Рішення
від 22.10.2020 по справі 200/6009/20-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 жовтня 2020 р. Справа№200/6009/20-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд: у складі головуючого судді Дмитрієва В.С., розглянувши за правилами загального позовного провадження в порядку письмового провадження справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ТАР АЛЬЯНС» до Головного управління ДПС у Донецькій області, Державної податкової служби України про скасування рішень та зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

26 червня 2020 року до Донецького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «ТАР АЛЬЯНС» до Головного управління ДПС у Донецькій області, Державної податкової служби України про скасування рішення Головного управління ДФС у Донецькій області:

від 3 червня 2020 року №1606144/33853132 про відмову у реєстрації податкової накладної №3 від 31 жовтня 2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних,

від 3 червня 2020 року №1606150/33853132 про відмову у реєстрації податкової накладної №3 від 30 листопада 2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних,

від 3 червня 2020 року №1606148/33853132 про відмову у реєстрації податкової накладної №4 від 31 грудня 2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних,

від 3 червня 2020 року №1606146/33853132 про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 31 січня 2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних,

від 3 червня 2020 року №1606143/33853132 про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 29 лютого 2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних,

від 3 червня 2020 року №1606140/33853132 про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 31 березня 2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних,

від 3 червня 2020 року №1606138/33853132 про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 30 квітня 2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

про зобов`язання Державної фіскальної служби України зареєструвати податкові накладні ТОВ «ТАР АЛЬЯНС» №3 від 31 жовтня 2019 року, №3 від 30 листопада 2019 року, №4 від 31 грудня 2019 року, №2 від 31 січня 2020 року, №2 від 29 лютого 2020 року, №2 від 31 березня 2020 року, №2 від 30 квітня 2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

В обґрунтування позову зазначено, що квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних не містять конкретного критерію ризиковості платника податків та конкретного переліку документів, які необхідно подати для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних. Крім того, спірні рішення про відмову у реєстрації податкових накладних прийняті безпідставно, оскільки позивачем у встановленому законом порядку були подані відповідні повідомлення про надання пояснень та копії документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, зокрема рахунок на передплату оренди, акти здачі-приймання робіт, які підтверджують дату виникнення податкових зобов`язань з ПДВ. Позивач вказав, що на даний час Орендар, ТОВ Паливно-енергетична компанія Енергоіндустрія , відмовився від підписання актів здачі-приймання робіт та не сплачує орендну плату за цистерни, протеподаткові накладні складені відповідно до п.п. б п. 187.1 ст. 184 ПК України та керуючись листом ДФС від 30 грудня 2016 року №28694/5/99-99-15-03-02-14, яким повідомлено, що у разі відмови отимувача послуг від підписання акта постачальнику необхідно скласти акт про відмову від підпису та відобразити податкові зобов`язання за операцією з постачання послуг із оренди майна у податковій звітності з ПДВ за звітний період, в якому фактично надано такі послуги. Крім того позивач вказав, що судовим рішенням господарський судів фактично досліджено та встановлена реальність господарської операції за договором оренди №26/02-2016 від 26 лютого 2016 року, до того ж раніше, Відповідач - 2 зареєстрував податкові накладні позивача, які складені за господарськими операціями з тим самим контрагентом, за тим самим договором оренди цистерн. Вважає неправомірними прийняті рішення, просить їх скасувати та зобов`язати зареєструвати податкові накладні.

Відповідач - 1 позов не визнав, 18 серпня 2020 року надав відзив на адміністративний позов, відповідно до якого просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог. В обґрунтування відзиву зазначив, що оскільки за рішенням Комісії Головного управління ДФС у Донецькій області 23 січня 2019 року ТОВ «ТАР АЛЬЯНС» було внесено до переліку ризикових платників податку за критерієм пункту 1.6 з описом, наведеним у абзацах 2, 7, 8 підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв: платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольної території України (зона АТО) , платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 13.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України , наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником , реєстрація податкових накладних позивача були автоматично зупинені та підприємству були надіслані відповідні квитанції із зазначенням результатів обробки, причин зупинення та пропозиціями надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК. Проте, підприємством не надано, зокрема повідомлення щодо наявності будь-яких транспортних засобів на праві власності та/або користування, також контрагентом позивача не подано повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, щодо наявності залізничних цистерн на правах оренди, що за сукупністю ознак (ненадання ТОВ ТАР АЛЬЯНС повного комплекту документів разом з відповідними повідомленнями щодо підтвердження реального джерела походження товарів, неподання повідомлень за ф.№20-ОПП) ставить під сумнів реальність відображених у виписаних ПН позивача господарських операцій з надання власних залізничних цистерн в оренду. Також при прийнятті рішень ураховано неподання позивачем, разом з повідомленням про подання пояснень та копії документів щодо ПН/РК №№14-20, реєстрацію яких зупинено 01 червня 2020 року, письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у ПН.

03 вересня 2020 року позивач надав відповідь на відзив в якому вказав, що відзив на позовну заяву містить визнання і підтвердження відповідачем - 1 фактів отримання від підприємства пояснень та документів, що стосуються вчинення господарської операції з приводу якої підприємством оформлювалася і подавалася для реєстрації відповідна податкова накладна (договір оренди, додаткові угоди, акти прийому-передачі майна, рахунки на оплату, акти здачі-прийняття робіт), а також відомостей ГІОЦ Укрзалізниці щодо належності ТОВ Тар Альянс вагонів, які використовувалися в ході реалізації умов договору оренди від 26 лютого 2016 року. Крім того позивач вважає помилковим посилання відповідача на ненадання документів, які підтверджують купівлю продажу майна, оскільки податкові накладні видані в межах договору оренди та жодна норма законодавства не зобов`язує,в такому випадку, підтверджувати джерело походження наявних залізничних цистерн.

Відповідач - 2 правом на подання відзиву на адміністративний позов не скористався, відзив на позов не подав.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 01 липня 2020 року дотримання вимог, встановлених статтями 160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України.

Ухвалою суду від 27 липня 2020 року відкрито провадження в адміністративній справи та призначено підготовче засідання на 31 серпня 2020 року.

Ухвалою суду від 31 серпня 2020 року відмовлено у задоволенні клопотання про участь представника позивача в режимі відео конференції.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 31 серпня 2020 року відкладено підготовче засідання на 24 вересня 2020 року.

Ухвалою суду від 24 вересня 2020 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 15 жовтня 2020 року.

У судове засідання позивач явку свого представника не забезпечив, 06 жовтня 2020 року надав до суду клопотання про розгляд справи за відсутності представника позивача.

На підставі частини 9 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України суд дійшов висновку про можливість розгляду справи у письмовому провадженні.

Згідно частини 4 статті 243 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

Приписами частини 5 статті 250 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що датою ухвалення судового рішення є дата його проголошення (незалежно від того, яке рішення проголошено - повне чи скорочене). Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю ТАР АЛЬЯНС зареєстровано в якості юридичної особи 21 жовтня 2005 року за № 13921020000000435, включено до ЄДРПОУ за № 33853132, перебуває на податковому обліку у Головному управлінні ДПС у Донецькій області.

26 лютого 2016 року між Товариством з обмеженою відповідальністю ТАР АЛЬЯНС (далі по тексту - Орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю Паливно - енергетична компанія Енергоіндустрія (далі по тексту - Орендар) укладений договір оренди № 26/02-2016, відповідно до якого орендодавець надає, а орендар приймає у тимчасове цільове платне користування (оренду) майно, яке належить на праві власності орендодавцю залізничні цистерни моделі 15-1566-06 в кількості 14 штук на строк, встановлений чинним договором, оплачує таке користування та зобов`язується повернути цистерни на умовах чинного договору (т. 1, а.с. 41-45).

Згідно вказаного договору, орендодавець передає орендарю цистерни з можливістю їх пересування в межах та поза межами України (п. 1.2 Договору); момент передачі цистерн в оренду та обчислення строку оренди є дата підписання сторонами акту приймання - передачі цистерн від орендодавця до орендаря. Місце передачі цистерн в орендує станція Горлівка Донецької залізничної дороги, повернення цистерн з оренди - станція на території України, вказана з інструкціями Орендодавця та узгоджена сторонами. Кількість та моделі цистерн вказуються в кожному підписаному двома сторонами акті приймання - передачі цистерн та/або заявках орендаря ( п. 2.1 Договору); орендар оплачує орендодавцю орендну плату за користування цистернами в національній валюті України - гривні, в розмірі, зазначеному в Додаткових угодах до Договору (п. 3.1 Договору); орендна плата за користування цистернами, оплачується орендарем на підставі виставленого рахунку від орендодавця, у вигляді передплати, не пізніше 5 числа розрахункового місяця, шляхом безготівкового перерахунку грошових коштів на розрахунковий банківський рахунок орендодавця, вказаний в реквізитах договору (п. 3.2 Договору); орендодавець зобов`язаний своєчасно передати орендарю цистерну в технічно справному стані та придатному для використання на умовах відповідного договору по акту приймання - передачі цистерн.(п. 4.1 Договору); орендар зобов`язаний своєчасно вносити орендну плату за користування цистернами, оплачувати інші платежі, у відповідності до умов чинного договору. Надавати на вимогу орендодавця копії платіжних документів з відміткою банку, що підтверджують факт оплати рахунку орендодавця (п.п. 4.3.2 п. 4.3 Договору).

При цьому, чинний договір вступає в силу з моменту його підписання уповноваженими представниками сторін та скріплення печаткою їх підприємств та діє до 31 грудня 2016 року (п.7.1 Договору).

Відповідно до додаткової угоди № 1 до договору оренди від 26 лютого 2016 року № 26/02-2016 від 26 лютого 2016 року, визначено, що згідноз договором оренди № 26/02-2016 від 26 лютого 2016 року розмір орендної плати за 1 календарний день за 1 цистерну моделі 15-1566-06 складає: без ПДВ 175 грн., ПДВ 20% 35 грн., з ПДВ 210 грн.

На виконання умов договору позивачем надано до суду акти приймання - передачі залізничних цистерн: № 1 від 04 березня 2016 року, № 2 від 10 березня 2016 року, № 4 від 31 березня 2016 року (щодо передачі в оренду цистерн) та акти щодо передачі цистерн з оренди: № 3 від 28 березня 2016 року, № 5 від 02 травня 2017 року, № 6 від 03 травня 2017 року, № 7 від 10 травня 2017 року, № 8 від 15 травня 2017 року, акти здачі - приймання робіт: від 31 жовтня 2019 року, від 30 листопада 2019 року, від 31 грудня 2019 року, від 31 січня 2020 року, від 29 лютого 2020 року, від 31 березня 2020 року, від 30 квітня 2020 року, податкові накладні: від 31 жовтня 2019 року № 3, від 31 жовтня 2019 року № 3, 30 листопада 2019 року №3, від 31 грудня 2019 року №4, від 31 січня 2020 року №2, від 29 лютого 2020 року №2, від 31 березня 2020 року №2, від 30 квітня 2020 року №2 .

Так, згідно вказаних актів приймання-передачі, Товариством з обмеженою відповідальністю Паливно - енергетична компанія Енергоіндустрія не повернуто 8 цистерн, а саме: цистерни модель 15-1566-06 -№ 70731047, № 70731138, №70731021, №70731088, №70739231, №70731211, №70731161, №70731120.

При цьому, орендар відмовився від підписання актів здачі - прийняття робіт від 31 жовтня 2019 року, від 30 листопада 2019 року, від 31 грудня 2019 року, від 31 січня 2020 року, від 29 лютого 2020 року, 31 березня 2020 року, 30 квітня 2020 року, про що свідчать відповідні акти.

Стосовно оплати по договору оренди № 26/02-2016 від 26 лютого 2016 року позивачем надано до суду постанову Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 29 січня 2020 року по справі №910/16223/18 відповідно до якої, стягнутоз Товариства з обмеженою відповідальністю "Паливно-енергетична компанія "Енергоіндустрія" (02140, м. Київ, вул. Лариси Руденко, буд. 6А, офіс 709, кім. 7, код ЄДРПОУ 39395870) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Тар Альянс" (юридична адреса: 84609, Донецька обл., м. Горлівка, вул. Умова, б. 1/1, фактична адреса: 04071, м. Київ, вул. Набережно - Лугова, 8, код ЄДРПОУ 33853132) 414 960,00 грн. основного боргу, 49 574,68 грн. - пені, 1 884,96 грн - інфляційних втрат, 1 945,97 грн. - 3% річних.

Також надано постанову Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 05 липня 2018 року по справі №910/16005/17 згідно якої постанову Київського апеляційного господарського суду від 13 березня 2018 року та рішення Господарського суду м. Києва від 28 листопада 2017 року щодо стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "Паливно-енергетична компанія "Енергоіндустрія" суми заборгованості за Договором оренди № 26/02-2016 від 26 лютого 2016 року в розмірі 316255,11 грн., з яких 291900 грн. сума основного боргу, 18157,69 грн. пені, 4115,58 грн. інфляційних втрат та 2081,84 грн. 3 % річних, залишено без змін.

1) Так, 31 жовтня 2019 року ТОВ ТАР АЛЬЯНС складена податкова накладна № 3 на загальну суму 52080 грн., в т.ч. ПДВ 8680 грн., яка була надіслана в електронному вигляді відповідачу для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (том 1, а.с. 14-15).

Згідно квитанції від 04 березня 2020 року податкову накладну №3 від 31 жовтня 2019 року № 9335215280, прийнято, але реєстрація зупинена. Вказано, що відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ реєстрація ПН №3 від 31 жовтня 2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомлено показник: « D» =50,7485%, «Р» =510 (том 1, а.с. 28).

Позивачем направлено повідомлення від 01 червня 2020 року №14про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних на 23 додатках. При цьому текст пояснень викладений у повідомлені в графі пояснення (том 1, а.с. 34).

Проте, за результатом розгляду наданих позивачем пояснень та копій документів Комісією з питань зупинення, реєстрації податкової накладної/розрахунку корегування в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийняте Рішення №1606144/33853132 від 03червня 2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної №3 від 30 жовтня 2019 року.

При цьому, підставами для відмови у реєстрації податкової накладної вказано: ненадання платником податку копій документів щодо постачання/ придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи) у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання/передачі товарів (робіт/послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфікації, накладних (том 1, а.с. 71-72).

2) 30 листопада 2019 року ТОВ ТАР АЛЬЯНС складена податкова накладна № 3 на загальну суму 50400 грн., в т.ч. ПДВ 8400грн., яка була надіслана в електронному вигляді відповідачу для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (том 1, а.с. 16-17).

Згідно квитанції від 17 грудня 2019 року податкову накладну №3 від 30 листопада 2019 року № 9302430005, прийнято, але реєстрація зупинена. Вказано, що відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ реєстрація ПН №3 від 31 листопада 2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку . Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (том 1, а.с. 29).

Позивачем направлено повідомлення від 01 червня 2020 року №15 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних на 14 додатках. При цьому текст пояснень викладений у повідомлені в графі пояснення (том 1, а.с. 35).

За результатом розгляду наданих позивачем пояснень та копій документів Комісією з питань зупинення, реєстрації податкової накладної/розрахунку корегування в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийняте Рішення №1606150/33853132 від 03 червня 2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної №3 від 30 листопада 2019 року.

Підставами для відмови у реєстрації податкової накладної вказано: ненадання платником податку копій документів щодо постачання/ придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи) у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання/передачі товарів (робіт/послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфікації, накладних (том 1, а.с. 73-74).

3) 31 грудня 2019 року ТОВ ТАР АЛЬЯНС складена податкова накладна № 4 на загальну суму 52080грн., в т.ч. ПДВ 8680 грн., яка була надіслана в електронному вигляді відповідачу для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (том 1, а.с. 18-19).

Згідно квитанції від 15 січня 2020 року податкову накладну №4 від 31грудня 2019 року № 9329718196, прийнято, але реєстрація зупинена. Вказано, що відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ реєстрація ПН №3 від 31 грудня 2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку . Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (том 1, а.с. 30).

Позивачем направлено повідомлення від 01 червня 2020 року №16 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних на 14 додатках. При цьому текст пояснень викладений у повідомлені в графі пояснення (том 1, а.с. 36).

Проте, за результатом розгляду наданих позивачем пояснень та копій документів Комісією з питань зупинення, реєстрації податкової накладної/розрахунку корегування в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийняте Рішення №1606148/33853132 від 03 червня 2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної №4 від 31 грудня 2019 року.

При цьому, підставами для відмови у реєстрації податкової накладної вказано: ненадання платником податку копій документів щодо постачання/ придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи) у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання/передачі товарів (робіт/послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфікації, накладних (том 1, а.с. 74-75).

4) 31 січня 2020 року ТОВ ТАР АЛЬЯНС складена податкова накладна № 2 на загальну суму 52080грн., в т.ч. ПДВ 8680 грн., яка була надіслана в електронному вигляді відповідачу для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (том 1, а.с. 20-21).

Згідно квитанції від 17 лютого 2020 року податкову накладну №2 від 31 січня 2020 року № 9026557692, прийнято, але реєстрація зупинена. Вказано, що відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ реєстрація ПН №2 від 31 січня 2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомлено показник: « D» =78,2978%, «Р» =0 (том 1, а.с. 31).

Позивачем направлено повідомлення від 01 червня 2020 року №17 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних на 14 додатках. При цьому текст пояснень викладений у повідомлені в графі пояснення (том 1, а.с. 37).

За результатом розгляду наданих позивачем пояснень та копій документів Комісією з питань зупинення, реєстрації податкової накладної/розрахунку корегування в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийняте Рішення №1606146/33853132 від 03 червня 2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної №2 від 31 січня 2020 року.

Підставами для відмови у реєстрації податкової накладної вказано: ненадання платником податку копій документів щодо постачання/ придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи) у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання/передачі товарів (робіт/послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфікації, накладних (том 1, а.с. 77-78).

5) 29 лютого 2020 року ТОВ ТАР АЛЬЯНС складена податкова накладна № 2 на загальну суму 48720 грн., в т.ч. ПДВ 8120 грн., яка була надіслана в електронному вигляді відповідачу для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (том 1, а.с. 22-23).

Згідно квитанції від 13 березня 2020 року податкову накладну №2 від 29 лютого 2020 року № 9043159150, прийнято, але реєстрація зупинена. Вказано, що відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ реєстрація ПН №2 від 29 лютого 2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомлено показник: « D» =115,3187%, «Р» =680 (том 1, а.с. 32).

Позивачем направлено повідомлення від 01 червня 2020 року №18 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних на 14 додатках. При цьому текст пояснень викладений у повідомлені в графі пояснення (том 1, а.с. 38).

Проте, за результатом розгляду наданих позивачем пояснень та копій документів Комісією з питань зупинення, реєстрації податкової накладної/розрахунку корегування в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийняте Рішення №1606143/33853132 від 03 червня 2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної №2 від 29 лютого 2020 року.

При цьому, підставами для відмови у реєстрації податкової накладної вказано: ненадання платником податку копій документів щодо постачання/ придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи) у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання/передачі товарів (робіт/послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфікації, накладних (том 1, а.с. 79-80).

6) 31 березня 2020 року ТОВ ТАР АЛЬЯНС складена податкова накладна № 2 на загальну суму 52080 грн., в т.ч. ПДВ 8680 грн., яка була надіслана в електронному вигляді відповідачу для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (том 1, а.с. 24-25).

Згідно квитанції від 13 квітня 2020 року податкову накладну №2 від 31 березня 2020 року № 9072420394, прийнято, але реєстрація зупинена. Вказано, що відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ реєстрація ПН №2 від 31 березня 2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомлено показник: « D» =148,5920%, «Р» =0 (том 1, а.с. 33).

Позивачем направлено повідомлення від 01 червня 2020 року №19 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних на 14 додатках. При цьому текст пояснень викладений у повідомлені в графі пояснення (том 1, а.с. 39).

Проте, за результатом розгляду наданих позивачем пояснень та копій документів Комісією з питань зупинення, реєстрації податкової накладної/розрахунку корегування в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийняте Рішення №1606140/33853132 від 03 червня 2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної №2 від 31 березня 2020 року.

При цьому, підставами для відмови у реєстрації податкової накладної вказано: ненадання платником податку копій документів щодо постачання/ придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи) у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання/передачі товарів (робіт/послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфікації, накладних (том 1, а.с. 81-82).

7) 30 квітня 2020 року ТОВ ТАР АЛЬЯНС складена податкова накладна № 2 на загальну суму 50400 грн., в т.ч. ПДВ 8400 грн., яка була надіслана в електронному вигляді відповідачу для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (том 1, а.с. 26-27).

Згідно квитанції від 06 травня 2020 року податкову накладну №2 від 30 квітня 2020 року № 9096726391, прийнято, але реєстрація зупинена. Вказано, що відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ реєстрація ПН №2 від 31 березня 2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомлено показник: « D» =273,8407%, «Р» =0 (том 1, а.с. 13).

Позивачем направлено повідомлення від 01 червня 2020 року №20 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних на 14 додатках. При цьому текст пояснень викладений у повідомлені в графі пояснення (том 1, а.с. 40).

Проте, за результатом розгляду наданих позивачем пояснень та копій документів Комісією з питань зупинення, реєстрації податкової накладної/розрахунку корегування в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийняте Рішення №1606140/33853132 від 03 червня 2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної №2 від 31 березня 2020 року.

При цьому, підставами для відмови у реєстрації податкової накладної вказано: ненадання платником податку копій документів щодо постачання/ придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи) у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання/передачі товарів (робіт/послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфікації, накладних (том 1, а.с. 83-84).

Позивач, не погоджуючись з рішеннями про відмову в реєстрації податкових накладних, вважаючи їх незаконними та такими, що підлягають скасуванню, звернувся з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку обставинам справи суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з пунктом 201.7 статті 201 Податкового кодексу України накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Положенням пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин. Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до пункту 2 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» № 1246 від 29 грудня 2010 року (далі - Порядок № 1246), податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Відповідно до пункту 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування: реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами: відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Наведені норми дають підстави для висновку, що законодавець встановлює перелік обов`язкової для фіксації в рамках квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної інформації. Без деталізації такого роду інформації відповідна квитанція не може вважатися належним чином оформленою. При цьому, квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної повинна фіксувати: 1) порядковий номер та дату складення податкової накладної; 2) конкретний критерій або ж критерії, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної; 3) пропозицію про надання платником податків пояснень та/або перелік конкретних документів, що є достатніми для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної.

Положеннями пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Так, Пунктом 5 Порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 117 (надалі - Порядок № 117 (який був чинний до 01 лютого 2020 року))встановлено, що зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкова накладна/ розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

Відповідно до змісту пункту 10 Порядку № 117 критерії ризиковості платника податку, критеріїризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади. ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історіяплатника податку.

Пунктом 13 Порядку № 117 передбачено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складання податкової накладної/розрахунку коригування; 2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; 3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Так, зі змісту квитанцій, якими зупинено реєстрацію податкових накладних №3 від 30 листопада 2019 року, №4 від 31 грудня 2019 року, вбачається, що контролюючим органом сформовано висновок про відповідність направленої позивачем на реєстрацію податкової накладної критеріям ризиковості платника податку, визначених підпунктом 1.6 пункту 1 Критерівризиковості платника податку .

Проте, контролюючим органом у даній квитанції не зазначено конкретного та чіткого критерію ризиковості платника податку, достатнього для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі якого здійснено зупинення реєстрації податкової накладної товариства.

Тобто,контролюючим органом у квитанції зазначено лише загальне посилання на відповідність податкових накладних критерію ризиковості платника податку.

Натомість, необхідно звернути увагу на те, що і принцип обґрунтованості рішення суб`єкта владних повноважень і положення пункту 13 Порядку № 117 вимагають від контролюючого органу зазначення конкретного виду критерію.

Суд ззаначає, що податковий орган був зобов`язаний у квитанції чітко вказати не тільки на конкретний вид критерію, який встановлений підпунктом 1.6 пункту 1 Критеріїв, а і на відповідне рішення, відповідно до якого товариство внесено до переліку ризикових платників.

Також, з 01 лютого 2020 року діє Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений

постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 (далі -Порядок №1165)

Згідно п. 6 Порядку №1165 зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до п. п. 7, 8 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет.

Механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений Наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року № 520 (далі Порядок № 520).

Пунктом 2 вказаного порядку встановлено, що прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (пункт 3).

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі (п. 4).

Відповідно до п. 5 Порядку № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» , « ;Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (п. 7).

Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня (п. 9).

Згідно п. 11 Порядку № 520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Відповідно до п. 12 вказаного Порядку № 520 рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі набирає чинності в день прийняття відповідного рішення.

Форма такого рішення передбачає, що у разі відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН через ненадання платником податку копій документів, документи, які не надано, повинні бути підкресленими, тобто конкретно вказані.

Як слідує з матеріалів справи, позивачем направлено відповідачу пояснення щодо надання послуг з оренди власних залізничних цистерн, та вказано, що надання цих послуг є основним видом діяльності, для здійснення зазначених послуг підприємство використовує власні залізничні цистерни та вказано станції приписки залізничних цистерн. Також були подані підтверджуючи документи.

Проте, на порушення наведених вимог законодавства оскаржувані рішення містять лише загальне твердження про ненадання платником податків копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити).

Проте, в порушення наведених вимог законодавства, оскаржувані рішення містять лише загальний перелік документів, передбачений формою такого рішення, і підкреслення документів, які, на думку контролюючого органу, позивачем не надано, не містить.

Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом в постановах від 23 жовтня 2018 року у справі №822/1817/18 (адміністративне провадження №К/9901/62472/18), від 21 травня 2019 року у справі №0940/1240/18 (адміністративне провадження №К/9901/7590/19), від 02 липня 2019 року у справі №140/2160/18 (адміністративне провадження №К/9901/13662/19), висновок якого суд враховує при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин (частина 5 статті 242 КАС України).

Стосовно тверджень відповідача - 1 щодо включення 23 січня 2019 року ТОВ «ТАР АЛЬЯНС» до переліку ризикових платників податків, як такого, що відповідає Критеріям ризиковості платника податку, визначених листом ДФС України від 21 березня 2018 року №959/99-99-07-18 суд зазначає наступне.

Так, Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду у постанові від 30 липня 2019 року у справі №320/6312/18 вказав наступне: "…акти, які затверджують критерії ризиковості здійснення операцій мають на меті встановити норми права, які зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян, а відтак підлягають обов`язковій реєстрації у порядку, визначеному діючим законодавством. Листи міністерств, інших органів виконавчої влади не є нормативно-правовими актами, не є джерелом права відповідно до статті 7 Кодексу адміністративного судочинства України".

Отже, суд вважає, що зупинення реєстрації податкових накладних на підставі критеріїв ризиковості, встановлених листом ДФС України, порушує принцип правової визначеності та передбачуваності, а, відтак, є неправомірним.

Відповідно до частини 2 статті 6 Кодексу адміністративного судочинства України, суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

У пункті 70 рішення від 20 жовтня 2011 року "Рисовський проти України" Європейський суд з прав людини (далі також - ЄСПЛ) підкреслив особливу важливість принципу "належного урядування". Він передбачає, що у разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб. Крім того, ЄСПЛ звертає увагу на те, що на державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок і сприятимуть юридичній визначеності у цивільних правовідносинах, які зачіпають майнові інтереси.

У квитанціях від 04 березня 2020 року, від 17 грудня 2019 року, від 15 січня 2020 року, 17 лютого 2020 року, від 13 березня 2020 року, від 13 квітня 2020 року, від 06 травня 2020 року фіскальним органом запропоновано платнику податків надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Разом з тим, суд звертає увагу, що відповідачем не вказано у зазначених квитанціях конкретного переліку документів, які необхідно надати позивачу.

До того ж рішення Комісії ГУ ДПС у Донецькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН про відповідність платника податку ТОВ «ТАР АЛЬЯНС» критеріям ризиковості, на яке посилається відповідач у відзиві на адміністративний позов, матеріали справи не містять.

Ураховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позивачу протиправно відмовлено в реєстрації податкових накладних, тому рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 3 червня 2020 року №1606144/33853132 про відмову у реєстрації податкової накладної №3 від 31 жовтня 2019 року,

від 3 червня 2020 року №1606150/33853132 про відмову у реєстрації податкової накладної №3 від 30 листопада 2019 року,

від 3 червня 2020 року №1606148/33853132 про відмову у реєстрації податкової накладної №4 від 31 грудня 2019 року,

від 3 червня 2020 року №1606146/33853132 про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 31 січня 2020 року,

від 3 червня 2020 року №1606143/33853132 про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 29 лютого 2020 року,

від 3 червня 2020 року №1606140/33853132 про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 31 березня 2020 року,

від 3 червня 2020 року №1606138/33853132 про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 30 квітня 2020 року є протиправними та підлягають скасуванню.

Частина третя статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України встановлює, що у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Відповідно до п. 201.10 ст.201 ПК України реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних є обов`язком постачальника товарів чи послуг.

Цьому обов`язку кореспондує обов`язок центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, прийняти та зареєструвати надану платником податку-продавцем податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до положення п.20 Порядку №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій, зокрема, набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення).

З урахуванням викладеного вище, суд дійшов висновку, що належним способом захисту порушеного прав позивача є зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №3 від 31 жовтня 2019 року, №3 від 30 листопада 2019 року, №4 від 31 грудня 2019 року, №2 від 31 січня 2020 року, №2 від 29 лютого 2020 року , №2 від 31 березня 2020 року, №2 від 30 квітня 2020 року датою їх фактичного надходження.

Зважаючи на встановлені у справі обставини та з огляду на приписи норм чинного законодавства, які регулюють спірні правовідносини, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявлених позовних вимог та наявність підстав для задоволення позову.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд зазначає наступне.

Положеннями ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

При цьому, частиною 3 статті 143 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, якщо сторона з поважних причин не може до закінчення судових дебатів у справі подати докази, що підтверджують розмір понесених нею судових витрат, суд за заявою такої сторони, поданою до закінчення судових дебатів у справі, може вирішити питання про судові витрати після ухвалення рішення по суті позовних вимог.

Так, згідно матеріалів справи, позивачем за подання даного позову сплачено судовий збір у розмірі 14714 грн., що підтверджується платіжним дорученням №59 від 17 червня 2020 року.

При цьому, представником позивача надана заява про розмір витрат на правничу допомогу в сумі 18701,89 грн., докази понесення яких будуть додатково спрямовані на адресу суду.

Таким чином, суд вважає за необхідне вирішити питання щодо відшкодування витрат зі сплати судового збору за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Донецькій області на користь позивача у розмірі 14714 грн.

Керуючись ст.ст. 2,5-10, 72-80, 159, 160, 171, 199-204, 205, 246, 250, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Донецькій області від 3 червня 2020 року №1606144/33853132 про відмову у реєстрації податкової накладної №3 від 31 жовтня 2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних,

від 3 червня 2020 року №1606150/33853132 про відмову у реєстрації податкової накладної №3 від 30 листопада 2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних,

від 3 червня 2020 року №1606148/33853132 про відмову у реєстрації податкової накладної №4 від 31 грудня 2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних,

від 3 червня 2020 року №1606146/33853132 про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 31 січня 2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних,

від 3 червня 2020 року №1606143/33853132 про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 29 лютого 2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних,

від 3 червня 2020 року №1606140/33853132 про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 31 березня 2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних,

від 3 червня 2020 року №1606138/33853132 про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 30 квітня 2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

Зобов`язати Державну податкову службу України (місцезнаходження: м. Київ, Львівська пл., 8, код ЄДРПОУ: 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю «ТАР АЛЬЯНС» №3 від 31 жовтня 2019 року, №3 від 30 листопада 2019 року, №4 від 31 грудня 2019 року, №2 від 31 січня 2020 року, №2 від 29 лютого 2020 року, №2 від 31 березня 2020 року, №2 від 30 квітня 2020 року.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС України в Донецькій області (код ЄДРПОУ 43142826, юридична адреса: 87515, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Італійська, буд. 59) на користь Товариства з обмеженоювідповідальністю «ТАР АЛЬЯНС» (місцезнаходження: Донецька область, м. Горлівка, вул. Умова, б. 1; код ЄДРПОУ: 33853132) судові витрати зі сплати судового збору в сумі 14714 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Відповідно до пункту 3 розділу VІ Прикінцевих положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд за заявою особи продовжує процесуальний строк, встановлений судом, якщо неможливість вчинення відповідної процесуальної дії у визначений строк зумовлена обмеженнями, впровадженими у зв`язку з карантином.

Текст рішення розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).

Суддя В.С. Дмитрієв

Дата ухвалення рішення22.10.2020
Оприлюднено23.10.2020

Судовий реєстр по справі —200/6009/20-а

Ухвала від 17.02.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Дмитрієв В.С.

Ухвала від 25.08.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Дмитрієв В.С.

Ухвала від 12.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Постанова від 03.02.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Постанова від 03.02.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 07.12.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 07.12.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Рішення від 22.10.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Дмитрієв В.С.

Ухвала від 24.09.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Дмитрієв В.С.

Ухвала від 31.08.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Дмитрієв В.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні