ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 жовтня 2020 р.Справа № 520/3299/2020 Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
Головуючого судді: Чалого І.С.,
Суддів: Бартош Н.С. , Подобайло З.Г. ,
за участю секретаря судового засідання - Олійник А.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду в м. Харкові адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління ДПС у Харківській області на рішення Харківського окружного адміністративного суду (головуючий суддя І інстанції Біленський О.О., м. Харків) від 09.07.2020 року (повний текст рішення складено 09.07.2020 р.) по справі №520/3299/2020 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Майстерградінвест" до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Харківській області про визнання незаконними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Майстерградінвест" звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Державної податкової служби України та Головного управління ДПС у Харківській області, в якому, з урахуванням уточнених позовних вимог, просить суд:
- визнати незаконними та скасувати рішення комісії ДПС у Харківській області №1325696/40184560 від 08.11.2019 року, №1324910/40184560 від 07.11.2019 року, №1324908/40184560 від 07.11.2019 року та №1324909/40184560 від 07.11.2019 року;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні №2 від 30.09.2019 року, №3 від 30.09.2019 року, №4 від 30.09.2019 року та №5 від 30.09.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що у вересні 2019 року контролюючим органу було заблоковано податкові накладні, складені ТОВ "Майстерградінвест" на ім`я своїх контрагентів за результатами господарських правовідносин. Відповідно до квитанцій №1, що були отримані від ГУ ДПС у Харківській області, реєстрація податкових накладних була зупинена в зв`язку з тим, що вони відповідають вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Не погоджуючись із діями контролюючого органу позивачем було подано пояснення та копії документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких було зупинено. Однак рішеннями комісії, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, у реєстрації податкових накладних позивача було відмовлено. ТОВ "Майстерградінвест" категорично не погоджується із рішенням податкових органів про відмову у реєстрації податкових накладних, вважає їх безпідставними та незаконними, адже ТОВ "Майстерградінвест" є дійсним та реальним підприємством, що здійснює свою діяльність у відповідності до вимог чинного законодавства та жодним чином не порушує норми Податкового кодексу України. З огляду на викладене позивач просив задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.
Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 09.07.2020 року адміністративний позов задоволено.
Визнано протиправними та скасовано рішення комісії ДПС у Харківській області №1325696/40184560 від 08.11.2019 року, №1324910/40184560 від 07.11.2019 року, №1324908/40184560 від 07.11.2019 року та №1324909/40184560 від 07.11.2019 року.
Зобов`язано Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, 04053, м. Київ, Львівська площа,8) зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкові накладні №2 від 30.09.2019 року, №3 від 30.09.2019 року, №4 від 30.09.2019 року та №5 від 30.09.2019 року.
Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області (61057, Харківська обл., місто Харків, вул. Пушкінська, буд. 46, код ЄДРПОУ 43143704) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Майстерградінвест" (код ЄДРПОУ 40184560, 61052, м.Харків, вул. Чоботарська, буд.80-А, кім.8) судовий збір у сумі 8408 (вісім тисяч чотириста вісім) грн. 00 коп.
Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, 04053, м. Київ, Львівська площа,8) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Майстерградінвест" (код ЄДРПОУ 40184560, 61052, м.Харків, вул. Чоботарська, буд.80-А, кім.8) судовий збір у сумі 8408 (вісім тисяч чотириста вісім) грн. 00 коп.
Відповідач, не погодившись із судовим рішенням, подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на те, що викладені висновки не відповідають обставинам справи, та порушення норм матеріального права, просить скасувати рішення Харківського окружного адміністративного суду від 09.07.2020 року та прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог.
Позивач надав письмовий відзив на апеляційну скаргу, в якому, посилаючись на законність та обґрунтованість рішення суду, просить залишити його без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення.
Представники сторін про дату, час та місце розгляду справи були повідомлені у встановленому законом порядку.
Колегія суддів визнала за можливе розглянути справу з урахуванням положень ч. 4 ст. 229 та ч. 2 ст. 313 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши рішення суду та доводи апеляційної скарги, дослідивши письмові докази, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджено під час апеляційного перегляду справи, що місцезнаходження ТОВ "Майстерградінвест" зареєстровано за адресою 61052, м. Харків, вул. Чоботарська, буд.80-А, кімн.8. За даною адресою розташовані офісні приміщення, що орендуються ТОВ "Майстерградінвест" у ТОВ «ПЛЕСК» за договором оренди №06-02/2019 від 06.02.2019 року. ТОВ "Майстерградінвест" зареєстровано як платник ПДВ 01.03.2019, позивачем відкрито поточний рахунок № НОМЕР_1 у ПАТ «Банк Інвестицій та Заощаджень» , м Київ, МФО 380281. Директором ТОВ "Майстерградінвест", який одночасно є і єдиним учасником Товариства, є ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_2 ).
Відповідно до відомостей ЄДРЮОФОПГФ основним видом економічної діяльності позивача є вид діяльності за кодом 33.12 - ремонт і технічне обслуговування машин і устаткування промислового призначення, інші основні види діяльності - неспеціалізована оптова торгівля (Код КВЕД 46.90), будівництво інших споруд (код КВЕД 42.99), діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах (код КВЕД 71.12), установлення та монтаж машин і устаткування (код КВЕД 33.20), організація будівництва будівель (код КВЕД 41.10), будівництво житлових і нежитлових будівель (код КВЕД 41.20).
29 липня 2019 року між ТОВ "Майстерградінвест" та АТ Українська залізниця , в особі виробничого підрозділу Харківська вагонна дільниця філії "Пасажирська компанія" АТ Українська залізниця , було укладено договір №УЗ/ЦЛ-19536/Ю, у відповідності до умов якого Товариство зобов`язалось надати послуги з технічного обслуговування обладнання вагономийного комплексу, що знаходиться за адресою: м. Харків, вул. Велика Панасівська, 199 та технічне обслуговування обладнання вагономийної машини 01.10.1990 року, інв. №4980205000170, що знаходиться за адресою: м. Харків, площа Привокзальна,1.
Технічне обслуговування обладнання вагономийного комплексу здійснювалося власними силами фахівцями ТОВ "Майстерградінвест". За результатом виконання ТОВ "Майстерградінвест" взятих на себе зобов`язань та надання замовлених послуг сторонами 30 вересня 2019 року було складено та підписано уповноваженими представниками сторін Акт №2 прийомки-передачі виконаних послуг з технічного обслуговування обладнання вагономийних комплексів від 30.09.2019 року на суму 1970619,60 грн., у т.ч. ПДВ - 328436,24 грн. До складу акту прийомки-передачі виконаних робіт включені використані матеріали та запчастини на загальну суму 1398723,00 грн. (без урахування ПДВ).
Використання матеріалів та запчастин підтверджено калькуляціями до акту прийомки-передачі виконаних робіт № 2 від 30.09.2019 року.
ТОВ "Майстерградінвест" (Виконавець) по першої події склало податкову накладну №2 від 30.09.2019 року та подано її для реєстрації у ЄРПН. Проте відповідно до Квитанції про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН реєстрація ПН була зупинена на підставі п.п.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податків .
01.11.2019 року Товариством було подано Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо ПН, реєстрацію яких зупинено, проте рішенням комісії регіонального рівня №1325696/40184560 від 08.11.2019 року у реєстрації ПН було відмовлено на підставі ненадання платником податку копій документів ( первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити) та розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків ). Додаткова інформація: відсутній рахунок-фактура, складські документи.
Крім того, при проведенні технічного обслуговування обладнання за договором № УЗ/ЦЛ-19536/Ю Товариством були використані матеріали та запасні частини, придбані у ТОВ "АМІГОС ЛТД" за договором купівлі-продажу №233 від 30.08.2019 року. На підставі зазначеного договору Товариство придбало ТМЦ за видатковими накладними: №1-1709 від 17.09.2019 року на суму 387334,80 грн. в т.ч. ПДВ 64555,80 грн., №2-1709 від 17.09.2019 року на суму 468507,60 грн. в т.ч. ПДВ 78084,60 грн., №3-1709 від 17.09.2019 року на суму 437035,20 грн. в т.ч. ПДВ 72839,20 грн., №1-1809 від 18.09.2019 року на суму 385590,00 грн. в т.ч. ПДВ 64265,00 грн. Отримані ТМЦ були внесені до даних бухгалтерського обліку Товариства.
За результатом здійснення господарських операцій ТОВ АМІГОС ЛТД склало та зареєструвало у ЄРПН податкові накладні №11 від 17.09.2019 року, №12 від 17.09.2019 року, №13 від 17.09.2019 року та № 14 від 18.09.2019 року.
Транспортування придбаних ТМЦ на склад Покупця за адресою м. Харків, вул. Клочківська, 3 здійснювалось із залученням незалежного перевізника ТОВ "Карготранс 2012" на підставі договору про надання транспортно-експедиторських послуг №137 від 01.08.2019 року та товарно-транспортних накладних № 1-1709 від 17.09.2019, № 2-1709 від 17.09.2019 та № 1-1809 від 18.09.2019.
Доставка товарно-матеріальних цінностей на об`єкт Замовника за адресою: м. Харків, вул. Велика Панасівська, 199 здійснювалася зі складу Виконавця на підставі товарно-транспортних накладних №1170919 від 17.09.2019 (накладна на внутрішнє переміщення №1В-170919 від 17.09.2019) та №1180919 від 18.09.2019 (накладна на внутрішнє переміщення №1В-180919 від 18.09.2019).
Доставка товарно-матеріальних цінностей на об`єкт Замовника за адресою: м. Харків, площа Привокзальна,1 з здійснювалася зі складу Виконавця на підставі товарно-транспортної накладної № 2170919 від 17.09.2019 року та накладної на внутрішнє переміщення № 2В-170919 від 17.09.2019 року.
За результатом здійснених послуг перевезення були складені акти виконаних робіт №1/17/09 від 17.09.2019 та №1/18/09 від 18.09.2019, та перевізник склав та зареєстрував у ЄРПН податкові накладні.
02 липня 2019 року між ТОВ "Майстерградінвест" та АТ Українська залізниця , в особі виробничого підрозділу пасажирське вагонне депо Гребінка філії "Пасажирська компанія" АТ Українська залізниця , було укладено договір №УЗ/ЦЛ-19475/Ю, у відповідності до умов якого Товариство зобов`язалось надати послуги з технічного обслуговування дрібоструминної та фарбувально-сушильної камер, що знаходиться за адресою: Полтавська обл., м. Гребінка, вул. Шевченка, 1.
Технічне обслуговування обладнання здійснювалося власними силами фахівцями ТОВ "Майстерградінвест". За результатом виконання ТОВ "Майстерградінвест" взятих на себе зобов`язань та надання замовлених послуг 30 вересня 2019 року уповноваженими представниками сторін було складено та підписано Акт прийомки-передачі виконаних робіт (наданих послуг) з технічного обслуговування обладнання №3 від 30.09.2019 року на суму 569808,60 грн., у т.ч. ПДВ - 94968,10 грн. До складу акту прийомки-передачі виконаних робіт включені використані запчастини на загальну суму 411772,00 грн. Використання витратних матеріалів підтверджено калькуляціями до акту прийомки-передачі виконаних робіт №3 від 30.09.2019 року.
ТОВ "Майстерградінвест" (Виконавець) по першій події склало податкову накладну №3 від 30.09.2019 та подало її для реєстрації у ЄРПН. Проте відповідно до Квитанції про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН реєстрація ПН була зупинена на підставі п.п.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податків .
01.11.2019 року Товариством було подано Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо ПН, реєстрацію яких зупинено, проте рішенням комісії регіонального рівня №1324910/40184560 від 07.11.2019 у реєстрації ПН було відмовлено на підставі ненадання платником податку копій документів ( первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити) та розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків ). Додаткова інформація: відсутній рахунок-фактура.
Крім того, при проведенні технічного обслуговування обладнання за Договором №УЗ/ЦЛ-19475/Ю Товариством були використані матеріали та запасні частини, придбані у ТОВ "АМІГОС ЛТД" за договором купівлі-продажу №233 від 30.08.2019 року, на суму 480060,00 грн., в т.ч. ПДВ 80010,00 грн (видаткова накладна №1-1609 від 16.09.2019). Отримані ТМЦ були внесені до даних бухгалтерського обліку Товариства. За результатом здійснення господарської операції ТОВ "АМІГОС ЛТД" склало та зареєструвало у ЄРПН податкову накладну №10 від 16.09.2019 року.
Транспортування придбаних ТМЦ на склад Покупця за адресою м. Харків, вул. Клочківська, 3 здійснювалось із залученням незалежного перевізника ТОВ "Карготранс 2012" на підставі договору про надання транспортно-експедиторських послуг №137 від 01.08.2019 року та товарно-транспортної накладної №1-1609 від 16.09.2019 року.
Доставка товарно-матеріальних цінностей на об`єкт Замовника за адресою: м. Гребінка, Полтавської обл. вул. Шевченко,1 здійснювалася зі складу Виконавця згідно товарно-транспортної накладної №11609 від 16.09.2019 року та накладної на внутрішнє переміщення №1В-160919 від 16.09.2019 року.
29.07.2019 року між ТОВ "Майстерградінвест" (Виконавець) та АТ Українська залізниця , філія Пасажирська компанія , виробничий підрозділ пасажирське вагонне депо станції Бахмач (Замовник) укладено договір №УЗ/ЦЛ-19538/Ю на технічне обслуговування дрібоструминної та фарбувально-сушильної камер, що знаходяться за адресою: Чернігівська область, місто Бахмач, вул. Деповська, 11-Б. Технічне обслуговування обладнання дрібоструминної та фарбувально-сушильної камер здійснювалося власними силами фахівцями ТОВ "Майстерградінвест".
За результатом виконання Товариством у вересні 2019 року взятих на себе зобов`язань уповноваженими представниками сторін було складено та підписано акт прийоми-передачі виконаних робіт №2 від 30.09.2019 року на загальну суму 1573325,16 грн., у т.ч. ПДВ - 262220,86 грн.
При проведенні технічного обслуговування дрібоструминної камери та фарбувально- сушильної камери були використанні запасні частини на загальну суму 1125112,39 грн., а саме: на технічного обслуговування обладнання фарбувально-сушильної камери - 340770,39 грн; на технічного обслуговування обладнання дрібоструминної камери - 784342,00 грн.
Використання витратних матеріалів підтверджено калькуляціями до акту прийоми-передачі виконаних робіт №2 від 30.09.2019 року та враховано у вартості наданих послуг з технічного обслуговування.
ТОВ "Майстерградінвест" за правилом першої події склало податкову накладну №4 від 30.09.2019 року та подало її для реєстрації у ЄРПН. Проте відповідно до Квитанції про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН реєстрація ПН була зупинена на підставі п.п.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податків .
01.11.2019 року Товариством було подано Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо ПН, реєстрацію яких зупинено, проте рішенням комісії регіонального рівня №1324908/40184560 від 07.11.2019 у реєстрації ПН було відмовлено на підставі ненадання платником податку копій документів ( первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити) та Розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків .). Додаткова інформація: відсутній рахунок-фактура.
Крім того, при проведенні технічного обслуговування обладнання за Договором № УЗ/ЦЛ-19538/Ю Товариством були використані матеріали та запасні частини, придбані у ТОВ "АМІГОС ЛТД" за договором купівлі-продажу №233 від 30.08.2019 року.
На підставі зазначеного договору Товариство придбало ТМЦ за видатковими накладними: №1-2509 від 25.09.2019 на суму 448800,00 грн., в т.ч. ПДВ 74800,00 грн.; №2-2509 від 25.09.2019 на суму 478344,00 грн., в т.ч. ПДВ 79724,00 грн.; №3-2509 від 25.09.2019 на суму 408924,47 грн., в т.ч. ПДВ 68154,08 грн. Отримані ТМЦ були внесені до даних бухгалтерського обліку Товариства. За результатом здійснення господарських операцій ТОВ АМІГОС ЛТД склало та зареєструвало у ЄРПН податкові накладні №16 від 25.09.2019 року, №17 від 25.09.2019 року та № 18 від 25.09.2019 року.
Транспортування придбаних ТМЦ на склад Покупця за адресою м. Харків, вул. Клочківська, 3 здійснювалось із залученням незалежного перевізника ТОВ "Карготранс 2012" на підставі договору про надання транспортно-експедиторських послуг №137 від 01.08.2019 року та товарно-транспортних накладних №1-2509 від 25.09.2019 та №3-2509 від 25.09.2019 року.
Доставка товарно-матеріальних цінностей на об`єкт Замовника за адресою: Чернігівська область, місто Бахмач вул. Деповська,11-Б здійснювалася зі складу Виконавця згідно товарно-транспортної накладної №1250919 від 25.09.2019 року та накладної на внутрішнє переміщення №1В-250919 від 25.09.2019 року.
25 червня 2019 року між ТОВ "Майстерградінвест" та АТ Українська залізниця , в особі виробничого підрозділу вагонна дільниця станції Київ-Пасажирський філії "Пасажирська компанія" АТ Українська залізниця , було укладено договір №УЗ/ЦЛ-19461/Ю, у відповідності до умов якого Товариство зобов`язалось надати послуги з технічного обслуговування обладнання вагономийного комплексу марки LFT-W/L03973-600, що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Уманська, 8.
Технічне обслуговування обладнання вагономийного комплексу здійснювалося власними силами фахівцями ТОВ "Майстерградінвест". За результатом виконання ТОВ "Майстерградінвест" взятих на себе зобов`язань та надання замовлених послуг 30 вересня 2019 року уповноваженими представниками сторін було складено та підписано Акт прийомки-передачі виконаних робіт з технічного обслуговування обладнання вагономийного комплексу №3 від 30.09.2019 року на суму 565459,80 грн. у т.ч. ПДВ - 94243,30 грн.
До вартості виконаних робіт включена вартість використаних матеріалів та запчастин на загальну суму 426135,00 грн, що підтверджено калькуляцією до Акту прийомки-передачі виконаних робіт №3 від 30.09.2019 року.
ТОВ "Майстерградінвест" по першої події склало податкову накладну №5 від 30.09.2019 та подало її для реєстрації у ЄРПН. Проте відповідно до Квитанції про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН реєстрація ПН була зупинена на підставі п.п.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податків .
01.11.2019 року Товариством було подано Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо ПН, реєстрацію яких зупинено, проте рішенням комісії регіонального рівня №1324909/40184560 від 07.11.19 у реєстрації ПН було відмовлено на підставі ненадання платником податку копій документів ( первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити) та розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків ). Додаткова інформація: відсутній рахунок-фактура.
Крім того, при проведенні технічного обслуговування обладнання за Договором №УЗ/ЦЛ-19461/Ю Товариством були використані матеріали та запасні частини, придбані у ТОВ "АМІГОС ЛТД" за договором купівлі-продажу №233 від 30.08.2019 року, на суму 511362,00 грн. в т.ч. ПДВ 85227,00 грн. (видаткова накладна № 1-2409 від 24.09.2019). Отримані ТМЦ були внесені до даних бухгалтерського обліку Товариства. За результатом здійснення господарської операції ТОВ "АМІГОС ЛТД" склало та зареєструвало у ЄРПН податкову накладну №15 від 24.09.2019 року.
Транспортування придбаних ТМЦ на склад Покупця за адресою м. Харків, вул. Клочківська, 3 здійснювалось із залученням незалежного перевізника ТОВ "Карготранс 2012" на підставі договору про надання транспортно-експедиторських послуг №137 від 01.08.2019 року та товарно-транспортної накладної №1-2409 від 24.09.2019 року.
Доставка товарно-матеріальних цінностей на об`єкт Замовника за адресою: м. Київ, вул. Уманська, 8 здійснювалася зі складу Виконавця згідно товарно-транспортної накладної №1240919 від 24.09.2019 року та накладної на внутрішнє переміщення №1В-240919 від 24.09.2019 року.
Позивач, вважаючи, що вищевказані рішення прийняті з порушеннями норм чинного законодавства та є протиправними, звернулось до суду з даним позовом.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої виходив з того, що позовні вимоги позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, враховуючи наступне.
Податковий кодекс України (далі - ПК України) є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.
Згідно із п.п.14.1.60 п.14.1 ст.14 ПК України Єдиний реєстр податкових накладних - це реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконаної влади, що реалізує державну податкову політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з приписами п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
При цьому, відповідно до пункту 74.2 статті 74 Податкового кодексу України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Пунктом 74.3 статті 74 Податкового кодексу України передбачено, що зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.
Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" № 1246 від 29.12.2010 (далі Порядок № 1246), податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно пункту 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема, щодо наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.
Відповідно до пункту 13 Порядку № 1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Водночас, пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, в редакції чинній станом на час виникнення спірних правовідносин, передбачено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
На виконання вказаної норми постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №117), який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до п. 3 Порядку №117 податкові накладні / розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику), що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак:
1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;
2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих на реєстрацію у місяці, іншому ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений в них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;
3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D > 0,05, Р
Суд | Другий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.10.2020 |
Оприлюднено | 29.10.2020 |
Номер документу | 92503341 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Другий апеляційний адміністративний суд
Чалий І.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні