ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа №380/6939/20
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 жовтня 2020 року
Львівський окружний адміністративний суд, у складі головуючої судді Братичак У.В., розглянувши у письмовому провадженні в м.Львові в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Львівській області до Державного підприємства «Гніздичівський державний спиртовий завод» про стягнення коштів за податковим боргом з рахунків у банках, -
в с т а н о в и в :
Головне управління ДПС у Львівській області (місцезнаходження: вул. Стрийська, 35, м. Львів, 79003; код ЄДРПОУ: 43143039) звернулося з позовною заявою до Державного підприємства «Гніздичівський державний спиртовий завод» (місцезнаходження: вул. Коновальця, буд.4, смт. Гніздичів, Жидачівський район, Львівська область, 81740; код ЄДРПОУ: 25551043), в якій просить стягнути з Державного підприємства «Гніздичівський державний спиртовий завод» (ЄДРПОУ: 25551043) до бюджету кошти з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника в розмірі 309 215 гривень 32 копійок та частину чистого прибутку (доходу) в розмірі 204 гривень 00 копійок.
В обгрунтування позовних вимог посилається на те, що ДП «Гніздичівський державний спиртовий завод» має податковий борг в розмірі 309 419,32 грн, який виник з земельного податку з юридичних осіб. У зв`язку з несплатою узгодженої суми податкового зобов`язання у встановлені строки, відповідно до п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України направлено ДП «Гніздичівський державний спиртовий завод» податкову вимогу форми "Ю" №158-13 від 14.04.2016. Відтак, зазначає, що станом на дату звернення до суду податкова вимога є дійсною, в судовому порядку не оскаржувалась, не є скасованою, зміненою чи відкликаною, а тому просить позовні вимоги задовольнити.
Ухвалою судді від 02.09.2020 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі; справу вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Конверт з копією вказаної ухвали повернувся до суду з відміткою пошти за закінченням встановленого строку зберігання . Згідно копії Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, місцезнаходженням відповідача є вул. Коновальця, буд.4, смт. Гніздичів, Жидачівський район, Львівська область, 81740.
У відповідності до ч.ч.8, 11 ст.126 Кодексу адміністративного судочинства України, вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Станом на момент розгляду цієї справи, жодних заяв по суті справи на адресу суду не надходило.
Дослідивши докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.
ДП «Гніздичівський державний спиртовий завод» (вул. Коновальця, буд.4, смт. Гніздичів, Жидачівський район, Львівська область, 81740) зареєстроване як юридична особа, що стверджується відомостями, внесеними до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Згідно довідки про наявність заборгованості №5001/9/10.1-12 від 15.06.2020 за відповідачем рахується заборгованість в сумі 309 419,32 грн та складається з:
-земельного податку з юридичних осіб - 309 215,32 грн (153 502,66 грн - основний платіж, згідно звітної податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) №10905 від 15.05.2018 (дата виникнення боргу 15.05.2018р.); 38 375,67 грн - основний платіж, згідно податкової декларації №10906 від 15.05.2018 (дата виникнення боргу 15.05.2018 року); 170,00 грн - штрафна санкція, залишок несплаченого узгодженого податкового зобов`язання, яке виникло відповідно до податкового повідомлення-рішення форми ПС від 15.05.2018 № 0112641263 (яке винесено на підставі Акту перевірки від 15.05.2018р. № 548/1301-1263/25551043), (дата виникнення боргу 25.05.2018); 12 791,89 грн - основини платіж, згідно звітної податкової декларації №10906 від 15.05.2018 (дата виникнення боргу 30.05.2018 року); 1 020,00 грн - штрафна санкція, залишок несплаченого узгодженого податкового зобов`язання, яке виникло відповідно до податкового повідомлення-рішення форми ПС від 15.05.2018 № 0112681263 (яке винесено на підставі Акту перевірки від 15.05.2018 № 548/1301-1263/25551043); 12 791,89 грн - основний платіж, згідно звітної податкової декларації №10906 від 15.05.2018 (дата виникнення боргу 30.06.2018 року); 12 791,89 грн- основний платіж, згідно звітної податкової декларації №10906 від 15.05.2018 (дата виникнення боргу 30.07.2018 року); 12 791,89 грн - основний платіж, згідно звітної податкової декларації №10906 від 15.05.2018 (дата виникнення боргу 30.08.2018 року); 12 791,89 грн - основной платіж, згідно звітної податкової декларації №10906 від 15.05.2018 (дата виникнення боргу 30.09.2018 року); 12 791,89 грн - основний платіж, згідно звітної податкової декларації №10906 від 15.05.2018 р. (дата виникнення боргу 30.10.2018 року); 12 791,89 грн - основний платіж, згідно звітної податкової декларації №10906 від 15.05.2018 (дата виникнення боргу 30.11.2018 року); 12 791,89 грн - основний платіж, згідно звітної податкової декларації №10906 від 15.05.2018 (дата виникнення боргу 30.12.2018 року); 12 791,87 грн - основний платіж, згідно звітної податкової декларації №10906 від 15.05.2018 (дата виникнення боргу 30.01.2019 року); 1 020,00 грн - штрафна санкція, залишок несплаченого узгодженого податкового зобов`язання, яке виникло відповідно до податкового повідомлення-рішення форми ПС від 14.06.2019 № 0059915412 (яке винесено на підставі Акту перевірки від 07.05.20Юр. № 1219/1301-5-І 12).
Окрім того, згідно карток особових рахунків та довідки про заборгованість від 15.06.2020 року № 5001/9/10.1-12 заборгованість по частині чистого прибутку станом на 15.06.2020 року складає 204,00 грн та виникла на підставі частини чистого прибутку (доходу) господарських організацій (державних унітарних підприємств та їх об`єднань (21010100) - 204,00 грн (штрафна санкція, залишок несплаченого узгодженого податкового зобов`язання, яке виникло відповідно до податкового повідомлення-рішення форми Ш від 31.01.2018 р. № 0039311265 (яке винесено на підставі Акту перевірки від 21.12.2017 № 1680/13-01-12-65).
У зв`язку з несплатою відповідачем грошових зобов`язань позивач 14.04.2016 виніс податкову вимогу форми "Ю" №158-13, яку надіслано та вручено платникові податків.
Докази, які б підтверджували, що згадана податкова вимога та податкові повідомлення-рішення відповідачем оскаржувались у справі відсутні, відповідно, визначені у них зобов`язання є узгодженими.
У добровільному порядку заборгованість відповідачем не сплачена.
Надаючи правову оцінку відносинам, що склались між сторонами, суд виходить з такого.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулюються Податковим кодексом України.
Відповідно до підп.16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України, платники податків зобов`язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно з підп.14.1.39 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Відповідно до підп.14.1.156 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).
Згідно з підп.14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Пунктом 54.1 ст.54 Податкового кодексу України визначено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
Згідно п.56.11 ст.56 Податкового кодексу України, не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків.
Разом з тим, вищевказані податкові повідомлення-рішення надіслані відповідачу та в адміністративному або судовому порядку не оскаржувалося, докази зворотного матеріали справи не містять.
Відтак, суми грошових зобов`язань відповідача є узгодженими та у встановлені законом строки не сплачені, тобто визнаються сумою податкового боргу у відповідності до підп.14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України.
У п. 57.1 ст. 57 14 Податкового кодексу України зазначено, що платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання декларації, крім випадків, встановленим цим Кодексом.
Відповідно до п. 57.2 ст. 57 Податкового кодексу України у разі коли відповідно до цього Кодексу або інших законів України контролюючий орган самостійно визначає податкове зобов`язання платника податків з причин, не пов`язаних з порушенням податкового законодавства, такий платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання у строки, визначені в цьому Кодексі, а якщо такі строки не визначено, - протягом 30 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення про таке нарахування.
Згідно п. 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у п.п. 54.3.1-54.3.6 п. 54.3 ст. 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають заднем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
У разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган, у відповідності до вимог п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України, надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
За правилами п.58.3 ст.58 Податкового кодексу України, у разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
Згідно п.59.5 ст.59 Податкового кодексу України, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Тобто, податкова вимога є дійсною протягом усього терміну безперервного існування податкового боргу платника податків з моменту його утворення до моменту, зокрема, повного погашення податкового боргу платником за всіма видами податків і зборів. При цьому податковим законодавством не передбачено необхідності повторного направлення платнику податків податкової вимоги у разі зміни (крім зменшення до нуля) суми його податкового боргу.
На виконання вказаних положень Податкового кодексу України, позивач надіслав на адресу відповідача податкову вимогу форми "Ю" №158-13 від 14.04.2016.
Згідно з п.п.95.1, 95.2 ст.95 Податкового кодексу України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Підпунктом 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України передбачено право органу державної податкової служби звертатись до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Окрім того, постановою Кабінету Міністрів України від 16 лютого 2011 року №106 Деякі питання ведення обліку податків і зборів (обов`язкових платежів) та інших доходів бюджету визначено, що контроль за справлянням надходжень до бюджету по коду бюджетної класифікації 210103011 Частина чистого прибутку (доходу), що вилучається до державного бюджету відповідно до закону покладено на Державну фіскальну службу України.
Слід зазначити, що відповідно до п.п. 19-1.1,19-1.22 ст.19 Податкового кодексу України контролюючий орган виконує такі функції: здійснює адміністрування податків, зборів, платежів, здійснює погашення податкового боргу, стягнення своєчасно не нарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів.
Відповідно до п.9 ч. 1 ст. 69 Бюджетного кодексу України до доходів загального фонду бюджетів міст районного значення, сільських, селищних бюджетів належить, зокрема, частина чистого прибутку (доходу) комунальних унітарних підприємств та їх об`єднань, що вилучається до бюджету у порядку визначеному відповідними місцевими радами.
Сукупність зазначених норм дає підстави для висновків суду, про те, що саме позивач і є уповноваженим контролюючим органом, якому надано право на звернення до суду з позовами про стягнення у частину чистого прибутку (доходу) господарських операцій (комунальних унітарних підприємств), у разі не перерахування їх підприємством самостійно.
Враховуючи, що заборгованість у розмірі 309 419,32 грн відповідачем у встановлені законом строки не сплачена, наявність у нього вказаної заборгованості підтверджується матеріалами справи, доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості станом на день розгляду справи не надано, суд дійшов висновку, що позов слід задовольнити повністю, стягнувши з рахунків відповідача на користь бюджету кошти в сумі 309 419,32 грн та частину чистого прибутку (доходу) в розмірі 204, 00 грн.
Відповідно до ч.2 ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України, судові витрати з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст.2, 6, 8-10, 13, 14, 72-77, 139, 241-246, 250, підп.15 п.15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
в и р і ш и в :
позов задовольнити повністю.
Стягнути з Державного підприємства «Гніздичівський державний спиртовий завод» (місцезнаходження: вул. Коновальця, буд.4, смт. Гніздичів, Жидачівський район, Львівська область, 81740; код ЄДРПОУ: 25551043) на користь бюджету кошти з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника в розмірі 309 215 (триста дев`ять тисяч двісті п`ятнадцять) грн. 32 коп та частину чистого прибутку (доходу) в розмірі 204 (двісті чотири) грн. 00 коп.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Суддя Братичак Уляна Володимирівна
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.10.2020 |
Оприлюднено | 02.11.2020 |
Номер документу | 92536068 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Братичак Уляна Володимирівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Братичак Уляна Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні