ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"22" жовтня 2020 р. справа № 300/2120/20
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі судді - Гундяка В.Д., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС в Івано-Франківській області до Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Чагрів» , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача управління Державної казначейської служби України в Рогатинському районі Івано-Франківської області, про стягнення простроченої заборгованості, -
ВСТАНОВИВ:
25.08.2020 Головне управління ДПС в Івано-Франківській області звернулося до суду з позовом до Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Чагрів» , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача управління Державної казначейської служби України в Рогатинському районі Івано-Франківської області, про стягнення простроченої заборгованості.
Позов обґрунтовано тим, що відповідач має непогашену заборгованість за бюджетними позичками згідно договорів про надання фінансової допомоги та проведення комплексу робіт в осінньо-зимовий період 1997-1998 років. Згідно подання Управління Державної казначейської служби в Рогатинському районі №445 від 18.06.2020 сума заборгованості, яка підлягає стягненню з відповідача, становить 29 926,81 грн.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 31.08.2020 відкрито провадження у даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.
Відповідач правом на подання відзиву не скористався. Поштова кореспонденція, направлена на адресу відповідача, яка зазначена у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, повернулась на адресу суду неврученою із незалежних від суду причин.
Відповідно до ч.6 ст.162 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглянув справу за наявними в ній матеріалами.
Розглянувши матеріали адміністративної справи в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами у відповідності до вимог статті 262 КАС України, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовна вимога підлягає до задоволення з наступних мотивів.
Судом встановлено, що Сільськогосподарський виробничий кооператив "Чагрів" зареєстрований як юридична особа та перебуває на обліку як платник податків у контролюючому органі, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Управлінням Державної казначейської служби України у Рогатинському районі на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 02.03.2011 №174 скеровано на адресу Головного управління ДПС у Івано-Франківській області подання №445 від 18.06.2020 для здійснення заходів щодо стягнення з СГВК "Чагрів" згідно:
-постанови КМУ №1003 від 11.09.1997 простроченої заборгованості 27 466,07 грн., в тому числі нарахованої пені 18 848,07 грн.;
-постанови КМУ №1953 від 10.12.1998 простроченої заборгованості 2 460,74 грн., в тому числі нарахованої пені 1 460,74 грн.
На підставі отриманого подання податковий орган звернувся до суду про стягнення вказаних коштів в дохід бюджету.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає наступне.
Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, порядок їх адміністрування, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI.
Підпунктом 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України визначено, що грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Згідно з абзацами 1, 2 частини 9 статті 17 Бюджетного кодексу України, прострочена заборгованість суб`єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим, обласною радою чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим, обласною радою чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету (включаючи плату за користування такими кредитами (позиками) та пеню) стягується з такого суб`єкта господарювання органами доходів і зборів, що є органами стягнення такої заборгованості у порядку, передбаченому Податковим кодексом України або іншим законом, включаючи погашення такої заборгованості за рахунок майна цього суб`єкта господарювання.
Позовна давність на вимоги щодо погашення такої заборгованості суб`єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим, обласною радою чи територіальною громадою міста) не поширюється.
Порядок обліку заборгованості, в тому числі простроченої, перед державою за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками/фінансовою допомогою, наданими Міністерством фінансів у 1993-1998 роках, нарахування пені та списання безнадійної заборгованості затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.2011 №174 (далі - Порядок).
Відповідно до пп.3 - 5, 9 п.2 вказаного Порядку, боржник - суб`єкт господарювання, який отримав кредит, залучений державою або під державні гарантії, бюджетну позичку/фінансову допомогу на умовах, визначених кредитною (субкредитною) угодою, угодою про надання бюджетної позички/фінансової допомоги, та не забезпечив своєчасне і повне виконання своїх зобов`язань за такою угодою.
Бюджетна позичка/фінансова допомога - сума коштів, надана Мінфіном у 1993-1998 роках позичальнику на поворотній основі за рахунок коштів державного бюджету на умовах угоди про надання бюджетної позички/фінансової допомоги.
Заборгованість за кредитом, бюджетною позичкою/фінансовою допомогою - зобов`язання перед державою, що виникають у суб`єкта господарювання, який отримав кредит, залучений державою або під державні гарантії, бюджетну позичку/фінансову допомогу на умовах, визначених кредитною (субкредитною) угодою, угодою про надання бюджетної позички/фінансової допомоги.
Прострочена заборгованість за бюджетною позичкою/фінансовою допомогою - заборгованість боржника перед державою за бюджетною позичкою/фінансовою допомогою (в тому числі за основним боргом, відсотками тощо), не погашена у строк, визначений угодою про надання бюджетної позички/фінансової допомоги.
Відповідно до п.6 Порядку, облік простроченої заборгованості за бюджетними позичками/фінансовою допомогою ведеться органами Державної казначейської служби у валюті бюджетної позички/фінансової допомоги, в якій вони надані.
Згідно з п.10 Порядку, з метою примусового стягнення в установленому законодавством порядку простроченої заборгованості з боржника територіальні органи Державної казначейської служби до кінця місяця, що настає за звітним періодом, зокрема, інформують органи державної податкової служби за місцем реєстрації боржника про зміну розміру простроченої заборгованості за кредитами та суму нарахованої на неї пені.
Прострочена заборгованість за кредитами, бюджетними позичками/фінансовою допомогою, яка не погашена боржником протягом 30 календарних днів після настання строку платежу, а також нарахована на суму простроченої заборгованості за кредитом, бюджетною позичкою/фінансовою допомогою пеня стягуються в установленому законодавством порядку органами державної податкової служби за місцем реєстрації боржника відповідно до подання територіальних органів Державної казначейської служби, яке подається у строки, визначені пунктом 10 цього Порядку за встановленою формою (п.15 Порядку).
Згідно з пп.19-1.1.38 п.19-1 ст.19-1 Податкового кодексу України, контролюючі органи, зокрема, забезпечують стягнення сум простроченої заборгованості суб`єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.
На податковий орган не покладено обов`язок перевіряти правомірність та обґрунтованість заборгованості, а відповідно до пп.20.1.19 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право, зокрема, стягувати суми простроченої заборгованості суб`єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.
Судом встановлено, що відповідачем в межах укладеного договору про надання фінансової допомоги одержано в якості фінансової позички кошти, що підтверджується відповідним договором. (а.с. 7).
Наявність заборгованості на суму 9 618,00 грн., в тому числі: згідно постанови КМУ №1003 від 11.09.1997 простроченої заборгованості 8618,00 грн.; постанови КМУ №1953 від 10.12.1998 простроченої заборгованості 1 000,00 грн. підтверджено Актом звірки проведення розрахунків за отримані матеріальні цінності державного резерву.
На суму заборгованості нарахована пеня, яка згідно подання казначейського органу склала 20 308,81 грн.
Враховуючи наявні в матеріалах справи письмові докази суд дійшов висновку про наявність у Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Чагрів" заборгованості за фінансовими позичками в сумі 29 926,81 грн., яка підлягає стягненню в судовому порядку, оскільки доказів погашення зазначеної заборгованості на день прийняття рішення, відповідачем суду не надано.
Виходячи з викладеного, суд вважає вимогу позивача про стягнення коштів підставною, а позов таким, що підлягає до задоволення.
На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
позов задовольнити повністю.
Стягнути з розрахункових рахунків Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Чагрів» у банках та за рахунок належної відповідачу готівки в дохід Державного бюджету України 29 926 (двадцять дев`ять тисяч дев`ятсот двадцять шість) грн. 81 коп.
Згідно ст.255 КАС України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з 09.10.2020 року, як дня складення повного судового рішення.
Повне найменування учасників справи:
позивач: Головне управління ДПС в Івано-Франківській області, код ЄДРПОУ 43142559, вул. Незалежності, 20, м. Івано-Франківськ, 76018;
відповідач: Сільськогосподарський виробничий кооператив «Чагрів» , код ЄДРПОУ 19400009, с. Чагрів, м. Рогатинський район, Івано-Франківська область, 77061;
третя особа: управління Державної казначейської служби України в Рогатинському районі Івано-Франківської області, код ЄДРПОУ 38026376, вул. І.Франка, 3, м. Рогатин, Івано-Франківська область, 77000.
Суддя /підпис/ Гундяк В.Д.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.10.2020 |
Оприлюднено | 26.10.2020 |
Номер документу | 92378382 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Гундяк В.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні