Справа № 420/5765/20
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 жовтня 2020 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Білостоцького О.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження, визначеного ч. 5 ст. 262 КАС України, адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС в Одеській області до сільськогосподарського обслуговуючого кооперативу Фермерська Зоря про стягнення податкового боргу, -
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління (далі ГУ) ДПС в Одеській області до сільськогосподарського обслуговуючого кооперативу Фермерська Зоря про стягнення податкового боргу у загальному розмірі 27384,43 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що сільськогосподарський обслуговуючий кооператив Фермерська Зоря має заборгованість зі сплати орендної плати за землю з юридичних осіб, єдиного податку з юридичних осіб, податку на додану вартість та податку на нерухоме майно що утворилась внаслідок несплати відповідачем суми узгоджених податкових зобов`язань, самостійно задекларованих ним в податкових деклараціях, а також визначених позивачу податковими повідомленнями-рішеннями ГУ ДПС в Одеській області. Відповідач своєчасно податковий борг не сплатив, що стало підставою для звернення Головного управління ДПС в Одеській області до суду із зазначеним адміністративним позовом.
Ухвалою суду від 07.09.2020 року позовну заяву Головного управління ДПС в Одеській області було прийнято до розгляду, у справі було відкрито спрощене позовне провадження без виклику сторін. Зазначеною ухвалою сільськогосподарському обслуговуючому кооперативу Фермерська Зоря було запропоновано в 15-денний строк з дня отримання ухвали надати відзив на адміністративний позов.
Суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі (ст.258 КАС України).
Згідно частини 2 ст. 262 КАС України розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження починається з відкриття першого судового засідання. Якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів, а у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу, - через п`ятнадцять днів з дня відкриття провадження у справі.
Статтею 124 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що судові виклики і повідомлення здійснюються повістками про виклик і повістками-повідомленнями. Судові виклики або судове повідомлення учасників справи здійснюється: юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Копію ухвали суду від 07.09.2020 року про відкриття спрощеного позовного провадження у справі було направлено відповідачу за адресою, зазначеною позивачем в адміністративному позові та яка міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Поштове відправлення було доставлено за адресою підприємства, однак не було вручено відповідачу, про що свідчить довідка Укрпошти №5300 форми ф.20.
Відповідно до ч. 11 ст. 126 КАС України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Крім того, ухвалу суду від 07.09.2020 року по справі №420/5765/20 було також оприлюднено в Єдиному державному реєстрі судових рішень.
Однак, ні у визначений судом в ухвалі про відкриття провадження у справі строк, ні станом на час розгляду справи по суті, від сільськогосподарського обслуговуючого кооперативу Фермерська Зоря відзиву на позовну заяву ГУ ДПС в Одеській області, будь-яких пояснень по суті спірних правовідносин або доказів на спростування заявлених контролюючим органом позовних вимог до суду не надходило.
З огляду на вищезазначене суд вважає, що ним було вжито всіх необхідних заходів, передбачених Кодексом адміністративного судочинства України для повідомлення відповідача про розгляд адміністративної справи та реалізації останнім права на судовий захист своїх прав та інтересів, що дає підстави суду розглядати справу за наявними в ній матеріалами та доказами.
Судом під час розгляду справи встановлено наступне.
Сільськогосподарський обслуговуючий кооператив Фермерська Зоря зареєстрований Любашівською районною державною адміністрацією Одеської області як юридична особа 19.03.1998 року за №1541120000, та з 27.03.1998 року відповідач знаходиться на обліку в податковому органі, як платник податків (а.с. 45).
Відповідно до інтегрованої картки платника податків та довідки-розрахунку про суму податкового боргу (а.с. 63-66) станом на 23.07.2020 року за сільськогосподарським обслуговуючим кооперативом Фермерська Зоря рахується заборгованість у загальному розмірі 25 210,26 грн., яка виникла на підставі самостійно визначених відповідачем у податкових деклараціях грошових зобов`язань, а саме:
- у податковій декларації з орендної плати за землю юридичних осіб №9026693289 від 20.02.2019 року самостійно визначена сума податку, що підлягає сплаті в бюджет - 24881,09 грн. (а.с. 112-113). Дана сума була зменшена у зв`язку із наявною у відповідача переплатою в розмірі 7,34 грн. Таким чином сума боргу за податковою декларацією від №9026693289 від 20.02.2019 року склала 24873,75 грн.;
- у податковій декларації з єдиного податку з юридичних осіб №9310736968 від 22.02.2019 року (а.с. 110) самостійно визначена сума податку, що підлягає сплаті в бюджет - 19,35 грн. Дана сума була зменшена у зв`язку із наявною у відповідача переплатою в розмірі 0,26 грн. Таким чином сума боргу за податковою декларацією від №9310736968 від 22.02.2019 року склала 19,09 грн.;
- у податковій декларації з податку на нерухоме майно №9026229910 від 19.02.2019 року (а.с. 111) самостійно визначена сума податку, що підлягає сплаті в бюджет - 336, 94 грн. Дана сума була зменшена у зв`язку із наявною у відповідача переплатою в розмірі 19,52 грн. Таким чином сума боргу за податковою декларацією від №9026229910 від 19.02.2019 року склала 317,42 грн.
Також судом встановлено, що 27.02.2019 року головним державним ревізором-інспектором відділу податків і зборів з юридичних осіб Подільського управління ГУ ДФС в Одеській області Штембуляк Н.В. було проведено камеральну перевірку податкової звітності відповідача з податку на додану вартість за січень 2019 року. За результатами перевірки складено відповідний акт №000815/15-32-55-06/25422009 (а.с.31). У висновках зазначеного акту встановлено неподання відповідачем податкової декларації за січень 2019 року, що призвело до порушення вимог пп.49.18.1 п.49.18 статі 49 Податкового кодексу (далі ПК) України.
На підставі висновків вищезазначеного акту перевірки Головним управлінням ДФС в Одеській області було винесене податкове повідомлення-рішення №0098085506 від 26.03.2019 року (а.с. 37), яким до відповідача було застосовано штрафні санкції у розмірі 170,00 грн.
Вищезазначений акт та податкове повідомлення-рішення направлялось ГУ ДПС в Одеській області відповідачу засобами поштового зв`язку, що підтверджується матеріалами справи (а.с. 146, 147 зв.б.).
Відомостей щодо оскарження вищезазначеного податкового повідомлення-рішення в адміністративному або судовому порядку до суду не надано, отже вказане грошове зобов`язання є узгодженими.
Судом також встановлено, що 14.06.2019 року головним державним ревізором-інспектором відділу податків і зборів з юридичних осіб Подільського управління ГУ ДФС в Одеській області Максименюк Т.А. було проведено камеральну перевірку своєчасності подання відповідачем податкової декларації єдиного податку третьої групи (юридичні особи) за 2018 рік, за результатами якої складено відповідний акт перевірки №013648/15-32-55-06/25422009 (а.с.32). У висновках зазначено акту встановлено порушення позивачем граничного строку подання декларації єдиного податку третьої групи (юридичні особи), а саме замість 11.02.2019 року декларація була подана СОК Фермерська Зоря 22.02.2019 року.
На підставі висновків вищезазначеного акту перевірки Головним управління ДФС в Одеській області було винесене податкове повідомлення-рішення №0204935506 від 01.08.2019 року (а.с. 34), яким до відповідача було застосовано штрафні санкції у розмірі 1020,00 грн.
Вищезазначений акт та податкове повідомлення-рішення направлялось ГУ ДПС в Одеській області відповідачу засобами поштового зв`язку, що підтверджується матеріалами справи (а.с.150).
20.03.2020 року головним державним ревізором-інспектором відділу податків і зборів з юридичних осіб Подільського управління ГУ ДФС в Одеській області Максименюк Т.А. було проведено камеральну перевірку податкової звітності з податку на прибуток за 2019 рік за результатами якої складено відповідний акт перевірки №002579/15-32-55-06/25422009 (а.с.105). У висновках зазначено акту встановлено неподання відповідачем податкової звітності з податку на прибуток за 2019 рік.
На підставі висновків вищезазначеного акту перевірки Головним управління ДПС в Одеській області було винесене податкове повідомлення-рішення №0090765504 від 28.05.2020 року (а.с. 102), яким до відповідача було застосовано штрафні санкції у розмірі 1020,00 грн.
Вищезазначений акт та податкове повідомлення-рішення направлялось ГУ ДПС в Одеській області відповідачу засобами поштового зв`язку, що підтверджується матеріалами справи (а.с. 142, 142 зв.бік).
На підставі вищезазначеного за сільськогосподарським обслуговуючим кооперативом Фермерська Зоря рахується податкова заборгованість у загальному розмірі 27 384,43 грн., що складається з сум: 25 210,26 грн. (податкові зобов`язання, самостійно визначені відповідачем у податкових деклараціях) + 2174,17 грн. (штрафні санкції, визначенні у податкових повідомленнях-рішеннях).
Відповідачем у встановлені законодавством строки суму зазначеної заборгованості сплачено не було, з огляду на що позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Дослідивши адміністративний позов та письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному і об`єктивному дослідженні, проаналізувавши положення чинного законодавства, що регулює спірні правовідносини, суд доходить висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до п.15.1 ст.15 Податкового кодексу України (далі - ПК України), платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Згідно з п. 16.1.4 ст. 16 ПК України, платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до п. 54.1 ст. 54 ПК України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
У відповідності з п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України, платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Згідно статті 288 ПК України платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об`єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.
Податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285-287 цього розділу.
Відповідно до статті 285 ПК України базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік. Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв`язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців).
Відповідно до ст. 287 Податкового кодексу України, власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.
Згідно п. 286.2 статті 286 ПК України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму плати за землю щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають до відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій.
Податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Податкове зобов`язання з плати за землю, визначене у податковій декларації, у тому числі за нововідведені земельні ділянки, сплачується власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Главою 1 розділу XIV ПК України передбачено особливий порядок оподаткування суб`єктів малого підприємництва шляхом сплати єдиного податку. Спрощена система оподаткування, обліку та звітності - це особливий механізм справляння податків і зборів, що встановлює заміну сплати окремих податків і зборів, встановлених пунктом 297.1 статті 297 цього Кодексу, на сплату єдиного податку в порядку та на умовах, визначених Податковим кодексом України, з одночасним веденням спрощеного обліку та звітності (п. 291.2 ст. 291 ПК України).
Порядок обрання або переходу на спрощену систему оподаткування здійснюється відповідно до підпунктів 298.1.1 - 298.1.4 ПК України.
Так відповідно до пункту 291.3 статті 291 ПК України юридична особа чи фізична особа-підприємець може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим цією главою, та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному цією главою.
Пунктом 291.4 статті 291 Податкового кодексу України передбачено, що платники єдиного податку поділяються на чотири групи; до третьої групи відносяться фізичні особи-підприємці, які не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, не обмежена та юридичні особи - суб`єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми, у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 5 000 000 гривень.
Відповідно до п. 293.1, 293.3 ст. 293 ПК України, ставки єдиного для платників третьої групи встановлюються у відсотках до доходу (відсоткові ставки).
Відсоткова ставка єдиного податку для платників третьої групи встановлюється у розмірі: 3 відсотки доходу - у разі сплати податку на додану вартість згідно з цим Кодексом; 5 відсотків доходу - у разі включення податку на додану вартість до складу єдиного податку.
Згідно п. 294.1 статті 294 ПК України податковим (звітним) періодом для платників єдиного податку третьої групи є календарний квартал.
Податковий (звітний) період починається з першого числа першого місяця податкового (звітного) періоду і закінчується останнім календарним днем останнього місяця податкового (звітного) періоду.
Згідно з пунктами 296.3 та 296.4 статті 296 Податкового кодексу України платники єдиного податку третьої групи подають до контролюючого органу податкову декларацію платника єдиного податку у строки, встановлені для квартального податкового (звітного) періоду. Податкова декларація подається до контролюючого органу за місцем податкової адреси.
Строк подання податкової декларації за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу передбачений підпунктом 49.18.2 пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України, а саме: протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).
Платники єдиного податку третьої групи сплачують єдиний податок протягом 10 календарних днів після граничного строку подання податкової декларації за податковий (звітний) квартал (п. 295.3 ст. 295 ПК України).
Пунктом 300.1 статті 300 ПК України передбачено, що платники єдиного податку несуть відповідальність відповідно до Податкового кодексу України за правильність обчислення, своєчасність та повноту сплати сум єдиного податку, а також за своєчасність подання податкових декларацій.
Відповідно до статті 203 ПК України податкова декларація з податку на додану вартість подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Сума податкового зобов`язання, зазначена платником податку в поданій ним податковій декларації, підлягає сплаті протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.
Згідно статті 202 ПК України звітним (податковим) періодом є один календарний місяць з урахуванням таких особливостей:
а) якщо особа реєструється як платник податку з іншого дня, ніж перший день календарного місяця, першим звітним (податковим) періодом є період, який розпочинається від дня такої реєстрації та закінчується останнім днем першого повного календарного місяця
б) якщо податкова реєстрація особи анулюється в інший день, ніж останній день календарного місяця, то останнім звітним (податковим) періодом є період, який розпочинається з першого дня такого місяця та закінчується днем такого анулювання.
Відповідно до пункту 75.1 ст.75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Предметом камеральної перевірки може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.
Відповідно до п. 49.1 та 49.2 статті 49 ПК України податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.
Платник податків зобов`язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об`єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є. Цей абзац застосовується до всіх платників податків, в тому числі платників, які перебувають на спрощеній системі оподаткування обліку та звітності.
Згідно п. 49.18 статті 49 ПК України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Відповідно до статті 137 ПК України податковими (звітними) періодами для податку на прибуток підприємств, крім випадків, передбачених пунктом 137.5 цієї статті, є календарні: квартал, півріччя, три квартали, рік. При цьому податкова декларація розраховується наростаючим підсумком. Податковий (звітний) період починається з першого календарного дня податкового (звітного) періоду і закінчується останнім календарним днем податкового (звітного) періоду.
Річний податковий (звітний) період встановлюється для таких платників податку:
а) платників податку, які зареєстровані протягом звітного (податкового) року (новостворені), що сплачують податок на прибуток на підставі річної податкової декларації за період діяльності у звітному (податковому) році;
б) виробників сільськогосподарської продукції;
в) платників податку, у яких річний дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за показниками Звіту про фінансові результати (Звіту про сукупний дохід), за попередній річний звітний (податковий) період, не перевищує 20 мільйонів гривень. При цьому до річного доходу від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначеного за показниками Звіту про фінансові результати (Звіту про сукупний дохід), включається дохід (виручка) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), інші операційні доходи, фінансові доходи та інші доходи.
Відповідальність за повноту утримання та своєчасність перерахування до бюджету податку, зазначеного в пункті 57.1-1 статті 57 та 141.4 статті 141 цього Кодексу, покладається на платників податку, які здійснюють відповідні виплати.
Відповідно до п. 120.1 статі 120 ПК України неподання (крім випадків, якщо податкова декларація не подається відповідно до пункту 49.2 статті 49 цього Кодексу) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов`язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов`язок подання якої до контролюючих органів передбачено цим Кодексом, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Відповідно до статті 126 ПК України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання (крім випадків, передбачених пунктом 126.2 цієї статті) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:
при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;
при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Відповідно до пп. 14.1.175 п.14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України).
У зв`язку з несплатою узгодженої суми грошового зобов`язання та з метою вжиття заходів щодо її погашення, податковим органом на адресу до сільськогосподарського обслуговуючого кооперативу Фермерська Зоря було направлено податкову вимогу форми Ю від 05 березня 2019 року №24364-55 на суму податкового боргу 2085,17 грн., яка направлялась відповідачу засобами поштового зв`язку (а.с. 99).
Відповідно до вимог пп. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 ПК України органи державної податкової служби, окрім іншого, мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених ПК України, стягувати суми простроченої заборгованості суб`єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному ПК України.
За приписами п. 41.2 ст. 41 Податкового кодексу України, органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень.
Згідно з п.п. 95.1, 95.2, 95.3 ст. 95 ПК України орган ДПІ здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Як вбачається з матеріалів адміністративної справи (а.с. 45-47, 114-116) у сільськогосподарського обслуговуючого кооперативу Фермерська Зоря відкриті наступні розрахункові рахунки у банківських установах: р/р НОМЕР_1 (українська гривня) Одеське обласне управління АТ Ощадбанк м. Одеса , МФО 328845; р/р НОМЕР_2 (українська гривня) Южне ГРУ АТ КБ «Приват Банк» м.Одеса, МФО 328704; р/р НОМЕР_3 (українська гривня) Южне ГРУ АТ КБ «Приват Банк» м. Одеса, МФО 328704; р/р НОМЕР_4 (українська гривня) Южне ГРУ АТ КБ «Приват Банк» м. Одеса, МФО 328704; р/р НОМЕР_5 (українська гривня) Казначейство України (ел.адм. податк.), МФО 899998; р/р НОМЕР_6 (українська гривня) філія ПАТ Промінвестбанку в м. Одесі, МФО 328135.
На підставі вищезазначеного та враховуючи те, що сума заборгованості відповідача у загальному розмірі 27 384,43 грн. є узгодженою, зазначена заборгованість підприємства підлягає стягненню з банківських рахунків сільськогосподарського обслуговуючого кооперативу Фермерська Зоря .
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтується її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Згідно з ч. 1 ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Відтак, приймаючи до уваги вищевикладене та оцінюючи наявні у матеріалах справи письмові докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Головного управління ДПС в Одеській області до сільськогосподарського обслуговуючого кооперативу Фермерська Зоря про стягнення суми податкового боргу у розмірі 27 384,43 грн. є обґрунтованими, документально підтвердженими, відповідають чинному законодавству, а отже підлягають задоволенню в повному обсязі.
Згідно зі ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.
Керуючись вимогами ст.ст. 2, 6-11, 77, 90, 241-246, 251, 255, 257-258, 262, 293, 295 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ :
Адміністративний позов Головного управління ДПС в Одеській області (65044, м.Одеса, вул. Семінарська, 5) до сільськогосподарського обслуговуючого кооперативу Фермерська Зоря (66500, Одеська область, Любашівський район, смт. Любашівка, вул. Кірова, 35) про стягнення податкового боргу - задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з банківських рахунків сільськогосподарського обслуговуючого кооперативу Фермерська Зоря (код ЄДРПОУ 25422009) р/р НОМЕР_1 (українська гривня) Одеське обласне управління АТ Ощадбанк м.Одеса , МФО 328845; р/р НОМЕР_2 (українська гривня) Южне ГРУ АТ КБ «Приват Банк» м. Одеса, МФО 328704; р/р НОМЕР_3 (українська гривня) Южне ГРУ АТ КБ Приват Банк м.Одеса, МФО 328704; р/р НОМЕР_4 (українська гривня) Южне ГРУ АТ КБ «Приват Банк» м. Одеса, МФО 328704; р/р НОМЕР_5 (українська гривня) Казначейство України (ел.адм. податк.), МФО 899998; р/р НОМЕР_6 (українська гривня) філія ПАТ Промінвестбанку в м. Одесі, МФО 328135 кошти за податковим боргом, а саме:
- суму заборгованості з орендної плати за землю з юридичних осіб у розмірі 24 873,75 грн. на бюджетний рахунок - UA748999980334189812000015344, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), МФО 899998, код 37914235 отримувач коштів УК у Любашівському с.Троїцьке/18010600;
- суму заборгованості з єдиного податку з юридичних осіб у розмірі 1039,09 грн. на бюджетний рахунок - UA178999980314080698000015344, банк отримувач Казначейство України (ЕАП), МФО 899998, код 37914235, отримувач коштів УК у Любашівському с.Троїцьке/18050300;
- суму заборгованості з податку на додану вартість у розмірі 134,17 грн. на бюджетний рахунок - UA 578999980313060029000015329, банк отримуване Казначейство України (ЕАП), МФО 899998, код 37914235, отримувач кошті УК у Любашівському смт. Любашів;
- суму заборгованості з податку на нерухоме майно у розмірі 317,42 грн. на бюджетний рахунок - UA 398999980314000513000015344, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), МФО 899998, код 37914235, отримувач коштів УК у Любашівському с,Троїцьке/18010400;
суму заборгованості з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 1020,00 грн. на бюджетний рахунок - UA168999980333159318000015329, банк отримувач Казначейство України (ЕАП), МФО 899998, код 37914235, отримувач кошті УК у Любашівському с.Троїцьке/18010400.
Рішення суду може бути оскаржене до П`ятого апеляційного адміністративного суду в порядку та строки, встановлені статтями 293, 295 та пп.15.5 п.15 ч.1 розділу VII Перехідні положення КАС України.
Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 255 КАС України.
Суддя О.В. Білостоцький
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.10.2020 |
Оприлюднено | 02.11.2020 |
Номер документу | 92536471 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Білостоцький О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні