Рішення
від 27.10.2020 по справі 400/2735/20
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 жовтня 2020 р. № 400/2735/20 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Лісовської Н.В., розглянувши в письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом:ОСОБА_1 , АДРЕСА_1

до відповідача:Управління соціального захисту населення Веселинівської районної державної адміністрації Миколаївської області, вул. Мозолевського, 14, смт. Веселинове, Миколаївська область,57001

про:скасування рішення від 04.03.2020; зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Позивач ОСОБА_1 звернулася до суду з позовом до Управління соціального захисту населення Веселинівської районної державної адміністрації Миколаївської області (далі по тексту - Управління СЗН) про визнання дій Відповідача щодо відмови у призначенні державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям протиправними; скасування рішення від 04.03.2020 р. про відмову в призначені соціальної допомоги; зобов`язання Управління СЗН призначити Позивачеві державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям з 01.02.2020 р.

В обґрунтування своїх позовних вимог Позивачка зазначає, що оскільки її сім`я є багатодітною та малозабезпеченою, з лютого 2018 року вона отримує соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям (далі по тексту - соц. допомога), але з 01.02.2020 р. Відповідач припинив виплату соц. допомоги, прийняв незаконне оскаржуване рішення від 04.03.2020 р. Своє рішення Відповідач вмотивував тим, що Позивачка під час подання документів на отримання соц. допомоги навмисно (з метою приховування статків) не зазначила дві земельні ділянки в декларації, що належать їй на праві приватної власності з 2015 року. Однак, Позивачка зазначає, що не мала жодного умислу на приховування статків, оскільки наявні в неї земельні ділянки не приносили їй доходу, бо перебували в безоплатному користуванні. А невнесення відомостей про земельні ділянки до декларації про доходи ніяким чином не відобразилося на сукупних доходах сім`ї та не вплинуло на обрахування розміру соц. допомоги. Сам факт не зазначення відомостей про земельні ділянки є лише прикрою помилкою з боку Позивачки. Таким чином, при прийнятті оскаржуваного рішення Відповідач хоча й посилався на п. 12 Порядку, але застосував цю норму невірно, оскільки там чітко визначено, що припиняється виплата нарахованої соц. допомоги тим особам, які навмисно подали недостовірні дані/відомості, що вплинули або могли вплинути на встановлення права на соц. допомогу та визначення її розміру, а відтак, прийняте Рішення є протиправним. Позивач просить суд скасувати Рішення від 04.03.2020 р. та зобов`язати Відповідача призначити соц. допомогу з 01.02.2020 р.

Відповідач проти позову заперечує, 14.08.2020 р. надав суду Відзив на позовну заяву (а. с. 56-57), де зазначає, що при прийнятті оскаржуваного рішення Управління діяло в межах своїх повноважень. Оскільки Позивачка з лютого 2018 року звертається до Управління про призначення та отримання соц. допомоги, вона самостійно заповнює бланки заяв та надає відповідні документи, самостійно заповнює декларацію, в якій є чітко поставлені питання, у тому числі про наявність земельних ділянок (не тільки тих, від яких отримує дохід, а взагалі наявність земельних ділянок), а відтак, Управління вважає, що позивач навмисно (маючи на меті приховання додаткового доходу) не зазначила про земельні ділянки, які в неї перебувають у власності з 2015 року. у судовому засіданні представник Відповідача додатково пояснила, що відповідно до Методики обчислення соціальної допомоги, затвердженої Наказом Міністерства праці та соціальної політики України № 7 від 15.11.2001 р.), наявність у позивача земельних ділянок безперечно вплинула би на розмір призначеної соціальної допомоги. Просить суд відмовити в задоволенні позову.

Ухвалою суду від 14.07.2020 р. судом відкрито провадження у справі.

12.10.2020 р. Позивач звернувся до суду із заявою про застосування заходів забезпечення прозову.

Ухвалою від 12.10.2020 р. суд відмов Позивачеві в задоволенні зави про застосування заходів забезпечення позову.

Вислухав пояснення сторін, з`ясував фактичні обставини справи та дослідив письмові докази, що містяться у справі, суд встановив:

Сім`я ОСОБА_1 має статус багатодітної, малозабезпеченої родини та перебуває на обліку Управління соціального захисту населення Веселинівської РДА Миколаївської області з 22.06.2017 р.

Сім`ї ОСОБА_1 призначено та виплачується декілька видів соціальної допомоги: допомога на дітей, які виховуються в багатодітних сім`ях (а. с. 64 ), компенсація за надання послуг громадянам похилого віку та інвалідам 2 групи (а. с. 65), соціальні пільги на оплату послуг ЖКГ (а. с. 67), соціальна допомога малозабезпеченим сім`ям (а. с 29-30).

З 1 лютого 2018 року (первинне призначення) Позивачці призначена та виплачується державна соціальна допомога малозабезпеченим сім`ям (а. с. 28-30)

Відповідно до положень ст. 6 Закону України Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям допомога призначається строком на шість місяців.

Положеннями Порядку Про призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям , що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2003 р. № 250 (далі по тексту - Порядок № 250), п. 6 передбачено, що для призначення соціальної допомоги уповноважений представник сім`ї подає органу праці та соціального захисту населення такі документи: заяву; документ, що посвідчує особу уповноваженого представника сім`ї; довідку про склад сім`ї; декларацію про доходи та майно; довідку про наявність та розмір земельної частки (паю).

Форми заяви, довідки про склад сім`ї, декларації про доходи та майно затверджуються Мінпраці.

Для призначення соціальної допомоги на наступний строк уповноважений представник сім`ї подає заяву і декларацію про доходи та майно. Довідка про склад сім`ї поновлюється лише у разі змін у складі сім`ї або у разі, коли між поданням заяви на призначення соціальної допомоги на наступний строк та припиненням виплати раніше призначеної соціальної допомоги минуло більше календарного місяця.

Так, подаючи повторно 10.02.2020 р. документи на призначення та продовження терміну виплати соціальної допомоги, позивач, як уповноважений член сім`ї, в декларації про доходи не зазначила наявність у неї з 2015 року двох земельних ділянок. Цей факт сторонами не заперечується.

За наслідками розгляду цієї зави 04.03.2020 р. Відповідачем прийнято оскаржуване рішення про припинення виплат соціальної допомоги (а. с. 27).

Відповідно до витягу з державного земельного кадастру за Позивачем зареєстровано дві земельні ділянки: 4822084500:08:000:0007, право власності зареєстровано з 19.08.2015 р. та 4822084500:16:000:0016, право власності зареєстровано з 09.04.2015 р. (а. с. 58, 59).

Законодавець покладає на уповноваженого члена сім`ї обов`язок повідомити у декларації про доходи з відповідною довідкою про наявність земельних ділянок. При цьому законодавець не ставить цей обов`язок повідомляти про наявність земельних ділянок у залежність від того, чи отримує сім`я дохід від цих земельних ділянок чи ні.

Таким чином, суд приходить до висновку, що Позивач, не вказавши про наявність земельних ділянок, не виконала покладений на неї законодавцем обов`язок про повідомлення.

Суд критично оцінює позицію Позивача щодо того, що оскільки земельні ділянки не перебували в оренді на момент звернення з заявою до Відповідача (були надані в безоплатне користування), то не зазначення в декларації про їх існування ніяким чином не вплинуло на розмір соціальної допомоги. Таке твердження спростовується письмовими доказами, що містяться в матеріалах справи.

Так, у матеріалах справи міститься Договір від 12.04.2015 р. про надання в безоплатне користування двох земельних ділянок 4822084500:16:000:0016 та 4822084500:08:000:0007 (а. с. 31-32), строк дії цього договору сплив 31.10.2019 р. (п. 8 договору).

Крім того, слід зазначити, що Позивачем у безоплатне користування була передана земельна ділянка 4822084500:08:000:0007, право власності на яку виникло у Позивача тільки з 19.08.2015 р., тобто пізніше, ніж укладений догорів. Таким чином, суд приходить до висновку, що при укладенні договору на безоплатне користування Позивач не мала права на розпорядження земельною ділянкою 4822084500:08:000:0007.

З 01.11.2019 р. Позивач уклала договір оренди цих двох земельних ділянок та передала їх в оренду (а. с. 33-36).

Із заявою про надання (подовження виплат) соціальної допомоги Позивач звернулася до Відповідача 10.02.2020 р., в момент дії чинного договору оренди. А відтак, твердження Позивача, що наявність у безоплатному користуванні земельних ділянок не вплинуло би на розмір соціальної допомоги, є хибним та не може бути прийнято судом.

Перебування земельних ділянок в оренді (з 01.11.2019 р.), під час звернення позивача з заявою від 10.02.2020 р. до відповідача й свідчить по наявність у Позивача умислу на приховання наявності майна, що призвело до завищення розміру отриманої раніше та нарахованої в майбутньому соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям.

Відповідно до положень п. 12 Порядку № 250 у разі коли особами, які входять до складу сім`ї, навмисно подано недостовірні відомості чи приховано відомості, що вплинули або могли вплинути на встановлення права на соціальну допомогу та визначення її розміру, виплата соціальної допомоги припиняється з місяця в якому виявлено порушення. На наступний строк допомога може бути призначена не раніше ніж через шість місяців, починаючи з першого числа місяця виявлення порушення.

Таким чином, суд приходить до висновку, що при прийнятті оскаржуваного рішення Відповідач діяв у межах своїх повноважень та у спосіб, визначений Законом, а відтак, позовні вимоги не належать задоволенню.

Керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

У задоволенні позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) до Управління соціального захисту населення Веселинівської районної державної адміністрації Миколаївської області (вул. Мозолевського, 14, смт. Веселинове, Миколаївська область, 57001, ідентифікаційний код 03194648) про визнання протиправними дій щодо відмови у призначенні державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям; скасування рішення про відмову у призначенні соціальної допомоги від 04.03.2020 р.; зобов`язання призначити державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям з 01.02.2020 р. - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Дата складення повного судового рішення 27.10.2020 р.

Суддя Н. В. Лісовська

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.10.2020
Оприлюднено28.10.2020
Номер документу92444848
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —400/2735/20

Ухвала від 21.09.2021

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Лісовська Н. В.

Ухвала від 14.09.2021

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Лісовська Н. В.

Постанова від 22.12.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

Ухвала від 26.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

Ухвала від 25.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

Ухвала від 18.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

Рішення від 27.10.2020

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Лісовська Н. В.

Ухвала від 12.10.2020

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Лісовська Н. В.

Ухвала від 14.07.2020

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Лісовська Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні