Рішення
від 26.10.2020 по справі 560/947/20
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/947/20

РІШЕННЯ

іменем України

26 жовтня 2020 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Ковальчук О.К. розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Клопотівецької сільської ради Деражнянського району Хмельницької області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернулась до суду з позовом до Клопотівецької сільської ради Деражнянського району Хмельницької області, у якому просить визнати протиправним та скасувати рішення Клопотівецької сільської ради Деражнянського району Хмельницької області від 07.02.2020 року №2 "Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки" в частині відмови у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСОБА_1 , та зобов`язати Клопотівецьку сільську раду Деражнянського району Хмельницької області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 14.01.2020 року про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 2,0 га для ведення особистого селянського господарства з метою подальшої передачі безоплатно у власність для ведення особистого селянського господарства та прийняти рішення про надання або мотивовану відмову у надані дозволу відповідно до частини 7 статті 118 Земельного кодексу України.

Обґрунтовуючи вимоги позивачка зазначила, що 14.01.2020 року звернулась до відповідача із заявою про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 2,0 га для ведення особистого селянського господарства з метою подальшої передачі безоплатно у власність для ведення особистого селянського господарства розташованої за межами населених пунктів Клопотівецької сільської ради, із земель колективної власності, які розташовані в с.Вівсяники. До заяви додала викопіювання з кадастрової карти з місцем розташування бажаної земельної ділянки. Рішенням Клопотівецької сільської ради Деражнянського району від 07.02.2020 року №2 "Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки" відповідач відмовив в наданні такого дозволу, у зв`язку із не прийняттям рішення. Вважає таку відмову протиправною, тому звернулась до суду з цим позовом.

Відповідач відзиву на позов не надав. Відповідно до частини 6 статті 162 КАС України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Хмельницький окружний адміністративний суд відкрив провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.

Дослідивши наявні в матеріалах справи докази, суд встановив таке.

14.01.2020 року позивачка звернувся до Клопотівецької сільської ради Деражнянського району Хмельницької області з заявою про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 2,0 га для ведення особистого селянського господарства з метою подальшої передачі безоплатно у власність для ведення особистого селянського господарства розташованої за межами населених пунктів Клопотівецької сільської ради, із земель колективної власності, які розташовані в с.Вівсяники.

Рішенням від 07.02.2020 року №2 "Про надання дозволу виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки" Клопотівецька сільська рада Деражнянського району відмовила позивачці у наданні в наданні дозволу щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення орієнтовною площею до 2,00 га, яка знаходиться за межами населених пунктів Клопотівецької сільської ради Деражнянського району Хмельницької області з земель колективної власності в зв`язку з не прийняттям рішення.

Вважаючи таку відмову протиправною, позивачка звернулась до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує таке.

Згідно з частиною 6 статті 118 ЗК України, громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для, зокрема, ведення особистого селянського господарства у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб).

Відповідно до абзацу 1 частини 7 статті 118 ЗК України, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Отже, обов`язковим є прийняття відповідним органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування за наслідками розгляду поданого клопотання про надання дозволу на розробку проекту землеустрою вмотивованого рішення про надання дозволу або відмову у його наданні із наведенням усіх підстав такої відмови. При цьому, підставою для відмови у наданні дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку. Зазначений перелік підстав для відмови в наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства є вичерпним.

Аналогічні висновки викладені у постанові Верховного Суду від 13 листопада 2019 року по справі №803/1244/16.

При цьому, згідно з пунктом 34 частини 1 статті 26 закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" №280/97-ВР (далі - Закон №280/97-ВР) виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються відповідно до закону питання регулювання земельних відносин.

Відповідно до частини 1 статті 59 Закону №280/97-ВР рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Нормами чинного законодавства встановлено, що розгляд клопотання заінтересованої особи щодо земельних питань передбачає прийняття рішення, що є виключною компетенцією органів місцевого самоврядування чи органів виконавчої влади виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради.

Аналогічна правова позиція вказана в постанові Верховного Суду від 23.11.2018 по справі №826/8844/16.

Якщо радою за результатами розгляду питання позивача на пленарному засіданні сесії не було прийнято рішення, це вказує на відповідну бездіяльність відповідача, котра є протиправною.

Аналогічна правова позиція зазначена у постанові Верховного Суду від 13 листопада 2019 року по справі №461/2782/17.

Суд встановив, що відповідач в порушення вимог частини 7 статті 118 ЗК України відмовив ОСОБА_1 у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою у зв`язку із не прийняттям рішення, тобто з підстав, не передбачених частиною 7 статті 118 Земельного кодексу України.

Відповідно до частини 4 статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України у випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.

Враховуючи викладене, суд вважає, що слід зобов`язати відповідача повторно розглянути заяву позивачки від 14.01.2020 про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення орієнтовною площею до 2.0 га, яка знаходиться за межами населених пунктів Клопотівецької сільської ради з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні, в порядку та у спосіб, визначений статтею 118 ЗК України та статтею 59 Закону №280/97-ВР.

Враховуючи викладене, позов ОСОБА_1 необхідно задовольнити.

У зв`язку із задоволенням позовних вимог у відповідності до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України сплачений позивачем судовий збір слід стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

позов ОСОБА_1 задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Клопотівецької сільської ради Деражнянського району Хмельницької області від 07.02.2020 року №2 "Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки", в частині відмови ОСОБА_1 у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення орієнтовною площею до 2,00 га, яка знаходиться за межами населених пунктів Клопотівецької сільської ради Деражнянського району Хмельницької області з земель колективної власності.

Зобов`язати Клопотівецьку сільську раду Деражнянського району Хмельницької області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 14.01.2020 року про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 2,0 га для ведення особистого селянського господарства за межами населених пунктів Клопотівецької сільської ради, із земель колективної власності які розташовані в с.Вівсяники, з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні, у порядку та у спосіб, визначений статтею 118 ЗК України та статтею 59 Закону №280/97-ВР.

Стягнути на користь ОСОБА_1 840,80 грн судового збору за рахунок бюджетних асигнувань Клопотівецької сільської ради Деражнянського району Хмельницької області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач:ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_1 ) Відповідач:Клопотівецька сільська рада Деражнянського району Хмельницької області (вул. Центральна, 19,Клопотівці,Деражнянський район, Хмельницька область,32232 , код ЄДРПОУ - 04406271)

Головуючий суддя О.К. Ковальчук

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.10.2020
Оприлюднено26.10.2020
Номер документу92411194
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —560/947/20

Рішення від 26.10.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук О.К.

Ухвала від 16.06.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук О.К.

Ухвала від 18.02.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук О.К.

Ухвала від 18.02.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук О.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні