Рішення
від 24.10.2020 по справі 340/4776/20
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 жовтня 2020 року м. Кропивницький Справа № 340/4776/20

Кіровоградський окружний адміністративний суд

у складі: головуючого - судді Кармазиної Т.М.,

за участю секретаря - Сириці І.О.,

за участю позивача - ОСОБА_1 ,

представників:

позивача - Шелеги Є.С.,

відповідача - Копанчук О.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду справу за адміністративним позовом Кандидата в депутати Великосеверинівської сільської ради ОСОБА_1 до Великосеверинівської сільської територіальної виборчої комісії Кропивницького району Кіровоградської області про визнання протиправною та скасування постанови, -

В С Т А Н О В И В :

Позивач звернулася до суду з позовом, в якому просить визнати протиправною та скасувати постанову Великосеверинівської сільської територіальної виборчої комісії від 22.10.2020 №18 "Про внесення змін в складі виборчої дільниці, що здійснюють підготовку та проведення місцевих виборів".

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що оскаржувана постанова є протиправною, оскільки відповідно до протоколу №18, 22.10.2020 відбулося чергове засідання Великосеверинівської сільської територіальної виборчої комісії Кропивницького району Кіровоградської області комісії, на якому були присутні 12 осіб з 16, які входять до її складу. При розгляді питання №2 порядку денного, встановленого головою комісії ОСОБА_2 щодо внесення змін до складу територіальної комісії по Великобайрацькій виборчій дільниці №350257, а саме щодо заміни ОСОБА_3 на ОСОБА_4 за поданням Кіровоградської обласної організації політичної партії "Слуга народу", було допущено порушення порядку розгляду даного питання та прийняття відповідного рішення, встановленого статтею 208 Виборчого кодексу України та розділами 3, 5 постанови ЦВК від 06.10.2020 року №351 "Про Роз`яснення щодо порядку дострокового припинення повноважень усього складу та окремих членів виборчих комісій з місцевих виборів". Посилалася на те, що відповідно до п.12 ст.36 Виборчого кодексу України, рішення ВК приймається відкритим голосуванням більшістю голосів від складу комісії. Однак, дане питання головою комісії на голосування не ставилося, подання членам комісії для ознайомлення не надавалося, в протоколі зазначено, що дане подання проголосовано не було взагалі.

В судовому засіданні позивач та її представник підтримали позовні вимоги в повному обсязі із зазначених підстав, та крім іншого зазначили, що подання політичної партії про заміну члена виборчої комісії завчасно усім членам не було роздано, вирішення даного питання не виносилося на голосування та за прийняття рішення не було проголосовано.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнала у повному обсязі, в задоволенні позову просила відмовити, зважаючи на правомірність та обґрунтованість прийнятої постанови. Зазначала, що 21.10.2020 до комісії надійшло подання Кіровоградської обласної організації політичної партії "Слуга народу". 22.10.2020 під час засідання комісії, вона як голова комісії, надала дане подання іншим членам комісії, вказала, що його необхідно прийняти до уваги. При цьому, стверджувала, що комісія не мала права не прийняти рішення з цього питання. Також вказала, що на голосування дане питання не ставилося. У членів комісії не виникало питань щодо даного подання, лише хотіли знати причину такої заміни.

Заслухавши учасників справи, дослідивши докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, з наступних підстав.

Постановою Верховної Ради України від 15.07.2020 р. №795-ІХ "Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році" призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на неділю 25 жовтня 2020 року.

Постановою Центральної виборчої комісії від 08.08.2020 р. №160 "Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року" призначено на неділю, 25 жовтня 2020 року, перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів.

Постановою Центральної виборчої комісії "Про утворення та формування складу обласних, районних (крім районів в Автономній Республіці Крим), місцевих (крім міст в Автономній Республіці Крим), районних у місті Києві територіальних виборчих комісій" від 10.08.2020 р. №172 утворено та сформовано склад обласних, районних (крім районів в Автономній Республіці Крим), міських (крім міст в Автономній Республіці Крим), районах у місті Києві територіальних виборчих комісій.

Постановою Центральної виборчої комісії від 30.08.2020 р. №208 "Про початок виборчого процесу місцевих виборів 25 жовтня 2020 року" оголошено з 5 вересня 2020 року початок виборчого процесу місцевих виборів, призначених на 25 жовтня 2020 року.

Судом встановлено, що 22.10.2020 відбулось чергове засідання Великосеверинівської сільської територіальної виборчої комісії Кропивницького району Кіровоградської області, на якому були присутні 12 осіб з 16, які входять до її складу, про що свідчить протокол Великосеверинівської сільської територіальної виборчої комісії Кропивницького району Кіровоградської області від 22.10.2020 №18 (а.с.5-7).

Судом встановлено, що до порядку денного засідання Великосеверинівської сільської територіальної виборчої комісії Кропивницького району Кіровоградської області було включено розгляд подання Кіровоградської обласної організації політичної партії "Слуга народу" щодо внесення змін до складу територіальної комісії по Великобайрацькій виборчій дільниці №350257, а саме заміни ОСОБА_3 на ОСОБА_4 (а.с.41).

Постановою Великосеверинівської сільської територіальної виборчої комісії №18 від 22.10.2020 "Про внесення змін в складі виборчої дільниці, що здійснюють підготовку та проведення місцевих виборів" внесено зміни до складу територіальної комісії по Великобайрацькій виборчій дільниці №350257, а саме замінено ОСОБА_3 на ОСОБА_4 (а.с.4).

Позивач, не погодившись з таким рішенням відповідача, звернулась до суду з даним позовом.

Згідно з ч.ч.1, 2 ст.63 Виборчого кодексу України рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, можуть бути оскаржені до суду або до виборчої комісії.

Оскарження рішень, дій чи бездіяльності, що стосуються виборчого процесу, до суду, а також розгляд та вирішення справ судом здійснюються в порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України.

Частиною 1 статті 64 Виборчого кодексу України встановлено, що суб`єкт виборчого процесу може оскаржити рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, до суду в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.

Відповідно до ч.1 ст.273 КАС України право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій мають суб`єкти відповідного виборчого процесу (крім виборчої комісії), а також ініціативна група референдуму, інші суб`єкти ініціювання референдуму.

Таким чином, правом щодо оскарження рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій наділені суб`єкти виборчого процесу, якими відповідно до ст.22 Виборчого кодексу України є: виборець, який має право голосу на відповідних виборах; виборча комісія, уповноважена здійснювати підготовку і проведення відповідних виборів; партія (організація партії), яка висунула кандидатів на відповідних виборах; кандидат, зареєстрований для участі у відповідних виборах у порядку, встановленому цим Кодексом; офіційний спостерігач від кандидата чи партії (організації партії) - суб`єкта відповідного виборчого процесу або від громадської організації, зареєстрований у порядку, встановленому цим Кодексом. При цьому таке право на оскарження стосується рішення, дії чи бездіяльності, що стосуються виборчого процесу.

У розумінні ч.1 ст.20 Виборчого кодексу України виборчий процес - це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб`єктами, визначеними статтею 22 цього Кодексу, виборчих процедур, пов`язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів.

Статтею 204 Виборчого кодексу України визначено порядок утворення дільничної виборчої комісії.

Дільнична виборча комісія утворюється відповідною міською чи районною у місті, сільською, селищною виборчою комісією не пізніш як за п`ятнадцять днів до дня виборів у складі голови, заступника голови, секретаря та інших членів комісії.

Право подання кандидатур до складу дільничних виборчих комісій мають: 1) місцеві організації політичних партій, про утворення депутатських фракцій яких оголошено на першій черговій сесії Верховної Ради України поточного скликання; 2) місцева організація політичної партії, яка уклала угоду про політичну співпрацю на відповідних місцевих виборах з депутатською групою, про утворення якої оголошено на сесії Верховної Ради України не пізніше 1 січня року, в якому відбуваються вибори; 3) місцеві організації політичних партій, від яких зареєстровано кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також міських, сільських, селищних (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) рад; 4) кандидати у депутати сільських, селищних, міських (територіальних громад з кількістю виборців до 10 тисяч) рад; 5) кандидати на посаду сільського, селищного, міського голови.

Щодо кандидатур, поданих суб`єктами подання, зазначеними у пункті 1 цієї частини, жеребкування не проводиться. Кандидатури від таких суб`єктів подання включаються до складу кожної дільничної виборчої комісії (не більше двох осіб до складу кожної дільничної виборчої комісії) за умови наявності відповідних подань та їх відповідності встановленим цим Кодексом вимогам.

Рішення про утворення дільничної виборчої комісії оприлюднюється територіальною виборчою комісією, що утворила дільничну виборчу комісію, з відомостями про її склад у спосіб, визначений цією територіальною виборчою комісією, не пізніше наступного дня з дня утворення дільничної виборчої комісії. Рішення про зміни у складі дільничної виборчої комісії оприлюднюються у порядку та строки, встановлені цією частиною, але не пізніше останнього дня перед днем голосування (ч.7 ст.204 Виборчого кодексу).

Відповідно до ч.ч.1-3 ст.37 Виборчого кодексу України документування діяльності виборчих комісій здійснюється у порядку, встановленому цим Кодексом та порядком ведення діловодства виборчих комісій, що затверджується Центральною виборчою комісією.

На засіданні виборчої комісії протокол засідання веде секретар комісії. За відсутності секретаря комісії чи у разі невиконання ним своїх повноважень на засіданні комісія обирає зі свого складу секретаря засідання, який виконує обов`язки секретаря комісії на відповідному засіданні та при оформленні документів засідання. Протокол засідання комісії підписується головуючим на засіданні та секретарем комісії (секретарем засідання). Протокол засідання комісії надається для ознайомлення членам комісії на їхню вимогу не пізніше наступного засідання комісії, при цьому член комісії має право його підписати. Протокол засідання комісії може бути наданий для ознайомлення суб`єкту виборчого процесу на його вимогу не пізніше наступного засідання комісії.

Рішення виборчої комісії з розглянутого питання письмово оформляється у формі постанови, яка повинна містити: 1) найменування комісії; 2) найменування постанови; 3) дату, час та місце її прийняття і порядковий номер; 4) мотивувальну частину з посиланням на обставини, що зумовили розгляд питання на засіданні комісії; 5) посилання на конкретні положення нормативно-правових актів або постанову виборчої комісії вищого рівня чи судові рішення, якими керувалася комісія при прийнятті постанови; 6) резолютивну частину.

Постанова підписується головуючим на засіданні та секретарем комісії (секретарем засідання).

Відповідно до п.п.12.1 - 12.8 п.12 Порядку організації роботи та ведення діловодства виборчих комісій з виборів Президента України, місцевих виборів, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 10.08.2020 р. №173 "Про порядок організації роботи та ведення діловодства виборчих комісій з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів" (далі за текстом - Порядок №173) протокол засідання виборчої комісії, в якому фіксується хід і результати обговорення питань та прийняття рішень на засіданні комісії, веде секретар комісії (секретар засідання).

Протокол засідання виборчої комісії повинен містити такі реквізити та відомості: назву документа (протокол); назву виду діяльності виборчої комісії (засідання); назву виборчої комісії; час, дату і місце проведення засідання (якщо засідання тривало кілька днів, дата проведення засідання матиме вигляд інтервалу із зазначенням першого та останнього днів засідання); загальну кількість членів виборчої комісії; кількість та список присутніх на засіданні членів виборчої комісії; список осіб, які беруть участь у засіданні на запрошення виборчої комісії, та осіб, які мають право бути присутніми на засіданні без дозволу чи запрошення комісії (якщо кількість присутніх перевищує 15 осіб, зазначається їх загальна кількість із посиланням на список, що додається до протоколу); порядок денний з формулюванням питань у називному відмінку.

Текст протоколу засідання виборчої комісії з розгляду кожного питання складається з трьох частин, що починаються словами: "Слухали", "Виступили", "Вирішили" ("Постановили").

У протоколі засідання виборчої комісії повинні бути відображені зміст та номер постанови, протоколу чи акта, які були відповідно прийняті або складені на засіданні виборчої комісії.

Протокол засідання виборчої комісії оформляє секретар комісії (секретар засідання).

До протоколу засідання виборчої комісії долучаються оригінали постанов, прийнятих на цьому засіданні, додатки до них, якщо такі були, інші документи щодо розглянутих на засіданні питань, а також, за наявності, викладені в письмовій формі окремі думки членів виборчої комісії щодо ухвалених комісією рішень.

Окремі думки членів комісії є невід`ємною частиною протоколу засідання виборчої комісії.

Протокол засідання виборчої комісії підписує головуючий на засіданні та секретар комісії (секретар засідання). У такому разі обов`язково зазначаються фактична посада, ініціал імені і прізвище особи, яка підписала документ.

Протокол засідання виборчої комісії надається для ознайомлення членам комісії на їх вимогу не пізніше наступного засідання комісії, при цьому член комісії має право його підписати.

Протокол засідання виборчої комісії надається для ознайомлення суб`єкту виборчого процесу на його вимогу не пізніше наступного засідання комісії.

Отже, в розумінні ч.2 ст.37 Виборчого кодексу України та п.12 Порядку №173 протокол засідання виборчої комісії є документом у якому фіксується хід засідання виборчої комісії.

Статтею 208 Виборчого кодексу України встановлений порядок припинення повноважень складу виборчої комісії та члена виборчої комісії.

Відповідно до п.2 ч.4 ст.208 Виборчого кодексу України повноваження члена відповідної територіальної, дільничної виборчої комісії припиняються достроково у зв`язку з внесенням подання про заміну члена виборчої комісії суб`єктом, за поданням якого кандидатуру такого члена було включено до складу виборчої комісії.

У разі виникнення обставин, передбачених пунктами 1 - 6, 8 - 14 частини четвертої цієї статті, повноваження члена виборчої комісії припиняються з моменту прийняття рішення про дострокове припинення його повноважень виборчою комісією, яка її утворила.

Подання про заміну члена виборчої комісії вноситься суб`єктом, за поданням якого кандидатуру такого члена було включено до складу виборчої комісії, на паперових носіях та в електронному вигляді до відповідної виборчої комісії за формою, затвердженою Центральною виборчою комісією. До подання додаються документи, передбачені частиною дев`ятою статті 203, частиною четвертою статті 204 цього Кодексу.

Зазначене подання під час виборчого процесу, а також у період з моменту формування складу територіальних виборчих комісій до початку виборчого процесу чергових місцевих виборів підлягає обов`язковому розгляду у п`ятиденний строк, але не пізніше останнього дня перед днем голосування, а поза межами виборчого процесу - у місячний строк з дня надходження.

Згідно з ч.ч.6, 8 ст.208 Виборчого кодексу України рішення про дострокове припинення повноважень члена виборчої комісії у зв`язку з внесенням подання про його заміну приймається одночасно з рішенням про включення до складу відповідної виборчої комісії іншого представника від того самого суб`єкта подання із одночасним призначенням цієї особи на відповідну посаду в комісії, яку займав член комісії, повноваження якого достроково припинені.

У разі дострокового припинення повноважень голови, заступника голови, секретаря виборчої комісії рішення про включення до складу відповідної виборчої комісії іншого члена від того самого суб`єкта подання (у разі надходження відповідного подання) приймається з одночасним призначенням цієї особи на відповідну посаду в комісії, яку займав член комісії, повноваження якого достроково припинені.

Відповідно до пп.2 п.3.1. постанови Центральної виборчої комісії Про Роз`яснення щодо порядку дострокового припинення повноважень усього складу та окремих членів виборчих комісій з місцевих виборів від 06.10.2020 №351 (далі - Постанова №351) повноваження окремого члена відповідної виборчої комісії припиняються достроково у зв`язку з внесенням подання про заміну члена виборчої комісії суб`єктом, за поданням якого кандидатуру такого члена було включено до складу виборчої комісії (пункт 2 частини четвертої статті 208 Кодексу).

Згідно п.3.2 даної постанови у разі виникнення обставин, передбачених підпунктами 1 - 6, 8 - 14 пункту 3.1 цього Роз`яснення (пунктами 1 - 6, 8 - 14 частини четвертої статті 208 Кодексу), повноваження члена виборчої комісії припиняються з моменту прийняття рішення про дострокове припинення його повноважень виборчою комісією, яка її утворила (сформувала склад).

Таке рішення оформлюється постановою про зміни в складі відповідної виборчої комісії, в якій зазначається підстава дострокового припинення повноважень такого члена комісії відповідно до частини четвертої статті 208 Кодексу.

Постанова про зміни в складі виборчої комісії (рішення про припинення повноважень члена виборчої комісії) приймається виборчою комісією, яка утворила відповідну комісію (сформувала її склад), після отримання документа (повідомлення), що встановлює (підтверджує) відповідний факт.

Розділом 5 Постанови №351 передбачені особливості дострокового припинення повноважень члена виборчої комісії у зв`язку з внесенням відповідного подання про його заміну (пункт 2 частини четвертої статті 208 Кодексу).

У разі надходження до відповідної виборчої комісії, яка утворила виборчу комісію (сформувала її склад), подання про заміну члена виборчої комісії від суб`єкта, за поданням якого кандидатуру цього члена комісії було включено до складу виборчої комісії, така виборча комісія одночасно з рішенням про дострокове припинення повноважень члена виборчої комісії приймає рішення про включення до складу відповідної виборчої комісії іншого представника від того самого суб`єкта подання кандидатури з одночасним призначенням цієї особи на відповідну посаду в комісії, яку займав член комісії, повноваження якого достроково припинено.

Такі рішення виборчої комісії оформляються постановою про зміни в складі відповідної виборчої комісії із зазначенням підстави дострокового припинення повноважень члена виборчої комісії ("пункт 2 частини четвертої статті 208 Кодексу").

Подання про заміну члена виборчої комісії вноситься суб`єктом, за поданням якого кандидатуру такого члена було включено до складу виборчої комісії, на паперових носіях та в електронному вигляді до відповідної виборчої комісії за формою, встановленою постановою Центральної виборчої комісії від 24 липня 2020 року №138 "Про форми подань про заміну членів виборчих комісій, які здійснюють підготовку та проведення місцевих виборів".

До подання додаються документи, передбачені частиною дев`ятою статті 203, частиною четвертою статті 204 Кодексу.

Подання про заміну члена виборчої комісії може вноситися суб`єктом подання у будь-який час після утворення виборчої комісії (сформування її складу).

Технічні описки та неточності, допущені в поданні про заміну члена виборчої комісії, не є підставою для залишення без розгляду внесених кандидатур.

У разі виявлення в поданні технічних помилок та неточностей у зазначенні прізвища, імені та по батькові особи, дати її народження в постанові про зміни в складі виборчої комісії вказуються відомості на підставі копій паспортних документів.

Помилки та неточності в поданні на заміну щодо члена виборчої комісії, якого пропонується замінити, що не ставлять під сумнів намір суб`єкта подання кандидатури замінити саме цього члена комісії, не є підставою для відхилення (повернення, залишення без розгляду) подання.

Відповідно до п.12 ст.36 Виборчого кодексу України рішення виборчої комісії після його розгляду та обговорення на засіданні виборчої комісії приймається відкритим голосуванням більшістю голосів від складу комісії, крім випадків, передбачених цим Кодексом.

Судом досліджено протокол Великосеверинівської сільської територіальної виборчої комісії Кропивницького району Кіровоградської області від 22.10.2020 №18, який міститься в матеріалах справи та наданий позивачем до позову (а.с.5-7). При цьому, суд зауважує, що представник відповідача під час огляду даного протоколу у судовому засіданні вказувала, що він є оригіналом.

Зі змісту даного протоколу вбачається, що до порядку денного засідання Великосеверинівської сільської територіальної виборчої комісії Кропивницького району Кіровоградської області було включено розгляд подання Кіровоградської обласної організації ПП "Слуга народу" щодо внесення змін до складу територіальної комісії по Великобайрацькій виборчій дільниці №350257, а саме заміни ОСОБА_3 на ОСОБА_4 .

При цьому, в даному протоколі зазначено, що подання було заслухано членами територіальної комісії, а не було проголосовано (а.с.6).

Так, суд зазначає, що оскаржуваною постановою оформлено рішення, яке на засіданні комісії не приймалося. Доказів, які б свідчили про прийняття членами Великосеверинівської сільської територіальної виборчої комісії Кропивницького району Кіровоградської області рішення щодо розгляду подання Кіровоградської обласної організації політичної партії "Слуга народу" про внесення змін до складу територіальної комісії по Великобайрацькій виборчій дільниці №350257, шляхом дотримання встановленої виборчим законодавством процедури та здійснення відкритого голосування, суду відповідачем не надано.

Таким чином, враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що фактично членами Великосеверинівської сільської територіальної виборчої комісії Кропивницького району Кіровоградської області під час засідання, яке відбулось 22.10.2020, не здійснено належного розгляду подання політичної партії про внесення змін до складу територіальної комісії по Великобайрацькій виборчій дільниці №350257, а саме заміни ОСОБА_3 на ОСОБА_4 та не прийнято з цього питання жодних рішень. Що свідчить про порушення процедури прийняття і оскаржуваної постанови.

Відповідно до ч.2 ст.9 КАС України, суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

За таких обставин, суд вважає, що порушене право позивача має бути відновлено шляхом визнання протиправною та скасування постанови Великосеверинівської сільської територіальної виборчої комісії від 22.10.2020 №18 "Про внесення змін в складі виборчої дільниці, що здійснюють підготовку та проведення місцевих виборів", а також зобов`язання відповідача повторно розглянути подання Кіровоградської обласної організації ПП "Слуга народу" про внесення змін до складу територіальної комісії по Великобайрацькій виборчій дільниці №350257, а саме заміни ОСОБА_3 на ОСОБА_4 та прийняти рішення з дотриманням норм виборчого законодавства.

В силу вимог частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи вищевикладене, суд, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню, оскільки вони є обґрунтованими та законними.

Відповідно до ч.9 ст.273 КАС України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Згідно ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

З огляду на вищевикладене, оскільки позивачем не було сплачено судовий збір при подачі позову, суд вважає за необхідне стягнути з Великосеверинівської сільської територіальної виборчої комісії Кропивницького району Кіровоградської області на користь Державного бюджету України судові витрати у розмірі 840,80 грн.

Керуючись ст.ст.77-79, 90, 139, 243-246, 255, 273, 278, 293, 295-297 КАС України, суд,-

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Кандидата в депутати Великосеверинівської сільської ради ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Великосеверинівської сільської територіальної виборчої комісії Кропивницького району Кіровоградської області ( 27613, Кіровоградська область, Кропивницький район, с.Велика Северинівка, вул.Миру, 1, ЄДРПОУ 43781798) про визнання протиправною та скасування постанови - задовольнити.

Визнати протиправною та скасувати постанову Великосеверинівської сільської територіальної виборчої комісії Кропивницького району Кіровоградської області від 22.10.2020 №18 "Про внесення змін в складі виборчої дільниці, що здійснюють підготовку та проведення місцевих виборів".

Зобов`язати Великосеверинівську сільську територіальну виборчу комісію Кропивницького району Кіровоградської області повторно розглянути подання Кіровоградської обласної організації політичної партії "Слуга народу" про внесення змін до складу територіальної комісії по Великобайрацькій виборчій дільниці №350257, а саме заміни ОСОБА_3 на ОСОБА_4 та прийняти рішення у відповідності до вимог виборчого законодавства.

Стягнути з Великосеверинівської сільської територіальної виборчої комісії Кропивницького району Кіровоградської області ( 27613, Кіровоградська область, Кропивницький район, с.Велика Северинівка, вул.Миру, 1, ЄДРПОУ 43781798) на користь Державного бюджету України (рахунок UA398999980313191206084011002, отримувач коштів: УК у м. Кроп./м.Кропивницький/22030101, код отримувача 38037409, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), код класифікації доходів бюджету: 22030101) судовий збір у розмірі 840,80 грн.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги не пізніш як за чотири години до початку голосування.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду Т.М. Кармазина

Виготовлено з АСДС

Рішення суду не набрало законної сили 24.10.2020

Помічник судді Ю.А.Кондратенко

24.10.2020

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.10.2020
Оприлюднено25.10.2020
Номер документу92388674
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —340/4776/20

Ухвала від 26.10.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.М. Кармазина

Рішення від 24.10.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.М. Кармазина

Ухвала від 24.10.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.М. Кармазина

Ухвала від 24.10.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.М. Кармазина

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні