Рішення
від 27.10.2020 по справі 200/4494/20-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 жовтня 2020 р. Справа№200/4494/20

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд: у складі головуючого судді Аканова О.О., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження (в письмовому провадженні) справу за позовом спрощеного позовного провадження (в письмовому провадженні) справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області (місцезнаходження: 87547, Донецька область, м.Маріуполь, вул.Митрополитська, 175, код ЄДРПОУ 38652962) до Костянтинівського дошкільного навчального закладу №13 "Топольок" Костянтинівської міської ради Донецької області (місцезнаходження: 85113, Донецька область, м.Костянтинівка, б-р Космонавтів, 13, код ЄДРПОУ 36426869) про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) до повного усунення порушень, шляхом заборони експлуатації вищезазначеного об`єкту, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з вищевказаним позовом.

Позовні вимоги мотивовані тим, що позаплановою перевіркою приміщень та території Костянтинівського дошкільного навчального закладу №13 "Топольок" Костянтинівської міської ради Донецької області встановлені порушення вимог Правил пожежної безпеки в Україні, які створюють загрозу виникнення пожежі, несуть загрозу життю та здоров`ю людей, перешкоджають вільній евакуації людей у разі настання надзвичайної ситуації, ускладнюють гасіння пожежі. Посилаючись на приписи статті 67 Кодексу цивільного захисту України позивач вказав, що наявність цих порушень є підставою для застосування заходів реагування у вигляді зупинення експлуатації (роботи) зазначеного об`єкту.

Ухвалою суду від 07 травня 2020 року відкрито провадження у справі; розгляд справи вирішено проводити в порядку спрощеного позовного провадження; призначено судове засідання на 28 травня 2020 року о 10:30 год.

Ухвалою суду від 28 травня 2020 року відкладено розгляд справи на 23 червня 2020 року о 15:00 год.

Ухвалою суду від 23 червня 2020 року відкладено розгляд справи на 23 липня 2020 року о 14:00 год.

Ухвалою суду від 23 липня 2020 року зупинено провадження в адміністративній справі до 01 жовтня 2020 року о 10:00 год.

Ухвалами суду від 01 жовтня 2020 року поновлено провадження в адміністративній справі; відкладено розгляд справи на 27 жовтня 2020 року о 11:00 год.

До суду надійшов відзив відповідача, в якому зазначено, що закладом прийнято заходи щодо усунення деяких виявлених порушень. Демонтовано глухі грати з вікон приміщень, де перебувають люди, придбано та установлено необхідну кількість пожежних щитів (стендів), всі переносні вогнегасники розміщені шляхом навішування на вертикальні конструкції на висоті більше 1,5 м від рівня підлоги до нижнього торця вогнегасника і на відстані від дверей, достатній для його повного відчинення, електрощити, групові електрощитки оснащені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарату захисту (плавкої вставки), відновлено роботу евакуаційних виходів будівлі, всі особи керівниго складу пройшли функціональне навчання з питань цивільного захисту, управлінням освіти проведено роботу щодо укладення договірних відносин на надання послуг на закупівлю товарів. Просили відмовити в задоволенні позову.

Сторони до суду не з`явились, про час, місце, дату розгляду справи повідомлені належним чином.

На підставі частини 9 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України суд дійшов висновку про можливість розгляду справи у письмовому провадженні.

Перевіривши матеріали справи, вирішивши питання, чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд встановив наступне.

Костянтинівського дошкільного навчального закладу №13 "Топольок" Костянтинівської міської ради Донецької області є юридичною особою, зареєстрований в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за ідентифікаційним кодом 36426869, місцезнаходження: 85113, Донецька область, м.Костянтинівка, б-р Космонавтів, 13.

На підставі наказу від 20 січня 2020 року №22 "Про проведення позапланових перевірок", посвідчення на проведення заходу державного нагляду (контролю) №56 від 20 січня 2020 року, посадовими особами Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області у період з 20 січня 2020 по 21 січня 2020 року проведено позапланову перевірку відповідача щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки. В ході перевірки було виявлено низку порушень вимог законодавства, зміст яких викладено у акті від 21 січня 2020року №34.

Так, згідно вказаного акта, перевіркою встановлені порушення Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30 грудня 2014 року № 1417, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05 березня 2015 року за № 252/26697 (далі - ППБУ), а саме:

- будинок та приміщення не обладнано системою протипожежного захисту відповідно ДБН В.2.5-56:2014;

- сходові клітки, внутрішні відкриті та зовнішні сходи, коридори, проходи та інші шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням;

- дерев`яні елементи горищного покриття (крокви, лати) не обробляються засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності;

- посадовими особами та працівниками не пройдено навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року № 444 Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях;

- на вікнах приміщень ДНЗ, де перебувають люди, встановлені глухі ґрати. Під час перебування в цих приміщеннях людей ґрати мають бути відчинені (зняті).

- пожежні кран-комплекти в ДНЗ знаходяться в несправному стані;

- стаціонарні зовнішні пожежні сходи утримуються не справними та не пофарбованими;

- на території об`єкта не забезпечено освітлення зовнішніх пожежних драбин;

- не всі посадові особи пройшли навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки у порядку, встановленому постановою Кабінету Мінісмтрів України від 26 червня 2013 року №444 Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях .

- приміщення ДНЗ не забезпечені в повному обсязі первинними засобами пожежогасіння;

- кількість пожежних щитів не відповідає нормативній;

- не всі переносні вогнегасники розміщені шляхом: навішування на вертикальні конструкції на висоті не більше 1,5 м від рівня підлоги до нижнього торця вогнегасника і на відстані від дверей, достатній для її повного відчинення; установлювання в шафи пожежних кран-комплектів, у спеціальні тумби, на підставки, що надійно закріплені, на підлозі (якщо дозволяє конструкційне виконання), у пожежні щити (стенди);

- електрощити, групові електрощитки не оснащенні схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки);

- допущено зменшення кількості евакуаційних виходів з будівель і приміщень;

- не всі особи керівного складу не пройшли функціональне навчання з питань цивільного захисту;

- не приведено у відповідність до встановлених вимог забезпечення працюючого персоналу засобами радіаційного та хімічного захисту.

Встановлені порушення створюють безпосередню загрозу виникнення пожежі, несуть загрозу життю та здоров`ю людей, перешкоджають вільній евакуації людей у разі настання надзвичайної ситуації (пожежі, аварії та ін.), ускладнюють гасіння пожежі.

Судом встановлено, що відповідач був ознайомлений з актом перевірки та зазначив, що зауважень до акта не має, про що свідчить відповідний запис та підпис.

17 червня 2020 року до суду надійшов акт від 17.06.2020 обстеження щодо усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної і пожежної безпеки складений комісією, згідно до якого за результатами обстеження вказаного закладу комісією встановлено наступне.

Усунено наступні порушення:

на вікнах ДНЗ демонтовані глухі грати; пожежні кран-комплекти приведені в справний стан і підключені до водогону; приміщення ДНЗ забезпечені в повному обсязі первинними засобами пожежогасіння; кількість пожежних щитів відповідає нормативній; всі переносні вогнегасники розміщені шляхом навішування на вертикальній конструкції на висоті 1,5 м від рівня підлоги до нижнього торця вогнегасника; електрощити, групові електрощитки оснащені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами; керівний склад пройшов функціональні навчання з питань цивільного захисту; кількість евакуаційних виходів з будівель і приміщень працюють.

Не усунені питання з опису виявлених порушень вимог законодавства:

будинок та приміщення не обладнані системою протипожежного захисту відповідно ДБН В.2.5.-56:2014; входові клітини, внутрішні відкриті та зовнішні сходи, коридори, проходи та інші шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням; дерев`яні елементи горищного покриття (кровки, лати) не оброблені засобами вогнезахисту, які забезпечують 1 групу вогнезахисної ефективності; стаціонарні зовнішні сходи утримуються несправними та не пофарбованими; на території об`єкта не забезпечено освітлення зовнішніх пожежних драбин; не приведено у відповідність до вимог забезпечення працюючого персоналу засобами радіаційного та хімічного захисту; посадовими особами та працівниками не пройдено навчання та перевірка знань з пожежної безпеки у порядку, встановленому постановою кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 №444 Про затвердження Порядку здійснення навчання населенням діям у надзвичайних ситуаціях .

22.10.2020 до суду надійшов акт обстеження щодо усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної і пожежної безпеки від 20.10.2020, яким виявлені порушення:

- будинок та приміщення не обладнано системою протипожежного захисту відповідно ДБН В.2.5-56:2014 (укладено договір №224 від 25.09.2020 про Влаштування системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та передачи тривожних повідомлень в приміщеннях ДНЗ №13 робота розпочалась 19.10.2020);

- сходові клітки, внутрішні відкриті та зовнішні сходи, коридори, проходи та інші шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням (укладено договір №224 від 25.09.2020 про Влаштування системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та передачи тривожних повідомлень в приміщеннях ДНЗ №13 робота розпочалась 19.10.2020);

- дерев`яні елементи горищного покриття (крокви, лати) не обробляються засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності (ведуться переговори щодо укладення договору);

- стаціонарні зовнішні пожежні сходи утримуються не справними та не пофарбованими (всі стаціонарні зовнішні сходи приведені в справний стан і пофарбовані);

- на території об`єкта не забезпечено освітлення зовнішніх пожежних драбин (всі зовнішні пожежні драбини забезпечені освітленням);

- не приведено у відповідність до встановлених вимог забезпечення працюючого персоналу засобами радіаційного та хімічного захисту (26.-07.10.2020 буде забезпечено засобами радійаціного та хімічного захисту для працюючого персоналу);

- посадовими особами та працівниками не пройдено навчання та перевірка знань з питань пожежної безпеки у порядку, встановленому постановою Кабінету Мінісмтрів України від 26 червня 2013 року №444 Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях (завідувачам ОСОБА_1 , вихователем - методистом ОСОБА_3, завгоспом ОСОБА_2 25.06.2020 пройдено навчання та перевірка знань з пожежної безпеки у порядку).

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає наступне.

Відповідно до абзацу 2статті 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05 квітня 2007 року №877-V(далі - Закон України від 05 квітня 2007 року № 877-V), державний нагляд (контроль) є діяльністю уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбаченихзаконом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Частиною 1статті 4 Закону України від 05 квітня 2007 року № 877-Vпередбачено, що державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.

Положеннями статті 64 Кодексу цивільного захисту України від 02 жовтня 2012 року №5403-VIвстановлено, що центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб.

Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення (частина 2статті 64 Кодексу цивільного захисту України).

До складу центрального органу виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, і його територіальних органів входять: органи державного нагляду у сфері пожежного нагляду; органи державного нагляду у сфері цивільного захисту і техногенної безпеки; підрозділи забезпечення та інші структурні підрозділи (частина 3статті 64 Кодексу цивільного захисту України).

Згідно пункту 1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого Указом Президента України від 16 грудня 2015 року №1052 (далі - Положення №1052), Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.

У пункті 3 вказаного Положення визначено, що основними завданнями ДСНС України є, зокрема, здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, за діяльністю аварійно-рятувальних служб.

В силу пункту 12 частини 1статті 67 Кодексу цивільного захисту України, до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожеже небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Відповідно до частини 2 статті 68 Кодексу цивільного захисту Україниу разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожеже небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Положеннями статті 70 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є, зокрема, недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єктів господарювання.

Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Суд вважає, що порушення, які не усунені відповідачем створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей, оскільки стосуються, зокрема, протипожежних норм.

Суд зазначає, що виявлені факти недотримання відповідачем вимог пожежної безпеки, встановлені актом перевірки від 21 січня 2020 року № 34, та не усунні відповідачем в повному обсязі, створюють безпосередню загрозу виникнення пожежі, несуть загрозу життю та здоров`ю людей.

Виходячи зі змісту заявлених вимог, аналізу норм, які регулюють спірні відносини, та встановлених фактичних обставин на підставі оцінки поданих сторонами доказів в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Відповідно до частини другоїстатті 139 Кодексу адміністративного судочинства Українипідстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 2, 9, 139, 241-246, 255, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

В И Р І Ш И В :

Адміністративний позов - задовольнити.

Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об`єкту - Костянтинівського дошкільного навчального закладу №13 "Топольок" Костянтинівської міської ради Донецької області до повного усунення порушень, шляхом заборони експлуатації вищезазначеного об`єкту.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Текст рішення розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).

Суддя О.О. Аканов

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.10.2020
Оприлюднено28.10.2020
Номер документу92442697
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/4494/20-а

Рішення від 27.10.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аканов О.О.

Ухвала від 27.10.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аканов О.О.

Ухвала від 01.10.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аканов О.О.

Ухвала від 01.10.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аканов О.О.

Ухвала від 23.07.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аканов О.О.

Ухвала від 23.06.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аканов О.О.

Ухвала від 23.06.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аканов О.О.

Ухвала від 28.05.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аканов О.О.

Ухвала від 26.05.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аканов О.О.

Ухвала від 07.05.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аканов О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні