Рішення
від 21.10.2020 по справі 640/12497/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 жовтня 2020 року м. Київ № 640/12497/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: судді Бояринцевої М.А., розглянувши у порядку спрощеного провадження адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "Music Trade" до Головного управління Державної податкової служби у м. Києві провизнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю Music Trade (далі - позивач та/або ТОВ Music Trade ) з позовом до Головного управління Державної податкової служби у місті Києві (далі - відповідач та/або контролюючий орган/ГУ ДПС у м. Києві) та просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 15.04.2019 року №0320251209.

В обгрунтування позовних вимог позивач зазначає, що договір оренди земельної ділянки від 21.05.2010 року №85-6-00481 та за кадастровим номером 8000000000:82:359:0016 не укладався, а відтак висновок викладений в акті перевірки щодо податкового зобов`язання по орендній платі за землю не відповідає фактичним обставинам справи. Окрім цього, позивач вказує на процедурні порушення щодо розгляду його заперечень на акт перевірки.

Представником відповідача подано відзив на позовну заяву, у якому останній наполягає на правомірності прийнятого ним рішення та просить суд відмовити в задоволенні адміністративного позову.

В свою чергу, представником позивача подано відповідь на відзив на позовну заяву, де останній наполягає, що договір оренди земельної ділянки від 21.05.2010 року №85-6-00481 ним не укладався.

Справа вирішується на підставі наявних в ній матеріалів.

На підставі підпункту 19 1 .1.2 пункту 19 1 .1 статті 19 1 , підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20, пункту 75.1 статті 75, згідно порядку встановленого статтею 76 та пункту 86.2 статті 86 Податкового кодексу України ГУ ДФС у м. Києві здійснено камеральну перевірку податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за січень 2019 року платника орендної плати Товариства з обмеженою відповідальністю Music Trade , за наслідком якої складено акт перевірки №95/26-15-12-09-19/22950877 від 21.03.2019 року (далі - акт перевірки).

У висновках акту перевірки зазначено, що за її результатами встановлено, що сума податкового зобов`язання по орендній платі за землю з юридичних осіб (КБК 18010600), визначена за результатами поданої податкової декларації за землю за 2019 рік №9018119666 від 12.12.2019 року Товариством з обмеженою відповідальністю Music Trade , є нижча, ніж визначено за результатами камеральної перевірки на суму 26898,08 грн.

Не погоджуючись із висновками акту перевірки позивачем подано заперечення, за наслідком розгляду яких листом від 26.04.2019 року №80258/10/26-15-12-09-18 висновки акту перевірки №95/26-15-12-09-19/22950877 від 21.03.2019 року залишено без розгляду.

В подальшому, ТОВ Music Trade звернулось до контролюючого органу із листом №12 від 06.05.2019 року, за наслідком розгляду якого ГУ ДФС у м. Києві листом від 20.05.2019 року №93491/10/26-15-12-09-18 повідомив позивача про залишення листа від 06.05.2019 року №12 (вх. 10.05.2019 року №96403/10) без розгляду.

Між тим, 15.04.2019 року Головним управлінням Державної фіскальної служби у місті Києві прийнято податкове повідомлення-рішення №0320251209, яким Товариству з обмеженою відповідальністю Music Trade збільшено суму грошового зобов`язання за платежем орендна плата з юридичних осіб за податковими зобов`язаннями у розмірі 26898,08 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) у розмірі 6724,52 грн. (далі - оскаржуване та/або спірне рішення).

Вирішуючи спір по суті суд керується положеннями чинного законодавства, яке діяло станом на час виникнення спірних правовідносин та звертає увагу на наступне.

Згідно частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

В свою чергу, відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України).

Згідно пункту 270.1 статті 270 ПК України об`єктами оподаткування є: земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні; земельні частки (паї), які перебувають у власності.

Базою оподаткування земельним податковим, в контексті приписів статті 271 ПК України нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом; площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено.

Рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Між тим, у відповідності до пункту 288.1 статті 288 ПК України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.

Форма надання інформації затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.

Договір оренди земель державної і комунальної власності укладається за типовою формою, затвердженою Кабінетом Міністрів України.

Підпунктом 271.1.1 пункту 271.1 статті 271 ПК України встановлено, що базою оподаткування є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом.

Згідно із пунктом 286.1 статті 286 ПК України підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

Центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, у сфері будівництва щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

У разі подання платником податку до контролюючого органу правовстановлюючих документів на земельну ділянку, відомості про яку відсутні у базах даних інформаційних систем центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, сплата податку фізичними та юридичними особами здійснюється на підставі поданих платником податку відомостей до отримання контролюючим органом інформації про перехід права власності на об`єкт оподаткування.

В той же час, податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285-287 цього розділу (п. 288.7 ст. 288 ПК України).

Згідно із статтею 285 ПК України базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.

Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв`язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців).

Пунктом 286.2 статті 286 ПК України встановлено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Згідно із положеннями пункту 123.1 статті 123 ПК України у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов`язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, - тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов`язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.

При повторному протягом 1095 днів визначенні контролюючим органом суми податкового зобов`язання з цього податку, зменшення суми бюджетного відшкодування - тягне за собою накладення на платника податків штрафу у розмірі 50 відсотків суми нарахованого податкового зобов`язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.

Так, судом встановлено, що Товариством з обмеженою відповідальністю Music Trade подано до Державної податкової інспекції у Подільському районі Головного управління ДФС у місті Києві податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності), якою задекларовано суму податкового зобов`язання по орендній платі з юридичних осіб за січень 2019 року у розмірі 10345,42 грн., у той час коли така сума має становити 37243,50 грн.

Позивач обґрунтовуючи позовні вимоги, серед іншого вказував, що ним не укладався договір оренди земельної ділянки від 21.05.2010 року №85-6-00481, кадастровий номер 8000000000:82:359:0016 за адресою: вул. Ярославська, 4 у Подільському районі міста Києва площею 0,092 га.

Дані твердження позивача не відповідають обставинам справи з огляду на наступне.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 08.09.2020 року витребувано відвідповідача належним чином засвідчену копію договору оренди земельної ділянки від 21.05.2010 року №85-6-00481, кадастровий номером (8000000000:82:359:0016) за адресою: вул. Ярославська, 4 у Подільському районі міста Києва площею 0,092 га.

На виконання вказаної вище ухвали до суду надано копію договору оренди земельної ділянки від 21.05.2010 року №85-6-00481, кадастровий номер 8000000000:82:359:0016 за адресою: вул. Ярославська, 4 у Подільському районі міста Києва площею 0,092 га.

За таких обставин доводи Товариства з обмеженою відповідальністю Music Trade в цій частині не відповідають дійсним обставинам справи.

При цьому, варто відмітити, що позивачем на виконання вимог ухвали суду від 08.09.2020 року надано інформацію щодо об`єктів нерухомого майна, у той час коли, судом запитувався витяг з Державного земельного кадастру щодо зареєстрованих за ним речових прав на земельні ділянки.

Між тим, відповідно до довідки №Ю-24972/2017 Департаменту земельних ресурсів Виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки (8000000000:82:359:0016), виданої Товариству з обмеженою відповідальністю Music Trade , місце розташування земельної ділянки: вул. Ярославська, 4 у Подільському районі міста Києва площею 0,092 га становить 9 931 600, 54 грн., розмір орендної ставки 4,5%.

З урахуванням наведеного суд констатує, що розмір орендної плати за земельну ділянку кадастровий номер 8000000000:82:359:0016 за адресою: вул. Ярославська, 4 у Подільському районі міста Києва площею 0,092 га. за кожен місяць має становити 37243, 50 грн., у той час коли, позивачем визначено суму податкового зобов`язання у розмірі 10345,42 грн.

Підсумовуючи вищевикладене суд погоджується із висновком відповідача про заниження ТОВ "Music Trade" суми податкового зобов`язання за платежем орендна плата юридичних осіб на загальну суму 26898,08 грн.

Що ж стосується доводів позивача про порушення контролюючим органом положень статті 86 ПК України суд зверне увагу на наступне.

Згідно із пунктом 86.7 статті 86 ПК України у разі незгоди платника податків або його представників з висновками перевірки чи фактами і даними, викладеними в акті (довідці) перевірки, вони мають право подати свої заперечення та/або додаткові документи в порядку, визначеному пунктом 44.7 статті 44 цього Кодексу, до контролюючого органу, який проводив перевірку платника податків, протягом 10 робочих днів з дня, наступного за днем отримання акта (довідки). Такі заперечення та/або додаткові документи розглядаються контролюючим органом протягом семи робочих днів, що настають за днем їх отримання (днем завершення перевірки, проведеної у зв`язку з необхідністю з`ясування обставин, що не були досліджені під час перевірки та зазначені у зауваженнях), та платнику податків надсилається відповідь у порядку, визначеному статтею 58 цього Кодексу, для надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень. Платник податків (його уповноважена особа та/або представник) має право брати участь у розгляді заперечень та/або додаткових документів, про що такий платник податків зазначає у запереченнях та/або листі про надання додаткових документів в порядку, визначеному пунктом 44.7 статті 44 цього Кодексу.

Судом встановлено, що акт перевірки отримано позивачем 01.04.2019 року.

Заперечення на акт перевірки відправлено на адресу контролюючого органу 08.04.2019 року та отримано останнім 22.04.2019 року.

Тобто з моменту отримання акту перевірки позивачем та отримання заперечень на акт перевірки відповідачем минуло 14 робочих днів, акт отриманий контролюючим органом на 15 робочий день з дня, наступного за днем отримання акта ТОВ "Music Trade".

В той же час, акт перевірки складений 21.03.2019 року, відправлений 28.03.2019 року, спірне рішення прийнято 15.04.2019 року, тобто через 12 робочих днів з дня відправки акту.

Фактично, в даному випадку однозначно оцінювати наявність порушень контролюючим органом положень пункту 86.7 статті 86 ПК України не вбачається за можливе, оскільки оскаржуване рішення прийнято через 12 робочих днів з дня відправки акту, тобто враховано час на поштовий обіг.

При цьому, такі заперечення позивача хоча і відправлені ним 08.04.2019 року, однак отримані контролюючим органом 22.04.2019 року, тобто вже після прийняття оскаржуваного рішення.

За таких обставин, конкретно в даному випадку, з урахуванням значного часу витраченого на поштовий обіг, з незалежних від контролюючого органу обставин, суд не вбачає протиправності дій останнього щодо не розгляду заперечень позивача по суті.

Частиною 1 статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, повно та всебічно проаналізувавши надані докази, з урахуванням підтвердження матеріалами справи факт заниження позивачем суми податкового зобов`язання за платежем орендна плата юридичних осіб на загальну суму 26898,08 грн., суд приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення адміністративного позову.

Частиною 1 статті 143 КАС України встановлено, що суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

Оскільки адміністративний позов не підлягає до задоволення, відсутні підстави для стягнення з відповідача на користь позивача сплаченого ним судового збору.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 2, 73, 77-78, 139, 143, 243-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю Music Trade (01103, м. Київ, вул. Кіквідзе, б. 18-а, код ЄДРПОУ 22950877) до Головного управління Державної податкової служби у місті Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, б. 33/19, код ЄДРПОУ 43141267) відмовити.

Рішення набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства та може бути оскаржено в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295-297 КАС України.

Суддя М.А. Бояринцева

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення21.10.2020
Оприлюднено26.10.2020
Номер документу92356576
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/12497/19

Постанова від 18.02.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мельничук Володимир Петрович

Ухвала від 30.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мельничук Володимир Петрович

Ухвала від 30.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мельничук Володимир Петрович

Рішення від 21.10.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 21.10.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 08.09.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 26.07.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні