СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21 жовтня 2020 року Справа № 480/5686/20
Сумський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Шаповала М.М.,
за участю секретаря судового засідання - І.С.Іуткіної,
представника позивача - адвоката В.М. Сивенка,
представника відповідачів - В.В. Кошеленко ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу № 480/5686/20 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Спецкліматопт" до Державної податкової служби України, Головного управління Державної податкової служби у Сумській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач, товариство з обмеженою відповідальністю "Спецкліматопт" (далі - ТОВ "Спецкліматопт"), звернувся в Сумський окружний адміністративний суд з позовною заявою до Державної податкової служби України (далі - ДПС України), Головного управління Державної податкової служби у Сумській області (далі - ГУ ДПС в Сумській області), у якій просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення від 04.05.2020 № 1549820/37186258 комісії ГУ ДПС у Сумській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації;
- зобов`язати ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) податкову накладну товариства з обмеженою відповідальністю "Спецкліматопт" від 03.04.2020 № 11 датою її направлення для реєстрації.
Свої вимоги мотивує тим, відповідно до приписів пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України ТОВ "Спецкліматопт" було складено податкову накладну № 11 від 03.04.2020 та цього ж дня 03.04.2020 направлено для реєстрації в ЄРПН. В отриманій товариством квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН від 08.04.2020 було зазначено, що документ прийнято, але реєстрація податкової накладної зупинена.
Підставою для зупинення реєстрації податкової накладної № 11 від 03.04.2020, як зазначається у квитанції, є: коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуги 8413, 8414 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризикованості здійснення операцій. Пропонувалося надати пояснення та копії документів.
З метою реєстрації податкової накладної товариством, через електронний кабінет платника податку, було направлено ГУ ДПС у Сумській області пояснення та копії документів що підтверджують реальність здійснених товариством господарських операцій із ТОВ "СТРО-БУД", однак рішенням про реєстрацію або відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 04.05.2020 № 1549820/37186258 позивачу було відмовлено у реєстрації податкової накладної.
Позивач не погоджується із оскаржуваним рішенням про реєстрацію або відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, вважає його незаконним і таким щодо підлягає скасуванню.
Ухвалою суду від 07.09.2020 вказану позовну заяву було залишено без руху та надано позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви. Позивачами усунено недоліки позовної заяви у встановлений строк.
Ухвалою суду від 21.09.2020 відкрито провадження у справі, призначено справу до розгляду в порядку спрощеного провадження з повідомленням сторін.
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просив суд задовольнити їх у повному обсязі.
Представник відповідачів у судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечувала просила у задоволенні відмовити, зазначила, що спірне рішення складене за формою, наведеною у додатку до Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН, затвердженому постановою Міністерством фінансів України від 12.12.2019 № 520. Форма рішення передбачає обов`язкове зазначення у рішенні про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН підстав такої відмови, а також додаткової інформації, що вплинула на прийняття уповноваженою комісією такого рішення. Тому у спірному рішенні зазначені конкретні підстави відмови у реєстрації податкової накладної, вказано які саме документи не було надано позивачем.
З огляду на вказане, відповідачі вважають, що прийняте ГУ ДПС у Сумській області спірне рішення про відмову у реєстрації податкової накладної № 11 від 03.04.2020 є правомірним та обґрунтованим. Щодо вимоги про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну зазначили, що за наявності прийнятого у межах повноважень Комісією ГУ ДПС у Сумській області, законного за формою та змістом рішення про відмову у реєстрації податкової накладної, реєстрація у ЄРПН складеної позивачем податкової накладної № 11 від 03.04.2020 не може бути здійснена.
Заслухавши пояснення представників сторін, вивчивши матеріали справи й оцінивши докази у справі, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з таких підстав.
Судом встановлено, що основними видами діяльності ТОВ "Спецкліматопт" є оптова торгівля (код по КВЕД - 46.49). Діяльність з 2013 року здійснюється за адресою м. Суми, вул. Тополянська, 18, де знаходиться оптовий склад, та офіс, згідно копії договору оренди нежитлового приміщення від 11.11.2013 та акту прийому - передачі від 11.11.2013 - загальна площа об`єкту оренди складає 230,1 м.кв. (а.с. 63-66).
ТОВ "Спецкліматопт" для здійснення власної господарської діяльності за кодом КВЕД 46.49 - оптова торгівля, 25.03.2020 було укладено договір № 2503/2020 на поставку на користь ТОВ "СТРО-БУД" вентиляційного обладнання за кодами УКТЗЕД: 8413, 8414, а саме: вузол регулювання потужності, канальний вентилятор, прямокутний канальний вентилятор (а.с.19-22).
Згідно копії платіжного доручення № 67 від 03.04.20 та оборотно-сальдової відомості по рахунку 681.03.04.2020 ТОВ "СТРО-БУД" здійснено передплату за договором № 2503/2020 від 25.03.2020 у сумі 143023,20 грн (а.с. 23, 30).
Згідно копій платіжних доручень ТОВ "Спецкліматопт", після отримання від ТОВ "СТРО-БУД" попередньої оплати, було замовлено відповідне обладнання у TOB "ВТС Україна" та у ТОВ "ВЕНТ-СЕРВІС", здійснено попередню оплату на ці компанії.
Обладнання, замовлене у ТОВ "ВЕНТ-СЕРВІС" було оплачено та отримано ТОВ "Спецкліматопт" та оприбутковано на склад, що підтверджується платіжним дорученням № 95 від 06.04.2020, видатковою накладною від ТОВ "ВЕНТ-СЕРВІС" та оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 631 (а.с. 41, 42, 71). Обладнання від ТОВ "ВЕНТ-СЕРВІС" було доставлено службою доставки "Нічний Експрес", що підтверджується товарно-транспортною накладною № 42015861.85876 від 06.04.2020, послуги якої були оплачені відповідно до платіжного доручення № 99 від 07.04.2020 (а.с. 39-40). Поставка від ТОВ "ВЕНТ-СЕРВІС" обладнання провадилась на підставі замовлень, по попередній оплаті без укладання договору. Вхідна податкова накладна, виписана ТОВ "ВЕНТ-СЕРВІС" № 129 від 06.04.2020 була зареєстрована в ЄРПН (а.с. 33).
На час складення податкової накладної придбане товариством обладнання на користь ТОВ "Стро-Буд" не відвантажувалося та залишалось у власності товариства, що підтверджується копією оборотно-сальдової відомості по рахунку 281 (а.с.43-44).
16.03.2020 ТОВ "Спецкліматопт" було укладено договір поставки з ТОВ "ВТС Україна" № 200358 на поставку останнім обладнання (а.с. 45-49). На виконання цього договору 06.04.2020 товариством здійснено на користь ТОВ "ВТС Україна" оплату товару, що підтверджується платіжним дорученням № 96 від 06.04.2020 (а.с. 55, 70).
На час реєстрації спірної податкової накладної за ТОВ "ВТС Україна" обліковувалась дебіторська заборгованість за рахунком 3711 згідно оборотно-сальдової відомості (а.с. 60-61). Згідно копії видаткової накладної № 2000375 від 06.05.2020 ТОВ "BTC-Україна" було здійснено поставку обладнання на користь ТОВ "Спецкліматопт" (а.с. 31)
Судом встановлено, що вищевказане обладнання поставлене ТОВ "Спецкліматопт" на користь ТОВ "СТРО-БУД", що підтверджується видатковою накладною № 12 від 13.05.2020 (а.с.62). Вхідна податкова накладна, виписана ТОВ "ВТС Україна" № 7 від 06.04.2020 була зареєстрована в ЄРПН (а.с. 54, 57).
ТОВ "Спецкліматопт" було складено податкову накладну за №11 від 03.04.2020 на загальну суму 143023,20 грн, в тому числі податок на додану вартість - 23837,20 грн та подано її на реєстрацію в Єдиний реєстр податкових накладних.
За результатами обробки податкової накладної контролюючим органом позивачу 08.04.2020 надіслано Квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН за № 9073482860, якою зупинено реєстрацію податкової накладної № 11 від 03.04.2020 відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України. Коди УКЗЕД/ДКПП товару/послуг 8413,8414, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної в ЄРПН (а.с. 10-11).
29.04.2020 позивачем, через електронний кабінет платника податку, було надано ГУ ДПС у Сумській області повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, повідомлення № 2 та копії документів на підтвердження здійснення реальності господарських операцій за даною податковою накладною (а.с. 12-13).
За результатами розгляду наданих позивачем письмових пояснень та документів, Комісією ГУ ДПС в Сумській області прийнято рішення від 04.05.2020 № 1549820/37186258 про відмову у реєстрації податкової накладної № 11 від 03.04.2020 (а.с. 14-15).
Підставами відмови у реєстрації податкової накладної у спірному рішенні зазначено ненаданням платником податку копій документів: "первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків". Крім того, відсутній договір з одним з постачальником. Відсутня видаткова накладна від одного з постачальників. Відсутня видаткова накладна на покупця. Відсутні ТТН від постачальників та на покупця. Відсутні розрахункові документи з покупцем. Відсутні документи щодо зберігання товару та документи складського обліку.
Відповідно до п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України), при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Порядок ведення ЄРПН встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Пунктом 201.16. ст. 201 ПК України визначено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН та Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.
Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів.
Відповідно до п. 3 вказаного Порядку податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації):
1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, звільненою від оподаткування;
2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;
3) одночасно виконуються такі умови:
загальна сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 1 млн. гривень;
4) у податковій накладній/розрахунку коригування відображена операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, які зазначені у таблиці даних платника податку, врахованій контролюючим органом.
Відповідно до п. 5 Порядку платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Відповідно до п. 1 Додатку 3 до Порядку Критерії ризиковості здійснення операцій відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 року у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Згідно з п. п. 10, 11 Порядку у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
При цьому наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в ЄРПН (далі - Порядок № 520).
Відповідно до п. 1 цей Порядок визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Згідно з п. п. 2-4 Порядку № 520 прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Відповідно до п. 5 Порядку № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
- договори, зокрема, зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Згідно з п. 11 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
- та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;
- та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Як встановлено судом, підставою для зупинення реєстрації податкової накладної від 03.04.2020 № 11 стала відповідність операції п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операції, у зв`язку із чим позивачу було запропоновано подати пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній.
З матеріалів справи судом встановлено, що позивачем було подано повідомлення № 1 від 29.04.2020 про надання пояснень та копії документів що підтверджують реальність здійснених позивачем господарських операцій із ТОВ "СТРО- БУД".
За результатами розгляду наданих позивачем письмових пояснень та документів, комісією ГУ ДПС у Сумській області прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.
На момент розгляду даної справи позивачем надано необхідний обсяг документів на підтвердження проведеної господарської операції та даних, зазначених у податковій накладній від 03.04.2020 № 11.
При зупиненні реєстрації податкової накладної, податковий орган не навів переліку документів, які необхідно надати позивачу на підтвердження інформації зазначеної в податковій накладній, а у спірному рішенні не зазначив, що надані документи, складені з порушенням законодавства, про що свідчить відсутність відповідної відмітки у такому рішенні.
У зв`язку з викладеним, відповідач, у порушення ч. 2 ст. 77 КАС України, не обґрунтував правомірність оскаржуваного рішення.
Також суд зазначає, що Конвенція про захист прав людини і основоположних свобод (далі ЄКПЛ або Конвенція) та Протоколи до неї є частиною національного законодавства України відповідно до статті 9 Конституції України як чинний міжнародний договір, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України. Ратифікація Конвенції відбулася на підставі Закону України № 475/97-ВР від 17.07.1997; Конвенція набула чинності для України 11.09.1997.
За приписами статті 6 КАС України, суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського Суду з прав людини.
Статтею 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" № 3477-IV від 23.02.2006, суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.
Так, Європейський суд з прав людини у рішенні від 13.01.2011 (остаточне) по справі "Чуйкіна проти України" (CASE OF CHUYKINA v. UKRAINE) (Заява №28924/04) констатував: "50. Суд нагадує, що процесуальні гарантії, викладені у статті 6 Конвенції, забезпечують кожному право звертатися до суду з позовом щодо своїх цивільних прав та обов`язків. Таким чином стаття 6 Конвенції втілює "право на суд", в якому право на доступ до суду, тобто право ініціювати в судах провадження з цивільних питань становить один з його аспектів (див. рішення від 21 лютого 1975 року у справі "Голдер проти Сполученого Королівства" (Golder v. the United Kingdom), пп. 2836, Series A № 18). Крім того, порушення судового провадження саме по собі не задовольняє усіх вимог пункту 1 статті 6 Конвенції. Ціль Конвенції гарантувати права, які є практичними та ефективними, а не теоретичними або ілюзорними. Право на доступ до суду включає в себе не лише право ініціювати провадження, а й право отримати "вирішення" спору судом. Воно було б ілюзорним, якби національна правова система Договірної держави дозволяла особі подати до суду цивільний позов без гарантії того, що справу буде вирішено остаточним рішенням в судовому провадженні. Для пункту 1 статті 6 Конвенції було б неможливо детально описувати процесуальні гарантії, які надаються сторонам у судовому процесі провадженні, яке є справедливим, публічним та швидким, не гарантувавши сторонам того, що їхні цивільні спори будуть остаточно вирішені (див. рішення у справах "Мултіплекс проти Хорватії" (Multiplex v. Croatia), заява № 58112/00, п. 45, від 10 липня 2003 року, та "Кутіч проти Хорватії" (Kutic v. Croatia), заява № 48778/99, п. 25, ECHR 2002-II)".
У даному випадку, задоволення позовної вимоги щодо зобов`язання Державної податкової служби України внести до Єдиного реєстру податкових накладних відомості щодо реєстрації податкової накладної ТОВ "Спецкліматопт" № 11 від 03.04.2020 датою її фактичного отримання Державною податковою службою України, є дотриманням судом гарантій того, що спір між сторонами буде вирішено остаточно.
Відповідно до ч.1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Тому, суд вважає за необхідне стягнути на користь позивача суму судового збору, сплаченого за подання позовної заяви.
Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Спецкліматопт" до Державної податкової служби України, Головного управління Державної податкової служби у Сумській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення від 04.05.2020 № 1549820/37186258 Головного управління Державної податкової служби у Сумській області про відмову в реєстрації податкової накладної товариства з обмеженою відповідальністю "Спецкліматопт" № 11 від 03.04.2020 в Єдиному державному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 11 від 03.04.2020 товариства з обмеженою відповідальністю "Спецкліматопт" датою її направлення для реєстрації.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у Сумській області (40009, м. Суми, вул. Іллінська, 13, код ЄДРПОУ 39456414) на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Спецкліматопт" (40011, м. Суми, вул. Леваневського, 16, код ЄДРПОУ 37186258) в рахунок повернення судового збору 2020 грн.
Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення. Апеляційні скарги до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подаються через Сумський окружний адміністративний суд.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення складено 23.10.2020.
Суддя М.М. Шаповал
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.10.2020 |
Оприлюднено | 26.10.2020 |
Номер документу | 92379390 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
М.М. Шаповал
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні