Рішення
від 15.09.2020 по справі 480/5324/20
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 вересня 2020 року Справа № 480/5324/20

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Опімах Л.М.,

за участю секретаря судового засідання - Бондаренко Л.В.,

представника позивача - Шамоніна Є.О.,

представника відповідачаів - Шаповал Л.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу №480/5324/20 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "БІТУБІ ЦЕНТР" до Головного управління ДПС у Сумській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду з позовом, який його представник підтримав в судовому засіданні, мотивуючи позовні вимоги тим, що рішенням комісії Головного управління Державної податкової служби у Сумській області від 21.07.2020 № 1750897/41248990 було відмовлено товариству з обмеженою відповідальністю БІТУБІ ЦЕНТР у реєстрації податкової накладної № 14 від 22.06.2020, рішенням від 21.07.2020 № 1750893/41248990 було відмовлено у реєстрації податкової накладної № 15 від 30.06.2020 року. Підставою у обох рішеннях зазначено відсутність документів, що підтверджують відповідність продукції.

Рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Сумській області позивач вважає протиправними та просить скасувати, зазначаючи, що після зупинення реєстрації податкових накладних ним подані документи, що підтверджують реальність здійснення господарських операцій, а контролюючим органом порушено норми п. 13 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, оскільки не зазначено у вказаних квитанціях конкретного чіткого критерію ризиковості платника податків із перелічених в п.п. 2.1 п. 2 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, достатнього для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі якого було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.

Так, податковим органом у зазначених квитанціях вказано лише загальне посилання на відповідність податкової накладної/розрахунку коригування критеріям п.п. 2.1 п. 2 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, достатніх для зупинення реєстрації податкових накладних в ЄРПН. Натомість, норми Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних вимагають від контролюючого органу зазначенім конкретного виду критерію.

Визначення фіскальним органом у вказаних квитанціях конкретного критерію ризиковості прямо впливає на можливість надання в подальшому платником податків відповідних документів, перелік яких міститься у п. 14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Також позивач просить зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 14 від 22.06.2020 і № 15 від 30.06.2020 року.

Відповідачі Головне управління ДПС у Сумській області та Державна податкова служба України подали відзиви на позов, проти задоволення вимог заперечили. Представник відповідачів в судовому засіданні пояснив, що направлені позивачем на реєстрацію у Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №14 від 22.06.2020р. та № 15 від 30.06.2020р. в автоматичному режимі перевірялась на відповідність ознакам безумовної реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, що перелічені у пункті 3 Порядку.

За результатами автоматизованого моніторингу реєстрація складених позивачем податкових накладних була зупинена, оскільки автоматизованою системою було встановлено відповідність відображених у податкових накладних операцій критеріям ризиковості здійснення операцій, зазначеним у додатку 3 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019, № 1165.

Причини зупинення реєстрації податкових накладних зазначені у квитанціях від 14.07.2020р.: Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 9505.. відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій .

У таблиці даних позивача як платника податку не зазначено коду діяльності 9505, тому автоматизована система спрацювала на відповідність операції, зазначеній у податковій накладній Критерію ризиковості операцій.

Щоб реєстрація податкових накладних не зупинялася позивачу необхідно було подати до контролюючого органу таблицю даних платника податку з поясненням, із зазначенням виду діяльності, та з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку (пункт 14 Порядку).

Позивачем не було надано на розгляд Комісії Головного управління ДПС у Сумській області первинних документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

У зв`язку з ненаданням на розгляд Комісії регіонального рівня у повному обсязі документів на підтвердження реальності здійснення господарських операцій, зазначених у зупинених податкових накладних. Комісія Головного управління ДПС у Сумській області, відповідно до пункту 11 Порядку прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 13 грудня 2019р. за № 1245/34216, прийняла спірні рішення про відмову у реєстрації податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних.

Заслухавши пояснення сторін, дослідивши письмові матеріали справи, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що рішенням комісії Головного управління Державної податкової служби у Сумській області від 21.07.2020 № 1750897/41248990 було відмовлено товариству з обмеженою відповідальністю БІТУБІ ЦЕНТР у реєстрації податкової накладної № 14 від 22.06.2020, рішенням від 21.07.2020 № 1750893/41248990 було відмовлено у реєстрації податкової накладної № 15 від 30.06.2020 року. Підставою у обох рішеннях зазначено відсутність документів, що підтверджують відповідність продукції ( а.с.11,13).

На думку суду зазначені рішення є протиправними та підлягають скасуванню, з огляду на таке.

Судом встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю БІТУБІ ЦЕНТР здійснює господарську діяльність з 2017 року. Основним видом діяльності підприємства є оптова торгівля молочними продуктами, яйцями, оліями та жирами (КВЕД 46.33). Статутом Товариства передбачені і інші види господарської діяльності, зокрема і неспеціалізована оптова торгівля (КВЕД 46.90).

Підприємство відповідно до Договору оренди частини нежитлового приміщення №102 від 01.02.2018 року орендує у ТОВ Зарічний продторг складські приміщення за адресою: м.Суми, вул.Черкаська, буд.1 загальною площею 208 кв.м., а відповідно до Договору оренди №81 від 07.02.2018 року у ПАТ Сумбуд орендує офісне приміщення за адресою: АДРЕСА_1 загальною площею 24,3 кв.м ( а.с.66-69) . Товариство є платником ПДВ та платником податку на прибуток на загальних підставах з 2017 року та сплачує інші передбачені законодавством України податки та соціальні внески.

Відповідно до умов Договору №249 від 28.05.2020 року ТОВ БІТУБІ ЦЕНТР придбало товар, а саме бульбашки мильні та запаски до них (надалі- товар) у ФОП ОСОБА_1 , що є платником єдиного податку та неплатником ПДВ. Даний товар був поставлений згідно видаткових накладних №194 від 18.06.2020 р. та №195 від 26.06.2020 р. Доставка товару здійснена ФОП ОСОБА_1 власним автотранспортом на склад ТОВ БІТУБІ ЦЕНТР , що підтверджується товарно- транспортними накладними №194 від 18.06.2020 р. та 195/1 і 195/2 від 26.06.2020 р. Оплата ФОП ОСОБА_1 від ТОВ БІТУБІ ЦЕНТР проведена по видатковій накладній №194 від 18.06.2020 р. на суму 126047,76 грн. згідно платіжного доручення №737 від 10.07.2020 р., що підтверджуються банківською випискою від 10.07.2020 та по видатковій накладній №195 від 26.06.2020 р. на суму 98748,28 грн. згідно платіжного доручення №743 від 17.07.2020 р., що підтверджується банківською випискою від 17.07.2020 р. ( а.с. 57-65).

Відповідно до умов Договору №1017250/4034-2 від 18.06.2020 року ТОВ БІТУБІ ЦЕНТР реалізувало товар, а саме бульбашки мильні та запаски до них (надалі- товар) ТОВ ЛАФЕСТА ( а.с.38-43). Даний товар був поставлений згідно видаткових накладних №129 від 22.06.2020 р. та №130 від 30.06.2020 р. Доставка товару здійснена ТОВ БІТУБІ ЦЕНТР власним автотранспортом на склад ТОВ ЛАФЕСТА , що підтверджується товарно-транспортними накладними №129 від 22.06.2020 та №130/1 і 130/2 від 30.06.2020 р. Оплата ТОВ БІТУБІ ЦЕНТР від ТОВ ЛАФЕСТА проведена по видатковій накладній №129 від 22.06.2020 р. на суму 154072,80 грн. (в т.ч. ПДВ) згідно платіжного доручення №4083 від 10.07.2020 р., що підтверджуються банківською випискою від 10.07.2020 р., та по видатковій накладній №130 від 30.06.2020 р. на суму 120720,24 грн. (в т.ч. ПДВ) згідно платіжного доручення №4265 від 17.07.2020 р., що підтверджується банківською випискою від 17.07.2020 р. ( а.с. 50-56)

ТОВ Бітубі Центр було складено податкові накладні № 14 від 22.06.2020 року і №15 від 30.06.2020 року та направлено 14.07.2020 р. для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Документ доставлено до центрального рівня Державної податкової служби України.

Згідно отриманої квитанцій від 14.07.2020 р. реєстрація податкових накладних зупинена.

Позивачем 16.07.2020 р. було направлено на адресу ДФС повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК, до якого було додано пояснення та копії документів, що свідчать про придбання та реалізацію товару.

Спірними рішеннями комісії ДФС від 21.07.2020 р. відмовлено у реєстрації податкових накладних у зв`язку з відсутністю документів, щодо підтвердження відповідності продукції.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з такого.

Відповідно до п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 201.16. ст.201 Податкового кодексу України визначено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На час спірних правовідносин, механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначений Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018. № 117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який набрав чинності 22 березня 2018 р. Цією ж постановою Кабінету Міністрів України № 117 затверджений і Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.

Згідно п. 5 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкова накладна / розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку. Відповідно до п. 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Пунктом 10 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначено, що критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади. Мінфін у дводенний строк погоджує або надсилає ДФС на доопрацювання визначені у цьому пункті критерії та перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Про визначені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, ДФС інформує Комітет Верховної Ради України з питань податкової та митної політики. ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

Згідно з п. 12 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Відповідно до п.13 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, зокрема зазначаються: критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Пунктом 19 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС). Зазначені комісії приймають рішення про:

- реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі;

- відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі. Відповідно до п. 21 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;

- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;

- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Суд вважає, що контролюючим органом порушено норми п. 13 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, оскільки ним не зазначено у вказаних квитанціях конкретного чіткого критерію ризиковості платника податків із перелічених в п.п. 2.1 п. 2 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, достатнього для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі якого було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.

Так, податковим органом у зазначених квитанціях вказано лише загальне посилання на відповідність податкової накладної/розрахунку коригування критеріям п.п. 2.1 п. 2 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, достатніх для зупинення реєстрації податкових накладних в ЄРПН. Натомість, норми Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних вимагають від контролюючого органу зазначенім конкретного виду критерію.

Визначення фіскальним органом у вказаних квитанціях конкретного критерію ризиковості прямо впливає на можливість надання в подальшому платником податків відповідних документів, перелік яких міститься у п. 14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

При цьому, відповідно до п. 28 Порядку податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

прийнято та набрало чинності рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі;

набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі;

протягом п`яти робочих днів не прийнято та/або не зареєстровано в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданих податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить менше 30 млн. гривень;

протягом семи робочих днів не прийнято та/або не зареєстровано в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданих податкової накладної/розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше ЗО млн. гривень включно.

Таким чином, нормами Порядку чітко визначено настання такої події, як набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію відповідної податкової накладної.

Враховуючи, що відповідач - Державна податкова служба України, відмовивши у прийнятті та реєстрації податкових накладних, та відповідач - Головне управління ДПС у Сумській області, прийнявши рішення про відмову в реєстрації податкових накладних, не дотрималися вимог Податкового кодексу України, Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, такі дії та рішення не можуть відповідати приписам ч. 2 ст. 2 КАС України, а тому позовні вимоги про визнання протиправними та скасування рішень Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Сумській області, яка приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкових накладних та зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкові накладні товариства з обмеженою відповідальністю БІТУБІ ЦЕНТР датою їх направлення для реєстрації.

Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "БІТУБІ ЦЕНТР" ( код ЄДРПОУ 41248990, вул.Миргородська, 6, м.Суми, 40007) до Головного управління ДПС у Сумській області ( код ЄДРПОУ 43144399, вул.Іллінська,13, м.Суми, 40009), Державної податкової служби України ( код ЄДРПОУ 43005393, Львівська площа,8, м.К;иїв, 04053) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії - задовольнити.

Визнати протиправними і скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Сумській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 21 липня 2020 року № 1750897/41248990 про відмову у реєстрації податкової накладної №14 від 22.06.2020 та № 1750893/41248990 про відмову у реєстрації податкової накладної №15 від 30.06.2020 , поданих Товариством з обмеженою відповідальністю "БІТУБІ ЦЕНТР".

Зобов"язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю "БІТУБІ ЦЕНТР" №14 від 22.06.2020 та №15 від 30.06.2020.

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення. Апеляційні скарги до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подаються через Сумський окружний адміністративний суд.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повне рішення складене 21 вересня 2020 року.

Суддя Л.М. Опімах

Дата ухвалення рішення15.09.2020
Оприлюднено28.10.2020
Номер документу92473828
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —480/5324/20

Ухвала від 29.11.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Ухвала від 09.06.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Постанова від 20.01.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Русанова В.Б.

Постанова від 20.01.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Русанова В.Б.

Ухвала від 04.12.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Русанова В.Б.

Ухвала від 04.12.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Русанова В.Б.

Рішення від 15.09.2020

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Л.М. Опімах

Рішення від 15.09.2020

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Л.М. Опімах

Ухвала від 19.08.2020

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Л.М. Опімах

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні