Справа № 760/22385/20
3-9508/20
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16 жовтня 2020 року суддя Солом`янського районного суду м. Києва Калініченко О.Б., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської митниці Держмитслужби, про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , адреса: АДРЕСА_1, керівника Товариства з обмеженою відповідальність ВУДПОІНТ (код ЄДРПОУ 42704356, м. Вінниця, вул. Мури, 14/3), за ознаками порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, -
В С Т А Н О В И В:
13.10.2020 року до Солом`янського районного суду м. Києва від Київської митниці Держмитслужби надійшли матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за порушення митних правил.
Зі змісту протоколу про порушення митних правил № 1086/10000/20 від 11.06.2020 року вбачається, що 09.06.2020 року директором ТОВ ВУДПОІНТ , відповідно до наказу по підприємству від 02.01.2019 №1, ОСОБА_1 до відділу митного оформлення № 1 митного поста "Калинівка" Київської митниці Держмитслужби подано ЕМД типу ЕК10АА на товар: товар №1 - 1. Пиломатеріали розпиляні уздовж, нестругані та нешліфовані, які не мають торцевих з`єднаннь, завтовшки більш як 6 мм з хвойних порід (сосни звичайної виду Pinus sylvestris L): 16 мм х 95 мм х 3000 мм - 32,604 м3, 42 мм х 95 мм х 3000 мм - 8,690 м3. Граничні відхилення від нормальних розмірів пиломатеріалів: по товщині і по ширині + -5,0 мм; по довжині + 5,0 см. Загальна кількість 41,294 м3 вагою брутто 24900 кг., вагою нетто - 24800 кг., вартістю 3534,14 USD.
Поданій ЕМД присвоєно реєстраційний № UA100480/2020/822536.
Відправником вантажу значиться - ТОВ ВУДПОІНТ , (код за ЄДРПОУ 42704356, адреса: Україна, 21050, м. Вінниця, вул. Мури, 14/3), отримувачем вантажу виступає компанія "GORGUL ORMAN URUNLERY INSAAT TAAHHUT SANAYI VE TICARET LIMITED SIRKET" (ADD: SARIYAR SOKAR NO 8 SITELER ANKARA / Turkey). Товар переміщується транспортним засобом НОМЕР_2/ НОМЕР_1 .
До митного оформлення та контролю серед іншого декларантом надано зовнішньоекономічний контракт від 09.04.2019 № 1, відвантажувальна специфікація від 08.06.2020 №331, інвойс від 08.06.2020 № 331, CMR від 09.06.2020 № 331/0906, акт завантаження від 08.06.2020 № 331, сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій від 09.06.2020 № ВН.716661 (далі - сертифікат) на 41,294 метрів кубічних пиломатеріалів.
Під час проведення митного огляду вантажу, відповідно до ст.320, 338 МКУ, НМФУ 684 від 31.07.2015 та переліку індикаторів ризику було проведено заміри фізичних розмірів, розміри пиломатеріалів становлять 42 мм х 95 мм х 3060 мм - 3100 мм 726 шт (згідно контракту максимально допустимі відхилення на товщину + або - 5 мм, ширину + або - 5 мм та довжину + 50 мм). За результатами замірів встановлено невідповідність товару а саме, заявлено до митного оформлення пиломатеріали розміром 42 мм х 95 мм х 3000 мм 726 шт, що не відповідає інформації заявленій в гр. 31 митної декларації та товаросупровідних документах. Товари упаковані в пачки з дерев`яними перекладками та стягнуті ПЕТ стрічкою. Всього 16 вантажних місць.
Даний факт засвідчено актом митного огляду від 11.06.2020 №UA100480/2020/822536.
Встановлені обставини свідчать про те, що з метою здійснення митного оформлення в режимі експорт товару Пиломатеріали обрізні, хвойні, розпиляні уздовж, не шліфовані, не стругані без торцевих з`єднань, завтовшки більш як 6 мм, з сосни звичайної виду Pinus sylvestris L. розмір 42 мм х 95 мм х 3060 мм - 3100 мм. в кількості 726 шт. за митною декларацією від 09.06.2020 № UA100480/2020/822536, а в подальшому з метою переміщення через митний кордон України Київській митниці Держмитслужби надано документи а саме: інвойс від 08.06.2020 № 331, виставлений в адресу компанії GORGUL ORMAN URUNLERY INSAAT TAAHHUT SANAYI VE TICARET LIMITED SIRKET , сертифікат від 09.06.2020 № ВН.716661, що містять неправдиві відомості щодо розмірів товару.
Відповідно до інформації наявної в обліковій картці особа, на дату митного оформлення за МД від 09.06.2020 №UA100480/2020/822536, та відповідно до наказу по підприємству від 02.01.2019 №1, на посаді керівника підприємства ТОВ ВУДПОІНТ перебуває громадянин ОСОБА_1 .
Перебуваючи на посаді керівника підприємства, гр. ОСОБА_1 відповідає за фінансово-господарську діяльність підприємства і зобов`язаний надавати відповідно до п.5. ПКМУ від 21 грудня 2005 р. N1260 Про затвердження Тимчасового порядку видачі сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій для отримання сертифіката експортери подають обласному управлінню лісового господарства Держкомлісгоспу заяву за встановленою Комітетом формою, до якої додається копія (з обов`язковим пред`явленням оригіналу) товарно-транспортної або залізничної накладної про придбання лісо- та пиломатеріалів. Також відповідно до п.6 зазначеної постанови експортери несуть відповідальність за достовірність інформації в поданих ним документах.
Митний орган вважає, що дії директора ТОВ ВУДПОІНТ ОСОБА_1 мають ознаки порушення митних правил, передбачені ч. 1 ст. 483 МК України, а саме дії спрямовані на переміщення товару Пиломатеріали обрізні, хвойні, розпиляні уздовж, нешліфовані, нестругані, без торцевих з`єднань, завтовшки більш як 6мм, з сосни звичайної виду Pinus sylvestris L. розміром 42 мм х 95 мм х 3060 мм - 3100 мм. в кількості 726 шт., через митний кордон України з поданням митниці як підстави для переміщення документів, які містять неправдиві відомості щодо розміру товарів, зазначених в товаросупровідних документах.
Особа, що притягується до адміністративної відповідальності, повідомлялася про розгляд справи, в судове засідання не з`явилася. В наданих до протоколу поясненнях просив розглядати справу у його відсутності, помилку при заповненні декларації визнав та вказав, що розбіжності в розмірах продукцію - пиломатеріали виникли внаслідок розкалібрування обладнання.
З урахуванням вимог ст. 526 МК України суд вважає можливим розглянути справу у відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності.
Представник митного органу в судовому засіданні вважав вказані обставини доведеними.
Заслухавши пояснення учасників справи, дослідивши та оцінивши зібрані матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 318 МК України митному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України.
Під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України декларант, уповноважена ним особа або перевізник подає митному органу документи та відомості, необхідні для митного контролю, передбачені ст. 335 МК України.
Згідно положень ч. 8 ст. 264 МК України з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
Так, відповідно до ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.
Тобто при складанні протоколу про порушення митних правил враховуються ознаки складу правопорушення, які мають узгоджуватись з диспозицією статті, до відповідальності за якою притягується особа. У іншому випадку відсутність однієї із ознак складу правопорушення виключає можливість притягнення особи до відповідальності.
Згідно з ч. 1 ст. 483 МК України відповідальність настає за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Безпосереднім об`єктом посягання при вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 483 МК України, є встановлений порядок переміщення товарів через митний кордон України.
Об`єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи.
Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України підроблених документів, які містять неправдиві дані.
Суб`єктивна сторона вказаного правопорушення характеризується прямим умислом, тобто усвідомленням особою, яка вчинила правопорушення характеру незаконного переміщення товарів через митну територію України.
Судом встановлено, що 09.06.2020 року директором ТОВ ВУДПОІНТ ОСОБА_1 до відділу митного оформлення № 1 митного поста Калинівка Київської митниці Держмитслужби подано ЕМД № UA100480/2020/822536 типу ЕК10АА на товар: товар №1 - 1. Пиломатеріали розпиляні уздовж, нестругані та нешліфовані, які не мають торцевих з`єднаннь, завтовшки більш як 6 мм з хвойних порід (сосни звичайної виду Pinus sylvestris L): 16 мм х 95 мм х 3000 мм - 32,604 м3, 42 мм х 95 мм х 3000 мм - 8,690 м3Граничні відхилення від нормальних розмірів пиломатеріалів: по товщині і по ширині + -5,0 мм; по довжині + 5,0 см. Загальна кількість 41,294 м3 вагою брутто 24900 кг, вагою нетто - 24800 кг, вартістю 3534,14 USD.
Особливий правовий режим експорту та реалізації лісо - та пиломатеріалів визначає Закон України Про особливості державного регулювання діяльності суб`єктів підприємницької діяльності, пов`язаної з реалізацією та експертом лісоматеріалів .
Так, відповідно до ст. 3 цього Закону реалізація за межі митної території України в митному режимі експорту суб`єктами підприємницької діяльності лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів, крім передбачених статтями 2 та 2-1 цього Закону, допускається за наявності сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів.
Особи, винні в порушенні порядку видачі та обігу сертифікатів про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів, несуть відповідальність згідно із законом.
Право на експорт певної партії лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів, крім передбачених статтями 2 та 2-1 цього Закону, має суб`єкт підприємницької діяльності, що отримав сертифікат про походження на відповідну партію лісо - або пиломатеріалів.
Разом із митною декларацією декларантом було надано зовнішньоекономічний контракт від 09.04.2019 № 1, укладений між ТОВ ВУДПОІНТ та компанією GORGUL ORMAN URUNLERY INSAAT TAAHHUT SANAYI VE TICARET LIMITED SIRKET , відвантажувальна специфікація від 08.06.2020 №331, інвойс від 08.06.2020 № 331, CMR від 09.06.2020 № 331/0906, акт завантаження від 08.06.2020 № 331, сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій від 09.06.2020 № ВН.716661 на 41,294 метрів кубічних пиломатеріалів.
Під час проведення митного огляду вантажу було проведено заміри фізичних розмірів, розміри пиломатеріалів (з урахуванням похибки на товщину + або - 5мм, ширину + або - 5мм та довжину + 50 мм). За результатами замірів встановлено невідповідність товару а саме, замість задекларованого 42 мм х 95 мм х 3000 мм виявлено три вантажних місця в кількості 726 шт. розміром: 42 мм х 95 мм х 3060 мм - 3100 мм, що не відповідає інформації заявленій в гр. 31 митної декларації та товаросупровідних документах.
Даний факт засвідчено актом митного огляду від 11.06.2020 №UA100480/2020/822536, в якому у графі 8.3.3. відомості про відповідність характеристик товарів даним, зазначеним у митній декларації (інших документах) у колонці ні проставлено відомості про товар опис , кількість та маркування .
Разом з тим, як вбачається з наданих декларантом документів, кількість задекларованого товару з замірами 42 мм х 95 мм х 3000 мм - 726 шт.
Таким чином, не вбачається невідповідності у заявленій кількості відповідного товару.
Митний орган вважає, що з метою переміщення через митний кордон України Київській митниці Держмитслужби надано документи, а саме: інвойс від 08.06.2020 № 331, виставлений в адресу компанії GORGUL ORMAN URUNLERY INSAAT TAAHHUT SANAYI VE TICARET LIMITED SIRKET , сертифікат від 09.06.2020 № ВН.716661, що містять неправдиві відомості щодо розмірів товару.
Постановою Кабінету Міністрів України від 21.12.2005 року № 1260 затверджено Тимчасовий порядок видачі сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій, який визначає механізм видачі сертифікатів про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій.
Пунктами 4, 5 цього Порядку визначено, що сертифікат видається на кожну партію лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів, оформлену одним товарно-супровідним документом, і діє протягом 60 днів з дати його видачі.
Для отримання сертифіката експортери подають територіальному органові Держлісагентства заяву за встановленою Агентством формою, до якої додається копія (з обов`язковим пред`явленням оригіналу) товарно-транспортної або залізничної накладної про придбання лісо - та пиломатеріалів, або лісорубного квитка (для постійних лісокористувачів). Згідно з п. 6 експортери несуть відповідальність за достовірність інформації в поданих ним документах.
Між тим, саме територіальний орган Держлісагентства перевіряє надані документи, звіряє їх відповідність з оригіналом та приймає відповідне рішення.
Згідно з п. 7 Порядку у разі наведення неповної або недостовірної інформації у документах, передбачених пунктом 5 цього Порядку, експортерам в одноденний строк письмово повідомляється про відмову у видачі сертифіката з обґрунтуванням причин.
Я вбачається з матеріалів справи, на підставі наданих ТОВ ВУДПОІНТ документів був виданий сертифікат № 716661, отже, уповноваженим органом не виявлено неповної чи недостовірної інформації в поданих документах.
В графі 5 характеристика партії лісопродукції, що експортується виданого сертифікату зазначено наступне: пиломатеріали обрізні, сосна, б/с, розміри - 16/42 х 95 х 3000 мм, 41.294 м3.
Таким чином, фактично наявна невідповідність лише одного з замірів 3000 , який не узгоджується з замірами митного органу, за замірами якого фактичними є 3060 - 3100 мм .
Постановою Київської митниці Держмитслужби було призначено експертизу вилучених товарів за протоколом № 1086/10000/20 з метою визначення вартості товарів пиломатеріали обрізні соснові не стругані, не шліфовані: розмір 42 мм х 95 мм х (3060 мм х 3100 мм) .
Згідно висновку Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби України № 1420003301-0753 від 23.09.2020 року загальна вартість 8,70 куб. м пиломатеріалів, зазначених у постанові про призначення експертизи, станом на дату оцінки становить 28 207,84 грн.
Вбачається, що скільки саме матеріалу не відповідає заявленим в декларації розмірам та які їх дійсні розміри, в наданих на експертизу документах не зазначено.
Таким чином, висновки митного органу ґрунтуються на припущеннях.
Крім того, на думку митного органу, склад правопорушення в даному випадку полягає саме в умисному переміщенні товару через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товару документу, що містить неправдиві відомості, а саме щодо розміру товару зазначених в товаросупровідних документах.
Так, з аналізу норми ч. 1 ст. 483 МК України випливає, що відповідальність настає через подання митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Проте, законодавством не передбачено, що при заповненні митної декларації декларант зобов`язаний зазначати габарити товару.
При цьому, відповідно до роз`яснень, наведених у постанові Пленуму Верховного Суду України від 03.06.2005 року № 8 Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил , що стосується використання документів, то судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів. Тобто ті, що подаються митному органу на кордоні та є підставою для пропуску товару на митну територію України.
Також порушення митних правил, відповідальність за яке встановлена ст. 483 МК України, може бути вчинене лише умисно.
Згідно зі ст. 10 КУпАП адміністративне правопорушення визнається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків.
Тобто, не можна розглядати як порушення митних правил дії особи, яка, переміщуючи товари через митний кордон України, надала митним органам супровідні документи з відомостями, що не відповідають дійсності, без умислу порушити митні правила, передбачені чинним законодавством України (п. 6 Постанови Пленуму Верховного суду від 03.06.2005 року №8 Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил ).
Між тим, вбачається, що законодавством не передбачено настання відповідальності за подання відомостей щодо розміру товару. Крім того, матеріали справи про порушення митних правил не містять будь-яких відомостей та жодних доказів того, що ОСОБА_1 вчиняв будь-які умисні дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу України документів, що містять неправдиві відомості щодо товару, а тому в його діях відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
Стаття 62 Конституції України закріплює принцип презумпції невинуватості, відповідно до якого особа вважається невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду. Обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.
Згідно зі ст. 487 МК України провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Відповідно до правил п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю, в разі відсутності події та складу адміністративного правопорушення.
У зв`язку з тим, що в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, провадження по справі відносно нього підлягає закриттю.
Керуючись ст.ст. 264, 318, 458, 483, 487 МК України, ст.ст. 10, 245, 247, 252, 280, 283, 287-294 КУпАП, суддя, -
П О С Т А Н О В И В:
Закрити провадження відносно ОСОБА_1 в справі про порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, у зв`язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного суду через районний суд, шляхом подання скарги протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Суддя:
Суд | Солом'янський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 16.10.2020 |
Оприлюднено | 26.10.2020 |
Номер документу | 92407005 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Солом'янський районний суд міста Києва
Калініченко О. Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні