Рішення
від 28.10.2020 по справі 904/4752/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49600

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28.10.2020м. ДніпроСправа № 904/4752/20

Господарський суд Дніпропетровської області у складі судді Фещенко Ю.В.,

за участю секретаря судового засідання Михайлової К.В.

та представників:

від позивача: Гарькавий А.Г.;

від відповідача: Сова Ю.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у порядку загального позовного провадження справу

за позовом Приватного акціонерного товариства "Суха Балка" (м. Кривий Ріг, Дніпропетровської області)

до Криворізької міської ради (м. Кривий Ріг, Дніпропетровської області)

про визнання укладеною додаткову угоду про внесення змін до договору оренди земельної ділянки № 2016157 від 13.04.2016

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Приватне акціонерне товариство "Суха Балка" (далі - позивач) звернулось до Господарського суду Дніпропетровської області з позовною заявою до Криворізької міської ради (далі - відповідач), в якій просить суд визнати укладеною додаткову угоду до договору оренди земельної ділянки № 2016157 від 13.04.2016, державна реєстрація права оренди від 23.04.2016 № 14359624, у запропонованій позивачем редакції.

Позовні вимоги обґрунтовані необхідністю приведення умов договору щодо розміру орендної плати у відповідність до змін податкового законодавства України, шляхом укладення відповідної додаткової угоди до договору оренди, від укладення якої ухиляється відповідач. Так, з 01.01.2018 набрали чинності зміни до Податкового кодексу України щодо плати за землю за земельні ділянки, а саме: з 01.01.2019 відповідно до пункту 284.4. Податкового кодексу України, плата за землю за земельні ділянки, надані гірничодобувним підприємствам для видобування корисних копалин та розробки родовищ корисних копали, справляється у розмірі 25% податку, обчисленого відповідно до статей 274 і 277 цього Кодексу.

Ухвалою суду від 01.09.2020 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі, призначено її розгляд у підготовчому засіданні за правилами загального позовного провадження на 22.09.2020.

Від відповідача надійшов відзив на позовну заяву (вх. суду № 43085/20 від 16.09.2020), в якому він просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог, посилаючись на таке:

- на підставі рішення міської ради від 24.02.2016 № 367, 13.04.2016 між Криворізькою міською радою та ПАТ "Суха Балка" був укладений договір оренди земельної ділянки (державна реєстрація від 23.04.2016 № 14359624) терміном на 5 років, відповідно до якого орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку, кадастровий номер: 1211000000:04:084:0001, площею 1,3812 га, промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд, що пов`язані з користуванням надрами (код 11.01) для розміщення магістрального повітропроводу, яка знаходиться у Жовтневому районі, ділянка 1, м. Кривого Рогу;

- пунктом 11 договору передбачено, що розмір та сума орендної плати переглядається з внесенням змін до договору, у тому числі, у разі зміни (збільшення або зменшення за рішенням міської ради) розмірів річної орендної плати за землю, базової вартості 1 кв. м земель міста, розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством;

- відповідно до пункту 14 договору земельна ділянка промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення передається в оренду для розміщення магістрального повітропроводу;

- до виключної компетенції міських рад, відповідно до статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" належить, серед інших, прийняття рішень щодо надання відповідно до чинного законодавства пільг по місцевих податках і зборах, а також земельному податку;

- так, 12.07.2017 Криворізькою міською радою було прийняте рішення № 1862 "Про встановлення ставок земельного податку, розміру орендної плати, пільг зі сплати за землю та затвердження Регламенту оподаткування земельних ділянок на території міста Кривого Рогу у 2018 році". Відповідно до даного рішення, для земель промисловості за кодом 11.01 (для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язані з користуванням надрами) з 01.01.2018 встановлено річний розмір орендної плати у вигляді 1% від нормативної грошової оцінки земель міста;

- в подальшому 27.06.2018 Криворізькою міською радою було прийняте рішення №2816 "Про встановлення ставок земельного податку, розміру орендної плати, пільг зі сплати за землю та затвердження Регламенту оподаткування земельних ділянок на території міста Кривого Рогу у 2019 році". Відповідно до вказаного рішення, для земель промисловості за кодом 11.01 (для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язані з користуванням надрами) з 01.01.2019 встановлено річний розмір орендної плати у вигляді 2,5 % від нормативної грошової оцінки земель міста;

- відповідно до рішення міської ради від 26.06.2019 № 3897 "Про встановлення ставок плати за землю та пільг щодо земельного податку на території м. Кривого Рогу у 2020 році" для земель промисловості за кодом 11.01 (для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язані з користуванням надрами) з 01.01.2019 встановлено річний розмір орендної плати у вигляді 2,5 % від нормативної грошової оцінки земель міста;

- Криворізька міська рада, в межах дискреційних повноважень та відповідно до приписів діючого законодавства України, своїми рішеннями встановила розмір орендної плати за користування земельними ділянками комунальної власності;

- укладенню договору оренди земельної ділянки між Криворізькою міською радою та ПАТ "Суха Балка" передувала процедура погодження сторонами, на підставі норм діючого законодавства України та з дотриманням принципу свободи договору, його умов, у тому числи й тих, що стосуються орендної плати із визначенням її розміру, індексації, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату. А тому, умови, запропоновані позивачем у додатковій угоді про внесення змін до договору оренди земельної ділянки, є неприйнятними для відповідача, оскільки не узгоджуються з рішеннями Криворізької міської ради від 12.07.2017 № 1862, 27.06.2018 № 2816, 26.06.2019 № 3897, суперечать вимогам і законодавства й принципу свободи договору та порушують інтереси територіальної громади міста Кривого Рогу в частині недоотримання коштів до місцевого бюджету від сплати орендної плати;

- з урахуванням підпунктів 14.1.72, 14.1.136 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та постійні землекористувачі є платниками земельного податку, а орендарі земель державної та комунальної власності - орендної плати за землю;

- при цьому, підставою для нарахування земельного податку, як встановлено пунктом 286.1 статті 286 Податкового кодексу України, є дані державного земельного кадастру, а орендної плати за землю, у відповідності до пункту 288.1 статті 288 Податкового кодексу України, - договір оренди земельної ділянки;

- платником орендної плати є орендар земельної ділянки, а об`єктом оподаткування - земельна ділянка, надана в оренду. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем (пункти 288.2, 288.3, 288.4 статті 288 Податкового кодексу України);

- позивач не є постійним землекористувачем спірної земельної ділянки комунальної власності, а є її орендарем, тобто є платником плати за землю у формі орендної плати, а не у формі земельного податку, то на нього, як на платника саме орендної плати, не розповсюджуються особливості оподаткування платою за землю, встановлені для платників земельного податку пунктом 284.4 статті 284 Податкового кодексу України;

- відповідно до пункту 284.4. статті 284 Податкового кодексу України плата за землю за земельні ділянки, надані гірничодобувним підприємствам для видобування корисних копалин та розробки родовищ корисних копалин, справляється у розмірі 25 відсотків податку, обчисленого відповідно до статей 274 і 277 цього Кодексу;

- однак, як вбачається з договору ПАТ "Суха Балка" було надано в оренду земельну ділянку промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення для розміщення магістрального повітропроводу, що є відмінним від виду використання земельних ділянок, передбаченого пунктом 284.4 статті 284 Податкового кодексу Украйни;

- доказів, що підтверджують використання ПАТ "Суха Балка" орендованої земельної ділянки саме для видобування корисних копалин та розробки родовищ корисних копалин, що є обов`язковою умовою для застосування пункту 284.4 статті 284 Податкового кодексу України, позивачем не надано. Вказане безумовно засвідчує невиконання позивачем вимог частини 1 статті 74 Господарського процесуального кодексу України щодо необхідності доведення позивачем обставини, на які він посилається як на підставу своїх вимог;

- більш того, здійснення позивачем основного виду діяльності не доводить, що саме така діяльність провадиться позивачем на спірній земельній ділянці, та жодним чином не замінює і не виключає необхідність доведення ПрАТ "Суха Балка" здійснення видобування корисних копалин та розробки родовищ корисних копалин саме на земельній ділянці, наданій йому в оренду на підставі договору.

Від позивача надійшла відповідь на відзив (вх. суду № 44154/20 від 22.09.2020), в якій він просить суд задовольнити позовні вимоги в повному обсязі, посилаючись на наступне:

- положення пункту 284.4 статті 284 Податкового кодексу України встановлюють розмір плати за землю відповідної категорії у вигляді орендної плати, що має наслідком внесення відповідних змін у договірні відносини сторін щодо оренди земельних ділянок визначених категорій. Імперативні приписи Податкового кодексу України мають пріоритет в частині визначення розміру орендної плати;

- при цьому, на думку позивача, неврахування відповідачем у своєму рішенні зазначених норм пункту 284.4 статті 284 Податкового кодексу України створює передумови для дискримінації щодо діяльності позивача з видобутку корисних копалин у порівнянні з аналогічними підприємствами, які здійснюють видобуток корисних копалин та сплачують податок на землю;

- позивач не погоджується з доводами відповідача про те, що спірна земельна ділянка надана для розміщення магістральних повітропроводів, що не відповідає виду використання земельних ділянок, передбаченого пунктом 284.4 статті 284 Податкового кодексу України, оскільки не пов`язане з видобуванням корисних копалин та розробкою родовищ корисних копалин оскільки: ПрАТ "Суха Балка" є гірничодобувним підприємством, що здійснює видобування залізних руд підземним способом (код КВЕД 07.10) на підставі спеціальних дозволів на користування надрами № 592 від 05.08.1996, № 599 від 06.08.1996 та актів про надання гірничого відводу № 3317 від 02.04.2018 та № 3318 від 02.04.2018;

- в технічній документації з землеустрою цільове призначення земельної ділянки визначено "для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язані з користуванням надрами", код 11.01;

- в договорі № 2016157 від 13.04.2016 хоча і вказано тільки для розміщення магістрального повітропроводу, але по суті це є розміщенням основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язані з користуванням надрами;

- статтею 17 Кодексу України про надра визначено, що гірничим відводом є частина надр, надана користувачам для промислової розробки родовищ корисних копалин та цілей, не пов`язаних з видобуванням корисних копалин. Користування надрами за межами гірничого відводу забороняється.

- у статті 1 Гірничого закону України вказано, що гірниче підприємство це цілісний технічно та організаційно відокремлений майновий комплекс засобів і ресурсів для видобутку корисних копалин, будівництва та експлуатації об`єктів із застосуванням гірничих технологій (шахти, рудники, копальні, кар`єри, розрізи, збагачувальні фабрики тощо);

- отже, гірничодобувне підприємство має включати в себе комплекс засобів і ресурсів, які б забезпечували виконання зазначених вимог законодавства. Саме комплекс таких засобів дозволяє здійснювати видобуток корисних копалин.

- добування залізної руди на шахті Ювілейна та шахті ім. Фрунзе здійснюється за допомогою енергії стисненого повітря. Стиснене повітря утворюється внаслідок роботи промислових компресорів і далі, за допомогою мережі магістральних повітропроводів, дане стиснене повітря поставляється на глибину (до шахти Ювілейна та шахти ім. Фрунзе) і використовується для добування корисних копалин. Фактично енергія стисненого повітря, яке поставляється до шахт через мережу магістральних повітропроводів - це процес добування корисних копалин (залізної руди);

- при цьому відповідачем не надано доказів використання цієї земельної ділянки з іншою метою, ніж за цільовим призначенням - видобування залізних руд;

- з наведеного вбачається, що "земельні ділянки, надані гірничодобувним підприємствам для видобування корисних копалин та розробки родовищ корисних копалин" та "для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язані з користуванням надрами" не мають ідентичного смислового навантаження, проте, використання цієї земельної ділянки позивачем саме з метою видобування корисних копалин та розробки родовищ корисних копалин підтверджується спеціальними дозволами на користування надрами № 592 від 05.08.1996, № 599 від 06.08.1996 та актами про надання гірничого відводу № 3317 від 02.04.2018 та № 3318 від 02.04.2018.

У підготовче засідання 22.09.2020 з`явився представник позивача; представник відповідача у вказане засідання не з`явився, причин неявки суду не повідомив; про день, час та місце судового засідання був повідомлений належним чином, про що свідчить рекомендоване поштове повідомлення про вручення ухвали суду відповідачу 08.09.2020.

Судом було зауважено, що станом на 22.09.2020 в матеріалах справи відсутні заперечення. Отже, з метою надання можливості сторонам скористатися процесуальними правами, визначеними статтями 42 та 46 Господарського процесуального кодексу України, та з метою дотримання принципів господарського судочинства, а саме: рівності усіх учасників перед законом і судом та змагальності, господарський суд вважав за необхідне відкласти підготовче засідання у справі.

Так, ухвалою суду від 22.09.2020 підготовче засідання було відкладено на 07.10.2020.

Від відповідача надійшли заперечення на відповідь на відзив (вх. суду № 45099/20 від 28.09.2020), в яких він просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі, посилаючись на наступне:

- запропонована позивачем додаткова угода не була підписана відповідачем;

- сторонами не було досягнуто згоди щодо всіх істотних умов господарського договору, отже такий договір вважається неукладеним;

- відповідач не давав згоди щодо визначення орендної плати з 01.01.2018, тобто з дати, яка передує даті укладання спірної додаткової угоди № 1 та таке визначення суперечить приписам статті 631 Цивільного кодексу України та статті 187 Господарського кодексу України.

- умови, запропоновані позивачем у додатковій угоді про внесення змін до договору оренди земельної ділянки, є неприйнятними для відповідача, оскільки не узгоджуються з рішеннями Криворізької міської ради від 12.07.2017 № 1862, 27.06.2018 № 2816, 26.06.2019 № 3897, суперечать вимогам і законодавства й принципу свободи договору та порушують інтереси територіальної громади міста Кривого Рогу в частині недоотримання коштів до місцевого бюджету від сплати орендної плати;

- здійснення позивачем основного виду діяльності не доводить, що саме така діяльність провадиться позивачем на спірній земельній ділянці, та жодним чином не замінює і не виключає необхідність доведення ПрАТ "Суха Балка" здійснення видобування корисних копалин та розробки родовищ корисних копалин саме на земельній ділянці, наданій йому в оренду на підставі договору.

Від відповідача надійшла заява (вх. суду № 46226/20 від 05.10.2020), в якій він просить суд дозволити представнику відповідача прийняти участь у судовому засіданні 07.10.2020 в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів системі відеоконференцзв`язку "EasyCon".

Ухвалою суду від 05.10.2020 було відмовлено Криворізькій міській раді у задоволенні вказаної заяви, у зв`язку з відсутністю технічної можливості її проведення (зайнятість залів судових засідань у Господарському суді Дніпропетровської області).

Від відповідача засобами електронного зв`язку надійшло клопотання (вх. суду №46992/20 від 07.10.2020), в якому він просив суд відкласти розгляд справи на іншу дату, у зв`язку із зайнятістю його представників в інших судових засіданнях.

У підготовче засідання 07.10.2020 з`явився представник позивача; представник відповідача у вказане засідання не з`явився; про день, час та місце судового засідання був повідомлений належним чином, про що свідчить рекомендоване поштове повідомлення про вручення ухвали суду відповідачу 08.09.2020.

Судом було відмовлено у задоволенні клопотання відповідача про відкладення підготовчого засідання на підставі пункту 2 частини 3 статті 202 Господарського процесуального кодексу України, відповідно до якої, якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі повторної неявки в судове засідання учасника справи (його представника) незалежно від причин неявки. Як вбачається з поданого відповідачем 07.10.2020 клопотання про відкладення розгляду справи, відповідач обізнаний про дату, час та місце даного судового засідання, а неявка у судове засідання 07.10.2020 є повторною, оскільки у попереднє судове засідання, яке відбулося 22.09.2020, представник відповідача також не з`явився. Крім того, представник позивача заперечував проти задоволення клопотання про відкладення розгляду справи, а в матеріалах справи станом на 07.10.2020 наявні всі заяви по суті справи. Слід також відзначити, що відповідачем не наведено жодного аргументу неможливості проведення підготовчого засідання без участі його представника, враховуючи, що ним були подані відзив на позовну заяву та заперечення.

Так, у підготовчому засіданні 07.10.2020 судом, відповідно до вимог статті 182 Господарського процесуального кодексу України, були здійснені всі дії, необхідні для забезпечення правильного і своєчасного розгляду справи по суті.

Враховуючи викладене та у зв`язку з виконанням завдань підготовчого провадження, ухвалою суду від 07.10.2020 було закрито підготовче провадження та призначено справу до розгляду по суті у судовому засіданні на 28.10.2020.

У судове засідання 28.10.2020 з`явилися представники позивача та відповідача.

Представник позивача у судовому засіданні 28.10.2020 виклав зміст позовних вимог, а також поданих ним заяв по суті справи, навів доводи в їх обґрунтування.

Представник відповідача у судовому засіданні 28.10.2020 проти задоволення позовних вимог заперечував у повному обсязі, посилаючись на доводи, викладені у відзиві на позовну заяву та запереченнях.

Судом враховано, що всіма учасниками судового процесу висловлена своя правова позиція у даному спорі, а також представниками позивача та відповідача у судовому засіданні 28.10.2020 наголошено на тому, що ними повідомлені суду всі обставини та долучені до матеріалів справи всі докази, необхідні для правильного вирішення спору, здійснено їх дослідження у вказаному судовому засіданні.

Враховуючи те, що норми пункту 3 частини 1 статті 129 Конституції України визначають одним із принципів судочинства змагальність сторін та свободу в наданні ними своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, суд вважає, що господарським судом, в межах наданих йому повноважень, створені належні умови учасникам судового процесу в реалізації ними прав, передбачених цим Кодексом, а також виконання завдання господарського судочинства - справедливого, неупередженого та своєчасного вирішення судом спору, з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб, держави.

При цьому, суд та учасники судового процесу зобов`язані керуватися завданням господарського судочинства, яке превалює над будь-якими іншими міркуваннями в судовому процесі (частина 2 статті 2 Господарського процесуального кодексу України).

Під час розгляду справи судом досліджені письмові докази, що містяться в матеріалах справи.

У судовому засіданні 28.10.2020 проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Суд, розглянувши наявні в матеріалах справи докази, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позовна заява, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, заслухавши пояснення представників позивача та відповідача,

ВСТАНОВИВ:

Згідно з пунктом 1 частини 2 статті 11 Цивільного кодексу України підставами виникнення цивільних прав та обов`язків є договори та інші правочини.

Частина 1 статті 626 Цивільного кодексу України передбачає, що договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.

Так, 13.04.2016 між Криворізькою міською радою (далі - відповідач, орендодавець) та Публічним акціонерним товариством "Євраз Суха Балка", (далі - позивач, орендар) укладено договір оренди земельної ділянки № 2016157 (далі - договір, а.с.17-23) відповідно до пункту 1 якого орендодавець на підставі рішення міської ради від 24.02.2016 № 367 надав, а орендар прийняв в строкове платне користування земельну ділянку промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення за цільовим призначенням - для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд, що пов`язані з користуванням надрами (код 11.01) для розміщення магістрального повітропроводу, яка знаходиться у Жовтневому районі, ділянка 1, м. Кривого Рогу.

Відповідно до Рішення річних Загальних зборів акціонерів Публічного акціонерного товариства "Євраз Суха Балка" змінено тип товариства з Публічного на Приватне, у зв`язку з чим повне найменування товариства - Приватне акціонерне товариство "Євраз Суха Балка" та згідно з рішенням позачергових загальних зборів акціонерів від 27.12.2017 змінено найменування з Приватного акціонерного товариства "Євраз Суха Балка" на Приватне акціонерне товариство "Суха Балка".

Таким чином, Приватне акціонерне товариство "Суха Балка" є правонаступником прав та обов`язків Публічного акціонерного товариства "Євраз Суха Балка" (Статут товариства міститься в матеріалах справи).

Згідно з пунктом 2 договору в оренду передається земельна ділянка загальною площею 1,3812 га.

Кадастровий номер земельної ділянки: 1211000000:04:084:0001 (пункт 4 договору).

У пункті 6 договору сторони погодили, що договір укладено на 5 років. Після закінчення строку договору орендар, у разі належного виконання обов`язків відповідно до умов договору, має переважно право на укладення договору оренди землі на новий строк. Орендар зобов`язаний повідомити орендодавця про намір поновити договір оренди земельної ділянки за два місяця (але не пізніше ніж за місяць) до спливу строку договору оренди, додавши до листа-повідомлення проект додаткової угоди. Поновлення договору здійснюється на підставі ухваленого орендодавцем відповідного рішення.

Державна реєстрація права оренди проведена 23.04.2016 за № 14359624.

Доказів визнання недійсним, зміни або розірвання договору сторонами суду не надано.

Судом встановлено, що між сторонами, внаслідок укладання договору оренди земельної ділянки № 2016157 від 13.04.2016, виникли правовідносини, які підпадають під правове регулювання Глави 58 Цивільного кодексу України, Податкового кодексу України, Земельного кодексу України, Закону України "Про оренду землі" та інших нормативно-правових актів, прийнятих відповідно до них, а також договором оренди землі.

Згідно зі статтею 13 Закону України "Про оренду землі" договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов`язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов`язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Відповідно до частин 1, 2 статті 15 Закону України "Про оренду землі" істотними умовами договору оренди землі є:

- об`єкт оренди (кадастровий номер, місце розташування та розмір земельної ділянки);

- строк дії договору оренди;

- орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, способу та умов розрахунків, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.

За згодою сторін у договорі оренди землі можуть зазначатися інші умови.

Так, у пункті 7 договору сторонами були узгоджені умови щодо орендної плати, а саме: річна орендна плата з 01.01.2016 вноситься орендарем в розмірі 42 481 грн. 02 коп. виключно у грошовій формі.

Розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки не є сталим і змінюється у зв`язку з проведенням її щорічної індексації та на підставі інших вимог діючого законодавства. Орендар самостійно зобов`язаний щорічно відповідно до інформації Держгеокадастру у Криворізькому районі Дніпропетровської області про коефіцієнт індексації грошової оцінки земель, опублікований в засобах масової інформації, здійснювати індексацію грошової оцінки земельної ділянки.

Обчислення розміру орендної плати розміру орендної плати здійснюється на підставі статті 289 податкового кодексу України у розмірі 3% від нормативної грошової оцінки на підставі витягу з технічної документації, виконаного управлінням Держгеокадастру у Криворізькому районі Дніпропетровської області на рішень міської ради від 24.06.2015 №3728 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Кривого рогу", №3727 "про встановлення ставок земельного податку, розміру орендної плати та пільг зі сплати за землю на території міста Кривого Рогу".

Плата вноситься орендарем на рахунок Управління Державної казначейської служби України у Жовтневому районі м. Кривому Розі Дніпропетровської області № 332 198 127 00022 у банку ГУДКСУ Дніпропетровській області м. Дніпропетровськ, МФО 805012, код ЄДРПОУ 38031627.

Зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки та її індексація проводиться без внесення змін та доповнень до цього договору.

Відповідно до умов пункту 8 договору обчислення розміру орендної плати за земельну ділянку здійснюється з урахуванням її цільового призначення та коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, за затвердженою Кабінетом Міністрів формою, що заповнюється під час укладання або зміни умов договору чи продовження його дії.

Пунктом 10 договору встановлено, що орендна плата вноситься щомісячно протягом 30-ти календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного місяця. За неповний календарний місяць орендна плата сплачується за дні фактичного користування земельною ділянкою. Строки платежу не є сталими і можуть змінюватися відповідно до вимог чинного законодавства України.

Відповідно до пункту 11 договору розмір та сума орендної плати переглядається з внесенням змін до договору у разі:

- затвердження базової вартості 1 кв.м. земель міста та зміни даної базової вартості;

- зміни умов господарювання, передбачених договором;

- зміни розмірів річної орендної плати за землю, підвищення цін і тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством;

- погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджується документами;

- в разі зміни або скасування понижувального коефіцієнту;

- в інших випадках, передбачених законодавством та договором.

При цьому, відповідно до рішенням Криворізької міської ради № 2816 від 27.06.2018 "Про встановлення ставок земельного податку, розміру орендної плати, пільг зі сплати за землю та затвердження Регламенту оподаткування земельних ділянок на території міста Кривого Рогу у 2019 році" - ставки земельного податку та розмір орендної плати за землю для земель промисловості з встановленим цільовим призначенням 11.01 (добувна промисловість) код розділу КВЕД 07, 09 для юридичних осіб на 2019 рік встановлена на рівні 2,500% від нормативної грошової оцінки земель міста.

Законом України від 07.12.2017 № 2245-VІІІ "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році" статтю 284 Податкового кодексу України доповнено пунктом 284.4. наступного змісту: плата за землю за земельні ділянки, надані для залізниць у межах смуг відведення, надані гірничодобувним підприємствам для видобування корисних копалин та розробки родовищ корисних копалин, справляється у розмірі 25 відсотків податку, обчисленого відповідно до статей 274 і 277 цього Кодексу.

У зв`язку з набранням чинності вказаним Законом, 20.04.2018 за вих. № 69.2/1004 Приватне акціонерне товариство "Суха Балка" звернулося до Криворізької міської ради з пропозицією щодо внесення змін до договорів оренди землі. Додатком до цього листа, який було отримано відповідачем 20.04.2018, є, зокрема, і проект додаткової угоди до договору оренди земельної ділянки № 2016157 від 13.04.2016 (а.с.33).

У запропонованій редакції додаткової угоди до договору оренди зазначалось про необхідність внесення змін до договору в частині розрахунку річної орендної плати, а саме:

- у зв`язку з внесенням змін Законом України від 07.12.2017 № 2245-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році" до статті 284 Податкового кодексу України та зміни розміру річної орендної плати "Орендодавець" та "Орендар" дійшли згоди викласти:

Пункт 7 договору оренди земельної ділянки № 2016157 від 13.04.2016 в наступній редакції:

- "Річна орендна плата з 01 січня 2018 року вноситься "Орендарем" в розмірі 12 508 грн. 15 коп. (дванадцять тисяч п`ятсот вісім гривень 15 копійок) виключно у грошовій формі.";

Абзац 2 пункту 7 договору оренди земельної ділянки № 2016157 від 13.04.2016 в наступній редакції:

- "Обчислення розміру орендної плати здійснюється на підставі ст. 289 Податкового кодексу України у розмірі 1% від нормативної грошової оцінки на підставі витягу з технічної документації (або довідки), виконаний управлінням Держгеокадастру у Криворізькому районі Дніпропетровської області та рішень міської ради від 24.06.2015 № 3728 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Кривого Рогу", № 1862 від 12.07.2017 "Про встановлення ставок земельного податку, розміру орендної плати, пільг зі сплати за землю та затвердження Регламенту оподаткування земельних ділянок на території міста Кривого Рогу у 2018 році".

Лист - пропозиція щодо внесення змін до договору оренди земельної ділянки отриманий відповідачем нарочно 20.04.2018 (а.с.33).

В подальшому, листом вих. № 6/18-1812 від 03.05.2018, який отриманий позивачем 10.05.2018, відповідач відмовив позивачу у підписанні додаткової угоди до договору оренди земельної ділянки, посилаючись на те, що положеннями Податкового кодексу України не передбачено жодних спеціальних ставок орендної плати за земельні ділянки, що орендуються позивачем, у тому числі й спірної земельної ділянки.

Запропонована позивачем додаткова угода відповідачем підписана не була, що і стало підставою для звернення позивача з позовом до суду.

Предметом позову у даній справі є встановлення наявності підстав для внесення змін в укладений між сторонами договір оренди земельної ділянки в частині розрахунку орендної плати, у зв`язку з внесенням змін до Податкового кодексу України.

Оцінюючи подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та, враховуючи те, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Сторони в договорі не можуть відступити від положень актів цивільного законодавства, якщо в цих актах прямо зазначено про це, а також у разі, якщо обов`язковість для сторін положень актів цивільного законодавства випливає з їх змісту або із суті відносин між сторонами (стаття 6 Цивільного кодексу України).

Відповідно до статей 759, 762 Цивільного кодексу України законом можуть бути передбачені особливості укладання та виконання договору найму (оренди), і договором або законом може бути встановлено періодичний перегляд, зміну (індексацію) розміру плати за користування майном.

Договір оренди землі укладається у письмовій формі. Типова форма договору оренди землі затверджується Кабінетом Міністрів України (стаття 14 Закону України "Про оренду землі"),

Відповідно до частини 1 статті 181 Господарського кодексу України господарський договір за загальним правилом викладається у формі єдиного документа, підписаного сторонами та скріпленого печатками. Допускається укладення господарських договорів у спрощений спосіб, тобто шляхом обміну листами, факсограмами, телеграмами, телефонограмами тощо, а також шляхом підтвердження прийняття до виконання замовлень, якщо законом не встановлено спеціальні вимоги до форми та порядку укладення даного виду договорів.

Проект договору може бути запропонований будь-якою з сторін. У разі якщо проект договору викладено як єдиний документ, він надається другій стороні у двох примірниках (частина 2 статті 181 Господарського кодексу України).

У разі якщо сторони не досягли згоди з усіх істотних умов господарського договору, такий договір вважається неукладеним (таким, що не відбувся). Якщо одна із сторін здійснила фактичні дії щодо його виконання, правові наслідки таких дій визначаються нормами ЦК України (частина 8 статті 181 Господарського кодексу України).

Статтею 187 Господарського кодексу України передбачено, що спори, що виникають при укладанні господарських договорів за державним замовленням, або договорів, укладення яких є обов`язковим на підставі закону та в інших випадках, встановлених законом, розглядаються судом. Інші переддоговірні спори можуть бути предметом розгляду суду у разі якщо це передбачено угодою сторін або якщо сторони зобов`язані укласти певний господарський договір на підставі укладеного між ними попереднього договору.

День набрання чинності рішенням суду, яким вирішено питання щодо переддоговірного спору, вважається днем укладення відповідного господарського договору, якщо рішенням суду не визначено інше.

Статтею 188 Господарського кодексу України встановлено, що сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду.

У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.

Згідно з пунктами 34, 35 частини 1 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до виключної компетенції міської ради належить вирішення на пленарних засіданнях питань регулювання земельних відносин.

У передбачені законодавством України строки сторони не досягли згоди стосовно істотних умов договору через ухилення відповідача від виконання обов`язків щодо вирішення питання земельних відносин. Такі дії Криворізької міської ради порушують права та охоронювані законом інтереси позивача.

При цьому, статтею 30 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що зміна умов договору оренди здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір розглядається в судовому порядку.

Відповідно до частин 1, 2 статті 21 Закону України "Про оренду землі" орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України). Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції, якщо інше не передбачено договором оренди.

Згідно з частинами 1, 2 статті 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.

Частиною 3 статті 653 Цивільного кодексу України встановлено, що якщо договір змінюється або розривається в судовому порядку, зобов`язання змінюється або припиняється з моменту набрання рішенням суду про зміну або розірвання договору законної сили.

Відповідно до частин 1, 2 статті 632 Цивільного кодексу України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, визначених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. Зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом.

З 01.01.2018 набрали чинності зміни до Податкового кодексу України, а саме: статтю 284 доповнено пунктом 284.4, яким визначено, що плата за землю за земельні ділянки, надані для залізниць у межах смуг відведення, надані гірничодобувним підприємствам для видобування корисних копалин та розробки родовищ корисних копалин, справляється у розмірі 25% податку, обчисленого відповідно до статей 274 і 277 цього Кодексу, а з 01.01.2019 цим пунктом встановлено, що плата за землю за земельні ділянки, надані гірничодобувним підприємствам для видобування корисних копалин та розробки родовищ корисних копалин, справляється у розмірі 25 відсотків податку, обчисленого відповідно до статей 274 і 277 цього Кодексу.

Суд відзначає, що імперативні приписи Податкового кодексу України мають пріоритет в частині визначення розміру орендної плати .

Вказаний висновок суду узгоджується з правовою позицією Верховного Суду, висловленою у постановах від 16.07.2019 у справі № 904/3720/18, 29.05.2019 у справі №904/3711/18 та від 10.04.2019 у справі № 904/3714/18.

Отже, судом відхиляються заперечення відповідача в частині того, що рішення Криворізької міської ради від 27.06.2018 № 2816 було прийнято міською радою у межах виключної компетенції щодо встановлення місцевих податків і зборів відповідно до Податкового кодексу України, визначеної пунктом 24 частини 1 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", та з дотриманням принципу правової, організаційної та матеріально-фінансової самостійності, в силу п. 12.3, пп. 12.4.3 п. 12.4 ст. 12 Податкового кодексу України.

Як вбачається з матеріалів справи, Приватне акціонерне товариство "Суха Балка" є гірничодобувним підприємством, що здійснює видобування багатих залізних руд підземним способом (код КВЕД 07.10), на підставі:

- спеціального дозволу на користування надрами № 592 від 0508.1996, в полі шахти "Ювілейна" (а.с.36-38)

- спеціального дозволу на користування надрами № 599 від 06.08.1996, в полі шахти ім. Фрунзе (а.с.39-41).

Відповідно до визначення, наведеного у статті 1 Гірничого закону України, гірнича (гірничодобувна) промисловість - комплекс галузей важкої промисловості з розвідування родовищ корисних копалин, їх видобутку з надр землі та збагачення; гірниче підприємство - цілісний технічно та організаційно відокремлений майновий комплекс засобів і ресурсів для видобутку корисних копалин, будівництва та експлуатації об`єктів із застосуванням гірничих технологій (шахти, рудники, копальні, кар`єри, розрізи, збагачувальні фабрики тощо).

Пунктом 14.1.37 статті 14 Податкового кодексу України передбачено, що господарська діяльність гірничого підприємства з видобування корисних копалин для цілей розділу IX цього Кодексу - діяльність гірничого підприємства, яка охоплює процеси добування та первинної переробки корисних копалин.

Відведення землі під розташування гірничого підприємства проводиться в порядку, встановленому Земельним кодексом України, а надання гірничого відводу - Кодексом України про надра.

Відповідно до частин 1-4 статті 66 Земельного кодексу України до земель промисловості належать землі, надані для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд промислових, гірничодобувних, транспортних та інших підприємств, їх під`їзних шляхів, інженерних мереж, адміністративно-побутових будівель, інших споруд. Землі промисловості можуть перебувати у державній, комунальній та приватній власності. Розміри земельних ділянок, що надаються для зазначених цілей, визначаються відповідно до затверджених в установленому порядку державних норм і проектної документації, а відведення земельних ділянок здійснюється з урахуванням черговості їх освоєння. Надання земельних ділянок для потреб, пов`язаних з користуванням надрами, проводиться після оформлення в установленому порядку прав користування надрами і відновлення земель згідно із затвердженим відповідним робочим проектом землеустрою на раніше відпрацьованих площах у встановлені строки.

Відповідно до статті 18 Кодексу України про надра, надання земельних ділянок для потреб, пов`язаних з користуванням надрами, провадиться в порядку, встановленому земельним законодавством України. Земельні ділянки для користування надрами, крім випадків, передбачених статтею 23 цього Кодексу, надаються користувачам надр після одержання ними спеціальних дозволів на користування надрами чи гірничих відводів. Місцеві ради при наданні земельної ділянки для розробки родовищ корисних копалин місцевого значення одночасно надають у користування і надра.

Таким чином, землі, які використовує позивач (у тому числі на підставі укладених договорів оренди) для видобування корисних копалин та розробки корисних копалин (промислової або ж дослідно-промислової) є землями гірничодобувного підприємства.

Підпункт 14.1.51 п.14.1. статті 14 Податкового кодексу України передбачає, що добування корисних копалин - сукупність технологічних операцій з вилучення, у тому числі з покладів дна водойм, та переміщення, у тому числі тимчасове зберігання, на поверхню частини надр (гірничих порід, рудної сировини тощо), що вміщує корисні копалини.

Земельна ділянка за договором оренди № 2016158 від 13.04.2016 надана для розміщення магістрального повітропроводу.

Як зазначив позивач у позовній заяві, добування залізної руди на шахті Ювілейна та шахті ім. Фрунзе здійснюється за допомогою енергії стисненого повітря; стиснене повітря утворюється внаслідок роботи промислових компресорів і далі, за допомогою мережі магістральних повітропроводів, дане стиснене повітря поставляється на глибину (до шахти Ювілейна та шахти ім. Фрунзе) і використовується для добування корисних копалин. Фактично енергія стисненого повітря, яке поставляється до шахт через мережу магістральних повітропроводів - це процес добування корисних копалин (залізної руди).

Тобто на спірній земельній ділянці розміщені гірничо-технічні споруди та будівлі, які безпосередньо задіяні в процесі видобування залізної руди та входить до єдиної технологічної схеми гірничодобувного підприємства.

Відповідно до статті 1 Гірничого закону України гірничі роботи - це комплекс робіт із проведення, кріплення та підтримки гірничих виробок і виймання гірничих порід в умовах України "Про затвердження Положення про проектування гірничодобувних підприємств України та визначення запасів корисних копалин за ступенем підготовленості до видобування" від 07.05.2004 № 221.

Основною діяльністю позивача є добування залізної руди (код КВЕД 07.10), даний факт підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (а.с.64).

Більше того, Державною службою геології та надр України видано спеціальні дозволи на користування надрами № 599 від 06.08.1996 та № 592 від 05.08.1996 відповідно до змісту яких:

- за видом користування надрами - видобування;

- мета користування надрами - продовження видобування залізних руд;

- назва родовища - поле шахти ім. Фрунзе та "Ювіленйна", відповідно;

- місцезнаходження - Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, площа 420,1 га, в межах глибини 500-1275 м та 960,1 га в межах глибини 500-1580 м, відповідно;

- строком дії - до 06.08.2036 та 05.08.2036, відповідно (а.с.36-41).

Крім того, Державною службою України з питань праці 02.04.2018 Приватному акціонерному товариству "Суха Балка" видано акти про надання гірничого відводу з метою розробки родовища багатих залізних руд поля шахти ім. Фрунзе та "Ювілейна". Гірничий відвід знаходиться у м. Кривий Ріг Дніпропетровської області. Площа проекції гірничого відводу, показана на копії топографічного плану кутовими точками, становить 469,95 га та 944,805, відповідно (а.с.42-45).

Враховуючи вищезазначене, надана в оренду земельна ділянка відповідно до договору оренди № 2016157 від 13.04.2016 використовується ПрАТ "Суха Балка" для видобування корисних копалин та розробки родовищ корисних копалин, про що зазначено і у пункті 284.4 статті 284 Податкового кодексу України.

Крім того, з матеріалів справи вбачається, що 17.10.2018 ПрАТ "Суха Балка" звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Державної фіскальної служби про визнання протиправною та скасування індивідуальної податкової консультації Державної фіскальної служби України від 10.04.2018 №1508/6/99-99-12-02-03-15/ІПК "Про плату за землю". Розглядаючи вказаний спір та задовольняючи позов ПрАТ "Суха Балка" Дніпропетровський окружний суд дійшов до висновків (судова справа № 160/7717/18), що землі, які використовує позивач (ПрАТ "Суха Балка") (у тому числі на підставі укладених договорів оренди) для видобування корисних копалин та розробки корисних копалин (промислової або ж дослідно-промислової) є землями гірничодобувного підприємства. Суд дійшов висновку, що гірничодобувне підприємство повинно застосовувати ставку у розмірі 25% до орендної плати за земельні ділянки гірничодобувного підприємства, яка є складовою плати за землю. Тобто, Дніпропетровським окружним адміністративним судом зроблений висновок про необхідність застосування ставки 25% до всіх земель, що надані гірничодобувному підприємству.

Крім того, викладена правова позиція міститься також у постановах Верховного Суду від 13.09.2019 у справі № 904/3709/18, від 15.08.2019 у справі № 904/3710/18, від 15.08.2019 у справі № 904/3717/18, від 15.08.2019 у справі № 904/3721/18, від 16.07.2019 у справі № 904/3720/18, від 10.04.2019 у справі № 904/3714/18, від 27.08.2019 у справі № 904/3718/18, від 11.09.2019 у справі № 904/5638/18, від 18.09.2019 у справі № 904/5632/18, від 18.09.2019 у справі № 904/3712/19, предметом спру у яких були аналогічні правовідносини за участю відповідача у даній справі.

Отже, суд приходить до висновку, що позивачем доведено використання спірної земельної ділянки, яка надана йому в оренду, саме з метою видобування корисних копалин та розробки родовищ корисних копалин, що підтверджується Спеціальними дозволами на користування надрами № 592 від 05.08.1996 та № 599 від 06.08.1996, виданим ПАТ "Суха Балка" Державною службою геології та надр України з метою продовження видобування залізних руд в районі поля шахти ім. Фрунзе та "Ювілейна", а також актами про надання позивачу гірничого відводу шахт ім. Фрунзе № 3317 від 02.04.2018 та Ювілейна - № 3318 від 02.04.2018.

Отже, заперечення відповідача в цій частині відхиляються судом, як такі, що спростовуються наявними у матеріалах справи доказами.

Стаття 284 Податкового кодексу України регулює особливості оподаткування плати за землю. Поняття "плати за землю" наведено у підпункті 147 пункту 14.1. статті 14 Податкового кодексу України, відповідно до якої платою за землю є обов`язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності. Тобто, поняття плати за землю має подвійну правову природу, оскільки, з одного боку, є передбаченим договором оренди землі платежем, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою, з іншого - є однією з форм плати за землю як загальнодержавного податку нарівні із земельним податком.

Таким чином, положення пункту 284.4 статті 284 Податкового кодексу України встановлюють розмір плати за землю відповідної категорії у вигляді орендної плати, що має наслідком внесення відповідних змін у договірні відносини сторін щодо оренди земельних ділянок визначених категорій. А як було вказано вище, імперативні приписи Податкового кодексу України мають пріоритет в частині визначення розміру орендної плати.

Отже, заперечення відповідача в цій частині також відхиляються судом.

Про необхідність застосування ставки у розмірі 25% до орендної плати за земельні ділянки гірничодобувного підприємства, яка є складовою плати за землю, зазначено і в рішенні Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 21.02.2019 у справі №160/7717/18.

З огляду на вищевикладене, прийняття змін до Податкового кодексу України в частині розрахунку плати за землю за земельні ділянки, надані гірничодобувним підприємствам для видобування корисних копалин та розробки родовищ корисних копалин є підставою для внесення відповідних змін в умови укладеного між сторонами договору оренди землі з огляду на імперативність приписів вказаного кодексу.

Відтак, умови додаткової угоди, запропоновані позивачем, до договору оренди земельної ділянки № 2016157 від 13.04.2016 повністю відповідають положенням пунктів 274.1. статті 274, 284.4. статті 284 та 288.5. статті 288 Податкового кодексу України.

Доводи відповідача, наведені у відзиві, не знайшли свого підтвердження, спростовуються наявними у справі доказами, а також не узгоджуються з вказаним вище правовим регулюванням спірних правовідносин.

Відповідно до частини 9 статті 238 Господарського процесуального кодексу України у спорі, що виник при укладанні або зміні договору, в резолютивній частині вказується рішення з кожної спірної умови договору, а у спорі про спонукання укласти договір - умови, на яких сторони зобов`язані укласти договір, з посиланням на поданий позивачем проект договору.

З урахуванням викладеного, позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до статті 129 Господарського процесуального кодексу України, витрати по сплаті судового збору покладаються на відповідача; стягненню з відповідача на користь позивача підлягають 2 102 грн. 00 коп. витрат по сплаті судового збору.

Керуючись статтями 2, 3, 20, 73 - 79, 86, 91, 129, 233, 236 - 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги Приватного акціонерного товариства "Суха Балка" до Криворізької міської ради про визнання укладеною додаткову угоду про внесення змін до договору оренди земельної ділянки № 2016157 від 13.04.2016 задовольнити у повному обсязі.

Визнати укладеною додаткову угоду про внесення змін до договору оренди земельної ділянки № 2016157 від 13.04.2016 державна реєстрація права оренди від 23.04.2016 № 14359624 між Приватним акціонерним товариством "Суха Балка" (50029, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вулиця Конституційна, будинок 5; ідентифікаційний код 00191329) та Криворізькою міською радою (50101, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, площа Молодіжна, будинок 1; ідентифікаційний код 33874388) у запропонованій позивачем редакції:

ДОДАТКОВА УГОДА № 1

про внесення змін до договору оренди земельної ділянки № 2016157 від 13.04.2016

м. Кривий Ріг "___"


2018 р.

Криворізька міська рада (код ЄДРПОУ 33874388, юридична адреса: 50101, м. Кривий Ріг, пл. Молодіжна, 1) в особі


, який діє на підставі
, іменований в подальшому "Орендодавець", з одного боку, та

Приватне акціонерне товариство "Суха Балка" 50029, Дніпропетровська обл., м.Кривий Ріг, вул. Конституційна, б.5

(прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, найменування юридичної особи, юридична адреса орендаря)

в особі Генерального директора Баша Віталія Олександровича,

(якщо фізична особа, то паспортні дані, ідентифікаційний код)

іменоване в подальшому "Орендар", яке діє на підставі Статуту, з другого боку, уклали цю додаткову угоду про наступне:

1. У зв`язку з внесенням змін Законом України від 07 грудня 2017 року № 2245-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році" до ст. 284 Податкового кодексу України та зміни розміру річної орендної плати "Орендодавець" та "Орендар" дійшли згоди викласти:

Пункт 7 договору оренди земельної ділянки № 2016157 від 13.04.2016 в наступній редакції:

Річна орендна плата з 01 січня 2018 року вноситься "Орендарем" в розмірі 12 508 грн. 15 коп. (дванадцять тисяч п`ятсот вісім гривень 15 копійок) виключно у грошовій формі"

абз. 2 п. 7 Договору оренди земельної ділянки № 2016157 від 13.04.2016 в наступній редакції:

Обчислення розміру орендної плати здійснюється на підставі ст. 289 Податкового кодексу України у розмірі 1% від нормативної грошової оцінки на підставі витягу з технічної документації (або довідки), виконаний управлінням Держгеокадастру у Криворізькому районі Дніпропетровської області та рішень міської ради від 24.06.2015 № 3728 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Кривого Рогу", № 1862 від 12.07.2017 "Про встановлення ставок земельного податку, розміру орендної плати, пільг зі сплати за землю та затвердження Регламенту оподаткування земельних ділянок на території міста Кривого Рогу у 2018 році".

2. Всі інші умови Договору оренди земельної ділянки № 2016157 від 13.04.2016 залишаються незмінними.

3. Ця додаткова угода є невід`ємною частиною договору оренди земельної ділянки №2016157 від 13.04.2016 і набирає чинності після підписання сторонами.

Додаткова угода укладена у двох примірниках, що мають однакову юридичну силу.

Додаток: Розрахунок розміру орендної плати за землю, що підлягає до сплати у 2018 році ПрАТ "Суха Балка" до договору оренди земельної ділянки.

Реквізити та підписи сторін:

"Орендодавець" "Орендар"

Криворізька міська рада Приватне акціонерне товариство

"Суха Балка "

50010, Дніпропетровська область, 50029, Дніпропетровська область

м. Кривий Ріг, пл. Молодіжна, 1 м. Кривий Ріг, вул. Конституційна, 5

ідентифікаційний код 33874388 ідентифікаційний код 00191329


/
/
/
/

М.П. М.П.

Стягнути з Криворізької міської ради (50101, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, площа Молодіжна, будинок 1; ідентифікаційний код 33874388) на користь Приватного акціонерного товариства "Суха Балка" (50029, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вулиця Конституційна, будинок 5; ідентифікаційний код 00191329) 2 102 грн. 00 коп. витрат по сплаті судового збору.

Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Рішення суду може бути оскаржене протягом двадцяти днів з дня підписання рішення, шляхом подання апеляційної скарги до Центрального апеляційного господарського суду.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повне рішення складено 28.10.2020

Суддя Ю.В. Фещенко

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення28.10.2020
Оприлюднено30.10.2020
Номер документу92498486
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —904/4752/20

Ухвала від 08.02.2022

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Случ О.В.

Ухвала від 07.12.2021

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Случ О.В.

Судовий наказ від 27.05.2021

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Фещенко Юлія Віталіївна

Постанова від 17.05.2021

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Орєшкіна Еліна Валеріївна

Ухвала від 17.05.2021

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Орєшкіна Еліна Валеріївна

Ухвала від 17.05.2021

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Орєшкіна Еліна Валеріївна

Ухвала від 06.05.2021

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Орєшкіна Еліна Валеріївна

Ухвала від 09.04.2021

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Орєшкіна Еліна Валеріївна

Ухвала від 10.03.2021

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Орєшкіна Еліна Валеріївна

Ухвала від 25.01.2021

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Орєшкіна Еліна Валеріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні