Рішення
від 19.10.2020 по справі 280/5613/20
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

19 жовтня 2020 року о/об 17 год. 10 хв.Справа № 280/5613/20 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Новіковій Д.А., розглянувши у місті Запоріжжі у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю AB Групп Інвест (69035, м.Запоріжжя, вул.Лермонтова, буд.18, кв.108; код ЄДРПОУ 39919460)

до Запорізької міської ради (69105, м.Запоріжжя, проспект Соборний, буд.206; код ЄДРПОУ 04053915)

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідача Управління з питань земельних відносин Запорізької міської ради (69037, м.Запоріжжя, вул.Зелінського, буд.3; код ЄДРПОУ 37573655)

про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю AB Групп Інвест (надалі - позивач, ТОВ AB Групп Інвест ) до Запорізької міської ради (надалі - відповідач), в якому позивач просить суд: 1) визнати протиправною бездіяльність Запорізької міської ради щодо розгляду клопотання ТОВ AB Групп Інвест з приводу передачі в оренду земельної ділянки орієнтовною площею 0,5413 га (кадастровий номер 2310100000:05:019:0074), цільове призначення ділянки - для розташування комплексу по обслуговуванню пасажирів річкового транспорту у складі: кафе, ресторану, річкових кас, залу очікування та відпочинку, причалу (прогулянкового річкового транспорту), благоустрою пляжу з організацією водних розваг; 2) зобов`язати Запорізьку міську раду розглянути по суті клопотання ТОВ AB Групп Інвест щодо передачі в оренду земельної ділянки орієнтовною площею 0,5413 га (кадастровий номер 2310100000:05:019:0074), цільове призначення ділянки - для розташування комплексу по обслуговуванню пасажирів річкового транспорту у складі: кафе, ресторану, річкових кас, залу очікування та відпочинку, причалу (прогулянкового річкового транспорту), благоустрою пляжу з організацією водних розваг.

У позовній заяві зазначено наступне. ТОВ АВ Групп Інвест є користувачем нерухомого майна, розташованого за адресою м.Запоріжжя, бул.Шевченка, 77, загальною площею 2570,6 кв.м. Вказане майно знаходиться на земельній ділянці кадастровий номер 2310100000:05:019:0074, цільове призначення ділянки - для розташування комплексу по обслуговуванню пасажирів річкового транспорту у складі: кафе, ресторану, річкових кас, залу очікування та відпочинку, причалу (прогулянкового річкового транспорту), благоустрою пляжу з організацією водних розваг. Попередній договір оренди вказаної ділянки, який було укладено із ДП Запорізький річковий порт АСК Укррічфлот - припинено. ТОВ АВ Групп Інвест 12.11.2019 звернулось до голови Запорізької міської ради із відповідним клопотанням щодо передачі в оренду земельної ділянки орієнтовною площею 0,5413 га (кадастровий номер 2310100000:05:019:0074), цільове призначення ділянки - для розташування комплексу по обслуговуванню пасажирів річкового транспорту у складі: кафе, ресторану, річкових кас, залу очікування та відпочинку, причалу (прогулянкового річкового транспорту), благоустрою пляжу з організацією водних розваг. У відповідь на вказане клопотання Управління з питань земельних відносин Запорізької міської ради своїм листом від 26.11.2019 за №2400/02-03 повідомило позивача про те, що згідно Публічної кадастрової карти України земельна ділянка з кадастровим номером 2310100000:05:019:0074 має форму власності - державна. До повноважень органів місцевого самоврядування відноситься передача земельних ділянок тільки комунальної власності міста, відтак у Запорізької міської ради відсутні будь-які права щодо подальшого розпорядження вказаною земельною ділянкою. Зазначена у листі від 26.11.2019 за №2400/02-03 інформація не відповідає дійсності. Про що позивачем було повідомлено листом від 27.11.2019. До вказаного листа також додано інформацію з Державного земельного кадастру про право власності та речових прав на земельну ділянку з кадастровим номером 2310100000:05:019:0074 від 27.11.2019. Згідно із цією інформацією власником земельної ділянки є Запорізька міська рада. Під час розгляду справи №280/2484/20 Запорізьким окружним адміністративним судом встановлено, що відповідачем - Запорізькою міською радою порушено порядок розгляду клопотання позивача щодо надання йому земельної ділянки в оренду. Вказане рішення має преюдиційний характер для спірних відносин. Відповідач до сьогоднішнього дня не розглянув клопотання позивача про надання йому в оренду земельної ділянки. Відсутні як згода, так і відмова.

Позивач підтримав позовні вимоги.

Відповідачем подано до суду відзив на позовну заяву (а.с.27-32), в якому зазначено наступне. 26.11.2019 за вих.№2400/02-03 заявнику - ТОВ АВ Групп Інвест Управлінням з питань земельних відносин міської ради за дорученням міськвиконкому було надано відповідь. Вказана відповідь позивачу ґрунтувалась саме на підставі інформації - Публічної кадастрової карти України, що міститься в відкритому доступі та має інформаційний характер державного органу - Держгеокадастру. Позивач зазначає, що він є власником об`єктів нерухомості розташованої за адресою: АДРЕСА_1 . Однак, на момент звернення позивача з клопотанням про оформлення земельної ділянки в оренду, позивачу було відомо про наявність рішення Орджонікідзевського районного суду м.Запоріжжя у справі №335/11109/17 від 20.02.2019 про: скасування рішення держреєстратора про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 25.05.2015 за №21703835 щодо реєстрації права власності на комплекс для обслуговування пасажирів літ.В,Г,Д,Е,Ж,З,И за адресою: бул.Шевченка, 77 у м. Запоріжжі за ТОВ АВ Групп Інвест ; скасування запису про право власності №1094932 про реєстрацію права власності на вищезазначені об`єкти нерухомості, та постанови Запорізького апеляційного суду від 06.08.2019 у справі №335/11109/17, що залишила в цій частині в силі рішення суду першої інстанції.

Відповідач проти позову заперечував.

Третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідача - Управлінням з питань земельних відносин Запорізької міської ради (надалі - третя особа) подано до суду відзив на позовну заяву (а.с.89-93) аналогічний за змістом з відзивом на позовну заяву відповідача.

Третя особа проти позову заперечувала.

Ухвалою судді від 25.08.2020 відкрито провадження у справі та призначено судове засідання на 07.09.2020 за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

Ухвалою суду від 07.09.2020 відкладено розгляд справи на 19.10.2020.

Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з`ясував наступне.

12.11.2019 позивачем подано на адресу Запорізького міського голови Буряка В.В. Клопотання про надання земельної ділянки в оренду, в якому зазначено наступне: … ТОВ АВ Групп Інвест є власником нерухомого майна, розташованого за адресою м.Запоріжжя, бул.Шевченка, 77, загальною площею 2570,6 кв.м. Вказане майно знаходиться на земельній ділянці кадастровий номер 2310100000:05:019:0074, цільове призначення ділянки - для розташування комплексу по обслуговуванню пасажирів річкового транспорту у складі: кафе, ресторану, річкових кас, залу очікування та відпочинку, причалу (прогулянкового річкового транспорту), благоустрою пляжу з організацією водних розваг. Попередній договір оренди вказаної ділянки, який було укладено із ДП Запорізький річковий порт АСК Укррічфлот - припинено. Згідно із частиною другою статті 120 ЗК України якщо жилий будинок, будівля або споруда розміщенні на земельній ділянці, що перебуває у користуванні, то в разі набуття права власності на ці об`єкти до набувача переходить право користування земельною ділянкою на якій вони розміщенні, на тих самих умовах і в тому ж обсязі, що були у попереднього землекористувача. Статтею 123 ЗК України встановлено, що надання земельних ділянок комунальної власності у користування здійснюється органами місцевого самоврядування. Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки. У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються: 1) графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки. Органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею. Відповідний орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. На підставі викладеного, ПРОШУ: Надати товариству з обмеженою відповідальністю AB Групп Інвест (69035, м.Запоріжжя, вул.Лермонтова, буд.18, кв.108, код ЄДР 39919460) в оренду земельну ділянку орієнтовною площею 0,5413 га (кадастровий номер 2310100000:05:019:0074), цільове призначення ділянки - для розташування комплексу по обслуговуванню пасажирів річкового транспорту у складі: кафе, ресторану, річкових кас, залу очікування та відпочинку, причалу (прогулянкового річкового транспорту), благоустрою пляжу з організацією водних розваг. Додаток: 1.Графічні матеріали на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки. 2.Копія витягу №428605564 від 27.08.2015. 3.Копія статуту ТОВ AB Групп Інвест . … (а.с.5, 45-46).

На наведеному Клопотанні позивача про надання земельної ділянки в оренду від 12.11.2019 містяться відбитки штампів Виконавчого комітету Запорізької міської ради від 12.11.2019 з вхід.№15026/03-32/03 та Управління з питань земельних відносин Запорізької міської ради від 14.11.2019 з вхід.№3913.

У листі Управління з питань земельних відносин Запорізької міської ради від 14.11.2019 за №2400/02-03 на вхід.№15026/03-32/03 від 12.11.2019 на адресу ТОВ AB Групп Інвест зазначено: … На доручення міськвиконкому управління з питань земельних відносин Запорі зької міської ради розглянуло Ваш лист від 12.11.2019 з приводу розташування ком плексу по обслуговуванню пасажирів річкового транспорту у складі: кафе, ресторану, річкових кас, залу очікування та відпочинку, причалу, благоустрою пляжу з організацією водних розваг на земельній ділянці по бул.Шевченка, 77 площею 0,5413 га та повідомляємо наступне. Земельна ділянка площею 0,9892 га за даною адресою сформована за кадастро вим номером 2310100000:05:019:0074. Згідно Публічної кадастрової карти України земельна ділянка (кадастровий но мер 2310100000:05:019:0074) має форму власності - державна власність. Згідно Інфо рмації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власно сті на нерухоме майно на частині зазначеної земельної ділянки знаходиться майно Держави України в собі Міністерства транспорту та зв`язку України. Відповідно не обхідно виконати поділ земельної ділянки. У зв`язку з прийняттям Закону України від 06.09.2012 5245-VІ Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності з 01.01.2013 року землі державної та комунальної власності в України вважаються розмежованими. До повноважень органів місцевого самоврядування відноситься передача земе льних ділянок тільки комунальної власності міста. Питання передачі земельних діля нок державної власності відноситься до компетенції обласних державних адміністра цій. Отже, у Запорізької міської ради відсутні будь-які права щодо подальшого роз порядження земельною ділянкою (з кадастровим номером 2310100000:05:019:0074). Розпорядження зазначеними землями здійснює обласна державна адміністрація. … (а.с.47).

У листі ТОВ АВ Групп Інвест від 27.11.2019 на адресу начальника Управління з питань земельних відносин Запорізької міської ради зазначено: … ТОВ АВ Групп Інвест 12.11.2019 року звернулось до Запорізького міського голови із клопотанням про надання в оренду земельної ділянки орієнтовною площею 0,5413 га (кадастровий номер 2310100000:05:019:0074). За два тижні після цього - 27.11.2019 року, ТОВ АВ Групп Інвест отримало Вашого листа від 26.11.20019 року №2400/02-03 у якому Ви вказали, що згідно даних Публічної кадастрової карти України вказана ділянка відноситься до земель державної власності . Це неправда. Надаю Вам інформацію з Публічної кадастрової карти України станом на 27.11.2019 року у якій вказано, що власником зазначеної ділянки є Запорізька міська рада. У разі якщо Ваше Управління має іншу інформацію стосовно власника чи іншу Публічну кадастрову карту України, будь-ласка, надайте відповідне документальне підтвердження. Якщо ні, то ПРОШУ вчинити усі необхідні дії з боку Управління з питань земельних відносин Запорізької міської ради для передачі питання щодо надання товариству з обмеженою відповідальністю АВ Групп Інвест (69035, м.Запоріжжя, вул.Лермонтова, буд.18, кв.108, код ЄДР 39919460) в оренду земельну ділянку орієнтовною площею 0,5413 га (кадастровий номер 2310100000:05:019:0074), цільове призначення ділянки - для розташування комплексу по обслуговуванню пасажирів річкового транспорту у складі: кафе, ресторану, річкових кас, залу очікування та відпочинку, причалу (прогулянкового річкового транспорту), благоустрою пляжу з організацією водних розваг, у строк до 12.12.2019 року. Додаток: інформація Державного земельного кадастру про право власності та речових прав на земельну ділянку від 27.11.2019. … (а.с.8).

У листі Управління з питань земельних відносин Запорізької міської ради від 20.12.2019 за №2655/02-03 на адресу ТОВ АВ Групп Інвест зазначено: … На доручення міськвиконкому управління з питань земельних відносин Запорі зької міської ради розглянуло Ваш лист від 27.11.2019 повідомляємо, що згідно Пос танови від 17.10.2012 №1051 Про затвердження Порядку ведення Державного земе льного кадастру відомості Державного земельного кадастру надаються державними кадастровими реєстраторами у формі Витягу з Державного земельного кадастру про об`єкт Державного земельного кадастру. … (а.с.9, 53).

Згідно з ч.2 ст.120 Земельного кодексу України якщо жилий будинок, будівля або споруда розміщені на земельній ділянці, що перебуває у користуванні, то в разі набуття права власності на ці об`єкти до набувача переходить право користування земельною ділянкою, на якій вони розміщені, на тих самих умовах і в тому ж обсязі, що були у попереднього землекористувача.

У ч.1 ст.123 Земельного кодексу України зазначено, що надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування. Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення; формування нової земельної ділянки (крім поділу та об`єднання). Надання у користування земельної ділянки, зареєстрованої в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України "Про Державний земельний кадастр", право власності на яку зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, без зміни її меж та цільового призначення здійснюється без складення документації із землеустрою. Надання у користування земельної ділянки в інших випадках здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). У такому разі розроблення такої документації здійснюється на підставі дозволу, наданого Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування, відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, крім випадків, коли особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у користування, набуває право замовити розроблення такої документації без надання такого дозволу. (…).

Відповідно до ч.2 ст.123 Земельного кодексу України особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки. У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею. (…).

Як зазначено у ч.3 ст.123 Земельного кодексу України, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку. Забороняється відмова у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, місце розташування об`єктів на яких погоджено відповідним органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування згідно із статтею 151 цього Кодексу. У разі якщо у місячний строк з дня реєстрації клопотання Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, не надав дозволу на розроблення документації із землеустрою або мотивовану відмову у його наданні, то особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, у місячний строк з дня закінчення зазначеного строку має право замовити розроблення документації із землеустрою без надання такого дозволу, про що письмово повідомляє Верховну Раду Автономної Республіки Крим, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування. До письмового повідомлення додається договір на виконання робіт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки. (…).

У ч.1 ст.5 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні зазначено, що система місцевого самоврядування включає: територіальну громаду; сільську, селищну, міську раду; сільського, селищного, міського голову; виконавчі органи сільської, селищної, міської ради; старосту; органи самоорганізації населення.

Сільський, селищний, міський голова є головною посадовою особою територіальної громади відповідно села (добровільного об`єднання в одну територіальну громаду жителів кількох сіл), селища, міста (ч.1 ст.12 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні ).

У ч.3 ст.12 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні зазначено, що сільський, селищний, міський голова очолює виконавчий комітет відповідної сільської, селищної, міської ради, головує на її засіданнях.

Як зазначено у ч.1 ст.11 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.

Відповідно до п.34 ч.1 ст.26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Згідно з ч.4 ст.42 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні сільський, селищний, міський голова: 1) забезпечує здійснення у межах наданих законом повноважень органів виконавчої влади на відповідній території, додержання Конституції та законів України, виконання актів Президента України та відповідних органів виконавчої влади; 2) організує в межах, визначених цим Законом, роботу відповідної ради та її виконавчого комітету; (…); 7) здійснює керівництво апаратом ради та її виконавчого комітету; 8) скликає сесії ради, вносить пропозиції та формує порядок денний сесій ради і головує на пленарних засіданнях ради; 9) забезпечує підготовку на розгляд ради проектів програм соціально-економічного та культурного розвитку, цільових програм з інших питань самоврядування, місцевого бюджету та звіту про його виконання, рішень ради з інших питань, що належать до її відання; оприлюднює затверджені радою програми, бюджет та звіти про їх виконання; (…).

Як зазначено у ч.5 ст.46 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності - не рідше ніж один раз на місяць.

Рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень (ч.1 ст.59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні ).

За матеріалами справи, позивач не звертався безпосередньо до Запорізької міської ради.

Запорізька міська рада є самостійним органом у системі місцевого самоврядування. Клопотання позивача про надання земельної ділянки в оренду від 12.11.2019 не розглядалось саме Запорізькою міською радою.

Таким чином, позивачем не доведено порушення його прав та інтересів саме Запорізькою міською радою.

Також, відповідно до інформації з Публічної кадастрової карти України земельна ділянка з кадастровим номером 2310100000:05:019:0074 площею 0,9892га для розміщення та експлуатації будівель і споруд річкового транспорту для розташування накопичувального майданчику з причалом Бульвар Шевченка - відноситься до державної власності (а.с.48).

Згідно з ч.4 ст.78 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України) обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Судом прийнято до уваги викладене у Рішенні Запорізького окружного адміністративного суду від 15.06.2020 у справі №280/2484/20 (набрало законної сили 07.08.2020) (а.с.11-13).

На думку суду, викладене у Рішенні Запорізького окружного адміністративного суду від 15.06.2020 у справі №280/2484/20 узгоджується з позицією суду по даній справі з урахуванням наведеного судом вище.

Рішенням Орджонікідзевського районного суду м.Запоріжжя від 20.02.2019 у справі №335/11109/17 (2/335/79/2019) задоволено позовні вимоги керівника Запорізької місцевої прокуратури №2 Запорізької області, який діє в інтересах держави в особі Запорізької міської ради, до Департаменту реєстраційних послуг Запорізької міської ради, ОСОБА_1 , Товариства з обмеженою відповідальністю AB Групп Інвест , третя особа: Головне територіальне управління юстиції у Запорізькій області про скасування рішення державного реєстратора, скасування записів про право власності, визнання відсутнім прав, знесення самовільно збудованих об`єктів, а саме: скасовано рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 29.05.2015 №21703835 щодо реєстрації права власності на комплекс для обслуговування пасажирів літ.В,Г,Д,Е,Ж,З,И, що розташований Запорізька обл., м.Запоріжжя, бульвар Шевченка, будинок, 77 за суб`єктом: ОСОБА_1 , податковий номер НОМЕР_1 ; визнано відсутнім внаслідок незаконності набуття у ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , АДРЕСА_2 , код ІПН - НОМЕР_1 ) права власності на комплекс для обслуговування пасажирів літ.В,Г,Д,Е,Ж,З,И, що розташований за адресою: АДРЕСА_1 ; визнано відсутнім внаслідок незаконності набуття у Товариства з обмеженою відповідальністю AB Групп Інвест (вул.Лермонтова, 18, кв.108, м.Запоріжжя, ЄДРПОУ 39919460) права власності на комплекс для обслуговування пасажирів літ.В,Г,Д,Е,Ж,З,И, що розташований за адресою: АДРЕСА_1 ; скасовано запис про право власності №10940932 про реєстрацію права власності на комплекс для обслуговування пасажирів літ.В,Г,Д,Е,Ж,З,И, що розташований за адресою: Запорізька обл., м.Запоріжжя, бульвар Шевченка, будинок, 77 за суб`єктом: Товариство з обмеженою відповідальністю АВ ГРУПП ІНВЕСТ , податковий номер 39919460, який міститься у Єдиному державному реєстрі речових прав на нерухоме майно; зобов`язано ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , АДРЕСА_2 , код ІПН - НОМЕР_1 ) знести самочинно збудовані об`єкти нерухомості, а саме комплекс для обслуговування пасажирів літ.В,Г,З, що розташований за адресою: АДРЕСА_1 (а.с.55-61).

Постановою Запорізького апеляційного суду від 06.08.2019 у справі №335/11109/17 (провадження №22-ц/807/2420/19) апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю АВ Групп Інвест задоволено частково - Рішення Орджонікідзевського районного суду м.Запоріжжя від 20.02.2019 у цій справі змінено та виключено з резолютивної частини пункти, щодо: - визнання відсутнім внаслідок незаконності набуття у ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , АДРЕСА_2 , код ІПН - НОМЕР_1 ) права власності на комплекс для обслуговування пасажирів літ.В,Г,Д,Е,Ж,З,И, що розташований за адресою: АДРЕСА_1 ; - визнання відсутнім внаслідок незаконності набуття у Товариства з обмеженою відповідальністю АВ Групп Інвест (вул.Лермонтова, 18, кв.108, м.Запоріжжя, ЄДРПОУ 39919460) права власності на комплекс для обслуговування пасажирів літ.В,Г,Д,Е,Ж,З,И, що розташований за адресою: АДРЕСА_1 . В решті рішення суду першої інстанції залишено без змін (а.с.62-67).

Постановою Верховний Суд у складі колегії суддів Третьої судової палати Касаційного цивільного суду від 04.12.2019 у справі №335/1109/17 (провадження №61-16728св19) касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю АВ Групп Інвест задоволено частково - Рішення Орджонікідзевського районного суду міста Запоріжжя від 20.02.2019 та Постанову Запорізького апеляційного суду від 06.06.2019 в частині зобов`язання ОСОБА_1 знести самочинно збудовані об`єкти нерухомості, а саме комплекс для обслуговування пасажирів літ.В, Г, З, що розташований за адресою: АДРЕСА_1 скасувано, і провадження у справі в цій частині закрито. Повідомлено керівника Запорізької місцевої прокуратури №2 Запорізької області, який діє в інтересах Запорізької міської ради, що розгляд спору про знесення самочинного будівництва віднесено до юрисдикції адміністративного суду. В решті Рішення Орджонікідзевського районного суду міста Запоріжжя від 20.02.2019 у незміненій апеляційним судом частині та Постанову Запорізького апеляційного суду від 06.08.2019 залишено без змін.

Рішення Орджонікідзевського районного суду м.Запоріжжя від 20.02.2019 у справі №335/11109/17 знайшло своє відображення в Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна , сформованій станом на 02.09.2020 та наданій до суду відповідачем (а.с.68-75).

Звідси, суд не приймає до уваги надані до суду позивачем: Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності, сформований станом на 27.08.2015 (а.с.6); Інформацію Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку, сформовану станом на 12.11.2019 (а.с.10).

При цьому, на день подання позивачем Клопотання про надання земельної ділянки в оренду від 12.11.2019 Рішення Орджонікідзевського районного суду м.Запоріжжя від 20.02.2019 у справі №335/11109/17 вже набрало законної сили.

Таким чином, при розгляді суб`єктом владних повноважень Клопотання позивача про надання земельної ділянки в оренду від 12.11.2019 дане Клопотання ґрунтувалось на обставинах, які не відповідали дійсності.

У ст.19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Як зазначено у ч.1 ст.9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням з`ясованих обставин, досліджених матеріалів справи суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача не підлягають задоволенню. Доводи позивача не приймаються судом до уваги виходячи з вище зазначеного.

Судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи (ч.1 ст.132 КАС України).

Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (ч.1 ст.143 КАС України).

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9, 77, 132, 139, 143, 243-246 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Відмовити у задоволенні позовної заяви у повному обсязі.

У стягненні з відповідача на користь позивача суми сплаченого судового збору за подання позовної заяви до суду - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга може бути подана до Третього апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд.

Повний текст судового рішення складено 21.10.2020.

Суддя О.О. Прасов

Дата ухвалення рішення19.10.2020
Оприлюднено23.10.2020
Номер документу92348353
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —280/5613/20

Рішення від 19.10.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 07.09.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 25.08.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні