Рішення
від 07.10.2020 по справі 540/2107/20
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 жовтня 2020 р.м. ХерсонСправа № 540/2107/20 14 год. 30 хв.

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої судді: Кисильової О.Й.,

при секретарі: Новіковій Т.А.,

за участю:

представника позивача - Васильєвої М.В.,

представника відповідача - Оперчук О.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "ТД "Барс-Посуд" до Головного управління Державної податкової служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про визнання протиправними та скасування рішень,

встановив:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ТД "Барс-Посуд" (далі-позивач) звернулося до суду із адміністративним позовом до Головного управління Державної податкової служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (далі-відповідач), в якому просить визнати протиправними та скасувати рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 05.02.2020 № 26412 та від 31.07.2020 № 85662, прийняті Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Херсонській області, АР Крим та м. Севастополі.

Ухвалою від 07.08.2020 позовна заява залишена без руху, позивачу наданий строк для усунення недоліків. Позивач вимоги ухвали виконав, недоліки позовної заяви усунув.

Ухвалою від 13.08.2020 у справі відкрите спрощене позовне провадження, учасникам наданий строк для подання заяв по суті справи, судове засідання призначене на 03.09.2020 об 11:00 год.

03.09.2020 протокольною ухвалю відкладений розгляд справи на 07.10.2020 об 11:00 год.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН ГУ ДПС в Херсонській області, АР Крим та м. Севастополі прийняте рішення від 05.02.2020 № 26412 про відповідність ТОВ "ТД "Барс-Посуд" критеріям ризиковості платника податку з посиланням на п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку, що визначені Додатком 1 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165. Позивач вважає протиправним рішення відповідача від 05.02.2020 № 26412, оскільки п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість передбачає застосування податкової інформації для визначення ризиковості здійснення господарської операції, зазначеної в поданій для реєстрації податковій накладній, а не всіх господарський операцій платника податку. Однак, за період з 01.02.2020 - з дата початку дії Порядку № 1165 до 05.02.2020 - дата прийняття спірного рішення № 26412 жодна податкова накладна/розрахунок коригування ТОВ "ТД "Барс-Посуд" не направлялась для реєстрації в ЄРПН. Тобто, податковим органом станом на 05.02.2020 не була визначена господарська операція, ризиковість здійснення якої могла би бути підставою для встановлення відповідності платника податку критеріям ризиковості. У разі відсутності господарської операції, стосовно якої могла би бути встановлена ризиковість взагалі відсутні умови для встановлення відповідності платника податку критеріям ризиковості за п. 8 Додатку 1 до Порядку № 1165. Позивач надав до податкового органу пояснення та відповідні первинні документи з клопотанням про скасування рішення від 05.02.2020 № 26412 про відповідність ТОВ "ТД "Барс-Посуд" критеріям ризиковості та виключення з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку. Проте, податковий орган 31.07.2020 прийняв ще одне протиправне рішення № 85662 про відповідність Товариства критеріям ризиковості платника податків за аналогічною підставою, яка зазначена в рішенні від 05.02.2020 № 26412. Так, позивач надав відповідачу копії договорів та документів первинного обліку, що передбачені абз. 11-16 п. 6 Порядку № 1165, які складені Товариством при здійсненні господарських операцій, та які підтверджують невідповідність критеріям ризиковості платника податку. Позивач стверджує, що якщо платник податку не відповідає критеріям ризиковості платника, то далі він перевіряється на позитивну податкову історію. Якщо господарська операція, відображена у податковій накладній, направленій платником для реєстрації, відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, але при цьому такий платник відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування не зупиняється. Відтак, безпідставне та неправомірне встановлення відповідності ТОВ "ТД "Барс-Посуд" критеріям ризиковості платника, унеможливлює використання права, передбачене п. 7 порядку № 1165 щодо реєстрації поданих податкових накладних за умови встановлення відповідності показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Просить задовольнити позовні вимоги повністю.

03.09.2020 відповідач надіслав відзив на позовну заяву, в якому заперечує проти задоволення позову, зазначивши таке. Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 затверджений Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів. Так, відповідно до п. 6 Порядку № 1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено ПН/РК відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких ПН/РК зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення. У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. За результатами розгляду інформації та копій документів необхідних для розгляду питання виключення платника податку з переліку таких, що відповідають критеріям ризиковості, комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття. Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення. Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку. Таким чином, віднесення ТОВ "ТД "Барс - Посуд" до платників, які відповідають критеріям ризиковості, є одним із заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на відповідача функцій та завдань органів ДПС, тобто є лише діяльністю контролюючого органу з виконання своїх повноважень, яка сама по собі не створює для платника податків жодних правових наслідків у вигляді зміни або припинення його прав, не породжують для нього обов`язкових юридичних наслідків та не порушують їхні права, оскільки інформація є службовою та використовується податковими органами для обробки зібраної інформації в автоматичному режимі з метою здійснення відповідних функцій відповідача. Включення суб`єктом владних повноважень до бази даних певної інформації не створює жодних перешкод для діяльності платника податку. Посилаючись на викладене, просить відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

У судовому засіданні представник позивача підтримала позовні вимоги та просила позов задовольнити у повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві.

Представник відповідача у судовому засіданні заперечувала проти задоволення позову з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву.

Дослідивши матеріали справи та оцінивши надані сторонами докази, суд встановив наступні обставини.

Товариство з обмеженою відповідальністю "ТД "Барс-Посуд" є юридичною особою, платником податку на додану вартість та здійснює, наступні види діяльності: 46.44 оптова торгівля фарфором, скляним посудом і засобами для чищення (основний); 13.95 виробництво нетканих текстильних матеріалів і виробів із них, крім одягу; 45.32 роздрібна торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів; 46.34 оптова торгівля напоями; 46.39 неспеціалізована оптова торгівля продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; 46.49 оптова торгівля іншими товарами господарського призначення; 46.90 неспеціалізована оптова торгівля.

Відповідно до витягу з протоколу від 05.02.2020 № 16 засідання комісії ГУ ДПС у Херсонській області, АР Крим та м. Севастополі з питань зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, створеної відповідно до наказу ГУ ДПС у Херсонській області, АР Крим та м. Севастополі від 16.12.2019 № 530, ТОВ "ТД "Барс-Посуд" включене до "Журналу ризикових платників" суб`єктів господарської діяльності.

Так, в ході слухання комісія з питань зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН встановила, що ТОВ "ТД "Барс-Посуд" імпортує агроволокно, в той же час за результатами аналізу даних ЄРПН встановлена реалізація агроволокна на адресу підприємств, які в подальшому не використовують агроволокно у господарській діяльності, не реалізують кінцевому споживачу. За період з 05.12.20199 до 28.12.2019 платником податків реалізовано агроволокно таким покупцям: ТОВ "Трілліум", ТОВ "Амалтея Трейд", ВКФ "Барс-Херсон", ПВКФ "Славута" та двом неплатникам ПДВ. В подальшому ТОВ "Трілліум" реалізує асфальтобетон, ТОВ "Амалтея Трейд" реалізує мішки поліпропіленові, ПВКФ "Славута" реалізує пісок, щебінь. Зазначене свідчить про використання схем ухилення від оподаткування, формування сумнівного кредиту іншим платникам.

05.02.2020 комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладеної/ розрахунку коригування в ЄРПН прийняла рішення № 26412 про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, згідно з яким встановлена відповідність ТОВ "ТД "Барс-Посуд" п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

У графі "податкова інформація" зазначено таке: "Наявна податкова інформація, яка отримана з інформаційних баз даних ДПСУ під час виконання завдань і функцій. За даними ЄРПН постачання товару здійснювалося на адресу СГД, які здійснюють реалізацію товарів, відмінних від придбаних, та асоційовані підприємства. За даними ЄРПН не встановлено реалізацію товару кінцевому споживачу. Зазначена інформація визначає ризиковість здійснення господарських операцій".

Крім того, 31.07.2020 комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладеної/ розрахунку коригування в ЄРПН прийняла рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку № 85662, згідно з яким, з урахуванням отриманої від платника податку інформації та копій відповідних документів від 24.07.2020 № 1, встановлена відповідність ТОВ "ТД "Барс-Посуд" п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

У графі "податкова інформація" зазначено таке: "Наявна податкова інформація, яка отримана з інформаційних баз даних ДПСУ під час виконання завдань і функцій. За даними ЄРПН постачання товару здійснювалося на адресу СГД, які здійснюють реалізацію товарів, відмінних від придбаних, та асоційовані підприємства. За даними ЄРПН не встановлено реалізацію товару кінцевому споживачу. Зазначена інформація визначає ризиковість здійснення господарських операцій".

Надаючи оцінку правомірності оскаржуваних рішень про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 05.02.2020 № 26412 та від 31.07.2020 № 85662, суд враховує наступні обставини та положення законодавства.

Спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплату пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків і визначає заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу є Податковий кодекс України від 02.12.2010 № 2755-VI (далі - ПК України).

Відповідно до пп. 20.1.45 п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючі органи мають право здійснювати щоденну обробку даних та інформації електронного кабінету, необхідних для виконання покладених на них функцій з адміністрування податкового законодавства та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, що включає, зокрема, прийняття, обробку та аналіз документів та даних платників податків, здійснення повноважень, передбачених законом, які можуть бути реалізовані в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку.

Пунктом 61.1 статті 61 ПК України визначено, що податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Згідно з п.п. 62.1.2 п. 62.1 ст. 62 ПК України податковий контроль здійснюється шляхом, серед іншого, інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів.

Відповідно до п. 71.1 ст. 71 ПК України інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів - комплекс заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.

Згідно з п. 74.1, п. 74.3 ст. 74 ПК України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, зберігається в базах даних Інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем (далі - Інформаційні системи) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

Інформаційні системи і засоби їх забезпечення, розроблені, виготовлені або придбані центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, є державною власністю.

Система захисту податкової інформації, що зберігається в базах даних Інформаційних систем, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику (абз. 3 п. 74.1).

Внесення інформації до баз даних Інформаційних систем та її опрацювання здійснюються контролюючими органами (абзац четвертий пункту 74.1).

Перелік Інформаційних систем визначається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику (абз. 5 п. 74.1).

Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 затверджені Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165) та Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Так згідно з п. 6 Порядку № 1165, у разі, коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Додатком 1 до Порядку № 1165 встановлено наступні Критерії ризиковості платника податку на додану вартість, зокрема, п. 8: "У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування".

Згідно п. 6 Порядку № 1165 питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення. Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення. У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття.

Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення. За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття.

Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення. Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку. Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.

Додатком 4 до Порядку № 1165 затверджена форма рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.

Загальними вимогами, які висуваються до акту індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Суд встановив, що рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку ТОВ "ТД "Барс-Посуд" від 05.20.2020 № 26412 та від 31.07.2020 № 85662 прийнято Комісією з підстав відповідності позивача критеріям ризиковості платника податку, а саме - пункту 8 Критеріїв.

У свою чергу, пунктом 8 Критеріїв ризиковості платника передбачено: "У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування".

З даного приводу суд зазначає, що додатком 4 Порядку № 1165 встановлена форма бланка рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, який містить обов`язкове для заповнення поле "податкова інформація", що заповнюється у разі відповідності пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку).

Так, суд встановив, що оскаржувані рішення зазначають, яка саме податкова інформація слугувала підставою для віднесення ТОВ "ТД "Барс-Посуд" до переліку ризикових платників податку: "Наявна податкова інформація, яка отримана з інформаційних баз даних ДПСУ під час виконання завдань і функцій. За даними ЄРПН постачання товару здійснювалося на адресу СГД, які здійснюють реалізацію товарів, відмінних від придбаних, та асоційовані підприємства. За даними ЄРПН не встановлено реалізацію товару кінцевому споживачу. Зазначена інформація визначає ризиковість здійснення господарських операцій".

Одночасно, додаток 3 Порядку № 1165 встановлює шість Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Суд відмічає, що Критерії ризиковості здійснення операцій не містять такого пункту визначення ризиковості здійснення господарських операцій, як зазначений податковим органом в оскаржуваних рішеннях, а саме: здійснення постачання товару на адресу СГД, які реалізують товари, відмінні від придбаних, та асоційовані підприємства; не встановлення реалізації товару кінцевому споживачу.

На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що рішення про відповідність позивача критеріям ризиковості платника податків прийняті з підстав ризиковості здійснення господарських операцій. Натомість, Критерії ризиковості здійснення господарських операцій, передбачені Порядком № 1165 не містять таких критеріїв ризиковості, як здійснення постачання товару на адресу СГД, які реалізують товари, відмінні від придбаних, та асоційовані підприємства; не встановлення реалізації товару кінцевому споживачу.

Варто відмітити, що аналізовані господарські операції, ризиковість яких встановлена протоколом від 05.02.2020 № 16, вчинені за період з 05.12.2019 до 28.12.2019, при цьому п. 8 Критеріїв ризиковості платника податків посилається на те, що у контролюючого органу може бути наявна інформація, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації ПН/РК.

Втім, прийняття рішення про відповідність позивача критеріям ризиковості платника податків від 05.02.2020 № 26412 не пов`язане у часі та за контекстом із реєстрацією будь-яких конкретних податкових накладних/розрахунків коригування та має наслідком зупинення реєстрації в Реєстрі саме подальших ПН/РК. У свою чергу, позивач надав докази того, що ПН/РК, аналізовані відповідачем у протоколі від 05.02.2020 № 16, за період з 05.12.2019 до 28.12.2019, на момент прийняття оскаржуваних рішень були зареєстровані податковим органом.

Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Серед іншого суд зазначає, що позивач оскаржує рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 05.02.2020 № 26412 та від 31.07.2020 № 85662, однак відповідачем не надано суду протокол про виключення ТОВ "ТД "Барс-Посуд" з Журналу ризикових платників у період між 05.02.2020 та 31.07.2020.

Отже, суд приходить до висновку, що оскаржувані рішення прийнятті відповідачем всупереч вимогам діючого податкового законодавства та підлягають скасуванню.

Водночас суд критично оцінює посилання відповідача на те, що спірне рішення про визначення ТОВ "ТД "Барс-Посуд" таким, що відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку, не є рішенням суб`єкта владних повноважень, що тягне за собою виникнення негативних наслідків для підприємства. Враховуючи, що приписами Порядку № 1165 передбачено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку у разі віднесення платника податків хоча б до одного критерію ризиковості платника податку, суд вважає, що таке рішення суб`єкта владних повноважень створює перешкоди у здійсненні платником податків його господарської діяльності та має безпосередній вплив на реалізацію ним своїх прав та інтересів.

Крім того, суд відхиляє посилання контролюючого органу на правову позицію Верховного Суду, викладену в постанові від 20.11.2019 у справі № 480/4006/18, від 03.03.2020 у справі № 240/3665/19, від 10.07.2020 у справі № 520/5168/19 та від 17.07.2020 у справі № 280/1098/19, оскільки зазначена правова позиції стосується правовідносин між платниками податків та податковими органами, пов`язаних із застосуванням Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 21.02.2018 № 117, що діяв до набрання чинності Порядком №1165.

Разом з тим, спірні правовідносини у даній справі пов`язані із застосуванням норм Порядку № 1165, який набрав чинності з 01.02.2020 та регулює правовідносини щодо прийнятого Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.

Також, абз. 15 п. 6 Порядку № 1165 встановлено, що у разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

На підставі викладеного, суд зазначає, що відповідач, як суб`єкт владних повноважень, не надав суду належних та достовірних доказів правомірності власних дій, відтак, суд задовольняє позовні вимоги ТОВ "ТД "Барс-Посуд" у повному обсязі.

Розподіл судових витрат суд здійснює за правилами статті 139 КАС України.

Керуючись ст.ст. 9, 14, 73-78, 90, 139, 143, 242-246, 250, 255, 262 КАС України, суд, -

вирішив :

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі від 05.02.2020 № 26412 про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі від 31.07.2020 № 85662 про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.

Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "ТД "Барс-Посуд" (код ЄДРПОУ 39689024, 73000, м. Херсон, вул. Некрасова, 2) судових збір у сумі 4204 (чотити тисячі двісті чотири) грн за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (код ЄДРПОУ 43143201, 73026, м. Херсон, просп. Ушакова, 75).

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст рішення виготовлений та підписаний 12 жовтня 2020 р.

Суддя О.Й. Кисильова

кат. 111000000

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.10.2020
Оприлюднено26.10.2020
Номер документу92379780
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/2107/20

Ухвала від 02.08.2021

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Кисильова О.Й.

Постанова від 25.03.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Ухвала від 06.01.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Ухвала від 06.01.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Ухвала від 06.01.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Ухвала від 11.12.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Ухвала від 11.12.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Рішення від 07.10.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Кисильова О.Й.

Ухвала від 13.08.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Кисильова О.Й.

Ухвала від 07.08.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Кисильова О.Й.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні