ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа№380/6668/20
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 жовтня 2020 року м. Львів
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Карп`як О.О., розглянувши у м. Львові за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Львівській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Радехівський елеватор про стягнення коштів за податковим боргом з рахунків у банках,-
в с т а н о в и в:
До суду надійшла позовна заява Головного управління ДПС у Львівській області (79003, м. Львів, вул. Стрийська, 35) до Товариства з обмеженою відповідальністю Радехівський елеватор (80220, Львівська область, Радехівський район, с. Стоянів, вул. І.Франка, 85-Б) про стягнення коштів за податковим боргом з рахунків у банках.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що за час здійснення діяльності ТзОВ Радехівський елеватор виник податковий борг перед бюджетом, який станом на 22.06.2020 року становить 290 938,10 грн., (по податку на додану вартість та податку на прибуток приватних підприємств). На даний час сума боргу є узгодженою та у встановлені строки до бюджету не сплачена, тобто визнається сумою податкового боргу (узгодженою сумою податкового зобов`язання, не сплаченою платником податків у строки, визначені Податковим кодексом України). Податкові органи в силу закону від імені держави здійснюють функції з контролю за своєчасністю, правильністю нарахування та сплатою податків і зборів (обов`язкових платежів), а також стягнення з платників податків заборгованості перед бюджетами та державними цільовими фондами, тому позивач звернувся до суду з позовом про стягнення з відповідача податкової заборгованості. Просить позов задоволити.
Ухвалою суду від 25 серпня 2020 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Ухвалою про відкриття спрощеного позовного провадження в адміністративній справі запропоновано відповідачу протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі подати до суду відзив на позовну заяву.
Копію вказаної ухвали суду надіслано відповідачу за адресою: 80220, Львівська область, Радехівський район, с. Стоянів, вул. І.Франка, 85-Б. До суду повернулось рекомендоване поштове відправлення з повідомленням про вручення № 7901828172746, з якої вбачається про отримання вказаної ухвали представником відповідача 04 вересня 2020 року.
Судом з даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань встановлено, що зареєстрованим місцем знаходження відповідача є адреса: АДРЕСА_1 , на яку і було надіслано ухвалу про відкриття провадження. Таким чином, судом виконано вимоги щодо належного повідомлення відповідача про розгляд справи.
Отже, суд дійшов висновку, що відповідач своєчасно та належним чином повідомлений про розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження.
Відповідачем, станом на дату винесення рішення судом, відзив на позовну заяву не подано.
Частиною 1 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження здійснюється судом за правилами, встановленими цим Кодексом для розгляду справи за правилами загального позовного провадження, з особливостями, визначеними у цій главі.
Відповідно до ч. 2 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України, визначено, що розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження починається з відкриття першого судового засідання. Якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів, а у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу, - через п`ятнадцять днів з дня відкриття провадження у справі.
Суд, з`ясувавши обставини, на які учасники справи посилаються як на підставу своїх вимог та заперечень, дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються встановив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю Радехівський елеватор зареєстроване як юридична особа 16 березня 2017 року за адресою: 80220, Львівська область, Радехівський район, с. Стоянів, вул. І.Франка, 85-Б, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських організацій (ідентифікаційний код 41216686). Відповідач, як платник податків перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС у Львівській області (Червоноградське управління, Радехівська державна податкова інспекція).
Відповідно до довідки від 02.07.2020 року за № 5473/9/10.1.-12 про суму податкового боргу платника податків по ТзОВ Радехівський Елеватор станом на 22.06.2020 року у відповідача наявна заборгованість всього на суму 290 938, 10 грн., з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 19663, 10 грн., у тому числі за штрафними санкціями у розмірі 19663, 10 грн., з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у розмірі 271 275, 00 грн., у тому числі за податковими зобов`язаннями у розмірі 271275, 00 грн., за штрафними санкціями у розмірі 19663, 10 грн.
Суд встановив, що податковий борг відповідача по податку на прибуток приватних підприємств в сумі 19 663, 10 грн., виник на підставі донарахованих штрафних санкцій згідно податкового повідомлення - рішення № 0193601275 від 31.07.2018 року.
Податковий борг відповідача по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у розмірі 271275, 00 грн. виник на підставі: податкової декларації з податку на додану вартість № 9285061848 від 20.12.2018 року в сумі 52507 грн., згідно податкової декларації з податку на додану вартість № 5896536 від 16.01.2019 року в сумі 218768 грн.
На підтвердження наявності вказаної суми боргу позивачем до позову подано: довідку від 02.07.2020 року № 5473/9/10.1-12, копію податкового повідомлення-рішення від 31.07.2018 року № 0193601275, копію корінця податкової вимоги № 90602-17від 28.08.2018 року, копію податкової декларації з податку на додану вартість № 9285061848 від 20.12.2018 року, копію податкової декларації з податку на додану вартість № 5896536 від 16.01.2019 року, зворотній бік облікової картки платника податків, копію рекомендованого повідомлення про вручення № 8020014421246, копію рекомендованого повідомлення про вручення № 8020014412778,
Згідно копії податкового повідомлення - рішення від 31.07.2018 року № 0193601275 ТзОВ Радехівський елеватор за порушення строку сплати суми грошового зобов`язання з податку на прибуток приватних підприємств в розмірі 196 631,00 грн. зобов`язано сплатити штраф в розмірі 10% в сумі 19 663, 10 грн.
Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України), зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Згідно до п. 16.1.4 ст. 16 ПК України, платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Вимогами пп. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 ПК України грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або інше зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності та пеня.
Як вбачається з пп. 14.1.156 п. 14.1 ст. 14 ПК України, податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк), та/або сума коштів, сформована за рахунок податкових пільг, що були використані платником податків не за цільовим призначенням чи з порушенням порядку їх надання, встановленим цим Кодексом та/або Митним кодексом України.
Податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом (пп. 14.1.175 ст. 14 ПК України).
Пунктом 38.1 статті 38 ПК України передбачено, що виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.
Згідно з пунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
Відповідно до пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до п.57.2. ст.57 ПК України, у разі коли відповідно до цього Кодексу або інших законів України контролюючий орган самостійно визначає податкове зобов`язання платника податків з причин, не пов`язаних з порушенням податкового законодавства, та надсилає (вручає) податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум платнику податку, такий платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму податкового зобов`язання у строки, визначені в цьому Кодексі та в статті 297 Митного кодексу України, а якщо такі строки не визначено, - протягом 30 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення про таке нарахування.
Відповідно до п.57.3. ст.57 ПК України, у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 робочих днів, наступних за днем такого узгодження.
Крім того, відповідно до пункту 59.1 статті 59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
В матеріалах справи наявна податкова вимога № 90602-17від 28.08.2018 року на суму 19 663,10 грн. виставлену відповідачу.
Відповідно до п.59.5. ст.59 ПК України, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Зважаючи на положення пункту 59.5 статті 59 Податкового кодексу України, нові податкові вимоги платнику податків не надсилалися.
Відповідно до п.95.2. ст.95 ПК України, стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Згідно наявної в матеріалах справи довідки від 02.07.2020 року № 5473/9/10.1-12 за ТзОВ Радехівський елеватор станом на 22.06.2020 року рахується заборгованість в сумі 290 938,10 грн. (по податку на додану вартість та податку на прибуток приватних підприємств).
Відтак, контролюючий орган правомірно та у визначені законодавством строки звернувся до суду для здійснення заходів щодо погашення податкового боргу.
Відповідно до п.41.4. ст.41 ПК України, органами стягнення є виключно контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 цього пункту, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень.
Відповідно до ст.95 ПК України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Відповідно до вимог пп. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
У відповідності до п.95.3 ст.95 ПК України, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Таким чином, загальна сума податкового боргу відповідача перед бюджетом становить 290 938,10 грн. Зазначений факт підтверджується доказами, наявними в матеріалах справи.
На час розгляду справи та прийняття рішення по суті заявлених позовних вимог доказів сплати відповідачем податкового боргу у розмірі 290 938,10 грн. до суду не надано.
Враховуючи наведене, суд дійшов висновку про обґрунтованість та підставність позовних вимог і вважає, що позов підлягає задоволенню.
Відповідно до частини другої статті 139 КАС при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Таким чином за відсутності понесених судових витрат у даній справі, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертизи, такі судові витрати не належать стягненню з відповідача на користь суб`єкта владних повноважень.
Керуючись ст.ст. 19-21, 72-77, 242-246, 255, 293, 295, підп.15.5 п.15 Перехідних положень КАС України, суд, -
в и р і ш и в :
Позов Головного управління ДПС у Львівській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Радехівський елеватор про стягнення коштів за податковим боргом з рахунків у банках - задоволити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Радехівський елеватор (80220, Львівська область, Радехівський район, с. Стоянів, вул. І.Франка, 85-Б; код ЄДРПОУ 41216686) до бюджету з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника податків та з рахунків платника податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів кошти в розмірі 290 938 (двісті дев`яносто тисяч дев`ятсот тридцять вісім гривень)10 коп.
Судові витрати стягненню не підлягають.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення складено 29 жовтня 2020 року.
Суддя Карп`як Оксана Орестівна
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.10.2020 |
Оприлюднено | 02.11.2020 |
Номер документу | 92536243 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні