Ухвала
від 19.10.2020 по справі 201/9864/20
ЖОВТНЕВИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

Справа № 201/9864/20

Провадження № 1-кс/201/3687/2020

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 жовтня 2020 року м. Дніпро

Слідчий суддя Жовтневого районного суду м. Дніпропетровська ОСОБА_1 , з секретарем судового засідання ОСОБА_2 , за участю прокурора відділу Дніпропетровської обласної прокуратури ОСОБА_3 , розглянувши у залі суду в м. Дніпро клопотання прокурора першого відділу процесуального керівництва при провадженні досудового розслідування територіальними органами поліції та підтримання публічного обвинувачення управління нагляду за додержанням законів Національною поліцією України та органами, які ведуть боротьбу з організованою та транснаціональною злочинністю Дніпропетровської обласної прокуратури ОСОБА_3 , про надання дозволу на проведення обшуку, за матеріалами досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42019040000000534 від 08.08.2019, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 190, ч. 3 ст. 191, ч. 2 ст. 364 КК України,-

ВСТАНОВИВ:

До суду надійшло клопотання прокурора першого відділу процесуального керівництва при провадженні досудового розслідування територіальними органами поліції та підтримання публічного обвинувачення управління нагляду за додержанням законів Національною поліцією України та органами, які ведуть боротьбу з організованою та транснаціональною злочинністю Дніпропетровської обласної прокуратури ОСОБА_3 , про надання дозволу на проведення обшуку, за матеріалами досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42019040000000534 від 08.08.2019, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 190, ч. 3 ст. 191, ч. 2 ст. 364 КК України, в якому прокурор просить надати дозвіл на проведення обшуку за адресою АДРЕСА_1 ,.

В обґрунтування заявленого клопотання прокурор посилався на те, що слідчим відділом Соборного відділення поліції Дніпровського відділу поліції ГУНП в Дніпропетровській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №42019040000000534 від 08.08.2019 за ч. 3 ст. 190, ч. 3 ст. 191, ч. 2 ст. 364 КК України, за фактом зловживання службовим становищем посадовими особами Дніпровської міської ради при проведенні тендерних закупівель щодо надання рекламних та маркетингових послуг (висвітлення діяльності Дніпровської міської ради, її виконавчих органів, посадових осіб та депутатів через засоби масової інформації), що завдало істотної шкоди державним інтересам, чим спричинили тяжкі наслідки, а також за фактом привласнення бюджетних коштів за попередньою змовою при здійсненні рекламних та маркетингових послуг посадовими особами ТОВ «Рекламне Агенство «Медіа- Експерт, ТОВ «Дніпро.Інфо» та ряду фізичних осіб-підприємців.

Так, у ході досудового розслідування встановлено, що на початку 2017 року засновником ТОВ «Рекламне Агенство «Медіа-Експерт» код ЄДРПОУ 35609741 - ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , спільно з директором ТОВ «Рекламне Агенство «Медіа-Експерт» ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , за попередньою змовою з директором ТОВ «Дніпро.Інфо» код ЄДРПОУ 40431010 ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_3 зареєстровано та фактично контролюється діяльність ряду фізичних осіб-підприємців, а саме:

ФОП ОСОБА_7 , ФОП ОСОБА_8 , ФОП ОСОБА_9 , ФОП ОСОБА_10 , ФОП ОСОБА_11 , ФОП ОСОБА_12 , ФОП ОСОБА_5 , ФОП ОСОБА_13 , а також ФОП ОСОБА_14 .

У період з 2017 року по теперішній час комунальним підприємством «Організаційно-аналітична служба» Дніпровської міської ради код ЄДРПОУ 38360501 було проведено ряд процедур закупівель щодо надання рекламних та маркетингових послуг (висвітлення діяльності Дніпровської міської ради, її виконавчих органів, посадових осіб та депутатів через засоби масової інформації) перемогу на яких за активного сприяння директора вказаного комунального підприємства ОСОБА_15 отримують вищезазначені фізичні особи-підприємці.

Загальна сума отриманих бюджетних коштів становить близько 130 млн.грн. Однак, КП «Організаційно аналітична служба» Дніпровської міської ради має достатній штат працівників, які фактично і виконують послуги згідно укладених договорів.

Згідно наявної оперативної інформації ціни на вказані послуги завищені на 30 відсотків від ринкової вартості аналогічних послуг. Таким чином, орієнтовані збитки бюджету складають близько 38 млн. грн.

Схема привласнення грошових коштів територіальної громади м. Дніпро полягає в тому, що вказаними фізичними особами-підприємцями вносяться завідомо неправдиві відомості до актів прийому-передачі виконаних послуг, актів виконаних послуг, прибуткових та видаткових накладних, податкових накладних, рахунків- фактур, платіжних доручень тощо, які передаються до КП «Організаційно- аналітична служба» ДМР та є підставою перерахування на розрахункові рахунки ФОП грошових коштів за нібито надані рекламні послуги. Грошові кошти з рахунків вищезазначених ФОП на підставі довіреностей знімають у відділеннях банків громадяни України ОСОБА_4 та ОСОБА_5 та у подальшому розподіляють між учасниками злочинної групи.

Разом з тим, у ході проведення досудового розслідування допитаний в якості свідка ОСОБА_16 , надав свідчення, які викривають незаконну діяльність ОСОБА_4 , ОСОБА_5 та інших співучасників кримінального правопорушення, а саме зазначив, що вищевказані особи не припинили свою злочину діяльність та продовжують здійснювати заходи, направленні на привласнення бюджетних коштів, шляхом реєстрації інших СГД з ознаками фіктивності для участі у наданні рекламних та маркетингових послуг, висвітлення діяльності Дніпровської міської ради, її виконавчих органів, посадових осіб та депутатів через засоби масової інформації.

Аналізом проведених тендерних процедур, які перебувають у відкритому доступі на http://prozorro.gov.ua, встановлено, що на сьогоднішній день продовжують дію договори щодо надання рекламних та маркетингових послуг - висвітлення діяльності Дніпровської міської ради, її виконавчих органів, посадових осіб та депутатів через засоби масової інформації, а саме ДК 021:2015: (СРV) 79340000-9 (UА-2020-04-30-001512-а), ДК 021:2015: (СРV) 79340000-9 (UА-2020-05-130-003279-а), ДК 021:2015: (СРV) 79340000-9 (UА-2020-05-21-000364-с), ДК 021:2015: (СРV) 79340000-9 (UА-2020-04-07-001457-а), які укладені з підконтрольними цій злочинній групі фізичними особами-підприємцями.

Вищевказане свідчить, про те що, вказані особи на теперішній час не припинили свою злочину діяльність та продовжують здійснювати заходи, направлені на привласнення бюджетних коштів, приховування документів, «чорнових» записів, печаток, штампів СГД з ознаками фіктивності, комп`ютерної та мобільної техніки, що підтверджують їх протиправну діяльність, а також грошових коштів, здобутих злочинним шляхом.

Крім того, додатково встановлено, що на початку липня 2020 року громадянами України ОСОБА_17 , ІНФОРМАЦІЯ_4 (проживаючий за адресою : АДРЕСА_2 , ОСОБА_18 , ІНФОРМАЦІЯ_5 (фактично проживає за адресою: АДРЕСА_1 ), а також ОСОБА_19 , ІНФОРМАЦІЯ_6 (фактично проживаючого на території готелю «Асторія» розташованого за адрессою: м. Дніпро, проспект Д. Яворницького, буд 66), зареєстровано афілійоване останнім ТОВ «АЙК`Ю ДІДЖИТАЛ ГРУП» код ЄДРПОУ 43419840 (фактична адреса :м. Дніпро, вул. Старокозацька, буд. 58).

З липня 2020 року по теперішній час Департаментом соціальної політики Дніпровської міської ради код ЄРДПОУ 40506080, Департаментом гуманітарної політики ДМР код ЄРДПОУ 40506082 та КП « Дніпровська міська студія телебачення» ДМР код ЄРДПОУ 19149153 проведено ряд процедур закупівель щодо надання рекламних та маркетингових послуг ( висвітлення діяльності Дніпровської міської ради, її виконавчих органів, посадових осіб та депутатів через засоби масової інформації) перемогу на яких отримало ТОВ «АЙК`Ю ДІДЖИТАЛ ГРУП» код ЄДРПОУ 43419840.

У подальшому з метою привласнення бюджетних коштів службові особи ТОВ «АЙК`Ю ДІДЖИТАЛ ГРУП» внесли завідомо неправдиві відомості до актів виконаних послуг, прибуткових та видаткових накладних, податкових накладних, рахунків-фактур, платіжних доручень тощо, які передаються до вищезазначених департаментів ДМР та є підставою перерахування на розрахункові рахунки грошових коштів за нібито надані рекламні послуги.

Поряд з тим, встановлено, що ОСОБА_18 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , фактично проживає за адресою: АДРЕСА_1 , за місцем свого фактичного мешкання зберігає «чорнові» записи, грошові кошти отримані злочинним шляхом, документи та магнітні носії інформації, які підтверджують злочинну діяльність, печатки та штампи підконтрольних йому фізичних осіб-підприємців, комп`ютерну техніку, а також мобільні телефони, які використовуються для зв`язку між учасниками злочинної схеми.

Таким чином у органу досудового розслідування виникла необхідність в проведенні обшуку за адресою: АДРЕСА_1 , з метою виявлення та фіксації обставин вчинення кримінального правопорушення, встановлення кола причетних до його вчинення осіб, а також відшукання та вилучення речей і документів щодо фінансово-господарської діяльності, статутних документів (статутів, протоколів загальних зборів, виписок, витягів, довіреностей, реєстраційних карток, заяв про внесення змін до реєстраційних документів та інших статутних документів), документів, в яких відображено відомості стосовно ведення господарської діяльності юридичними чи фізичними особами (у тому числі документів з обліку кадрів, відомостей, товарно-транспортних, видаткових, чи податкових накладних, банківської документації, тендерної документації, актів виконаних робіт, актів наданих послуг, договорів із додатками та специфікаціями, тощо) та інших документів, що мають значення для досудового розслідування, в т.ч. магнітних та електронних засобів зберігання та передачі інформації, банківських карток, чорнових записів, печаток, штампів, незаповнених бланків з відбитками печаток, комп`ютерної техніки, мобільних телефонів, сім-карток мобільних операторів, карток пам`яті, флеш-накопичувачів, грошових коштів чи інших цінностей здобутих злочинним шляхом, та інших предметів і документів, які мають значення для досудового розслідування.

Доступ до речей та документів, які планується відшукати у ході проведення обшуку неможливо отримати органом досудового розслідування у добровільному порядку шляхом їх витребування відповідно до частини другої статті 93 КПК України, або за допомогою інших слідчих дій, оскільки під час проведення обшуку планується відшукати предмети, речі та документи, що вказують на ведення протиправної діяльності фізичними особами та складають неофіційну («тіньову») бухгалтерію, комп`ютерну техніку у якій відображені проведені безтоварні операції, грошові кошти здобуті злочинним шляхом та інші матеріальні об`єкти, що у подальшому можуть бути визнанні речовими доказами у кримінальному проваджені, а звернення в порядку ст. 93 КПК України, чи іншим чином окрім проведення обшуку, призведе до обізнаності осіб про наміри вилучення вищевказаного майна та надасть можливість його знищити, приховати, тощо.

В судовому засіданні прокурор підтримав клопотання і просив задовольнити його.

Заслухавши прокурора дослідивши матеріали подані до клопотання, слідчий суддя приходить до наступних висновків.

Стаття 30 Конституції України гарантує кожному недоторканність житла чи іншого володіння особи. Так, згідно із цією статтею не допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше як за вмотивованим рішенням суду. У невідкладних випадках, пов`язаних із врятуванням життя людей та майна чи з безпосереднім переслідуванням осіб, які підозрюються у вчиненні злочину, можливий інший, встановлений законом, порядок проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду і обшуку.

Відповідно до ч. 1 ст. 234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення.

За правилами ч. 2 ст. 234 КПК України обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді місцевого загального суду, в межах територіальної юрисдикції якого знаходиться орган досудового розслідування, яка постановляється за клопотанням прокурора.

В судовому засіданні встановлено, що клопотання прокурора про проведення обшуку відповідає вимогам ч. 3 ст. 234 КПК України.

Також в судовому засіданні встановлено наявність достатніх підстав вважати, що необхідною слідчою дією, яка зможе забезпечити виконання завдань кримінального провадження, є обшук за адресою: АДРЕСА_1 .

Відповідно до відомостей з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, нерухоме майно за адресою: АДРЕСА_1 належить на праві приватної власності ОСОБА_20 .

У клопотанні прокурора ставиться питання про відшукання та вилучення речей і документів щодо фінансово-господарської діяльності, статутних документів (статутів, протоколів загальних зборів, виписок, витягів, довіреностей, реєстраційних карток, заяв про внесення змін до реєстраційних документів та інших статутних документів), документів, в яких відображено відомості стосовно ведення господарської діяльності юридичними чи фізичними особами (у тому числі документів з обліку кадрів, відомостей, товарно- транспортних, видаткових, чи податкових накладних, банківської документації, тендерної документації, актів виконаних робіт, актів наданих послуг, договорів із додатками та специфікаціями, тощо) та інших документів, що мають значення для досудового розслідування, в т.ч. магнітних та електронних засобів зберігання та передачі інформації, банківських карток, чорнових записів, печаток, штампів, незаповнених бланків з відбитками печаток, комп`ютерної техніки, мобільних телефонів, сім-карток мобільних операторів, карток пам`яті, флеш-накопичувачів, грошових коштів чи інших цінностей здобутих злочинним шляхом, та інших предметів і документів, які мають значення для досудового розслідування..

Згідно з інформаційною довідкою з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна відомості відсутні.

За встановлених обставин обшук є найбільш доцільним та ефективним способом відшукання та вилучення речей і документів, які мають значення для досудового розслідування, оскільки отримання тимчасового доступу до документів може не дати результатів з огляду на специфіку цієї слідчої дії, яка не дозволяє запобігти знищенню документів зацікавленою особою.

Вирішуючи питання пропорційності втручання у володіння, суд враховує що втручання у виді обшуку однозначно є доволі серйозним втручанням, однак тяжкість злочину який розслідується, суспільний інтерес у об`єктивному завершені досудового слідства та інтереси слідства пов`язані з запобіганням знищенню документів свідчать про те, що таке втручання буде пропорційним заходом.

Враховуючи вищевикладене, з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення даного кримінального правопорушення, що дозволять органам досудового розслідування провести подальше розслідування кримінального провадження, враховуючи той факт, що є всі підстави вважати, що у приміщенні зазначеному у клопотанні, можуть знаходитись предмети, речі та засоби, які є речовими доказами у кримінальному провадженні, суд приходить до висновку, що клопотання про проведення обшуку підлягає задоволенню.

Враховуючи викладене, з метою досягнення дієвості кримінального провадження, керуючись ст. ст. 91,93 110,131-132, 159-160 163166, 309, 369372 КПК України,

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання задовольнити.

Надати слідчому СВ Соборного ВП ДВП ГУНП в Дніпропетровській області ОСОБА_21 , прокурорам першого відділу процесуального керівництва при провадженні досудового розслідування територіальними органами поліції та підтримання публічного обвинувачення управління нагляду за додержанням законів Національною поліцією України та органами, які ведуть боротьбу з організованою та транснаціональною злочинністю Дніпропетровської обласної прокуратури ОСОБА_3 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 , ОСОБА_26 , прокурорам Дніпропетровської місцевої прокуратури № 4 ОСОБА_27 , ОСОБА_28 , прокурорам Дніпропетровської місцевої прокуратури № 1 ОСОБА_29 , ОСОБА_30 , прокурору Дніпропетровської місцевої прокуратури №3 ОСОБА_31 , прокурорам Дніпропетровської місцевої прокуратури № 2 ОСОБА_32 , ОСОБА_33 , прокурору Синельниківської місцевої прокуратури ОСОБА_34 , прокурорам групи прокурорів, слідчим групи слідчих, дозвіл на проведення обшуку за адресою: АДРЕСА_1 , з метою виявлення та фіксації обставин вчинення кримінального правопорушення, встановлення кола причетних до його вчинення осіб, а також відшукання та вилучення речей і документів щодо фінансово- господарської діяльності, статутних документів (статутів, протоколів загальних зборів, виписок, витягів, довіреностей, реєстраційних карток, заяв про внесення змін до реєстраційних документів та інших статутних документів), документів, в яких відображено відомості стосовно ведення господарської діяльності юридичними чи фізичними особами (у тому числі документів з обліку кадрів, відомостей, товарно- транспортних, видаткових, чи податкових накладних, банківської документації, тендерної документації, актів виконаних робіт, актів наданих послуг, договорів із додатками та специфікаціями, тощо) та інших документів, що мають значення для досудового розслідування, в т.ч. магнітних та електронних засобів зберігання та передачі інформації, банківських карток, чорнових записів, печаток, штампів, незаповнених бланків з відбитками печаток, комп`ютерної техніки, мобільних телефонів, сім-карток мобільних операторів, карток пам`яті, флеш-накопичувачів, грошових коштів чи інших цінностей здобутих злочинним шляхом, та інших предметів і документів, які мають значення для досудового розслідування.

Строк дії цієї ухвали 1 місяць з дня її постановлення

Ухвала оскарженню не підлягає і заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудЖовтневий районний суд м.Дніпропетровська
Дата ухвалення рішення19.10.2020
Оприлюднено13.02.2023
Номер документу92327833
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи

Судовий реєстр по справі —201/9864/20

Ухвала від 19.10.2020

Кримінальне

Жовтневий районний суд м.Дніпропетровська

Федоріщев С. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні