ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа № 380/7524/20
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 жовтня 2020 року
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючої-судді Кедик М.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Ясниської сільської ради Яворівського району Львівської області про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання до вчинення дій,-
встановив:
ОСОБА_1 (далі - позивач, ОСОБА_1 ) звернувся до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Ясниської сільської ради Яворівського району Львівської області, у якому просить суд визнати протиправною бездіяльність Ясниської сільської ради Яворівського району Львівської області, що виявилася у ненаданні відповіді ОСОБА_1 , що запитувалася та зобов`язати Ясниську сільську раду Яворівського району Львівської області вчинити дії, а саме надати протягом п`яти робочих днів із дня набрання чинності рішенням суду ОСОБА_1 :
1. належним чином завірені копії рішення Ясниської сільської ради про надання дозволу на виготовлення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок з кадастровими номерами: 4625889200:08:000:0001, 4625889200:08:000:0002, 4625889200:08:000:0003, 4625889200:08:000:0004, 4625889200:08:000:0005, 4625889200:08:000:0006, 4625889200:08:000:0007;
2. належним чином завірені копії рішень Ясниської сільської ради про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок з кадастровими номерами: 4625889200:08:000:0001, 4625889200:08:000:0002, 4625889200:08:000:0003, 4625889200:08:000:0004, 4625889200:08:000:0005, 4625889200:08:000:0006, 4625889200:08:000:0007;
3. належним чином завірений витяг з протоколу XXIII сесії Ясниської сільської ради в частині розгляду питання "Про виготовлення детального плану території кварталу індивідуальної житлової забудови ділянки № 2 на території в с. Озерське орієнтовною площею 5 га" від 06.10.2015;
4. належним чином завірений витяг з протоколу XXIII сесії Ясниської сільської ради в частині розгляду питання "Про виготовлення детального плану в с. Озерське" від 06.10.2015;
5. належним чином завірений витяг з протоколу земельної комісії щодо розгляду питання "Про виготовлення детального плану території кварталу індивідуальної житлової забудови ділянки № 2 на території в с. Озерське орієнтовною площею 5 га";
6. належним чином завірений витяг з протоколу земельної комісії щодо розгляду питання "Про затвердження детального плану в с. Озерське";
7. належним чином завірені документи виконавчого комітету Ясниської сільської ради щодо визначення розробника Детального плану території кварталу індивідуальної житлової забудови ділянки № 2 на території в с. Озерське орієнтовною площею 5 га";
8. належним чином завірені документи про оприлюднення прийнятих рішень щодо розроблення вищезазначеної містобудівної документації;
9. належним чином завірені документи про оприлюднення проекту вищезазначеної містобудівної документації;
10. належним чином завірені документи про реєстрацію, розгляд і врахування пропозицій громадськості до проекту вищезазначеної містобудівної документації;
11. належним чином завірені документи про оприлюднення результатів розгляду пропозицій громадськості до проекту вищезазначеної містобудівної документації.
В обґрунтування позовних вимог зазначає, що ОСОБА_1 подав до Ясниської сільської ради запит від 26.02.2020 на публічну інформацію (вх. № 53 від 27.02.2020). Однак на інформаційний запит відповідь не отримав. 19.03.2020 повторно подав до Ясниської сільської ради запит на публічну інформацію (вх. № 70 від 19.03.2020). На інформаційний запит отримав лист-відповідь від 19.04.2020 № 90 за підписом сільського голови Ковпака М.С., у якому не було надано запитувану інформацію.
18.06.2020 ОСОБА_1 подав до Ясниської сільської ради запит на публічну інформацію (підтверджується відміткою у рекомендованому повідомленні про вручення поштового відправлення від 23.06.2020). На інформаційний запит не отримав відповідь. 20.07.2020 повторно подав запит на публічну інформацію до Ясниської сільської ради (вх. № 166 від 20.07.2020). На інформаційний запит не отримав відповідь. Позивач вважає, що відповідач не виконав покладеного на нього Законом України Про доступ до публічної інформації обов`язку, чим порушив його права.
Ухвалою від 21.09.2020 суддя відкрила спрощене провадження в адміністративній справі, відповідачу запропоновано у п`ятнадцятиденний строк з дня вручення ухвали подати відзив на позовну заяву.
Відповідач належним чином повідомлений про розгляд справи в порядку спрощеного провадження, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення. У зазначений в ухвалі строк відзив на позовну заяву не подав.
Неподання відповідачем у строк встановлений судом відзиву на позов кваліфікується судом відповідно до вимог ч. 4 ст. 159 КАС України як визнання позову.
Дослідивши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та пояснення сторін, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.
ОСОБА_1 звернувся до Ясниської сільської ради Яворівського району Львівської області з запитом на публічну інформацію від 26.02.2020, у якому просив письмово надати:
1. належним чином завірені копії рішення Ясниської сільської ради про надання дозволу на виготовлення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок з кадастровими номерами: 4625889200:08:000:0001, 4625889200:08:000:0002, 4625889200:08:000:0003, 4625889200:08:000:0004, 4625889200:08:000:0005, 4625889200:08:000:0006, 4625889200:08:000:0007;
2. належним чином завірені копії рішень Ясниської сільської ради про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок з кадастровими номерами: 4625889200:08:000:0001, 4625889200:08:000:0002, 4625889200:08:000:0003, 4625889200:08:000:0004, 4625889200:08:000:0005, 4625889200:08:000:0006, 4625889200:08:000:0007.
Вказаний запит зареєстрований 27.02.2020 за вх. № 53.
ОСОБА_1 повторно звернувся до Ясниської сільської ради Яворівського району Львівської області з запитом на публічну інформацію від 16.03.2020, у якому просив письмово надати:
1. належним чином завірені копії рішення Ясниської сільської ради про надання дозволу на виготовлення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок з кадастровими номерами: 4625889200:08:000:0001, 4625889200:08:000:0002, 4625889200:08:000:0003, 4625889200:08:000:0004, 4625889200:08:000:0005, 4625889200:08:000:0006, 4625889200:08:000:0007;
2. належним чином завірені копії рішень Ясниської сільської ради про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок з кадастровими номерами: 4625889200:08:000:0001, 4625889200:08:000:0002, 4625889200:08:000:0003, 4625889200:08:000:0004, 4625889200:08:000:0005, 4625889200:08:000:0006, 4625889200:08:000:0007.
Вказаний запит зареєстрований 19.03.2020 за вх. № 70.
Листом від 19.04.2020 Ясниська сільська рада на запит щодо надання інформації по земельних ділянках з кадастровими номерами 4625889200:08:000:0001, 0002, 0003, 0004, 0005, 0006, 0007 повідомила, що дані земельні ділянки є в публічному доступі, які містяться в публічній декларації голови Ясниської сільської ради.
ОСОБА_1 звернувся до Ясниської сільської ради Яворівського району Львівської області з запитом на публічну інформацію від 18.06.2020, у якому відповідно до Закону України Про доступ до публічної інформації просив письмово надати:
1. належним чином завірений витяг з протоколу XXIII сесії Ясниської сільської ради в частині розгляду питання "Про виготовлення детального плану території кварталу індивідуальної житлової забудови ділянки № 2 на території в с. Озерське орієнтовною площею 5 га" від 06.10.2015;
2. належним чином завірений витяг з протоколу XXIII сесії Ясниської сільської ради в частині розгляду питання "Про виготовлення детального плану в с. Озерське" від 06.10.2015;
3. належним чином завірений витяг з протоколу земельної комісії щодо розгляду питання "Про виготовлення детального плану території кварталу індивідуальної житлової забудови ділянки № 2 на території в с. Озерське орієнтовною площею 5 га";
4. належним чином завірений витяг з протоколу земельної комісії щодо розгляду питання "Про затвердження детального плану в с. Озерське";
5. належним чином завірені документи виконавчого комітету Ясниської сільської ради щодо визначення розробника Детального плану території кварталу індивідуальної житлової забудови ділянки № 2 на території в с. Озерське орієнтовною площею 5 га";
6. належним чином завірені документи про оприлюднення прийнятих рішень щодо розроблення вищезазначеної містобудівної документації;
7. належним чином завірені документи про оприлюднення проекту вищезазначеної містобудівної документації;
8. належним чином завірені документи про реєстрацію, розгляд і врахування пропозицій громадськості до проекту вищезазначеної містобудівної документації;
9. належним чином завірені документи про оприлюднення результатів розгляду пропозицій громадськості до проекту вищезазначеної містобудівної документації.
Відповідно до рекомендованого повідомлення про вручення, запит отримано 23.06.2020.
ОСОБА_1 повторно звернувся до Ясниської сільської ради Яворівського району Львівської області з запитом на публічну інформацію від 20.07.2020, у якому відповідно до Закону України Про доступ до публічної інформації просив письмово надати:
1. належним чином завірений витяг з протоколу XXIII сесії Ясниської сільської ради в частині розгляду питання "Про виготовлення детального плану території кварталу індивідуальної житлової забудови ділянки № 2 на території в с. Озерське орієнтовною площею 5 га" від 06.10.2015;
2. належним чином завірений витяг з протоколу XXIII сесії Ясниської сільської ради в частині розгляду питання "Про виготовлення детального плану в с. Озерське" від 06.10.2015;
3. належним чином завірений витяг з протоколу земельної комісії щодо розгляду питання "Про виготовлення детального плану території кварталу індивідуальної житлової забудови ділянки № 2 на території в с. Озерське орієнтовною площею 5 га";
4. належним чином завірений витяг з протоколу земельної комісії щодо розгляду питання "Про затвердження детального плану в с. Озерське";
5. належним чином завірені документи виконавчого комітету Ясниської сільської ради щодо визначення розробника Детального плану території кварталу індивідуальної житлової забудови ділянки № 2 на території в с. Озерське орієнтовною площею 5 га";
6. належним чином завірені документи про оприлюднення прийнятих рішень щодо розроблення вищезазначеної містобудівної документації;
7. належним чином завірені документи про оприлюднення проекту вищезазначеної містобудівної документації;
8. належним чином завірені документи про реєстрацію, розгляд і врахування пропозицій громадськості до проекту вищезазначеної містобудівної документації;
9. належним чином завірені документи про оприлюднення результатів розгляду пропозицій громадськості до проекту вищезазначеної містобудівної документації.
Вказаний запит зареєстрований 20.07.2020 за вх. № 166.
Позивач вважаючи бездіяльність у ненаданні інформації за запитами протиправною звернувся до суду з позовом.
Даючи оцінку спірним правовідносинам суд керувався таким.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом, та інформації, що становить суспільний інтерес, врегульовано Законом України Про доступ до публічної інформації .
За змістом статті 1 вказаного Закону публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб`єктами владних повноважень своїх обов`язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом; публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом.
Відповідно до статті 5 цього ж Закону доступ до інформації забезпечується шляхом: 1) систематичного та оперативного оприлюднення інформації: в офіційних друкованих виданнях; на офіційних веб-сайтах в мережі Інтернет; на єдиному державному веб-порталі відкритих даних; на інформаційних стендах; будь-яким іншим способом; 2) надання інформації за запитами на інформацію.
Частинами 1-5 статті 19 Закону України "Про доступ до публічної інформації" передбачено, що запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні.
Запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.
Запит на інформацію може бути індивідуальним або колективним. Запити можуть подаватися в усній, письмовій чи іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою) на вибір запитувача.
Письмовий запит подається в довільній формі.
Запит на інформацію має містити:
1) ім`я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв`язку, якщо такий є;
2) загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо;
3) підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.
Аналіз вищевикладених норм дає підстави для висновку, що розпорядники інформації в межах встановленого Законом строку зобов`язані надавати та оприлюднювати публічну інформацію, зокрема, за запитами на інформацію, незалежно від того, чи стосується ця інформація запитувача інформації особисто.
При цьому, відповідно до статті 21 Закону № 2939-VІ інформація на запит надається безкоштовно. У разі якщо задоволення запиту на інформацію передбачає виготовлення копій документів обсягом більш як 10 сторінок, запитувач зобов`язаний відшкодувати фактичні витрати на копіювання та друк. Розмір фактичних витрат визначається відповідним розпорядником на копіювання та друк в межах граничних норм, встановлених Кабінетом Міністрів України. У разі якщо розпорядник інформації не встановив розміру плати за копіювання або друк, інформація надається безкоштовно. При наданні особі інформації про себе та інформації, що становить суспільний інтерес, плата за копіювання та друк не стягується.
Частиною 1 статті 22 Закону № 2939-VI визначено, що розпорядник інформації має право відмовити в задоволенні запиту в таких випадках: 1) розпорядник інформації не володіє і не зобов`язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит; 2) інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом відповідно до частини другої статті 6 цього Закону; 3) особа, яка подала запит на інформацію, не оплатила передбачені статтею 21 цього Закону фактичні витрати, пов`язані з копіюванням або друком; 4) не дотримано вимог до запиту на інформацію, передбачених частиною п`ятою статті 19 цього Закону.
У відмові в задоволенні запиту на інформацію має бути зазначено: 1) прізвище, ім`я, по батькові та посаду особи, відповідальної за розгляд запиту розпорядником інформації; 2) дату відмови; 3) мотивовану підставу відмови; 4) порядок оскарження відмови; 5) підпис (ч. 4 ст. 22 ЗУ "Про доступ до публічної інформації").
Відмова в задоволенні запиту на інформацію надається в письмовій формі (ч. 5 ст. 22 ЗУ "Про доступ до публічної інформації").
Конституційний Суд України в ухвалі від 25.06.2013 року №29-у/2013, якою відмовив у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним зверненням Міжнародної благодійної організації "Екологія-Право-Людина" щодо офіційного тлумачення положень частин першої, другої, третьої статті 21 Закону України "Про доступ до публічної інформації" зазначив, що положення частини другої статті 21 Закону викладені чітко, зрозуміло і передбачають відшкодування запитувачем фактичних витрат на копіювання та друк документів понад встановлену Законом кількість сторінок, а тому не потребують офіційної інтерпретації.
Із наведеного слідує, що якщо задоволення запиту на інформацію передбачає виготовлення копій документів обсягом більш як 10 сторінок, запитувач зобов`язаний оплатити витрати, пов`язані із копіюванням документів понад встановлений обсяг.
Копії 10 перших сторінок у відповідь на запит про надання публічної інформації надаються безкоштовно, тоді як відшкодування позивачем фактичних витрат на копіювання і друк документів здійснюються з одинадцятої сторінки.
Аналогічна позиція викладена і у постанові Верховного Суду від 17.01.2020 у справі № 818/40/17.
Як вбачається із змісту запитів від 26.02.2020, від 16.03.2020, від 18.06.2020, від 20.07.2020 вони відповідають критеріям запиту на публічну інформацію, передбаченим статтею 19 Закону України "Про доступ до публічної інформації".
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 13 Закону України "Про доступ до публічної інформації", розпорядниками інформації для цілей цього Закону визнаються: суб`єкти владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб`єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов`язковими для виконання.
Відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 14 Закону України "Про доступ до публічної інформації", розпорядники інформації зобов`язані надавати та оприлюднювати достовірну, точну та повну інформацію, а також у разі потреби перевіряти правильність та об`єктивність наданої інформації і оновлювати оприлюднену інформацію.
Відповідно до п.п. 34, 42 ч. 1 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування" виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються відповідно до закону питання регулювання земельних відносин; затвердження в установленому порядку місцевих містобудівних програм, генеральних планів забудови відповідних населених пунктів, іншої містобудівної документації.
Відповідно до ч. 8 ст. 19 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності детальний план території у межах населеного пункту розглядається і затверджується виконавчим органом сільської, селищної, міської ради протягом 30 днів з дня його подання, а за відсутності затвердженого в установленому цим Законом порядку плану зонування території - відповідною сільською, селищною, міською радою, крім випадків, передбачених цим Законом.
У контексті зазначених норм, суд дійшов до висновку, що Ясниська сільська рада Яворівського району Львівської області, як розпорядник публічної інформації, отриманої/створеної нею в процесі виконання своїх повноважень, була зобов`язана в межах визначеного Законом України "Про доступ до публічної інформації" строку надати ОСОБА_1 повну та достовірну інформацію у відповідь на його запити від 21.02.2020 (зареєстрований 27.02.2020 за вх. № 53), від 16.03.2020 (зареєстрований 19.03.2020 за вх. № 70), від 18.06.2020 (отриманий 23.06.2020), від 20.07.2020 (зареєстрований 20.07.2020 за вх. № 166).
Ясниська сільська рада Яворівського району Львівської області листом від 19.04.2020 № 90, надала відповідь на запит ОСОБА_1 .
Дослідивши зміст листа від 19.04.2020 № 90 суд встановив, що Ясниська сільська рада Яворівського району Львівської області повідомила позивачу про те, що земельні ділянки з кадастровими номерами 4625889200:08:000:0001, 0002, 0003, 0004, 0005, 0006, 0007 є в публічному доступі, які містяться в публічній декларації голови Ясниської сільської ради.
Суд зауважує, що у наданому відповідачем листі від 19.04.2020 № 90 відсутнє посилання на який саме запит, вказаним листом Ясниська сільська рада Яворівського району Львівської області надає ОСОБА_1 відповідь на його запит на інформацію.
Відповідно до ч 2. ст. 22 Закону України "Про доступ до публічної інформації" відповідь розпорядника інформації про те, що інформація може бути одержана запитувачем із загальнодоступних джерел, або відповідь не по суті запиту вважається неправомірною відмовою в наданні інформації.
Вказане свідчить про недотримання відповідачем вимог Закону України "Про доступ до публічної інформації" при розгляді запитів позивача.
За таких обставин, враховуючи зміст запитів та відповіді, суд зазначає, що відповідачем неправомірно відмовлено у наданні достовірної, точної та повної інформації на запити ОСОБА_1 від 21.02.2020 (зареєстрований 27.02.2020 за вх. № 53), від 16.03.2020 (зареєстрований 19.03.2020 за вх. № 70).
У даному випадку належним способом захисту позивача у спірних відносинах є визнання протиправною відмову відповідача у наданні достовірної, точної та повної інформації на запити ОСОБА_1 від 21.02.2020 та від 16.03.2020.
Також суд встановив, що позивач звернувся до відповідача із запитами від 18.06.2020 (отриманий відповідачем 23.06.2020), від 20.07.2020 (зареєстрований 20.07.2020 за вх. № 166), у яких просив письмово надати:
1. належним чином завірений витяг з протоколу XXIII сесії Ясниської сільської ради в частині розгляду питання "Про виготовлення детального плану території кварталу індивідуальної житлової забудови ділянки № 2 на території в с. Озерське орієнтовною площею 5 га" від 06.10.2015;
2. належним чином завірений витяг з протоколу XXIII сесії Ясниської сільської ради в частині розгляду питання "Про виготовлення детального плану в с. Озерське" від 06.10.2015;
3. належним чином завірений Витяг з протоколу земельної комісії щодо розгляду питання "Про виготовлення детального плану території кварталу індивідуальної житлової забудови ділянки № 2 на території в с. Озерське орієнтовною площею 5 га";
4. належним чином завірений витяг з протоколу земельної комісії щодо розгляду питання "Про затвердження детального плану в с. Озерське";
5. належним чином завірені документи виконавчого комітету Ясниської сільської ради щодо визначення розробника Детального плану території кварталу індивідуальної житлової забудови ділянки № 2 на території в с. Озерське орієнтовною площею 5 га";
6. належним чином завірені документи про оприлюднення прийнятих рішень щодо розроблення вищезазначеної містобудівної документації;
7. належним чином завірені документи про оприлюднення проекту вищезазначеної містобудівної документації;
8. належним чином завірені документи про реєстрацію, розгляд і врахування пропозицій громадськості до проекту вищезазначеної містобудівної документації;
9. належним чином завірені документи про оприлюднення результатів розгляду пропозицій громадськості до проекту вищезазначеної містобудівної документації.
Натомість, станом на день звернення з цим позовом до суду доказів того, що запити ОСОБА_1 18.06.2020 (отриманий відповідачем 23.06.2020), від 20.07.2020 (зареєстрований 20.07.2020 за вх. № 166) відповідачем розглянуто або ж надано вмотивовані відмови на запити, матеріали справи не містять.
Враховуючи викладене, суд вважає за необхідне визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо ненадання відповіді на запити від 18.06.2020 та від 20.07.2020.
Щодо вимоги позивача про зобов`язання відповідача надати публічну інформацію протягом 5 робочих днів з дня набрання чинності рішенням суду, суд зазначає таке.
Розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту (ч. 1 ст. 20 зазначеного Закону).
Відповідно частини 4 статті 20 Закону, у разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку розпорядник інформації повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту.
З аналізу вказаних норм вбачається, що за загальним правилом відповідь на запит щодо отримання певної інформації надається розпорядником інформації не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання відповідного запиту. Проте, в окремих випадках (наприклад, якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації) розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів та письмово повідомити про це запитувача такої інформації. Тобто, розпорядник інформації не обмежується строком в п`ять днів при наданні запитувачу відповіді на його запит та запитуваної ним інформації та може його продовжити до двадцяти робочих днів.
На підставі зазначеного, суд дійшов висновку, що достатнім способом захисту прав позивача буде зобов`язання відповідача повторно розглянути запити ОСОБА_1 від 26.02.2020, від 16.03.2020, від 18.06.2020, від 20.07.2020 в порядку та строки, передбачені Законом України "Про доступ до публічної інформації".
Закріплений у ч. 1 ст. 9 КАС України принцип змагальності сторін передбачає, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ч. 2 ст. 73 КАС України, предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Згідно зі ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
У розумінні ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Матеріали справи свідчать, що відповідні критерії відповідачем не дотримані, що зумовило звернення позивача за захистом порушених прав та інтересів до суду.
З огляду на викладене, суд вважає, що позовні вимоги є підставними та обґрунтованими частково, а тому позов підлягає задоволенню частково.
Розподіл судових витрат здійснити відповідно до вимог ст. 139 КАС України.
Керуючись статтями 6, 14, 242, 243, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
вирішив:
1. Позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РОНКПП НОМЕР_2 ) до Ясниської сільської ради Яворівського району Львівської області (вул. Шевченка, 26б, с. Ясниська, Яворівський район, Львівська область, 81082, ЄДРПОУ 04372394) про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання до вчинення дій - задовольнити частково.
2. Визнати протиправною відмову Ясниської сільської ради Яворівського району Львівської області у наданні інформації на запити ОСОБА_1 від 21.02.2020 та від 16.03.2020.
3. Визнати протиправною бездіяльність Ясниської сільської ради Яворівського району Львівської області щодо ненадання ОСОБА_1 відповіді на запити від 18.06.2020 та від 20.07.2020.
4. Зобов`язати Ясниську сільську раду Яворівського району Львівської області повторно розглянути запити про надання інформації від 26.02.2020, від 16.03.2020, від 18.06.2020, від 20.07.2020 в порядку та строки, передбачені Законом України "Про доступ до публічної інформації".
5. У задоволенні решти позовних вимог - відмовити.
6. Стягнути з Ясниської сільської ради Яворівського району Львівської області за рахунок бюджетних асигнувань в користь ОСОБА_1 840,80 грн судових витрат.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Повний текст судового рішення складений 26.10.2020.
Суддя Кедик М.В.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.10.2020 |
Оприлюднено | 28.10.2020 |
Номер документу | 92444500 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кедик Марія Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні