Рішення
від 23.10.2020 по справі 440/3818/20
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 жовтня 2020 року м. ПолтаваСправа № 440/3818/20 Полтавський окружний адміністративний суд у складі судді Канигіної Т.С., розглянув у письмовому провадженні справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Підприємство "Захист прав інвалідів" до Міськрайонного управління у Кременчуцькому районі та мм. Кременчуці, Горішніх плавнях Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області, Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області, третя особа: Кременчуцька міська рада Полтавської області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В:

20.07.2020 Товариство з обмеженою відповідальністю "Підприємство "Захист прав інвалідів" (далі - ТОВ "Підприємство "Захист прав інвалідів") звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Міськрайонного управління у Кременчуцькому районі та мм. Кременчуці, Горішніх плавнях Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області (далі - відповідач-1), третя особа: Кременчуцька міська рада Полтавської області (далі - третя особа) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії, а саме просить:

- визнати протиправними дії Міськрайонного управління у Кременчуцькому районі та мм. Кременчуці, Горішніх Плавнях Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області при формуванні витягів із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок з кадастровими номерами №5310436500:10:002:0045, №5310436500:10:002:0069 та №5310436500:10:002:0006 щодо застосування локальних коефіцієнтів: "Зона магістралей підвищеного містоформувального значення" із значенням 1,15, "Зона пішохідної доступності до парку "Комсомольський" із зазначенням 1,085, "Парк "Комсомольський" із значенням 1,1, "Зона на намивних (насипних) територіях" із значенням 1,05, "Зона прирейкова" із значенням 1,1, "Водоохоронна зона м. Кременчук" із значенням 1,05;

- зобов`язати Міськрайонне управління у Кременчуцькому районі та мм. Кременчуці, Горішніх Плавнях Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області сформувати та видати ТОВ "Підприємство "Захист прав інвалідів" нові витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок з кадастровими номерами: №5310436500:10:002:0045, №5310436500:10:002:0069, №5310436500:10:002:0006 із застосуванням наступних локальних коефіцієнтів: "Земельна ділянка, що прилягає до вулиці без централізованого водопостачання" - 0,95; "Земельна ділянка, що прилягає до вулиці без централізованого газопостачання" - 0,95; "Земельна ділянка, що прилягає до вулиці без каналізації" - 0,95; "Земельна ділянка, що прилягає до вулиці без тепломережі" - 0,95; "Земельна ділянка знаходиться у зоні залягання ґрунтових вод менше 3 м" - 0,925; "Зона затоплення паводком понад 11/2 забезпеченості" - 0,9; "Санітарно-захисна зона" - 0,88; "Зона обмеження забудови за рівнем напруги електромагнітного поля" - 0,95; "Зона обмеження забудови за ступенем забруднення атмосферного повітря" - 0,95; "Зона перевищення припустимого рівня шуму" - 0,97; "Водоохоронна зона м. Кременчук" -1,02.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що в червні 2020 року позивач звернувся до Міськрайонного управління у Кременчуцькому районі та мм. Кременчуці, Горішніх Плавнях Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області із заявою про отримання витягів із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок з кадастровими номерами №5310436500:10:002:0045, №5310436500:10:002:0069 та №5310436500:10:002:0006; 18.06.2020 ТОВ "Підприємство "Захист прав інвалідів" отримало витяги про нормативну грошову оцінку вищевказаних земельних ділянок; проте, ознайомившись з витягами, товариство вважає, що при формуванні витягів відповідачем помилково застосовано локальні коефіцієнти впливу, які не підлягають застосуванню та не враховано понижуючі локальні коефіцієнти впливу, визначені для земельних ділянок постановою Полтавського окружного адміністративного суду від 16.05.2012 у справі №2а-1670/6648/11, чим порушено права та законні інтереси позивача як землевласника та землекористувача.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 27.07.2020 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі №440/3818/20; вирішено розгляд справи здійснювати за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче судове засідання на 19.08.2020 /а.с. 30/.

18.08.2020 до суду надійшли додаткові докази у справі від Кременчуцької міської ради Полтавської області /а.с. 35-41/.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 19.08.2020 клопотання ТОВ "Підприємство "Захист прав інвалідів" про залучення Головного управління Держгеокадастру в Полтавській області в якості співвідповідача задоволено: залучено до участі у справі №440/3818/20 у якості співвідповідача - Головне управління Держгеокадастру у Полтавській області (далі - відповідач-2). Підготовче засідання відкладено на 02.09.2020; витребувані документи /а.с. 45-46/.

21.08.2020 до суду надійшли додаткові докази у справі від Кременчуцької міської ради Полтавської області /а.с. 49-58/. При цьому третя особа просила розглянути справи без участі її представника /а.с.49/.

01.09.2020 від ГУ Держгеокадастру у Полтавський області надійшов відзив на позов, у якому представник відповідача просив у задоволенні адміністративного позову відмовити повністю, посилаючись на те, що витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки по м. Кременчук Полтавської області виконуються з використанням програмного комплексу ТЕРЕН-ГІС, розробленого Державним підприємством Державний науково-дослідний інститут автоматизованих систем в будівництві Мінрегіонбуд України (м. Київ) на основі затверджених матеріалів з оцінки земель м. Кременчука, де врахування впливу локальних факторів та розрахунки виконуються автоматично після вводу координат місця розташування земельної ділянки. Визначення локальних факторів, що впливають на оціночну вартість конкретної земельної ділянки із зазначенням коефіцієнту Км3 визначено в Технічній документації із нормативної грошової оцінки м. Кременчука Полтавської області /а.с. 62-93/.

02.09.2020 до суду надійшли додаткові пояснення у справі, у яких представник позивача підтримав правову позицію, викладену у позовній заяві /а.с. 94-137/.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 02.09.2020 відкладено підготовче засідання на 16.09.2020; витребувані документи /а.с. 140-141/.

04.09.2020 від третьої особи надійшли додаткові докази у справі /а.с. 143-149/.

15.09.2020 від представника позивача надійшла відповідь на відзив /а.с. 155-16/.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 16.09.2020 закрито підготовче провадження у справі; призначено справу до судового розгляду по суті у відкритому судовому засіданні на 07.10.2020 /а.с. 167-168/.

07.10.2020 від представника позивача надійшло клопотання про розгляд справи без його участі /а.с. 176/.

Відповідачі у судове засідання не з`явилися, належним чином повідомлені про дату, час та місце розгляду справи, про причини неявки не повідомили.

Відповідно до пункту 1 частини третьої статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі: неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.

Згідно з частиною дев`ятою статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Зважаючи на відсутність перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених статтею 205 Кодексу адміністративного судочинства України, а також відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, суд протокольною ухвалою від 07.10.2020 вирішив проводити розгляд справи у порядку письмового провадження.

З огляду на положення частини четвертої статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

З огляду на положення пункту 10 частини першої статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення адміністративної справи здійснено судом у порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, з`ясувавши фактичні обставини, оцінивши докази, що мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову з огляду на наступне.

З матеріалів справи вбачається, що згідно з Державним актом на право власності на земельну ділянку серія ЯЗ №166990 від 26.11.2008 ТОВ "Підприємство "Захист прав інвалідів" (попереднє найменування - Товариство з обмеженою відповідальністю "Промсервіс Україна") є власником земельної ділянки загальною площею 4,3248 га з кадастровим номером №5310436500:10:002:0045, цільове призначення (використання) якої для експлуатації та обслуговування комплексу будівель і споруд по виробництву будівельних матеріалів, яка розташована за адресою: Полтавська обл., м. Кременчук, вулиця Флотська, 5, 14 /а.с. 9/.

Крім цього, ТОВ "Підприємство "Захист прав інвалідів" на праві постійного користування належать земельні ділянки /а.с. 10-11/:

- загальною площею 4,103 га, кадастровий номер №5310436500:10:002:0069, цільове призначення: для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості, вид використання: для експлуатації та обслуговування будівель та споруд по виробництву будівельних матеріалів, яка розташована за адресою: Полтавська обл., м. Кременчук, вулиця Флотська, 5, що підтверджується Інформаційною довідкою з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна №130379601 від 10.07.2018 /а.с. 10/;

- загальною площею 0,2329 га, кадастровий номер №5310436500:10:002:0006, цільове призначення: землі по виробництву будівельних матеріалів, яка розташована за адресою: Полтавська обл., м. Кременчук, вулиця Флотська, 5, що підтверджується Інформаційною довідкою з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна №206366697 від 08.04.2020 /а.с.11/.

У червні 2020 року ТОВ "Підприємство "Захист прав інвалідів" звернулось до Міськрайонного управління у Кременчуцькому районі та мм. Кременчуці, Горішніх Плавнях Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області із заявою про отримання витягів із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок з кадастровими номерами №5310436500:10:002:0045, №5310436500:10:002:0069 та №5310436500:10:002:0006.

18.06.2020 ТОВ "Підприємство "Захист прав інвалідів" отримало витяги про нормативну грошову оцінку вищевказаних земельних ділянок /а.с. 12-14/.

Ознайомившись з витягами, ТОВ "Підприємство "Захист прав інвалідів" вважає, що при формуванні витягів відповідачем-1 помилково застосовано локальні коефіцієнти впливу, які не підлягають застосуванню, та не було враховано понижуючі локальні коефіцієнти впливу, визначені для земельних ділянок постановою Полтавського окружного адміністративного суду від 16.05.2012 року у справі №2а-1670/6648/11, чим порушено права та законні інтереси позивача як землевласника та землекористувача.

Не погодившись з показниками, зазначеними у витягах із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам та відповідним доводам сторін, суд виходить з наступного.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 206 Земельного кодексу України передбачено, що використання землі в Україні є платним. Об`єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.

Згідно з підпунктом 14.1.136 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов`язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.

У пункті 288.5 статті 288 Податкового кодексу України зазначено, що розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою за розмір земельного податку: для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких проведено, - у розмірі не більше 3 відсотків їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування - не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки; для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено, - у розмірі не більше 5 відсотків нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 5 відсотків нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області; не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки. Може перевищувати граничний розмір орендної плати, встановлений у підпункті 288.5.2, у разі визначення орендаря на конкурентних засадах.

Згідно з пунктом 289.1 статті 289 Податкового кодексу України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до законодавства. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин здійснює управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок.

Правові засади проведення оцінки земель, професійної оціночної діяльності у сфері оцінки земель в Україні та спрямований на регулювання відносин, пов`язаних з процесом оцінки земель, забезпечення проведення оцінки земель, з метою захисту законних інтересів держави та інших суб`єктів правовідносин у питаннях оцінки земель, інформаційного забезпечення оподаткування та ринку земель визначає Закон України "Про оцінку земель" від 11.12.2003 №1378-IV (далі - Закон №1378).

Відповідно до статті 5 Закону № 1378 залежно від мети та методів проведення оцінка земель поділяється на такі види: бонітування ґрунтів; економічна оцінка земель; грошова оцінка земельних ділянок.

Грошова оцінка земельних ділянок залежно від призначення та порядку проведення може бути нормативною і експертною.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні (крім випадків спадкування спадкоємцями першої та другої черги за законом (як випадків спадкування ними за законом, так і випадків спадкування ними за заповітом) і за правом представлення, а також випадків спадкування власності, вартість якої оподатковується за нульовою ставкою) та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

Згідно зі статтею 13 цього Закону нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі, зокрема: визначення розміру земельного податку; визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Відповідно до статті 18 Закону № 1378 нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться: розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років; розташованих за межами населених пунктів земельних ділянок сільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років, а несільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 7-10 років. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою відповідно до Закону України "Про землеустрій".

Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель (частина друга статті 20 Закону №1378).

Статтею 23 цього Закону передбачено, що технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.

Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Отже, дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки відповідно до частин першої та третьої статі 23 Закону №1378 оформлюються як витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки, який видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Процедуру проведення нормативної грошової оцінки земель населених пунктів визначає Порядок нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затверджений наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України 25.11.2016 №489, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 19.12.2016 за № 1647/29777 (далі - Порядок).

Згідно з пунктами 2-4 розділу І "Загальні положення" цього Порядку нормативна грошова оцінка земель населених пунктів проводиться відповідно до Методики нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.1995 № 213 (із змінами).

Інформаційною базою для нормативної грошової оцінки земель населених пунктів є затверджені генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій і детальні плани територій, відомості Державного земельного кадастру, дані інвентаризації земель та державної статистичної звітності.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою відповідно до Закону України "Про землеустрій".

Цей Порядок передбачає, що під час розрахунку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів ураховується коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки, та коефіцієнт, який характеризує місце розташування земельної ділянки.

Згідно з пунктом 10 розділу ІІ "Нормативна грошова оцінка земель населених пунктів" Порядку вартість одного квадратного метра земельної ділянки певного функціонального використання (Цн ) визначається з урахуванням територіально-планувальних, інженерно-геологічних, історико-культурних, природно-ландшафтних, санітарно-гігієнічних та інженерно-інфраструктурних особливостей місця її розташування в межах економіко-планувальної зони за формулою: Цн = Цнз х Кф х Км3.

Значення коефіцієнта Км3 визначається щодо кожного населеного пункту, виходячи з його особливостей. Значення локального коефіцієнта для окремої земельної ділянки можливо встановлювати на основі визначення частки площі, яку займає цей фактор на земельній ділянці. Встановлення частки площі здійснюється переважно шляхом використання ГІС-технологій та електронних цифрових карт масштабу не менше ніж 1:10000 - для міст з чисельністю населення понад 100 тис. осіб, та 1:5000 - для інших населених пунктів.

Для обчислення Км3 враховуються локальні фактори, наведені в додатку 7, при цьому добуток пофакторних оцінок не має бути нижче 0,50 і вище 1,50.

В основі нормативної грошової оцінки земель населених пунктів лежить капіталізація рентного доходу, що отримується залежно від місця розташування населеного пункту в загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва та розселення, облаштування його території та якості земель з урахуванням природно-кліматичних та інженерно-геологічних умов, архітектурно-ландшафтної та історико-культурної цінності, екологічного стану, функціонального використання земель (пункту 1 розділу ІІ "Нормативна грошова оцінка земель населених пунктів" Порядку).

Згідно з пунктами 2, 3 цього Розділу Порядку населені пункти включають землі всіх категорій за основним цільовим призначенням, які розташовуються в їх адміністративних межах.

Нормативна грошова оцінка всіх категорій земель та земельних ділянок населених пунктів (за винятком земель сільськогосподарського призначення та земельних ділянок водного фонду, що використовуються для риборозведення) визначається згідно з формулою 1, складовою якої, серед іншого, є коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки, - Кф та коефіцієнт, який характеризує місце розташування земельної ділянки, - Км.

Пунктом 6 розділу ІІ "Нормативна грошова оцінка земель населених пунктів" Порядку визначено, що коефіцієнт, який характеризує місце розташування земельної ділянки (Км), обумовлюється трьома групами рентоутворювальних факторів регіонального, зонального та локального характеру і обчислюється за формулою: Км = Км1 х Км2 х Км3, де Км1 - регіональний коефіцієнт, який характеризує залежність рентного доходу від місцеположення населеного пункту у загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва і розселення; Км2 - зональний коефіцієнт, який характеризує містобудівну цінність території в межах населеного пункту (економіко-планувальної зони); Км3 - локальний коефіцієнт, який враховує місце розташування земельної ділянки в межах економіко-планувальної зони.

Вихідними даними для обчислення коефіцієнта Км є затверджені матеріали Генеральної схеми планування території України, схем планування території Автономної Республіки Крим та областей, генеральні плани населених пунктів у частині, яка характеризує існуючий стан населеного пункту.

Значення коефіцієнтів установлюються за результатами пофакторних оцінок кожної групи з урахуванням питомої ваги рентоутворювальних факторів у формуванні загального рентного доходу в межах населеного пункту та його економіко-планувальних зон.

Отже, згідно з приписами чинного законодавства нормативна грошова оцінка кожної окремої ділянки визначається в залежності від низки коефіцієнтів, що характеризують певну земельну ділянку. У витязі з технічної документації про нормативну грошову оцінку міститься інформація про застосування того чи іншого коефіцієнту до відповідної земельної ділянки, які формують нормативно грошову оцінку такої земельної ділянки.

Пунктом 5 розділу ІІ "Нормативна грошова оцінка земель населених пунктів" Порядку передбачено, що коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф ), встановлюється на підставі Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 № 548, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 01.11.2010 за № 1011/18306 (додаток 1).

Так, відповідно до статті 1 Закону України "Про Державний земельний кадастр" від 07.07.2011 №3613-VI (далі - Закон №3613) Державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами.

При цьому, згідно зі статтею 194 Земельного кодексу України призначенням державного земельного кадастру є забезпечення необхідною інформацією органів державної влади та органів місцевого самоврядування, заінтересованих підприємств, установ і організацій, а також громадян з метою регулювання земельних відносин, раціонального використання та охорони земель, визначення розміру плати за землю і цінності земель у складі природних ресурсів, контролю за використанням і охороною земель, економічного та екологічного обґрунтування бізнес-планів та проектів землеустрою.

Стаття 7 Закону № 3613 передбачає, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, належать: ведення та адміністрування Державного земельного кадастру; погодження надання висновків за результатами проведення державної експертизи програм і проектів з питань ведення та адміністрування Державного земельного кадастру, матеріалів і документації Державного земельного кадастру; здійснення підготовки земельно-кадастрової документації; внесення до Державного земельного кадастру та надання відомостей про землі, розташовані у межах державного кордону України, територій Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя, районів, сіл, селищ, міст; здійснення державної реєстрації земельних ділянок, обмежень у їх використанні; ведення поземельних книг та надання витягів із Державного земельного кадастру про земельні ділянки; організація здійснення на відповідній території робіт із землеустрою та оцінки земель, що проводяться з метою внесення відомостей до Державного земельного кадастру; розроблення технічних регламентів у сфері Державного земельного кадастру відповідно до закону, а також порядків створення та актуалізації картографічних матеріалів, кадастрових класифікаторів, довідників та баз даних; розроблення форм витягів, інформаційних довідок із Державного земельного кадастру, повідомлень про відмову у наданні відомостей, порядку обліку заяв і запитів про отримання відомостей із Державного земельного кадастру; створення документів Державного земельного кадастру; участь у погодженні матеріалів і документації Державного земельного кадастру та в установленому порядку надання відповідних висновків; затвердження статуту Адміністратора Державного земельного кадастру, здійснення контролю за його діяльністю, призначення його керівника; організація взаємодії з органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, міжнародними організаціями з питань ведення Державного земельного кадастру; організація робіт з підготовки та підвищення кваліфікації державних кадастрових реєстраторів; здійснення інших повноважень згідно з цим Законом.

Відповідно до статті 9 Закону №3613 внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей здійснюються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Державний кадастровий реєстратор є державним службовцем, який здійснює реєстрацію заяв про внесення відомостей до Державного земельного кадастру, надання таких відомостей; перевіряє відповідність поданих документів вимогам законодавства; формує поземельні книги на земельні ділянки, вносить записи до них, забезпечує зберігання таких книг; здійснює внесення відомостей до Державного земельного кадастру або надає відмову у їх внесенні; присвоює кадастрові номери земельним ділянкам; надає відомості з Державного земельного кадастру та відмову у їх наданні; здійснює виправлення помилок у Державному земельному кадастрі; передає органам державної реєстрації речових прав на нерухоме майно відомості про земельні ділянки.

Державний кадастровий реєстратор має доступ до всіх відомостей Державного земельного кадастру, самостійно приймає рішення про внесення відомостей до нього, надання таких відомостей, про відмову у здійсненні таких дій.

Судом встановлено, що відповідачем сформовано витяги із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок кадастрові номери №5310436500:10:002:0045, яка розташована за адресою: вул. Флотська, 5, 14 м. Кременчук, №5310436500:10:002:0069, та №5310436 500:10:002:0006, які розташовані за адресою: вул. Флотська, 5, м. Кременчук, з яких вбачається, що нормативна грошова оцінка зазначених земельних ділянок складає 42082898,88 грн , 30392562,20 грн , 5839874,34 грн , відповідно.

Цільове призначення зазначених земельних ділянок визначено наступне: для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд будівельних організацій та підприємств; для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості; землі по виробництву будівельних матеріалів.

У відзиві на позов відповідач пояснив, що витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок у м. Кременчуці виконуються Міськрайонним управлінням у Кременчуцькому районі та мм. Кременчуці, Горішніх Плавнях Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області з використанням Програмно-методичного комплексу для нормативної грошової оцінки земель населених пунктів ТЕРЕН-ГІС, розробленого Державним підприємством Державний науково-дослідний інститут автоматизованих систем в будівництві Мінрегіонбуду України (м. Київ) на основі затверджених матеріалів з оцінки земель м. Кременчука, де врахування впливу локальних факторів та розрахунки виконуються автоматично після вводу координат місцерозташування ділянки, її площі та визначення функціонального використання.

Витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок у м. Кременчуці виконуються відповідно до пункту 10 Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, вартість одного квадратного метра земельної ділянки певного функціонального використання (Цн ) визначається з урахуванням територіально-планувальних, інженерно-геологічних, історико-культурних, природно-ландшафтних, санітарно-гігієнічних та інженерно-інфраструктурних особливостей місця її розташування в межах економіко-планувальної зони за формулою: Цн = Цнз х Кф х Км3.

Як вищезазначено , значення коефіцієнта Км3 визначається щодо кожного населеного пункту, виходячи з його особливостей. Значення локального коефіцієнта для окремої земельної ділянки можливо встановлювати на основі визначення частки площі, яку займає цей фактор на земельній ділянці. Встановлення частки площі здійснюється переважно шляхом використання ГІС-технологій та електронних цифрових карт масштабу не менше ніж 1:10000 - для міст з чисельністю населення понад 100 тис. осіб, та 1:5000 - для інших населених пунктів.

Для обчислення Км3 враховуються локальні фактори, наведені в додатку 7, при цьому добуток пофакторних оцінок не має бути нижче 0,50 і вище 1,50.

У додатку 7 до Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів наведено групи локальних факторів: функціонально-планувальні фактори, зокрема, у зоні магістралей підвищеного містоформувального значення (коефіцієнти локальних факторів 1,05-1,2); інженерно - інфраструктурні фактори, серед яких, наявні, зокрема: земельна ділянка, не забезпечена централізованим газопостачанням (коефіцієнти локальних факторів 0,90-0,95), не забезпечена централізованим водопостачанням (коефіцієнти локальних факторів 0,90-0,95), не забезпечена централізованим теплопостачанням (коефіцієнти локальних факторів 0,90-0,95); інженерно-геологічні фактори, зокрема: на штучно створених територіях (коефіцієнти локальних факторів 1,02-1,07), у зоні залягання ґрунтових вод менше 3 м (коефіцієнти локальних факторів 0,90-0,95); природно-ландшафтні фактори, зокрема: місцезнаходження земельної ділянки в межах території природоохоронного призначення (національних природних, регіональних ландшафтних, зоологічних та дендрологічних парків, парків-пам`яток садово-паркового мистецтва, ботанічних садів, заказників, заповідних урочищ, біосферних та природних заповідників, пам`яток природи) (коефіцієнти локальних факторів 1,07-1,11), у межах території рекреаційного призначення (коефіцієнти локальних факторів 1,05-1,09); санітарно-гігієнічні фактори, зокрема: місцезнаходження земельної ділянки у санітарно-захисній зоні (коефіцієнти локальних факторів 0,80-0,96), місцезнаходження земельної ділянки у зоні обмеження забудови за ступенем забруднення атмосферного повітря (коефіцієнти локальних факторів 0,80-0,95), місцезнаходження земельної ділянки у зоні обмеження забудови за рівнем напруження електромагнітного поля (коефіцієнти локальних факторів 0,90-0,95), місцезнаходження земельної ділянки у зоні перевищення припустимого рівня шуму від залізниці, автодоріг, електропідстанцій та аеродромів (коефіцієнти локальних факторів 0,90-0,97).

Суд звертає увагу, що постановою Полтавського окружного адміністративного суду від 16.05.2012 позовні вимоги ТОВ "Підприємство "Захист прав інвалідів" до Управління Державного комітету України із земельних ресурсів у м. Кременчук Полтавської області про зобов`язання вчинити дії задоволено.

Визнано дії Управління Державного комітету України із земельних ресурсів у м. Кременчуці Полтавської області по застосуванню у витягах №01-21/2236 від 28.01.2011 та №01-21/1238 від 28.01.2011 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки до земельної ділянки несільськогосподарського призначення кадастровий номер №5310436500:05:004:0013, для експлуатації та обслуговування будівель та споруд адміністративно-виробничого призначення (1.10.5 - землі підприємств іншої промисловості) за адресою вул. Мічуріна, 90 у м. Кременчуці та земельної ділянки несільськогосподарського призначення для експлуатації та обслуговування комплексу будівель та споруд по виробництву будівельних матеріалів (1.10.4 - землі по виробництву будівельних матеріалів) по вул. Флотській, 5 ,14 локальних коефіцієнтів для визначення розміру орендної плати за договорами оренди - протиправними.

Зобов`язано Управління Державного комітету України із земельних ресурсів у м. Кременчуці Полтавської області видати ТОВ "Промсервіс Україна" нові витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки до земельної ділянки несільськогосподарського призначення кадастровий номер № 5310436500:05:004:0013, для експлуатації та обслуговування будівель та споруд адміністративно-виробничого призначення (1.10.5 - землі підприємств іншої промисловості) за адресою вул. Мічуріна, 90 у м. Кременчуці та земельної ділянки несільськогосподарського призначення для експлуатації та обслуговування комплексу будівель та споруд по виробництву будівельних матеріалів (1.10.4 - землі по виробництву будівельних матеріалів) по вул. Флотській, 5, 14 із застосуванням понижуючих локальних коефіцієнтів та здійснити перерахунок нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

Ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 06.12.2012 апеляційні скарги Управління Державного комітету України із земельних ресурсів у м. Кременчук Полтавської області, Кременчуцької міської ради Полтавської області залишено без задоволення, постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 16.05.2012 - без змін.

Отже, постанова Полтавського окружного адміністративного суду від 16.05.2012 у справі №2а-1670/6648/11 набрала законної сили.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 06.11.2013 роз`яснено постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 16.05.2012 у справі №2а-1670/6648/11 в частині застосування локальних коефіцієнтів, а саме: зобов`язано Управління Держземагентства у м. Кременчуці Полтавської області (правонаступник - Управління Державного комітету України із земельних ресурсів у м. Кременчуці Полтавської області) видати ТОВ "Підприємство "Захист прав інвалідів" (перейменоване ТОВ "Промсервіс Україна") нові витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки до земельної ділянки несільськогосподарського призначення кадастровий номер №5310436500:05:004:0013, для експлуатації та обслуговування будівель та споруд адміністративно-виробничого призначення (1.10.5 - землі підприємств іншої промисловості) за адресою вул. Мічуріна, 90 у м. Кременчуці із застосуванням відповідних локальних коефіцієнтів та земельної ділянки несільськогосподарського призначення для експлуатації та обслуговування комплексу будівель та споруд по виробництву будівельних матеріалів (1.10.4 - землі по виробництву будівельних матеріалів) по вул. Флотській, 5,14 із застосуванням, зокрема, наступних локальних коефіцієнтів : "Земельна ділянка, що прилягає до вулиці без централізованого водопостачання" - 0,95; "Земельна ділянка, що прилягає до вулиці без каналізації" - 0,95 ; "Земельна ділянка, що прилягає до вулиці без тепломережі" - 0,95; "Земельна ділянка, що прилягає до вулиці без централізованого газопостачання" - 0,95; "Земельна ділянка знаходиться у зоні залягання ґрунтових вод менше 3 м" - 0,925 ; "Зона затоплення паводком понад 11/2 забезпеченості" - 0,9 ; "Санітарно-захисна зона" - 0,88 ; "Зона обмеження забудови за рівнем напруги електромагнітного поля" - 0,95 ; "Зона обмеження забудови за ступенем забруднення атмосферного повітря" - 0,95; "Зона перевищення припустимого рівня шуму" - 0,97".

Відповідно до пункту 2 Указу Президента України "Про державне агентство земельних ресурсів України" від 08.04.2011 №445/2011 правонаступником Державного комітету України із земельних ресурсів є Державне агентство земельних ресурсів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 10.09.2014 №442 "Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади" створено Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр ) та встановлено, що Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр ) є правонаступником Державного агентства земельних ресурсів України.

Таким чином, Міськрайонне управління у Кременчуцькому районі та мм. Кременчуці, Горішніх Плавнях Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області є правонаступником Управління Державного комітету України із земельних ресурсів у м. Кременчуці Полтавської області.

Як вбачається з резолютивної частини постанови Полтавського окружного адміністративного суду від 16.05.2012 у справі №2а-1670/6648/11, судове рішення стосується, зокрема, земельної ділянки несільськогосподарського призначення для експлуатації та обслуговування комплексу будівель та споруд по виробництву будівельних матеріалів (1.10.4 - землі по виробництву будівельних матеріалів) по вул. Флотській, 5, 14.

Як зазначалося вище, позивач є землевласником та землекористувачем земельних ділянок.

Указані земельні ділянки також знаходяться за адресою: м. Кременчук, вул. Флотська, 5, 14 та мають призначення, аналогічне земельній ділянці, щодо якої винесено постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 16.05.2012 у справі №2а- 1670/6648/11.

Отже, висновки, викладені у вказаній постанові, мають поширюватись і на земельні ділянки позивача з кадастровими номерами №5310436500:10:002:0045, №5310436500:10:002:0069 та №5310436500:10:002:0006.

Згідно з частиною четвертою статті 78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

У справі №2а-1670/6648/11 брали участь ті ж самі особи, які є позивачем та відповідачем відповідно у цій справі, отже, обставини, встановлені постановою Полтавського окружного адміністративного суду від 16.05.2012 року у справі №2а- 1670/6648/11, не потребують доказування.

Таким чином, при проведенні нормативної грошової оцінки вищевказаних земельних ділянок повинні враховуватись понижуючі локальні коефіцієнти впливу, а саме:

- "Земельна ділянка, що прилягає до вулиці без централізованого водопостачання" - 0, 95;

- "Земельна ділянка, що прилягає до вулиці без централізованого газопостачання" - 0,95;

- "Земельна ділянка, що прилягає до вулиці без каналізації" - 0,95;

- "Земельна ділянка, що прилягає до вулиці без тепломережі" - 0,95;

- "Земельна ділянка знаходиться у зоні залягання ґрунтових вод менше 3 м" - 0,925;

- "Зона затоплення паводком понад 11/2 забезпеченості" - 0,9;

- "Санітарно-захисна зона" - 0,88;

- "Зона обмеження забудови за рівнем напруги електромагнітного поля" - 0,95;

- "Зона обмеження забудови за ступенем забруднення атмосферного повітря" - 0,95;

- "Зона перевищення припустимого рівня шуму" - 0,97.

Крім цього, при проведенні нормативної грошової оцінки всіх вищевказаних земельних ділянок не повинні враховуватись такі локальні коефіцієнти впливу, а саме:

- "Зона магістралей підвищеного містоформувального значення" -1,15;

- "Зона пішохідної доступності до парку "Комсомольський" - 1,085;

- "Парк "Комсомольський" - 1,1;

- "Зона на намивних (насипних) територіях" -1,05, з огляду на наступне.

Так, з викопіювання з генерального плану м. Кременчука та топографо-геодезичного плану міста М1:1000 /а.с . 145-147/, схем зон впливу локальних факторів: функціонально-планувальної групи /а.с.72/, інженерно-геологічної групи /а.с . 76/, природно-ландшафтної групи /а.с . 79/, а також картографічних даних google maps , не вбачається локальних факторів у вигляді зони магістралей підвищеного містоформувального значення, зони пішохідної доступності до парку "Комсомольський", парку "Комсомольський", зони на намивних (насипних) територіях.

При цьому, у витязі із технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер №5310436500:10:002:0006, яка розташована за адресою: Полтавська обл., м. Кременчук, вулиця Флотська, 5, зазначені локальні коефіцієнти у вигляді зони пішохідної доступності до парку "Комсомольський" та парку "Комсомольський", проте, у витязі із технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер №5310436500:10:002:0069, яка також розташована за адресою: Полтавська обл., м. Кременчук, вулиця Флотська, 5, не зазначені ці локальні фактори. Отже, дії відповідача-1 щодо зазначення цих факторів є також суперечними.

Інших доказів наявності на земельних ділянках або поряд з ними факторів впливу у вигляді зони магістралей підвищеного містоформувального значення, зони пішохідної доступності до парку "Комсомольський", парку "Комсомольський", зони на намивних (насипних) територіях відповідачами не надано, проте, обов`язок по доведенню правомірності складання витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки із застосуванням локальних коефіцієнтів щодо вказаних зон покладається частиною другою статті 77 КАС України саме на відповідача-1.

Таким чином, суд погоджується з доводами позивача, що застосування таких локальних коефіцієнтів, як "Зона магістралей підвищеного містоформувального значення", "Зона пішохідної доступності до парку "Комсомольський", "Парк "Комсомольський", "Зона на намивних (насипних) територіях" є безпідставним, оскільки такі фактори впливу, як і такі земельні ділянки, взагалі відсутні на зазначених позивачем земельних ділянках.

Водночас включення до розрахунку нормативної грошової оцінки земельних ділянок цих локальних коефіцієнтів призводить до збільшення їх значення.

Крім цього, як вбачається з витягів із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок з кадастровими номерами №5310436500:10:002:0045, №5310436500:10:002:0069 та №5310436500:10:002:0006, при проведенні нормативної грошової оцінки всіх вищевказаних земельних ділянок було враховано також локальний коефіцієнт впливу "Зона прирейкова" -1,1.

Згідно з додатком 7 до Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів наведені локальні фактори, у тому числі: функціонально-планувальні фактори, зокрема, у прирейковій зоні (ділянка, розташована або примикає до смуги відведення, має під`їзну залізничну колію) - коефіцієнти локальних факторів 1,04-1,10.

При цьому, пунктом 4.7 Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Кременчука Полтавської області передбачено, що локальний фактор "прирейкова зона" зазначається у тому випадку, якщо земельна ділянка знаходиться або примикає до відводу залізниці чи має під`їзну залізничну колію.

Також підпунктом 1 пункту 4.7 Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Кременчука Полтавської області передбачено, що до магістралей підвищеного містоформувального значення м. Кременчука відносяться вулиці: пр . Полтавський, вул. 60 років Жовтня, вул. Халаменюка , вул. Першотравнева, вул. Київська, вул. Московська, вул. Ярмакова , вул. Пролетарська, вул. Сербіченка , вул. Красіна , вул. Набережна лейтенанта Дніпрова, вул. Котлова, пр . 50 років Жовтня. Зона відносно цих магістралей складає 100 м.

З огляду на викладене, а також згідно з викопіюванням з генерального плану м. Кременчука та топографо-геодезичного плану міста М1:1000, схем зон впливу локальних факторів та картографічних даних google maps , такий фактор за адресою розташування земельних ділянок з кадастровими номерами №5310436500-10-002-0045, №5310436500:10:002:0069 та №5310436500:10:002:0006 відсутній. Суд зазначає, що земельні ділянки не знаходяться в смузі відведення залізниці.

Водночас включення до розрахунку нормативної грошової оцінки земельних ділянок цього локального коефіцієнту призводить до збільшення їх значення.

Згідно з додатком 7 до Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів наведені локальні фактори, у тому числі: санітарно-гігієнічні фактори, зокрема, місцезнаходження земельної ділянки у водоохоронній зоні - коефіцієнти локальних факторів 1,02-1,05.

При цьому, згідно з викопіювання з картографічної основи Державного земельного кадастру, кадастрової карти (плану) /а.с . 106, 108, 110/, з викопіювання з генерального плану м. Кременчука та топографо-геодезичного плану міста М1:1000 /а.с . 145-147/ земельні ділянки з кадастровими номерами №5310436500:10:002:0045, №5310436500:10:002:0069 та №5310436500:10:002:0006 знаходяться у водоохоронній зоні частково, тому до нормативної грошової оцінки цих земельних ділянок повинен застосовуватись мінімальний коефіцієнт - 1,02.

Відповідачі, заперечуючи проти позовних вимог, не надали суду належних та достатніх доказів, що свідчили б про обґрунтованість зазначення у витягах з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок коефіцієнту функціонального використання земельних ділянок та локальних коефіцієнтів при виготовленні витягів з технічної документації, що не відповідають фактичним обставинам.

Відповідно до частини першої статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Частинами першою та другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З огляду на вищезазначені висновки суду відповідач-1, як суб`єкт владних повноважень, не доказав правомірності своїх дій, що є підставою для задоволення позову.

Зважаючи на встановлені судом обставини справи, суд вважає за необхідне визнати протиправними дії Міськрайонного управління у Кременчуцькому районі та мм. Кременчуці, Горішніх Плавнях Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області при формуванні витягів із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок з кадастровими номерами №5310436500:10:002:0045, №5310436500:10:002:0069 та №5310436500:10:002:0006 щодо застосування локальних коефіцієнтів: "Зона магістралей підвищеного містоформувального значення" із значенням 1,15, "Зона пішохідної доступності до парку "Комсомольський" із зазначенням 1,085, "Парк "Комсомольський" із значенням 1,1, "Зона на намивних (насипних) територіях" із значенням 1,05, "Зона прирейкова" із значенням 1,1, "Водоохоронна зона м. Кременчук" із значенням 1,05.

Надаючи правову оцінку позовним вимогам зобов`язального характеру, суд зазначає наступне.

Частиною четвертою статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд. У випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.

При цьому, суд враховує, що повноваження державних органів не є дискреційними, коли є лише один правомірний та законно обґрунтований варіант поведінки суб`єкта владних повноважень. У разі настання визначених законодавством умов відповідач зобов`язаний вчинити конкретні дії і, якщо він їх не вчиняє, його можна зобов`язати до цього в судовому порядку. Указана правова позиція викладена Верховним Судом у постанові від 23.05.2018 у справі №825/602/17).

Позивач просив зобов`язати відповідача-1 видати нові витяги з технічної документації про нормативну грошові оцінку його земельних ділянок зі застосуванням визначених позивачем коефіцієнтів.

Суд виходить з того, що формування нових витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку належить до компетенції відповідача. Указавши на явні помилки, допущені при застосуванні окремих коефіцієнтів, суд вбачає за можливе захистити порушене право позивача шляхом зобов`язання відповідача-1 сформувати та видати нові витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок з урахуванням висновків суду, викладених у цьому рішенні.

Верховний Суд у постанові від 12.11.2018 у справі №814/789/17 зазначив, що належним способом захисту є, зокрема, оскарження дій відповідачів щодо застосування при розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки відповідних локальних коефіцієнтів, з якими позивач не погоджується.

Беручи до уваги встановлені в ході судового розгляду фактичні обставини справи та враховуючи вищенаведені норми законодавства, якими урегульовано спірні правовідносини, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог.

Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи те, що позивачем при зверненні до суду сплачено судовий збір у розмірі 2102,00 грн і суд дійшов висновку про задоволення позову, суд вважає за необхідне стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача-2 (з юридичної особи) на користь позивача витрати зі сплати судового збору в розмірі 2102,00 грн.

Керуючись статтями 2, 6, 8, 9, 77, 139, 243-246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Підприємство "Захист прав інвалідів" до Міськрайонного управління у Кременчуцькому районі та мм. Кременчуці, Горішніх плавнях Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області, Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області, третя особа: Кременчуцька міська рада Полтавської області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії задовольнити.

Визнати протиправними дії Міськрайонного управління у Кременчуцькому районі та мм. Кременчуці, Горішніх Плавнях Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області при формуванні витягів із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок з кадастровими номерами №5310436500:10:002:0045, №5310436500:10:002:0069 та №5310436500:10:002:0006 щодо застосування локальних коефіцієнтів: "Зона магістралей підвищеного містоформувального значення" із значенням 1,15, "Зона пішохідної доступності до парку "Комсомольський" із зазначенням 1,085, "Парк "Комсомольський" із значенням 1,1, "Зона на намивних (насипних) територіях" із значенням 1,05, "Зона прирейкова" із значенням 1,1, "Водоохоронна зона м. Кременчук" із значенням 1,05.

Зобов`язати Міськрайонне управління у Кременчуцькому районі та мм. Кременчуці, Горішніх Плавнях Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області сформувати та видати Товариству з обмеженою відповідальністю "Підприємство "Захист прав інвалідів" нові витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок з кадастровими номерами: №5310436500:10:002:0045, №5310436500:10:002:0069, №5310436500:10:002:0006 із застосуванням наступних локальних коефіцієнтів: "Земельна ділянка, що прилягає до вулиці без централізованого водопостачання" - 0,95; "Земельна ділянка, що прилягає до вулиці без централізованого газопостачання" - 0,95; "Земельна ділянка, що прилягає до вулиці без каналізації" - 0,95; "Земельна ділянка, що прилягає до вулиці без тепломережі" - 0,95; "Земельна ділянка знаходиться у зоні залягання ґрунтових вод менше 3 м" - 0,925; "Зона затоплення паводком понад 11/2 забезпеченості" - 0,9; "Санітарно-захисна зона" - 0,88; "Зона обмеження забудови за рівнем напруги електромагнітного поля" - 0,95; "Зона обмеження забудови за ступенем забруднення атмосферного повітря" - 0,95; "Зона перевищення припустимого рівня шуму" - 0,97; "Водоохоронна зона м. Кременчук" - 1,02.

Стягнути з Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області (вул. Уютна, 23, м. Полтава, Полтавська область, 36000, код ЄДРПОУ 39767930) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Підприємство "Захист прав інвалідів" (вул. Леніна, 94, м. Світловодськ, Кіровоградська область, 27500, ідентифікаційний код 33357405) витрати зі сплати судового збору у розмірі 2102,00 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються у відповідності до пункту 15.5 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції Закону України №2147-VIII від 03.10.2017).

Суддя Т.С. Канигіна

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.10.2020
Оприлюднено26.10.2020
Номер документу92379265
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —440/3818/20

Ухвала від 15.01.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Ухвала від 30.11.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Присяжнюк О.В.

Рішення від 23.10.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Т.С. Канигіна

Ухвала від 16.09.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Т.С. Канигіна

Ухвала від 02.09.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Т.С. Канигіна

Ухвала від 19.08.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Т.С. Канигіна

Ухвала від 27.07.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Т.С. Канигіна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні