ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21 жовтня 2020 року м. Київ № 640/4896/19
Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Шевченко Н. М., розглянувши за правилами загального позовного провадження у письмовому порядку справу за адміністративним позовом Головного управління Держпродспоживслужби в м. Києві до Товариства з обмеженою відповідальністю ФЕРАРА про стягнення коштів,
У С Т А Н О В И В :
Головне управління Держпродспоживслужби в м. Києві (позивач, ГУ Держпродспоживслужби в м. Києві) звернулось до суду з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю ФЕРАРА (відповідач, ТОВ ФЕРАРА ), в якому просить суд стягнути з ТОВ Ферара суму штрафу згідно з постановою про накладення штрафних санкцій від 24.07.2018 № 56 у розмірі 2550,00 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що перевіркою характеристик продукції відповідача встановлені порушення, за вчинення яких законами України передбачена санкція у вигляді штрафу, який накладено за відповідною постановою.
Поштове відправлення з примірником ухвали про відкриття провадження для відповідача повернулось до суду за закінченням встановленого терміну зберігання. З метою належного повідомлення ТОВ ФЕРАРА , на офіційному веб-сайті Окружного адміністративного суду міста Києва опубліковано оголошення про виклик до суду відповідача від 06.04.2020, яке також проігноровано останнім.
Станом на дату ухвалення даного рішення, жодної заяви по суті справи відповідачем не надано.
За приписами ч. 6 ст. 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Вивчивши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши усі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи, суд зазначає наступне.
Із матеріалів справи убачається, що на підставі листа Держпродспоживслужби України від 22.06.2018 № Д-151/10074-18, наказу від 10.07.2018 № 2057 та направлення на проведення перевірки від 10.07.2018 № 2024 позивачем проведено позапланову невиїзну поєднану з виїзною перевірку характеристик продукції ТОВ ФЕРАРА .
За результатами перевірки складено акт № 2057/53 від 11.07.2018, в якому зафіксовані виявлені порушення, а саме, невідповідність продукції вимогам технічних регламентів.
Оскільки згадане порушення передбачає санкцію, регламентовану ч. 3 ст. 44 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції , позивачем складено постанову про накладення штрафних санкцій від 24.07.2018 № 56 у розмірі 2550,00 гривень.
Оскільки позивачем не виконано згаданий припис добровільно, позивач звернувся до суду про стягнення коштів.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частинами 1- 2 ст. 7 КАС України встановлено, що суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України. Суд застосовує інші правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, визначені Конституцією та законами України.
Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України № 209 від 12.04.2017 затверджено Положення про Головне управління Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів в області, в місті Києві.
За змістом пп. 9 п. 4 згаданого Положення Головне управління відповідно до покладених на нього завдань забезпечує реалізацію державної політики, а саме у сфері здійснення державного ринкового нагляду проводить перевірки характеристик продукції, в тому числі відбирає зразки продукції та забезпечує проведення їх експертизи (випробування); перевіряє додержання вимог щодо представлення продукції за місцем проведення ярмарку, виставки, показу чи демонстрації в інший спосіб продукції, яка не відповідає встановленим вимогам, а у визначених законом випадках видає приписи про негайне усунення порушень вимог щодо представлення такої продукції та приймає рішення про негайне припинення представлення цієї продукції за місцем проведення відповідного ярмарку, виставки, показу чи демонстрації в інший спосіб продукції, проводить перевірки виконання суб`єктами господарювання відповідних приписів та рішень.
Частиною 2 ст. 4 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції встановлено, що метою здійснення контролю продукції є забезпечення відповідності продукції, що ввозиться на митну територію України, встановленим вимогам до моменту її випуску у вільний обіг на митній території України та недопущення ввезення на митну територію України продукції, яка становить серйозний ризик суспільним інтересам.
Пунктом 1 ч. 3 ст. 44 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції (у редакції, чинній на дату винесення припису) до розповсюджувача застосовуються штрафні санкції у разі розповсюдження продукції, на якій відсутній знак відповідності технічним регламентам, якщо його нанесення на продукцію передбачено технічним регламентом на відповідний вид продукції, - у розмірі від ста п`ятдесяти до двохсот п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а за повторне протягом трьох років вчинення такого самого порушення, за яке на особу вже було накладено штраф, - у розмірі від двохсот до трьохсот п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
Правові та організаційні засади введення в обіг в Україні нехарчової продукції і забезпечення її безпечності установлені Законом України Про загальну безпечність нехарчової продукції .
За приписами ч. ч. 2-4 ст. 15 Закону України Про загальну безпечність нехарчової продукції (у редакції, чинній на дату винесення припису) До виробника застосовуються штрафні санкції у разі:
1) введення ним в обіг небезпечної нехарчової продукції - у розмірі від тисячі п`ятисот до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а за повторне протягом трьох років вчинення такого самого порушення, за яке на нього вже було накладено штраф, - у розмірі від двох тисяч п`ятисот до п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
2) невиконання вимог, встановлених пунктом 5 частини першої статті 8 цього Закону, - у розмірі від семисот п`ятдесяти до тисячі п`ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а за повторне протягом трьох років вчинення такого самого порушення, за яке на нього вже було накладено штраф, - у розмірі від тисячі п`ятисот до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
До розповсюджувача застосовується штрафна санкція за недодержання ним умов зберігання продукції, що ним розповсюджується, якщо внаслідок цього продукція стала небезпечною, - у розмірі від двохсот п`ятдесяти до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а за повторне протягом трьох років вчинення такого самого порушення, за яке на нього вже було накладено штраф, - у розмірі від п`ятисот до тисячі п`ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
До виробника або розповсюджувача застосовуються штрафні санкції у разі:
1) невиконання або неповного виконання рішення органу державного ринкового нагляду про вжиття заходів із забезпечення безпечності продукції, визначених частинами першою - третьою статті 12 цього Закону, - у розмірі від тисячі п`ятисот до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян для виробників та у розмірі від трьохсот до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян для розповсюджувачів;
2) невиконання або неповного виконання рішення органу державного ринкового нагляду про вжиття заходів із забезпечення безпечності продукції, визначених частиною четвертою статті 12 цього Закону, - у розмірі від двох тисяч п`ятисот до п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян для виробників та у розмірі від п`ятисот до тисячі п`ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян для розповсюджувачів.
Таким чином, спеціальними нормативно-правовими актами передбачені штрафні санкції за порушення вимог відповідності продукції технічних регламентів.
Суб`єкт господарювання зобов`язаний сплатити штраф у п`ятнадцятиденний строк з дня отримання постанови про його накладення. У разі несплати штрафу в зазначений строк він стягується в судовому порядку (ч. 5 ст. 15 Закону України Про загальну безпечність нехарчової продукції ).
Оскільки матеріали справи не містять відомостей щодо своєчасної сплати штрафу, накладеного постановою від 24.07.2018 № 56 у розмірі 2550,00 грн або оскарження такої постанови, стягнення відповідної суми здійснюється за рішенням суду.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Зважаючи на наведене, позивачем підтверджено наявність неоскарженої постанови, за якою відповідач має сплатити 2550,00 грн, з огляду на що, позовні вимоги підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 2 ст. 139 Податкового кодексу України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Оскільки у даній справі відсутні зазначені витрати, судові витрати розподілу не підлягають.
Керуючись статтями 77, 90, 241- 247, 255, 293, 295- 297 Кодексу адміністративного судочинства України,
В И Р І Ш И В :
1. Адміністративний позов Головного управління Держпродспоживслужби в м. Києві задовольнити .
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Ферара суму штрафу згідно з постановою про накладення штрафних санкцій від 24.07.2018 № 56 у розмірі 2550,00 (дві тисячі п`ятсот п`ятдесят) гривень.
3. Судові витрати розподілу не підлягають.
Позивач: Головне управління Держпродспоживслужби в м. Києві (вул. Волинська, 12, м. Київ, 03151, код ЄДРПОУ: 40414833).
Відповідач: Товариство з обмеженою відповідальністю Ферара (вул. Вишгородська, буд. 28/1, м. Київ, 04074, код ЄДРПОУ: 39357573).
Рішення набирає законної сили відповідно до ст. 255 КАС України та може бути оскаржене за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295- 297 Кодексу адміністративного судочинства України відповідно.
Суддя Н.М. Шевченко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 21.10.2020 |
Оприлюднено | 26.10.2020 |
Номер документу | 92356636 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Шевченко Н.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні