Постанова
від 21.08.2020 по справі 758/7035/20
ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 758/7035/20

Провадження № 3/761/6164/2020

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 серпня 2020 року суддя Шевченківського районного суду м. Києва Пономаренко Н.В., розглянувши адміністративний матеріал, який надійшов з Департаменту запобігання політичній корупції Національного агентства з питань запобігання корупції про притягнення до адміністративної відповідальності за ст. 212-21 КУпАП:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , місце роботи, посада: керівник політичної партії Комуністична партія України , адреса проживання: АДРЕСА_1 , -

в с т а н о в и в :

10 серпня 2020 року із з Департаменту запобігання політичній корупції Національного агентства з питань запобігання корупції до Шевченківського районного суду м. Києва надійшли матеріали про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ст. 212-21 КУпАП.

Відповідно до змісту протоколу про адміністративне правопорушення 12 червня 2020 року вбачається, що за результатами аналізу Звіту про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру (далі - Звіт), поданого політичною партією Комуністична партія України (ідентифікаційний код 00049147) (далі - Партія) за IV квартал 2019 року встановлено, що оформлення Звіту Партії включені до нього звітні дані не відповідають вимогам законодавства, містять порушення встановлених вимог щодо оформлення.

Безпосередньо в протоколі зазначено, що із загальної кількості місцевих організацій Партії, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи, 29 організацій Партії отримали у IV кварталі 2019 року спонсорські внески, що зазначено у таблицях 6.1 Спонсорські внески на користь політичної партії глави 6 розділу III Звітів' місцевих організацій, згідно з переліком, що додається.

Проте, до Звітів зазначених 29 місцевих організацій Партії, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи, не додано висновки про визначення розміру (суми) внеску на підтримку політичної партії у формі робіт, товарів або послуг, що є порушенням частини п`ятої статті 15, частини дванадцятої статті 17 Закону України Про політичні партії в Україні (в редакції, що діяла на день опублікування Закону України від 19.12.2019 № 410-ІХ Про внесення змін до деяких законів України щодо запобігання і протидії політичній корупції ) (далі - Закон), підпункту 2 пункту 10 розділу II Положення про порядок подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 28.07.2016 № 2, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.08.2016 за № 1185/29315 (далі - Положення про порядок подання Звіту).

Крім того, до Звітів 4 місцевих організацій Партії, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи, не додано довідки установи банку про рух коштів на рахунку, відомості про який зазначено на титульних сторінках цих Звітів, зокрема:

Київської міської організації Комуністичної партії України (ідентифікаційний код 22883916) - на рахунку відкритому в ПАТ КБ ПРИВАТБАНК МФО 380838 № НОМЕР_1 ;

Солонянської районної організації Комуністичної партії України (ідентифікаційний код 25002661) - на рахунку відкритому в ДОУ АТ Ощадбанк МФО 305482 № НОМЕР_2 ;

Рівненської обласної організації Комуністичної партії України (ідентифікаційний код 21093431) - на рахунку відкритому в РОУ АТ Ощадбанк , № НОМЕР_3 ;

Івано-Франківської обласної організації Комуністичної партії України (ідентифікаційний код 33859134) - на рахунку відкритому в ВАТ Філія - Івано- Франківське обласне управління публічного акціонерного товариства Державний ощадний банк України МФО 336503, № НОМЕР_4 (копії сторінок Звітів додаються), що є порушенням частини дванадцятої статті 17 Закону та підпункту 2 пункту 10 розділу II Положення про порядок подання Звіту.

Вищезазначене зафіксовано в Акті про проведення аналізу Звіту Партії від 10.04.2020 та Висновку про результати аналізу Звіту Партії від 10.04.2020 № 1058, затвердженого наказом Національного агентства від 10.04.2020 №142/20.

Ініціатор протоколу вказує, що Звіт Партії поданий до Національного агентства за підписом керівника Партії ОСОБА_1 та скріплено печаткою Партії, а відтак, з урахуванням вимог пункту 13 розділу II Положення про порядок подання Звіту, ОСОБА_1 підтвердив достовірність інформації, викладеної у Звіті Партії.

В судовоме засідання ОСОБА_1 не з`явився, натомість, його захисник - адвокат Івасюк І.Д. в судовому засіданні надала клопотання про закриття провадження у справі, яке в судовому засіданні просила задовольнити із викладених в ньому підстав.

Вимоги ст.ст. 245, 280 КУпАП передбачають, що провадження у справах про адміністративне правопорушення має забезпечувати повне, всебічне і об`єктивне з`ясування всіх обставин справи, що сприяє постановленню законного та обґрунтованого рішення, яке виключало б його двозначне тлумачення і сумніви щодо доведеності вини певної особи в учиненні адміністративного правопорушення.

За умовами ст. 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Положеннями статті 212-21 КУпАП передбачена відповідальність за порушення встановленого порядку або строків подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру або подання фінансового звіту, оформленого з порушенням встановлених вимог.

В даному випадку слід зазначити, що вищевказана норма закону є бланкетною і відсилає до інших нормативно-правових актів.

Так, відповідно до ч. 5 ст. 15 Закону України Про політичні партії в Україні розмір (сума) внеску у формі робіт, товарів або послуг визначається на основі ринкової вартості ідентичних або подібних робіт, товарів та послуг на відповідному ринку за методологією, розробленою та затвердженою Національним агентством з питань запобігання корупції за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.

В свою чергу, приписами ч. 12 ст. 17 Закону України Про політичні партії в Україні встановлено, що звіт політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру оприлюднюється на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції, у тому числі у формі відкритих даних, не пізніше ніж на десятий день з дня його надходження та розміщується у відкритому доступі впродовж не менше п`яти років. У звіті політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру обов`язковому оприлюдненню підлягають прізвище, ім`я, по батькові та місце проживання фізичної особи. Інші відомості про фізичну особу, віднесені до інформації з обмеженим доступом, оприлюдненню не підлягають.

Згідно з п.п.2 п.10 розділу II Положення про порядок подання звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру до звіту додаються: 1) інформація про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру від кожної місцевої організації політичної партії, яка в установленому порядку набула статусу юридичної особи. Ця інформація додається шляхом заповнення відповідних розділів Звіту, що стосуються місцевої організації партії та обов`язково додається разом із Звітом політичної партії; 2) копії документів, що підтверджують відображені у звіті відомості (у тому числі копії платіжних документів, довідок установ банків про рух коштів на рахунках, копії фінансової звітності); 3) копії фінансових звітів про надходження і використання коштів виборчих фондів політичної партії, її місцевих організацій, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи, кандидата від політичної партії (місцевої організації партії) на відповідних загальнодержавних або місцевих виборах, що подаються до Центральної виборчої комісії згідно із законодавством про вибори (у разі проведення виборів); 4) Звіт в електронному вигляді, оформлений відповідно до підпунктів 1, 2 пункту 1 цього розділу.

З наведеного вбачається, що норми ч. 5 ст. 15, ч.12 ст. 17 Закону України Про політичні партії в Україні , п.п.2 п.10 розділу II Положення про порядок подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого рішенням НАЗК від 28.07.2016 № 2, - не містять прямої вимоги щодо подання висновку про визначення розміру (суми) внеску у формі робіт, товарів, послуг.

Крім того, приписами пункту 13 розділу II Положення про порядок подання Звіту, на які є посилання в протоколі, встановлено, що достовірність даних Звіту підтверджується власноручними підписами керівника (уповноваженої особи) та головного бухгалтера (особи, відповідальної за ведення бухгалтерського обліку) на останній сторінці Звіту, кріпленими печаткою політичної партії.

Однак, як вбачається із поданих матеріалів, ОСОБА_1 є керівником політичної партії Комуністична партія України (код ЄДРПОУ: 00049147), у той же час, копії сторінок звітів місцевих організацій Партії свідчать про те, що кожна із 29-ти організацій являються самостійними юридичними особами, кожна з яких має свій код ЄДРПОУ, свого керівника, який підписав Звіт, що також зазначено у поданому Звіті політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру.

При цьому, зазначена в протоколі про адміністративне правопорушення обставина щодо ненадання до 4-х Звітів місцевих організацій Партії, які в установленому прядку набули статус юридичних осіб, довідок установ банків про рух коштів на рахунках, відомості про які зазначено на титульних сторінках поданих ними Звітів, - також не можуть слугувати підставою для притягнення ОСОБА_1 до вказаної адміністративної відповідальності з огляду на наявність у кожної із цих організацій статусу самостійної юридичної особи , кожна з яких має свій код ЄДРПОУ, свого керівника, уповноваженого на підписання Звіту та з врахуванням вищезазначених приписів пункту 13 розділу II Положення про порядок подання Звіту.

Таким чином, наявні правові підстави для висновку, що керівник політичної партії Комуністична партія України (код ЄДРПОУ: 00049147) ОСОБА_1 не є відповідальною особою за заповнення та подання звіту окремих місцевих організацій Партії, які є самостійними юридичними особами.

Крім того, копії сторінок Звітів місцевих організацій свідчать про те, що спонсорські внески в кожній із приведених 29-ти організацій відображені з нульовим показником внесків та із зазначенням таких видів спонсорських внесків як : безвідплатна оренда приміщення (а.с.15), або - надання юридичної адреси (а.с. 17-99), які внесені до вказаного у Акті та Висновку періоду.

Вимогами ч.2 ст.251 КУпАП встановлено, що обов`язок збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначених ст. 255 цього Кодексу.

Враховуючи практику Європейського суду з прав людини, зокрема, рішення від 20.09.2016 року Карелін протии Росії , відповідно до якого збір судом доказів на підтвердження винуватості особи за відсутності сторони обвинувачення у справах про адміністративні правопорушення, свідчить про порушення права особи на неупереджений судовий розгляд. Суд позбавлений можливості самостійно здійснювати збір додаткових доказів, що підтверджували або спростовували вину правопорушника, тому судовий розгляд здійснюється на підставі наданих суду матеріалів.

З огляду на вищевикладене, суд прийшов до висновку, що у діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП.

За приписами ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочате, а розпочате підлягає закриттю за обставин, зокрема, відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 212-21, 247, 283-285 КУпАП, суд, -

п о с т а н о в и в :

провадження в справі про адміністративне правопорушення за ст. 212-21 КУпАП України відносно ОСОБА_1 , - закрити за відсутністю складу адміністративного правопорушення.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного суду протягом 10 днів з дня її винесення шляхом подачі апеляційної скарги через Шевченківський районний суд м. Києва.

Суддя:

СудШевченківський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення21.08.2020
Оприлюднено23.10.2020
Номер документу92344291
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —758/7035/20

Постанова від 21.08.2020

Адмінправопорушення

Шевченківський районний суд міста Києва

Пономаренко Н. В.

Постанова від 16.07.2020

Адмінправопорушення

Подільський районний суд міста Києва

Зубець Ю. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні