КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 жовтня 2020 року м. Кропивницький Справа № 340/3398/20
Суддя Кіровоградського окружного адміністративного суду Притула К.М., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін адміністративну справу за позовом керівника Знам`янської міської прокуратури Кіровоградської області до Староосотської сільської ради Олександрівського району Кіровоградській області, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Староостський дошкільний навчальний заклад загального розвитку про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
Керівник Знам`янської міської прокуратури Кіровоградської області звернувся до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом в якому просить:
- визнати протиправною бездіяльність Староосотської сільської ради Олександрівського району Кіровоградської області щодо не оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку за адресою: вул. Лісняка. 1, с. Стара Осота Олександрівський район Кіровоградська область, на якій розташований Староосотський дошкільний навчальний заклад загального розвитку;
- зобов`язати Староосотську сільську раду Олександрівського району Кіровоградської області, КОД ЄДРПОУ 04364153, в межах повноважень вжити заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на вказану земельну ділянку шляхом винесення на розгляд сесії питання про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, на якій розташовані будівлі дошкільного закладу, вчинити дії шодо виготовлення технічної документації із землеустрою та реєстрації речового права на земельну ділянку;
- витрати зі сплати судового збору в розмірі 2102 грн. стягнути з відповідача на користь прокуратури Кіровоградської області (вул. Верхня Пермська, 4 м.Кропивницький. код ЄДРПОУ 02910025), зарахувавши їх на розрахунковий рахунок UA48201720343100001000004600 в банку - Державна Казначейська служба України, м. Київ МФО 820172, код класифікації видатків бюджету - 2800.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначив, що під час вивчення Олександрійської місцевої прокуратури Кіровоградської області стану додержання вимог законодавства органами влади та місцевого самоврядування в частині оформлення правовстановлюючих документів на будівлі та земельні ділянки загальноосвітніх та дошкільних навчальних закладів встановлено, що по вул.Лісняка,1 в с. Стара Осота Олександрівського району Кіровоградської області знаходиться Староосотський дошкільний навчальний заклад загального розвитку.
В порушення вимог земельного законодавства, положень Закону України Про освіту та Закону України Про дошкільну освіту правовстановлюючі документи на земельні ділянки, на яких розташовані зазначені дошкільні навчальні заклади не оформлено, державну реєстрацію права постійного користування не проведено.
Позивач вважає, що причиною не виготовлення правовстановлюючих документів на землю є виключно бездіяльність відповідача, яка виразилась у невжитті належних заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки закладів дошкільної освіти, що у свою чергу створює передумови для зловживань щодо розпорядження цими земельними ділянками, та може призвести до негативних наслідків.
Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 27 серпня 2020 року відкрито провадження у справі у порядку спрощеного позовного провадження, встановлено відповідачу строк для надання відзиву (а.с.1-3).
Відзив на адміністративний позов відповідачем до суду не надано.
Розглянувши подані позивачем документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно зі статтею 25 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.
У свою чергу, статтею 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються відповідно до закону питання регулювання земельних відносин.
Так, статтею 12 Земельного кодексу України установлено, що до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить: розпорядження землями територіальних громад; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; організація землеустрою; вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.
Відповідно до статті 92 Земельного кодексу України, право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку. Права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності.
Згідно зі частинами першою, другою статті 116 Земельного кодексу України, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Статтями 125 та 126 Земельного кодексу України встановлено, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав. Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".
За визначенням статті 2 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Відповідно до частин першої, другої статті 3 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", загальними засадами державної реєстрації прав є: гарантування державою об`єктивності, достовірності та повноти відомостей про зареєстровані права на нерухоме майно та їх обтяження; обов`язковість державної реєстрації прав у Державному реєстрі прав; публічність державної реєстрації прав; внесення відомостей до Державного реєстру прав виключно на підставах та в порядку, визначених цим Законом; відкритість та доступність відомостей Державного реєстру прав.
Речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації.
Відповідно до Інструкції про порядок державної реєстрації права власності на об`єкти нерухомого майна, що перебувають у власності юридичних та фізичних осіб, затвердженої наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 09.06.1998 №121 (яка діяла до 06.08.2012) державній реєстрації в бюро технічної інвентаризації підлягають об`єкти нерухомості, розташовані на всій території України (населених пунктах, військових містечках, військових частинах, аеропортах, річкових і морських портах, заповідниках, заказниках, на дорогах, полігонах і т.п.). Державна реєстрація права власності на об`єкти нерухомого майна в бюро технічної інвентаризації є обов`язковою для власників, незалежно від форм власності.
Аналіз наведених правових норм свідчить на користь висновку, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав. При цьому, державна реєстрація таких прав є обов`язковою.
Відповідно до інформації Староосотської сільської ради від 17.06.2020 №01-21/124 (а.с. 35-36) наданої на вимогу № 12.32-70-4009вих20 від 15.06.2020, дошкільний навчальний заклад знаходиться на балансі Староосотської сільської ради згідно акту приймання- передачі об`єктів соціальної сфери у комунальну власність від 2001 року.
Також, в інформації зазначено, що земельна ділянка передавалася разом із об`єктом згідно акту приймання-передачі об`єктів соціальної сфери у комунальну власність від 2001 року. Староосотською сільською радою з метою оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки на яких розміщені об`єкти комунальної власності сільської ради, було розроблено та затверджено сесією сільської ради від 07.02.2014 року, рішення № 306 Програму розроблення проектів землеустрою, щодо встановлення(відновлення) меж земельних ділянок в натурі(на місцевості) на яких розміщені об`єкти комунальної власності Староосотської сільської ради на території сіл Нова Осота, Стара Осота, Поселянівка, Іванівка . Даною програмою передбачалося виготовити проект землеустрою на земельну ділянку під дитячим садком.
Однак, правовстановлюючі документи на дану земельну ділянку на даний час відсутні.
В матеріалах справи містяться Статут Староосотського дошкільного навчального закладу загального розвитку (а.с.22-32).
Згідно з п. 1.3 Статуту Староосотського дошкільного навчального закладу загального розвитку, засновником закладу є Староосотська сільська рада. Засновник або уповноважений ним орган здійснює фінансування дошкільного закладу, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням та матеріалами, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування та медичне обслуговування дітей.
Пунктом 1.4 Статутів визначено, що Заклад у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України Про дошкільну освіту , Про освіту , Положенням про дошкільний навчальний заклад України, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 р.№305, іншими нормативно правовими актами та власним статутом.
Згідно з п. 9.1. Статуту відповідно до рішення сесії сільської ради № 473 від 16 січня 2006 р., дошкільному закладу передано в оперативне управління земельну діляку, будівлі, споруди, комунікації, інвентар, обладнання, транспортні засоби, спортивні та ігрові майданчики, основні та малоцінні засоби.
П.9.2. Статуту зазначено, що рішенням сесії сільської ради № 473 від 16 січня 2002 року, дошкільному закладу виділена присадибна ділянка площею 0,30 соток.
П.8.1 Статуту встановлено, що управління дошкільними закладами здійснюється його власником Староосотською сільською радою.
Відповідно до листа сільського голови Староосотської сільської ради № 01-21/124 від 17.06.2020 приміщення дошкільного навчального закладу перебуває на балансі сільської ради (а.с.35).
Відповідно до Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта відомості про реєстрацію права власності на Староосотський дошкільний навчальний заклад та замельну ділянку 1 за адресою Кіровоградська область, Олександрівський район, с. Стара Осота, вул. Лісняка Івана - відсутні (а.с.37,38).
Відтак, суд дійшов висновку, що відповідачем не було забезпечено виконання вимог чинного законодавства в частині оформлення права власності на будівлю та на земельну ділянку на якій розташований комунальний заклад Староосотський дошкільний навчальний заклад у зв`язку з чим адміністративний позов підлягає задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Згідно з ч.1 ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
У процесі розгляду справи не встановлено інших фактичних обставин, що мають суттєве значення для правильного вирішення спору, і доказів на підтвердження цих обставин.
Враховуючи зазначене вище, а також те, що відповідачем по справі не надано відзиву на позовну заяву та норму ч. 4 ст.159 Кодексу адміністративного судочинства України, де зазначено, що неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову. За даних обставин, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими, а адміністративний позов таким, що підлягає до задоволення.
Оскільки, відповідно до приписів ст. 139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз, судові витрати у даному випадку з відповідача стягненню не підлягають.
Керуючись статтями 9, 47, 90, 139, 242-246, 250, 251, 255, 257 - 263, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Позовні вимоги позовом керівника Знам`янської міської прокуратури Кіровоградської області до Староосотської сільської ради Олександрівського району Кіровоградській області, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Староостський дошкільний навчальний заклад загального розвитку про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.
Визнати протиправною бездіяльність Староосотської сільської ради Олександрівського району Кіровоградської області щодо не оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку за адресою: вул. Лісняка. 1, с. Стара Осота Олександрівський район Кіровоградська область, на якій розташований Староосотський дошкільний навчальний заклад загального розвитку.
Зобов`язати Староосотську сільську раду Олександрівського району Кіровоградської області. КОД ЄДРПОУ 04364153. в межах повноважень вжити заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на вказану земельну ділянку шляхом винесення на розгляд сесії питання про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, на якій розташовані будівлі дошкільного закладу, вчинити дії щодо виготовлення технічної документації із землеустрою та реєстрації речового права на земельну ділянку.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України, до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Кіровоградський окружний адміністративний суд.
Суддя Кіровоградського
окружного адміністративного суду К.М. Притула
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.10.2020 |
Оприлюднено | 02.11.2020 |
Номер документу | 92535965 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
К.М. Притула
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні