатами верифікації виявлено придбання позивачем 23.08.2019 транспортного засобу з дати випуску якого минуло менше 5 років, а саме - мотоцикла BAJAJ 2019 року випуску.

Відповідно до договору купівлі-продажу №1914/19/МДФ вартість такого транспортного засобу становить 20160,00 грн.

За рішенням відповідача позивачу припинено нарахування субсидії на його домогосподарство з 01.02.2020, що підтверджується в наявних у матеріалах справи повідомленням. Судом встановлено та підтверджено відповідачем, що підставою для прийняття такого рішення стало не повідомлення позивачем протягом 30 днів про набуття права власності на транспортний засіб, незалежно від розміру вартості такого транспортного засобу.

Не погоджуючись з таким рішенням суб`єкта владних повноважень, позивач звернувся з позовом до суду про визнання протиправним та скасування рішення від 01.02.2020 про припинення надання субсидії та зобов`язання поновити житлову субсидію з лютого 2020 року.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 №848 затверджено Положення про порядок призначення житлових субсидій, яке визначає умови призначення та порядок надання громадянам житлових субсидій.

Відповідно до пункту 3 Положення №848 житлова субсидія є безповоротною адресною державною соціальною допомогою мешканцям домогосподарств, що проживають в житлових приміщеннях (будинках) і не можуть самотужки платити за житлово-комунальні послуги, оплачувати витрати на управління багатоквартирним будинком. Суми призначеної, але не виплаченої у зв`язку із смертю одержувача житлової субсидії виплачуються одному із членів домогосподарства, з урахуванням яких призначалася субсидія.

Згідно пункту 4 Положення №848 право на отримання житлової субсидії мають громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які на законних підставах перебувають на території України (далі - громадяни), що проживають у житлових приміщеннях (будинках).

За приписами пункту 9 Положення №848 призначення житлових субсидій та контроль за їх цільовим використанням здійснюються структурними підрозділами з питань соціального захисту населення. У сільській місцевості заяви громадян з необхідними документами для призначення житлових субсидій приймаються уповноваженими особами, визначеними виконавчими комітетами селищних і сільських рад, та передаються відповідним органам соціального захисту населення. У разі утворення об`єднаної територіальної громади заяви з необхідними документами для призначення житлових субсидій приймаються уповноваженими особами, що визначені виконавчими органами ради об`єднаної територіальної громади, та передаються відповідним органам соціального захисту населення.

Пунктом 5 Положення №848 передбачено, що житлові субсидії призначаються за наявності різниці між розміром плати за житлово-комунальні послуги та/або скраплений газ, тверде та рідке пічне побутове паливо, за абонентське обслуговування для споживачів комунальних послуг, що надаються у багатоквартирних будинках за індивідуальними договорами, внесків за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку, внеску/платежу об`єднанню на оплату витрат на управління багатоквартирним будинком у межах соціальної норми житла, соціальних нормативів житлово-комунальних послуг, скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, витрат на управління багатоквартирним будинком (далі - соціальні норми житла та соціальні нормативи житлово-комунального обслуговування) і розміром обов`язкового відсотка платежу, установленого відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 27 липня 1998 р. № 1156 «Про новий розмір витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива у разі надання житлової субсидії» (Офіційний вісник України, 1998 р., № 30, ст. 1129).

Відповідно до пункту 43 Положення №848 для призначення житлової субсидії громадянин, особа якого посвідчується паспортом або іншим документом, подає структурному підрозділу з питань соціального захисту населення за зареєстрованим місцем проживання (орендарі, внутрішньо переміщені особи - за фактичним місцем проживання):

заяву про призначення та надання житлової субсидії у грошовій формі за формою, встановленою Мінсоцполітики (далі - заява);

декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії, за формою, встановленою Мінсоцполітики (далі - декларація);

довідки про доходи - у разі зазначення в декларації доходів, інформація про які відсутня у ДПС, Пенсійному фонді України, фондах соціального страхування тощо і відповідно до законодавства не може бути отримана за запитом структурного підрозділу з питань соціального захисту населення у порядку, встановленому цим Положенням. У разі неможливості підтвердити такі доходи довідкою до декларації додається письмове пояснення із зазначенням їх розміру;

копію договору про реструктуризацію заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг (у разі наявності);

договір наймання (оренди) житла (у разі наявності).

Громадянин несе відповідальність за подані відомості про доходи, майно, що вплинули або могли вплинути на встановлення права на призначення житлової субсидії та на визначення її розміру (абз. 2 п. 49 Положення №848).

Як слідує з матеріалів, у спірному випадку позивачем 21.05.2019 під час звернення до управління із заявою про призначення житлової субсидії на оплату житлово-комунальних послуг була подана декларація про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії, у графах 4 яких "Відомості про транспортні засоби, які зареєстровані в установленому порядку і з дати випуску яких минуло менше ніж 5 років (крім мопеда), що перебувають у власності або володінні осіб, які входять до складу домогосподарства, а також членів сім`ї осіб зі складу домогосподарства незалежно від реєстрації їхнього місця проживання (фактичного місця проживання)" останній, зазначив лише автомобіль 2001 року випуску (з дати випуску минуло більше ніж 5 років).

За результатами розгляду заяви позивача останньому була призначена житлова субсидія на період з травня 2019 року по квітень 2020 року.

На підставі договору купівлі-продажу від 16.08.2020 №1914/19/МДФ 23.08.2019 відбулася державна реєстрація права власності за позивачем транспортного засобу з дати випуску якого минуло менше 5 років, а саме - мотоцикла BAJAJ 2019 року випуску, вартість якого становить 20160,00 грн.

Не повідомлення позивачем уповноваженого органу з питань надання житлової субсидії протягом 30 днів про набуття права власності на вказаний вище транспортний засіб стало підставою для припинення у наданні житлової субсидії.

Відповідно до абз. 5 п. 119 Положення №848 за рішенням комісії надання раніше призначеної житлової субсидії припиняється за поданням структурного підрозділу з питань соціального захисту населення, управителів, об`єднання, виконавців комунальних послуг у разі, коли громадянин не повідомив структурному підрозділу з питань соціального захисту населення про обставини, зазначені у пункті 90 цього Положення, протягом 30 календарних днів з дня їх виникнення.

В свою чергу, пунктом 90 Положення №848 встановлено, що громадянин, якому призначено житлову субсидію, зобов`язаний протягом 30 календарних днів поінформувати структурний підрозділ з питань соціального захисту населення про виникнення обставин, зокрема щодо настання умов, зазначених у підпунктах 2 і 4 пункту 14 цього Положення.

Підпунктом 2 пункту 14 Положення №848 передбачено, що житлова субсидія не призначається (у тому числі на наступний період), якщо будь-хто із складу домогосподарства або член сім`ї особи із складу домогосподарства має у власності транспортний засіб, що підлягає державній реєстрації і з дати випуску якого минуло менше п`яти років (крім мопеда і причепа).

При цьому не враховуються транспортні засоби, одержані безоплатно чи придбані на пільгових умовах через структурні підрозділи з питань соціального захисту населення, у тому числі за рахунок грошової допомоги на придбання автомобіля, а також транспортні засоби, придбані батьками-вихователями дитячих будинків сімейного типу.

Наявність (відсутність) у власності зазначених осіб транспортних засобів зазначається у декларації про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії. Якщо право власності на транспортний засіб набуто під час отримання житлової субсидії, громадянин, якому призначено житлову субсидію, протягом 30 календарних днів зобов`язаний повідомити про це структурному підрозділу з питань соціального захисту населення незалежно від розміру вартості транспортного засобу.

З аналізу вказаних вище норм слідує, що підставою для припинення житлової субсидії є, в тому числі, не повідомлення структурного підрозділу з питань соціального захисту населення про обставини набуття права власності на транспортний засіб, незалежно від розміру вартості транспортного засобу, протягом 30 календарних днів з моменту настання таких обставин.

Згідно з ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Враховуючи викладене, суд прийшов до висновку про правомірність рішення відповідача про припинення позивачу житлової субсидії, а відтак, - у задоволенні позову належить відмовити повністю.

Підстави для розподілу судового збору - відсутні.

Керуючись статтями 241-246, 255, 263, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

У задоволенні позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний код НОМЕР_1 ) до Управління праці та соціального захисту населення Костопільської райдержадміністрації (вул. Сарненська, 15 А, м. Костопіль, Рівненська область, 35000, код ЄДРПОУ 03195435) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинення певних дій відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.

Повний текст рішення складений 20 жовтня 2020 року.

Суддя В.В. Щербаков

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.10.2020
Оприлюднено23.10.2020
Номер документу92326414
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —460/3981/20

Рішення від 20.10.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

В.В. Щербаков

Ухвала від 04.06.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Щербаков В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні