Справа № 577/2986/20
Провадження № 1-кс/577/1622/20
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"21" жовтня 2020 р. м. Конотоп
Конотопський міськрайонний суд Сумської області в складі:
слідчого судді Гетьмана В.В.,
при секретарі Лиховоз Л.І.,
представника відділу у
Конотопському районі
Головного Управління
Держгеокадастру у
Сумській області Сопрун І.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Конотоп клопотання слідчого СВ Конотопського ВП ГУНП в Сумській області Кириченко Є.А. про надання тимчасового доступу до документів, які містять охоронювану законом таємницю за матеріалами досудового розслідування внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42020201170000112 від 14.05.2020 року за ознаками кримінальних правопорушень передбачених ст.ст.358 ч.1, 367 ч.2 КК України,-
В С Т А Н О В И В :
19 жовтня 2020 року до суду надійшло клопотання слідчого СВ Конотопського ВП ГУНП в Сумській області, погоджене з прокурором, про надання тимчасового доступу до документів, які містяться у проекті землеустрою земельної ділянки з кадастровим номером 5922087800:04:003:0399, що знаходиться у розпорядженні відділу у Конотопському районі ГУ Держгеокадастру у Сумській області з можливістю виготовлення їх копій.
Клопотання обгрунтовує тим, що начальник відділу у Конотопському районі, Головного управління Держгеокадастру у Сумській області ОСОБА_1 , ФОП ОСОБА_2 та експерт державної установи ОСОБА_3 неналежно виконали свої службові обовязки при розробленні проекту землеустрою щодо відведення у власність 49 громадянам для ведення особистого селянського господарства земельних ділянок на території Соснівської сільської ради, Конотопського району, Сумської області у звязку із чим з власності КСП Соснівське вибули земельні ділянки загальною площею 105 га., чим завдало тяжких наслідків потерпілим.
За вказаним фактом 14.05.2020 р. Конотопською місцевою прокуратурою внесені відомості до ЄРДР за №42020201170000112 за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч.2 ст.367 КК України.
Допитом представника юридичної особи потерпілого ОСОБА_4 встановлено, у проекті землеустрою розробник проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність 49 громадянам для ведення особистого селянського господарства (код КВЦПЗ 01.03) за межами населених пунктів на території Соснівської сільської ради Конотопського району Сумської області та фізична особа-підприємець ОСОБА_2 (кваліфікаційний сертифікат інженера-землевпорядника за № 014130) згідно договору № 317 від 16.12.2019р. на сторінці першій умисно вніс до офіційного документу завідомо неправдиві відомості, зазначивши: форма власності на момент складання проекту землеустрою державна, і зазначив земельну ділянку з кадастровим номером №5922087800:04:003:0399 (сторінка 4 проекту). На сторінці 6 проекту ФОП ОСОБА_2 повторно вніс завідомо неправдиві відомості до проекту, де вказав, що «земельні ділянки, що відводяться у власність 49 громадянам, формуються шляхом поділу земельної ділянки, з кадастровим номером №59220087800:04:003:0399 відноситься до земель запасу, має площу 105,2261 га та цільове призначення код ІНФОРМАЦІЯ_1 землі запасу.»
На сторінці 10 проекту ФОП ОСОБА_2 зазначив, що «Згідно з Переліком обмежень у використанні земельної ділянки, земельна ділянка не має обмежень у використанні» та вказав у експлікації земельних угідь, що вони відносяться до земель державної власності, площею 98 га, загальна площа 105, 2261 га, сільськогосподарські землі, у т.ч. пасовища».
Експерт державної установи ОСОБА_3 також умисно внесла неправдиві відомості до офіційного документа висновку про розгляд проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки від 21.12.2019 №15107/82-10, де умисно зазначила неправдиві відомості, у п.6 підпункті 3, вказавши, що земельна ділянка за вказаним проектом ОСОБА_2 «землі сільськогосподарського призначення відносяться до державної форми власності.
У пункті 6 підпункті 6 експерт ОСОБА_3 також умисно зазначила завідомо неправдиві відомості про «відсутність обмежень на земельній ділянці».
Крім цього, експерт ОСОБА_3 у п.8 висновку вказала, що «аналіз проекту землеустрою на відповідність земельному законодавству та прийнятим відповідно до нього нормативно-правовим актам: Проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність 49 громадянам для ведення особистого селянського господарства (код КВЦПЗ 01.03) за межами населених пунктів на території Соснівської сільської ради Конотопського району Сумської області відповідає земельному законодавству та прийнятим відповідно до нього нормативно-правовим актам.»
У висновку: «Підсумкова оцінка проекту землеустрою: «Проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність 49 громадянам для ведення особистого селянського господарства (код КВЦПЗ 01.03) за межами населених пунктів на території Соснівської сільської ради Конотопського району Сумської області погоджується».
Вчинення вказаних правопорушень підтверджується наступними обставинами.
Відповідно до Технічної документації по визначенню земель, які підлягають передачі у колективну власність членам КАП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » Конотопського району, Сумської області, відповідно до експлікації земель колективної власності сільськогосподарського підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_2 », передано землі площею 2416 га, які підлягають приватизації, з них ріллі 2145 га та пасовищ-103 га (земельна ділянка пасовищ 103 га яка мала кадастровий номер 5922087800:04:003:0399) багаторічних насаджень (сад) 13га , землі загального користування 155 га, у постійне користування передано 1078 га.
Отже земельна ділянка пасовища 103 га яка мала кадастровий номер №5922087800:04:003:0399 була передана у колективну власність членам КАП « ІНФОРМАЦІЯ_2 », а тому не може належати до державної власності .
Крім того, рішенням Соснівської сільської ради народних депутатів від 30.06.1995 р. КАП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » 04.07.1995 року було видано Державний акт на право колективної власності на землю серії СМ №07, який зареєстрований у книзі записів державних актів на право колективної власності на землю за №7 в якому вказано, що передається у колективну власність 2416 га та план зовнішніх меж земель переданих в колективну власність де зазначено , що земельна ділянка пасовищ 103 га, яка мала кадастровий номер 5922087800:04:003:0399 знаходиться в межах земель переданих в колективну власність.
Відповідно зведеної експлікації агровиробничих груп грунтів сільськогосподарських угідь колективної власності, пасовища 103 га яка мала кадастровий номер 5922087800:04:003:0399 належать до колективної власності КАП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та находяться в межах колективної власності.
04.07.1995 року також був виданий Державний акт на право постійного користування землею серія СМ 00000012 на 1078 га.
05.09.1997 року на загальних зборах членів КАП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » було перейменоване вищезазначене підприємство в колективне сільськогосподарське підприємство КСП « ІНФОРМАЦІЯ_3 », тобто на базі КАП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » було створене КСП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » яке стало правонаступником КАП « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».
Відповідно до Указу Президента України від 03.12.1999 року №1529/29, 29.02.2000 року були проведені загальні збори уповноважених членів КСП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » на яких було реформоване КСП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » у приватне сільськогосподарське підприємство ОСОБА_5 » (ПСП АФ « ІНФОРМАЦІЯ_4 »).
На загальних зборах 12 квітня 2000 року власники земельних часток (паїв) та майнових паїв затвердили ПСП АФ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » юридичною особою, та правонаступником КСП « ІНФОРМАЦІЯ_3 ».
Відповідно до протоколу №3 загальних зборів членів КСП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » що мають право на земельну частку (пай) від 4 квітня 2000 року вирішено: 1)передати у безстрокове використання ПСП АФ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » пасовища 160 га, 2) розрахунки за безстрокове використання пасовища 160 га проводитиме ПСП АФ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » відповіно до чинного законодавства. Також було прийнято рішення на зборах п. 3 провести розпаювання 160 га пасовищ при з верненні більше 60% власників земельних часток (паїв) до ПСП АФ « ІНФОРМАЦІЯ_4 ».
Протоколом №1 від 05.07.2011 року зборів власників земельних часток (паїв) ПСП АФ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » вирішено затвердити списки власників земельних часток (паїв) по розподілу пасовища 160 га, сіножатей 81 га, багаторічних насаджень(сад)-13 га та розподілити пасовища 160 га, сіножаті - 81 га, багаторічні насадження (сад)-13 га між власниками земельних часток (паїв) згідно уточнених і затверджених списків відповідно технічної документації.
22 грудня 2003 року були проведені загальні збори власників земельних часток (паїв), на порядок денний вносились слідуючі питання: Про прийняття рішення щодо виділення земельних часток (паїв) на місцевості.Про звернення до землевпорядної організації фірми « ІНФОРМАЦІЯ_5 » в особі директора ОСОБА_6 на виконання робіт із землеустрою та виготовлення технічної документації.
Відповідно до виготовленої документації землевпорядної організації фірми «Кадастр» земельна ділянка, яка мала кадастровий номер 5922087800:04:003:0399 належить колективній власності КСП « ІНФОРМАЦІЯ_3 », тобто власникам земельних часток (паїв), та знаходиться в межах колективної власності КСП « ІНФОРМАЦІЯ_3 ».
Відповідно до ст. ст. 28, 29 Земельного кодексу України в редакції 1992-2000 років, право колективної та приватної власності на земельну ділянку чи її частину припиняється у разі добровільної відмови від земельної ділянки відчуження (продажу) земельної ділянки Раді народних депутатів, викупу земельної ділянки для державних або громадських потреб, припинення у випадках, передбачених пунктами 4, 6-8 ст. 27 цього кодексу. Право власності на землю може бути також припинено у випадках ст. 114 цього кодексу. Припинення права власності на землю або права користування земельною ділянкою у разі добровільної відмови власника землі або землекористувача проводиться за його заявою на підставі рішення відповідної Ради народних депутатів. Однак КСП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » заяви про припинення права колективної власності на земельні ділянки не подавала, порушень відповідно до вищевказаних пунктів цього кодексу КСП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » не було.
Згідно ст. 140 Земельного кодексу України (в редакції 2001 року, який набрав чинності з 01.01.2002 року) підставами припинення правами власності на земельну ділянку є: добровільна відмова власника від права на земельну ділянку, смерть власника земельної ділянки за відсутності спадкоємця; відчуження земельної ділянки за рішенням власника; звернення стягнення на земельну ділянку на вимогу кредитора; відчуження земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності та для суспільних потреб , конфіскація за рішенням суду; не відчуження земельної ділянки іноземними особами без громадянства у встановлений строк у випадках, визначених цим Кодексом.
Таким чином у ст. 140 ЗК України (в редакції 2001 року який набрав чинності з 01.01.2002 року) та ст.ст. 28, 29 ЗК України (в редакції від 13.03.1992 року) наведений вичерпний перелік підстав припинення прав на земельні ділянки , але вони не були застосовані щодо колективної власності КСП « ІНФОРМАЦІЯ_3 ». Тобто припинення права колективної власності на земельну ділянку яка мала кадастровий номер 5922087800:04:003:0399 могло мати місце лише на підставі та у спосіб, вищезазначеним законом, тобто за рішенням суду на підставі ст. ст. 140, 142, 143 ЗК України (в редакції 2001 року який набрав чинності з 01.01.2002 року) чи ст. ст. 28, 29 ЗК України (в редакції від 13.03.1992 року). Але жоден суд не приймав рішення про припинення права власності на землю КСП « ІНФОРМАЦІЯ_3 », Державний акт на право колективної власності не скасовувався і є чинним на даний час.
Відповідно до закону України від 10.07.2018 року №2498-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України , щодо вирішення питання колективної власності на землю удосконалення права землекористування у масивах земель сільськогосподарського призначення, запобігання рейдерству та стимулювання зрошення в Україні, статті 141 особливості використання та розпорядження землями, що залишились у колективній власності колективного сільськогосподарського підприємства, сільськогосподарского колективу, сільськогосподарського акціонерного товариства, організацією розподілу земель, що залишилися у колективній власності, здійснюється сільською селищною, міською радою, на території якої такі землі розташовані.
У подальшому, 05.11.2019 року за №10240/104-19 та 07.11.2019 року за №1033/104-19 відділом у Конотопському районі ГУ Держгеокадастру у Сумській області скеровано лист до Соснівської сільської ради Конотопського району Сумської області про висловлення позиції щодо надання дозволу відведення у власність земельних ділянок площею по 2 га для ведення особистого сільського господарства за рахунок державної власності, що знаходиться на території Соснівської сільської ради при цьому не надаючи жодного вищезазначеного правовстановлюючого документу, що підтверджує право власності держави на земельну ділянку за кадастровим номером 5922087800:04:003:0399.
З результатом розгляду вказаних листів, 12.11.2019 року прийняла рішення, яким відмовила у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо ведення земельних вказаних ділянок та доручила депутату ОСОБА_4 звернутися до правоохоронних органів та судів з метою попередження та недопущення здійснення начальником ІНФОРМАЦІЯ_5 ОСОБА_1 захвату земельних ділянок з кадастровим номером 5922087800:04:03 як земель колективної власності колишніх КСП, яким відповідно підлягають розпаюванню відповідно до рішень сесії ІНФОРМАЦІЯ_6 , технічній документації, рішень загальних зборів та ін.
При цьому всі вказані у листі особи є мешканцями інших міст України, що свідчить про відсутність у останніх наміру вести особисте селянське господарства, товарне виробництво сільськогосподарської продукції, та обробляти землю згідно її цільового призначення.
Сама начальник відділу ОСОБА_1 у своїх листах не посилається на будь-який документ, який би підтверджував державну форму власності на земельні ділянки, які відділ збирався передати, а згодом станом на 26.03.2020 року передав у приватну власність за рахунок земель сільськогосподарського призначення на території Соснівської сільської ради Конотопського району Сумської області.
При цьому у рішенні сесії, яке було направлено ОСОБА_1 зазначено, що начальником відділу Сопрун не надано жодного правовстановлюючого документа, що підтверджує право державної власності на земельну ділянку з кадастровим номером 5922087800:04:03: витяг з публічної кадастрової карти, інформацію з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, свідоцтво про право державної власності на цю земельну ділянку.
Крім цього у рішенні сесії, наданому ОСОБА_1 чітко зазначено, що ці земельні ділянки відносяться до земель колективної власності колишнього КСП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » згідно рішення сесії Соснівської сільської ради від 30.06.1995 року та технічної документації по визначенню земель, які підлягають передачі у колективну власність членам КСП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » Конотопського району Сумської області в кількості 2416 га, та які підлягають приватизації членами колишнього КСП « ІНФОРМАЦІЯ_2 ». Тобто на ці землі не розповсюджується право державної власності.
Відповідно до ст.ст.1,5 Закону України "Про державний земельний кадастр" від 07.11.2011р. № 3613-VI, Державний земельний кадастр - це єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами. Державний земельний кадастр ведеться на електронних та паперових носіях.
Згідно з ч 2 ст.20 Закону України "Про державний земельний кадастр" відомості Державного земельного кадастру є офіційними.
Згідно з п.п.3,4,5 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України 17.10.2012р. № 1051 (далі Порядку) державний земельний кадастр ведеться на електронних та паперових носіях. Ведення Державного земельного кадастру здійснює Держгеокадастр та його територіальні органи. Держателем Державного земельного кадастру є Держгеокадастр. До складу Держгеокадастру та його територіальних органів входять державні кадастрові реєстратори, які здійснюють внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей в межах повноважень, визначених Законом України "Про Державний земельний кадастр" та цим Порядком.
Отримавши цю відповідь та, достовірно знаючи, що Держгеокадастр невправі розпоряджатися цими землями, ОСОБА_1 вжила заходів до їх протиправного вибуття від добросовісного володільця до інших осіб, чим вчинила злочини.
У подальшому заявнику стало відомом відомо про накази заступника начальника Головного управління Держгеокадастру у Сумській області ОСОБА_7 «Про надання дозволів на розроблення проектів землеустрою» від 25.11.2019 року на земельній ділянці яка мала кадастровий номер 5922087800:04:003:0399, а саме накази: №18-17822/16-19-СГ; №18-17837/16-19-СГ; №18-17805/16-19-СГ; №18-17863/16-19-СГ; №18-17854/16-19-СГ; №18-17759/16-19-СГ; №18-17828/16-19-СГ; №18-17841/16-19-СГ; №18-17727/16-19-СГ; №18-17825/16-19-СГ; №18-17761/16-19-СГ; №18-17830/16-19-СГ; №18-17756/16-19-СГ; №18-17826/16-19-СГ; №18-17826/16-19-СГ; №18-17757/16-19-СГ; №18-17773/16-19-СГ;№18-17816/16-19-СГ; №18-17769/16-19-СГ; №18-17845/16-19-СГ; №18-17818/16-19-СГ; №18-17819/16-19-СГ; №18-17775/16-19-СГ; №18-17730/16-19-СГ; №18-17728/16-19-СГ; №18-17835/16-19-СГ; №18-17726/16-19-СГ; №18-17810/16-19-СГ; №18-17723/16-19-СГ; №18-17771/16-19-СГ; №18-17767/16-19-СГ; №18-17765/16-19-СГ; №18-17838/16-19-СГ; №18-17790/16-19-СГ; №18-17802/16-19-СГ; №18-17815/16-19-СГ; №18-17813/16-19-СГ; №18-17725/16-19-СГ; №18-17779/16-19-СГ; №18-17777/16-19-СГ; №18-17722/16-19-СГ; №18-17724/16-19-СГ; №18-17797/16-19-СГ; №18-17811/16-19-СГ; №18-17784/16-19-СГ; №18-17785/16-19-СГ; №18-17788/16-19-СГ; №18-17781/16-19-СГ; №18-17799/16-19-СГ; №18-17765/16-19-СГ.
З вказаних наказів вбачається надання дозволів на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, розташованих за межами населеного пункту на території Соснівської сільської ради Конотопського району Сумської області.
При цьому, начальник відділу у Конотопському районі Головного управління Держгеокадастру у Сумській області ОСОБА_1 та заступник начальника Головного управління Держгеокадастру у Сумські області ОСОБА_7 при виданні наказів не врахувала, що земельна ділянка яка мала кадастровий номер 5922087800:04:03:0399 як раніше зазначалося не є державною власністю.
Окрім того, згідно офіційної інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухому майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна від 17.10.2019 року відомості стосовно права власності земельної ділянки із кадастровим номером №5922087800:04:003:0399 відсутні. Тобто ця земельна ділянка не відноситься до державної власності та відповідно до Публічної кадастрової карти України тип власності земельної ділянки №5922087800:04:003:0399 не визначено.
Водночас начальник відділу у Конотопському районі ГУ Держгеокадастру у Сумській області ОСОБА_1 та заступник начальника Головного управління Держгеокадастру у Сумській області ОСОБА_7 , не звертаючи увагу на наявні підтверджуючі документи, що земельна ділянка пасовища 103 га яка мала кадастровий номер 5922087800:04:003:0399 належить до земель колективної власності підлягає приватизації власниками земельних часток (паїв), вказує в наказах від 25.11.2019 року «Про надання дозволів по розробленню проектів землеустрою», що земельна ділянка пасовища 103 га за кадастровим номером 5922087800:04:003:0399 відноситься до земель державної власності проігнорувала вищевказані документи:
Тому враховуючи викладене, представник потерпілого вважвє наказами, виданими за сприянням начальника відділу у Конотопському районі Головного управління Держгеокадастру у Сумській області ОСОБА_1 , заступником начальника Головного управління Держгеокадастру у Сумській області ОСОБА_7 «Про надання дозволів на розроблення проектів землеустрою» від 25.11.2019 року на земельній ділянці яка мала кадастровий номер 5922087800:04:003:0399 порушується його та інших членів КСП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » право колективної власності на земельну ділянку пасовища 103 га яка мала кадастровий номер 5922087800:04:003:0399.
Внаслідок дій ОСОБА_1 , ФОП ОСОБА_8 та експерта ОСОБА_3 наступили злочинні наслідки земля незаконного вибула від добросовісного володільця та власника членів колишнього КСП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » до інших людей, які не мають наміру її обробляти та використовувати за цільовим призначенням, чим співвласникам колишнього КСП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » заподіяно майнову шкоду в сумі орієнтовно в сумі 2625714,00 грн. (два мільйони шістсот двадцять п`ять тисяч сімсот чотирнадцять грн.), виходячи з наступного Розрахунку:
- (49 державних актів на право земельної власності помножити на 2 га кожний та помножити нормативно-грошову оцінку сільськогосподарських угідь в Україні станом на 01.01.2019 р., яка для Сумської області складає під ріллю на які видані ці державні акти в сумі 26793, 00 грн). 49х2х26793= 2625714 грн.
На сьогоднішній день вже земельні ділянки, на які видавалися оскаржувані накази, зареєстровані в Державному реєстрі речових прав за приватною формою власності на інших людей та позбавило права більше ніж 600 людей на земельну ділянку, яка підлягає розпаюванню між ними, як членами колишнього КСП « ІНФОРМАЦІЯ_3 », членом якого являвся заявник, та заподіяло майнової шкоди на орієнтовно суму 2625 715 грн.
Поряд з цимм оглядом сайту ІС «Публічна кадастрова карта України» встановлено, що що земельні ділянки кадастровий номер: 5922087800:04:003:0455, 5922087800:04:003:0454, 5922087800:04:003:0452, 5922087800:04:003:0451, 5922087800:04:003:0450, 5922087800:04:003:0449, 5922087800:04:003:0447, 5922087800:04:003:0445, 5922087800:04:003:0444, 5922087800:04:003:0443, 5922087800:04:003:0441, 5922087800:04:003:0442, 5922087800:04:003:0439, 5922087800:04:003:0437, 5922087800:04:003:0436, 5922087800:04:003:0435, 5922087800:04:003:0434, 5922087800:04:003:0433, 5922087800:04:003:0432, 5922087800:04:003:0430, 5922087800:04:003:0429, 5922087800:04:003:0428, 5922087800:04:003:0427, 5922087800:04:003:0426, 5922087800:04:003:0425, 5922087800:04:003:0424, 5922087800:04:003:0423, 5922087800:04:003:0457, 5922087800:04:003:0422, 5922087800:04:003:0417, 5922087800:04:003:0415, 5922087800:04:003:0414, 5922087800:04:003:0413, 5922087800:04:003:0411, 5922087800:04:003:0408, 5922087800:04:003:0407, 5922087800:04:003:0405, 5922087800:04:003:0409, 5922087800:04:003:0404, 5922087800:04:003:0403 5922087800:04:003:0402, 5922087800:04:003:0401, 5922087800:04:003:0400, 5922087800:04:003:0448, 5922087800:04:003:0446, 5922087800:04:003:0440, 5922087800:04:003:0438, 5922087800:04:003:0438, 5922087800:04:003:0421 утворені шляхом поділу раніше сформованої земельної ділянки кадастровий номер 5922087800:04:003:0399.
Проведеним ОМП від 09.06.2020 р. встановлено, що вказана ділянка місцевості оброблюється та засіяна технічною культурою -кукурудзою.
Допитаний в якості свідка ОСОБА_9 пояснив, що в 2020 р. він шукав ініціативну групу з учасників АТО, для того, щоб допомогти їм отримати землю та в подальшому взяти їх в оренду. Після набуття права власності на землю учасниками АТО, укладено договори оренди, та земля засіялася кукурудзою.
В ході досудового слідства виникла необхідність отримати тимчасовий доступ до документації, яка міститься у проекті землеутрою земельної ділянки, з кадастровим номером 5922087800:04:003:0399 з метою встановлення документів на підставі яких визнано право власності вказаної земельної ділянки за державою.
29.09.2020 р. направлено запит до відділу у Конотопському районі ГУ Держгеокадастру у Сумській області щодо надання копій документів, які містяться у проекті землеустрою на вказану земельну ділянку.
Згідно відповіді від 07.10.2020 р. надання вищевказаних документів можливе лише на підставі ухвали слідчого судді. З метою перевірки законності визначення права власності земельної ділянки з кадастровим номером 5922087800:04:003:0399 за державою, необхідно отримати тимчасовий доступ до вказаного проекту землеустрою з можливість виготовлення їх копій.
Іншими способами в отримати вказані матеріали органу досудового розслідування, не представляється за можливе.
В судове засідання слідчий СВ Конотопського ВП ГУНП в Сумській області не з`явився, надав заяву про розгляд клопотання без його участі, клопотання підтримує та просить його задовольнити.
Представник ІНФОРМАЦІЯ_5 Сопрун І.І. не заперечує задоволенню клопотання.
Слідчий суддя, вислухавши думку представника, дослідивши додані до клопотання матеріали та проаналізувавши докази на обґрунтування клопотання у їх сукупності, приходить до висновку, що клопотання підлягає задоволенню.
Відповідно до ч. 4 ст. 107 КПК України фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження під час розгляду питань слідчим суддею, крім вирішення питання про проведення негласних слідчих (розшукових) дій, та в суді під час судового провадження є обов`язковим. У разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.
Згідно з ч.5 ст.163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2) самі по собі, або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у звязку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; 3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Згідно з ч.6 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною пятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.
Слідчим суддею встановлено, що 21 травня 2020 року відомості про те, що начальник відділу у Конотопському районі, Головного управління Держгеокадастру у Сумській області ОСОБА_1 , ФОП ОСОБА_2 та експерт державної установи ОСОБА_3 неналежно виконали свої службові обовязки при розробленні проекту землеустрою щодо відведення у власність 49 громадянам для ведення особистого селянського господарства земельних ділянок на території Соснівської сільської ради, Конотопського району, Сумської області у звязку із чим з власності КСП Соснівське вибули земельні ділянки загальною площею 105 га., чим завдало тяжких наслідків, внесено до ЄРДР за № 42020201170000112 за ознаками кримінальних правопорушень передбачених ст.ст.367 ч.2, 358 ч.1 КК України (а.с.8-9).
Слідчим доведені обставини, які дають достатньо підстав вважати, що інформація, яка міститься у документах, які знаходяться у приміщенні ІНФОРМАЦІЯ_5 містить відомості, які можуть бути використані як докази у даному кримінальному провадженні та сама по собі, або в сукупності з іншими речами та документами має суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.
Слідчий суддя вважає, що слідчим доведено, що потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи, про який ідеться в клопотанні слідчого та довели неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.
Таким чином, вважаю за необхідне задовольнити клопотання.
Керуючись ст. ст. 132,159-164,166 КПК України, -
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання слідчого СВ Конотопського ВП ГУНП в Сумській області Кириченко Є.А. задовольнити повністю.
Зобовязати відділ у ІНФОРМАЦІЯ_5 надати слідчому СВ Конотопського ВП ГУНП в Сумській області Кириченку Євгенію Анатолійовичу тимчасовий доступ до документації, що знаходиться у розпорядженні ІНФОРМАЦІЯ_5 ( АДРЕСА_1 ) та міститься у проекті землеутрою земельної ділянки з кадастрровим номером 5922087800:04:003:0399 з можливістю виготовлення їх копій.
Строк дії ухвали два місяці.
У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала не оскаржується.
Повний текст ухвали оголошено 21 жовтня 2020 року об 16.00 год.
Слідчий суддяВ. В. Гетьман
Суд | Конотопський міськрайонний суд Сумської області |
Дата ухвалення рішення | 21.10.2020 |
Оприлюднено | 03.06.2024 |
Номер документу | 92342361 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Конотопський міськрайонний суд Сумської області
Гетьман В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні