ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без розгляду
справа№380/1692/20
28 жовтня 2020 року
зал судових засідань №10
Львівський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Лунь З.І.,
секретар судового засідання Ходань Н.С.,
розглянув у підготовчому засіданні справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Ріля Україна до Державної архітектурно-будівельної інспекції України про визнання протиправною та скасування постанови.
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю Ріля Україна (місцезнаходження: 81083, Львівська область, Яворівський район, с.Жорниська, вул.Промислова, 5, код ЄДРПОУ 32483750) звернулося до суду з позовом до Головного інспектора будівельного нагляду Управління державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області ДАБІ України Яворського Миколи Йосиповича (місцезнаходження: 76000, м.Івано-Франківськ, вул.Франка, 4), в якій просить суд визнати протиправною та скасувати постанову відповідача від 31.01.2020 №13/1009/m5/2020 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності.
Ухвалою від 02.03.2020 відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 25.03.2020 о 08:30год.
25.03.2020 суд відкладав розгляд справи у зв`язку із клопотанням позивача через неможливість прибуття його представника на 22.04.2020 об 11:15год.
Протокольною ухвалою від 22.04.2020 замінено неналежного відповідача на належного - Державну архітектурно-будівельну інспекцію України. У зв`язку із заміною належного відповідача у справі розгляд справи відкладено на 20.05.2020 о 09:30год.
20.05.2020 розгляд справи відкладено на 15.06.2020 об 11:30год. у зв`язку з неявкою представника відповідача в судове засідання.
15.06.2020 до суду за вх.№5388ел надійшло клопотання позивача про відкладення розгляду справи. Клопотання мотивоване тим, що його представник задіяний в іншому судовому засіданні, тому просив відкласти призначене підготовче засідання на іншу дату.
15.06.2020 суд задовольнив клопотання позивача та відкладав розгляд справи.
04.08.2020 до суду за вх.№7076ел надійшло клопотання позивача про відкладення розгляду справи. Клопотання мотивоване тим, що його представник перебуває у щорічній відпустці, тому просив відкласти призначене підготовче засідання на іншу дату.
04.08.2020 суд задовольнив клопотання позивача та відкладав розгляд справи на 09.09.2020 о 08:30год.
Представник відповідача 08.09.2020 подав до суду клопотання про зупинення провадження (вх.№7955ел.), в якому, посилаючись на ст. 236 КАС України, просить суд зупинити провадження у справі №380/1692/20 до завершення ліквідаційної процедури Державної архітектурно-будівельної інспекції України та встановлення її правонаступників.
У підготовче засідання призначене на 09.09.2020 належно повідомлені сторони не з`явилися, суд вирішив клопотання представника відповідача про зупинення провадження у справі розглянути за участю сторін у підготовчому засіданні та відклав розгляд справи на 05.10.2020 о 09:00год.
05.10.2020 у підготовче засідання сторони не з`явилися, хоча належним чином повідомлялися про дату, час і місце його проведення. У зв`язку із неявкою сторін суд відклав розгляд справи на 28.10.2020 о 08:30год.
28.10.2020 сторони явку представників у підготовче засідання не забезпечили, хоча належним чином повідомлялися про дату, час і місце його проведення. Клопотань про відкладення розгляду справи до суду не подавали.
Суд враховує, що постановою Кабінету Міністрів України Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 від 11.03.2020 №211 установлено з 12.03.2020 до 22.05.2020 на всій території України карантин.
Дія карантину, встановленого цією постановою, продовжувалася на всій території України згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.2020 №392.
Постановою Кабінету Міністрів України Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 від 22.07.2020 №641 (далі за текстом Постанова №641) установлено з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 (далі - COVID-19), з 1 серпня до 31 жовтня 2020 р. на території Автономної Республіки Крим, Вінницької, Волинської, Дніпропетровської, Донецької, Житомирської, Закарпатської, Запорізької, Івано-Франківської, Кіровоградської, Київської, Луганської, Львівської, Миколаївської, Одеської, Полтавської, Рівненської, Сумської, Тернопільської, Харківської, Херсонської, Хмельницької, Черкаської, Чернівецької, Чернігівської областей, м. Києва, м. Севастополя (далі регіони) карантин, продовживши на всій території України дію карантину, встановленого постановами Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 №211 Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 та від 20.05.2020 №392 Про встановлення карантину з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 .
З огляду на п.2 Постанови №641, залежно від епідемічної ситуації в регіоні або районі чи місті обласного значення (далі окремі адміністративно-територіальні одиниці регіону) встановлюється зелений , жовтий , помаранчевий або червоний рівень епідемічної небезпеки поширення COVID-19 (далі рівень епідемічної небезпеки).
Пунктами 3, 4 Постанови №641 визначено, що рівень епідемічної небезпеки встановлюється за результатом оцінки епідемічних показників та визначається рішенням Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, яке розміщується на офіційному інформаційному порталі Кабінету Міністрів України (за посиланням http://covid19.gov.ua).
Жовтий , помаранчевий або червоний рівень епідемічної небезпеки встановлюється на території регіону, в якому наявне значне поширення COVID-19.
Рівень епідемічної небезпеки може змінюватися для всієї території регіону або території окремих адміністративно-територіальних одиниць регіону.
В регіоні, щодо якого відсутнє рішення Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій про встановлення рівня епідемічної небезпеки, застосовуються протиепідемічні заходи, передбачені для зеленого рівня епідемічної небезпеки.
Згідно з п.11 Постанови №641 на території регіону (адміністративно-територіальної одиниці), на якій установлено зелений рівень епідемічної небезпеки, забороняється:
1) проведення масових (культурних, спортивних, розважальних, соціальних, релігійних, рекламних та інших) заходів за участю більше однієї особи на 5 кв. метрів площі будівлі або території (якщо захід проводиться на відкритому повітрі), а також діяльність кінотеатрів та закладів культури з наповненістю кінозалів або залів понад 50 відсотків місць у кожному окремому кінозалі або залі. Організатор заходу є відповідальним за дотримання між учасниками фізичної дистанції не менше ніж 1,5 метра у разі проведення заходу із розміщенням учасників стоячи;
2) здійснення регулярних та нерегулярних перевезень пасажирів автомобільним транспортом, зокрема перевезень пасажирів на міських автобусних маршрутах у режимі маршрутного таксі, в електричному (трамвай, тролейбус), залізничному транспорті, у міському, приміському, міжміському, внутрішньообласному та міжобласному сполученні, в кількості більшій, ніж кількість місць для сидіння, що передбачена технічною характеристикою транспортного засобу, визначена в реєстраційних документах на цей транспортний засіб.
Відповідно до пункт 3 розділу VI Прикінцеві положення КАС України, у редакції Закону України від 30.03.2020 №540-ІХ, чинній з 02.04.2020, під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строки, визначені статтями 47, 79, 80, 114, 122, 162, 163, 164, 165, 169, 177, 193, 261, 295, 304, 309, 329, 338, 342, 363 цього Кодексу, а також інші процесуальні строки щодо зміни предмета або підстави позову, збільшення або зменшення розміру позовних вимог, подання доказів, витребування доказів, забезпечення доказів, а також строки звернення до адміністративного суду, подання відзиву та відповіді на відзив, заперечення, пояснень третьої особи щодо позову або відзиву, залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви, пред`явлення зустрічного позову, розгляду адміністративної справи, апеляційного оскарження, розгляду апеляційної скарги, касаційного оскарження, розгляду касаційної скарги, подання заяви про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами продовжуються на строк дії такого карантину.
Строк, який встановлює суд у своєму рішенні, не може бути меншим, ніж строк дії карантину, пов`язаного із запобіганням поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19).
Згідно з п.2 розділу ІІ Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо перебігу процесуальних строків під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню короновірусної хвороби (COVID-19) від 18.06.2020 р. №731-IX процесуальні строки, які були продовжені відповідно до пункту 4 розділу X Прикінцеві положення Господарського процесуального кодексу України, пункту 3 розділу XII Прикінцеві положення Цивільного процесуального кодексу України, пункту 3 розділу VI Прикінцеві положення Кодексу адміністративного судочинства України в редакції Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) №540-IX від 30 березня 2020 року, закінчуються через 20 днів після набрання чинності цим Законом. Протягом цього 20-денного строку учасники справи та особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, інтереси та (або) обов`язки (у разі наявності у них права на вчинення відповідних процесуальних дій, передбачених цими кодексами), мають право на продовження процесуальних строків з підстав, встановлених цим Законом.
Зазначений Закон набрав чинності 17.07.2020.
Таким чином, з 02.04.2020 по 17.07.2020 перебіг процесуального строку щодо розгляду справи був зупинений у силу приписів пункт 3 розділу VI Прикінцеві положення КАС України.
Однак, з 18.07.2020 перебіг процесуальних строків продовжуються щодо розгляду даної справи.
Представник позивача у період з 04.08.2020 по 28.10.2020 в підготовче засідання не з`являвся та не повідомляв суд про причини, які зумовили неможливість такого прибуття.
Також позивач не скористався правом на подачу клопотань про розгляд справи без його участі представника або про проведення судового засідання в режимі відеоконференції.
Згідно з п.4 ч.1 ст.240 КАС України суд своєю ухвалою залишає позов без розгляду, якщо: позивач не прибув (повторно не прибув, якщо він не є суб`єктом владних повноважень) у підготовче засідання чи у судове засідання без поважних причин або не повідомив про причини неявки, якщо від нього не надійшло заяви про розгляд справи за його відсутності.
На підставі викладеного та беручи до уваги, що позивач неодноразово (більше ніж двічі) не з`являвся у підготовчі засідання у справі №380/1692/20, не подавав заяви про розгляд справи без повноваженого представника, не підтвердив належними доказами поважність причин неявки, суд вважає за необхідне позов Товариства з обмеженою відповідальністю Ріля Україна до Державної архітектурно-будівельної інспекції України про визнання протиправною та скасування постанови, залишити без розгляду відповідно до п.4 ч.1 ст.240 КАС України.
Суд, зважаючи на значення спору для позивача, розцінює неприбуття в судові засідання позивача чи його представника, як втрату позивачем процесуального інтересу до розгляду та вирішення справи.
Згідно із ч. 4 ст. 240 КАС України особа, позов якої залишена без розгляду, після усунення підстав, з яких позов було залишено без розгляду, має право звернутися до адміністративного суду в загальному порядку.
Керуючись п.1 ч.1 ст.240, ст.ст. 241-246, 256, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
У Х В А Л И В :
позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю Ріля Україна до Державної архітектурно-будівельної інспекції України про визнання протиправною та скасування постанови - залишити без розгляду.
Роз`яснити позивачу його право на повторне звернення до адміністративного суду в загальному порядку після усунення підстав, з яких позовна заява була залишена без розгляду.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту її підписання.
На ухвалу може бути подано апеляційну скаргу до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги у п`ятнадцятиденний строк з дати складання ухвали.
Суддя Лунь З.І.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.10.2020 |
Оприлюднено | 29.10.2020 |
Номер документу | 92473197 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Лунь Зоряна Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні