Рішення
від 22.10.2020 по справі 200/2926/20-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 жовтня 2020 р. Справа№200/2926/20-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Аканова О.О.,

при секретарі Ревва Е.Г.,

за участю представників позивача Токарев В.Л., Демченко О.О.,

представника відповідача Беспала О.О.,

представник третьої особи Стороженко В.І.,

розглянувши в порядку загального позовного провадження у відкритому судовому засіданні позовну заяву колективного підприємства «Мар`їнське мисливсько-риболовецьке господарство» Українське товариство мисливців і рибалок (місцезнаходження: 85612, Донецька область, м.Курахове, Мар`їнський район, вул.Грушева, 2, код ЄДРПОУ 24812079) до Донецької обласної державної адміністрації Донецька обласна військова-цивільна адміністрація (місцезнаходження: 84300, Донецька область, м.Краматорськ, вул.Олекси Тихого, буд.6, код ЄДРПОУ 00022473), третя особа Донецьке обласне управління лісового та мисливського господарства (84404, Донецька область, м.Красний Лиман, вул. Чапаєва, буд. 1-А, код ЄДРПОУ 35292738) про визнання протиправними дій щодо винесення розпорядження від 18.02.2020 №153/5-20 «Про створення робочої групи з вивчення умов ведення мисливського господарства та виконання договорів користувачами мисливських угідь» та скасування розпорядження від 18.02.2020 №153/5-20 «Про створення робочої групи з вивчення умов ведення мисливського господарства та виконання договорів користувачами мисливських угідь» ,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до Донецького окружного адміністративного суду вищевказана позовна заява.

В обгрунтування позову позивач зазначає, що розпорядженням голови Облдержадміністрації, керівника Обласної військово - цивільної адміністрації від 19.05.2016р. № 411 «Про надання в користування мисливських угідь на території Донецької області» (із змінами внесеними розпорядженням голови облдержадміністрації, керівника обласної військово - цивільної адміністрації від 21.09.2016р. № 826) терміном до 18 травня 2031 року мисливські угіддя для ведення мисливського господарства на території Мар`їнського району, загальною площею 100438,6778 га., надано Колективному підприємству «Марійське Мисливсько - риболовецьке господарство» Українського товариства мисливців та рибалок.

27 вересня 2016 року Донецьке обласне управління лісового та мисливського господарства в особі начальника управління, з одного боку, та Колективне підприємство «Марійське мисливсько-риболовецьке господарство» Українське товариство мисливців і рибалок, в особі директора, з другого боку, уклали договір про умови ведення мисливського господарства. Крім цього, при укладанні даного договору були погоджені межі мисливських угідь та складена карта схема.

Розпорядження голови облдержадміністрації, керівника обласної військово - цивільної адміністрації від 19.05.2016 № 411 «Про надання в користування мисливських угідь на території Донецької області» КП «Марійське МРГ» УТМР є чинним. Про його відміну чи внесення до нього будь - яких змін повідомлень до КП «Марійське МРГ» УТМР не надходило та в публічному доступі на електронному сайті Донецької облдержадміністрації не оприлюднено, таким чином позивач вважає, що здійснює свою діяльність на законних підставах.

Вказує, що з 28.09.2018р. на території Мар`їнського району Донецької області утворилася Громадська організація «Мисливсько - рибальське господарство «БЕКАС» (далі- ГО «МРГ «БЕКАС» ). Розпорядженням Голови Донецької обласної адміністрації № 419/5 - 19 від 17.04.2019 «Про надання в користування мисливських угідь на території Мар`їнського району Донецької області громадській організації «Мисливсько - рибальське господарство «БЕКАС» (далі - розпорядження №419/5-19) мисливські угіддя загальною площею 55137,7650 га надані в користування для ведення мисливського господарства ГО «МРГ «БЕКАС» , строком на 15 років. Дані мисливські угіддя знаходяться на території Марійського району Донецької області та охоплюють мисливські угіддя, на яких позивач веде мисливське господарство. Право користування мисливськими угіддями за позивачем не припинялось, строк користування встановлено до 18 травня 2031 року, добровільної відмови від користування мисливськими угіддями позивач не надавав, договір від 27.09.2016р. про умови ведення мисливського господарства не розірвано.

Рішенням Господарського суду міста Києва від 02.12.2019р. по справі №910/10388/19 визнати незаконним та скасовано розпорядження Донецької обласної військово-цивільної адміністрації Донецької обласної державної адміністрації від 17.04.2019р. №419/5-19.

Вказане рішення набрало законної сили 22 червня 2020 року.

10 лютого 2020 року позивачу повідомлено про проведення 11.02.2020р. позапланової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства на підставі звернення фізичної особи. Згідно направлення Державної екологічної інспекції проведено позапланову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства. За результатами перевірки складено акт №06-03 від 20.02.2020 та припис №06-03 від 25.02.2020 року.

20.02.2020 позивачем отримано розпорядження голови обласної державної адміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 18.02.2020 №153/5-20 Про створення робочої групи з вивчення умов ведення мисливського господарства та виконання договорів користувачами мисливських угідь та лист начальника Донецького обласного управління лісового та мисливського господарства від 20.02.2020 №03-225 про проведення перевірки та виконання розпорядження голови обласної державної адміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 18.02.2020 №153/5-20.

Зазначили, що така група створена за зверненням народного депутата України ОСОБА_1 . Вказали, що розпорядження не містить жодної інформації, з яких саме підстав на відповідно до якої норми Закону України Про статус народного депутата України депутат звернувся до відповідача, чи відповідає депутатське звернення вимогам Закону та вказав на те, що воно не містить жодного посилання на те, які саме порушені права, свободи та інтереси людини та громадянина, що охороняються законом.

Крім того, зазначили, що відповідач не наділений повноваженнями вивчення умов ведення мисливського господарства та виконання договорів користувачами мисливських угідь.

Також позивач зазначає, що статтею 3 Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» передбачено, що органам і посадовим особам, уповноваженим законами здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності, у період та на території проведення антитерористичної операції тимчасово забороняється проведення планових та позапланових перевірок суб`єктів господарювання, що здійснюють діяльність у зоні проведення антитерористичної операції, крім позапланових перевірок суб`єктів господарювання, що відповідно до затверджених Кабінетом Міністрів України критеріїв оцінки ступеня ризику від провадження господарської діяльності віднесені до суб`єктів господарювання з високим ступенем ризику. Колективне підприємство «Мар`їнське Мисливсько-риболовецьке господарство» Українське товариство мисливців і рибалок не відноситься до суб`єктів господарювання з високим ступенем ризику.

Враховуючи викладене, вважає, що розпорядження незаконним та неправомірним. Просить задовольнити позовні вимоги.

Відповідачем наданий суду відзив на позовну заяву, в якому заперечує проти позовних вимог та просить відмовити у задоволенні позову. Свою позицію обґрунтовує наступним. Розпорядженням голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цовільної адміністрації від 19.05.2016 №411 Про надання в користування мисливських угідь на території Донецької області надано в користування мисливські угіддя загальною площею 648249,7253 га строком на 15 років 11 організаціям та підприємствам, в тому числі позивачу площею 100438,6778 га. На виконання цього розпорядження Донецьким обласним управлінням лісового та мисливського господарства та полювання 27.09.2016 укладено з позивачем договір про умови ведення мисливського господарства.

Вказали, що до облдержадміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації листом від 08.02.2019 №01-38/167 звернулась Мар`їнська райдержадміністрація, районна військова-цивільна адміністрація у зв`язку з надходженням скарг мешканців Мар`їнського району Донецької області на дії позивача.

З метою вивчення питань, пов`язаних з виконанням договірних умов з ведення мисливського господарства та опрацювання шляхів їх вирішення, відповідачем було винесено спірне розпорядження.

У період з 15.02.2019 по 28.02.2019 робочою групою обстежено мисливські угіддя на території Мар`їнського району Донецької області та досліджено проблемні питання з ведення мисливського господарства, під час якого виявлено ряд порушень позивачем норм Закону України Про тваринний світ , Про мисливське господарство та полювання , інших нормативно правових актів та умов до договору ведення мисливського господарства від 27.09.2016 року. Також розглядалось питання, які стосувались відзиву своїх підписів від раніше наданих погоджень землевласниками та землекористувачами для ведення мисливського господарства позивачу.

Крім того, зазначили, що в частині невиконання договірних умов з ведення мисливського господарства, протягом 2018 Донецьке обласне управління лісового та мисливського господарства неодноразово попереджало позивача про неухильне дотримання умов договору, про що направлення два попередження від 20.08.2018 №03-714 та від 20.09.2018 №03-823.

Зазначили, що жодних змін з боку позивача в сторону виконання договірних зобов`язань не відбулось, що є порушенням норм статті 30 Закону України Про мисливське господарство .

Звернули увагу на такі порушення, виявлені під час перевірки: у позивача відсутнє упорядкування мисливських угідь; відсутня єгерська служба.

Вважають, що оскільки позивачем порушено вимоги чинного законодавства з питань ведення мисливського господарства та умови договору, що призвело до погіршення стану мисливських угідь, відповідач звернувся до Державного агентства лісових ресурсів України щодо звернення останнього з позовом до суду стосовно припинення користування мисливськими угіддями позивачем та дострокового розірвання договору про ведення мисливського господарства. Вказали, що робочу групу утворено з метою вивчення умов ведення мисливського господарства та виконання договорів користувачами мисливських угідь на території Мар`їнського району, тобто не лише позивача, а й громадської організації Мисливсько-рибальське господарство БЕКАС .

Також зазначено, що робоча група вже здійснила виїзд до мар`їнського району, тобто виконала мету, для якої її було утворено, тому відповідач вважає, що оскаржуване розпорядження є реалізованим.

Враховуючи викладене, відповідач вважає позовні вимоги такими, що не підлягають задоволенню та просить відмовити у задоволенні позову.

Ухвалою суду від 16 березня 2020 року прийнято до розгляду позовну заяву та відкритопровадження в адміністративній справі; розгляд справи вирішено проводити за правилами спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні без повідомлення сторін).

Ухвалою суду від 16 квітня 2020 року розгляд справи вирішено здійснювати в порядку загального позовного провадження; призначено підготовче засідання на 14 травня 2020 року о 15:00 год.

Ухвалою суду від 14 травня 2020 року залучено Донецьке обласне управління лісового та мисливського господарства у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача; відкладено підготовче судове засідання по справі на 09.06.2020 року о 14:30 год.

Ухвалою суду від 09 червня 2020 року відкладено підготовче судове засідання по адміністративній справі №200/2926/20-а на 09 липня 2020 року о 11:00 год.

09 липня 2020 року розгляд справи відкладено на 29 липня 2020 року об 11:00 год.

Ухвалою суду від 29 липня 2020 року продовжено колективному підприємству «Мар`їнське мисливсько-риболовецьке господарство» Українське товариство мисливців і рибалок, Донецькій обласній державній адміністрації Донецька обласна військова-цивільна адміністрація процесуальний строк для надання додаткових доказів по справі; відкладено підготовче судове засідання по адміністративній справі на 22 вересня 2020 року.

Ухвалою суду від 22 вересня 2020 року закрито підготовче провадження по адміністративній справі; призначено судовий розгляд по суті на 11:00 год. 20 жовтня 2020 року.

20 жовтня 2020 року оголошено перерву в судовому засіданні на 22 жовтня 2020 року.

Під час судового засідання представники позивача підтримали позовні вимоги, просили задовольнити позовні вимоги.

Представники відповідача та третьої особи заперечували проти задоволення позову.

Розглянувши матеріали справи суд установив наступне.

Колективне підприємство «Мар`їнське мисливсько-риболовецьке господарство» Українське товариство мисливців і рибалок здійснює свою діяльність з 13 травня 1997 року, розташовано за адресою 85612, Донецька область, Мар`їнський район, м. Курахове, вул. Грушева, 2, код ЄДРПОУ 248І2079. Засновником позивача є Донецька обласна організація Українське товариство мисливців і рибалок (далі - УТМР). Основною метою діяльності цього підприємства є сприяння громадянам в участі в мисливському та рибальському спорті, охорони, відтворення, збереження та раціонального використання тваринного світу.

Розпорядженням Голови облдержадміністрації, керівника обласної військово - цивільної адміністрації від 19 травня 2016 року № 411 «Про надання в користування мисливських угідь на території Донецької області» (із змінами внесеними розпорядженням голови облдержадміністрації, керівника обласної військово - цивільної адміністрації від 21.09.2016 № 826) терміном до 18 травня 2031 року позивачу надані в користування мисливські угіддя для ведення мисливського господарства на території Мар`їнського району, загальною площею 100438,6778 га.

27 вересня 2016 року між Донецьким обласним управлінням лісового та мисливського господарства в особі начальника управління та Колективним підприємством «Мар`їнське мисливсько-риболовецьке господарство» Українське товариство мисливців і рибалок, в особі директора, укладено договір про умови ведення мисливського господарства.

При укладенні вказаного договору були погоджені межі мисливських угідь та складена карта-схема, а саме: в користування для ведення мисливського господарства позивачу були виділені мисливські угіддя, які розташовані на території Мар`їнського району та охоплюють землі: Мар`їнської міської ради, Красногорівської міської ради, Курахівської міської ради, Олександравської селищної ради, Старомихайлівської селищної ради, Галицинівської сільської ради, Дачненської сільської ради, Богоявленської сільської ради, Єлизаветівської сільської ради, Зорянської сільської ради, Катеринівської сільської ради, Костянтинівської сільської ради, Луганської сільської ради, Максимільянівської сільської ради, Новомихайлівської сільської ради, Новоселидівської сільської ради, Новоукраїнської сільської ради, Павлівської сільської ради, Степненської сільської ради, Успенської сільської ради загальною площею 100438,6778 га.

Господарська діяльність Колективного підприємства "Мар`їнське мисливсько-риболовецьке господарство" Українського товариства мисливців і рибалок останній раз перевірялася Донецьким обласним управлінням лісового та мисливського господарства у 2013 році, істотних зауважень та недоліків в роботі позивача виявлено не було.

Розпорядження голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від № 411 "Про надання в користування мисливських угідь на території Донецької області" від 19.05.2016р. є чинним, не скасовано, будь-яких змін до нього не вносилось.

17.01.2020 за №04/01 від народного депутата України ОСОБА_1 на ім`я голови Донецької облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації Кириленка П.О. надійшов депутатський запит, в якому зазначено, що до нього, як до народного депутата звернулись представники громадської організації Мисливсько-рибальське господарство Бекас з проханням приведення у відповідність до діючого законодавства умов ведення мисливського господарства на території Мар`їнського району Донецької області також від мешканців Мар`їнського району Донецької області на дії позивача надходили неодноразові скарги щодо неналежного виконання договірних умов з ведення мисливського господарства на території Мар`їнського району.

В матеріалах справи міститься пояснювальна записка від 06.02.2020 щодо проєкту розпорядження голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації розроблено Донецьким обласним управлінням лісового та мисливського господарства на підставі статей 13, 16, 28, 39 Закону України Про місцеві державні адміністрації , статей 4, 8, 37 Закону України Про мисливське господарство та полювання , наданя з врахуванням звернення народного депутату України ОСОБА_1 з питання здійснення мисливського господарства на території Мар`їнського району, в якій, зокрема, зазначено наступне.

У зв`язку з тим, що на адресу облдержадміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації та управління надійшли матеріали від землевласників та землекористувачів щодо відмови від раніше наданих погоджень на земельні ділянки для ведення мисливського господарства, розпорядженням голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 13.02.2019 № 143/5-19 створено робочу групу з вивчення проблемних питань, що виникли на території Мар`їнського району Донецької області з ведення мисливського господарства, якою встановлено чисельні порушення з ведення мисливського господарства.

Робочою групою голові облдержадміністрації, керівнику обласної військово-цивільної адміністрації надано пропозиції щодо припинення колективному підприємству Мар`їнське мисливсько-риболовецьке господарство Українського товариства мисливців і рибалок права користування мисливськими угіддями.

Управлінням на початку квітня 2019 року від громадської організації Мисливсько-рибальське господарство БЕКАС отримано пакет документів, який відповідав вимогам статті 22 Закону України Про мисливське господарство та полювання .

На підставі подання Державного агентства лісових ресурсів України від 16.04.2019 № 03-11/2929-19 про направлення матеріалів про надання громадській організації Мисливсько-рибальське господарство БЕКАС у користування мисливських угідь загальною площею 55137,7650 га, розташованих на території Мар`їнського району Донецької області, прийнято розпорядження голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 17 квітня 2019 року № 419/5-19 Про надання в користування мисливських угідь на території Мар`їнського району Донецької області громадській організації Мисливсько-рибальське господарство БЕКАС (далі - розпорядження № 419/5-19), яким зазначеній мисливській організації надано у користування мисливські угіддя загальною площею 55137,7650 га.

Тобто, облдержадміністрацією, обласною військово-цивільною адміністрацією двом мисливським організаціям надано в користування мисливські угіддя, територія яких майже співпадає.

З метою об`єктивного розгляду спірних питань, пов`язаних зі співпадінням площ закріплених мисливських угідь та вивчення умов ведення мисливського господарства, виконання договорів користувачами мисливських угідь на території Мар`їнського району, доцільно створити робочу групу із залученням представників Державної екологічної інспекції у Донецькій області, Донецького обласного управління лісового та мисливського господарства, Мар`їнської райдержадміністрації, районної військово-цивільної адміністрації, департаменту екології та природних ресурсів облдержадміністрації для вивчення підстав щодо подальшого звернення до суду з позовними заявами (у разі підтвердження порушень ведення мисливського господарства) про припинення користування мисливськими угіддями.

Вказане обумовлює прийняття облдержадміністрацією, обласною військово-цивільною адміністрацією розпорядження про створення робочої групи з вивчення умов ведення мисливського господарства та виконання договорів користувачами мисливських угідь.

Проєкт розпорядження підготовлено з метою вивчення виконання договірних умов ведення мисливськими господарствами на території Мар`їнського району Донецької області та прийняття відповідного рішення в межах повноважень.

Проєкт розпорядження підготовлено на підставі: Закону України Про мисливське господарство та полювання ; Закону України Про місцеві державні адміністрації .

Прийняття розпорядження не потребує додаткових матеріальних та інших витрат.

Результатом прийняття розпорядження є вивчення проблемних питань, пов`язаних з веденням мисливського господарства на території Мар`їнського району Донецької області, підготовка робочою групою виважених пропозицій щодо можливих шляхів їх вирішення.

18.02.2020 Донецькою обласною державною адміністрацією за №153/5-20 видано розпорядження Про утворення робочої групи з вивчення умов ведення мисливського господарства та виконання договорів користувачами мисливських угідь , відповідно до якого з врахуванням звернення народного депутата України ОСОБА_1 утворено робочу групу з вивчення умов ведення мисливського господарства та виконання договорів користувачами мисливських угідь за затверджено її персональний склад.

Робочій групі в термін до 31.03.2020 запропоновано проаналізувати умови ведення мисливського господарства на території Мар`їнського району Донецької області, вивчити стан виконання договірних умов користувачами мисливських угідь на території Мар`їнського району Донецької області, за результатами роботи підготувати інформацію голові облдержадміністрації, керівнику обласної військово-цивільної адміністрації.

Робочою групою складено довідку про результати з вивчення умов ведення мисливського господарства та виконання договорів користувачами мисливських угідь, в якій зазначено, що членами робочої групи розглянуто лише питання пов`язані з веденням мисливського господарства зазначеними у договорі про умови з ведення мисливського господарства від 27 вересня 2016 колективним підприємством Мар`їнське мисливсько-риболовецьке господарство Українського товариства мисливців та рибалок та від 19 квітня 2019 року громадської організації Мисливсько-рибальське господарство БЕКАС .

Зазначено, що керівництвом колективного підприємства Мар`їнське мисливсько-риболовецьке господарство Українського товариства мисливців та рибалок листом від 26.02.2020 №33 повідомлено про неможливість участі у роботі робочої групи, але незважаючи на неможливість у участі робочої групи були присутні керівник колективного підприємства Мар`їнське мисливсько-риболовецьке господарство Українського товариства мисливців та рибалок без надання документів на представництво. Членами робочої групи було здійснено об`їзди закріплених територій вищезазначених мисливських угідь, під час чого встановлено наступне:

- відповідно до мап щодо кордонів розташування мисливських угідь є накладання територій, тобто одна й та ж земельна ділянка використовується двома господарствами;

- відсутні межові аншлаг з номерами обходів та визначенням належності;

- відсутність внутрішньогосподарських аншлагів з визначенням відтворювальних ділянок та ділянок для натаскування, наганяння, намуштрування мисливських собак;

- відсутність біотехнічних споруд (стаціонарних годівниць);

- на під годувальних майданчиків корма відсутні;

- під годувальні майданчики розміщені поблизу автомобільних доріг.

Також на території Мар`їнського району за наданими матеріалами від мисливських господарств фіксуються прояви браконьєрства, які внесені до ЄРДР з ознаками кримінального провадження, 4 учасниками яких є єгеря колективного підприємства Мар`їнське мисливсько-риболовецьке господарство Українського товариства мисливців та рибалок .

Робоча група дійшла висновку, що вирішенням порушеного питання є припинення дії розпорядження голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 17.04.2019 №419/5-19 Про надання в користування мисливських угідь на території Мар`їнського району та підпункту 4 пункту 1 розпорядження голови облдержадміністрації, керівника військово-цивільної адміністрації від 19.05.2016 №411 Про надання в користування мисливських угідь на території Донецької області .

Відповідно до статті 13 Закону України Про місцеві державні адміністрації до відання місцевих державних адміністрацій у межах і формах, визначених Конституцією і законами України, належить вирішення питань:

1) забезпечення законності, охорони прав, свобод і законних інтересів громадян;

2) соціально-економічного розвитку відповідних територій;

3) бюджету, фінансів та обліку;

4) управління майном, приватизації, сприяння розвитку підприємництва та здійснення державної регуляторної політики;

5) промисловості, сільського господарства, будівництва, транспорту і зв`язку;

6) науки, освіти, культури, охорони здоров`я, фізкультури і спорту, сім`ї, жінок, молоді та дітей;

7) використання землі, природних ресурсів, охорони довкілля;

8) зовнішньоекономічної діяльності;

9) оборонної роботи та мобілізаційної підготовки;

10) соціального захисту, зайнятості населення, праці та заробітної плати.

Місцеві державні адміністрації вирішують й інші питання, віднесені законами до їх повноважень.

Відповідно до статті 16 вищезазначеного Закону місцеві державні адміністрації в межах, визначених Конституцією і законами України, здійснюють на відповідних територіях державний контроль за:

1) збереженням і раціональним використанням державного майна;

2) станом фінансової дисципліни, обліку та звітності, виконанням державних контрактів і зобов`язань перед бюджетом, належним і своєчасним відшкодуванням шкоди, заподіяної державі;

3) використанням та охороною земель, лісів, надр, води, атмосферного повітря, рослинного і тваринного світу та інших природних ресурсів;

4) охороною пам`яток історії та культури, збереженням житлового фонду;

6) додержанням санітарних і ветеринарних правил, збиранням, утилізацією і захороненням промислових, побутових та інших відходів, додержанням правил благоустрою;

8) додержанням правил торгівлі, побутового, транспортного, комунального обслуговування, законодавства про захист прав споживачів;

9) додержанням законодавства з питань науки, мови, реклами, освіти, культури, охорони здоров`я, материнства та дитинства, сім`ї, молоді та дітей, соціального захисту населення, фізичної культури і спорту;

10) охороною праці та своєчасною і не нижче визначеного державою мінімального розміру оплатою праці;

11) додержанням громадського порядку, правил технічної експлуатації транспорту та дорожнього руху;

12) додержанням законодавства про державну таємницю та інформацію;

13) додержанням законодавства про Національний архівний фонд та архівні установи;

14) за дотриманням договірних зобов`язань забудовниками, діяльність яких пов`язана із залученням коштів фізичних осіб у будівництво багатоквартирних житлових будинків;

15) виконанням інженерно-технічних заходів цивільного захисту (цивільної оборони) під час будівництва будинків, споруд, розміщення інших господарських об`єктів, інженерних та транспортних комунікацій;

16) станом захисних споруд цивільного захисту (цивільної оборони).

Відповідно до статтей 28, 29 цього Закону для реалізації наданих повноважень місцеві державні адміністрації мають право:

1) проводити перевірки стану додержання Конституції України та законів України, інших актів законодавства органами місцевого самоврядування та їх посадовими особами, керівниками підприємств, установ, організацій, їх філіалів та відділень незалежно від форм власності і підпорядкування по напрямах, визначених статтею 16 цього Закону;

2) залучати вчених, спеціалістів, представників громадськості до проведення перевірок, підготовки і розгляду питань, що входять до компетенції місцевих державних адміністрацій, а також залучати громадян, суб`єктів господарювання, їх об`єднання, наукові установи та консультативно-дорадчі органи, що створені при органах державної влади та органах місцевого самоврядування і представляють інтереси громадян та суб`єктів господарювання, до підготовки аналізів регуляторного впливу та виконання заходів з відстеження результативності регуляторних актів;

3) одержувати відповідну статистичну інформацію та інші дані від державних органів і органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, політичних партій, громадських і релігійних організацій, підприємств, установ та організацій, їх філіалів і відділень незалежно від форм власності;

4) давати згідно з чинним законодавством обов`язкові для виконання розпорядження керівникам підприємств, установ, організацій, їх філіалів та відділень незалежно від форм власності і громадянам з контрольованих питань, порушувати питання про їх відповідальність у встановленому законом порядку;

5) звертатися до суду та здійснювати інші функції і повноваження у спосіб, передбачений Конституцією та законами України.

Місцеві державні адміністрації здійснюють повноваження, делеговані їм обласними і районними радами відповідно до Конституції України в обсягах і межах, передбачених статтею 44 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".

Відповідно до ст.39 Закону голови місцевих державних адміністрацій:

1) очолюють відповідні місцеві державні адміністрації, здійснюють керівництво їх діяльністю, несуть відповідальність за виконання покладених на місцеві державні адміністрації завдань і за здійснення ними своїх повноважень;

2) представляють відповідні місцеві державні адміністрації у відносинах з іншими державними органами та органами місцевого самоврядування, політичними партіями, громадськими і релігійними організаціями, підприємствами, установами та організаціями, громадянами та іншими особами як в Україні, так і за її межами;

3) призначають на посади та звільняють з посад своїх заступників, керівників структурних підрозділів відповідно до статей 10 та 11 цього Закону;

4) призначають на посади та звільняють з посад керівників апаратів місцевих державних адміністрацій;

4-1) затверджують положення про апарат місцевої державної адміністрації та положення про її структурні підрозділи;

5) укладають та розривають контракти з керівниками підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління відповідної місцевої державної адміністрації, або уповноважують на це своїх заступників;

6) погоджують у встановленому порядку призначення на посади та звільнення з посад керівників не підпорядкованих підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління органів виконавчої влади вищого рівня, крім керівників установ, підприємств і організацій Збройних Сил та інших військових формувань України, Міністерства внутрішніх справ України, Національної поліції;

7) в межах затверджених бюджетів виступають розпорядниками коштів відповідних державних адміністрацій, використовуючи їх лише за цільовим призначенням;

8) регулярно інформують населення про стан виконання повноважень, покладених на місцеву державну адміністрацію;

9) утворюють для сприяння здійсненню повноважень місцевих державних адміністрацій консультативні, дорадчі та інші допоміжні органи, служби та комісії, члени яких виконують свої функції на громадських засадах, а також визначають їх завдання, функції та персональний склад;

10) здійснюють інші функції, передбачені Конституцією та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, органів виконавчої влади вищого рівня.

Відповідно до ч.1, ч.2 ст. 16 Закону України Про статус народного депутата України народний депутат має право на депутатське звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, керівників підприємств, установ і організацій, незалежно від форм власності та підпорядкування, об`єднань громадян з питань, пов`язаних з депутатською діяльністю, і брати участь у розгляді порушених ним питань.

Орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадові особи, керівники підприємств, установ і організацій, об`єднань громадян, яким адресовано депутатське звернення, зобов`язані протягом 10 днів з моменту його одержання розглянути і дати письмову відповідь. У разі неможливості розгляду звернення народного депутата у визначений строк його повідомляють про це офіційним листом з викладенням причин продовження строку розгляду. Строк розгляду депутатського звернення, з урахуванням продовження, не може перевищувати 30 днів з моменту його одержання.

Суд зазначає, що робочою групою проаналізовано умови ведення мисливського господарства та вивчено стан виконання договірних умов колективним підприємством Мар`їнське мисливсько-риболовецьке господарство Українського товариства мисливців та рибалок та громадської організації Мисливсько-рибальське господарство БЕКАС . Робоча група здійснила виїзд до Мар`їнського району, тобто здійснила повноваження надані їй спірним розпорядженням.

З приводу посилання представника позивача, на те, що відповідач не мав права перевіряти господарську діяльність позивача, суд вважає, що з огляду на положення Господарського кодексу України, яким визначено поняття господарська діяльність , то спірне розпорядження не стосується перевірки господарської діяльності позивача, а призначене на вивчення питань, пов`язаних з виконанням договірних умов з ведення мисливського господарства на території Мар`їнського району Донецької області, та опрацювання можливих шляхів їх вирішення, тобто діяльність позивача в мисливському господарстві спрямована на захист та охорону об`єктів тваринного світу та не має на меті отримання прибутку.

Отже, господарська діяльність позивача не перевірялась, а робоча групою аналізувала умови ведення мисливського господарства на території Мар`їнського району Донецької області та вивчала стан виконання договірних умов користувачами мисливських угідь.

Щодо пояснення представника позивача, наданих в судовому засіданні, на те, що суд не може прийняти пояснювальну записку як доказ до проекту розпорядження голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цовільної адміністрації, суд вважає, що пояснювальна записка має бути прийнята судом з метою повного та всебічного розгляду справи по суті, оскільки вона слугувала підставою для прийняття спірного розпорядження.

Також, суд критично розцінює посилання позивача на те, що органам і посадовим особам, уповноваженим законами здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності, у період та на території проведення антитерористичної операції тимчасово забороняється проведення планових та позапланових перевірок суб`єктів господарювання, що здійснюють діяльність у зоні проведення антитерористичної операції, крім позапланових перевірок суб`єктів господарювання, що відповідно до затверджених Кабінетом Міністрів України критеріїв оцінки ступеня ризику від провадження господарської діяльності віднесені до суб`єктів господарювання з високим ступенем ризику, до яких Колективне підприємство «Мар`їнське Мисливсько-риболовецьке господарство» Українське товариство мисливців і рибалок не відноситься, з огляду на те, що спірним розпорядженням не перевірялась господарська діяльність позивача, а перевірялась його діяльність, що регулюється законом України Про мисливське господарство та полювання .

Щодо посилань представника позивача, що спірне розпорядження прийнято на підставі звернення народного депутата, суд не приймає оскільки в спірному розпорядження зазначено врахувуючи звернення народного депутата, крім того, перед прийняттям спірного розпорядження відповідачем враховано пояснювальну записку від 06.02.2020 в якій зазначено, що на адресу облдержадміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації та управління надійшли матеріали від землевласників та землекористувачів щодо відмови від раніше наданих погоджень на земельні ділянки для ведення мисливського господарства.

За таких обставин, суд дійшов висновку про те, що спірне розпорядження голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 18.02.2020 №153/5-20 Про утворення робочої групи з вивчення умов ведення мисливського господарства та виконання договорів користувачами мисливських угідь прийнято в межах повноважень, наданих законом, та з дотриманням вимог чинного законодавства, яке регулює вирішення таких питань.

Відповідно до положень статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до вимог частин першої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

За таких підстав суд вважає, що наявні пістави у відмові в задоволенні позову.

В зв`язку з відмовою в задоволенні позову питання щодо розподілу судових витрат суд не вирішує.

Керуючись статтями 2-17, 19, 20, 42-47, 55-60, 72-77, 90, 94-99, 122, 124, 125, 132, 139, 143, 159-165, 168, 171, 173, 192-196, 224-230, 241, 243, 245, 246, 250, 255, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

В задоволенні позову - відмовити.

Вступну та резолютивну частину рішення прийнято в нарадчій кімнаті 22 жовтня 2020, проголошено в присутності представників сторін.

Повний текст рішення виготовлено 30.10.2020 року.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя О.О. Аканов

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.10.2020
Оприлюднено02.11.2020
Номер документу92535180
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/2926/20-а

Постанова від 28.06.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

Ухвала від 27.06.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

Ухвала від 06.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

Постанова від 16.02.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Постанова від 16.02.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 21.12.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 21.12.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Рішення від 22.10.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аканов О.О.

Рішення від 22.10.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аканов О.О.

Ухвала від 22.09.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аканов О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні