Рішення
від 30.10.2020 по справі 120/6135/20-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

30 жовтня 2020 р. Справа № 120/6135/20-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді Богоноса М.Б.,

за участю

секретаря судового засідання Михайловського М.В.,

представника позивача Пунько І.В.

представника відповідача Грабік О.А.

свідків - ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 та ОСОБА_6

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Вінницької територіальної організації політичної партії ЄВРОПЕЙСЬКА СОЛІДАРНІСТЬ , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача ОСОБА_7 до Могилів - Подільської міської територіальної виборчої комісії Могилів - Подільського району Вінницької області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , дільнична виборча комісія на виборчій дільниці № 050677 про визнання бездіяльності та рішення протиправним, зобов`язання вчинити дії

УСТАНОВИВ

28.10.2020 у Вінницький окружний адміністративний суд надійшов адміністративний позов за підписом адвоката Пунько Ірини Валеріївни, поданий від імені та в інтересах Вінницької територіальної організації політичної партії ЄВРОПЕЙСЬКА СОЛІДАРНІСТЬ до Могилів - Подільської міської територіальної виборчої комісії Могилів - Подільського району Вінницької області.

У позовній заяві адвокат просить:

визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо не вирішення питання про проведення повторного підрахунку голосів виборців з виборів Могилів - Подільського міського голови Могилів-Подільського району Вінницької області на виборчій дільниці № 050677;

визнати протиправним прийняте на засіданні 27 жовтня 2020 року відповідачем рішення про врахування відомостей протоколів про підрахунок голосів на виборчій дільниці № 050677 при встановленні підсумків голосування з виборів Могилів-Подільського міського голови Могилів-Подільського району Вінницької області 25 жовтня 2020 року;

зобов`язати відповідача здійснити на найближчому засіданні повторний підрахунок голосів виборців з виборів Могилів-Подільського міського голови Могилів-Подільського району Вінницької області на виборчій дільниці № 050677.

Обґрунтовуючи позовні вимоги зазначає, що 27.10.2020 дільничною виборчою комісією виборчої дільниці № 050677 з виборів Могилів-Подільського міського голови Могилів-Подільського району Вінницької області був складений та наданий відповідачу протокол про підрахунок голосів виборців з позначкою Уточнений . Однак, при поданні зазначеного вище протоколу члени Могилів - Подільської міської територіальної виборчої Могилів-Подільського району Вінницької області заявили про наявність ознак розпечатування пакету із виборчою документацією.

Позивач зіслався на те, що відповідно до ч. 10 ст. 254 Виборчого кодексу України, у разі наявності акта або письмової заяви осіб, зазначених у ч. 1 ст. 253 Виборчого кодексу України, про порушення вимог Кодексу під час транспортування протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці та інших документів до територіальної виборчої комісії територіальна виборча комісія може, а в разі наявних ознак розпечатування пакетів із запакованими документами, а також у разі неможливості усунення без перерахунку бюлетенів неточностей у протоколі дільничної виборчої комісії - зобов`язана прийняти рішення про повторний підрахунок голосів виборців на цій дільниці.

Позивач вважає, що оскільки передані дільничною виборчою комісією виборчої дільниці № 050677 пакети із запакованими виборчими документами містили ознаки їх розпечатування, відповідач в силу імперативних вимог ч. 10 ст. 254 Виборчого кодексу України був зобов`язаний прийняти рішення про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 050677, а не рішення від 27.10.2020 про врахування відомостей протоколів про підрахунок голосів на цій виборчій дільниці.

Оскільки відповідачем рішення про повторний підрахунок голосів не прийнято, позивач з метою визнання бездіяльності та рішення від 27.10.2020 протиправними, а також зобов`язання відповідача вчинити дії у відповідності із вимогами Виборчого кодексу України, звернувся до суду із цим позовом.

Ухвалою від 28.10.2020 відкрито провадження в адміністративній справі, вирішено здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 29.10.2020 о 12:30 год. Також ухвалою від 28.10.2020 залучено до участі у справі третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору кандидатів на посаду Могилів-Подільського міського голови Могилів-Подільського району Вінницької області ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , витребувано у відповідача докази та встановлено учасникам справи строк для подання заяв по суті справи.

29.10.2020 сторонами подано клопотання про відкладення розгляду справи.

Ухвалою від 29.10.2020 за ініціативою суду залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача дільничну виборчу комісію на виборчій дільниці № 050677 та відкладено підготовче судове засідання до 19 год. 00 хв. 29.10.2020.

У підготовчому судовому засіданні судом, з поміж іншого, постановлено ухвалу про виклик для допиту у статусу свідків ОСОБА_12 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_13 та ОСОБА_14 .

За наслідком проведення підготовчого засідання ухвалою від 29.10.2020 закрито підготовче провадження в адміністративній справі № 120/6135/20-а та призначити справу до судового розгляду по суті на 30.10.2020 о 13 год 30 хв.

29.10.2020 відповідачем подано відзив на позовну заяву у якому висловлено прохання відмовити у задоволенні позову повністю. Обґрунтовуючи відзив, відповідач заперечив аргументи позивача про те, що передані дільничною виборчою комісією виборчої дільниці № 050677 пакети із запакованими виборчими документами містили ознаки їх розпечатування. При цьому зазначив, що акт від 27.10.2020 зареєстрований у Комісії лише 28.10.2020, тобто після прийняття оскаржуваного рішення від 27.10.2020, а відтак не міг бути предметом розгляду на засіданні комісії.

У судове засідання призначене на 30.10.2020 прибули представники сторін та свідки ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 та ОСОБА_6 .

Представник позивача у наданих поясненнях підтримала позовні вимоги та пояснила, що 27.10.2020 дільничною виборчою комісією виборчої дільниці № 050677 з виборів Могилів-Подільського міського голови Могилів-Подільського району Вінницької області був складений та наданий відповідачу протокол про підрахунок голосів виборців з позначкою Уточнений . Однак, при поданні зазначеного вище протоколу члени Могилів - Подільської міської територіальної виборчої Могилів-Подільського району Вінницької області виявили ознаки розпечатування пакету із виборчою документацією, про що членом ТВК ОСОБА_1 складено акт. На думку представника позивача, виявлені ознаки розпечатування протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, в силу ч. 10 ст. 254 ВК України є безумовною підставою для прийняття комісією рішення про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці. Натомість, відповідачем прийнято протиправне рішення про врахування відомостей протоколу, що є підставою для скасування такого рішення та задоволення позовних вимог про визнання бездіяльності відповідача протиправною та зобов`язання провести повторний підрахунок голосів виборців з виборів Могилів - Подільського міського голови на виборчій дільниці № 050677.

Представник відповідача в наданих у судовому засіданні поясненнях просила відмовити у задоволенні позовних вимог. Обґрунтовувала підстави своїх заперечень тим, що факт розпечатування пакетів із запакованими протоколами про підрахунок голосів виборців з виборів Могилів - Подільського міського голови на виборчій дільниці № 050677 не підтверджується належними та допустимими доказами. Тому, на думку представника відповідача, відсутні підстави для проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, відтак позовні вимоги є безпідставними та задоволенню не підлягають.

Допитаний у статусі свідка ОСОБА_1 пояснив, що він є членом Могилів - Подільської міської територіальної виборчої комісії Могилів-Подільського району Вінницької області. 27.10.2020 уповноважені особи дільничної виборчої комісії на виборчій дільниці № 050677 прибули в приміщення Могилів - Подільської міської територіальної виборчої комісії з метою доставлення протоколів про підрахунок голосів виборців із виборів Могилів - Подільського міського голови на виборчій дільниці № 050677 із позначкою Уточнений . Ним встановлено, що протоколи не були запечатані у встановленому законом порядку. На вказаний факт свідок звернув увагу інших членів ТВК. За словами свідка, протоколи були завернуті у папір для пакування. В той момент коли згорток паперу із протоколами представниками ДВК покладено на стіл, де відбувався прийом виборчих документів, такий згорток розкрився і він побачив всередині протоколи на яких, з поміж іншого, була відсутня позначка Уточнений . Деякі члени комісії звернули увагу представникам ДВК на цей недолік і як наслідок останні залишили приміщення ТВК та повернулися орієнтовно через одну годину із належно упакованими протоколами. За словами свідка, вказаний факт ним задокументовано актом, який складено 28.10.2020 та зареєстровано цього ж дня у ТВК. На уточнюючі запитання свідок вказав, що фото чи відео фіксація вказаної події не відбувалася, про складання актів, скарг чи заяв іншими суб`єктами виборчого процесу йому не відомо, окрема думка при прийнятті рішення від 27.10.2020 ним на даний момент не оформлялася.

Допитана у статусі свідка ОСОБА_2 пояснила, що вона є членом Могилів - Подільської міської територіальної виборчої комісії Могилів-Подільського району Вінницької області. 27.10.2020 уповноважені особи дільничної виборчої комісії на виборчій дільниці № 050677 прибули в приміщення Могилів - Подільської міської територіальної виборчої комісії з метою доставлення протоколів про підрахунок голосів виборців із виборів Могилів - Подільського міського голови на виборчій дільниці № 050677 із позначкою Уточнений . Нею виявлено, що протоколи не були запечатані у встановленому порядку. Як вказала свідок, протоколи були завернуті у папір для пакування на якому вказано назву документів та проставлені підписи членів ДВК. В той момент коли неналежно упаковані протоколи представниками ДВК поставлено на стіл де відбувався прийом виборчих документів, такий згорток не розкрився, однак пакування не було щільним, що на думку свідка, давало можливість дістати його вміст. Окремі члени комісії звернули увагу представникам ДВК на цей недолік і як наслідок останні залишили приміщення ТВК та повернулися орієнтовно через пів години із належно упакованими протоколами, відомості яких були враховані на рішенням ТВК від 27.10.2020. За словами свідка, вказаний факт задокументовано актом, який складено членом ТВК ОСОБА_1 28.10.2020 та підписано нею. На уточнюючі запитання свідок пояснила, що на її думку, протоколи були неналежно упаковані, однак ознак розпакування не містили. Фото чи відео фіксація вказаної події не відбувалася, про складання актів, скарг чи заяв іншими суб`єктами виборчого процесу їй не відомо, окрема думка при прийнятті рішення від 27.10.2020 нею не оформлялася.

Допитаний у статусі свідка ОСОБА_3 пояснив, що він є членом Могилів - Подільської міської територіальної виборчої комісії Могилів-Подільського району Вінницької області. 27.10.2020 уповноважені особи дільничної виборчої комісії на виборчій дільниці № 050677 прибули в приміщення Могилів - Подільської міської територіальної виборчої комісії з метою доставлення протоколів про підрахунок голосів виборців із виборів Могилів - Подільського міського голови на виборчій дільниці № 050677 із позначкою Уточнений . Після того як він почув зауваження ОСОБА_1 щодо упакування доставлених протоколів, звернув увагу, що протоколи не були запаковані у встановленому порядку. Як вказав свідок, протоколи були завернуті у папір. В той момент коли неналежно упаковані протоколи представниками ДВК поставлено на стіл де відбувався прийом виборчих документів, такий згорток не розкрився, однак пакування не було щільним, що давало можливість бачити вміст пакунка. Окремі члени комісії звернули увагу представникам ДВК на цей недолік і як наслідок останні залишили приміщення ТВК та повернулися орієнтовно через 1 год 30 хв із належно упакованими протоколами, відомості яких були враховані на підставі рішенням ТВК від 27.10.2020. За словами свідка, вказаний факт задокументовано актом, який складено членом ТВК ОСОБА_1 28.10.2020 та підписано у тому числі й ним. На уточнюючі запитання свідок пояснив, що безпосередньо огляду доставленого пакунку він не здійснював, момент коли пакунок поставлено на стіл не був у його полі зору, фото чи відео фіксація вказаної події не відбувалася, про складання актів, скарг чи заяв іншими суб`єктами виборчого процесу йому не відомо.

Допитаний у статусі свідка ОСОБА_4 пояснив, що він є членом Могилів - Подільської міської територіальної виборчої комісії Могилів-Подільського району Вінницької області. 27.10.2020 уповноважені особи дільничної виборчої комісії на виборчій дільниці № 050677 прибули в приміщення Могилів - Подільської міської територіальної виборчої комісії з метою доставлення протоколів про підрахунок голосів виборців із виборів Могилів - Подільського міського голови на виборчій дільниці № 050677 із позначкою Уточнений . В той момент свідок знаходився на відстані близько одного метра від столу, де відбувався прийом документів, а безпосередньо прийом документів здійснював член комісії ОСОБА_5 . Після того як він почув зауваження ОСОБА_1 щодо упакування доставлених протоколів, звернув увагу, що протоколи були вкладені в пакунок у формі конверта. Для огляду цей пакунок взяла в руки член комісії ОСОБА_6 і в процесі огляду пакунок розгорнувся і в той момент він побачив документи схожі на протоколи про підрахунок голосів виборців. Окремі члени комісії звернули увагу представникам ДВК на цей недолік і як наслідок останні залишили приміщення ТВК та повернулися орієнтовно через 1 год 30 хв із належно упакованими протоколами, відомості яких були враховані на підставі рішенням ТВК від 27.10.2020. За словами свідка, вказаний факт задокументовано актом, який складено членом ТВК ОСОБА_1 28.10.2020 та підписано у тому числі й ним. На уточнюючі запитання свідок пояснив, що на пакунку були зазначені назва документів, нанесена печатка комісії та підписи членів. Фото чи відео фіксація вказаної події не відбувалася, про складання актів, скарг чи заяв іншими суб`єктами виборчого процесу йому не відомо. На думку свідка, недостатня якість пакунку дозволяла вплинути на його вміст.

Допитаний у статусі свідка ОСОБА_5 пояснив, що він є заступником голови Могилів - Подільської міської територіальної виборчої комісії Могилів-Подільського району Вінницької області. Уповноважені особи дільничної виборчої комісії на виборчій дільниці № 050677 прибули в приміщення Могилів - Подільської міської територіальної виборчої комісії з метою доставлення протоколів про підрахунок голосів виборців із виборів Могилів - Подільського міського голови на виборчій дільниці № 050677 із позначкою Уточнений . Він був визначений особою уповноваженою на прийом виборчих документів, що надходять від ДВК, однак у зв`язку із втомою, точну дату прийому документів свідок не зміг згадати. Свідок пояснив, що при прийомі протоколів із позначкою Уточнений від вказаної ДВК не було виявлено жодних недоліків, а тому рішенням комісії від 27.10.2020 відомості протоколів враховано при підрахунку голосів виборців. Свідок зазначив, що певні недоліки у виборчій документації ДВК № 050677 були виявлені раніше, що й стало підставою для складення протоколів із позначкою Уточнений .

Допитана у статусі свідка ОСОБА_6 пояснила, що вона є членом Могилів - Подільської міської територіальної виборчої комісії Могилів-Подільського району Вінницької області. 27.10.2020 уповноважені особи дільничної виборчої комісії на виборчій дільниці № 050677 прибули в приміщення Могилів - Подільської міської територіальної виборчої комісії з метою доставлення протоколів про підрахунок голосів виборців із виборів Могилів - Подільського міського голови на виборчій дільниці № 050677 із позначкою Уточнений . За її словами, при прийомі протоколів із позначкою Уточнений від вказаної ДВК не було виявлено жодних недоліків, а тому рішенням комісії від 27.10.2020 відомості протоколів враховано при підрахунку голосів виборців. Відповідаючи на уточнюючі запитання, свідок заперечила той факт, що нею отримувались неналежно упаковані протоколи про підрахунок голосів виборців із позначкою Уточнений , що доставлялись дільничною виборчою комісією на виборчій дільниці № 050677.

Надавши оцінку аргументам учасників справи, дослідженим у судовому засіданні письмовим доказам та показам свідків, суд встановив таке.

Постановою від 15.07.2020 № 795-ІХ Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році Верховна Рада України призначила чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на неділю, 25 жовтня 2020 року.

08.08.2020 постановою Центральної виборчої комісії № 160 Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року у зв`язку з прийняттям Верховною Радою України постанови від 17.07.2020 № 807-ІХ Про утворення та ліквідацію районів , призначено перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів на неділю, 25 жовтня 2020 року.

З метою підготовки та проведення місцевих виборів, в тому числі виборів на посаду Могилів-Подільського міського голови Могилів-Подільського району Вінницької області, утворено Могилів - Подільську міську територіальну виборчу комісію Могилів - Подільського району Вінницької області (далі - Могилів - Подільська міська ТВК) та за поданням зареєстрованих місцевих організації політичних партій сформовано її склад у кількості 17 членів комісії.

Безспірно встановлено, що кандидатами на посаду Могилів-Подільського міського голови Могилів-Подільського району Вінницької області комісією зареєстровано ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 .

Для забезпечення проведення голосування та підрахунку голосів на виборчій дільниці, у відповідністю із ст. 204 ВК України, утворену Дільничну виборчу комісію на виборчій дільниці № 050677 (далі - ДВК № 050677).

25.10.2020 відбулося голосування на виборчій дільниці № 050677.

26.10.2020 о 04 год 12 хв ДВК № 050677 складено протокол дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 050677 з виборів Могилів-Подільського міського голови Могилів-Подільського району Вінницької області із позначкою Уточнений (а.с. 40-42).

27.10.2020 визначеними на підставі ч. 1 ст. 253 ВК України особами (головою комісії - ОСОБА_15 , членами комісії ОСОБА_16 та ОСОБА_17 ), здійснено транспортування виборчих документів із ДВК № 050677 до Могилів - Подільської міської ТВК, зокрема протоколу ДВК № 050677 із позначкою Уточнений .

Як встановлено із змісту листа голови Могилів - Подільської міської ТВК, протоколи про підрахунок голосів виборців із вибрів Могилів-Подільського міського голови на виборчій дільниці № 050677 прийняті ТВК на засіданні, яке відбувалося 27.10.2020 (а.с. 30).

За результатом розгляду протоколів, відповідачем прийнято рішення від 27.10.2020 про врахування відомостей протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 050677 при встановленні підсумків голосування з виборів Могилів-Подільського міського голови Могилів - Подільського району Вінницької області.

Позивач не погоджується із законністю вказаного рішення від 27.10.2020 оскільки, на його думку, при поданні протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців із виборів Могилів-Подільського міського голови на виборчій дільниці № 050677 із позначкою Уточнений , виявлено ознак розпечатування пакету із виборчою документацією. Тому позивач вважає, що за таких обставин, Могилів - Подільська міська ТВК, в силу ч. 10 ст. 254 ВК України, повинна була прийняти рішення про повторний підрахунок голосів виборців із виборів міського голови на виборчій дільниці № 050677.

Проаналізувавши аргументи сторін, суд зазначає, що спірним у цій справі є питання наявності підстав для проведення повторного підрахунку голосів виборців із виборів Могилів-Подільського міського голови на виборчій дільниці № 050677.

Спеціальним законом, який відповідно до Конституції України визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів, є Виборчий кодекс України.

Відповідно до ч. 1 ст. 251 ВК України, дільнична виборча комісія на своєму засіданні складає протокол про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з кожних місцевих виборів по кожному виборчому округу, в яких проводилося голосування на виборчій дільниці.

Якщо після підписання протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у відповідному окрузі дільнична виборча комісія виявила в ньому неточності (описку чи помилку в цифрах), вона розглядає питання про внесення змін до нього шляхом складення нового протоколу з позначкою Уточнений (ч. 6 ст. 251 ВК України).

Правила запечатування протоколів дільничних виборчих комісій з метою їх транспортування до відповідних територіальних виборчих комісій встановлені ч. 7 ст. 251 ВК України, в силу якої перший і другий примірники протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів у відповідному виборчому окрузі, а за наявності - і відповідні примірники протоколу з позначкою Уточнений , акт про видачу копій протоколу, складений відповідно до частини дев`ятої цієї статті, запаковуються. На пакеті робиться напис Протокол про підрахунок голосів , зазначаються назва місцевих виборів, позначення та/або номер виборчого округу, номер виборчої дільниці, дата і час пакування, ставляться підписи присутніх членів дільничної виборчої комісії та печатка комісії.

Частиною 10 ст. 251 ВК України передбачено, що пакети з протоколами дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, виборчими бюлетенями, контрольними талонами і предметами, списками виборців, а також (за наявності) окремими думками членів виборчої комісії, викладеними у письмовій формі, актами, заявами, скаргами та рішеннями, прийнятими комісією, після закінчення засідання комісії транспортуються до відповідної територіальної виборчої комісії у порядку, визначеному статтею 253 цього Кодексу.

Постановою Центральної виборчої комісії від 12 жовтня 2020 року № 370 затверджені роз`яснення щодо порядку транспортування виборчих документів з місцевих виборів до територіальних виборчих комісій (далі - Роз`яснення від 12 жовтня 2020 року № 370).

Як зазначено у п. 1.7 Роз`яснень від 12 жовтня 2020 року № 370, до відповідної територіальної виборчої комісії, крім першого і другого примірників протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів, доставляються також запаковані в окремі пакети відповідно до частини чотирнадцятої статті 242, частин шостої, десятої, п`ятнадцятої, двадцять шостої, тридцятої, тридцять сьомої - тридцять дев`ятої, сорок другої статті 250, частини десятої статті 251 ВК України: 1) виборчі бюлетені з написами на пакетах відповідно: Невикористані виборчі бюлетені , Зіпсовані виборчі бюлетені Виборчі бюлетені, що не підлягають врахуванню Недійсні виборчі бюлетені ; 2) контрольні талони виборчих бюлетенів для голосування з кожних місцевих виборів по кожному округу з передбаченим написом на пакетах; 3) акти, заяви, скарги та рішення, прийняті комісією, з відповідним написом на пакеті. Крім цього доставляються пакет зі списком виборців для місцевих виборів додається до виборчої документації з виборів депутатів сільської, селищної, районної в місті, міської ради (у містах без районного поділу) (п. 1.8 Роз`яснень від 12 жовтня 2020 року № 370) та пакет з предметами, що не є виборчими бюлетенями (п. 1.9 Роз`яснень від 12 жовтня 2020 року № 370).

Відповідно до п. 5 ст. 17 Закону України Про Центральну виборчу комісію від 30 червня 2004 року № 1932-IV, прийняті Центральною виборчою комісією роз`яснення з питань застосування законодавства України про вибори є обов`язкові для використання в роботі виборчих комісій.

Проаналізувавши вказані норми Виборчого кодексу України та роз`яснення їх застосування, суд зазначає, що транспортуванню від ДВК до ТВК підлягають окремі пакети із виборчою документацією та предметами, що узгоджується із ч. 10 ст. 251 ВК України.

Із наданої відповідачем довідки встановлено, що у спірних правовідносинах членами ДВК № 050677 (головою комісії Сандюком В.Ф., членами комісії ОСОБА_16 та ОСОБА_17 ) 27.10.2020 було здійснено доставляння до Могилів - Подільської міської ТВК бюлетенів та протоколів, зокрема із позначкою Уточнений . При цьому обставини щодо підстав складання протоколу ДВК про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 050677 не є спірними.

Процедура транспортування і передачі виборчих документів до територіальної виборчої комісії передбачена ч. 1 ст. 253 ВК України, в силу якої, транспортування документів, зазначених у частині десятій статті 251 цього Кодексу, здійснюється головою або заступником голови дільничної виборчої комісії та іншими двома членами цієї комісії - представниками різних суб`єктів подання кандидатур до складу відповідної дільничної виборчої комісії. Під час транспортування виборчих документів членами дільничної виборчої комісії їх супроводжують поліцейські, а у разі необхідності, за зверненням територіальної виборчої комісії, - співробітники Служби безпеки України, які повинні забезпечити охорону під час транспортування. Інші члени дільничної виборчої комісії, не зайняті у транспортуванні виборчих документів, кандидати, їх довірені особи, уповноважені особи місцевих організацій партій, офіційні спостерігачі за їхнім бажанням можуть також супроводжувати транспортування таких документів. Супроводження таких документів іншими особами забороняється. Під час транспортування документів забороняється розпечатувати пакети з виборчими бюлетенями та іншою документацією.

Аналіз норм ч. 1 ст. 253 ВК України дає підстави для висновку, що законодавець передбачивши участь у процесі транспортування виборчих документів голови або заступники голови ДВК, двох членів ДВК (які повинні бути представниками різних політичних суб`єктів), поліцейських та встановивши можливість їх супроводу іншими членами ДВК, кандидатами, їх довіреними особами, уповноваженими особами місцевих організацій партій, офіційними спостерігачами, переслідував ціль створити гарантії дотримання норми Кодексу, яка забороняє розпечатувати пакети з виборчими бюлетенями та іншою документацією.

При цьому кожен із учасників процесу транспортування виборчих документів вправі у порядку встановленому Виборчим кодексом України реагувати на факти порушення закону при транспортуванні, в тому числі розпечатування пакетів чи спроби вчинити такі дії у спосіб складання актів, заяв, скарг, тощо.

У межах розгляду цієї справи судом не встановлено, що визначеними ч. 1 ст. 253 ВК України суб`єктами були складені передбачені нормами Виборчого кодексу України документи, які б давали підстави суду дійти висновку про порушення закону при транспортуванні 27.10.2020 ДВК № 050677 протоколу про підрахунок голосів виборців з позначкою Уточнений який оформлено 26.10.2020, наслідком яких могло б стати розпечатування пакету із зазначеними документами.

Порядок прийняття та розгляду виборчих документів, що транспортуються із дільничних виборчих комісій територіальною виборчою комісією з метою встановлення результатів голосування на відповідних місцевих виборах регулюється ст. 254 ВК України.

Відповідно до ч. 1 ст. 254 ВК України, з моменту закінчення голосування територіальна виборча комісія розпочинає безперервне засідання, яке продовжується безперервно до встановлення підсумків голосування та результатів відповідних місцевих виборів у виборчому окрузі.

Частиною 2 ст. 254 ВК України передбачено, що засідання територіальної виборчої комісії, зазначене у частині першій цієї статті, оформляється протоколом безперервного засідання, який підписується головою або головуючим на засіданні, а також секретарем виборчої комісії та/або членом виборчої комісії, який виконував на зазначеному засіданні обов`язки секретаря. До протоколу приєднуються (за наявності) окремі думки членів виборчої комісії, які брали участь у засіданні і не згодні з прийнятим окружною виборчою комісією рішенням.

Право на окрему думку члена комісії передбачено також ч. 13 ст. 36 ВК України, в силу якої член виборчої комісії, який бере участь у її засіданні і не згоден з рішенням, прийнятим комісією, має право протягом двох днів після засідання, на якому було прийнято рішення, у письмовій формі висловити окрему думку, яка додається до протоколу відповідного засідання виборчої комісії.

Алгоритм дій на засіданні ТВК під час приймання пакетів із виборчими документами, що надходять від ДВК визначений ч. 3 ст. 254 ВК України.

Нормами ч. 3 ст. 254 ВК України передбачено, що на безперервному засіданні ТВК, голова територіальної виборчої комісії або визначений ним член комісії приймає запечатані пакети з протоколами дільничних виборчих комісій, розпечатує їх та оголошує зміст протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на відповідних виборчих дільницях, а також приймає запечатані пакети з іншими виборчими документами, передбаченими частиною десятою статті 251 цього Кодексу. Час прийняття територіальною виборчою комісією протоколів дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, перелік прийнятих виборчих документів і занесені до протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці відомості фіксуються у протоколі засідання територіальної виборчої комісії.

На підставі наданої відповідачем довідки суд встановив, що право відкриття запакованих пакетів з протоколами дільничних виборчих комісій на засіданні Могилів - Подільської міської ТВК надано заступнику голови комісії ОСОБА_5 .

Відповідно до ч. 4 ст. 254 ВК України, при прийнятті документів дільничної виборчої комісії територіальна виборча комісія перевіряє комплектність документів та цілісність упаковки усіх пакетів з виборчими документами. При цьому кожний член комісії має право оглянути кожний пакет з документами.

В силу ч. 5 ст. 254 ВК України, за результатами розгляду документів дільничної виборчої комісії та скарг про порушення вимог цього Кодексу під час проведення голосування та підрахунку голосів на виборчій дільниці, а також під час транспортування виборчих документів до територіальної виборчої комісії, що надійшли до територіальної виборчої комісії на момент прийняття документів дільничної виборчої комісії, територіальна виборча комісія приймає одне з таких рішень: 1) врахувати відомості протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці; 2) зобов`язати дільничну виборчу комісію виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу з позначкою Уточнений ; 3) провести повторний підрахунок голосів на виборчій дільниці в порядку, встановленому цим Кодексом.

Аналіз змісту норм абзацу 1 ч. 5 ст. 254 ВК України дає підстави для висновку, що територіальна виборча комісія на безперервному засіданні з метою встановлення результатів голосування на відповідних місцевих виборах розглядає такі документи:

1) документи дільничної виборчої комісії (протоколи ДВК про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, виборчі бюлетені, контрольні талони, списки виборців, окремі думки за їх наявності);

2) скарги про порушення вимог цього Кодексу під час проведення голосування та підрахунку голосів на виборчій дільниці, які транспортуються ДВК до ТВК разом із документами передбаченими ч. 10 ст. 251 ВК України;

3) інші скарги про порушення вимог цього Кодексу під час транспортування виборчих документів до територіальної виборчої комісії які надходять до територіальної виборчої комісії на момент прийняття документів дільничної виборчої комісії .

Як зазначалося судом, скарг чи інших передбачених Виборчим кодексом України документів про підтвердження фактів порушення вимог цього Кодексу під час транспортування виборчих документів до територіальної виборчої комісії, на момент прийняття оскаржуваного рішення від 27.10.2020 про врахування наданого ДВК № 050677 протоколу від 26.10.2020 про підрахунок голосів виборців з позначкою Уточнений до відповідача не надходило. При розгляді цієї справи таких документів теж не надано.

Щодо Акту про виявлені порушення Виборчого кодексу України на місцевих виборах 25.10.2020 від 27.10.2020, на який зіслався позивач в обґрунтування позовних вимог, то суд встановив, що його зареєстровано у виборчій комісії за вх. № 446 від 28.10.2020 об 11 год. 50 хв. Та обставина, що акт Комісією офіційно отримано після прийняття оскаржуваного рішення виключала можливість його розгляду на засіданні комісії яке відбувалося 27.10.2020. Більше того, допитаний у статусі свідка ОСОБА_1 (член ТВК яким складено вказаний акт) пояснив, що правдивою датою складання акта є не 27.10.2020 (дата, що зазначена в акті), а 28.10.2020 (дата коли акт зареєстровано). Вказану обставину у своїх показах підтвердили й інші допитані судом свідки - члени Могилів - Подільської ТВК, які підписали цей акт ( ОСОБА_2 , ОСОБА_3 та ОСОБА_4 ).

Відтак, на момент прийняття відповідачем оскаржуваного рішення від 27.10.2020 Про врахування відомостей протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 050677 при встановленні підсумків голосування з виборів Могилів-Подільського міського голови Могилів - Подільського району Вінницької області , не було жодного належним чином задокументованого факту, який міг бути перешкодою для ухвалення саме такого рішення.

Однак суд зазначає, що із урахуванням права кожного члена ТВК оглянути при прийнятті документів дільничної виборчої комісії пакети з документами, що передбачене нормою ч. 4 ст. 254 ВК України, свої зауваження щодо комплектності документів та цілісності упаковки усіх пакетів з виборчими документами, підписанти акта могли висловити безпосередньо на засіданні комісії у процесі голосування за рішення порядку денного. Також члени комісії могли звернути увагу на існуючі на їх думку порушення інших суб`єктів, що забезпечують контроль за дотримання виборчого законодавства під час прийому документів для документування фактів порушення у передбачений нормами Виборчого кодексу України спосіб, чого зроблено ними не було.

Щодо аргументів позивача про наявність ознак розпечатування пакетів із виборчою документацією, то при їх оцінці суд вважає за необхідним звернути увагу по - перше на зміст (склад) таких порушень та їх наслідки, а по - друге надати оцінку доказам із посиланням на які позивач обґрунтовує їх існування.

Так, наслідки виявлення ознак порушення цілісності пакетів із запакованими документами, що транспортуються від ДВК до ТВК передбачені нормами ч. 10 ст. 254 ВК України.

Згідно ч. 10 ст. 254 ВК України, у разі наявності акта або письмової заяви осіб, зазначених у частині першій статті 253 цього Кодексу, про порушення вимог цього Кодексу під час транспортування протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці та інших документів до територіальної виборчої комісії територіальна виборча комісія може, а в разі наявних ознак розпечатування пакетів із запакованими документами, зобов`язана прийняти рішення про повторний підрахунок голосів виборців на цій дільниці.

Аналіз процитованої ч. 10 ст. 254 ВК України дає підстави для висновку, що юридичним фактом, який є підставою виникнення обов`язку ТВК прийняти рішення про повторний підрахунок голосів виборців на дільниці є встановлення ознак розпечатування пакетів із запакованими документами, які транспортуються від ДВК до територіальної виборчої комісії.

При цьому, норма абз. 2 ч. 10 ст. 254 ВК України містить правило, в силу якого прийняття рішення територіальною виборчою комісією про проведення повторного підрахунку голосів у разі виявлення порушення цілісності пакетів із запакованими документами не допускається.

Відтак, у ч. 10 ст. 254 ВК України законодавець передбачив поняття ознаки розпечатування та порушення цілісності пакетів із запакованими документами, що транспортуються. При цьому як перше так і друге є порушенням норм Виборчого кодексу України. Однак у Кодексі встановлено різні правові наслідки у випадку виявлення вказаних фактів.

В українській мові дієслово розпечатувати має таке значення: зняти чи зірвати печатку, відкривати що-небудь, розкривати, розклеювати що - небудь запечатане, заклеєне, запаковане (Словник української мови: в 11 тт. / АН УРСР. Інститут мовознавства; за ред. І. К. Білодіда. - К.: Наукова думка, 1970- 1980. - Т. 7. - С. 760.).

Значення прикметника цілісний - такий, що сприймається як єдине ціле (https://uk.wiktionary.org).

Відтак, наслідок у вигляді прийняття рішення про повторний підрахунок голосів виборців на дільниці при виявленні ознак розпечатування та недопустимість прийняття такого рішення у випадку виявлення порушення цілісності пакетів із документацією, в першу чергу зумовлені різним характером вказаних порушень. Розпечатування пакету теж є способом порушення його цілісності, однак не будь - яке порушення цілісності можна кваліфікувати як розпечатування. Адже ознаки розпечатування можуть свідчити про факти втручання у вміст пакету із виборчою документацією з метою впливу на зміст та обсяг виборчих документів, що може призвести до спотворення результатів волевиявлення.

Позивач обґрунтовує факт розпечатування пакету у якому транспортувалася виборча документація із посиланням на Акт про виявлені порушення Виборчого кодексу України на місцевих виборах 25.10.2020 від 27.10.2020.

Судом досліджено вказаний Акт від 27.10.2020 та встановлено, що його складено членом Могилів - Подільської міської територіальної виборчої комісії Могилів - Подільського району Вінницької області Следь Валерієм Леонідовичем, час складання 12 год 00 хв. Зареєстровано Акт у виборчій комісії за вх.№ 446 від 28.10.2020 об 11 год. 50 хв.

Однак за результатом допиту ОСОБА_1 у статусі свідка, суд ставить під сумнів достовірність дати складення документу, оскільки свідок пояснив, що насправді акт оформлено 28.10.2020, що підтвердили інші свідки, які вказані підписантами акту.

Окрім ОСОБА_1 Акт підписано й членами комісії - ОСОБА_2 , ОСОБА_3 та ОСОБА_4 . Актом задокументовано таке: о 11 год 35 хв під час прийняття виборчих документів від дільничної виборчої комісії № 050677 виявлено порушення ч. 3 ст. 254 ВК України. Члени дільничної виборчої комісії надали до огляду уточнені протоколи дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборці на виборчій дільниці № 050677 з виборів … Могилів - Подільського міського голови, які не були запаковані та опечатані належним чином, а були завернуті в папір для пакування. Я звернув увагу на це членів Могилів - Подільської міської територіальної виборчої комісії Могилів - Подільського району Вінницької області, на що вони вказали представникам дільничної виборчої комісії № 050677 забрати протоколи та упакувати належним чином. Після чого члени дільничної виборчої комісії № 050677 покинули приміщення Могилів - Подільської міської територіальної виборчої комісії Могилів - Подільського району Вінницької області в невідомому напрямку. Я наголосив, щоб секретар комісії ОСОБА_18 вніс цей факт до протоколу засідання, що він і пообіцяв зробити .

Враховуючи наведене вище тлумачення такого поняття як ознаки розпечатування , суд зазначає, що такі недоліки пакування протоколів про підрахунок голосів які дають можливість втручання у вміст пакету із виборчою документацією може бути кваліфіковане як розпечатування. Однак факти такого порушення повинні бути встановлені засобами доказування, які б відповідали стандартам встановленим нормами Виборчим кодексом України та Кодексу адміністративного судочинства України.

Надаючи правову оцінку Акту від 27.10.2020 як доказу у цій адміністративній справі суд враховує, що статтями 73 - 76 КАС України встановлені такі критерії оцінки доказів в адміністративному судочинстві як належність, допустимість, достовірність та достатність.

Належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування (ч. 1 ст. 73 КАС України).

Згідно ч. 1-2 ст. 74 КАС України, суд не бере до уваги докази, які одержані з порушенням порядку, встановленого законом. Обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

В силу ч. 1 ст. 75 КАС України, достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи.

Водночас, достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування (ч. 1 ст. 76 КАС України).

Як встановлено, Акт від 27.10.2020 складено членом Могилів - Подільської міської територіальної виборчої комісії Могилів - Подільського району Вінницької області.

Правовий статус члена виборчої комісії врегульовує Виборчий кодекс України.

Відповідно до ч. 3 - 5 ст. 38 ВК України, член виборчої комісії має право: брати участь у підготовці питань, що вносяться на розгляд виборчої комісії; виступати на засіданнях виборчої комісії, ставити іншим учасникам засідання запитання щодо порядку денного, вносити пропозиції з питань, віднесених до повноважень комісії; за дорученням відповідної виборчої комісії перевіряти діяльність виборчих комісій нижчого рівня; безперешкодно відвідувати всі приміщення виборчої комісії, ознайомлюватися з усіма документами виборчої комісії, членом якої він є, та виборчих комісій нижчого рівня на відповідній території; на відшкодування шкоди, заподіяної його життю, здоров`ю чи майну у зв`язку з виконанням обов`язків члена виборчої комісії, в порядку та розмірі, встановлених законодавством.

Член виборчої комісії зобов`язаний: додержуватися Конституції України, цього Кодексу та законів України з питань підготовки і проведення виборів; брати участь у засіданнях виборчої комісії; виконувати рішення виборчої комісії та обов`язки, покладені на нього згідно з їх розподілом у комісії.

Член виборчої комісії має інші права та обов`язки відповідно до цього Кодексу та законів України.

Відповідно до ч. 4 ст. 254 ВК України, при прийнятті документів дільничної виборчої комісії територіальна виборча комісія перевіряє комплектність документів та цілісність упаковки усіх пакетів з виборчими документами. При цьому кожний член комісії має право оглянути кожний пакет з документами

Згідно ч. 6 ст. 254 ВК України член комісії бере участь у голосуванні на засіданні комісії, а у випадку незгоди із рішенням комісії, має право протягом двох днів після засідання, на якому було прийнято рішення, у письмовій формі висловити окрему думку, яка додається до протоколу відповідного засідання виборчої комісії, що передбачено ч. 13 ст. 36 ВК України.

Крім цього, нормами розділу 8 Постанови Центральної виборчої комісії України Про Порядок організації роботи та ведення діловодства виборчих комісій з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборі від 10 серпня 2020 року № 173 передбачено, що член комісії має право пропонувати питання на розгляд комісії (п. 8.1), подавати проєкт рішення та подавати свої пропозиції та зауваження до проєктів рішень інших членів (п. 8.8).

Водночас, згідно ч. 6 ст. 37 ВК України, виборча комісія складає акти та протоколи. Акт комісії засвідчує певний факт або певну подію, виявлену і визнану комісією. Протокол комісії встановлює підсумки певних дій, виконаних комісією.

Акти і протоколи виборчої комісії складаються у випадках, передбачених цим Кодексом, за формами, затвердженими Центральною виборчою комісією, та у кількості примірників, встановленій цим Кодексом. Акт або протокол комісії підписується всіма присутніми на засіданні членами виборчої комісії, підписи яких скріплюються печаткою виборчої комісії. Перший примірник акта чи протоколу мають право підписати присутні на засіданні кандидати, їх довірені особи, уповноважені представники партій (місцевих організацій партій), кандидатів, уповноважені особи партій, офіційні спостерігачі.

Аналізуючи вказані норми суд зазначає, що стандартом діяльності таких спеціальних суб`єктів виборчого процесу як виборчої комісії та її членів є не загальнодозвільний принцип дозволено робити все, що прямо не заборонено законом , а правило дозволено те, що прямо передбачено виборчим законодавством . Як зазначено, акт - це документ комісії який засвідчує певний факт. Повноваженням складати акти з метою документування фактів ймовірних порушень виборчого законодавства члени комісії не наділені.

Тому, Акт від 27.10.2020 складений членом Могилів - Подільської міської територіальної виборчої комісії Могилів - Подільського району Вінницької області не може вважатися допустимим доказом тих фактів про які у ньому йдеться.

Окрім цього суд не встановив, що ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , підписавши акт про існуючі на їх думку порушення, тим самим діючи у непередбачений законом спосіб, висловлювався із цього питання при голосуванні за оскаржуване рішення, викладали окремі думки із питань незгоди із рішенням комісії, чи в інший законний спосіб реагували на існуючий на їхню думку факт розпечатування пакету із виборчими документами транспортування яких здійснювалося із ДВК № 050677.

Інших доказів розпечатування пакету із протоколом, як то здійснена фото - чи відеозйомка або складені акти офіційними спостерігачами чи довіреними особами кандидатів до суду не подано.

Крім цього, при допиті свідків у цій справі встановлено ознаки недостовірності інформації про яку йдеться в акті. Зокрема, свідки ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 зазначили, що дата складення акту 27.10.2020 не відповідає дійсності. Як встановлено зі слів свідків, дата складення акту відповідає даті його реєстрації у комісії, а саме 28.10.2020.

Щодо змісту обставин про які йдеться в акті, то покази свідків у цій частині теж різняться від опису обставин в акті, що ставить під сумнів достовірність відображених у акті подій. Зокрема, при наданні пояснень свідки по - різному описували форму та вигляд пакування у якому надійшла виборча документація із ДВК 050677, час що знадобився на усунення існуючих за їх словами недоліків пакування, обставини обговорення та реагування на порушення. Більше того, свідок ОСОБА_4 у своїх показах зіслався на те, що безпосередньо біля столу на якому відбувався прийом документів перебував член комісії ОСОБА_5 , який при допиті заперечив той факт, що пакування із протоколом з позначкою Уточнений не відповідало передбаченим вимогам.

Окрім цього, свідок який був підписантом акту про порушення (зокрема ОСОБА_4 ) пояснив, що неналежно упаковані протоколи перевіряла ОСОБА_6 , і саме у її руках пакування було розкрито. Однак свідок ОСОБА_6 заперечила у своїх показах як сам факт неналежного пакування протоколу від 26.10.2020 з позначкою Уточнений так і те, що нею оглядався пакунок.

Отже, враховуючи розбіжності у показах свідків, суд ставить під сумнів їх достовірність, як доказу того, що пакування у якому подано із ДВК 050677 протокол від 26.10.2020 про підрахунок голосів виборців з виборів Могилів - Подільського міського голови містило ознаки розпечатування. А тому твердження позивача про наявність передбачених ч. 10 ст. 254 ВК України підстав для прийняття відповідачем рішення про повторний підрахунок голосів на виборчій дільниці є необґрунтованими.

Підсумовуючи встановлені обставини у цій справі та надану їм оцінку, суд дійшов висновку, що аргументи позивача про наявність ознак розпечатування пакування у якому 27.10.2020 ДВК № 050677 з виборів Могилів-Подільського міського голови Могилів-Подільського району Вінницької області подано протокол про підрахунок голосів виборців з позначкою Уточнений , не підтверджуються належними, допустимими та достовірними доказами. Тому, приймаючи рішення від 27.10.2020 про врахування відомостей вказаного протоколу, відповідач діяв на підставі та в межах повноважень і в спосіб передбачений ч. 5 ст. 254 ВК України та не допустив протиправної бездіяльності на яку зіслався позивач, адже підстав для повторного підрахунку голосів виборців при розгляді справи не встановлено. Отже, адміністративний позов задоволенню не підлягає.

Відповідно до ч. 9 ст. 273 КАС України, суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Враховуючи, що позивачем при зверненні до суду із позовом у цій справі судовий збір не сплачено, беручи до уваги кількість заявлених позовних вимог та встановлену ставку судового збору за позовні вимоги немайнового характеру, що заявлені юридичною особою, із Вінницької територіальної організації політичної партії ЄВРОПЕЙСЬКА СОЛІДАРНІСТЬ підлягає стягненню судовий збір у сумі 4204,00 грн.

Керуючись ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 268-273 КАС України, суд

ВИРІШИВ

У задоволенні вимог адміністративного позову відмовити повністю.

Стягнути з Вінницької територіальної організації політичної партії Європейська солідарність на користь Державного бюджету України (УК у м. Вінниці/отг м.Вінниця/22030101, код ЄДРПОУ 38054707, банк отримувач: Казначейство України (ЕАП), код банку отримувача (МФО) 899998, рахунок: UA028999980313181206084002856) судовий збір у розмір 4204,00 грн. (чотири тисячі двісті чотири гривні 00 копійок).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Сьомого апеляційного адміністративного суду у дводенний строк з дня його проголошення.

Позивач: Вінницька територіальна організація політичної партії "Європейська солідарність" (площа Гагаріна, 4, м. Вінниця, 21000, код ЄДРПОУ 39508645);

Відповідач: Могилів-Подільська міська територіальна виборча комісія Могилів-Подільського району Вінницької області (вул. Київська, 39, м. Могилів-Подільський, Вінницька область, 24000, код ЄДРПОУ 43763145);

Третя особа, що не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача: ОСОБА_7 ( АДРЕСА_1 );

Третя особа, що не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: ОСОБА_8 ( АДРЕСА_1 );

Третя особа, що не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: ОСОБА_9 ( АДРЕСА_1 );

Третя особа, що не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: ОСОБА_10 ( АДРЕСА_1 );

Третя особа, що не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: ОСОБА_11 ( АДРЕСА_1 );

Третя особа, що не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: Дільнична виборча комісія на виборчій дільниці № 050677 (вул. Зарічна, 11, с. Бронниця, Могилів-Подільський район, Вінницька область, 24052).

Суддя Богоніс Михайло Богданович

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.10.2020
Оприлюднено02.11.2020
Номер документу92534778
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —120/6135/20-а

Рішення від 30.10.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Богоніс Михайло Богданович

Ухвала від 29.10.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Богоніс Михайло Богданович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні