РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Вінниця
24 жовтня 2020 р. Справа № 120/5983/20-а
19:10 год.
Вінницький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Жданкіної Наталії Володимирівни,
за участю:
секретаря судового засідання: Непийводи Вікторії Леонідівни,
представниців позивача: Заболотного В.Ф., Шишка П.Ф.,
представника відповідача: Стрільченко Є.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Вінницької регіональної організації політичної партії "Сила і Честь" до Вінницької міської виборчої комісії Вінницького району Вінницької області про визнання протиправною та скасування постанови, зобов`язання вчинити дії,
в с т а н о в и в :
23.10.2020 близько 14:28 год. до суду надійшла позовна заява Вінницької регіональної організації політичної партії "Сила і Честь" (далі - ВРО ПП "Сила і Честь") до Вінницької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області (далі - Комісія), в якій позивач просить:
- визнати незаконною постанову Комісії № 182 від 21.10.2020 "Про відмову в реєстрації офіційних спостерігачів від Вінницької регіональної організації політичної партії "Сила і Честь" на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року";
- скасувати постанову Комісії № 182 від 21.10.2020 "Про відмову в реєстрації офіційних спостерігачів від Вінницької регіональної організації політичної партії "Сила і Честь" на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року";
- зобов`язати Комісію винести рішення, яким зареєструвати офіційних спостерігачів від Вінницької регіональної організації політичної партії "Сила і Честь" на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.
Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що 19.10.2020 голово ВРО ПП "Сила і Честь" Товмасян В.В. вніс до Комісії подання про реєстрацію офіційних спостерігачів від ВРО ПП "Сила і Честь" разом з іншими документами в порядку, визначеному статтею 239 Виборчого кодексу України.
За результатами розгляду поданих головою партії документів Комісія прийняла оскаржувану постанову від 21.10.2020 за № 182, якою відмовила в реєстрації офіційних спостерігачів від ВРО ПП "Сила і Честь" з підстав недодержання вимог ч. 2, 4 ст. 239 Виборчого кодексу України. При цьому, позивач зазначає, що при прийняті оскаржуваного рішення Комісія виходила з того, що подання про реєстрацію офіційних спостерігачів підписано не особами, визначеними ч. 2 ст. 239 Виборчого кодексу, а керівником організації партії.
Відмовляючи у реєстрації офіційних спостерігачів від ВРО ПП "Сила і Честь" з підстав недодержання вимог ч. 2, 4 ст. 239 Виборчого кодексу України, на переконання сторони позивача, Комісія звузила його права як суб`єкта виборчого процесу, шляхом обмеження кола суб`єктів подання щодо реєстрації офіційних спостерігачів, а саме: можливість підписання подання виключно представником організації партії у виборчій комісії чи уповноваженою особою організації партії.
Проте позивач вважає, що можливість мати представника організації партії у виборчій комісії з правом дорадчого голосу та уповноважену особу організації партії є правом, а не обов`язком організації партії. Від реалізації зазначеного права не може залежати можливість суб`єкта виборчого процесу мати офіційних спостерігачів, оскільки, на думку позивача, Законом України "Про політичні партії в Україні" визначені особи, які вправі представляти організацію партії та підписувати документи, які стосуються її діяльності, без додаткових повноважень.
Крім того, позивач зауважує, що оскаржувана постанова має некоректний зміст, що ним розцінюється як бажання у будь який спосіб позбавити організацію партії мати на виборах своїх офіційних спостерігачів. Зокрема, вказує, що в абзаці першому оскаржуваної постанови невірно зазначений суб`єкт звернення з поданням.
За наведених обставин, позивач вважає постанову відповідача про відмову в реєстрації офіційних спостерігачів від ВРО ПП "Сила і Честь" протиправною та такою, що підлягає скасуванню, оскільки зазначеною постановою порушуються права позивача на можливість мати офіційних спостерігачів на перших місцевих виборах. Відтак за захистом своїх прав як суб`єкта виборчого процесу позивач звертається до суду з цим позовом.
Ухвалою суду від 23.10.2020 відкрито провадження у цій справі та вирішено здійснювати її розгляд в порядку загального позовного провадження, з особливостями, визначеними статтею 273 КАС України. Крім того, зазначеною ухвалою вирішено витребувати з Вінницької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області та зобов`язати відповідача надати суду належним чином засвідчені копії усіх документів, що стали підставою та пов`язані з прийняттям Комісією постанови № 182 від 21.10.2020 "Про відмову в реєстрації офіційних спостерігачів від Вінницької регіональної організації політичної партії "Сила і Честь" на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року .
24.10.2020 до суду надійшла заява представника відповідача про долучення витребуваних судом документів до матеріалів справи.
Ухвалою суду від 24.10.2020, постановленою без виходу до нарадчої кімнати, із занесенням до протоколу судового засідання, закрито підготовче судове засідання та за згодою сторін вирішено розпочати розгляд справи по суті у той самий день після закінчення підготовчого судового засідання.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав та надав пояснення згідно з обґрунтуваннями, наведеними у позовній заяві.
Представник відповідача в судовому засіданні позов заперечив та просив відмовити у його задоволенні. Зокрема зазначив, що вичерпний перелік осіб, уповноважених на звернення до Комісії з поданням на призначення спостерігачів визначений ст. 239 Виборчого кодексу України. Так, частиною другою вказаної статті передбачено, що реєстрація офіційних спостерігачів від кандидата, організації партії здійснюється виборчою комісією за поданням кандидата, представника організації партії у виборчій комісії чи уповноваженої особи організації партії у єдиному багатомандатному або відповідному територіальному виборчому окрузі. Разом з тим, подання про реєстрацію офіційних спостерігачів від ВРО ПП "Сила і Честь" підписано головою вказаної організації, що суперечить вищенаведеним положенням Виборчого кодексу України. Таким чином, на переконання представника відповідача, оскільки позивачем не було дотримано вимог, встановлених ч. 2 ст. 239 ВК України, Комісія, керуючись ч. 6 вказаної статті, правомірно прийняла оскаржувану постанову № 182 від 21.10.2020, якою відмовила в реєстрації офіційних спостерігачів від Вінницької регіональної організації політичної партії "Сила і Честь" на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року".
Суд, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи та оцінивши наявні у ній докази в їх сукупності встановив, що 17.09.2020 на Конференції ВРО ПП "Сила і Честь" висунуто кандидатів у депутати Вінницької міської ради Вінницького району Вінницької області та затверджено єдиний та територіальні виборчі списки кандидатів.
Постановою Комісії від 25.09.2020 за № 50 "Про реєстрацію кандидатів у депутати Вінницької міської ради, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Вінницької регіональної організації політичної партії "Сила і Честь", на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року" зареєстровано кандидатів у депутати Вінницької міської ради, згідно поданих єдиного та територіальних виборчих списків.
З метою реалізації права щодо здійснення спостереження за проведенням відповідних виборів шляхом забезпечення присутності офіційних спостерігачів від ВРО ПП "Сила і Честь" на перших місцевих виборах, 19.10.2020 позивач вніс до Комісії подання про реєстрацію офіційних спостерігачів від ВРО ПП "Сила і Честь" (за вх. № 385 від 19.10.2020) разом з іншими документами (далі - Подання від 19.10.2020) в порядку, визначеному статтею 239 Виборчого кодексу України. Вказане подання підписано головою ВРО ПП "Сила і Честь" ОСОБА_1
21.10.2020 відбулось засідання Комісії, на якому, окрім іншого, розглянуто подання позивача від 19.10.2020 щодо реєстрації офіційних спостерігачів від ВРО ПП "Сила і Честь".
Як вбачається з матеріалів справи, під час засідання Комісії виступив голова Комісії Шевчук Д.А, який повідомив, що 19 жовтня 2020 року надійшло подання про реєстрацію офіційних спостерігачів від ВРО ПП "Сила і Честь" за вх. № 385, разом з іншими документами. Подання підписано та внесено до Комісії від ВРО ПП "Сила і Честь" Товмасяном В.В. Також, голова Комісії зазначив, що Подання від 19.10.2020 не містить підпису представника організації партії у виборчій комісії чи уповноваженої особи організації у єдиному багатомандатному або відповідному територіальному виборчому окрузі, як передбачено частиною другою статті 239 Виборчого кодексу України.
За результатами обговорення питання щодо реєстрації офіційних спостерігачів від ВРО ПП "Сила і Честь", Комісія більшістю голосів вирішила відмовити у реєстрації офіційних спостерігачів ( за - 16 голосів, проти - 0 голосів, утримався - 1 голос). Прийняте Комісією рішення оформлене постановою Вінницької міської територіальної виборчої комісії № 182 від 21.10.2020 "Про відмову в реєстрації офіційних спостерігачів від Вінницької регіональної організації політичної партії "Сила і Честь" на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року". Правовими підставами для її прийняття зазначено ч. 2, 4 ст. 239 Виборчого кодексу України, оскільки подання про реєстрацію офіційних спостерігачів від ВРО ПП "Сила і Честь" та зазначено, що подання не містить підпису представника організації партії у виборчій комісії чи уповноваженої особи організації у єдиному багатомандатному або відповідному територіальному виборчому окрузі.
Не погоджуючись з прийнятою відповідачем постановою, позивач звернувся з цим позовом до суду.
Визначаючись щодо заявлених позовних вимог, суд виходив із наступного.
Статтею 38 Конституції України закріплено право громадян брати участь в управлінні державними справами, у всеукраїнському та місцевих референдумах, вільно обирати і бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
Спеціальним законом, який відповідно до Конституції України визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів, є Виборчий кодекс України (далі - ВК України).
Так, постановою Верховної Ради України від 15 липня 2020 року № 795-IX "Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році" призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів (крім визначених пунктами 2 і 3 цієї Постанови) на неділю, 25 жовтня 2020 року.
Згідно з п. 3 ч.1 ст. 9 ВК України виборці мають право здійснювати спостереження за проведенням відповідних виборів.
Відповідно до ст. 58 ВК України у виборчому процесі можуть брати участь офіційні спостерігачі від кандидатів, партій (організацій партій) - суб`єктів виборчого процесу, від громадських організацій, яким у порядку, встановленому цим Кодексом, надано дозвіл мати офіційних спостерігачів на відповідних виборах.
Право суб`єкта виборчого процесу мати офіційних спостерігачів визначається цим Кодексом для кожного типу виборів.
Повноваження офіційних спостерігачів починаються з дня їх реєстрації відповідною виборчою комісією у порядку, передбаченому цим Кодексом, і припиняються після офіційного оголошення (офіційного оприлюднення) Центральною виборчою комісією, територіальною виборчою комісією результатів відповідних виборів, якщо інше не встановлено цим Кодексом.
Порядок реєстрації спостерігачів врегульований ч. 1 - 6 ст. 239 ВК України.
Так, частиною першою вказаної статті визначено, що у виборчому процесі можуть брати участь офіційні спостерігачі від організацій партій, які висунули виборчі списки, кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.
Офіційний спостерігач від кандидата, організації партії реєструється виборчою комісією за поданням кандидата, представника організації партії у виборчій комісії чи уповноваженої особи організації партії у єдиному багатомандатному або відповідному територіальному виборчому окрузі (ч. 2 ст. 239 ВК України).
Отже, відповідно до закону вносити подання про реєстрацію офіційних спостерігачів від організації партії на розгляд виборчій комісії можуть лише представник організації партії у виборчій комісії чи уповноважена особа організації партії у єдиному багатомандатному або відповідному територіальному виборчому окрузі. При цьому, вказана норма Виборчого кодексу України носить імперативний характер.
Суд зазначає, що вказаний перелік суб`єктів подання є вичерпним і не передбачає будь-яких виключень.
В свою чергу, недотримання вимог, встановлених ч. 1 - 4 ст. 239 ВК України є підставою для відмови у реєстрації офіційного спостерігача (ч. 6 ст. 239 ВК України).
Таким чином, внесення подання про реєстрацію офіційних спостерігачів не відповідним суб`єктом подання (не представником організації партії у виборчій комісії чи не уповноваженою особа організації партії у єдиному багатомандатному або відповідному територіальному виборчому окрузі) свідчить про порушення встановленого Виборчим кодексом України порядку висування офіційних спостерігачів та тягне за собою негативні наслідки, визначені ч. 6 ст. 239 ВК України, а саме слугує підставою для прийняття постанови про відмову у реєстрації офіційного спостерігача.
Як вже зазначалось судом вище, внесене позивачем до Комісії Подання від 19.10.2020 підписане головою ВРО ПП "Сила і Честь" Товмасяном В.В.
Як вбачається з оскаржуваної постанови, а також з наданих в судовому засіданні пояснень представника відповідача, відмова в задоволенні внесеного на розгляд Комісії Подання від 19.10.2020 зумовлена саме підписанням останньої неуповноваженою на вчинення таких дій особою. Зокрема, на переконання сторони відповідача, голова ВРО ПП "Сила і Честь" ОСОБА_1 не підпадає під перелік осіб, визначених ч. 2 ст. 239 ВК України, уповноважених на звернення до МТВК з відповідним поданням. В свою чергу, представник позивача в судовому засіданні вказав, що на його переконання, керівник організації партії наділений повноваженнями підписувати подання щодо офіційних спостерігачів, в т.ч. таке право йому надане відповідно до п. 4.20 Статуту політичної партії "Сила і Честь".
Суд відповідні твердження сторони позивача оцінює критично з огляду на наступне.
Так, відповідно до ст. 22 ВК України суб`єктами виборчого процесу є: 1) виборець, який має право голосу на відповідних виборах; 2) виборча комісія, уповноважена здійснювати підготовку і проведення відповідних виборів; 3) партія (організація партії), яка висунула кандидатів на відповідних виборах; 4) кандидат, зареєстрований для участі у відповідних виборах у порядку, встановленому цим Кодексом; 5) офіційний спостерігач від кандидата чи партії (організації партії) - суб`єкта відповідного виборчого процесу або від громадської організації, зареєстрований у порядку, встановленому цим Кодексом.
Частиною 1 ст. 236 Виборчого кодексу України передбачено що, організація партії, яка висунула кандидатів у депутати Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше), має право делегувати одного представника до територіальної виборчої комісії з правом дорадчого голосу, який уповноважений представляти інтереси організації партії у територіальній виборчій комісії під час виборчого процесу.
Відповідно до ч. 5 ст. 236 Виборчого кодексу України організація партії, яка висунула кандидатів у депутати в єдиному багатомандатному окрузі, може мати не більше двох уповноважених осіб у цьому окрузі та не більше двох уповноважених осіб у кожному територіальному окрузі (далі - уповноважена особа організації партії). Уповноважена особа організації партії представляє відповідну організацію партії і не є самостійним суб`єктом виборчого процесу. Уповноважена особа організації партії повинна відповідати вимогам, зазначеним у частині другій цієї статті.
Аналіз наведених положень ВК України дає змогу стверджувати, що умовою реалізації права на висування офіційних спостерігачів організацією партії є попередня реалізація права цієї організації партії на представництво у територіальній виборчій комісії через своїх уповноважених осіб чи представника організації партії у виборчій комісії з правом дорадчого голосу.
Відповідно до ч. 1 ст. 236 Виборчого кодексу України кандидатура представника організації партії у виборчій комісії затверджується керівним органом організації партії. Така ж вимога передбачена для уповноважених осіб організації партії (ч. 5 ст. 236 ВК України).
Суд не заперечує права голови організації партії на підписання документів, зокрема тих, що передбачені п. 4.20 Статуту політичної партії "Сила і Честь".
Разом з тим, Статут політичної партії не є тим документом, який визначає повноваження голови політичної партії під час виборчого процесу, адже дані правовідносин врегульовані положення спеціального закону, а саме: Виборчим кодексом України.
Крім того, пунктом 4.7 Розділу 4 Статуту політичної партії "Сила і Честь" передбачено, що керівними органами місцевої організації є Конференція місцевої організації, Правління місцевої організації.
Отже, системний аналіз вищенаведених норм виборчого законодавства у сукупності із положеннями Статуту політичної партії дає змогу дійти висновку, що затвердження кандидатур уповноважених осіб та представника організації партії у виборчому процесі здійснюється саме за рішенням керівного органу організації партії, яким у даному випадку є Конференція.
Таким чином, керівник організації партії не є суб`єктом виборчого процесу та не наділений повноваженнями щодо одноособового внесення подання про реєстрацію офіційних спостерігачів.
Разом з тим, під час розгляду справи суд встановив, що рішенням від 17.09.2020 за №10 за підписом голови правління ВРО ПП "Сила і Честь" Товмасяна В.В., відповідно до ч. 1-3 ст. 236, затверджено кандидатуру Шишка Петра Федоровича в якості представник ВРО ПП "Сила і Честь" у Вінницькій МТВК Вінницького району Вінницької області з правом дорадчого голосу на перших виборах 25.10.2020. На підставі вказаного Рішення позивач 17.09.2020 звернувся до Вінницької МТВК Вінницького району Вінницької області з заявою, в якій просив зареєструвати Шишка П.Ф. в якості представник ВРО ПП "Сила і Честь" у Вінницькій МТВК Вінницького району Вінницької області з правом дорадчого голосу на перших виборах 25.10.2020.
За наслідками розгляду поданої позивачем заяви від 17.09.2020, відповідачем прийнято постанову №51 від 25.09.2020, якою постановлено зареєструвати представником ВРО ПП "Сила і Честь" Шишка Петра Федоровича .
Таким чином, саме визначена позивачем уповноважена особа, згідно ч. 2 ст. 239 ВК України, наділена повноваженнями на звернення, в даному випадку, до Вінницької МТВК Вінницького району Вінницької області з поданням про реєстрацію офіційних спостерігачів.
При цьому суд враховує, що Виборчий кодекс України у визначених ч. 6 ст. 239 ВК України випадках передбачає прийняття рішення про відмову в реєстрації офіційних спостерігачів.
Так, відповідно до ч. 6 ст. 239 ВК України підставою для відмови у реєстрації офіційного спостерігача може бути лише недотримання вимог, встановлених частинами першою - четвертою цієї статті, частиною третьою статті 58 цього Кодексу.
Однією з підстав для відмови у реєстрації офіційних спостерігачів є внесення подання невідповідною особою.
Тобто порушення порядку висування офіційних спостерігачів є законодавчо визначеною підставою для відмови у реєстрації офіційних спостерігачів від організації партії.
Більше того, положення статті 239 ВК України зобов`язують виборчу комісію прийняти рішення про відмову в реєстрації офіційних спостерігачів, в разі недотримання порядку висування.
Як встановлено судом в ході розгляду справи, під час формування списків офіційних спостерігачів ВРО ПП "Сила і Честь" позивач не дотримався вимог ч. 2 ст. 239 Виборчого кодексу України, оскільки Подання від 19.10.2020 внесено до виборчої комісії неуповноваженим на вчинення таких дій суб`єктом.
Наведене є порушенням встановленого Виборчим кодексом України порядку висування офіційних спостерігачів та підставою для відмови у їх реєстрації у відповідності до ч. 6 ст. 239 Виборчого кодексу України.
В свою чергу, надаючи оцінку доводам сторони позивача в частині безпідставності посилань відповідача в оскаржуваній постанові на положення ч. 4 ст. 239 ВК України, суд зазначає наступне.
Відповідно до ч. 4 ст. 239 Виборчого кодексу України подання про реєстрацію офіційного спостерігача за підписом кандидата, представника організації партії у територіальній виборчій комісії або уповноваженої особи організації партії вноситься до відповідної територіальної виборчої комісії не пізніш як за п`ять днів до дня голосування (на паперовому носії та в електронному вигляді).
Документи для реєстрації офіційних спостерігачів можуть подаватися за допомогою електронних сервісів у порядку, встановленому Центральною виборчою комісією.
Отже, відповідно до закону подання про реєстрацію офіційних спостерігачів у 2020 році могло вноситися до 19 жовтня 2020 року включно, що також підтверджується Календарним планом організаційних заходів з підготовки та проведення місцевих виборів 25 жовтня 2020 року, який затверджений постановою Центральної виборчої комісії від 08.08.2020 № 163.
З огляду на вимоги ч. 4 ст. 239 ВК України, суд вважає, що звернення позивача до Комісії з поданням від 19.10.2020 відбулось з дотриманням встановлених цією нормою права часових обмежень. За наведених обставин суд вважає безпідставними посилання відповідача на недотримання позивачем вищенаведених положень ВК України.
Дотримання позивачем визначених ч. 4 ст. 239 ВК України строків звернення з поданням в судовому засіданні визнав й представник відповідача. Зокрема пояснив, що зазначення в тексті оскаржуваної постанову положень ч. 4 ст. 239 ВК України відбулось помилково та наведені у статті обставини не стосуються позивача.
Також пояснив, що у зв`язку з надходженням до Вінницької МТВК великої кількості однотипних подань від різних політичних партій, під час формування оскаржуваної постанови відповідачем в абз. 1 допущено описку в назві політичної парті.
З огляду на отримані в судовому засіданні пояснення представника відповідача з приводу допущених під час формування оскаржуваного рішення технічних помилок, а також зважаючи на те, що зміст Постанови Комісії № 182 від 21.10.2020 дає змогу чітко ідентифікувати як, суб`єкта, який звернувся до Вінницької МТВК з поданням (в постанові зазначено вхід. помер подання від 19.10.2020), так і підставу відмови в його задоволенні, суд вважає, що наведені вище недоліки не можуть слугувати підставою для скасування оскаржуваної постанови.
Враховуючи наведене суд вважає постанову Комісії № 182 від 21.10.2020 правомірною і такою, що відповідає чинному виборчому законодавству.
Підсумовуючи, суд вважає, що при вирішенні питання щодо реєстрації офіційних спостерігачів від ВРО ПП "Сила і Честь", Комісія діяла на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені законом, та обґрунтовано дійшла висновку про відмову у реєстрації офіційних спостерігачів на підставі ч. 2 ст. 239 Виборчого кодексу України, у зв`язку з тим, що подання не містять підписів представника організації партії у виборчій комісії чи уповноваженої особи організації у єдиному багатомандатному або відповідному територіальному виборчому окрузі, як передбачено частиною другою статті 239 Виборчого кодексу України.
З огляду на викладене, суд приходить до висновку, що заявлені позивачем вимоги щодо визнання протиправною та скасування постанови Вінницької міської територіальної виборчої комісії № 182 від 21.10.2020, якою відмовлено в реєстрації офіційних спостерігачів від ВРО ПП "Сила і Честь" задоволенню не підлягають.
Не підлягають задоволенню також вимоги позивача щодо зобов`язати Комісію винести рішення, яким зареєструвати офіційних спостерігачів від Вінницької регіональної організації політичної партії "Сила і Честь" на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, адже вони є похідними від вимог про визнання протиправною та скасування постанови № 182 від 21.10.2020.
У відповідності до ч. 2 ст. 9 КАС України, суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.
Згідно зі статтею 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Частиною першою та другою статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Враховуючи вищевикладене, перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх дій та докази, надані позивачем, суд дійшов висновку, що з наведених у позовній заяві мотивів і підстав, позовні вимоги не підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -
в и р і ш и в :
В задоволенні адміністративного позову відмовити.
Відповідно до ч. 1 ст. 272 КАС України, рішення суду набирає законної сили після закінчення строку на апеляційне оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.
Згідно із положеннями ч. 2 ст. 278 КАС України, апеляційні скарги на судові рішення за наслідками розгляду справ, визначених статтями 273-277 цього Кодексу, можуть бути подані у дводенний строк з дня їх проголошення, а на судові рішення, ухвалені до дня голосування, - не пізніш як за чотири години до початку голосування.
Вінницька регіональна організація політична партія "Сила і Честь" (вул. Лебединського, 7, м. Вінниця, 21034, код ЄДРПОУ 33966173)
Вінницька міська виборча комісія Вінницького району Вінницької області (вул. Брацлавська, 85, м. Вінниця, 21000, код ЄДРПОУ 43769110)
Суддя Жданкіна Наталія Володимирівна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.10.2020 |
Оприлюднено | 25.10.2020 |
Номер документу | 92377523 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Жданкіна Наталія Володимирівна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Жданкіна Наталія Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні