Рішення
від 15.10.2020 по справі 440/3448/20
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 жовтня 2020 року м. ПолтаваСправа № 440/3448/20

Полтавський окружний адміністративний суд у складі судді Слободянюк Н.І.,

за участю:

секретаря судового засідання - Дубінчина О.М.,

представника позивача - Наливайка Є.О.,

представника відповідача - Дудника В.І.,

розглянувши у судовому засіданні за правилами загального позовного провадження справу за адміністративним позовом Приватного підприємства "Альф" до Дніпровської митниці Держмитслужби про визнання протиправними та скасування картки відмови та рішення, -

В С Т А Н О В И В:

Приватне підприємство "Альф" /далі - позивач, ПП "Альф"/ звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Дніпровської митниці Держмитслужби /далі - відповідач/ про визнання протиправними та скасування картки відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №UA110320/2020/00168 та рішення про визначення коду товару №КТ-UA110000-0091-2020 від 10 червня 2020 року /а.с.1-3/.

Позов обґрунтований тим, що позивачем подано митну декларацію №UA110320/2020/006235 на товар "апарат газованої води Aquatic Bar без пристроїв збирання оплати (вмонтованих платіжних систем) 10 шт., нові" за кодом товару УКТ ЗЕД товарної позиції 8419. Відповідачем винесено рішення про визначення коду товару №КТ-UA110000-0091-2020 від 10 червня 2020 року та картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №UA110320/2020/00168 у зв`язку з віднесенням позивачем ввезеного товару до товарної позиції УКТ ЗЕД 8419, а не 8476 як товару, який має конструйовані отвори для встановлення монето- та банкнотоприймачів, ємності для забору монет. Вказані рішення та картку позивач вважає протиправними та такими, що підлягають скасуванню, оскільки позивачем визначено код УКТ ЗЕД ввезеного товару апарат газованої води Aquatic Bar без пристроїв збирання оплати (вмонтованих платіжних систем) за товарною позицією 8419 відповідно до Пояснень до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, затверджених наказом Фіскальної служби України №401 від 09 червня 2015 року. В той час як відповідно до пояснень до товарної позиції 8476, яка визначена відповідачем для ввезеного товару згідно рішення про визначення коду товару №КТ-UA110000-0091-2020 від 10 червня 2020 року, до товарної позиції 8476 не включаються автомати для видавання гарячих або холодних напоїв без пристроїв для збирання оплати (товарна позиція 8419).

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 06 липня 2020 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче засідання, а ухвалою від 26 серпня 2020 року продовжено строк підготовчого провадження.

Відповідач позов не визнав та у відзиві на позовну заяву /а.с.35-52/ та додаткових поясненнях /а.с.150-151/ зазначив, що під час здійснення митного контролю за МД №UA110320/2020/006235 було опрацьовано надані декларантом документи та у зв`язку зі складним випадком класифікації товару відповідно до Порядку виконання митних формальностей при здійсненні митного оформлення товарів із застосуванням митної декларації на бланку документа єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом Міністерства фінансів України №631 від 30 травня 2012 року, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 10 серпня 2012 року за №1360/21672, направлений запит № UA110320/2020/76 від 10 червня 2020 року до спеціального підрозділу митниці. За результатами розгляду цього запиту Дніпровською митницею Держмитслужби прийнято рішення про визначення коду товару №КТ-UA110000-0091-2020 від 10 червня 2020 року, згідно якого код товарної позиції згідно з УКТ ЗЕД ввезеного позивачем товару належить зазначати 8476210000. Відповідно до товаросупровідних та комерційних документів, поданих позивачем разом із МД №UA110320/2020/006235 ввезені апарати є торгівельними апаратами Aquatic Bar для продажу газованої води, які мають технологічні місця для встановлення купюроприймачів та монетоприймачів (платіжних систем) та можливість їх з`єднання з відповідним функціональним блоком автомату, а відтак такий товар не може класифікуватися згідно товарної позиції УКТ ЗЕД 8419 та відноситься до товарної позиції 8476 як торгівельний автомат, що призначений для монетарного обміну між покупцем та машиною з метою отримання продукту. Посилання позивача на експертне дослідження Полтавської торгово-промислової палати №В-345 від 22 червня 2020 року є безпідставним, оскільки до повноважень Полтавської ТПП не віднесено проведення експертиз з питання класифікації товару за кодом УКТ ЗЕД.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 29 вересня 2020 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті.

У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги позивача та просив їх задовольнити, а представник відповідача проти позову заперечував з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву та додаткових поясненнях, та просив у задоволенні позову відмовити.

Заслухавши вступне слово представників сторін та дослідивши письмові докази, суд встановив такі обставини та відповідні до них правовідносини.

Приватне підприємство "Альф" зареєстроване як юридична особа в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за кодом ЄДРПОУ 30152400 /а.с. 5/.

23 січня 2020 року між приватним підприємцем ОСОБА_1 (Російська Федерація) (постачальник) та Приватним підприємством "Альф" (Україна) (покупець) укладено договір поставки №ИП20-11 /а.с.6-9/, згідно із пунктами 1.1, 1.3, 3,6 якого постачальник зобов`язується в строк, встановлений пунктом 2.1 даного договору, поставити, а покупець - оплатити і прийняти товар у відповідності до специфікації, товаросупровідних документів, які є невід`ємною частиною цього договору; в товаросупровідних документах (накладній, рахунку-фактурі) фіксуються найменування, кількість та ціна товару; всі товаросупровідні документи є невід`ємною частиною договору; валюта договору та платежу - російський рубль.

Відповідно до специфікації від 23 січня 2020 року до договору №ИП20-10 від 23 січня 2020 року /а.с. 10/ продавець зобов`язується поставити, а покупець прийняти товар: автомат газованої води Aquatic Bar (без платіжних систем), виробництво Росія, у кількості 10 штук за ціною 199129,60 рублів за 1 одиницю товару; загальна вартість товару - 1991296,00 рублів.

З метою митного оформлення товару, придбаного за вищевказаним договором, представником декларанта, Приватним підприємством "БФ ВІКТОРІ", подано до Дніпровської митниці Держмитслужби митну декларацію №UA110320/2020/006235 /а.с.53-54/, у графі 31 Опис товару якої зазначено товар: обладнання для підприємств та закладів громадського харчування - апарат газованої води Aquatic Bar 10 шт, без пристроїв збирання оплати (вмотивованих платіжних систем), нові. Номінальна напруга 220В/50ГЦ. Потужність 0,7 кВТ, в комплекті згідно паспорта та додатково укомплектовані пристроєм GSM-модем та селектором бутилі для автоматизованої роботи - 19л, згідно заявки покупця. Серійні номери 253-262. Виробник: ТОВ Вендпром ; у графі 33 Код товару МД №UA110320/2020/006235 декларантом зазначено 84198998 .

До вказаної митної декларації декларантом надавалися наступні документи /а.с.6-14, 60-79, 159-163/: пакувальний лист б/н від 03 червня 2020 року; рахунок-фактура (інвойс) №15 від 23 січня 2020 року; автотранспортна накладна №444210 від 03 червня 2020 року; декларація про походження товару №15 від 23 січня 2020 року; банківський платіжний документ, що стосується товару, №3 від 31 січня 2020 року; зовнішньоекономічний договір (контракт) купівлі-продажу товарів №ИП20-11 від 23 січня 2020 року; доповнення до зовнішньоекономічного договору (контракту) №1 від 23 січня 2020 року; договір про надання послуг брокера №11 від 23 липня 2013 року; інформація про позитивні результати державних видів контролю при застосуванні Порядку інформаційного обміну між органами доходів і зборів №5531088 від 06 червня 2020 року; акт індивідуального догляду №1657/13/7-5 від 09 червня 2020 року; довідка роз`яснення №45 від 03 червня 2020 року; заявка №3 від 22 січня 2020 року; технічна документація від 09 червня 2020 року; митна декларація країни відправлення №10102072/030420/0001426 від 03 квітня 2020 року.

За результатами перевірки митної декларації №UA110320/2020/006235 Дніпровською митницею Держмитслужби на підставі положень Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТЗЕД), викладеної у додатку до Закону України №674-ІХ від 04 червня 2020 року Про Митний тариф України , пояснень до УКТЗЕД, затверджених наказом Державної фіскальної служби №256 від 14 липня 2015 року, фотографій, правил 1 та 5 прийнято рішення про визначення коду товару №КТ-UA110000-0091-2020 від 10 червня 2020 року /а.с. 58-59/, в якому зроблено висновок про необхідність зазначення у графі 31 Опис товару наступних відомостей: автомати газованої води Aquatic Bar (без платіжної системи), нові, 10 шт. Автомати поставляються в некомплектованому вигляді (без платіжної системи), мають конструктивні отвори для встановлення монето- та банкното-приймачів, ємності для збору монет, з наявним охолоджуючим пристроєм, який працює на холодагенті R22; додатково укомплектовані GSM-модемом та селектором бутилі для автономної роботи - 19 л; призначені для автоматизованої торгівлі штучним товаром (газована вода з сиропом - 4 найменування, без сиропу 1 найменування) , та у графі 33 Код товару - 8476210000.

Також Дніпровською митницею Держмитслужби винесено картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №UA110320/2020/00168 /а.с.60-61/, якою повідомлено про відмову у митному оформленні (випуску) товарів з причини порушення вимоги статей 257, 266 МКУ та Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом Міністерства фінансів України №651 від 30 травня 2012 року, в частині заповнення граф 31, 33 митної декларації, а саме: невірно зазначено код та опис товару згідно рішення про визначення коду товару №КТ-UA110000-0091-2020 від 10 червня 2020 року та акту проведення митного огляду № UA110320/2020/6235 від 10 червня 2020 року. Складено протокол про порушення митних правил №0179/11000/20 від 11 червня 2020 року.

Не погодившись з рішенням Дніпровської митниці Держмитслужби про визначення коду товару №КТ-UA110000-0091-2020 від 10 червня 2020 року та карткою відмови у прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів і транспортних засобів комерційного призначення Дніпровської митниці Держмитслужби №UA110320/2020/00168, позивач звернувся до суду з цим адміністративним позовом.

Надаючи оцінку встановленим обставинам та доводам учасників справи, викладеним у заявах по суті, суд виходить з наступного.

Відносини з приводу митного контролю та митного оформлення товарів, що переміщуються через митний кордон України, регулюються положеннями Митного кодексу України від 13 березня 2012 року №4495-VI /далі - МК України/.

Відповідно до частини першої статті 248 МК України митне оформлення розпочинається з моменту подання митному органу декларантом або уповноваженою ним особою митної декларації або документа, який відповідно до законодавства її замінює, та документів, необхідних для митного оформлення, а в разі електронного декларування - з моменту отримання митним органом від декларанта або уповноваженої ним особи електронної митної декларації або електронного документа, який відповідно до законодавства замінює митну декларацію.

За змістом частини першої статті 257 МК України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Підпунктами а - г пункту 5 частини восьмої вказаної статті встановлено, що митне оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення здійснюється митними органами на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених цим Кодексом для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться відомості, у тому числі у вигляді кодів, щодо відомостей про товари: а) найменування; б) звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар; в) торговельна марка та виробник товарів (за наявності у товаросупровідних та комерційних документах); г) код товару згідно з УКТ ЗЕД.

Згідно з частинами першою, другою та четвертою статті 67 МК України Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів та затверджується законом про Митний тариф України. В УКТ ЗЕД товари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними підпозиціями, найменування і цифрові коди яких уніфіковано з Гармонізованою системою опису та кодування товарів. Структура десятизнакового цифрового кодового позначення товарів в УКТ ЗЕД включає код групи (перші два знаки), товарної позиції (перші чотири знаки), товарної підпозиції (перші шість знаків), товарної категорії (перші вісім знаків), товарної підкатегорії (десять знаків).

Положеннями частин першої - п`ятої та сьомої статті 69 МК України передбачено, що товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД.

Митні органи здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД.

На вимогу посадової особи митного органу декларант або уповноважена ним особа зобов`язані надати усі наявні відомості, необхідні для підтвердження заявлених ними кодів товарів, поданих до митного оформлення, а також зразки таких товарів та/або техніко-технологічну документацію на них.

У разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів митний орган має право самостійно класифікувати такі товари.

Під складним випадком класифікації товару розуміється випадок, коли у процесі контролю правильності заявленого декларантом або уповноваженою ним особою коду товару виникають суперечності щодо тлумачення положень УКТ ЗЕД, вирішення яких потребує додаткової інформації, спеціальних знань, проведення досліджень тощо.

Рішення митних органів щодо класифікації товарів для митних цілей є обов`язковими. Такі рішення оприлюднюються у встановленому законодавством порядку. У разі незгоди з рішенням митного органу щодо класифікації товару декларант або уповноважена ним особа має право оскаржити це рішення до органу вищого рівня відповідно до глави 4 цього Кодексу або до суду.

Порядок роботи відділу митних платежів, підрозділу митного оформлення митного органу та митного поста при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України, який затверджений наказом Міністерства фінансів України №650 від 30 травня 2012 року, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 02 липня 2012 року за №1085/21397 /далі - Порядок №650/, визначає порядок роботи відділу митних платежів (далі - ВМП), підрозділу митного оформлення (далі - ПМО) та митного поста під час здійснення контролю правильності класифікації товарів, прийняття попередніх рішень про класифікацію товарів та рішень про визначення коду товару, здійснення митних процедур, пов`язаних з контролем правильності класифікації товарів при митному контролі та оформленні товарів, що переміщуються через митний кордон України (далі - товари), порядок взаємодії з іншими структурними підрозділами митного органу при вирішенні питань класифікації товарів, а також здійснення оформлення та реєстрації рішень, надання звітності та інші питання роботи ВМП, ПМО, митного поста у напрямі класифікації товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (далі - УКТ ЗЕД).

У пункті 3 розділу І Порядку №650 визначено, що класифікація товару - класифікація товару - визначення коду товару відповідно до вимог Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД, передбачених Законом України "Про Митний тариф України" (далі - Основні правила інтерпретації УКТ ЗЕД), з урахуванням Пояснень до УКТ ЗЕД, рішень Комітету з Гармонізованої системи опису та кодування товарів Всесвітньої митної організації, методичних рекомендацій щодо класифікації окремих товарів згідно з вимогами УКТ ЗЕД, розроблених центральним органом виконавчої влади у сфері митної справи на виконання статті 68 Кодексу, до початку переміщення товару через митний кордон України, під час митного оформлення та після завершення митного оформлення; контроль правильності класифікації товарів - перевірка правильності опису товару та відповідного йому коду в митній декларації вимогам Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД під час проведення процедур його митного контролю та митного оформлення; рішення про визначення коду товару (далі - Рішення) - документ установленої форми, який оформлюється посадовими особами ВМП, уповноваженими особами ПМО чи митного поста у разі необхідності прийняття рішення про класифікацію товарів.

Згідно з пунктами 1, 2 розділу ІІІ Порядку №650 декларант або уповноважена ним особа класифікує товари згідно з УКТ ЗЕД при їх декларуванні відповідно до статті 69 Митного кодексу України, а посадові особи ПМО чи митного поста, ВМП здійснюють контроль правильності класифікації товарів під час проведення митних формальностей при митному оформленні товарів. Обсяг контролю, достатнього для забезпечення додержання правил класифікації товарів при митному оформленні, визначається на основі результатів застосування системи управління ризиками.

Пунктом 4 розділу ІІІ Порядку №650 встановлено, що контроль правильності класифікації товарів здійснюється, зокрема, шляхом перевірки відповідності, зокрема опису товару в митній декларації процедурі декларування згідно з вимогами статті 257 Кодексу; відомостей про товар та коду товару згідно з УКТ ЗЕД, заявлених у митній декларації, відомостям про товар (найменування, опис, визначальні характеристики для класифікації товарів тощо), зазначеним у наданих для митного контролю документах, шляхом перевірки дотримання вимог Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД, з врахуванням Пояснень до УКТ ЗЕД, рекомендацій, розроблених центральним органом виконавчої влади у сфері митної справи відповідно до вимог статті 68 Кодексу.

Пунктом 11 розділу ІІІ Порядку №650 передбачено, що у разі виникнення складного випадку класифікації товару ПМО або митним постом готується запит до ВМП у паперовому або електронному вигляді. Запит має бути обґрунтований і містити такі відомості: причина подання запиту до ВМП, позиція ПМО чи митного поста з відповідного питання класифікації товару та пропозиції щодо запропонованого коду товару згідно з УКТ ЗЕД. У разі надання ПМО або митним постом такого запиту до ВМП у паперовому вигляді разом із запитом передаються завірені штампом "Під митним контролем" оригінали або копії: митної декларації, згідно з якою заявлено товар до митного контролю та митного оформлення; документів, наданих разом з митною декларацією; акта про проведення митного огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу (у разі його проведення); акта про взяття проб (зразків) товарів (оригінал і копія) у разі проведення взяття проб і зразків. У разі надання ПМО чи митним постом такого запиту до ВМП в електронному вигляді запит та перелічені вище документи передаються за формою АСМО.

Відповідно до положень пунктів 13 та 14 вказаного розділу класифікація товарів за запитами ПМО або митного поста здійснюється посадовими особами ВМП на основі документів та відомостей, які передаються до ВМП разом із запитом.

Рішення приймається посадовими особами ВМП або уповноваженими особами ПМО чи митного поста на підставі встановлених характеристик товару, які є визначальними для класифікації товару, згідно з Основними правилами інтерпретації УКТ ЗЕД. У пункті 4 Рішення "Висновок" зазначаються встановлений десятизначний код товару згідно з УКТ ЗЕД та опис товару відповідно до відомостей, які мають міститись у графах 31 та 33 митної декларації. При цьому у разі відсутності зміни коду товару згідно з УКТ ЗЕД Рішення не приймається. Якщо посадовими особами ВМП, уповноваженими особами ПМО чи митного поста приймається Рішення, яке не відповідає інформації, заявленій декларантом у митній декларації, то ця митна декларація не може використовуватися для митного оформлення класифікованого товару.

З матеріалів справи вбачається, що до Дніпровської митниці Держмитслужби позивачем подано митну декларацію №UA110320/2020/006235 /а.с.53-54/, у графі 33 Код товару якої декларантом зазначено код товару згідно УКТЗЕД 84198998 стосовно товару: обладнання для підприємств та закладів громадського харчування - апарат газованої води Aquatic Bar 10 шт, без пристроїв збирання оплати (вмотивованих платіжних систем), нові. Номінальна напруга 220В/50ГЦ. Потужність 0,7 кВТ, в комплекті згідно паспорта та додатково укомплектовані пристроєм GSM-модем та селектором бутилі для автоматизованої роботи - 19л, згідно заявки покупця. Серійні номери 253-262. Виробник: ТОВ Вендпром (графа 31) .

Під час перевірки правильності класифікації товарів за митною декларацією Дніпровською митницею Держмитслужби прийнято рішення про визначення коду товару №КТ-UA110000-0091-2020 від 10 червня 2020 року /а.с. 58-59/, згідно якого у графі 33 Код товару митної декларації слід було вказувати код товару - 8476210000.

З огляду на викладене, між сторонами наявний спір щодо визначення коду товарної позиції УКТ ЗЕД товару, ввезеного позивачем згідно митної декларації №UA110320/2020/006235, а саме: віднесення товару автомати газованої води Aquatic Bar (без платіжної системи), нові, 10 шт. до товарних позицій УКТ ЗЕД 8419 чи 8476 .

Вирішуючи питання щодо правильного визначення товарної позиції УКТ ЗЕД ввезеного позивачем товару, суд виходить з наступного.

Відповідно до положень Основних правил інтерпретації УКТЗЕД Митного тарифу України, встановленого Законом України "Про Митний тариф України" № 584-VII від 19 вересня 2013 року, та Пояснень до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, затвердженого наказом Державної фіскальної служби України від 09 червня 2015 року № 401 (в редакції, чинній до 14 липня 2020 року), класифікація товарів в Українській класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності повинна здійснюватися за такими правилами:

ПРАВИЛО 1: Назви розділів, груп та підгруп наводяться лише для зручності користування. Для юридичних цілей класифікація товарів проводиться виходячи з найменувань товарних позицій і відповідних приміток до розділів чи груп і, якщо такі тексти назв та примітки не вимагають іншого, відповідно до таких положень.

Пояснення: I. УКТЗЕД являє собою систематизований перелік товарів міжнародної торгівлі. Ці товари згруповані в ній у розділи, групи і підгрупи, які мають назви, що вказують у гранично стислій формі категорії чи типи охоплюваних товарів. Проте в багатьох випадках у розділі чи групі класифікується така різноманітність і кількість товарів, що всіх їх неможливо охопити чи перелічити конкретно в назвах. II. Правило 1 тому починається зі застереження, що ці назви наводяться "лише для зручності використання в роботі". Отже, вони не надають класифікації юридичної сили. III. Друга частина цього Правила говорить про те, що класифікацію слід проводити: а) відповідно до назв товарних позицій і відповідних приміток до розділів чи груп, б) якщо в цих назвах чи Примітках не застережене інше , то відповідно до положень Правил 2, 3, 4 і 5, де це прийнятно. IV. Положення III а) є очевидним, і багато товарів класифікуються в УКТЗЕД без подальшого звернення до Правил інтерпретації (наприклад, живі коні (товарна позиція 0101), фармацевтичні товари, застережені в Примітці 4 до групи 30 (товарна позиція 3006). V. У положенні III б) вираз "якщо в цих назвах чи Примітках не застережене інше" цілком недвозначно означає, що тексти назв товарних позицій і Примітки до розділів чи груп є пріоритетними, тобто враховуються в першу чергу для класифікації товару. Наприклад, у Примітках до групи 31 ставиться умова, що до певних товарних позицій відносяться лише визначені товари. Отже, ці товарні позиції не можуть бути розширені для того, щоб включити в них товари, які інакше могли б потрапити до них відповідно до Правила 2 б).

ПРАВИЛО 2: а) будь-яке посилання у найменуванні товарної позиції на будь-який товар стосується також некомплектних чи незавершених товарів, за умови, що вони мають основні характеристики комплектних чи завершених товарів. Це Правило застосовується при посиланні на комплектний чи завершений товар (чи такий, що класифікується як комплектний чи завершений згідно з цим Правилом), поданий незібраним чи розібраним ; б) будь-яке посилання у найменуванні товарної позиції на будь-який матеріал чи речовину стосується також сумішей або сполучень цього матеріалу чи речовини з іншими матеріалами чи речовинами. Будь-яке посилання на товар з певного матеріалу чи речовини розглядається як посилання на товари, які повністю або частково складаються з цього матеріалу чи речовини. Класифікація товарів, які складаються більше ніж з одного матеріалу чи речовини, проводиться відповідно до Правила 3.

Пояснення: ПРАВИЛО 2 а) (некомплектні чи незавершені товари) : I. Перша частина Правила 2 а) розширює зміст будь-якої товарної позиції, до якої відноситься конкретний товар, для включення в неї не тільки комплектного виробу, але і некомплектного чи незавершеного виробу, за умови, що в поданому вигляді цей виріб має основні властивості комплектного чи готового виробу. II. Положення цього Правила також поширюються на заготовки , якщо вони не виділені в конкретну товарну позицію. Термін "заготовка" означає виріб, не готовий для безпосереднього використання, що має приблизну форму або контури готового виробу чи частини, і який може бути використаний, крім виняткових випадків, лише для дороблення в готовий виріб чи частину. Напівфабрикати, що ще не мають властивої форми готових виробів (такі як прутки, диски, труби і т.д.), не розглядаються як "заготовки". III. Беручи до уваги зміст товарних позицій розділів I-IV, цю частину Правила, звичайно, не застосовують до товарів цих розділів. Деякі випадки, що підпадають під це Правило, згадуються в Загальних положеннях до розділів чи груп (наприклад, розділ XVI та групи 61, 62, 86, 87 і 90).

ПРАВИЛО 2 а) (товари, подані нескладеними чи розібраними ): V. Друга частина Правила 2 а) передбачає, що комплектні чи завершені (готові) вироби, подані нескладеними чи розібраними, класифікуються в тих же товарних позиціях, що і складені вироби. Таке подання товарів, звичайно, пов`язане з вимогами пакування, вантажно-розвантажувальних робіт (операцій) чи транспортування. VI. Це Правило також стосується некомплектних чи незавершених виробів, поданих розібраними чи нескладеними, за умови, що вони розглядаються як комплектні чи завершені виробництвом вироби згідно з першою частиною цього Правила. VII. Відповідно до цього Правила, термін "товари, подані нескладеними чи розібраними" означає вироби, компоненти яких повинні складатися за допомогою простих кріпильних виробів (ґвинтів, гайок, болтів та ін.) або, наприклад, клепанням чи зварюванням, за умови, що для цього потрібні лише прості складальні операції. Нескладені компоненти виробу, що перевищують ту кількість, яка потрібна для складання цього виробу, потрібно класифікувати окремо. VIII. Випадки, що підпадають під дію цього Правила, згадані в Загальних положеннях до розділів чи груп (наприклад, розділ XVI та групи 44, 86, 87 і 89). IX. Беручи до уваги зміст товарних позицій розділів I-VI, цю частину Правила, звичайно, не застосовують до товарів цих розділів.

ПРАВИЛО 2 б) (суміші та сполучення матеріалів чи речовин): Х. Правило 2 б) стосується сумішей і сполучень матеріалів чи речовин та товарів, виготовлених із двох або більше матеріалів чи речовин. Воно стосується товарних позицій, в яких вказується матеріал чи речовина (наприклад, товарна позиція 0503 - кінський волос), та товарних позицій, в яких вказується товар з конкретного матеріалу чи речовини (наприклад, товарна позиція 4503 - вироби з натуральної пробки). Слід зазначити, що це Правило застосовується лише в тому випадку, якщо в цих товарних позиціях чи Примітках до розділів чи груп не застережене інше (наприклад, товарна позиція 1503 - лярд-стеарин, незмішаний ). Готові суміші, описані як такі в Примітках до розділів чи груп або в товарній позиції, слід класифікувати відповідно до Правила 1. XI. Суть цього Правила є в розширенні будь-якої товарної позиції стосовно матеріалу чи речовини, включаючи суміші або сполучення цього матеріалу чи речовини з іншими матеріалами чи речовинами. Дія цього Правила також у розширенні будь-якої товарної позиції стосовно товарів, виготовлених з цього матеріалу чи речовини, включаючи товари, виготовлені частково з цього матеріалу чи речовини. XII. Це однак розширює товарну позицію не настільки, щоб включати в неї товари, які відповідно до Правила 1 не можна розглядати як такі, що відповідають опису в цій товарній позиції; це відбувається тоді, коли добавка іншого матеріалу чи речовини позбавляє ці товари розпізнавальної ознаки тих видів товарів, що згадані в цій товарній позиції. XIII. Як наслідок з цього Правила, суміші і сполучення матеріалів чи речовин та товари, виготовлені з більше ніж одного матеріалу чи речовини, якщо вони, на перший погляд, можуть бути віднесені до двох чи більше товарних позицій, повинні класифікуватися згідно з принципами Правила 3.

ПРАВИЛО 3: У разі коли згідно з Правилом 2 б) або з будь-яких інших причин товари на перший погляд можна віднести до двох або більше товарних позицій, класифікація таких товарів проводиться таким чином: а) перевага надається тій товарній позиції, яка більш конкретно описує товар у порівнянні з найменуваннями товарних позицій, що дають більш загальний опис. Однак, коли кожна з двох або більше товарних позицій стосується лише частини матеріалів чи речовин, які входять до складу суміші чи багатокомпонентного товару, або лише до окремих частин товарів, що надходять у продаж у наборі, призначеному для роздрібної торгівлі, тоді ці товарні позиції розглядаються рівнозначними щодо цього товару, навіть якщо одна з них має повніший або більш точний опис товару; б) суміші, багатокомпонентні вироби, які складаються з різних матеріалів або вироблені з різних компонентів, і товари, що надходять у продаж у наборах для роздрібної торгівлі, класифікація яких не може проводитися відповідно до Правила 3 а), класифікуються відповідно до матеріалу чи складових, які визначають основний характер цих товарів, за умови, що цей критерій можна застосувати; в) товари, класифікацію яких не можна провести відповідно до Правила 3 а) або 3 б), класифікуються у товарній позиції з найбільшим порядковим номером серед товарних позицій, які розглядаються.

Пояснення: I. Це Правило передбачає три методи класифікації товарів, які , на перший погляд, можуть бути віднесені до двох чи більше товарних позицій, або згідно з умовами Правила 2 б), або за будь-якої іншої причини. Ці методи застосовуються в тій послідовності, в якій вони наведені в цьому Правилі. Отже, Правило 3 б) застосовується лише тоді, коли Правило 3 а) не підходить для класифікації, а якщо й Правила 3 а) та 3 б) не підходять, то застосовується Правило 3 в). Отже, черговість застосування методів класифікації така: а) точний опис товару; б) розпізнавальна ознака; в) товарна позиція, що йде останньою в порядку зростання кодів. II. Це Правило може застосовуватися лише за умови, що в текстах товарних позицій або в Примітках до розділів чи груп не зазначене інше. Наприклад, Примітка 4 б) до групи 97 вимагає, щоб товари, що підходять за описом як до товарних позицій 9701- 9705, так і до товарної позиції 9706, класифікувалися в одній з попередніх товарних позицій. Такі товари повинні класифікуватися відповідно до Примітки 4 б) до групи 97, а не відповідно до цього Правила.

ПРАВИЛО 3 а): III. Перший метод класифікації наводиться в Правилі 3 а), відповідно до якого товарній позиції, що забезпечує найбільш конкретний опис товарів, надається перевага перед товарною позицією, що дає більш загальний опис. IV. Недоцільно встановлювати жорсткі правила, відповідно до яких можна визначити, чи дає одна товарна позиція більш конкретний опис товару, ніж інша, але в цілому слід зазначити, що: а) товар більш конкретно характеризується за його назвою, ніж за назвою групи товарів (наприклад, електробритви і машинки для стрижки волосся з умонтованим електродвигуном включені в товарну позицію 8510, а не в товарну позицію 8508 як ручні електромеханічні інструменти чи в товарну позицію 8509 як електромеханічні побутові апарати з умонтованим електродвигуном); б) якщо товари відповідають опису, що більш чітко ідентифікує їх, то цей опис є конкретнішим ніж той, за яким ідентифікація менш повна. Прикладами останньої категорії товарів є: 1) текстильні килимки для салону автомобіля слід класифікувати не як частини та пристрої для автомобіля в товарній позиції 8708, а в товарній позиції 5703, де вони більш точно описані як килими; 2) не укладене в раму безпечне скло зі зміцненого (загартованого) чи багатошарового скла певної форми для застосування в літаках слід класифікувати не в товарній позиції 8803 як частину виробів товарної позиції 8801 чи 8802, а в товарній позиції 7007, де воно більш точно описано як безпечне скло. V. Але якщо в двох чи більше товарних позиціях згадується лише частина матеріалів чи речовин, що входять до складу сумішей чи багатокомпонентних виробів, або лише частина виробів у наборі для роздрібної торгівлі, то ці товарні позиції слід розглядати як рівнозначні конкретні описи цих товарів, навіть якщо одна з них дає більш повний і конкретний опис, ніж інші. У таких випадках класифікація товарів повинна здійснюватися за Правилом 3 б) чи 3 в).

ПРАВИЛО 3 б): VI. Другий метод стосується тільки: i) сумішей; ii) багатокомпонентних товарів, складених з різних матеріалів; iii) багатокомпонентних товарів, складених з різних компонентів; iv) товарів, що входять у набір для роздрібної торгівлі. Він використовується лише в тому разі, якщо Правило 3 а) не прийнятно. VII. У всіх цих випадках товари повинні класифікуватися так, начебто вони складаються лише з матеріалу чи компонента, що надає їм основної розпізнавальної ознаки в тій мірі, в якій цей критерій застосовний. VIII. Основна розпізнавальна ознака (критерій) може визначатися різними чинниками залежно від виду товару. Вона може, наприклад, визначатися природою матеріалу чи компонента, його об`ємом, кількістю, масою, вартістю або роллю, що відіграє цей матеріал чи компонент у використанні товару. IX. Застосовуючи це Правило до багатокомпонентних товарів, виготовлених з різних компонентів, слід брати до уваги не тільки ті товари, в яких ці компоненти приєднані один до одного, утворюючи практично нерозривне ціле, але і товари з роздільними компонентами, за умови, що ці компоненти пристосовані один до одного, доповнюють один одного та узяті разом утворюють одне ціле, що звичайно не дозволяє виставляти їх для продажу як окремі частини. Прикладами останньої категорії товарів є: 1) попільнички, які складаються з підставки, що включає змінну чашу для попелу; 2) стелажі для домашнього зберігання спецій, які складаються зі спеціальної рами (звичайно дерев`яної) і відповідної кількості порожніх місткостей для спецій визначеної форми і розміру. Компоненти таких багатокомпонентних товарів, як правило, укладаються в загальне упакування. Х. Застосовуючи це Правило, слід враховувати, що термін "товари, що надходять у продаж у наборах для роздрібної торгівлі" стосується товарів, які: а) складаються принаймні з двох різних виробів, які, на перший погляд, класифікуються у різних товарних позиціях. З цієї причини, наприклад, шість виделок для фанд`ю не можуть розглядатися як набір з погляду застосування цього Правила; б) складаються з компонентів, зібраних разом з метою задовольнити конкретну потребу чи виконати певну роботу; в) паковані так, що не вимагають перепакування для продажу споживачеві (наприклад, у коробках чи ящиках). Цей термін, отже, означає набори, що складаються, наприклад, з різних харчових продуктів, призначених для використання разом під час приготування готової до вживання страви. Приклади наборів, що можуть класифікуватися відповідно до Правила 3 б): 1. а. Набори, що складаються з бутерброда з яловичиною, з сиром чи без нього в здобній булочці (товарна позиція 1602), упаковані з картопляними чіпсами (смаженими у фритюрі) (товарна позиція 2004): класифікуються в товарній позиції 1602. 1. б. Набори, компоненти яких призначені для спільного використання під час приготування спагеті, що містять пакет сирих спагеті (товарна позиція 1902), маленький пакет тертого сиру (товарна позиція 0406) і маленьку консервну баночку томатного соусу (товарна позиція 2103), упаковані в картонну коробку: класифікуються в товарній позиції 1902. Правило, проте, не поширюється на набори продуктів, упакованих разом, і які складаються, наприклад, з: - банки креветок (товарна позиція 1605), банки гусячої печінки (товарна позиція 1602), банки сиру (товарна позиція 0406), банки бекону скибочками (товарна позиція 1602) і банки ковбасок (товарна позиція 1601); - пляшки спиртного напою товарної позиції 2208 і пляшки вина товарної позиції 2204. Для цих двох прикладів, а також для подібних до них продовольчих наборів кожен продукт слід класифікувати окремо у відповідній йому товарній позиції. 2. Набори для перукаря, що складаються з електричної машинки для стрижки (товарна позиція 8510), гребінця (товарна позиція 9615), пари ножиць (товарна позиція 8213), щітки (товарна позиція 9603) і рушника з тканини (товарна позиція 6302), покладені в шкіряний футляр (товарна позиція 4202), класифікуються в товарній позиції 8510. 3. Креслярські набори, що складаються з лінійки (товарна позиція 9017), дискового калькулятора (товарна позиція 9017), транспортира (товарна позиція 9017), олівця (товарна позиція 9609) і стругачки для олівців (товарна позиція 8214), покладені в пластмасовий пенал (товарна позиція 4202): класифікуються в товарній позиції 9017. Для згаданих вище наборів класифікація проводиться за одним чи декількома разом узятих компонентів, які можуть розглядатися як такі, що надають набору в цілому його основну розпізнавальну ознаку. XI. Це Правило не застосовується до товарів, що складаються з окремо упакованих складових частин, поданих разом, необов`язково в одному загальному упакуванні, у визначених кількісних співвідношеннях для промислового виробництва, наприклад, напоїв.

ПРАВИЛО 3 в): XII. Коли товари неможливо класифікувати відповідно до Правила 3 а) чи 3 б), їх слід класифікувати в останньої за зростанням кодів товарній позиції, серед тих, які в однаковій мірі прийнятні для розгляду під час класифікації цих товарів.

ПРАВИЛО 4: Товари, які не можуть бути класифіковані згідно з наведеними вище Правилами, класифікуються у товарній позиції, яка відповідає найбільш подібним товарам, що розглядаються.

Пояснення: I. Це Правило поширюється на товари, які не можуть бути класифіковані за Правилами 1- 3. Воно передбачає класифікацію цих товарів у товарній позиції, до якої відносяться найбільш подібні до них товари. II. Під час класифікації за Правилом 4, подані товари потрібно зіставити з схожими (аналогічними) товарами для того, щоб визначити ті товари, до яких перші найбільш подібні. Подані товари класифікуються в тій же товарній позиції, що й товари, до яких вони найбільш подібні. III. Схожість (подібність) товарів може залежати від багатьох чинників, таких як вигляд, властива особливість, призначення.

ПРАВИЛО 5: На додаток до наведених Правил для зазначених нижче товарів застосовуються такі правила: а) футляри для фотоапаратів, музичних інструментів, зброї, креслярського приладдя, прикрас, а також подібна тара (упаковка), яка має особливу форму і призначена для зберігання відповідних виробів або наборів виробів, придатних для довготермінового використання, і подана разом з виробами, для яких вона призначена, класифікуються разом з упакованими у них виробами. Однак ця вимога не поширюється на тару (упаковку), яка становить разом з виробами одне ціле і надає останньому істотно інший характер; б) відповідно до зазначеного вище Правила 5 а) пакувальний матеріал та пакувальні контейнери, що поставляються разом з товарами, слід класифікувати разом, якщо вони відносяться до такого типу упаковки, яка використовується для упакування цих товарів. Однак це положення є необов`язковим у разі, коли ці пакувальні матеріали або контейнери придатні для повторного використання.

Пояснення: ПРАВИЛО 5 а) (футляри, коробки та аналогічні контейнери): I. Це Правило поширюється лише на такі контейнери, які: 1) мають особливу форму або підігнані так, щоб містити конкретний виріб чи набір виробів, тобто вони сконструйовані спеціально для конкретного виду виробу. Деякі з контейнерів повторюють форму виробу, який вони містять; 2) придатні для тривалого використання, тобто вони мають таку ж довговічність, як і самі вироби, для яких вони призначені. Ці контейнери служать також для забезпечення збереженості виробів, коли вони не використовуються (наприклад, під час перевезення чи зберігання). Ці критерії відрізняють їх від звичайного упакування; 3) подані разом з виробами, для яких вони призначені, незалежно від того, що самі вироби можуть бути упаковані окремо для зручності транспортування. Подані окремо, ці контейнери класифікують у відповідних їм товарних позиціях; 4) являють собою контейнери такого виду, що звичайно продаються разом з відповідним виробом; 5) не додають цілому основної властивості. II. Прикладами контейнерів, поданих разом з призначеними для них виробами, які слід класифікувати відповідно до цього Правила, є: 1) футляри і коробочки для ювелірних виробів (товарна позиція 7113); 2) футляри для електробритв (товарна позиція 8510); 3) футляри для біноклів і телескопів (товарна позиція 9005); 4) футляри та чохли для музичних інструментів (наприклад, товарна позиція 9202); 5) футляри та чохли для зброї (наприклад, товарна позиція 9303). III. Прикладами контейнерів, що не підпадають під це Правило, є такі контейнери як срібна чайниця з вмістом чи декоративна керамічна вазочка, що містить солодощі.

ПРАВИЛО 5 б) (пакувальні матеріали і пакувальні контейнери): IV. Це Правило регулює класифікацію пакувальних матеріалів і пакувальних контейнерів, звичайно використовуваних для пакування товарів, до яких вони відносяться. Однак це положення не діє в тих випадках, коли ці пакувальні матеріали або пакувальні контейнери явно можуть бути використані повторно, наприклад, деякі стальні чи залізні балони, цистерни для стиснутого чи скрапленого газу. V. Це Правило другорядне щодо Правила 5 а), тому класифікацію чохлів, футлярів та їм подібних контейнерів, згаданих у Правилі 5 а), слід проводити відповідно до цього Правила.

ПРАВИЛО 6: Для юридичних цілей класифікація товарів у підпозиціях будь-якої товарної позиції проводиться відповідно до назви підпозицій і приміток, які стосуються підпозицій, а також вищезазначених Правил, за умови, що порівнювати можна лише підпозиції одного рівня. У цілях цього Правила також можуть застосовуватися відповідні примітки до розділів та груп, якщо не обумовлено інше.

Пояснення: I. Правила 1- 5, згадані вище, застосовні з відповідними змінами і для класифікації на рівні підпозицій у межах однієї і тієї ж товарної позиції. II. У Правилі 6 нижчезазначені вирази мають такі закріплені за ними значення: а) "підпозиції одного рівня" - підпозиції з одним дефісом (рівень 1) чи підпозиції з двома дефісами (рівень 2). Так, під час порівняльного аналізу двох чи більше підпозицій з одним дефісом у межах однієї товарної позиції за Правилом 3 а), можливість віднесення товару до однієї з них повинна визначатися лише за описом товару в цих підпозиціях з одним дефісом. Після того як підпозиція з одним дефісом, що дає найбільш конкретний опис товару, обрана і якщо сама підпозиція поділяється, тоді і тільки тоді береться до уваги опис на рівні підпозицій з двома дефісами і вибирається одна з них; б) "якщо не зазначено інше" - крім випадків, коли Примітки до розділу чи групи несумісні з текстом підпозицій чи Примітками до підпозицій. Це має місце, наприклад, у групі 71, де значення терміна "платина" в Примітці 4 б) до групи відрізняється від значення терміна "платина" в Примітці 2 до підпозицій. Тому у випадку інтерпретації підпозицій 7110 11 та 7110 19 застосовується Примітка 2 до підпозицій, а не Примітка 4 б) до групи. III. Зміст підпозиції з двома дефісами не повинен виходити за межі тієї підпозиції з одним дефісом, до якої належить ця підпозиція з двома дефісами; а зміст підпозиції з одним дефісом не повинен виходити за межі тієї товарної позиції, до якої належить ця підпозиція з одним дефісом.

Відповідно до положень Розділу XVI "Машини, обладнання та механізми; електротехнічне обладнання; їх частини; звукозаписувальна та звуковідтворювальна апаратура, апаратура для запису або відтворення телевізійного зображення і звуку, їх частини та приладдя" Пояснень до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, затверджених наказом Державної фіскальної служби України від 09 червня 2015 року № 401, до товарної позиції "8419" включаються: машини, обладнання промислове або лабораторне з електричним чи неелектричним нагрiванням (за винятком печей, камер та іншого обладнання товарної позиції 8514) для обробки матерiалiв шляхом змiни температури, наприклад, нагрiванням, варiнням, пiдсмажуванням, дистиляцiєю, ректифiкацiєю, стерилiзацiєю, пастеризацiєю, пропарюванням, сушiнням, випарюванням, конденсацiєю або охолодженням, крiм машин або обладнання, призначеного для використання у побутi; неелектричнi водонагрiвачi безінерційні або теплові водяні акумулятори.

До цієї товарної позиції входить широкий комплекс техніки та обладнання, які описані нижче.

Нижче наведені приклади обладнання, що відповідно до вищевказаних положень включено у пункт 1 цього Пояснення: (1) Морозильники, що використовують поварену (кухонну) сіль для охолоджувальних сумішей (крім тих, які входять до товарної позиції 8210); (2) Конденсатори для азоту або інших газів; (3) Агрегати для пастеризації, концентрування, охолодження і т.п. молока (включаючи чани з охолоджувальними системами); (4) Чани для обробки і дозрівання сирів; (5) Обладнання для концентрування, охолодження і т.п. фруктових соків, вин та ін; (6) Обладнання, використовуване в сільському господарстві (наприклад, автоклави для приготування картоплі і т.п. як корм; гарячі водяні ванни для перетоплювання медових стільників, включаючи обладнані натискними гвинтами); (7) Охолоджувальні колони (наприклад, для обладнання, використовуваного під час помелу хлібного зерна); (8) Автоклави та паропрогрівальне, кип`ятильне, варильне, для смаження і т.п. обладнання для приготування або консервування їжі (наприклад, варильні камери для шинки; жаровні для риби; плити, автоклави для бланшування та ін. для фруктів, овочів та ін.; автоклави та охолоджувачі для консервної промисловості; котли для варіння; котли для кондитерських виробів); (9) Посудини для вимочування та чани для розмішування, обладнані нагрівальними приладами; посудини для виварювання хмелю; пастеризатори та охолоджувачі пива та ін; (10) Очисні посудини, обладнання для концентрування соків, вакуумні кип`ятильні агрегати, чани для карбонізації, сульфатування чи рафінування і т.п., застосовувані в цукровій промисловості; Дифузійні агрегати (розпилювальні камери і "калоризатори", які постачаються разом) для екстракції соку з цукрового буряку до цієї товарної позиції не включаються (див. пункт (V) (B) (3)) Пояснень до товарної позиції 8438); проте "калоризатори", що поставляються окремо, включаються до цієї товарної позиції; (11) Автоклави для витоплювання яловичого жиру або омилення жирів; баки для омилення маргарину, обладнані охолодним обертовим циліндром, на якому маргарин твердіє; (12) Чани, посудини, автоклави і т.п. для хімічного підготовлення деревної маси або для гідролізу деревини; (13) Чани та інші ємності для приготування барвників; (14) Автоклави для вулканізації гуми; (15) Чани для травлення або знежирення металів; (16) Заглибні спіралі, що складаються з пластмасових трубок, розташованих паралельно або у вигляді обплетення і герметично з`єднаних на кожному кінці у вигляді стільникової конструкції із з`єднувальним елементом. У разі занурення у ванну такі пристрої підтримують задану температуру чи нагрівають, або охолоджують середовище за допомогою рідини чи пари, що циркулює в трубках; (17) Спеціальні апарати для розігрівання чи приготування їжі, у побуті зазвичай не застосовувані (наприклад, проціджувачі кави, чайні або молочні електронагрівники, парові чайники та інші предмети, використовувані в ресторанах та їдальнях; парообігрівальні плити, розігрівальні плити, буфети з системою підігрівання, сушильні шафи і т.п.; жаровні для приготування їжі на жирі); (18) Автомати для видавання гарячих або холодних напоїв без пристроїв для збирання оплати.

Відповідно до положень Розділу XVI "Машини, обладнання та механізми; електротехнічне обладнання; їх частини; звукозаписувальна та звуковідтворювальна апаратура, апаратура для запису або відтворення телевізійного зображення і звуку, їх частини та приладдя" Пояснень до товарної позиції "8476" включаються: автомати торговельні (наприклад, для продажу поштових марок, сигарет, продовольчих товарiв або напоїв), включаючи автомати для розмiну банкнот та монет: автомати для продажу напоїв: з умонтованими нагрiвальними або охолоджувальними пристроями, iншi; iншi автомати: з умонтованими нагрiвальними або охолоджувальними пристроями; iншi та їх частини.

До цієї товарної позиції входять різні види машин, які проводять видачу того або іншого товару, коли в монетоприймальну щілину опускають одну або кілька монет, жетонів або магнітну картку (крім тих машин, що включаються, зокрема, в інші товарні позиції Класифікації або ж виключаються з цієї групи, відповідно до приміток до цієї групи або Розділу). Термін "торгівельні" у цій товарній позиції відноситься до "монетарного обміну між покупцем та машиною з метою отримання продукту. До цієї товарної позиції не включаються машини, які відпускають продукти, але не мають пристрою для збирання оплати.

Автомати для видавання гарячих або холодних напоїв без пристроїв для збирання оплати виключаються з цієї товарної позиції (товарна позиція 8419).

До цієї товарної позиції включаються не лише ті машини, в яких видача відбувається автоматично, але також і ті машини, що складаються з цілого ряду відділень, з яких можна забирати даний товар після того, як буде опущена монета, при цьому така машина містить пристрій, що відмикає замок відповідного відділення (наприклад, у разі натискання на відповідну кнопку).

Прості камери зберігання або контейнери із замком, які спрацьовують у разі опускання монети, наприклад, такі, що застосовуються на вокзалах для зберігання багажу або в театрах для видачі театральних біноклів, до цієї товарної позиції не включаються, але входять, наприклад, у Розділ XV або в групу 94.

До цієї товарної позиції включаються машини, обладнані нагрівальними або охолоджувальними пристроями або пристроями для приготування продаваного продукту (наприклад, соковижималками для приготування фруктових соків, міксерами для змішування кави з молоком, міксерами для приготування морозива), за умови, що основною функцією і призначенням машин продовжує залишатися автоматичний продаж продукту.

До цієї товарної позиції включаються машини, які спрацьовують у разі опускання монет, для продажу поштових марок, залізничних квитків, шоколаду, цукерок, морозива, сигарет (цигарок), сигар, прохолоджувальних напоїв (наприклад, таких як пиво, вино, лікери, кава або фруктові соки), туалетно-гігієнічних товарів (включаючи автомати з ароматичними аерозолями), панчіх, фотоплівок, газет і т.п., а також машини, в яких зі смужки металу може бути відштампована дощечка з прізвищем.

Крім того, до цієї товарної позиції включаються також машини для розміну банкнот і монет.

За умови дотримання загальних положень щодо класифікації частин (див. Загальні положення до Розділу XVI), до цієї товарної позиції включаються також автоматичні торговельні механізми такого типу, що призначені для умонтування у фасади магазинів, а також частини машин цієї товарної позиції.

Такі машини або приладдя, які спрацьовують у разі опускання монет, не включаються до цієї товарної позиції: (а) замки, що спрацьовують у разі опускання монет (наприклад, у камерах зберігання або в громадських туалетах) (товарна позиція 8301); (b) насоси для заправлення пально-мастильними матеріалами типу застосовуваних на бензозаправних станціях або в гаражах (товарна позиція 8413); (c) устаткування для зважування (товарна позиція 8423); (d) друкарські машинки (товарна позиція 8469); (e) машини для чищення взуття, що спрацьовують у разі опускання монет (товарна позиція 8479); (f) електробритви (товарна позиція 8510); (g) телефонні апарати (товарна позиція 8517); (h) телевізори (товарна позиція 8528); (ij) телескопи, фотокамери, кінопроектори (група 90); (k) лічильники газу або електролічильники (товарна позиція 9028); (l) ігрові автомати, які розвивають спритність, або ігрові автомати для азартних ігор (товарна позиція 9504) та інші ігрові машини групи 95.

Термін "автомати для продажу напоїв" стосується всіх автоматичних машин для продажу напоїв (кави, чаю, фруктових соків, алкогольних напоїв і т.п.), подаваних як у готовому для уживання вигляді в чашці або будь-якій іншій ємності (наприклад, бляшаній банці, пляшці або картонному пакетові), так і у вигляді подаваних окремо швидкорозчинних порошків і гарячої або холодної води.

Із системного аналізу наведених товарних позицій слідує, що автомати газованої води можуть відноситися до товарних позиції УКТ ЗЕД 8419 або 8476 в залежності від принципу їх роботи відповідно до технічних характеристик таких автоматів та встановленого виробником призначення автоматів (для торгівельних, промислових чи інших цілей), тобто у разі можливості автомата відпустити продукт (напій) без опускання монети, жетону тощо такий автомат відноситься до товарної позиції 8419 , а у разі неможливості автомата видати продукт (напій) без опускання монети, жетону або іншого монетарного обміну між покупцем та машиною такий автомат відноситься до товарної позиції 8476 .

Судовим розглядом встановлено, що відповідно до договору поставки №ИП20-11 від 23 січня 2020 року та специфікації до нього позивачем придбано та представлено до митного оформлення автомати газованої води Aquatic Bar виробництва ТОВ Вендпром .

Відповідно до листа виробника (ТОВ Вендпром ), надісланого Приватному підприємству Альф /а.с. 26/, автомат газованої води Aquatic Bar по своїм технічним характеристикам може працювати в наступних режимах: 1) після внесення банкнот і монет з видачею решти ; 2) після внесення монет без решти ; 3) після вкидання жетону або іншого аналогу ; 4) після натиску кнопки у відповідності до вибраного напою . Для роботи автомата в залежності від вибраного споживачем режиму необхідне додаткове обладнання (платіжна система, банкнотоприймач, монетоприймач, житоноприймач, модуль видачі решти та /або настройки). В базовій комплектації поставки у варіанті Економ будь-яке додаткове обладнання відсутнє.

Згідно із положеннями Інструкції з експлуатації та обслуговування Торговельного автомату для продажу газованої води Aquatic Bar виробника ТОВ Вендпром /а.с.101-130/ в основний час автомати знаходяться в режимі торгівлі і виконують функцію торгівлі охолодженими напоями. Після вибору напою та отримання автоматом грошової суми, яка відповідає прейскуранту на напій, натискається відповідна кнопка під дисплеєм, в нішу видача напою падає стаканчик, який наповнюється обраним напоєм. Отримання обраного напою: внести грошову суму банкнотами в банкнотоприймач або монетами в монетоприймач; натиснути кнопку під дисплеєм у відповідності до обраного напою; в нішу видача напою падає стаканчик і автомат наповнює його напоєм; натиснути кнопку Решта та забрати решту в лотку для монет, якщо вона повинна видаватися (пункт 1.1.2); у зовнішньому вигляді автомату наявні в тому числі такі елементи: кнопка видачі решти, платіжна система, банкнотоприймач, монетоприймач, ніша видачі решти, відсік із платіжними системами. Платіжна система знаходиться справа від панелі на висоті, зручній для користувача про здійсненні покупки. Включає в себе два варіанти: банкнотоприймач та монетоприймач з функцією видачі решти та монетоприймач без функції видачі решти (пункт 1.3).

Відповідно до положень паспорту Торгівельного автомату для продажу газованої води Aquatic Bar виробника ТОВ Вендпром та гарантійного талону /а.с.131-143/ автомат призначений для автоматизованої торгівлі штучним товаром.

З огляду на вищевикладені характеристики товару Торговельний автомат для продажу газованої води Aquatic Bar (виробник ТОВ Вендпром ), вказаний автомат призначений виключно для здійснення автоматизованої торгівлі між машиною та покупцем з обміном продукту (газованої води) на гроші (банкноти, монети, жетон тощо), та не може використовуватись без відповідної платіжної системи, оскільки його технічні характеристики не передбачають видачу напою лише натисканням кнопки без внесення оплати за такий напій. Технічні характеристики спірного товару не дозволяють використовувати автомат для видавання напою без роботи пристрою для збирання оплати, що виключає можливість віднесення придбаного позивачем Торговельного автомату для продажу газованої води Aquatic Bar до товарної позиції 8419 УКТЗЕД.

Таким чином, суд доходить висновку, що товар Торговельний автомат для продажу газованої води Aquatic Bar , який зазначений позивачем у графі 31 митної декларації №UA110320/2020/006235, відповідно до Пояснень до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, Інструкції з експлуатації та обслуговування та Паспорту на Торговельний автомат для продажу газованої води Aquatic Bar виробництва ТОВ Вендпром належить класифікувати за товарною позицією 8476 як торгівельний апарат для продажу газованої води, який проводить видачу напою після здійснення його оплати.

Посилання позивача на експертне дослідження Полтавської торгово-промислової палати України №В-345 від 22 червня 2020 року /а.с. 27-28/ суд вважає безпідставним, оскільки відповідно до положень частин другої, сьомої та восьмої статті 69 МК України контроль за правильністю класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД здійснюють митні органи та рішення митних органів щодо класифікації товарів для митних цілей є обов`язковими, тоді як висновки інших органів, установ та організацій щодо визначення кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД при митному оформленні мають суто довідковий або консультативний характер. Також відповідно до положень Закону України Про торгово-промислові палати в Україні № 671/97-ВР від 02 грудня 1997 року торгово-промислові палати не наділені правами та повноваженнями щодо визначення коду товару згідно з УКТЗЕД. Відтак, експертне дослідження Полтавської торгово-промислової палати України №В-345 від 22 червня 2020 року не має загальнообов`язкового характеру, про що свідчить зміст цього експертного дослідження. Так, в експертному дослідженні Полтавської торгово-промислової палати України №В-345 від 22 червня 2020 року зазначено, що даний висновок є інформаційно-довідковим та має консультаційний характер та експерт не гарантує у будь-якій формі факт достовірності отриманої від замовника інформації.

Довід позивача про прийняття митним органом митних декларацій №UA125100/2019/337045 та №UA125100/2019/327841 щодо митного оформлення випуску чи пропуску подібних товарів згідно товарної позиції УКТЗЕД 8419 суд також не приймає до уваги, оскільки такий довід не спростовує вищевикладені висновки суду з огляду на те, що у графі 31 опис товарів вказаних митних декларацій /а.с. 146-149/ міститься опис ввезеного товару, який не є ідентичним по своїм характеристикам до опису спірного у цій справі товару, наведеного у графі 31 МД №UA110320/2020/006235.

Таким чином, відповідач правомірно визначив позивачу код товару згідно з УКТЗЕД 8476210000.

Згідно з частиною першою статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до вимог частини другої статті 77 вказаного Кодексу в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У ході розгляду справи відповідач довів, що у спірних відносинах він діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Таким чином, підстави для визнання протиправними та скасування та рішення про визначення коду товару Дніпровської митниці Держмитслужби №КТ-UA110000-0091-2020 від 10 червня 2020 року та картки відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення Дніпровської митниці Держмитслужби №UA110320/2020/00168 відсутні.

Отже, у задоволенні позову слід відмовити.

Підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 6-9, 72-77, 211, 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, -

В И Р І Ш И В:

Відмовити у задоволенні позову Приватного підприємства "Альф" (вул. Великотирнівська, буд.29/2, кв.7, м. Полтава, Полтавська область, 36034, ідентифікаційний код 30152400) до Дніпровської митниці Держмитслужби (вул. Княгині Ольги, буд.22, м. Дніпро, 49038, ідентифікаційний код 43350935) про визнання протиправними та скасування картки відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення Дніпровської митниці Держмитслужби №UA110320/2020/00168 та рішення про визначення коду товару Дніпровської митниці Держмитслужби №КТ-UA110000-0091-2020 від 10 червня 2020 року.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги у порядку, встановленому статтею 297 з урахуванням положень підпункту 15.5 пункту 15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено 23 жовтня 2020 року.

Суддя Н.І. Слободянюк

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.10.2020
Оприлюднено26.10.2020
Номер документу92379257
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —440/3448/20

Рішення від 15.10.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.І. Слободянюк

Рішення від 15.10.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.І. Слободянюк

Ухвала від 29.09.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.І. Слободянюк

Ухвала від 26.08.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.І. Слободянюк

Ухвала від 06.07.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.І. Слободянюк

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні