Рішення
від 23.10.2020 по справі 420/11155/20
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/11155/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 жовтня 2020 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі

Головуючого судді: Юхтенко Л.Р.,

за участю секретаря судового засідання Закуріної А.М.,

за участю

від позивача: Заворотний Я.С., за довіреністю

від відповідача: Охотніков В.В., за довіреністю

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Одеського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовною заявою Регіональної організації Політичної партії Довіряй ділам в Одеській області (код ЄДРПОУ 26133326, місцезнаходження: 65039, м. Одеса, вул. Транспортна, буд. 10, кв. 12) до Виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеської області (місцезнаходження: Одеська обл., м. Чорноморськ, проспект Миру, №33) про визнання протиправними дій та повідомлення за вих. № 01-016-2698 від 22.10.2020 року спрямовані на заборону суб`єкту виборчого процесу - регіональній організації Політичної партії Довіряй ділам в Одеській області у здійсненні передвиборчої агітації та зобов`язання здійснити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду 22 жовтня 2020 року о 16 годині 50 хвилин надійшла в порядку ст. 275 КАС України позовна заява Регіональної організації Політичної партії Довіряй ділам в Одеській області (код ЄДРПОУ 26133326, місцезнаходження: 65039, м. Одеса, вул. Транспортна, буд. 10, кв. 12) до Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області (місцезнаходження: Одеська обл., м. Чорноморськ, проспект Миру, №33) про визнання протиправними дії та повідомлення Чорноморської міської ради за вих. № 01-016-2698 від 22.10.2020 року, спрямовані на заборону суб`єкту виборчого процесу - регіональній організації Політичної партії Довіряй ділам в Одеській області у здійсненні передвиборчої агітації та вважати Чорноморську міську раду такою, що повідомлена належним чином про проведення масових заходів 23.10.2020 р. із 18.00. до 22.00. на території площі Станіслава Стребко у м. Чорноморськ Одеського району Одеської області регіональною організацією Політичної партії Довіряй ділам в Одеській області; вважати регіональну організацію Політичної партії Довіряй ділам в Одеській області такою, що має право проведення масових заходів.

Ухвалою суду від 22 жовтня 2020 року о 19.25. позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито особливе провадження за окремою категорією термінових справ у порядку ст. 275 КАС України.

Позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що регіональною організацією Політичної партії Довіряй ділам в Одеській області 21 жовтня 2020 року надано повідомлення до Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області у відповідності до ст. 39 Конституції України про те, що 23.10.2020 року на території площі Станіслава Стребко у м. Чорноморськ Одеського району Одеської області заплановано проведення масових заходів, присвячених зустрічі кандидатів у депутати Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області та кандидата на посаду міського голови міста Чорноморськ від регіональної організації Політичної партії Довіряй ділам в Одеській області із виборцями у рамках проведення виборчої кампанії із перших місцевих виборів 25.10.2020 року.

22 жовтня 2020 року представником регіональної організації Політичної партії Довіряй ділам в Одеській області було отримано листа від Чорноморської міської ради про те, що 19.10.2020 року до Чорноморської міської ради надійшло повідомлення від кандидата на посаду міського голови м. Чорноморська ОСОБА_2 щодо проведення 22.10.2020 року та 23.10.2020 року з 08. 00. до 22.00. на площі Стребка мирного зібрання з облаштуванням сцени, огорожі та використання технічних засобів гучного мовлення, а тому позивачу відмовлено у проведенні запланованого заходу.

Позивач вважає таку відмову протиправною, оскільки, на думку позивача, надавши такий лист, відповідач порушив виборче законодавство, перевищивши свої повноваження, а саме: ст. 12 Виборчого кодексу України.

На думку позивача, відповідач вчинив пряме втручання у виборчий процес.

Крім того, позивач посилався на те, що відповідно до п. 14 постанови Кабінету Міністрів України № 641 від 22.07.2020 року Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої короновирусом SARS-CoV-2 , на території регіону, на якій установлено помаранчевий рівень епідемічної небезпеки забороняється проведення масових (культурних, спортивних, соціальних, релігійних, рекламних та інших) заходів за участю як 20 осіб (у разі проведення заходів з кількістю учасників до 20 осіб організатор забезпечує дотримання між учасниками фізичної дистанції не менше ніж 1,5 метра. м. Чорноморск відноситься до помаранчевого рівня епідемічної небезпеки. Згідно з викладених вимог постанови Кабінету Міністрів України № 641 від 22.07.2020 року, площа, яку може займати масовий захід із врахуванням не більш 20 осіб присутніх та дистанції складає не більше 50 квадратних метрів, в той час як площа С. Стребко займає 5091 квадратний метр, що дає можливість розміститися двом суб`єктам виборчого процесу.

Через канцелярію суду 22 жовтня 2020 року о 19 год. 18 хв. надійшла заява про уточнення позовних вимог, в якій по суті позивач просив замінити неналежного відповідача на належного - Виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеської області (місцезнаходження: Одеська обл., м. Чорноморськ, проспект Миру, №33).

На відкритому судовому засіданні представник позивача підтримав заявлене клопотання та просив замінити неналежного відповідача Чорноморську міську раду Одеського району Одеської області на належного виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області, посилаючись на те, що помилково зазначив відповідачем міську раду.

Представник відповідача підтримав зазначене клопотання, зазначивши, що відповідно до ст. 38 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні саме на виконавчі комітети покладено вирішення відповідно до закону питань проведення зборів, мітингів; здійснення контролю за забезпеченням при їх проведенні громадського порядку.

Ухвалою, що занесена до протоколу судового засідання від 23 жовтня 2020 року клопотання позивача задоволено та замінено неналежного відповідача Чорноморську міську раду Одеського району Одеської області на належного виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеської області, оскільки з матеріалів справи вбачається, що саме виконавчим комітетом Чорноморської міської ради Одеської області було надіслано на адресу позивача оскаржуване повідомлення за вих. № 01-016-2698 від 22.10.2020 року.

На судовому засіданні представником позивача поданий уточнений адміністративний позов, в якому змінено відповідача, позовні вимоги та обґрунтування позовних вимог залишені без змін.

До суду від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до якого відповідач заперечував проти позовних вимог та просив відмовити у задоволенні позову з підстав того, що листом від 22.10.2020 року № 016-2690 представнику РОПП Довіряй ділам Нікончук Т.В. вручено повідомлення про неможливість проведення масового заходу у бажаному місці і бажаний час. Неможливість проведення в одному й тому самому місці одночасно другої мирної акції обумовлена наступним: на обох заходах організатори планують використання технічних засобів гучного мовлення, що унеможливить донесення кандидатами своєї інформації виборцям; пунктом 14 постанови Кабінету Міністрів України від 22.07.2020 року № 641 на територіях з помаранчевим рівнем епідеміологічної небезпеки заборонено мирні зібрання участю більш як 20 осіб. Також відповідач посилався на те, що з наданої відповідачем фото фіксації вбачається, що на території імовірного заходу ПП Довіряй ділам встановлена велика концертна сцена, наявність якої залучіть до заходу не менш 20 осіб, а організатор заходу наврядче зможе забезпечити дотримання між учасниками фізичної дистанції не менше ніж 1, 5 метра. Саме з підстав дотримання заходів із карантину було рекомендовано позивачу утриматись від проведення масового заходу, а не заборонено проводити масовий захід на площі Стребка . Відповідач зазначив, що у листі від 22.10.2020 року не має жодного слова про заборону проведення масового заходу та втручання у будь-який спосіб у виборчий процес. Також відповідач зазначив, що ним не було подано позову до суду в порядку ст. 280 КАС України щодо заборони проведення такого масового заходу.

На вимогу суду відповідачем надано копія повідомлення кандидата на посаду міського голови Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області ОСОБА_2 про проведення заходу.

Також відповідачем надані повідомлення Чорноморського відділення поліції Овідіопольського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Одеській області про повідомлення щодо проведення масових заходів, фотофіксація щодо облаштування сцен з логотипами ПП Довіряй ділам та ПП Європейська солідарність .

Представник позивача заперечував проти вказаної фото фіксації, посилаючись на те, що не зазначено коли та ким зроблені ці фото.

На відкритому судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити в повному обсязі.

На відкритому судовому засіданні представник відповідача заперечував проти задоволення позовних вимог та просив відмовити у задоволенні позову повністю.

Вивчивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги та заперечення, докази, якими вони підтверджуються, заслухавши вступні слова представника позивача та представника відповідача, судом у справі встановлені такі факти та обставини.

Відповідно до Постанови Верховної Ради 15 липня 2020 року № 795-IX Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів (крім визначених пунктами 2 і 3 цієї Постанови) на неділю 25 жовтня 2020 року.

Суд встановив, що регіональною організацією Політичної партії Довіряй ділам в Одеській області 21 жовтня 2020 року надано повідомлення до Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області у відповідності до ст. 39 Конституції України про те, що 23.10.2020 року на території площі Станіслава Стребко у м. Чорноморськ Одеського району Одеської області заплановано проведення масових заходів, присвячених зустрічі кандидатів у депутати Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області та кандидата на посаду міського голови міста Чорноморськ від регіональної організації Політичної партії Довіряй ділам в Одеській області із виборцями у рамках проведення виборчої кампанії із перших місцевих виборів 25.10.2020 року, зазначивши, що дотримання карантинних заходів, запроваджених постановою КМУ від 22 липня 2020 року № 641 гарантують.

Листом від 22 жовтня 2020 року № 1-016-2698 виконавчий комітет Чорноморської міської ради повідомив представнику регіональної організації Політичної партії Довіряй ділам в Одеській області про те, що 19.10.2020 року до виконавчого комітету Чорноморської міської ради надійшло повідомлення від кандидата на посаду міського голови м. Чорноморська ОСОБА_2 щодо проведення 22.10.2020 року та 23.10.2020 року з 08.00. до 22.00. на площі Стребка мирного зібрання з облаштуванням сцени, огорожі та використання технічних засобів гучного мовлення. Таким чином проведення запланованого регіональною організацією заходу не виявляється можливим, оскільки час та місце проведення співпадає із запланованим раніше заходом.

Судом досліджені повідомлення Чорноморського відділення поліції Овідіопольського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Одеській області про повідомлення щодо проведення масових заходів, а також фотофіксація щодо облаштування сцен з логотипами ПП Довіряй ділам та ПП Європейська солідарність .

На судовому засіданні з пояснень представників сторін судом встановлено, що позивачем здійснюються підготовчі роботи щодо проведення запланованого заходу, відповідачем не подано позов до Одеського окружного адміністративного суду в порядку ст. 280 КАС України про заборону у проведенні регіональної організації Політичної партії Довіряй ділам в Одеській області запланованого заходу 23 жовтня 2020 року о 18.00., також позивачем не подано позов в порядку ст. 281 КАС України щодо усунення перешкод у проведенні запланованого заходу.

Дослідивши матеріали справи, вислухавши пояснення представників сторін, проаналізувавши норми матеріального права, що регулюють спірні правовідносини, суд дійшов таких висновків.

Виборчий кодекс України (надалі - ВК України) відповідно до Конституції України визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голі.

Відповідно до ч. 3, 4 ст. 12 ВК України, усі кандидати, зареєстровані у порядку, встановленому цим Кодексом, мають у виборчому процесі виборів, на яких вони висунуті, рівні права та беруть участь у цьому процесі на умовах, рівних для відповідних виборів. Усі партії (організації партій), які набули статусу суб`єкта виборчого процесу відповідно до цього Кодексу, мають рівні права і можливості брати участь у виборчому процесі відповідних загальнодержавних (відповідних місцевих) виборів у порядку та в межах, встановлених цим Кодексом.

Згідно з ч. 5 вказаної статті ВК України, рівність прав і можливостей кандидатів, партій (організацій партій) - суб`єктів виборчого процесу брати участь у виборчому процесі відповідних виборів забезпечується: 1) забороною привілеїв чи обмежень кандидатів в залежності від суб`єкта висування, за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, інвалідності та стану здоров`я, за мовними або іншими ознаками; 2) забороною втручання органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб та службових осіб у виборчий процес, за винятком здійснення повноважень, передбачених цим Кодексом; 3) рівним та неупередженим ставленням органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, державних та комунальних підприємств, закладів, установ, організацій, їх посадових та службових осіб до кандидатів, партій (організацій партій) - суб`єктів відповідного виборчого процесу; 4) забороною використання для фінансування передвиборної агітації інших коштів, крім коштів виборчого фонду партії (кандидата, організації партії); 5) рівним та неупередженим ставленням засобів масової інформації, інформаційних агентств до кандидатів, партій (організацій партій) - суб`єктів виборчого процесу.

Аналіз наведеної статті ВК України доводить, що органи місцевого самоврядування мають ставитися до кандидатів у виборчому процесі за принципом рівності та неупередженості.

Відповідно до ч. 1 ст. 51 ВК України, передвиборна агітація - це здійснення будь-якої діяльності з метою спонукання виборців голосувати за або не голосувати за певного кандидата, партію (організацію партії) - суб`єктів виборчого процесу. Передвиборна агітація може здійснюватися у будь-якій формі та будь-якими засобами, що не суперечать Конституції України та законам України.

Передвиборна агітація може проводитися у таких формах, у тому числі: 1) проведення зборів громадян, інших зустрічей з виборцями; 2) проведення мітингів, походів, демонстрацій.

Тобто проведення мирних заходів є однією із допустимих форм передвиборної агітації.

Право на мирні зібрання гарантовано ст. 39 Конституцією України, відповідно до якої громадяни мають право збиратися мирно, без зброї і проводити збори, мітинги, походи і демонстрації, про проведення яких завчасно сповіщаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування.Обмеження щодо реалізації цього права може встановлюватися судом відповідно до закону і лише в інтересах національної безпеки та громадського порядку - з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров`я населення або захисту прав і свобод інших людей.

Суд встановив, що виконавчий комітет Чорноморської міської ради не звертався до суду із позовом щодо обмеження позивачем реалізації права на мирні зібрання.

Також матеріалами справи не підтверджено, що запланований позивачем захід не є мирним, направлений на іншу мету, ніж та, яка зазначена у повідомленні, та може привести до порушення громадського порядку.

У свою чергу, оцінюючи запланований захід як форму передвиборної агітації, суд виходить із вищенаведених принципів виборчого процесу та норм Виборчого кодексу України, що регулюють спірні правовідносини.

Так, як вже було зазначено, згідно з ч. 5 статті 12 ВК України, рівність прав і можливостей кандидатів, партій (організацій партій) - суб`єктів виборчого процесу брати участь у виборчому процесі відповідних виборів гарантується Виборчим кодексом України та забезпечується, зокрема, рівним та неупередженим ставленням органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, державних та комунальних підприємств, закладів, установ, організацій, їх посадових та службових осіб до кандидатів, партій (організацій партій) - суб`єктів відповідного виборчого процесу.

Приписами ВК України прямо не передбачені способи реалізації даного принципу органами місцевого самоврядування.

Втім з системного аналізу приписів ВК України вбачається, що у разі надання певного права одному кандидату, таке саме право має бути надано іншому кандидату на рівних умовах.

З матеріалів справи вбачається, що листом від 22 жовтня 2020 року № 1-016-2698 виконавчий комітет Чорноморської міської ради повідомив регіональну організацію Політичної партії Довіряй ділам в Одеській області, що не виявляється можливим у проведенні запланованого заходу з підстав того, що 19.10.2020 року до виконавчого комітету Чорноморської міської ради надійшло повідомлення від кандидата на посаду міського голови м. Чорноморська ОСОБА_2 щодо проведення 22.10.2020 року та 23.10.2020 року з 08. 00. до 22.00. на площі Стребка мирного зібрання з облаштуванням сцени, огорожі та використання технічних засобів гучного мовлення.

На думку суду, такі дії відповідача порушують принцип рівного та неупередженого ставлення органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, державних та комунальних підприємств, закладів, установ, організацій, їх посадових та службових осіб до кандидатів, партій (організацій партій) - суб`єктів відповідного виборчого процесу.

Оскаржуваними діями відповідач не забезпечив однакові умови для проведення передвиборної агітації кандидатам до одного і того самого органу місцевого самоврядування.

Відповідно до ч. 8 ст. 51 ВК України, у разі якщо будинок (приміщення) незалежно від форми власності було надано для проведення публічного заходу чи передвиборної агітації за одного кандидата, партію (організацію партії), власник (володар, користувач) цього будинку (приміщення) не має права відмовити в його наданні на тих самих умовах іншому кандидату, іншій партії (організації партії). Зазначена вимога не стосується приміщень, що перебувають у власності чи постійному користуванні кандидатів, партій (організацій партій) - суб`єктів виборчого процесу.

За конкретних обставин у цій справі, суд вважає, що спірні правовідносини мають бути врегульовані за аналогією відповідно до ч. 8 ст. 51 ВК України.

Щодо заперечень відповідача, викладених у відзиві на позовну заяву, що неможливість проведення в одному й тому самому місці одночасно другої мирної акції обумовлена наступним: на обох заходах організатори планують використання технічних засобів гучного мовлення, що унеможливить донесення кандидатами своєї інформації виборцям; пунктом 14 постанови Кабінету Міністрів України від 2.07.2020 року № 641 на територіях з помаранчевим рівнем епідеміологічної небезпеки заборонено мирні зібрання участю більш як 20 осіб, суд зазначає таке.

Відповідно до п. 3 ч. Б ст. 38 закону України Про місцеве самоврядування в України , до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать делеговані повноваження: вирішення відповідно до закону питань про проведення зборів, мітингів, маніфестацій і демонстрацій, спортивних, видовищних та інших масових заходів; здійснення контролю за забезпеченням при їх проведенні громадського порядку.

Тому, суд доходить висновку, що відповідач наділений повноваженнями визначити кандидатам місця на площі С. Стребка для проведення своїх запланованих заходів, щоб проведення цих заходів не заважало один одному, з дотриманням карантинних умов та обмежень.

Враховуючи вищевикладені та встановлені обставини, суд доходить висновку, що позовні вимоги позивача про визнання протиправними дії та повідомлення за вих. № 01-016-2698 від 22.10.2020 року, спрямовані на заборону суб`єкту виборчого процесу - регіональній організації Політичної партії Довіряй ділам в Одеській області у здійсненні передвиборчої агітації є частково правомірними та належать задоволенню частково шляхом визнання протиправними дії виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеської області щодо направлення суб`єкту виборчого процесу - регіональній організації Політичної партії Довіряй ділам повідомлення за вих. № 01-016-2698 від 22.10.2020 року та визнання протиправним та скасування повідомлення виконавчого комітету Чорноморської міської ради (місцезнаходження: Одеська обл., м. Чорноморськ, проспект Миру, №33) за вих. № 01-016-2698 від 22.10.2020 року.

Посилання представника відповідача на те, що повідомлення не є актом індивідуальної дії, а тому не може бути скасоване у судовому порядку, відхиляються судом, оскільки за конкретними обставинами у цій справі, вказане повідомлення мало відповідні правові наслідки для позивача, а саме недотримання відповідачем принципу рівності серед кандидатів, що приймають участь у одному виборчому процесі, тому суд вважає, що належним способом захисту прав позивача є визнання протиправним та скасування вказаного повідомлення.

В частині позовних вимог про визнання протиправними дії, спрямовані на заборону у здійсненні передвиборчої агітації, суд доходить висновку, що у задоволенні цих позовних вимог слід відмовити, оскільки матеріалами справи не підтверджено факту заборони у проведенні запланованого заходу.

Як встановлено судом у судовому засіданні представником позивача не заперечується, що позивачем здійснюються підготовчі роботи щодо проведення запланованого заходу 23 жовтня 2020 року о 18.00., відповідачем не подано позов до Одеського окружного адміністративного суду в порядку ст. 280 КАС України про заборону у проведенні регіональної організації Політичної партії Довіряй ділам в Одеській області запланованого заходу 23 жовтня 2020 року о 18.00.

У свою чергу, суд зазначає, що виконавчі комітети місцевих рад, місцеві державні адміністрації здійснюють повноваження щодо організації та контролю за забезпеченням охорони громадської безпеки, громадського порядку під час проведення мирних зібрань, а органи поліції - безпосередньо забезпечують громадський порядок, безпеку дорожнього руху, безпеку громадян тощо на таких заходах.

На судовому засіданні представник відповідача підтвердив, що органи поліції повідомлені про проведення запланованих заходів.

Щодо позовних вимог: вважати виконавчий комітет Чорноморської міської ради таким що повідомлений належним чином про проведення масових заходів 23.10.2020 р. із 18.00. до 22.00. на території площі Станіслава Стребко у м. Чорноморськ Одеського району Одеської області регіональною організацієюПолітичної партії Довіряй ділам в Одеській області; вважати регіональну організацію Політичної партії Довіряй ділам в Одеській області такою, що має право проведення масових заходів, суд зазначає, що у задоволенні вказаних вимог слід відмовити, з огляду на таке.

Так, виходячи з положень Конституції України, мирні зібрання є одним із засобів відстоювання людиною і громадянином своїх прав, свобод та інтересів у демократичному суспільстві. Право громадян на свободу мирних зібрань в Україні гарантується та захищене державою, яка зобов`язана забезпечити його ефективну реалізацію. Здійснення цього права не підлягає жодним обмеженням, крім випадків установлених законом в інтересах національної безпеки та громадського порядку з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров`я населення або захисту прав і свобод інших людей.

Законодавством встановлений порядок проведення реалізації прав громадян на мирні зібрання, мітинги, походи і демонстрації, який не потребує від суб`єктів, які мають намір провести вказані заходи, отримувати будь-якій дозвіл від органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування. Проте реалізація таких прав буде правомірною лише за умови завчасного сповіщення органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування про проведення зазначених мирних зібрань, мітингів, походів і демонстрацій, та відсутності судового рішення про обмеження прав на реалізацію цих прав.

Суд встановив, що позивач завчасно сповістив відповідача про проведення масових заходів, що не заперечується відповідачем, а тому відсутні правові підстави для задоволення позовних вимог про встановлення факту повідомлення відповідача.

Щодо того, що позивач має право проведення масових заходів, суд зазначає, що відповідачем теж вказане право позивача не порушене та не заборонено на проведення запланованого заходу.

Відповідно до ч.ч. 1,2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Оцінюючи наведені докази, суд доходить висновку, що відповідач частково не довів правомірнсть своїх дій, а тому позовні вимоги належать задоволенню частково.

Суд встановив, що при зверненні до суду з даним позовом Регіональною організацією політичної партії Довіряй Ділам в Одеській області сплачено судовий збір в розмірі 2102 грн.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

За таких підстав, відповідно до ст. 139 КАС України, належить стягненню за рахунок бюджетних асигнувань на користь позивача сплачений судовий збір в розмірі 2102,00 грн.

У зв`язку з тим, що судові витрати пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз в цій справі відсутні, жодні судові витрати не належать стягненню з позивача на користь відповідача.

Керуючись ст. ст. 6, 12, 72, 77,90, 139, 246, 255,273,275, 278 КАС України, суд -

В И Р І Ш И В:

Позовну заяву Регіональної організації Політичної партії Довіряй ділам в Одеській області (код ЄДРПОУ 26133326, місцезнаходження: 65039, м. Одеса, вул. Транспортна, буд. 10, кв. 12) до Виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеської області (місцезнаходження: Одеська обл., м. Чорноморськ, проспект Миру, №33) про визнання протиправними дій та повідомлення за вих. № 01-016-2698 від 22.10.2020 року спрямовані на заборону суб`єкту виборчого процесу - регіональній організації Політичної партії Довіряй ділам в Одеській області у здійсненні передвиборчої агітації та зобов`язання здійснити певні дії, - задовольнити частково.

Визнати протиправними дії Виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеської області (місцезнаходження: Одеська обл., м. Чорноморськ, проспект Миру, №33) щодо направлення суб`єкту виборчого процесу - регіональній організації Політичної партії Довіряй ділам повідомлення за вих. № 01-016-2698 від 22.10.2020 року.

Визнати протиправним та скасувати повідомлення виконавчого комітету Чорноморської міської ради Одеської області (місцезнаходження: Одеська обл., м. Чорноморськ, проспект Миру, №33) за вих. № 01-016-2698 від 22.10.2020 року.

В іншій частині позовних вимог - відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Чорноморської міської ради Одеської області (код ЄДРПОУ 25932851, місцезнаходження: Одеська обл., м. Чорноморськ, проспект Миру, №33) на користь Регіональної організації Політичної партії Довіряй ділам в Одеській області (код ЄДРПОУ 26133326, місцезнаходження: 65039, м. Одеса, вул. Транспортна, буд. 10, кв. 12) судовий збір у розмірі 2102 грн. (дві тисячі сто дві гривні 00 копійок).

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в строки, встановлені ст. 278 КАС України.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України.

Суддя Л.Р. Юхтенко

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.10.2020
Оприлюднено25.10.2020
Номер документу92379208
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/11155/20

Постанова від 24.10.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Ухвала від 23.10.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Ухвала від 23.10.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Рішення від 23.10.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 22.10.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні