Рішення
від 21.10.2020 по справі 380/782/20
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №380/782/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 жовтня 2020 року

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючий суддя Кравців О.Р.,

секретар судового засідання Шийович Р.Я.,

від позивача не прибув,

від відповідача Валага Ю.С.,

від третьої особи не прибув,

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Гармонія-А до Дрогобицької міської ради Львівської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Злагода-2 , про визнання протиправним і скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.

Суть справи.

До Львівського окружного адміністративного суду звернулося Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Гармонія-А (далі - позивач, ОСББ Гармонія-А ) з позовною заявою до Дрогобицької міської ради Львівської області (далі - відповідач, Дрогобицька міська рада), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Злагода-2 (далі - третя особа, ОСББ Злагода-2 ), у якій просить суд:

- визнати протиправним і скасувати п. 1.74 рішення Дрогобицької міської ради Львівської області від 12.09.2019 №1936 щодо відмови позивачу у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку на вул. І. Франка, 7 у м. Дрогобичі Львівської області орієнтовною площею 810 кв.м.;

- зобов`язати відповідача надати позивачу дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку на вул. І. Франка у м. Дрогобичі Львівської області, орієнтовною площею 810 кв.м.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що відмова відповідача у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою невмотивована та протиправна. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку. Відповідачем взагалі не наведено жодної аргументації відмови у задоволенні клопотання позивача, що є грубим порушенням норми закріпленої ч. 3 ст. 123 Земельного кодексу України. Тому відмову слід визнати протиправною, скасувати та зобов`язати відповідача надати дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення відповідної земельної ділянки.

Під час розгляду справи по суті представник відповідача повідомив суд, що відповідач надав дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а тому на його думку провадження в частині зобов`язання відповідача надати дозвіл на виготовлення проекту землеустрою підлягає закриттю у зв`язку з відсутністю предмета спору.

Ухвалою суду від 29.01.2020 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного провадження у судовому засіданні, з повідомленням (викликом) сторін.

Ухвалою суду від 21.02.2020 здійснено перехід до розгляду справи за правилами загального позовного провадження.

Ухвалою суду без виходу до нарадчої кімнати від 21.02.2020 судом до участі у справі залучено в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Злагода-2 .

Відповідач проти позову заперечив повністю з підстав викладених у письмовому відзиві /арк.спр.55-56/. Пояснив, що відповідно до протоколу комісії Дрогобицької міської ради з питань регулювання земельних відносин №127 від 01.08.2019, у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 810 кв.м на вул. І.Франка,7, для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку ОСББ Гармонія відмовлено. На основі цього протоколу Дрогобицькою міською радою було прийняте оскаржене рішення. Крім цього, відповідно до рішення Дрогобицької міської ради №1650 від 11.03.2019 надання земельних ділянок здійснюється лише на територіях, де затверджені проекти детальних планів території.

У доповненні до відзиву /арк.спр.99-101/ представник відповідача повідомив, що подана позивачем заява про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки не могла бути задоволена, оскільки включає в себе землі загального користування та проїзду до земельної ділянки, яка належить ОСББ Злагода-2 . Земельна документація ОБСС Злагода-2 виготовлена правомірно, що доведено у судових рішеннях долучених відповідачем до справи.

Ухвалою суду від 17.06.2020 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

У судовому засіданні представник відповідача просив відмовити у задоволенні позову повністю.

Представник третьої особи, ОСББ Злагода-2 проти задоволення позовних вимог заперечив повністю, підтримав правову позицію відповідача, вважає рішення відповідача обґрунтованим.

Суд заслухав пояснення представників сторін, з`ясував обставини, якими обґрунтовуються позов, відзив, доповнення до відзиву, дослідив письмові докази, долучені до матеріалів справи та -

в с т а н о в и в :

Рішенням Дрогобицької міської ради від 11.03.2019 №1650 Про надання земельних ділянок лише на територіях де затверджені проекти детальних планів території міська рада вирішила:

1. Надання земельних ділянок із земель комунальної власності міста Дрогобича у власність або користування для ведення садівництва, для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), для будівництва індивідуальних гаражів здійснювати лише на територіях, де затверджені проекти детальних планів території, крім випадків:

- розташування на земельній ділянці будівлі (споруди), що перебуває у власності фізичної або юридичної особи;

- приватизації громадянином земельної ділянки, наданої йому в користування відповідно до закону;

- розташування наміченої земельної ділянки в існуючій історично сформованій забудові.

2. Дане рішення набуває чинності з 01.04.2019 /арк.спр.60/.

ОСББ Гармонія звернулося до Дрогобицької міської ради з клопотанням від 22.05.2019 про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 810 кв.м на АДРЕСА_1 для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку /арк.спр.171-173/.

Депутатом Дрогобицької міської ради виготовлено довідку про те, що 01.08.2019 відбулося засідання постійної комісії з питань врегулювання земельних відносин. Відповідно до витягу з протоколу даної комісії №127 від 01.08.2019 у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,810 га на вул. І.Франка,7 для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку відмовлено, оскільки рішення Дрогобицького міськрайонного суду у справі №442/3207/16-ц від 20.11.2017, яке вступило в законну силу та було предметом розгляду на даній комісії, стосується земельної ділянки орієнтовною площею 0,0817 га, що розташована за адресою: АДРЕСА_2 . Зокрема: земельна ділянка орієнтовною площею 0,0810 га, розташована за адресою: м. Дрогобич, вул. І.Франка,7 вказана в заяві ОСББ Гармонія (зареєстрована 22.05.2019) межує з земельною ділянкою площею 0,0817 га, що розташована за адресою: Дрогобич, вул. І.Франка,9 та включає в себе землі загального користування та проїзду до земельної ділянки площею 0,0817 га з кадастровим №4610600000:01:002:0223, яка належить ОСББ Злагода-2 (м. Дрогобич, вул. І,Франка,9) /арк.спр.106/.

Рішенням Дрогобицької міської ради від 12.09.2019 №1936 відмовлено у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСББ Гармонія (В. Дацюк) орієнтовною площею 810 кв.м на вул. І.Франка,7 для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку /арк.спр.6-15, 58/.

Дрогобицька міська рада повідомила про це ОСББ Гармонія листом від 27.09.2019 /арк.спр.16/.

Вважаючи рішення міської ради про відмову у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою таким, що порушує його права, позивач звернувся за їх захистом до суду.

Розглядаючи справу суд керується таким.

Завданням адміністративного судочинства відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відносини між об`єднаннями, асоціаціями і органами державної влади та органами місцевого самоврядування врегульовано Законом України від 29.11.2001 №2866-ІІІ Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку (ст. 2) (далі - Закон №2866-ІІІ).

Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону №2866-ІІІ об`єднання створюється для забезпечення і захисту прав співвласників та дотримання їхніх обов`язків, належного утримання та використання спільного майна, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та статутними документами.

Основна діяльність об`єднання полягає у здійсненні функцій, що забезпечують реалізацію прав співвласників на володіння та користування спільним майном співвласників, належне утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, сприяння співвласникам в отриманні житлово-комунальних та інших послуг належної якості за обґрунтованими цінами та виконання ними своїх зобов`язань, пов`язаних з діяльністю об`єднання.

Саме тому позивач звернувся до Дрогобицької міської ради з клопотанням про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою.

Відповідно до ст. 12 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить, серед іншого: а) розпорядження землями територіальних громад; б) передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; в) надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; г) вилучення земельних ділянок із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; д) організація землеустрою; й) вирішення земельних спорів.

Згідно з ч.ч.1-3 та 5 ст. 116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Частиною 1 ст. 122 ЗК України передбачено, що сільські, селищні, міські ради можуть передавати земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Згідно з ч.ч. 1-4 ст. 42 ЗК України земельні ділянки на яких розташовані багатоквартирні будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкові території державної або комунальної власності, надаються в постійне користування підприємствам, установам і організаціям, які здійснюють управління цими будинками.

Земельні ділянки, на яких розташовані багатоквартирні будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкова територія, що перебувають у спільній сумісній власності власників квартир та нежитлових приміщень у будинку, передаються безоплатно у власність або в постійне користування співвласникам багатоквартирного будинку в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Порядок використання земельних ділянок, на яких розташовані багатоквартирні будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкові території, визначається співвласниками.

Розміри та конфігурація земельних ділянок, на яких розташовані багатоквартирні будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкові території, визначаються на підставі відповідної землевпорядної документації.

Відповідно до ч.ч. 1,2 ст. 120 ЗК України у разі набуття права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, що перебувають у власності, користуванні іншої особи, припиняється право власності, право користування земельною ділянкою, на якій розташовані ці об`єкти. До особи, яка набула право власності на жилий будинок, будівлю або споруду, розміщені на земельній ділянці, що перебуває у власності іншої особи, переходить право власності на земельну ділянку або її частину, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення.

Якщо жилий будинок, будівля або споруда розміщені на земельній ділянці, що перебуває у користуванні, то в разі набуття права власності на ці об`єкти до набувача переходить право користування земельною ділянкою, на якій вони розміщені, на тих самих умовах і в тому ж обсязі, що були у попереднього землекористувача.

Порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування передбачено ст. 123 ЗК України, відповідно до ч. 1 якої надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки (ч. 2 ст. 123 ЗК України).

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку (ч. 3 ст. 123 ЗК України).

Згідно з ч.ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд звертає увагу сторін, що у рішенні відповідача про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою взагалі не міститься підстав для такої відмови, що є прямим порушенням ст. 123 Земельного кодексу України.

Посилання відповідача на те, що підставою для відмови є довідка про засідання постійної комісії з питань врегулювання земельних відносин /арк.спр.106/, як і посилання цієї комісії та відповідача на наявність невирішеного земельного спору між двома ОСББ суд до уваги не бере, оскільки такі підстави не викладені в рішенні про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою, а також не передбачені вище зазначеною ст. 123 Земельного кодексу України.

Крім того суд зазначає, що надання дозволу на розроблення проекту землеустрою є лише першим етапом процедури отримання земельної ділянки у користування, надання такого дозволу дає право лише на розроблення проекту землеустрою сертифікованими організаціями, які й відповідають за те, щоб розроблений проект враховував усі вимоги, зокрема, в частині дотримання (врахування) прав інших землекористувачів на суміжні земельні ділянки.

З врахуванням викладеного, рішення відповідача про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою є необґрунтованим та таким, що порушує права позивача. Отже. позовну вимогу про визнання його протиправним та скасування слід задовольнити.

Водночас, під час розгляду цієї справи рішенням від 16.07.2020 №2507 Дрогобицька міська рада вирішила: надати дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок для будівництва та обслуговування багатоквартирного будинку, господарських будівель і споруд:

- ОСББ Злагода-2 , ( ОСОБА_1 ), земельну ділянку орієнтовною площею 200 кв.м на АДРЕСА_3 , для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку;

- ОСББ Гармонія-А , (В. Дацюк), земельну ділянку орієнтовною площею 755 кв.м на АДРЕСА_1 , для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку /арк.спр.170/.

Позивач з таким рішенням погодився та не оскаржив його.

Тому позовна вимога зобов`язати відповідача надати позивачу дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку на АДРЕСА_2 , орієнтовною площею 810 кв.м задоволенню не підлягає.

Згідно зі ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про необхідність задовольнити позов частково; визнати протиправним та скасувати п. 1.74 рішення Дрогобицької міської ради від 12.09.2019 №1936 в частині відмови позивачу у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку на вул. І.Франка, 7 у м. Дрогобичі Львівської області, орієнтовною площею 810 кв.м. У задоволенні вимоги позивача зобов`язати відповідача надати такий дозвіл слід відмовити.

За звернення до суду з цим позовом позивачем сплачено судовий збір за дві позовних вимоги в сумі 4204,00 грн.

Згідно з ч. 3 ст. 139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

Оскільки позов задоволено частково, слід стягнути з відповідача на користь позивача судові витрати у виді судового збору пропорційно до задоволених позовних вимог в сумі 2102,00 грн. Решта суми судового збору покласти на позивача.

Керуючись ст.ст. 2, 19, 22, 25, 72-77, 90, 139, 241-246, 250, 294, 295, п.п. 15.5 п. 15 розділу VII Перехідні положення КАС України, суд -

в и р і ш и в :

1. Позов задовольнити частково.

2. Визнати протиправним та скасувати п. 1.74 рішення Дрогобицької міської ради Львівської області від 12.09.2019 №1936 щодо відмови Об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку Гармонія-А у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку на вул. І.Франка, 7 у м. Дрогобичі Львівської області, орієнтовною площею 810 кв.м.

3. У задоволенні інших позовних вимог відмовити.

4. Стягнути на користь Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Гармонія-А (82100, Львівська область, м. Дрогобич, вул. І. Франка, 7; ЄДРПОУ 40035966) за рахунок бюджетних асигнувань Дрогобицької міської ради Львівської області (82100, Львівська область, м. Дрогобич, пл. Ринок, 1; ЄДРПОУ 04055972) судові витрати у виді судового збору пропорційно до задоволених позовних вимог в сумі 2102 (дві тисячі сто дві) грн. 00 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення через Львівський окружний адміністративний суд до Восьмого апеляційного адміністративного суду, з врахуванням гарантій встановлених пунктом 3 Розділу VI Прикінцевих положень Кодексу адміністративного судочинства України.

В судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Повний текст рішення виготовлено та підписано 28.10.2020.

Суддя Кравців О.Р.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.10.2020
Оприлюднено28.10.2020
Номер документу92473084
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —380/782/20

Рішення від 21.10.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

Ухвала від 17.06.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

Ухвала від 21.02.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні