Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21 жовтня 2020 року 12:50 № 520/14358/2020
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Бабаєва А.І.
за участі:
секретаря судового засідання Муравської І.Ю.,
представника позивача Тимошенка Д.В.,
представника відповідача Іванченко В.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Харкові адміністративну справу за позовом кандидата на посаду міського голови в Ізюмській міський територіальній Виборчій комісії Ізюмського району Харківської області ОСОБА_1 до Ізюмської міської територіальної виборчої комісії Ізюмського району Харківської області про скасування рішення та винесення окремої ухвали, -
В С Т А Н О В И В:
20.10.2020 року кандидат на посаду міського голови в Ізюмській міський територіальній Виборчій комісії Ізюмського району Харківської області ОСОБА_1 звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Ізюмської міської територіальної виборчої комісії Ізюмського району Харківської області, в якому просив суд:
- скасувати рішення від 16 жовтня 2020 Ізюмської міської територіальної виборчої комісії Ізюмського району Харківської області в частині 4 питання порядку денного;
- винести окрему ухвалу про кримінальне правопорушення з боку представників ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ «СЛУГА НАРОДУ» , які подали до Ізюмської міської територіальної виборчої комісії Ізюмського району Харківської області виборчі списки Харківської обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ «СЛУГА НАРОДУ» на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року» , що мають ознаки підроблення та фальсифікації.
В обґрунтування позовних вимог зазначив, що рішення від 16 жовтня 2020 Ізюмської міської територіальної виборчої комісії Ізюмського району Харківської області в частині 4 питання порядку денного.
Відповідач, Ізюмська міська територіальна виборча комісія Ізюмського району Харківської області, надала до суду заперечення проти позову, в якому зазначила, що у спірних правовідносинах відповідач діяв згідно чинного законодавства.
В судове засідання представник позивача прибув, позов підтримав та просив його задовольнити.
В судове засідання представник відповідача прибув, проти позовної заяви заперечував та просив відмовити в її задоволенні.
Суд, заслухавши пояснення представника позивача та представника відповідача, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що кандидат на посаду міського голови в Ізюмській міський територіальній Виборчій комісії Ізюмського району Харківської області ОСОБА_1 звернувся до голови Ізюмської міської територіальної виборчої комісії Ізюмського району Харківської області із заявою №01 від 12.10.2020 року, в якій зокрема просив скасувати постанову Ізюмської міської територіальної виборчої комісії Ізюмського району Харківської області від 29.09.2020 р. №20 Про реєстрацію кандидатів у депутати Ізюмської міської ради, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Харківської обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ СЛУГА НАРОДУ , як таку що не відповідає вимогам діючого законодавства та має ознаки підроблення та фальсифікації. Направити відповідну заяву (повідомлення) про кримінальне правопорушення з боку представників ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ СЛУГА НАРОДУ , які подали до Ізюмською міською територіальною виборчою комісією Ізюмського району Харківської області виборчі списки Харківської обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ СЛУГА НАРОДУ на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року , що мають ознаки підроблення та фальсифікації до правоохоронних органів.
Розгляд вищевказаної заяви було проведено Ізюмською міською територіальною виборчою комісією Ізюмського району Харківської області на засіданні 16.10.2020 року.
Згідно витягу з протоколу № 9 від 16.10.2020 року Ізюмською міською територіальною виборчою комісією Ізюмського району Харківської області під час розгляду четвертого питання порядку денного відмовлено в задоволенні заяви позивача.
Позивач, вважаючи оскаржуване рішення у вказаній частині протиправним, звернувся з даним позовом до суду.
Виборчий кодекс України відповідно до Конституції України визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів.
Згідно з ч.1 ст.65 Виборчого кодексу України суб`єктом звернення до виборчої комісії зі скаргою, що стосується виборчого процесу, зокрема може бути кандидат, зареєстрований для участі у відповідних виборах. Від імені кандидата суб`єктом звернення зі скаргою може бути також довірена особа кандидата, представник кандидата у Центральній виборчій комісії, територіальній виборчій комісії.
Частиною 1 статті 66 Виборчого кодексу України скарга до виборчої комісії може бути подана суб`єктом звернення зі скаргою протягом двох днів після прийняття рішення, вчинення дії чи бездіяльності суб`єктом оскарження, за винятком випадків, зазначених у частинах другій і третій цієї статті.
Позивач звернувся до голови Ізюмської міської територіальної виборчої комісії Ізюмського району Харківської області із заявою №01 від 12.10.2020 року, в якій зокрема просив скасувати постанову Ізюмської міської територіальної виборчої комісії Ізюмського району Харківської області від 29.09.2020 р. №20 Про реєстрацію кандидатів у депутати Ізюмської міської ради, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Харківської обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ СЛУГА НАРОДУ , як таку що не відповідає вимогам діючого законодавства та має ознаки підроблення та фальсифікації.
Так, позивач 12.10.2020 року звернувся до відповідача фактично зі скаргою на постанову Ізюмської міської територіальної виборчої комісії Ізюмського району Харківської області від 29.09.2020 р. №20 Про реєстрацію кандидатів у депутати Ізюмської міської ради, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Харківської обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ СЛУГА НАРОДУ на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року .
Відповідно до ч.2 ст.72 Виборчого кодексу України перед розглядом скарги по суті виборча комісія вивчає скаргу для встановлення: 1) чи подано скаргу належним суб`єктом звернення зі скаргою, визначеним цим Кодексом; 2) чи віднесено цим Кодексом розгляд скарги до повноважень виборчої комісії (належний суб`єкт розгляду скарги); 3) чи дотримано суб`єктом звернення зі скаргою строки оскарження, встановлені цим Кодексом.
Згідно з ч.3 ст.72 Виборчого кодексу України виборча комісія приймає рішення про залишення скарги без розгляду по суті, якщо вона подана неналежним суб`єктом звернення зі скаргою чи до неналежного суб`єкта розгляду скарги або з порушенням строків оскарження, встановлених цим Кодексом.
Таким чином, якщо скарга подана неналежним суб`єктом звернення зі скаргою чи до неналежного суб`єкта розгляду скарги або з порушенням строків оскарження, встановлених Виборчим кодексом України, виборча комісія приймає рішення про залишення скарги без розгляду по суті.
Відповідно до ч.5, ч.8 ст.72 Виборчого кодексу України у разі якщо скаргу подано належним суб`єктом звернення зі скаргою до належного суб`єкта розгляду такої скарги в установлені цим Кодексом строки, виборча комісія переходить до розгляду скарги по суті. При розгляді скарги по суті виборча комісія може задовольнити скаргу повністю або частково чи відмовити в її задоволенні.
Отже, виборча комісія переходить до розгляду скарги по суті та може задовольнити скаргу повністю або частково чи відмовити в її задоволенні, якщо скаргу подано належним суб`єктом звернення зі скаргою до належного суб`єкта розгляду такої скарги в установлені Виборчим кодексом України строки.
Як зазначено в оскаржуваному рішенні в частині четвертого питання порядку денного скаргу подано належним суб`єктом звернення зі скаргою, розгляд скарги належить до повноважень виборчої комісії. Щодо дотримання строків в оскаржуваному рішенні вказано, що постанова прийнята Ізюмською міською територіальною виборчою комісією Ізюмського району Харківської області 29.09.2020 року, а звернення ОСОБА_1 надійшло 12.10.2020 року.
Крім того, представником відповідача в судовому засіданні вказано, що скарга позивача подана з порушенням строків оскарження встановлених Виборчим кодексом України.
Тобто, відповідачем під час розгляду скарги позивача встановлено порушенням строків оскарження встановлених Виборчим кодексом України.
Проте, відповідач замість залишення скарги позивача без розгляду по суті, як це передбачено приписами ч.3 ст.72 Виборчого кодексу України, прийняв рішення про відмову в задоволенні заяви.
За таких обставин, рішення Ізюмської міської територіальної виборчої комісії Ізюмського району Харківської області в оскаржуваній частині прийнято не на підставі та не у спосіб, що визначені законом України.
Відповідно до ч.2 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що рішення від 16 жовтня 2020 року Ізюмської міської територіальної виборчої комісії Ізюмського району Харківської області в частині 4 питання порядку денного, винесена без урахування приписів чинного законодавства, а тому підлягає скасуванню.
Щодо винесення окремої ухвали про кримінальне правопорушення з боку представників ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ «СЛУГА НАРОДУ» , які подали до Ізюмської міської територіальної виборчої комісії Ізюмського району Харківської області виборчі списки Харківської обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ «СЛУГА НАРОДУ» на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року» , що мають ознаки підроблення та фальсифікації, суд зазначає наступне.
Відповідно до ч. 1 ст. 249 КАС України суд, виявивши під час розгляду справи порушення закону, може постановити окрему ухвалу і направити її відповідним суб`єктам владних повноважень для вжиття заходів щодо усунення причин та умов, що сприяли порушенню закону.
Таким чином, постановлення окремої ухвали у випадку виявлення під час розгляду справи порушень закону є правом суду, а не його обов`язком.
При цьому, предметом розгляду у даній справі є скасування рішення від 16 жовтня 2020 Ізюмської міської територіальної виборчої комісії Ізюмського району Харківської області в частині 4 питання порядку денного.
З урахуванням досліджених доказів та правових висновків за наслідками розгляду адміністративної справи, суд не вбачає підстав для постановлення окремої ухвали у відповідності до ст. 249 КАС України.
Згідно з ч.9 ст.273 Кодексу адміністративного судочинства України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.
Судовий збір підлягає розподілу відповідно до ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до ч.1 ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
З огляду на несплату судового збору на момент вирішення справи, суд вважає за необхідне стягнути з Ізюмської міської територіальної виборчої комісії Ізюмського району Харківської області на користь Державного бюджету України судовий збір у розмірі 840,80 грн.
На підставі вищевикладеного та керуючись ст. 243, ст. 246, ст. 255, ст.272, ст.273, ст. 278 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов кандидата на посаду міського голови в Ізюмській міський територіальній Виборчій комісії Ізюмського району Харківської області ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , код РНОКПП НОМЕР_1 ) до Ізюмської міської територіальної виборчої комісії Ізюмського району Харківської області (просп. Незалежності, 39/1, м.Ізюм, Харківська область, 64309, код ЄДРПОУ 43759500) про скасування рішення та винесення окремої ухвали - задовольнити.
Скасувати рішення від 16 жовтня 2020 року Ізюмської міської територіальної виборчої комісії Ізюмського району Харківської області в частині четвертого питання порядку денного.
Стягнути з Ізюмської міської територіальної виборчої комісії Ізюмського району Харківської області (просп. Незалежності, 39/1, м.Ізюм, Харківська область, 64309, код ЄДРПОУ 43759500) до Державного бюджету України (отримувач коштів: ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106, код отримувача (код за ЄДРПОУ): 37993783, Банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), Рахунок отримувача: UА908999980313111256000026001, код класифікації доходів бюджету: 22030106) судовий збір у розмірі 840,80 грн. (вісімсот сорок гривень 80 копійок).
Рішення набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на рішення може бути подана у дводенний строк з дня його проголошення до Другого апеляційного адміністративного суду.
Суддя Бабаєв А.І.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.10.2020 |
Оприлюднено | 23.10.2020 |
Номер документу | 92326926 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Бабаєв А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні