Постанова
від 21.10.2020 по справі 664/1248/20
ЦЮРУПИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

22.10.2020

Справа № 664/1248/20

Провадження № 3/664/923/20

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 жовтня 2020 року м. Олешки

Суддя Цюрупинського районного суду Херсонської області Бойко В.П., за участі прокурора Додурича С.В., розглянувши матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності відносно:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянинаУкраїни,РНОКПП: НОМЕР_1 , на момент вчинення правопорушення перебуває на посаді головного спеціаліста управління ІНФОРМАЦІЯ_2 , проживаючї за адресою: АДРЕСА_1 ,

-за вчинення правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 172-4 КУпАП, -

в с т а н о в и в :

ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді головного спеціаліста управління Цюрупинського (Олешківського) районного військового комісаріату, будучи державним службовцем, будучи обізнаною стосовно передбачених ст. 25 Закону України «Про запобігання корупції» обмежень і заборон, маючи об`єктивну можливість діяти у відповідності до вимог Закону України «Про запобігання корупції», виконуючи свої посадові обов`язки, порушила обмеження щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності, визначеними п.2 ч.1 ст. 25 Закону України «Про запобігання корупції», виконуючи функції державного службовця, в період часу з 09.04.2019 по день складання протоколу, одночасно входить до складу виконавчого органу управління підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку, а саме є керівником (станом на 20.05.2020 - головою комісії з припинення або ліквідатором) ТОВ «Оздоровчий комплекс «Сонячний промінь» (код ЄДРПОУ 42941339).

ОСОБА_1 в судовому засіданні вину не визнала, пояснила, що перебуваючи в декретній відпустці вона дійсно стала засновником та директором ТОВ №Сонячний промінь", але статутний капітал даного товариства не сформований, господарська діяльність не здійснювалась.

Представник ОСОБА_2 - ОСОБА_3 пояснила, що хоча ОСОБА_1 і визнає відомості, викладені у протоколі, але сплив строк притягнення до адміністративної відповідальності. При розгляді справи 22.10.2020 року представник ОСОБА_3 надала додаткові документи, згідно з якими документи, на підставі яких було прийнято рішення для складання протоколу, були отримані управлінням стратегічних розслідувань в Херсонській області ДСР НП України 31.03.2020 року. Окрім того, ОСОБА_1 в своїх поясненнях від 20.03.2020 року сама підтвердила факт того, що вона стала засновником та директором ТОВ Сонячний промінь і саме це визнання та дана дата є датою виявлення правопорушення. Отже вважає, що шестимісячний строк, передбачений ст.38 КУпАП сплив. Просить закрити провадження.

Заслухавши особу, яка притягається до адміністративної відповідальності, її представника, прокурора, перевіривши матеріали справи та дослідивши надані докази, приходжу до висновку, що дії правопорушника ОСОБА_1 правильно кваліфіковані за ч.2 ст.172-4 КУпАП та наявний склад даного адміністративного правопорушення, виходячи з наступного.

Відповідно до п. 9 ч. 1 ст. 8 Закону України «Про державну службу», державний службовець зобов`язаний додержуватися вимог законодавства у сфері запобігання і протидії корупції.

Частиною 1 ст. 25 Закону України «Про запобігання корупції» визначено, що, особам, зазначеним у п. 1 ч. 1 ст. З Закону України «Про запобігання корупції», забороняється входити до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, коли особи здійснюють функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляють інтереси держави чи територіальної громади в раді (спостережній раді), ревізійній комісії господарської організації), якщо інше не передбачено Конституцією або законами України.

14.06.2004 року ОСОБА_4 було прийнято присягу державного службовця. Також, відповідно до п.15.4 особової картки ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_4 при прийнятті на державну службу, ознайомлена під підпис про спеціальні обмеження, встановлені Законом України «Про державну службу» та Законом України «Про запобігання корупції».

Крім того, 14.06.2017, 26.06.2017, 07.07.2017,18.07.2017 ОСОБА_4 під підпис пройшла інструктажі щодо попередження корупційних діянь та протиправних дій з особовим складом Цюрупинського (Олешківського) РВК та 11.03.2015 під підпис ознайомлена про спеціальні обмеження, встановлені Законами України «Про державну службу» та «Про запобігання корупції», щодо прийняття на державну службу та проходження державної служби, зокрема з обмеженнями, передбаченими п. 2 ч. 1 ст. 25 цього ж Закону, якою забороняється входити до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку.

Відповідно до актового запису про шлюб №146 від 23.08.2017 зареєстровано шлюб між ОСОБА_5 та ОСОБА_4 , в результаті чого остання змінила прізвище з « ОСОБА_6 » на « ОСОБА_7 ».

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 05.05.2020 №1006604650, який відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань» є актуальним на дату та час його формування, станом на 09.04.2019 (на день перебування у посаді головного спеціаліста управління ОСОБА_8 ) ОСОБА_1 з 09.04.2019 зареєстрована в установленому порядку засновником ТОВ «Оздоровчий комплекс «Сонячний промінь» (код ЄДРПОУ 42941339) з розміром статутного капіталу 50000 грн., дані щодо перебування у стадії припинення або припинення підприємницької діяльності відсутні.

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 20.05.2020 №1006655459, який відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» є актуальним на дату та час його формування, станом на 20.05.2020 (на день перебування у посаді головного спеціаліста управління ОСОБА_8 ) ОСОБА_1 з 09.04.2019 перебуває засновником ТОВ «Оздоровчий комплекс «Сонячний промінь» (код ЄДРПОУ 42941339) з розміром статутного капіталу 50000 грн., яке з 16.03.2020 перебуває в стані припинення, за рішенням засновників.

Згідно із ч. 2 ст. 23 Закону України «Про господарські товариства» посадовими особами органів управління товариства є фізичні особи - голова та члени виконавчого органу, ревізійної комісії, ревізор товариства, а також голова та члени іншого органу товариства, наділені повноваженнями з управління товариством, якщо утворення такого органу передбачено установчими документами товариства.

Відповідно до витягів з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 05.05.2020 №1006604650 та від 20.05.2020 №1006655459 ОСОБА_1 заснувала юридичну особу (ТОВ «Оздоровчий комплекс «Сонячний промінь»), та уповноважена представляти юридичну особу у правовідносинах з третіми особами та має право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори та дані про наявність обмежень щодо представництва від імені юридичної особи.

Так, відповідно до п 1.1. Статуту товариства з обмеженою відповідальністю «Оздоровчий комплекс «Сонячний промінь», затвердженого рішенням єдиного засновника (учасника) №1 від 21.03.2019 року, вказане ТОВ є юридичною особою, підприємницьким товариством за законодавством України.

Відповідно до п.1.3. вказаного Статуту, учасниками товариства є ОСОБА_1 , та відповідно до п.2.1. Статуту, метою діяльності Товариства є досягнення економічних та соціальних результатів та одержання прибутку.

Відповідно до частин 1, 4 статті 39 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» встановлено, що виконавчий орган товариства здійснює управління поточною діяльністю товариства. Виконавчий орган товариства є одноосібним. Назвою одноосібного виконавчого органу є «директор», якщо статутом не передбачена інша назва.

Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с.14) підвтерджено факт перебування ОСОБА_1 на посаді директора вказаного ТОВ.

Таким чином, законом чітко встановлена заборона державним службовцям входити до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, коли особи здійснюють функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляють інтереси держави чи територіальної громади в раді (спостережній раді), ревізійній комісії господарської організації), якщо інше не передбачено Конституцією або законами України.

Відповідно до ч.1 ст.36 ЗУ Про запобігання корупції Особи, зазначені у пункті 1, підпункті "а" пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані протягом 30 днів після призначення (обрання) на посаду передати в управління іншій особі належні їм підприємства та корпоративні права у порядку, встановленому законом.

Факт передачі корпоративних активів протягом встановленого строку не доведений.

При цьому, враховується, що адміністративне правопорушення, передбачене ч.2 ст.172-4 КУпАП має формальний склад, тобто факт вчинення порушення не пов`язаний із наявністю чи відсутністю прибутку. Отже, факт входження державного службовця до виконавчого органу ТОВ, є порушенням вимог щодо сумісництва.

Щодо строків притягнення до адміністративної відповідальності. ОСОБА_1 та її представник наполягають на тому, що датою виявлення правопорушення є дата отримання всіх документів органом, уповноваженим для складання протоколу. За даним твердженням не можна погодитись, оскільки пояснення ОСОБА_1 від 20.03.2020 року хоча і містять твердження про створення ТОВ, але самі по собі не можуть бути документом, що беззаперечно встановлює факт вчинення правопорушення. Окрім того, самі пояснення мають заперечення проти виявлених обставин. Це свідчить про те, що моментом виявлення порушення буде не дата пояснень ОСОБА_1 , а дата складання протоколу після отримання всіх документів, їх вивчення, вивчення законодавства для прийняття рішення щодо складання протоколу або не складання в разі відсутності ознак правопорушення. На дані процедури потрібен час для вивчення та прийняття обгрунтованого рішення відповідним органом. За цих обставин, датою виявлення правопорушення слід вважати дату складання протоколу як акту фіксації правопорушення із врахуванням всіх документів та на основі діючого законодавства.

Враховуючи вищевикладене, склада адміністративного првопорушення вважаю доведеним, а строк, передбачені ст.38 КУпАП дотриманими. Врахувавши тяжкість вчиненого правопорушення, перше притягнення до адміністративної відповідальності, вважаю за необхідне призначити ОСОБА_1 міру адміністративного стягнення у вигляді штрафу без конфіскації отриманого доходу від такої діяльності, оскільки жодного доходу не отримано і його наявність не підтверджена жодними доказами.

Керуючись, ст.ст. 283, 284 КУпАП, суддя

п о с т а н о в и в :

ОСОБА_1 визнати винною у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 172-4 КУпАП, та накласти на неї адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - в сумі 5100,00 грн. (отримувач: УК в Олешків р-ні/Олешків р-н/21081100, код отримувача (ЄДРПОУ):38045231, банк отримувача:Казначейство України (ЕАП), код банку (МФО):899998, номер рахунку:UA608999980313000106000021283, код класифікаціїдоходів бюджету:21081100, найменування коду класифікації доходів бюджету:Адміністративні штрафи та інші санкції, протокол про адміністративне правопорушення серії немає, №69/2020 від 21.05.2020 року).

Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір в розмірі 420,40 грн. (отримувач: ГУК ум.Києві/м.Київ/22030106,код отримувача(ЄДРПОУ):37993783,банк отримувача:КазначействоУкраїни (ЕАП), код банку (МФО):899998, номер рахунку:UA908999980313111256000026001, код класифікації доходів бюджету:22030106, найменування коду класифікації доходів бюджету:Судовий збір (стягувачем є Державна судова адміністрація України), постанова судді Цюрупинського районного суду Херсонської області №664/1248/20 від 22.10.2020 року).

Постанова може бути оскаржена до Херсонського апеляційного суду через Цюрупинський районний суд протягом десяти днів з дня її винесення.

Суддя В.П.Бойко

СудЦюрупинський районний суд Херсонської області
Дата ухвалення рішення21.10.2020
Оприлюднено08.09.2022
Номер документу92364413
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення обмежень щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності

Судовий реєстр по справі —664/1248/20

Постанова від 17.12.2020

Адмінправопорушення

Херсонський апеляційний суд

Калініна О. В.

Постанова від 21.10.2020

Адмінправопорушення

Цюрупинський районний суд Херсонської області

Бойко В. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні