ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТ ИВНИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
13 квітня 2010 року 12:35 № 12/527
Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі:
головуючого судді Косте нка Д.А.,
при секретарі судового зас ідання Білову М.В.,
за участю:
позивача - ОСОБА_1,
представника позивача за у сною заявою довірителя - ОСОБА_2,
представника відповідача - Головного управління Пен сійного фонду України в міст і Києві - Прохоренко Я.О. ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративну справу за позовом О СОБА_1 до Головного управлі ння Пенсійного фонду України в місті Києві (далі - УПФ) про визнання бездіяльності прот иправною, зобов'язання вчини ти дії щодо перерахунку та ви плати пенсії,
в с т а н о в и в:
У грудні 2007 року ОСОБ А_1 звернувся до суду із адмі ністративним позовом, у яком у просить визнати протиправн ою бездіяльність УПФ щодо пе рерахунку пенсії у зв'язку із підвищенням з 1 квітня 2007 року граничного розміру премії, я ка виплачується військово-сл ужбовцям, зобов'язати УПФ про вести з 1 травня 2007 року перерах унок раніше призна-ченої пен сії та виплатити недоплачену суму пенсії, зобов'язати УПФ в иплачувати в подальшому пенс ію з урахуванням перерахован ої премії.
Позовні вимоги обґрунтов ані тим, що відповідно до поло жень Закону України ві д 9 квітня 1992 року № 2262-ХІІ "Про пе нсійне забезпечення осіб, зв ільнених з військової служби , та деяких інших осіб" (далі - Закон № 2262-ХІІ), постанови Кабі нету Міністрів України від 28 б ерезня 2007 року № 594 "Деякі питанн я грошового забезпечення вій ськово-службовців, осіб рядо вого і начальницького складу у 2007 році" (далі - Постанова КМ № 594), наказу Міністра оборони України від 14 квітня 2007 року № 17 5 "Про встановлення граничних розмірів премії військовосл ужбовцям Збройних сил Україн и" (далі - Наказ МО № 175) позива чу, як військовому пенсіонер у, повинна бути перерахована пенсія, однак відповідач про типравно відмовив йому у цьо му, чим порушив його законні п рава.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 8 грудня 2008 року провадженн я у справі було зупинено, а ухв алою від 10 червня 2009 року - пон овлено.
У судовому засіданні позив ач і його представник підтри мали позовні вимоги посилаюч ись на обставини зазначені у позовній заяві.
Представник відповідача п озовні вимоги не визнала. У св оїх усних і письмових запере ченнях послалася на те, що згі дно із положеннями чинного з аконодавства України, Наказ МО № 175 носить внутрішній хара ктер, державну реєстрацію у М іністерстві юстиції України не проходив, органам Пенсійн ого фонду України для викона ння не направлявся, відтак ві дсутні підстави для перераху нку пенсії позивачу, згідно і з вказаним наказом, а тому від мова у такому перерахунку пр ийнята УПФ правомірно.
Заслухавши позивача, предс тавників сторін, дослідивши матеріали пенсійної справи, розглянувши матеріали справ и, суд дійшов висновку, що підс тав для задоволення позовних вимог не має. При цьому суд ви ходить із такого.
Судом встановлено, що згідн о виписки із наказу Головнок омандувача Військово-морськ ого флоту № 01248 від 16 вересня 1985 р оку, відповідно до Положення про проходження військової служби офіцерським складом З бройних Сил СРСР, капітана 3-го рангу ОСОБА_1, військовог о представника 1738 військового представництва Міністерств а оборони, звільнено з дійсно ї військової служби у запас н а підставі ст. 59 п. "а" - за віком , з правом носіння військової форми одягу.
Згідно виписки із Книги нак азів районного інженера 1738 ві йськового представництва Мі ністерства оборони № 96 від 22 жо втня 1985 року ОСОБА_1 виключ ено із списків особового скл аду району 1738 військового пре дставництва, всіх видів забе зпечення і направлено на обл ік до Шевченківського районн ого військового комісаріату міста Києва.
Відповідно до розрахунку в ислуга років військовослужб овця склала понад 32 роки.
ОСОБА_1О знаходиться на об ліку в УПФ і отримує пенсію за вислугу років як військовий пенсіонер.
У 2007 році позивач звернувся д о УПФ із зверненням щодо пере рахунку пенсії. Листом від 21 г рудня 2007 року № 33198/12 УПФ повідоми ло ОСОБА_1 про те, що підста в для перерахунку йому пенсі ї не має.
Статтею 105 Закону України ві д 19 грудня 2006 року № 489-V "Про Держа вний бюджет України на 2007 рік" у становлено, що умови оплати п раці працівників підприємст в, установ та організацій, що ф інансуються чи дотуються з б юджету, керівників підприємс тв, заснованих на державній, к омунальній власності, а тако ж умови грошового забезпечен ня військовослужбовців (осіб рядового і начальницького с кладу) затверджуються виключ но Кабінетом Міністрів Украї ни.
Постановою КМ № 594, прийнятою відповідно до вимог ст. 105 Зако ну України від 19 грудня 2006 року № 489-V "Про Державний бюджет Укр аїни на 2007 рік" та з метою підви щення рівня соціального захи сту військовослужбовців, осі б рядового і начальницького складу, Міністерству оборони України дозволено здійснюва ти у поточному році (2007 рік), поч инаючи з 1 квітня, преміювання військовослужбовців, осіб р ядового та начальницького ск ладу (насамперед осіб рядово го, сержантського та старшин ського складу, які проходять військову службу за контрак том, осіб рядового, молодшого та середнього начальницьког о складу та осіб молодшого оф іцерського складу) понад вст ановлений законодавством ро змір у межах видатків, передб ачених для грошового забезпе чення у 2007 році.
Відповідно до Постанови КМ № 594 Наказом МО № 175 встановлено граничні розміри премії вій ськовослужбовцям Збройних С ил України.
Згідно із п. 1 цього наказу ув едено у дію з 1 квітня 2007 року гр аничні розміри премії, яка мо же бути виплачена у відсотка х від грошового забезпечення військовослужбовцям рядово го, сержантського, старшинсь кого та офіцерського складу, які проходять військову слу жбу за контрактом у Збройних Силах України, виходячи з пос адових окладів і стажу безпе рервної військової служби.
Граничний розмір премії вс тановлюється з урахуванням р озмірів премії та в порядку, у становленому розділом 34 Поло ження про порядок виплати гр ошового забезпечення військ овослужбовцям Збройних Сил У країни, затвердженого наказо м Міністра оборони України в ід 5 березня 2001 року № 75, зареєст рованого у Міністерстві юсти ції України 20 березн я 2001 року за № 251/5442 (із змінами та д оповненнями).
Станом на момент розгляду с прави, Постанова КМ № 594 і Наказ МО № 175 втратили чинність. Так, зокрема, постанова КМ № 594 втра тила чинність згідно з поста новою Кабінету Міністрів Укр аїни від 7 листопада 2007 року № 129 4 "Про упорядкування структур и та умов грошового забезпеч ення військовослужбовців, ос іб рядового і начальницького складу".
Згідно із вимогами ч. 3 ст. 63 За кону № 2262-ХІІ (у редакції стано м на 1 травня 2007 року) усі призна чені за цим Законом пенсії пі длягають перерахунку у зв'яз ку зі зміною розміру хоча б од ного з видів грошового забез печення відповідних категор ій військовослужбовців, осіб , які мають право на пенсію за цим Законом, або у зв'язку із в веденням для зазначених кате горій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового з абезпечення (надбавок, допла т, підвищень) та премій у розмі рах, встановлених законодавс твом. Перерахунок пенсій зді йснюється на момент виникнен ня права на перерахунок пенс ій і провадиться у порядку, вс тановленому Кабінетом Мініс трів України, у строки, передб ачені ч. 2 ст. 51 цього Закону.
Отже, підставою для перерах унку розміру пенсії є зміна р озміру хоча б одного з видів г рошового забезпечення відпо відних категорій військовос лужбовців, осіб, які мають пра во на пенсію за Законом № 2262-ХІ І, введення нових основних та додаткових видів грошового забезпечення та премій у роз мірах, встановлених законода вством.
Як убачається, премія, яку п озивач просить врахувати для перерахунку йому пенсії, нос ить тимчасовий характер, вип лата її дозволена за наявнос ті підстав лише у межах видат ків, передбачених у 2007 році, змі ни до нормативно-правових ак тів, які регулюють розмір фон ду преміювання для військово службовців, осіб начальницьк ого і рядового складу, не внос илися, а самою Постановою КМ № 594 розміри премії не встановл ювалися.
Окрім того, Наказ МО № 175 не мо жна уважати таким, що має норм ативно-правовий характер, ві н є внутрішнім документом ін шого відомства, а тому у конте ксті ст. 63 Закону №2262-ХІІ не є "за конодавством".
Відповідно до п. 1 Указу През идента України від 3 жовтня 1992 р оку № 493/92 "Про державну реєстра цію нормативно-правових акті в та інших органів виконавчо ї влади" з 1 січня 1 993 року нормативно-правові акт и, які видаються міністерств ами, іншими органами виконав чої влади, органами господар ського управління та контрол ю і які зачіпають права, свобо ди й законні інтереси громад ян або мають міжвідомчий хар актер, підлягають державній реєстрації
Доказів того, що на час розг ляду справи Наказ МО № 175 зареє стрований згідно із вимогами вищезазначеного Указу Прези дента України, суду надано не було.
Разом з тим, суд не приймає д оводи представника відповід ача про те, що Наказ МО № 175 не на правлявся до Пенсійного фонд у України, оскільки у матеріа лах справи є лист Департамен ту фінансів Міністерства обо рони України від 19 квітня 2007 ро ку № 248/6/П/311-д, яким Пенсійний фон д України інформувався про п рийняття цього наказу.
З метою однакового застосу вання судами загальної юрисд икції положень Конститу-ції та законів України, судом вра ховується правова позиція, в исловлена колегією суддів Су дової палати в адміністратив них справах Верховного Суду України у постанові від 24 листопада 2009 року по спра ві № 21-1486во09.
Відповідно до вимог ч. 2 ст. 19 К онституції України органи де ржавної влади, їх посадові ос оби зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни.
Указом Президента України від 1 березня 2001 року № 121/2001 затве рджено Положення про Пенсійн ий фонд України. Відповідно д о п. 2 цього Положення, Пенсійн ий фонд України у своїй діяль ності керується Конституціє ю та законами України, актами Президента України, Кабінет у Міністрів України та цим По ложенням.
За таких обставин, суд уважа є, що відповідач як суб' єкт в ладних повноважень, діючи у м ежах повноважень та у спосіб , що передбачений Конституці єю і законами України, не мав д остатніх законних підстав дл я проведення перерахунку О СОБА_1
З огляду на викладене, суд д ійшов висновку про відмову у задоволенні позову.
Керуючись статтями 2, 6, 9, 11, 70, 71, 76, 79, 86, 158- 163, 167, 181, 254 КАС, суд
п о с т а н о в и в:
Відмовити ОСОБА_1 в задоволенні позову.
Постанова набирає закон ної сили після закінчення ст року подання заяви про апеля ційне оскарження, якщо таку з аяву не було подано.
Відповідно до положень Ко дексу адміністративного суд очинства, Цивільного процесу ального кодексу України та п оложень Закону України від 18 л ютого 2010 року № 1691-VI "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвідом чості справ, пов'язаних із соц іальними виплатами" постанов а може бути оскаржена до Апел яційного суду міста Києва у п орядку та строки встановлені ст.ст. 291- 296 Цивільного процес уального кодексу України.
У судовому засіданні 13 квіт ня 2010 року, відповідно до ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України, прогол ошено вступну та резолютивну частину постанови.
Постанова у повному обсязі складена 19 квітня 2010 року.
Суддя Д.А. Кост енко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 13.04.2010 |
Оприлюднено | 07.07.2010 |
Номер документу | 9235122 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Костенко Д.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні