ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 вересня 2020 року Справа № 160/4802/20
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Турової О.М.,
розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження в порядку письмового провадження у м. Дніпрі адміністративну справу за позовною заявою Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Комунального закладу "Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 186 компенсуючого (санаторного) типу" Криворізької міської ради про застосування заходів реагування, -
ВСТАНОВИВ:
30.04.2020 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Комунального закладу "Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 186 компенсуючого (санаторного) типу" Криворізької міської ради, в якій позивач просить:
- застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об`єкта, а саме: будівлі за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Степана Тільги, буд. 18А Комунального закладу "Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 186 компенсуючого (санаторного) типу" Криворізької міської ради (код ЄДРПОУ 26372242) до повного усунення порушень.
Крім того, у вказаній позовній заяві позивач висловив клопотання, яким просив суд встановити у судовому рішенні спосіб і порядок його виконання шляхом зобов`язання зупинити експлуатацію об`єкта, а саме: будівлі за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Степана Тільги, буд. 18А Комунального закладу "Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 186 компенсуючого (санаторного) типу" Криворізької міської ради (код ЄДРПОУ 26372242) до повного усунення порушень.
В обґрунтування позовної заяви зазначається, що позивачем під час проведення позапланової перевірки щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки щодо Комунального закладу "Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 186 компенсуючого (санаторного) типу" Криворізької міської ради встановлені порушення норм Кодексу цивільного захисту України №5403-VI (далі - КЦЗУ), Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за № 252/26697 (далі - ППБУ), Державних будівельних норм України "Системи протипожежного захисту", затверджено наказом Мінрегіону України від 13.11.2014 №312 (далі - ДБН В.2.5-56:2014), Державних будівельних норм України Пожежна безпека об`єктів будівництва затверджених наказом Мінрегіону України від 31.10.2016 №287 (далі - ДБН В.1.1-7:2016), Постанови Кабінету Міністрів України ПКМУ №733 від 27.09.2017 Про затвердження Положення про організацію оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій та зв`язку у сфері цивільного захисту (далі - ПКМУ №733). Виявлені 4 порушення зафіксовані в акті перевірки від 29.01.2020р. №18/11 та, на думку позивача, створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей. Вказані обставини є підставою для застосування до відповідача заходів реагування відповідно до пункту 1 частини 1 статті 70 Кодексу цивільного захисту України, у зв`язку з чим до останнього необхідно застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об`єкта, а саме: будівлі за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Степана Тільги, буд. 18А Комунального закладу "Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 186 компенсуючого (санаторного) типу" Криворізької міської ради (код ЄДРПОУ 26372242) до повного усунення порушень.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 05 травня 2020 року вказана позовна заява залишена без руху та позивачу надано строк - десять днів з дня отримання копії цієї ухвали, для усунення недоліків позовної заяви, шляхом подання до суду: оригіналу документа про сплату судового збору за подання до суду адміністративного позову у розмірі 2102,00 грн.
На виконання вимог ухвали суду від 05.05.2020р. представником позивача до канцелярії суду 21.05.2020р. надано заяву про усунення недоліків позовної заяви, якою означені недоліки позовної заяви були усунуті.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 01.06.2020 року позовну заяву Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Комунального закладу "Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 186 компенсуючого (санаторного) типу" Криворізької міської ради про застосування заходів реагування прийнято до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі №160/4802/20 за цією позовною заявою, призначено цю справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні) з 02.07.2020 року за наявними у справі матеріалами.
Крім того, вищезазначеною ухвалою суду від 01 червня 2020 року витребувано у Комунального закладу "Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 186 компенсуючого (санаторного) типу" Криворізької міської ради докази усунення порушень, вказаних а Акті перевірки Комунального закладу "Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 186 компенсуючого (санаторного) типу" Криворізької міської ради щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту від 29.01.2020 року № 18/11.
25 червня 2020 року до канцелярії суду надійшов відзив Комунального закладу "Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 186 компенсуючого (санаторного) типу" Криворізької міської ради на позовну заяву Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області, в якому відповідач заперечував проти задоволення позовних вимог, посилаючись на те, що за результатами проведеної позивачем позапланової перевірки діяльності відповідача було виявлено 4 порушення вимог законодавства у сферах пожежної, техногенної безпеки, про що складено відповідний Акт перевірки та притягнуто до адміністративної відповідальності за статтею 175 КУпАП керівника Комунального закладу "Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 186 компенсуючого (санаторного) типу" Криворізької міської ради. Крім того, керуючись ідентифікацією об`єкт Комунальний заклад "Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 186 компенсуючого (санаторного) типу" Криворізької міської ради, розташований за адресою м. Кривий Ріг, вул. Степана Тільги, буд. 18А, не містить жодного джерела небезпеки, здатного ініціювати надзвичайну ситуацію місцевого, регіонального або державного рівня, та не підпадає під дію нормативно-правових актів, зазначених у пунктах 14 та 15 Методики ідентифікації потенційно небезпечних об`єктів , затвердженого Наказом МНС України від 23.02.2006 №98, а, таким чином, не визначається потенційно небезпечним об`єктом. Крім того, виявлені порушення вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, зафіксовані Актом перевірки від 29.01.2020 року №18/11, частково усунуті, а саме: п. 1 - згідно з графіком впровадження протипожежних заходів у закладах освіти Металургійного району, розробленого відділом освіти виконкому Металургійної районної у місті ради на 2018-2020 роки, направлено клопотання завідувача КЗ ДНЗ (ясла-садок) №186 КСТ КМР до відділу освіти виконкому Металургійної районної у місті ради від 22.09.2017р. № 98, від 18.06.2018р. №206, від 13.08.2019р. №15, від 27.05.2020р. №45 та АПС буде встановлено у ІV кварталі 2022 року; п.2 та п.3 - відділ освіти виконкому Металургійної районної у місті ради порушив клопотання перед Департаментом освіти і науки виконкому Криворізької міської ради про надання додаткових коштів для повного усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної, техногенної безпеки в закладах освіти району від 18.05.2020р. №447, на що отриманий лист-відповідь з відмовою у наданні додаткових коштів від 25.05.2020р. №7/01-07/1235; направлені клопотання завідувача КЗ ДНЗ (ясла-садок) №186 КСТ КМР до відділу освіти виконкому Металургійної районної у місті ради від 22.09.2017р. №98, від 18.06.2018р. №206, від 13.08.2019р. №15, від 27.05.2020р. №45 та на теперішній час виконано замір розмірів дверей та триває процедура запиту цінових пропозицій на веб-порталі Криворізький ресурсний центр ; п. 4 - згідно з пунктом 16 постанови КМУ від 27 вересня 2017 року № 733 та листа-запиту начальника відділу освіти виконкому Металургійної районної у місті ради Новікова М.Л. до ДФ ПАТ Укртелеком Про можливість підключення радіотрансляційних точок від 31.07.2018 р. № 786 та листа-відповіді ДФ ПАТ Укртелеком від 01.08.2018 №12К210-199, дільниця мережі доступу №343/9 (м. Кривий Ріг) не має технічної можливості забезпечити встановлення у приміщеннях закладу радіотрансляційних точок. Таким чином, на думку відповідача, відсутні підстави для застосування до нього будь-яких примусових заходів, оскільки більшість вимог позивача добровільно та активно виконано, а інша частина буде виконана найближчим часом.
15 липня 2020 року від позивача на електронну адресу суду надійшли пояснення про стан усунення порушень.
23 липня 2020р. на електронну адресу суду від позивача надійшло клопотання, в якому останній просив зупинити провадження у справі до 14.08.2020 року та надати час для примирення сторін для проведення позапланової перевірки на підставі частини 1 статті 236 КАС України.
Крім того, 24.07.2020 року на електронну адресу суду та з подальшим наданням оригіналу до канцелярії суду, від відповідача надійшло клопотання, в якому останній на підставі п. 4 ч. 1 ст. 236 КАС України просить зупинити розгляд справи до 14.08.2020 р. та надати час для примирення у зв`язку із необхідністю проведення перевірки.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 27 липня 2020 року клопотання представників позивача та відповідача про зупинення провадження у справі задоволено та зупинено провадження в адміністративній справі №160/4802/20 за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Комунального закладу "Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 186 компенсуючого (санаторного) типу" Криворізької міської ради про застосування заходів реагування у зв`язку із наданням сторонам часу для примирення до 07.09.2020р.
01 вересня 2020 року на електронну адресу суду від представника позивача надійшли пояснення про стан усунення порушень, в яких Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області повідомляє, що 27.08.2020 року відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, статті 6 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності здійснено позапланову перевірку об`єкта Комунального закладу "Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 186 компенсуючого (санаторного) типу" Криворізької міської ради за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Степана Тільги, буд. 18А. Актом перевірки щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту від 27.08.2020р. №246 встановлено, що порушення пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту, що створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей, виконані.
01 вересня 2020 року на електронну адресу суду, з наступним наданням оригіналу до канцелярії суду 02.09.2020 року, від представника відповідача надійшло клопотання, в якому останній зазначив, що 27.08.2020 року за результатами проведення позапланової перевірки додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, позивачем було складено Акт № 190, відповідно до якого не було виявлено будь-яких порушень об`єкта,що створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей на об`єкті а саме: будівлі за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Степана Тільги, буд. 18А Комунального закладу "Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 186 компенсуючого (санаторного) типу" Криворізької міської ради. Крім того, в означеному клопотанні представник відповідача просить зупинити судове провадження у справі № 160/4802/20 у зв`язку з усуненням порушень які несуть загрозу життю та здоров`ю людей.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07 вересня 2020 року провадження у справі за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Комунального закладу "Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №186 компенсуючого (санаторного) типу" Криворізької міської ради про застосування заходів реагування поновлено та продовжено розгляд справи №160/4802/20 за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи у письмовому провадженні за наявними у справі матеріалами у приміщенні Дніпропетровського окружного адміністративного суду.
Відповідно до ч.1 ст.257 КАС України за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності.
Згідно з ч.1 ст.258 КАС України суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.
При цьому ч.10 ст.120 КАС України встановлено, що зупинення провадження в адміністративній справі зупиняє перебіг усіх процесуальних строків у цій адміністративній справі. Перебіг процесуальних строків продовжується з дня поновлення провадження.
Частиною 2 статті 237 КАС України передбачено, що з дня поновлення провадження у справі перебіг процесуальних строків продовжується.
Згідно з ч.3 ст.237 КАС України провадження у справі продовжується зі стадії, на якій його було зупинено.
Частиною 4 статті 243 КАС України встановлено, що судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.
Згідно з ч.5 ст.250 КАС України датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.
Зважаючи на наведене та відповідно до вимог ст. ст. 243, 250, 257, 258, 262 КАС України справу розглянуто за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи у письмовому провадженні.
Дослідивши матеріали справи та надані сторонами докази, а також проаналізувавши зміст норм матеріального та процесуального права, що регулюють спірні правовідносини, суд доходить висновку про відмову у задоволені позовних вимог у повному обсязі, з огляду на таке.
Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що на підставі наказу Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області (Криворізьке міськрайонне управління) "Про проведення позапланових перевірок" від 20 грудня 2020 року №84 та посвідчення на проведення заходу державного нагляду (контролю) від 09.01.2020р. №51/02-4-20 посадовими особами позивача: інспектором 11 Державної пожежно-рятувальної частини 3 Державного пожежно-рятувального загону Головного управління ДСНС України у Дніпропетровській області Костенком Валентином Валерійовичем, в період з 27.01.2020р. по 29.01.2020р. проведено позапланову перевірку Комунального закладу "Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 186 компенсуючого (санаторного) типу" Криворізької міської ради на предмет додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, в ході якої перевірено будівлю Комунального закладу "Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 186 компенсуючого (санаторного) типу" Криворізької міської ради за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Степана Тільги, буд. 18А.
Повідомлення про проведення вищевказаного планового заходу зі здійснення державного нагляду (контролю) вручено особисто під розписку завідувачу Комунального закладу "Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 186 компенсуючого (санаторного) типу" Криворізької міської ради Кучір А.В. 27.01.2020 р., про що свідчить її особистий підпис.
За результатами проведеної перевірки складено акт від 29.01.2020р. №18/11, яким встановлено порушення Комунального закладу "Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 186 компенсуючого (санаторного) типу" Криворізької міської ради вимог Кодексу цивільного захисту України №5403-VI (далі - КЦЗУ), Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за № 252/26697 (далі - ППБУ), Державних будівельних норм України "Системи протипожежного захисту", затверджено наказом Мінрегіону України від 13.11.2014 №312 (далі - ДБН В.2.5-56:2014), Державних будівельних норм України Пожежна безпека об`єктів будівництва затверджених наказом Мінрегіону України від 31.10.2016 №287 (далі - ДБН В.1.1-7:2016), Постанови Кабінету Міністрів України ПКМУ №733 від 27.09.2017 Про затвердження Положення про організацію оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій та зв`язку у сфері цивільного захисту (далі - ПКМУ №733) та виявлено 4 порушення, а саме:
- не обладнано приміщення системою протипожежного захисту (системою пожежної сигналізації, системою передавання тривожних сповіщень, і системою оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей), чим порушено п. 1.2 розділу V ППБУ та п. 5.1; Додаток А, табл. А1, п. 7.2, п. 5.1 Дод. Б таб. Б.1 ДБН В.2.5- 56:2014;
- приміщення електрощитової. не відокремлено від коридору протипожежними дверми з відповідною межею вогнестійкості, а саме: під час експлуатації об`єкта не допускається знижувати клас вогнестійкості елементів заповнення прорізів у протипожежних перешкодах, чим порушено п. 2.3 розділу ІІІ ППБУ; п.6.1, п. 6.2, п. 6.4 табл. 3 ДБН В.1.1-72016;
- об`єкт не обладнано системою блискавкозахисту від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів, а саме: захист будівель, споруд та зовнішніх установок від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів, а також їх перевірку необхідно виконувати відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд , чим порушено п. 1.21 розділу ІV ППБУ;
- не створено об`єктову систему оповіщення на об`єкт з масовим перебуванням людей, чим порушено ст. 53 п. 3 КЦЗУ, п. 16 ПКМУ № 733.
Вказаний акт перевірки підписаний завідувачем Комунального закладу "Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 186 компенсуючого (санаторного) типу" Криворізької міської ради Кучір А.В. без зауважень та заперечень, а також 29.01.2020р. нею отримано примірник цього акта на 12 сторінках, що підтверджується її підписом, зробленим в акті.
За результатами проведеної перевірки ГУ ДСНС України у Дніпропетровській області звернулось до суду з цією позовною заявою про вжиття заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді зупинення експлуатації (роботи) об`єктів, будівель та споруд до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Державний нагляд (контроль) з питань цивільного захисту здійснюється за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах техногенної та пожежної безпеки, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру, за діяльністю аварійно-рятувальних служб, а також у сфері промислової безпеки та гірничого нагляду, поводження з радіоактивними відходами відповідно до Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (далі - Закон №877-V), Кодексу цивільного захисту України, інших нормативно-правових актів, стандартів, норм і правил (частина 1 статті 47 Кодексу цивільного захисту України).
Згідно з частинами 1 та 2 статті 64 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб. Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.
За змістом приписів ст.66 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.
Відповідно до пп. 27, 35 п. 4 Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області, затвердженого наказом ДСНС України від 04.02.2013 №3 (у редакції наказу ДСНС України від 12.11.2018 №661) Головне управління відповідно до покладених на нього завдань організовує і здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи державний нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та суб`єктами господарювання; складає акти перевірок, видає приписи, постанови, розпорядження про усунення вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, а в разі встановлення порушень, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, звертається до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, окремих приміщень, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту.
При цьому, згідно з частиною 2 статті 68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Статтею 70 Кодексу цивільного захисту України визначено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: 1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; 2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; 3) випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки; 4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; 5) відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи; 8) відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій; 9) відсутність на об`єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту; 10) неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єктів господарювання; 11) проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об`єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб`єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.
Частиною 2 статті 70 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
Наведена норма кореспондується з приписами ч.5 ст.4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", якою передбачено, що повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.
Пунктом 7 статті 7 цього Закону передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб`єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом.
З аналізу наведених норм слідує, що адміністративний суд, у разі наявності обґрунтованих підстав вважати, що виявлені органом державного нагляду (контролю) порушення вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей і не були усунуті суб`єктом господарювання, має ухвалити постанову про вжиття відповідних заходів реагування, в тому числі шляхом повного зупинення експлуатації (роботи) об`єкта.
Системний аналіз статей 1, 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", підпункту 12 пункту 1 статті 67, пунктів 1, 2 статті 68, підпунктів 1, 4 пункту 1 статті 70 Кодексу цивільного захисту України дає підстави для висновку, що встановлення факту порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, та у подальшому може призвести до тяжких наслідків у цій сфері, є достатньою підставою для застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів.
З матеріалів справи слідує, що під час проведення позапланової перевірки Комунального закладу "Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 186 компенсуючого (санаторного) типу" Криворізької міської ради виявлено 4 порушення правил пожежної і техногенної безпеки, які зазначені в акті перевірки № 18/11 від 29.01.2020р. та які створюють загрозу життю та здоров`ю людей.
Відповідно до пункту 3 статті 55 Кодексу цивільного захисту України забезпечення пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб`єктів господарювання.
Як передбачено підпунктами 1, 3, 4, 5, 12, 13, 19, 21, 22, 23 пункту 1 статті 20 Кодексу цивільного захисту України на суб`єкта господарювання покладається обов`язок: забезпечення виконання заходів у сфері цивільного захисту на об`єктах суб`єкта господарювання; розміщення інформації про заходи безпеки та відповідну поведінку населення у разі виникнення аварії; організація та здійснення під час виникнення надзвичайних ситуацій евакуаційних заходів щодо працівників та майна суб`єкта господарювання; створення об`єктових формувань цивільного захисту відповідно до цього Кодексу та інших законодавчих актів, необхідної для їх функціонування матеріально-технічної бази і забезпечення готовності таких формувань до дій за призначенням; забезпечення аварійно-рятувального обслуговування суб`єктів господарювання відповідно до вимог статті 133 цього Кодексу; здійснення за власні кошти заходів цивільного захисту, що зменшують рівень ризику виникнення надзвичайних ситуацій; розроблення заходів щодо забезпечення пожежної безпеки, впровадження досягнень науки і техніки, позитивного досвіду із зазначеного питання; забезпечення виконання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, а також виконання вимог приписів, постанов та розпоряджень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенно пожежної безпеки; утримання у справному стані засобів цивільного та протипожежного захисту, недопущення їх використання не за призначенням; здійснення заходів щодо впровадження автоматичних засобів виявлення та гасіння пожеж і використання для цієї мети виробничої автоматики.
Судом встановлено, що в подальшому після проведення позапланової перевірки та складання акта від 29.01.2020р. №18/11 за заявою Комунального закладу "Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 186 компенсуючого (санаторного) типу" Криворізької міської ради від 11.06.2020 р. № 47, на підставі наказу від 12.06.2020 року №19 та посвідчення на проведення заходу державного нагляду (контролю) від 19.06.2020р. №600/02-4-20 фахівцем ВЗЗ з ПНС у м. Кривий Ріг ЦЗД Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області Прохоровим І.А. в період з 22.06.2020р. по 22.06.2020 р. здійснено позапланову перевірку усунення порушень, зазначених в Акті від 29.01.2020 року №18/11, складеному за результатами проведення планового (позапланого) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що розташований за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Степана Тільги, буд. 18А., за результатами якої складено акт позапланової перевірки від 22.06.2020р. №163.
Як слідує з акта позапланової перевірки від 22.06.2020р. №163, станом на 22.06.2020р. не створено об`єктову систему оповіщення на об`єкті з масовим перебуванням людей, чим порушено ст. 53 п. 3 КЦЗУ, п. 16 ПКМУ № 733, тобто дане порушення станом на 22.06.2020р. відповідачем усунуто не було.
Вказаний акт перевірки підписаний завідувачем Комунального закладу "Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 186 компенсуючого (санаторного) типу" Криворізької міської ради Кучір А.В. без зауважень та заперечень, а також 22.06.2020р. нею отримано примірник цього акта на 11 сторінках, що підтверджується її підписом, зробленим в акті.
Разом з тим, судом також встановлено, що в подальшому, за заявою Комунального закладу "Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 186 компенсуючого (санаторного) типу" Криворізької міської ради від 18.08.2020р. №49/4010, на підставі наказу від 25.08.2020 року №31 та посвідчення на проведення заходу державного нагляду (контролю) від 26.08.2020р. №689/02-4-20 фахівцем ВЗЗ з ПНС у м. Кривий Ріг ЦЗД Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області Трюхановим О.А. в період з 27.08.2020р. по 27.08.2020 р. здійснено позапланову перевірку усунення порушень, зафіксованих в Акті від 29.01.2020 року №18/11, складеному за результатами проведення планового (позапланого) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, , що розташований за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Степана Тільги, буд. 18А., за результатами якої складено акт позапланової перевірки від 27.08.2020р. №246.
Так, згідно з актом позапланової перевірки від 27.08.2020р. №246 станом на 27.08.2020р. не виявлено порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, отже, зафіксовані в Акті перевірки від 29.01.2020 року №18/11 порушення - усунуті.
Вказаний акт перевірки підписаний завідувачем Комунального закладу "Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 186 компенсуючого (санаторного) типу" Криворізької міської ради Кучір А.В. без зауважень та заперечень, а також 27.08.2020р. нею отримано примірник цього акта на 11 сторінках, що підтверджується її підписом, зробленим в акті.
Таким чином, станом на час розгляду справи, судом встановлено, що відповідачем фактично усунуті всі порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які зафіксовані в Акті перевірки від 29.01.2020р. №18/11 та які стали підставою звернення Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до суду з цією позовною заявою.
Таким чином, адміністративний позов задоволенню не підлягає.
Відповідно до ч.1 ст.143 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.
Питання щодо розподілу судових витрат врегульовані ст.139 КАС України.
Відповідно до ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, у зв`язку з відмовою позивачу у задоволенні позову, а також, зважаючи на те, що позов подано суб`єктом владних повноважень, понесені ним судові витрати у вигляді сплати судового збору, пов`язані зі зверненням до суду, не відшкодовуються.
Керуючись статтями 241-246, 257 - 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ВИРІШИВ:
У задоволенні позовної заяви Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 38598371, місцезнаходження: вул. Короленка, 4, м. Дніпро, 49600) до Комунального закладу "Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 186 компенсуючого (санаторного) типу" Криворізької міської ради (код ЄДРПОУ 26372242, місцезнаходження: вул. Степана Тільги, буд. 18А, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область, 50065) про застосування заходів реагування - відмовити у повному обсязі.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Третього апеляційного адміністративного суду в порядку та у строки, передбачені ст. ст. 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст рішення суду складений 14 вересня 2020 року.
Суддя О.М. Турова
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.09.2020 |
Оприлюднено | 28.10.2020 |
Номер документу | 92442268 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турова Олена Михайлівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турова Олена Михайлівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турова Олена Михайлівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турова Олена Михайлівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турова Олена Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні