Справа № 815/3733/16
УХВАЛА
26 жовтня 2020 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Глуханчука О.В.,
секретар судового засідання - Любімова О.Є.
розглянувши у підготовчому засіданні клопотання представника відповідача про зупинення провадження у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Епоха стилю» до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,
ВСТАНОВИВ:
В провадженні Одеського окружного адміністративного суду перебуває справа (направлена на новий розгляд після касаційного перегляду) за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Епоха стилю» до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області, у якому позивач просить визнати протиправними та скасувати:
податкове повідомлення - рішення від 15.07.2016 року № 0001921402 на суму 205 650,00 (двісті п`ять тисяч шістсот п`ятдесят гривень 00 копійок) за платежем із податку на додатну вартість (код платежу - 14010100), в тому числі 137 100,00 грн. за податковими зобов`язаннями та 68 550,00 грн. за штрафними санкціями;
податкове повідомлення - рішення від 15.07.2016 року № 0001911402 на суму 181 053,00 (сто вісімдесят одна тисяча п`ятдесят три гривні 00 коп.) за податком на прибуток приватних підприємств (код платежу - 11021000), в тому числі 124 703,00 грн. за податковими зобов`язаннями та 56 450,00 грн. за штрафними санкціями;
податкове повідомлення - рішення від 04.05.2016 року № 0012881301 на суму 45 620,98 (сорок п`ять тисяч шістсот двадцять гривень 98 копійок) - за платежем з податку на доходи фізичних осіб (код платежу - 14010100), в тому числі 23 453,83 грн. за податковими зобов`язаннями та 17 124,21 грн. за штрафними санкціями;
податкове повідомлення - рішення від 15.07.2016 року № 0012891301 на суму 2 369,45 (дві тисячі триста шістдесят дев`ять гривень 45 копійок) за платежем військового збору (код платежу - 11011000), в тому числі 1 229,29 грн. - за податковими зобов`язаннями, 911,43 грн. - за штрафними санкціями та 228,73 грн. - пеня відповідно до п.п. 129.1.3 п. 129.1 ст. 129 ПК України;
податкове повідомлення - рішення від 15.07.2016 року № 0012871301 на суму 510 (п`ятсот десять гривень) штрафні санкції за не нарахування податку на доходи фізичних осіб (код платежу - 11010100), де 510 грн. складають штрафні (фінансові) санкції;
вимогу про сплату боргу від 15.07.2016 р. № Ю-0012831301 на суму 2052,85 (дві тисячі п`ятдесят дві гривні 85 копійок) за недоїмку зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування;
рішення про застосування штрафних санкцій за донарахування своєчасно не нарахованого єдиного внеску від 15.07.2016 року № 0012841301 на суму 1 026,43 (одна тисяча двадцять шість гривень 43 копійки) за своєчасно не нарахований єдиний внесок штрафні санкції у сумі 1 026,43 грн.;
рішення про застосування штрафних санкцій за несплату, неповну або несвоєчасну сплату суми єдиного внеску одночасно з видачею сум виплат, на які нараховуються єдиний внесок (авансових платежів) від 15.07.2016 року №0012851301 на суму 265,62 (двісті шістдесят п`ять гривень 62 копійки) за несвоєчасну сплату суми єдиного податку стягнення суми штрафу у розмірі 10 % таких несплачених або несвоєчасно сплачених сум;
рішення про застосування штрафних санкцій за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності від 15.07.2016 року № 0012861301, яким застосовано штрафні санкції на суму 170 (сто сімдесят гривень);
стягнути з Державної податкової інспекції у Київському районі м. Одеси Головного управління Державної Фіскальної Служби в Одеській області на користь ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕПОХА СТИЛЮ» (Код ЄДРПОУ 34873034, 65104, м. Одеса, вул. Ільфа і Петрова, буд. 20, р/р № НОМЕР_1 у ПАТ Акціонерний банк «Південний» , МФО 328209, тел.: 749-15-00, 749-15-05) грошову суму сплаченого судового збору у розмірі 6 582,28 гривень.
Ухвалою суду від 01 вересня 2020 року адміністративну справу № 815/3733/16 прийнято до провадження та призначено до розгляду за правилами загального позовного провадження.
У підготовче засідання, призначене на 26 жовтня 2020 року, учасники справи не з`явились, судом повідомлені належним чином про дату, час та місце судового засідання. Позивач причини неявки не повідомив, жодних заяв/клопотань, доказів під час нового розгляду справи від нього не надходило.
Від представника відповідача 26 жовтня 2020 року до суду засобами електронного зв`язку надійшло клопотання про зупинення провадження у справі, у зв`язку з посиленням у місті Одесі та Одеському окружному адміністративному суду протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню коронавірусу COVID-19 та пов`язаними із цим обмеженнями.
Вирішуючи клопотання відповідача про зупинення провадження у справі у зв`язку з запровадженням посилених протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню коронавірусу COVID-19, враховуючи, що ці обставини перешкоджають розгляду справи у відкритому судовому засіданні, судом вирішено питання про зупинення провадження у справі до завершення обмежувальних протиепідемічних заходів, з огляду на наступне.
Відповідно до ч. 1 ст. 179 КАС України, для виконання завдання підготовчого провадження в кожній судовій справі, яка розглядається за правилами загального позовного провадження, проводиться підготовче засідання.
Згідно ч. 2 ст. 173 КАС України, завданням підготовчого провадження є: 1) остаточне визначення предмета спору та характеру спірних правовідносин, позовних вимог та складу учасників судового процесу; 2) з`ясування заперечень проти позовних вимог; 3) визначення обставин справи, які підлягають встановленню, та зібрання відповідних доказів; 4) вирішення відводів; 5) визначення порядку розгляду справи; 6) вчинення інших дій з метою забезпечення правильного, своєчасного і безперешкодного розгляду справи по суті.
Підготовче провадження починається відкриттям провадження у справі і закінчується закриттям підготовчого засідання.
Підготовче провадження має бути проведене протягом шістдесяти днів з дня відкриття провадження у справі. У виняткових випадках для належної підготовки справи для розгляду по суті цей строк може бути продовжений не більше ніж на тридцять днів за клопотанням однієї із сторін або з ініціативи суду.
Згідно з ч. 1 ст. 180 КАС України, підготовче засідання проводиться судом з повідомленням учасників справи.
Відповідно до ч.ч. 1-2 ст. 10 КАС України, розгляд справ в адміністративних судах проводиться відкрито, крім випадків, визначених цим Кодексом.
Будь-яка особа має право бути присутньою у відкритому судовому засіданні.
Відповідно до статті 29 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» з метою запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19, постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 р. № 211 «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19» , з подальшими змінами, установлено з 12 березня 2020 року на усій території України карантин. Термін дії карантину неодноразово продовжувався постановами Кабінету Міністрів України від 25.03.2020 № 239, від 22.04.2020 № 291, від 04.05.2020 № 343, від 20.05.2020 №391.
22 липня 2020 року Кабінетом Міністрів України, відповідно до статті 29 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» , прийнято постанову № 641 «Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» .
Пунктом 1 цієї постанови, із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 760 від 26.08.2020, № 956 від 13.10.2020, установлено з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 (далі - COVID-19), з 1 серпня до 31 грудня 2020 р. на території Автономної Республіки Крим, Вінницької, Волинської, Дніпропетровської, Донецької, Житомирської, Закарпатської, Запорізької, Івано-Франківської, Кіровоградської, Київської, Луганської, Львівської, Миколаївської, Одеської, Полтавської, Рівненської, Сумської, Тернопільської, Харківської, Херсонської, Хмельницької, Черкаської, Чернівецької, Чернігівської областей, м. Києва, м. Севастополя (далі - регіони) карантин, продовживши на всій території України дію карантину, встановленого постановами Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 р. № 211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» та від 20 травня 2020 р. № 392 «Про встановлення карантину з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» .
Відповідно до пункту 2 постанови КМУ від 22 липня 2020 року № 641, залежно від епідемічної ситуації в регіоні або районі чи місті обласного значення (далі - окремі адміністративно-територіальні одиниці регіону) встановлюється «зелений» , «жовтий» , «помаранчевий» або «червоний» рівень епідемічної небезпеки поширення COVID-19 (далі - рівень епідемічної небезпеки).
Згідно пункту 3 постанови КМУ від 22 липня 2020 року № 641, рівень епідемічної небезпеки встановлюється за результатом оцінки епідемічних показників та визначається рішенням Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, яке розміщується на офіційному інформаційному порталі Кабінету Міністрів України (за посиланням http://covid19.gov.ua).
Відповідно до пункту 4 постанови КМУ від 22 липня 2020 року № 641, «жовтий» , «помаранчевий» або «червоний» рівень епідемічної небезпеки встановлюється на території регіону, в якому наявне значне поширення COVID-19.
Рівень епідемічної небезпеки може змінюватися для всієї території регіону або території окремих адміністративно-територіальних одиниць регіону.
15 жовтня 2020 року на засіданні Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій було затверджено рішення про перегляд рівнів епідемічної небезпеки поширення COVID-19.
Новий розподіл рівнів епідемічної небезпеки поширення COVID-19 діє з 00:00 години 19 жовтня 2020 року.
Згідно рішення Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 15 жовтня 2020 року, протокол № 37, «Помаранчевий» рівень встановлено, зокрема, в Одеській області - у містах Одеса, Балта, Білгород-Дністровський, Ізмаїл, Чорноморськ, Подільськ, Теплодар, Южне та в Ананьївському, Арцизькому, Балтському, Березівському, Білгород-Дністровському, Біляївському, Болградському, Великомихайлівському, Захарівському, Іванівському, Ізмаїльському, Кілійському, Кодимському, Лиманському, Любашівському, Миколаївському, Овідіопольському, Окнянському, Подільському, Ренійському, Роздільнянському, Савранському, Саратському, Тарутинському, Ширяївському районах.
З 26 жовтня 2020 року, згідно рішення Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 23 жовтня 2020 року протокол № 39, встановлено "червоний" рівень епідемічної небезпеки поширення COVID-19 в Одеській області: у мм. Біляївці, Ізмаїлі, Теплодарі, Подільському, Балтському, Березівському, Іванівському, Овідіопольському, Савранському, Татарбунарському районах.
Відповідно до пункту 6 постанови КМУ від 22 липня 2020 року № 641, Державна комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій раз на сім днів приймає рішення про встановлення на території регіону або окремих адміністративно-територіальних одиниць регіону рівня епідемічної небезпеки «жовтий» , «помаранчевий» або «червоний» .
Рішення про послаблення «червоного» , «помаранчевого» та «жовтого» рівня епідемічної небезпеки не може бути переглянуто раніше ніж через 14 днів з дня встановлення такого рівня епідемічної небезпеки.
Пунктами 11-14 постанови КМУ від 22 липня 2020 року № 641, в редакції Постанови КМ № 956 від 13.10.2020, визначені обмеження та заборони, які діють на території регіону (адміністративно-територіальної одиниці), на якій установлено «помаранчевий» рівень епідемічної небезпеки.
Зокрема, забороняється проведення масових (культурних, спортивних, соціальних, релігійних, рекламних та інших) заходів за участю більш як 20 осіб (у разі проведення заходів з кількістю учасників до 20 осіб організатор забезпечує дотримання між учасниками фізичної дистанції не менше ніж 1,5 метра); здійснення регулярних та нерегулярних перевезень пасажирів автомобільним транспортом, зокрема перевезень пасажирів на міських автобусних маршрутах у режимі маршрутного таксі, в електричному (трамвай, тролейбус), залізничному транспорті, у міському, приміському, міжміському, внутрішньообласному та міжобласному сполученні, в кількості більшій, ніж кількість місць для сидіння, що передбачена технічною характеристикою транспортного засобу, визначена в реєстраційних документах на цей транспортний засіб.
Пунктом 16 постанови КМУ від 22 липня 2020 року № 641 визначено, що на території регіону або окремої адміністративно-територіальної одиниці регіону, на якій установлено «жовтий» , «помаранчевий» та «червоний» рівень епідемічної небезпеки, додатково можуть застосовуватись обмежувальні протиепідемічні заходи, визначені рішенням Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій або органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
11.03.2020 року Рада суддів України звернулася до громадян, які є учасниками судових процесів, з проханням утриматися від участі у судових засіданнях, якщо слухання не передбачають обов`язкової присутності учасників сторін. Також Рада суддів України просить громадян утриматися від відвідин суду, якщо у них є ознаки будь-якого вірусного захворювання.
Відповідно до ст. 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов`язком держави.
З метою забезпечення дотримання гарантованих Конституцією та законами України прав громадян на охорону здоров`я, безпечні та здорові умови праці, запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби, спричиненої коронавірусом СОVІD-19, серед співробітників та відвідувачів Одеського окружного адміністративного суду (далі - ООАС, суд), у зв`язку із ускладненням епідеміологічної ситуації та значним поширенням захворюваності, відповідно до рішення Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 15.10.2020 (протокол № 37), згідно з яким в м. Одесі з 19 жовтня 2020 року продовжено «помаранчевий» рівень епідемічної небезпеки поширення COVID-19, на підставі рішення зборів суддів від 20.10.2020 № 12 про встановлення додаткових обмежень, спрямованих на запобігання, виникнення і поширення коронавірусної хвороби (СОVІD-19), прийнято Наказ голови суду від 20 жовтня 2020 року №22-ОС/Д/С.
Відповідно до п.1 цього Наказу, в Одеському окружному адміністративному суді з 21 жовтня 2020 року на період запровадження в Україні карантинних заходів встановлено такі особливості роботи: припинити розгляд справ у відкритих судових засіданнях за участю учасників судового процесу, крім окремої категорії адміністративних справ, особливості провадження у яких встановлені статтями 273, 275, 276 КАС України; здійснювати судовий розгляд справ у порядку письмового провадження або в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів учасниками судових справ; обмежити допуск осіб до будівлі суду; не здійснювати проведення особистого прийому громадян керівництвом суду; суддям та працівникам апарату суду про всі випадки захворювань негайно повідомляти відповідну установу охорони здоров`я та керівництво суду в телефонному режимі; припинити проведення судових засідань в режимі відеоконференції за дорученням інших судів, окрім судових справ, які потребують термінового судового розгляду.
Відповідно до ст. 29 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» карантин встановлюється та відміняється Кабінетом Міністрів України.
Питання про встановлення карантину порушує перед Кабінетом Міністрів України центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я, за поданням головного державного санітарного лікаря України.
Рішення про встановлення карантину, а також про його відміну негайно доводиться до відома населення відповідної території через засоби масової інформації.
У рішенні про встановлення карантину зазначаються обставини, що призвели до цього, визначаються межі території карантину, затверджуються необхідні профілактичні, протиепідемічні та інші заходи, їх виконавці та терміни проведення, встановлюються тимчасові обмеження прав фізичних і юридичних осіб та додаткові обов`язки, що покладаються на них, підстави та порядок обов`язкової самоізоляції, перебування особи в обсерваторі (обсервації), госпіталізації до тимчасових закладів охорони здоров`я (спеціалізованих шпиталів). Карантин встановлюється на період, необхідний для ліквідації епідемії чи спалаху особливо небезпечної інфекційної хвороби. На цей період можуть змінюватися режими роботи підприємств, установ, організацій, вноситися інші необхідні зміни щодо умов їх виробничої та іншої діяльності.
До відміни карантину його територію можуть залишити особи, які пред`явили довідку, що дає право на виїзд за межі території карантину.
Організація та контроль за дотриманням встановленого на території карантину правового режиму, своєчасним і повним проведенням профілактичних і протиепідемічних заходів покладаються на місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.
Відповідно до ст. 32 цього Закону обмежувальні протиепідемічні заходи встановлюються місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування за поданням відповідного головного державного санітарного лікаря у разі, коли в окремому населеному пункті, у дитячому виховному, навчальному чи оздоровчому закладі виник спалах інфекційної хвороби або склалася неблагополучна епідемічна ситуація, що загрожує поширенням інфекційних хвороб. Обмеженням підлягають ті види господарської та іншої діяльності, що можуть сприяти поширенню інфекційних хвороб.
Види і тривалість обмежувальних протиепідемічних заходів встановлюються залежно від особливостей перебігу інфекційної хвороби, стану епідемічної ситуації та обставин, що на неї впливають.
Згідно з п. 1 ч. 2 ст. 236 КАС України суд має право зупинити провадження у справі в разі захворювання учасника справи, підтвердженого медичною довідкою, що перешкоджає прибуттю до суду, якщо його особиста участь буде визнана судом обов`язковою, - до одужання.
Відповідно до ч. 6 ст. 7 КАС України у разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (аналогія закону), а за відсутності такого закону суд виходить із конституційних принципів і загальних засад права (аналогія права). Аналогія закону та аналогія права не застосовується для визначення підстав, меж повноважень та способу дій органів державної влади та місцевого самоврядування.
Водночас, при повній або частковій відсутності норм, які регулюють певні суспільні відносини, можливо застосувати аналогію закону, тобто, вирішення справи або окремого юридичного питання на основі правової норми, розрахованої на схожі випадки.
Слід зазначити, що застосування аналогії забороняється, якщо вона прямо заборонена законом, чи якщо закон пов`язує настання юридичних наслідків з наявністю конкретних норм.
При вирішенні справи по аналогії закону чи аналогії права обов`язковим є дотримання таких умов: аналогія допустима лише у випадку повної чи часткової відсутності правових норм; суспільні відносини, до яких застосовується аналогія, повинні знаходитися у сфері правового регулювання; повинна бути схожість між обставинами справи і наявною нормою за суттєвими юридичними ознаками; пошук норми, що регулює аналогічний випадок, повинен здійснюватися спочатку в актах тієї ж галузі права, у випадку відсутності - в іншій галузі права і у законодавстві в цілому; винесене у процесі використання аналогії правове рішення не повинно суперечити нормам закону, його меті; обов`язково повинно бути мотивоване пояснення причин застосування рішення по аналогії до конкретного випадку.
Отже, у разі, якщо спірні правовідносини не врегульовані законом, суд застосовує закон, що регулює подібні за змістом відносини (аналогія закону), а за відсутності такого - суд виходить із загальних засад законодавства (аналогія права).
Зважаючи на вищевикладене, суд вважає необхідним, застосувавши аналогію положення закону п. 1 ч. 2 ст. 236 КАС України, що є найбільш приближеним за змістом до ситуації, що склалася на території України та Одеської області, з метою попередження поширення гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, задля захисту життя та здоров`я учасників справи, зупинити провадження у справі до завершення обмежувальних протиепідемічних заходів, які перешкоджають розгляду справи у відкритому судовому засіданні.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 7, 10, 44, 236, 248, 256 КАС України,
УХВАЛИВ:
Клопотання представника відповідача про зупинення провадження у справі - задовольнити.
Зупинити провадження у справі № 815/3733/16 за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Епоха стилю» до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень - до завершення обмежувальних протиепідемічних заходів.
Роз`яснити учасникам справи, що провадження у справі поновлюється за клопотанням учасників справи. До вказаного клопотання під час дії карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів з метою попередження поширення гострої респіраторної хвороби COVID-19, учасники справи мають право подати заяви/клопотання про розгляд справ у порядку письмового провадження або в режимі відеоконференції, у т.ч. поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів, відповідно до частини четвертої статті 195 КАС України.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Ухвала може бути оскаржена до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги до Одеського окружного адміністративного суду з одночасним надісланням її копії до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або у разі розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного тексту ухвали.
Повний текст ухвали складений та підписаний судом 27 жовтня 2020 року.
Суддя О.В. Глуханчук
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.10.2020 |
Оприлюднено | 28.10.2020 |
Номер документу | 92445557 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Глуханчук О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні