Рішення
від 28.10.2020 по справі 540/1736/20
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 жовтня 2020 р.м. ХерсонСправа № 540/1736/20 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Ковбій О.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі до Житлово-будівельного кооперативу "Каховський - 5" про стягнення коштів з рахунків платника податків у банках та стягнення коштів за рахунок готівки в рахунок погашення податкового боргу,

встановив:

Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі (далі - позивач) звернулося з позовною заявою до Житлово-будівельного кооперативу "Каховський - 5" (далі - відповідач), в якій просить стягнути кошти з рахунків відповідача у банках, що його обслуговують, та кошти за рахунок готівки в рахунок погашення податкового боргу по військовому збору у сумі 37 210,54 грн.; по податку на доходи фізичних осіб, що сплачуються податковим агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати у сумі 446 891,51 грн.; по штрафним санкціям за порушення законодавства про патентування, за порушення норм регулювання обігу готівки та про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг у сумі 28 194,10грн.; по податку на прибуток приватних підприємств у сумі 367 445,16 грн. до державного бюджету.

Позовна заява мотивована тим, що за відповідачем рахується заборгованість в загальній сумі 879 741,31 грн. Податковий борг по військовому збору в сумі 37 210,54 грн. виник починаючи з 11.06.2019 за рахунок несплати узгоджених грошових зобов`язань, що нараховані згідно податкового повідомлення рішення від 18.03.2019 № 0003951307, винисеного на підставі акту перевірки від 20.02.2019 № 27/21-22-14-04 на суму 21 307,90 грн. та податкового повідомлення-рішення від 18.03.2019 № 0003951307, винесеного на підставі акту перевірки від 20.02.2019 №27/21-22-14-04 на суму 15 902,64 грн. Податковий борг по податку на доходи фізичних осіб, що сплачуються податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати на загальну суму 446 891,51 грн., який виник починаючи з 11.06.2019 за рахунок несплати узгоджених грошових зобов`язань, що нараховані згідно податкового повідомлення-рішення від 18.03.2019 № 0003941307 щодо основного платежу, винесеного на підставі акту перевірки від 20.02.2019 № 27/21-22-14-04 на суму 255 611,91 грн., нарахованих штрафних санкцій відповідно до податкового повідомлення-рішення від 18.03.2019 № 0003941307, винесеного на підставі акту перевірки від 20.02.2019 № 27/21-14-04 на суму 190 769,60 грн., нарахованих штрафних санкцій відповідно до податкового повідомлення-рішення від 18.03.2019 № 0003931307, винесеного на підставі акту перевірки від 20.02.2019 № 27/21-22-14-04 на суму 510,00 грн. Податковий борг по штрафним санкціям за порушення законодавства про патентування, за порушення норм регулювання обігу готівки та про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг на загальну суму 28 194,10 грн., який виник починаючи з 30.05.2019 за рахунок несплати узгоджених грошових зобов`язань, що нараховані згідно податкового повідомлення-рішення від 18.03.2019 № 0000881422 винесеного на підставі акту перевірки від 20.02.2019 № 27/21-22-14-04 на суму 28 194,10 грн..Податковий борг по податку на прибуток приватних підприємств 367 445,16 грн., який виник починаючи з 30.05.2019 за рахунок несплати узгоджених грошових зобов`язань, що нараховані згідно податкового повідомлення-рішення від 18.03.2019 № 0000871422, винесеного на підставі акту перевірки від 20.02.2019 № 27/21-22-14-04 на суму 250 403,25 грн. щодо основного платежу, нарахованих штрафних санкцій відповідно до податкового повідомлення-рішення від 18.03.2019 № 0000871422, винесеного на підставі акту перевірки від 20.02.2019 № 27/21-22-14-04 на суму 62 600,81 грн., нарахованої пені, згідно п.п.129.1.2 ст. 129 ПК України. Оскільки узгоджені грошові зобов`язання добровільно не сплачені Житлово-будівельним кооперативом "Каховський - 5", позивач просить стягнути їх суму в судовому порядку.

Ухвалою від 08 липня 2020 року провадження у справі відкрито, визначено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Ухвалу про відкриття спрощеного провадження у справі направлено відповідачу на адресу, яка внесена до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, а саме: вул. Мелітопольська, 36-А, м. Каховка, Каховський район, Херсонська область, 74800, рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення 13 липня 2020 року, яке повернулося до суду не врученим.

Положеннями ч.11 ст.126 КАС України передбачено, що у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Суд, враховуючи, що поштову кореспонденцію направлено на адресу, яка вказана в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, приходить до висновку, що Житлово-будівельний кооператив "Каховський - 5" належним чином повідомлено про розгляд справи.

Згідно зі ст.258 КАС України суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Щодо строків розгляду справи, суд повідомляє, що Постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2020р. №211 "Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2" відповідно до статті 29 Закону України "Про захист населення від інфекційних хвороб" установлено з 12 березня 2020р. до 22 травня 2020р. на усій території України карантин.

Постановою Кабінету Міністрів України №392 від 20.05.2020 року "Про встановлення карантину з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, та етапів послаблення протиепідемічних заходів" дію карантину, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 р. № 211 "Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2" продовжено до 31 липня 2020 року.

Постановою Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 р. № 641 "Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2" дію карантину знову продовжено до 31 серпня 2020 року.

Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)" від 30.03.2020 року розділ VI "Прикінцеві положення"Кодексу адміністративного судочинства України доповнено пунктом 3.

Згідно якого, окрім іншого, передбачено, що під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строки, розгляду адміністративної справи продовжуються на строк дії такого карантину.17.07.2020 року набув чинності Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо перебігу процесуальних строків під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)", яким внесено зміни, зокрема, до Кодексу адміністративного судочинства України.

Після змін п.3 розділу VI "Прикінцеві положення" КАС України викладено в наступній редакції: "Під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), суд за заявою учасників справи та осіб, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, інтереси та (або) обов`язки (у разі наявності у них права на вчинення відповідних процесуальних дій, передбачених цим Кодексом), поновлює процесуальні строки, встановлені нормами цього Кодексу, якщо визнає причини їх пропуску поважними і такими, що зумовлені обмеженнями, впровадженими у зв`язку з карантином. Суд може поновити відповідний строк як до, так і після його закінчення.

Суд за заявою особи продовжує процесуальний строк, встановлений судом, якщо неможливість вчинення відповідної процесуальної дії у визначений строк зумовлена обмеженнями, впровадженими у зв`язку з карантином.

Також наведений пункт кодексу доповнено приміткою, за якою процесуальні строки, які були продовжені відповідно до пункту 3 розділу VI "Прикінцеві положення" в редакції Закону України від 30.03.2020 р. N 540-IX, закінчуються через 20 днів після набрання чинності Законом України від 18.06.2020 р. N 731-IX. Протягом цього 20-денного строку учасники справи та особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, інтереси та (або) обов`язки (у разі наявності у них права на вчинення відповідних процесуальних дій, передбачених цим Кодексом), мають право на продовження процесуальних строків з підстав, встановлених Законом України від 18.06.2020 р. N 731-IX.

Отже, строки, раніше продовжені п.3 розділу VI "Прикінцеві положення" КАС України до кінця дії карантину в новій редакції кодексу обмежені 20 денним строком, який починає перебіг після набрання чинності Законом України від 18.06.2020 р. N 731-IX.

Через перебування судді в зазначений період у відпустці прийняти рішення раніше не вбачалось за можливе.

Отже, строки, раніше продовжені п.3 розділу VI "Прикінцеві положення" КАС України до кінця дії карантину в новій редакції кодексу обмежені 20 денним строком, який починає перебіг після набрання чинності Законом України від 18.06.2020 р. N 731-IX.

Отже, строк розгляду даної справи продовжений на строк з початку дії карантину до 06.08.2020 року.

Зазначене, у сукупністю з перебуванням судді у відпустці має наслідком прийняття рішення 28.10.2020 року.

Суд, дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується адміністративний позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення справи по суті, проаналізувавши на підставі фактичних обставин справи застосування норм матеріального та процесуального права, дійшов наступного.

Житлово-будівельний кооператив "Каховський - 5" здійснює господарську діяльність на підставі державної реєстрації виконавчим комітетом Каховської міської ради від 17.08.2005 року № 15001020000000185, перебуває на податковому обліку з 17.08.2005.

За результатами здійснення фінансово - господарської діяльності за відповідачем, станом на 28.01.2020 року обліковується податковий борг на загальну суму 879 741,31 грн.

Податковий борг складається з податкового боргу з військового збору, податкового боргу з податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковим агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати, податковий борг з штрафних санкцій за порушення законодавства про патентування, за порушення норм регулювання обігу готівки та про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, податковий борг з податку на прибуток приватних підприємств та пені.

Податковий борг з військового збору становить 37 210,54 грн. Виник починаючи з 11.06.2019 за рахунок несплати узгоджених грошових зобов`язань, які нараховані згідно податкового повідомлення-рішення від 18.03.2019 № 0003951307, 21307,90 грн - основний платіж, 15 902,64 грн - штрафні санкції.

Податковий борг з податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковим агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати - 446 891,51 грн. Виник починаючи з 11.06.2019 за рахунок несплати узгоджених грошових зобов`язань, які нараховані згідно:

- податкового повідомлення-рішення від 18.03.2019 № 0003941307 на суму 255 611,91 грн (основний платіж), 190 769,60 грн - штрафні санкції;

- податкового повідомлення-рішення від 18.03.2019 № 0003931307 на суму 510,00 грн (штрафні санкції).

Податковий борг з штрафних санкцій за порушення законодавства про патентування, за порушення норм регулювання обігу готівки та про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг - 28 194,10 грн. Виник починаючи з 30.05.2019 за рахунок несплати узгоджених грошових зобов`язань, які нараховані згідно:

- податкового повідомлення-рішення від 18.03.2019 № 0000881422, на суму 28 194,10 грн (штрафні санкції).

Податковий борг з податку на прибуток приватних підприємств - 367 445,16 грн. Виник починаючи з 30.05.2019 за рахунок несплати узгоджених грошових зобов`язань, які нараховані згідно:

- податкового повідомлення-рішення від 18.03.2019 № 0000871422 на суму 250 403,25 грн (основний платіж), 62 600,81 грн - штрафні санкції.

Також на суму боргу нарахована пеня в розмірі 54 441,10 грн.

Перевіряючи правомірність вимог позивача на предмет їх узгодженості з фактичними обставинами, вимогами Податкового Кодексу України ( далі - ПК України), суд встановив наступне.

Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Статтею 20 ПК України передбачено, що контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини ( п.п. 20.1.34. п. 20.1. ст. 20 ).

Згідно пп.16.1.4 п.16.1 ст.16 ПК України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно з п. 38.1 ст. 38 цього Кодексу, виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.

Відповідно до пп. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 ПК України грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Відповідно до п. 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у пп. 54.3.1 - 54.3.6 п. 54.3 статті 54 Податкового кодексу України, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Як встановлено судом у даній справі, а також підтверджується матеріалами справи, на підставі направлень від 06.02.2019 № 149, № 150 виданих Головним управлінням ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі головним державним ревізором-інспектором відділу перевірок з окремих питань управління аудиту ГУ ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі Криштоп О.В. та головним державним ревізором-інспектором відділу контрольно-перевірочної роботи юридичних осіб управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі Пізнюром М.В., відповідно до пп.20.1.4 п.20.1 ст.20, пп.78.1.7 п.78.1 п. 77.4 ст.78, п.82.2 ст. 82 ПК України на підставі наказу Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі від 06.02.2019 № 203, у зв`язку з розпочатою процедурою припинення ЖБК Каховський-5 згідно з отриманими 07.11.2017 відомостями з ЄДР за № 15001100016000185, проведена позапланова виїзна документальна перевірка з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2015 по 06.02.2019, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2015 по 06.02.2019, з питань єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2011 по 06.02.2019, відповідно до затвердженого плану документальної перевірки.

Результати перевірки оформлені актом від 20.02.2019 № 27/21-22-14-04/24121292.

Перевіркою встановлено заниження податку на прибуток в період, що перевірявся, на загальну суму 250 403,25 грн., у тому числі за 2017 рік в сумі 250 403,25 грн., ЖБК Каховський-5 не подано та не відображено сум доходу, нарахованого та сплаченого на користь фізичних осіб і сум утриманого з них податку за перевіряє мий період, встановлено заниження податку на доходи фізичних осіб у сумі 255 611,91 грн., в тому числі за 1 квартал 2016 - 324,90 грн., за 2 квартал 2016 - 3107,73 грн., за 4 квартал 2016 - 29,02 грн., за 4 квартал 2017 - 252150,26 грн., встановлено заниження військового збору у сумі 21307,90 грн., в тому числі за 1 квартал 2016 27,09 грн, за 2 квартал 2016 року 258,96 грн., за 4 квартал 2016 2,42 грн., за 4 квартал 2017 - 21019,43 грн., перевищено граничних сум розрахунків готівкою у розмірі 3 156,00 грн., допущено проведення готівкових розрахунків без подання одержувачем коштів платіжного документа, який би підтверджував сплату покупцем готівкових коштів на загальну суму 28 194,10 гривень.

На підставі висновків вказаного акту перевірки позивачем прийнято податкові повідомлення-рішення від 18.03.2019 № 0000871422, яким визначено штрафну санкцію в розмірі 330 004,06 грн.; від 18.03.2019 № 0000881422, яким визначено штрафну санкцію в розмірі 28 194,10 грн.; від 18.03.2019 № 0003941307, яким визначено штрафну санкцію в розмірі 446 381,51 грн.; від 18.03.2019 № 0003931307, яким визначено штрафну санкцію в розмірі 510,00 грн.; від 18.03.2019 № 0003951307, яким визначено штрафну санкцію в розмірі 37 210,54 грн..

Доказів скасування зазначених податкових повідомлень-рішень суду сторонами не надано.

Відповідно до ч.2 ст.73 КАС України предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

З огляду на зміст наведеної норми процесуального права та з урахуванням того, що вимогою заявленого позову є стягнення податкової заборгованості, предметом доказування у даній справі мають бути обставини, які свідчать про наявність підстав, з якими законом пов`язує можливість стягнення податкового боргу у судовому порядку, встановлення факту узгодженості грошового зобов`язання, наявності податкового боргу, його сплати у добровільному порядку тощо.

В силу вимог пункту 57.3 статті 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Відповідно до п.54.3 ст.54 ПК України контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо, зокрема дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов`язань, суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.

Згідно зі ст.56 ПК України рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку. Рішення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, прийняте за розглядом скарги платника податків, є остаточним і не підлягає подальшому адміністративному оскарженню, але може бути оскаржене в судовому порядку.

Як вже зазначалось вище, відповідач доказів оскарження наведених податкових повідомлень-рішень в судовому або адміністративному порядку не надано.

Відповідно до п.56.18 ст.56 ПК України рішення контролюючого органу, оскаржене в судовому порядку, не підлягає адміністративному оскарженню.

День закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження грошового зобов`язання платника податків.

Не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків (п.56.11 ст.56 ПК України).

Таким чином, грошові зобов`язання, визначені податковими повідомленнями-рішеннями від 18.03.2019 № 0000871422; від 18.03.2019 № 0000881422; від 18.03.2019 № 0003941307; від 18.03.2019 № 0003931307; від 18.03.2019 № 0003951307 набули статусу узгоджених.

Податкові повідомлення-рішення були направлені на адресу ліквідатора дані якого занесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, а саме: ОСОБА_1 АДРЕСА_1 , та згідно рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення № 7302800433616 вручено 25.03.2019 ОСОБА_1 .

Враховуючи зазначені обставини суд приходить до висновку про те, що податкові повідомлення-рішення з визначеними в них сумами податкового боргу ЖБК Каховський-5 вручені платнику податків, що підтверджуються копією поштового конверту, наявного в матеріалах справи.

Оскільки ці зобов`язання не були сплачені платником у встановлений Законом строк, вони перетворилися на податковий борг платника у розумінні підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України.

Щодо вимог позивача про стягнення нарахованої суми пені у розмірі 54 441,10 грн. - по податку на прибуток, суд зазначає наступне.

Згідно до п.п. 129.1, 129.4 ст. 129 ПК України після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов`язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Нарахування пені розпочинається: а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов`язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов`язання, визначеного цим Кодексом; б) при нарахуванні суми грошового зобов`язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов`язання, визначеного у податковому повідомленні - рішенні згідно із цим Кодексом.

Пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.

Як вбачається зі зворотного боку інтегрованої картки платника податків за кодом класифікації доходів бюджету 11021000 "податок на прибуток приватних підприємств", станом на 31.05.2019 обліковується сума пені 54 441,10 грн.

При цьому суд відмічає, що відповідач не скористався наданим йому правом надати суду докази на спростовування вказаних обставин.

Відповідно до пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.

У зв`язку з несплатою платником податків узгоджених сум податкових зобов`язань, позивачем вживалися заходи щодо стягнення податкової заборгованості у встановленому законодавством порядку, а саме, згідно п.59.1 ст.59 ПК України, де визначено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Статтею 59 ПК України встановлено, що податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

На виконання вимог ст. 59 Податкового кодексу України, позивачем на адресу відповідача було надіслано податкову вимогу форми Ю від 05.06.2019 № 3133-17, в якій зазначено, що загальна сума податкового боргу платника податків за узгодженими грошовими зобов`язаннями станом на 04.06.2019 року становить 395 639,26 грн.. Податкова вимога була направлена на адресу Житлово-будівельного кооперативу "Каховський - 5" на адресу, яка внесена до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, а саме: вул. Мелітопольська, 36-А, м. Каховка, Каховський район, Херсонська область, 74800, рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення № 7302200658533, 16.06.2019, яке повернулося не врученим.

Зі змісту п.58.3 ст. 58 ПК України вбачається, що у разі, коли пошта не може вручити платнику податків податкову вимогу через відсутність за місцем знаходження посадових осіб, їх відмову прийняти податкову вимогу або з інших причин, податкова вимога вважається врученою платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

Враховуючи зазначені обставини суд приходить до висновку про те, що податкова вимога з визначеною в ній сумою податкового боргу Житлово-будівельного кооперативу "Каховський - 5" у сумі 395 639,26 грн вважається такою, що вручена платнику податків, що підтверджуються копією поштового конверту, наявного в матеріалах справи.

Відповідно до п. 59.5. ст. 59 ПК України у разі, якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.

У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Із часу направлення податкової вимоги до часу звернення із позовом до суду відповідач був постійним боржником, що підтверджується копією зворотного боку облікової картки платника. Зазначена обставина звільняє податковий орган від необхідності повторного направлення податкової вимоги.

За приписами пп.62.1.1-62.1.2 п.62.1 ст.62 Податкового кодексу України податковий контроль здійснюється шляхом: ведення обліку платників податків; інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів.

Як передбачено п.1 Розділу І "Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування", затвердженого 07.04.2016 р. наказом Міністерства фінансів України № 422, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20.05.2016 за №751/28881 (надалі - Порядок № 422), цей Порядок визначає організацію діяльності з ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок).

Згідно з п.2 Розділу І цього Порядку терміни в ньому вживаються в таких значеннях: інтегрована картка платника (далі - ІКП) - форма оперативного обліку податків, зборів, митних платежів до бюджетів та єдиного внеску, що ведеться за кожним видом платежу та включає перелік показників підсистем інформаційної системи органів ДФС, які характеризують стан розрахунків платника з бюджетами та цільовими фондами.

Відповідно до п.1 Глави 1 Розділу ІІ Порядку № 422 з метою обліку нарахованих і сплачених сум податків, зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску органами ДФС відкриваються ІКП за кожним платником та кожним видом платежу, які повинні сплачуватися такими платниками. ІКП містить інформацію про облікові операції та облікові показники, які характеризують стан розрахунків платника податків з бюджетами та цільовими фондами за відповідним видом платежу.

Внаслідок дослідження судом зворотного боку інтегрованої картки платника податків станом на дату звернення позивача з позовом сума податкового боргу, яка є предметом стягнення в даній справі залишається не погашеною.

Порядок стягнення податкового боргу платників податків регулюється статтями 95 - 99 Податкового кодексу України. Зазначені норми визначають перелік заходів, що можуть вживатися податковим органом до платника податків із метою погашення податкового боргу, до яких належить стягнення коштів, які перебувають у власності платника податків, а також продаж майна платника податків, що перебуває в податковій заставі (пункт 95.1 статті 95 Податкового кодексу України).

Згідно вимог пункту 95.2 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Згідно з п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Частиною 1 ст. 77 КАС України, в редакції Закону України № 2147 - VІІІ, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

На підставі викладеного, та враховуючи, що дії позивача відповідають вимогам чинного законодавства України, а також приймаючи до уваги факт не надання відповідачем до суду доказів погашення податкової заборгованості, чи будь-яких доказів, які б спростовували наведені доводи позивача, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що позов підлягає задоволенню в повному обсязі.

Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

вирішив:

Позов задовольнити.

Стягнути кошти з рахунків Житлово-будівельного кооперативу "Каховський - 5" (код ЄДРПОУ: 24121292, місцезнаходження: 74800, Херсонська область, м. Каховка, вул. Мелітопольська, 36-а) у банках, що його обслуговують та кошти за рахунок готівки в рахунок погашення податкового боргу:

- по військовому збору у сумі 37 210,54 грн., (код платежу 11011000), отримувач: УК у Каховському р-ні/м. Каховка/11011000, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП), код отримувача (ЄДРПОУ) - 38008980, номер рахунку - UA738999980313030063000021011;

- по податку на доходи фізичних осіб, що сплачуються податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати у сумі 446 891,51 грн, (код платежу 11010100), отримувач: УК у Каховському р-ні/м. Каховка/11010100, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП), код отримувача (ЄДРПОУ) - 38008980, номер рахунку - UA658999980333199340000021011;

- по штрафних санкціям за порушення законодавства про патентування, за порушення норм регулювання обігу готівки та про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг на загальну суму 28 194,10 грн, (код платежу 21080900), отримувач: УК у Каховському р-ні/м. Каховка/21080900, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП), код отримувача (ЄДРПОУ) - 38008980, номер рахунку - UA038999980313070104000021011;

- по податку на прибуток приватних підприємств у сумі 367 445,16 грн., (код платежу 11021000), отримувач: УК у Каховському р-ні/м. Каховка/11021000, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП), код отримувача (ЄДРПОУ) - 38008980, номер рахунку - UA058999980333189318000021011.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя О.В. Ковбій

кат. 111020300

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.10.2020
Оприлюднено29.10.2020
Номер документу92502401
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/1736/20

Рішення від 28.10.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Ковбій О.В.

Ухвала від 08.07.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Ковбій О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні