Рішення
від 15.10.2020 по справі 120/1237/20-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

15 жовтня 2020 р. Справа № 120/1237/20-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Мультян М.Б., розглянувши у письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження справу за позовом заступника керівника Немирівської місцевої прокуратури до відділу освіти Немирівської районної державної адміністрації, комунального закладу "Чуківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Івана Бенери" Немирівської районної ради Вінницької області про визнання бездіяльності неправомірною та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду звернувся заступник керівника Немирівської місцевої прокуратури в інтересах держави з адміністративним позовом до відділу освіти Немирівської районної державної адміністрації, комунального закладу "Чуківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Івана Бенери" Немирівської районної ради Вінницької області у якому просив:

- визнати незаконною бездіяльність Комунального закладу Чуківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Івана Бенери Немирівської районної ради Вінницької області щодо не вчинення дій з приводу оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку площею 2,8 га, що знаходиться по вул. Леонтовича, 4 в с. Чуків Немирівського району Вінницької області та перебуває у користування вказаного навчального закладу;

- зобов`язати адміністрацію Комунального закладу Чуківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Івана Бенери Немирівської районної ради Вінницької області звернутися з відповідним клопотанням до Чуківської сільської ради про надання дозволу на розробку проекту землеустрою по відведенню земельної ділянки площею 2,8 га, що знаходиться по АДРЕСА_1 , в постійне користування закладу освіти;

- визнати незаконною бездіяльність відділу освіти Немирівської районної державної адміністрації щодо невжиття дій з приводу оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку площею 2,8 га, що перебуває у користуванні Комунального закладу Чуківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Івана Бенери Немирівської районної ради Вінницької області і розташована по вул. Леонтовича, 4 в с. Чуків Немирівського району Вінницької області;

- зобов`язати відділ освіти Немирівської районної державної адміністрації в межах компетенції вжити заходів на усунення порушень шляхом розроблення пропозицій про виділення бюджетних асигнувань, необхідних для оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку площею 2,8 га, яка розташована по вул. Леонтовича, 4 в с. Чуків Немирівського району Вінницької області і перебуває у користуванні Комунального закладу Чуківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Івана Бенери .

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначив, що за інформацією відділу освіти Немирівської районної державної адміністрації площа земельної ділянки, яка знаходиться в користуванні Чуківської ЗОШ складає 2,8 га. Однак, на даний час правовстановлюючі документи на земельну ділянку, яка використовується вказаним навчальним закладом, не оформлено, державну реєстрацію права постійного користування не проведено.

Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 року № 802-р Міністерству освіти і науки, молоді та спорту, іншим центральним органам виконавчої влади, у підпорядкуванні яких перебувають дошкільні, загальноосвітні навчальні заклади, Міністерству фінансів, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям доручено здійснити протягом 2012 і 2013 років заходи, пов`язані з проведенням землевпорядних робіт, оформленням правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких розміщені дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади.

Разом з тим, в порушення вищезазначених норм законодавства Чуківська ЗОШ не зверталась до Чуківської сільської ради з відповідним клопотанням про надання дозволу на розробку проекту землеустрою по відведенню вищевказаної земельної ділянки в постійне користування закладу освіти. Так, відповідно до листа №01-29/03 від 31.01.2020 року, Чуківська ЗОШ повідомляє, що документи на земельну ділянку, що перебуває у користуванні школи не оформлено, пропозиція щодо виділення коштів на оформлення права користування вказаною земельною ділянкою розглядалась на нараді директорів у 2015 (2016) році разом із пропозиціями інших директорів шкіл району. Виділення коштів на оформлення права користування земельною ділянкою Чуківською ЗОШ належить до повноважень відділу освіти Немирівської райдержадміністрації.

В свою чергу, за інформацією відділу освіти Немирівської районної державної адміністрації від 31.01.2020 року №01.21-106, протягом 2015-2016 фінансових років кошти на оформлення державних актів на землю було передбачено в кошторисах відділу освіти за погодженням районної ради та районної державної адміністрації, однак Чуківська ЗОШ не зверталась із відповідної заявою для виділення коштів.

На думку позивача, відсутність правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких знаходяться навчальні заклади, створює передумови для зловживань щодо розпорядження земельною ділянкою, формує ризики для нормального функціонування навчального закладу та навчального процесу, що може призвести до негативних наслідків та порушує інтереси держави у сфері охорони дитинства.

Ухвалою суду від 23.03.2020 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі. Вирішено розгляд справи здійснювати в порядку спрощеного позовного провадження, без повідомлення сторін ( у письмовому провадженні).

Відповідачі копії ухвал про відкриття провадження у справі отримали 27.03.2020 року, що підтверджується повідомленнями про вручення поштового відправлення, однак відзивів на позовну заяву суду не надали.

При цьому, розгляд даної справи співпав із періодом дії на території України карантину, запровадженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 N 211 "Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19" (із наступними змінами).

У зв`язку з цим пунктом 9 Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)" від 30.03.2020 № 540-IX (далі - Закон України № 540-IX від 30.03.2020), який набрав чинності 02 квітня 2020 року, розділ VI "Прикінцеві положення" КАС України доповнено пунктом 3, яким передбачено автоматичне продовження визначених статтями 47, 79, 80, 114, 122, 162, 163, 164, 165, 169, 177, 193, 261, 295, 304, 309, 329, 338, 342, 363 цього Кодексу процесуальних строків, в тому числі і строків розгляду справи, подання інших заяв по суті справи, тощо на період дії карантину.

В подальшому, Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо перебігу процесуальних строків під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)" від 18 червня 2020 року № 731-IX (далі - Закон України № 731-ІХ від 18.06.2020 року), пункт 3 розділу VI "Прикінцеві положення" Кодексу адміністративного судочинства України викладено в новій редакції, згідно якої встановлені цим Кодексом процесуальні строки поновляються судом лише за заявою учасників справи та осіб, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, інтереси та (або) обов`язки (у разі наявності у них права на вчинення відповідних процесуальних дій, передбачених цим Кодексом).

Пунктом 2 Розділу ІІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України № 731-ІХ від 18.06.2020 року також було визначено, що процесуальні строки, які були продовжені відповідно до пункту 3 розділу VI "Прикінцеві положення" Кодексу адміністративного судочинства України в редакції Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)" № 540-IX від 30 березня 2020 року, закінчуються через 20 днів після набрання чинності цим Законом. Протягом цього 20-денного строку учасники справи та особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, інтереси та (або) обов`язки (у разі наявності у них права на вчинення відповідних процесуальних дій, передбачених цими кодексами), мають право на продовження процесуальних строків з підстав, встановлених цим Законом.

Закон України № 731-ІХ від 18.06.2020 року набрав чинності 17.07.2020 року, відповідно продовжені Законом України № 540-IX від 30.03.2020 процесуальні строки закінчилися 07.08.2020 року.

Оскільки жодних заяв від учасників справи щодо можливості продовження процесуальних строків по справі до визначеного терміну подано не було, тому жодних перешкод для вирішення даної справи та ухвалення судового рішення не існує.

Відповідно, суд вирішує справу за наявними у ній матеріалами.

Суд, вивчивши матеріали справи та оцінивши наявні у ній докази в їх сукупності, встановив наступні обставини.

Відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Комунальний заклад "Чуківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Івана Бенери" Немирівської районної ради Вінницької області знаходиться за адресою вул. Леонтовича, 4, с. Чуків, Немирівський район, Вінницька область, вид діяльності 85.31 загальна середня освіта, заснований Немирівською районною радою.

Рішенням Немирівської районної ради 16 сесії 7 скликання від 27.04.2017 року затверджено Статут Комунального закладу "Чуківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Івана Бенери" Немирівської районної ради Вінницької області.

Відповідно до пункту 9.2 статуту Комунального закладу "Чуківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Івана Бенери" Немирівської районної ради Вінницької області, головним розпорядником коштів є відділ освіти, який здійснює фінансування закладу відповідно до вимог чинного законодавства на основі кошторису.

Згідно з пунктом 9.5 статуту Комунального закладу "Чуківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Івана Бенери" Немирівської районної ради Вінницької області, навчальний заклад має право на користування земельною ділянкою в розмірах, передбачених чинним законодавством, з метою здійснення навчально-дослідницьких робіт та пропаганди передового досвіду ведення сільського господарства.

Відповідно до довідки відділу освіти Немирівської районної державної адміністрації від 20.12.2019 року № 01.21-1147 Комунальний заклад "Чуківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Івана Бенери" Немирівської районної ради Вінницької області користується земельною ділянкою площею 2,8 га.

Відповідно до листа Комунального закладу "Чуківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Івана Бенери" Немирівської районної ради Вінницької області № 01-29/03 від 31.01.2020 року документи на земельну ділянку, що перебуває у користуванні закладу не оформлено; пропозиція щодо виділення коштів на оформлення права користування вказаною земельною ділянкою розглядалась на нараді директорів у 2015 (2016) році разом із пропозиціями інших директорів шкіл району; виділення коштів на оформлення права користування земельною ділянкою закладу належить до повноважень відділу освіти Немирівської районної державної адміністрації.

Відповідно листа Немирівської районної державної адміністрації від 31.01.2020 року № 01.21-106 Немирівську місцеву прокуратуру повідомлено, що документи на земельну ділянку, що перебуває у користуванні закладу не оформлено; пропозиція щодо виділення коштів на оформлення права користування вказаною земельною ділянкою розглядалась на нараді директорів у 2015 (2016) році разом із пропозиціями інших директорів шкіл району; протягом 2015-2016 фінансових років кошти на оформлення державних актів на землю було передбачено в кошторисах відділу освіти за погодженням районної ради та районної державної адміністрації, тому, хто з директорів навчальних закладів оформляв земельні акти, кошти були виділені. Якби керівники навчальних закладів станом на 2020 рік приносили відповідні рахунки, відділ освіти в свою чергу знайшов би шляхи проплати коштів.

Таким чином, позивач вважає, що оскільки відділ освіти не вживав жодних заходів щодо організації процесу оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку Комунального закладу "Чуківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Івана Бенери" Немирівської районної ради Вінницької області, не здійснював контролю за діяльністю навчального закладу з оформлення землі та не звертався до Немирівської районної державної адміністрації з пропозиціями про виділення коштів на здійснення видатків на оформлення права користування навчальним закладом вищевказаною земельною ділянкою, допустив протиправну бездіяльність, що і стало причною для звернення його до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами суд враховує таке.

У відповідності до частин 3-5 статті 53 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) у визначених законом випадках прокурор звертається до суду з позовною заявою, бере участь у розгляді справ за його позовами, вступає за своєю ініціативою у справу, провадження у якій відкрито за позовом іншої особи, до початку розгляду справи по суті, подає апеляційну, касаційну скаргу, заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами. Прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах. Невиконання цих вимог має наслідком застосування положень, визначених статтею 169 цього Кодексу. У разі відкриття провадження за позовною заявою, поданою прокурором в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, зазначений орган набуває статусу позивача. У разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до суду прокурор зазначає про це в позовній заяві і в такому разі прокурор набуває статусу позивача.

Згідно з частиною 3 статті 23 Закону України Про прокуратуру прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.

Тобто, позивач у справі - прокурор, який здійснює представництво в суді законних інтересів держави та здійснювати функції держави у спірних правовідносинах.

Згідно статті 14 Конституції України земля є основним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Відповідно до частини 1 статті 3 Земельного кодексу України земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Згідно зі статтею 80 Закону України Про освіту до майна закладів освіти, серед іншого, належать земельні ділянки. Порядок, умови та форми набуття закладами освіти прав на землю визначаються Земельним кодексом України.

Відповідно до частини 1 статті 92 Земельного кодексу України право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку.

Згідно пункту а частини 2 статті 92 Земельного кодексу України права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності.

Як зазначено у частині 1 статті 123 Земельного кодексу України земельні ділянки державної та комунальної власності, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об`єкти нерухомого майна, що перебувають у державній чи комунальній власності, передаються особам, зазначеним у пункті "а" частини другої статті 92 цього Кодексу, лише на праві постійного користування.

Статтями 125, 126 Земельного кодексу України передбачає, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав. Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень .

Відповідно до частин 1, 3 статті 3 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень державна реєстрація прав є обов`язковою, інформація про права на нерухоме майно та їх обтяження підлягає внесенню до Державного реєстру прав.

Тобто, обов`язковою умовою фактичного використання земельної ділянки є наявність правовстановлюючих документів на земельну ділянку, оформлених у відповідності до вимог закону. При цьому, відсутність правовстановлюючих документів порушує передбачені державою принципи раціонального й ефективного використання та охорони земель та призводить до неефективного управління земельними ресурсами та землекористуванням.

Статтею 25 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні визначено, що сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Відповідно до статті 32 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать: власні (самоврядні) повноваження щодо управління закладами освіти, охорони здоров`я, культури, фізкультури і спорту, оздоровчими закладами, які належать територіальним громадам або передані їм, молодіжними підлітковими закладами за місцем проживання, організація їх матеріально-технічного та фінансового забезпечення.

Статтею 33 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачені повноваження виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у сфері регулювання земельних відносин, а саме: власні - 1) підготовка і внесення на розгляд ради пропозицій щодо встановлення ставки земельного податку, розмірів плати за користування природними ресурсами, вилучення (викупу), а також надання під забудову та для інших потреб земель, що перебувають у власності територіальних громад; та делеговані - 1) здійснення контролю за додержанням земельного та природоохоронного законодавства, використанням і охороною земель, 8) підготовка висновків щодо надання або вилучення в установленому законом порядку земельних ділянок, що проводиться органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування; 9) організація і здійснення землеустрою, погодження проектів землеустрою; 10) здійснення контролю за впровадженням заходів, передбачених документацією із землеустрою.

Приписами пункту 34 частини 1 статті 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні визначено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються відповідно до закону питання регулювання земельних відносин.

Згідно зі статтею 20 Закону України Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення органи виконавчої влади, місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, власники і адміністрація навчально-виховних закладів та громадяни, які організують або здійснюють навчальні та виховні процеси, зобов`язані забезпечити для цього умови, що відповідають вимогам санітарних норм, здійснювати заходи, спрямовані на збереження і зміцнення здоров`я, гігієнічне виховання відповідних груп населення та вивчення ними основ гігієни.

Положеннями Державних санітарних правил і норм влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально - виховного процесу ДСанІІіН 5.5.2.008-01, затверджених постановою Головного державного санітарного лікаря України № 63 від 14.08.2001 року, встановлені основні вимоги щодо утримання приміщень загальноосвітніх навчальних закладів.

Пунктом 2.3 Державних санітарних правил передбачені вимоги щодо дотриманням санітарних норм щодо відстані земельних ділянок під навчальними закладами від джерел викидів шкідливих речовин, шуму, вібрації, електромагнітних та іонізуючих випромінювань. Не допускається їх розміщення в санітарно-захисних зонах промислових підприємств та інших об`єктів, що є джерелами забруднення довкілля небезпечними факторами тощо. Отже, правилами передбачені вимоги щодо розміщення земельної ділянки, її характеристик тощо.

Вказані Державні санітарні правила і норми поширюються на загальноосвітні навчальні заклади, які проектуються, будуються, реконструюються та ті, що функціонують незалежно від типу, форм власності та підпорядкованості.

Положеннями частини 3 статті 66 Закону України Про освіту передбачено, що сільські, селищні ради відповідають за реалізацію державної політики у сфері освіти на відповідній території, мають право засновувати заклади освіти, реорганізовувати і ліквідовувати їх, забезпечувати їх діяльність і розвиток.

Отже, вищевказані норми вказують на те, що земельні ділянки під навчальними закладами мають бути належним чином оформлені та використовуватися у порядку, встановленому законодавством, інакше, це може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей.

Відсутність правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких знаходяться навчальні заклади, створює передумови для зловживань щодо розпорядження земельною ділянкою, формує ризики для нормального функціонування навчального закладу та навчального процесу, що може призвести до негативних наслідків та порушує інтереси держави у сфері охорони дитинства.

Відсутність правовстановлюючих документів порушує передбачені державою принципи раціонального й ефективного використання та охорони земель та призводить до неефективного управління земельними ресурсами та землекористування.

У відповідності до пункту 2 частини 1 статті 89 Бюджетного кодексу України до видатків, що здійснюються з бюджетів об`єднаних територіальних громад, серед іншого, належать видатки на загальноосвітні навчальні заклади.

Згідно з пункту 23 частини 1 статті 26 Закону України Про місцеве самоврядування виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання про розгляд прогнозу місцевого бюджету, затвердження місцевого бюджету, внесення змін до нього; затвердження звіту про виконання відповідного бюджету.

Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що Комунальний заклад "Чуківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Івана Бенери" Немирівської районної ради Вінницької області користується земельною ділянкою площею 2,8 га.

Однак в порушення вимог земельного законодавства та положень Закону України Про освіту , правовстановлюючі документи на земельну ділянку, яку використовує Комунальний заклад "Чуківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Івана Бенери" Немирівської районної ради Вінницької області, не оформлено, державну реєстрацію права постійного користування не проведено.

З огляду на наведене, вказані порушення свідчать про допущену бездіяльність з боку відділу освіти Немирівської районної державної адміністрації.

Отже, відділ освіти Немирівської районної державної адміністрації, являючись суб`єктом, який здійснює управління Комунальним закладом "Чуківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Івана Бенери" Немирівської районної ради Вінницької області, відповідає за її матеріально - технічне забезпечення, не виконав покладені на нього вищезазначеними нормами повноваження, не здійснював контролю за діяльністю навчального закладу з оформлення землі та не звертався до Немирівської районної державної адміністрації з пропозиціями про виділення коштів на здійснення видатків на оформлення права користування навчальним закладом вищевказаною земельною ділянкою, допускаючи протиправну бездіяльність.

При цьому суд враховує, що Комунальним закладом "Чуківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Івана Бенери" Немирівської районної ради Вінницької області також жодних дій щодо оформлення правовстановлюючих документів на спірну земельну ділянку не вжито, так заклад з відповідним клопотанням до Чуківської сільської ради про надання дозволу на розробку проекту землеустрою по відведенню земельної ділянки площею 2,8 га, що знаходиться по вул. Леонтовича, 4 в с. Чуків Немирівського району Вінницької області та заявою про виділення коштів на оформлення правовстановлюючих документів заклад не звертався, відтак суд вважає таку бездіяльність комунального закладу протиправною.

Частиною 4 статті 159 КАС України встановлено, що подання заяв по суті справи є правом учасників справи. Неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.

Керуючись положеннями зазначеної норми КАС України, а також враховуючи наявні у справі докази, суд розцінює не подання відповідачами відзивів на позовну заяву як визнання позову.

Відповідно до частини 1, 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно з частиною 1 статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Перевіривши доводи позивача, оцінивши наявні у справі докази в їх сукупності, суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позову.

Відповідно до частини 2 статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

А тому судовий збір на користь позивача в даному випадку стягненню не підлягає.

Керуючись ст.ст. 73-77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Комунального закладу Чуківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Івана Бенери Немирівської районної ради Вінницької області щодо не вчинення дій з приводу оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку площею 2,8 га, що знаходиться по вул. Леонтовича, 4 в с. Чуків Немирівського району Вінницької області.

Зобов`язати Комунальний заклад Чуківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Івана Бенери Немирівської районної ради Вінницької області звернутися з відповідним клопотанням до Чуківської сільської ради про надання дозволу на розробку проекту землеустрою по відведенню земельної ділянки площею 2,8 га, що знаходиться по АДРЕСА_1 .

Визнати протиправною бездіяльність відділу освіти Немирівської районної державної адміністрації щодо невжиття дій з приводу оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку площею 2,8 га, що перебуває у користуванні Комунального закладу Чуківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Івана Бенери Немирівської районної ради Вінницької області та розташована по вул. Леонтовича, 4 в с. Чуків Немирівського району Вінницької області.

Зобов`язати відділ освіти Немирівської районної державної адміністрації в межах компетенції вжити заходів на усунення порушень шляхом розроблення пропозицій про виділення бюджетних асигнувань, необхідних для оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку площею 2,8 га, яка розташована по вул. Леонтовича, 4 в с. Чуків Немирівського району Вінницької області та перебуває у користуванні Комунального закладу Чуківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Івана Бенери .

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Заступник керівника Немирівської місцевої прокуратури (вул. Шевченка, 23, м. Немирів, Вінницька область, 22800)

Відділ освіти Немирівської районної державної адміністрації (вул. Некрасова, 9, м. Немирів, Немирівський район, Вінницька область, 22800, код ЄДРПОУ 02141414)

Комунальний заклад "Чуківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Івана Бенери" Немирівської районної ради Вінницької області (вул. Леонтовича, 4, с. Чуків, Немирівський район, Вінницька область, 22851, код ЄДРПОУ 26227876)

Суддя Мультян Марина Бондівна

Дата ухвалення рішення15.10.2020
Оприлюднено25.10.2020
Номер документу92377514
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання бездіяльності неправомірною та зобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —120/1237/20-а

Рішення від 15.10.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Мультян Марина Бондівна

Ухвала від 23.03.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Мультян Марина Бондівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні