ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А
21 жовтня 2020 року м. Київ № 640/21432/20
Окружний адміністративний суд м. Києва у складі судді Кармазіна О.А., розглянувши без виклику учасників справи клопотання відповідача в адміністративній справі
за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю Артеміс Груп до Головного управління Держпраці у Київській області про визнання протиправною та скасування постанови,-
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю Артеміс Груп (01032, м. Київ, вул. Саксаганського, 129А, код ЄДР: 43200484) звернулося до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Головного управління Держпраці у Київській області (04060, м. Київ, вул. Вавілових, 10, код ЄДР: 10), в якому просить суд визнати протиправною та скасувати постанову про накладення штрафу від 24.03.2020 № КВ336/1520/АВ/ТД/ФС-77 про накладення штрафу у розмірі 283 380,00 грн.
Ухвалою від 14.09.2020 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі.
Враховуючи положення п. 10 ч. 6 ст. 12 , п. 20 ч. 1 ст. 4; ч. 2 ст. 12, ч. 1 ст. 257, ч. 5 ст. 262 КАС України вирішено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та виклику учасників справи.
19.10.2020 канцелярією суду зареєстровано клопотання позивача щодо розгляду справи у судовому засіданні з викликом (повідомленням) сторін.
Клопотання мотивовано тим, що справа не належить до категорії справ, визначених ст. 263 КАС України, а характер відносин та предмет доказування вимагає проведення судового засідання для повного та всебічного розгляду справи. Зазначається, що певні обставини можуть повідомити свідки (щодо неповідомлення товариства про присутність інспектора, про те, що не було пред`явлено службове посвідчення, про відсутність порушення законодавства про працю, зокрема, допуску до роботи без укладення трудового договору).
У зв`язку з цим суд звертає увагу заявника на наступне.
У даному випадку провадження відкрито та форма розгляду справи не на підставі ст. 263 КАС України, яка до даного випадку не має жодного відношення.
Суд звертає увагу, що форма розгляду справи визначена на підставі п. 10. ч. 6. ст. 12 КАС України, про що зазначено в ухвалі про відкриття провадження у справі, відповідно до якої для цілей цього Кодексу справами незначної складності є інші справи , у яких суд дійде висновку про їх незначну складність, за винятком справ, які не можуть бути розглянуті за правилами спрощеного позовного провадження.
Водночас суд звертає увагу, що відповідно до п. 20 ч. 1 ст. 4 КАС України адміністративна справа незначної складності (малозначна справа) - адміністративна справа, у якій характер спірних правовідносин, предмет доказування та склад учасників тощо не вимагають проведення підготовчого провадження та (або) судового засідання для повного та всебічного встановлення її обставин.
Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Відповідно до ч. 6 ст. 262 КАС України суд може відмовити в задоволенні клопотання сторони про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням сторін: 1) у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу; 2) якщо характер спірних правовідносин та предмет доказування у справі незначної складності не вимагають проведення судового засідання з повідомленням сторін для повного та всебічного встановлення обставин справи.
У взаємозв`язку з наведеними правилами, суд вважає за доречне також звернути увагу на певні висновки ЄСПЛ в аспекті доводів заявника. Так, у п. 44 Рішенні ЄСПЛ від 13.03.2018 у справі Mirovni Inљtitut v. Slovenia зазначено, що внутрішнє законодавство не завжди вимагає провести слухання в Адміністративному суді. Винятковий характер обставин, що можуть бути підставами для відмови в усному розгляді великою мірою залежить від характеру проблеми, що вирішується компетентним національним судом, а не від частоти виникнення таких ситуацій (Miller v. Sweden (Міллер проти Швеції), § 29; Martinie v. France (Мартіньє проти Франції), § 41). Суд також постановив, що відмова у розгляді може бути обґрунтованою у справах, що стосуються лише правових питань обмеженого характеру (Allan Jacobsson v. Sweden (No. 2) (Аллан Якобсон проти Швеції), §§ 48-49; Valovб and Others v. Slovakia (Валова та інші проти Словакії), §§ 65-68) або які не несуть певної складності (Varela Assalino v. Portugal (Варела Ассаліно проти Португалії) (dйc.); Speil v. Austria (Шпайль проти Австрії) (dйc.)).
У даному випадку позивач не навів жодних вагомих аргументів, які б свідчили про надзвичайну складність даної справи, що могло б зумовлювати її розгляд з викликом учасників справи.
Водночас суд звертає увагу, що розгляд справи у спрощеному позовному провадженні жодним чином не обмежує позивача у виконанні його обов`язку, визначеного ч. 1 ст. 77 КАС України.
Відносно посилання на можливість виклику свідків, суд звертає увагу, що відповідно до ч. 3. ст. 92 КАС України заява про виклик свідка має бути подана до або під час підготовчого судового засідання, а якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження - до початку першого судового засідання у справі.
У свою чергу, відповідно до ч. 3 ст. 262 КАС України якщо для розгляду справи у порядку спрощеного позовного провадження відповідно до цього Кодексу судове засідання не проводиться , процесуальні дії , строк вчинення яких відповідно до цього Кодексу обмежений першим судовим засіданням у справі, можуть вчинятися протягом тридцяти днів, а у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу, - протягом п`ятнадцяти днів з дня відкриття провадження у справі.
Тобто, заява про виклик свідків мала б бути подана протягом 30 днів після 14.09.2020 - дати постановлення ухвали про відкриття провадження у справі. У той же час, вказана заява відсутня і станом на 21.10.2020. Відтак, посилання на наведене в обґрунтування необхідності призначення засідання - є безпідставним.
Відносно посилання на повне і всебічне встановлення обставин у справі, суд зазначає, що раніше визначення форма розгляду справи жодним чином не обмежує виконання вказаних функцій. Так, відповідно до ч. 8 ст. 262 КАС України при розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.
Враховуючи вищевикладене, клопотання позивача задоволенню не підлягає як необґрунтоване та безпідставне.
Керуючись вимогами ч. 6 ст. 12, п. 20 ч. 1 ст.4, ч. 2 ст. 12, ч. 5 -7 ст. 262, 241, 243, 248, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
У Х В А Л И В:
У задоволенні клопотання представника позивача від 13.10.2020 (вх. від 19.10.2020) - відмовити .
Копію даної ухвали направити учасникам справи.
Відповідно до ч. 2 ст. 256 КАС України ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею. Ухвала оскарженню не підлягає.
Суддя О.А. Кармазін
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 21.10.2020 |
Оприлюднено | 26.10.2020 |
Номер документу | 92356633 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Кармазін О.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні