Справа № 420/2481/20
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 жовтня 2020 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Глуханчука О.В.,
секретар судового засідання - Любімова О.Є.
за участі сторін:
представник позивача - не з`явився
представника відповідача - Голуб`євої О.Г. (керівник, за Витягом Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (самопредставництво юридичної особи)
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження справу за адміністративним позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області до Територіального центру соціального обслуговування (Надання соціальних послуг) Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),
ВСТАНОВИВ:
23 березня 2020 року до суду надійшов адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області до Територіального центру соціального обслуговування (Надання соціальних послуг) Іванівської державної адміністрації Одеської області, у якому позивач просить застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Територіального центру соціального обслуговування (Надання соціальних послуг) Іванівської державної адміністрації Одеської області, код ЄДРПОУ 26390300, юридична адреса: 67200, Одеська область, Іванівський район, смт. Іванівка, вул. Центральна, 93А, а саме:
у спосіб: у вигляді повного зупинення експлуатації Територіального центру соціального обслуговування (Надання соціальних послуг) Іванівської державної адміністрації Одеської області за адресою: 67200, Одеська область, Іванівський район, смт. Іванівка, вул. Центральна, 93А;
у порядок: шляхом відключення за допомогою фахівців енергопостачальних організацій будівель Територіального центру соціального обслуговування (Надання соціальних послуг) Іванівської державної адміністрації Одеської області (67200, Одеська область, Іванівський район, смт. Іванівка, вул. Центральна, 93А) від джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання, установок), обмеження до них доступу, за винятком проведення робіт з усунення недоліків, наданих в акті перевірки № 83 від 20.12.2019 року, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, зазначених в акті перевірки № 83 від 20.12.2019 року за номерами: 2-10.
Ухвалою суду від 08 травня 2020 року, після усунення недоліків, прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито загальне позовне провадження у справі.
Ухвалою від 22 червня 2020 року, суд допустив заміну відповідача по справі з Територіального центру соціального обслуговування (Надання соціальних послуг) Іванівської державної адміністрації Одеської області (код ЄДРПОУ 26390300; юридична адреса: 67200, Одеська область, Іванівський район, смт. Іванівка, вул. Центральна, 93А) на правонаступника - Територіальний центр соціального обслуговування (Надання соціальних послуг) Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області (код ЄДРПОУ 26390300; юридична адреса: 67211, Одеська область, Іванівський район, с. Знам`янка, вул. Лікарняна, 49). Розгляд адміністративної справи № 420/2481/20 розпочато спочатку зі стадії відкриття провадження у справі.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідно до Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області, затвердженого наказом ДСНС України № 3 від 04.02.2013 року (у редакції наказу ДСНС України від 12.11.2018 №661) ГУ ДСНС України в Одеській області, відповідно до покладених на нього завдань, на відповідній території здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи державний нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та суб`єктами господарювання.
16-20 грудня 2019 року, відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, наказу ГУ ДСНС України в Одеській області № 420 від 11.12.2019 року «Про проведення позапланових перевірок» , на підставі посвідчення на проведення позапланової перевірки №104 від 16.12.2019 провідним інспектором Іванівського PC ТУ ДСНС України в Одеській області капітаном служби цивільного захисту здійснено позапланову перевірку Територіального центру соціального обслуговування (Надання соціальних послуг) Іванівської державної адміністрації Одеської області за адресою: 67211, Одеська область, Іванівський район, с. Знам`янка, вул. Лікарняна, 49.
Як вказує позивач, під час цієї перевірки перевірено будівлі, споруди, приміщення, територію з метою перевірки додержання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, а за її результатами складений Акт № 83 від 20.12.2019 року.
Актом перевірки № 83 від 20.12.2019 року встановлені порушення приписів Кодексу цивільного захисту України №5403-VI, Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України №1417 від 30.12.2014 року, та інших чинних нормативно-правових актів, стандартів, норм і правил у сфері пожежної, техногенної безпеки.
Таких порушень виявлено 10. При цьому, як зазначає позивач, порушення, зазначені в акті перевірки за № 2-10 є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей. Будь-яких скарг під час проведення позапланового заходу, чи заперечень на Акт № 83 від 20.12.2019 року, який 20.12.2019 року вручено директору центру, не надходило.
Водночас, як вказує позивач, подальша експлуатація Територіального центру соціального обслуговування (Надання соціальних послуг) Іванівської державної адміністрації Одеської області з виявленими порушеннями створює реальну та невідворотну загрозу життю та здоров`ю людей. Неусунення виявлених перевіркою порушень прямою дією впливає на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що спричинить загрозу життю та здоров`ю людей, оскільки впливає: на забезпечення безпеки експлуатації об`єкту, безпеки людей у відповідності з вимогами протипожежних норм, техногенної безпеки та цивільного захисту; на своєчасність виявлення надзвичайної ситуації, пожежі; на ліквідацію пожежі, надзвичайної ситуації та ліквідації її наслідків; на евакуацію людей та їх захисту від наслідків пожежі, надзвичайної ситуації, тощо.
При такому становищі пацієнти та обслуговуючий персонал центру постійно перебувають в умовах, коли існує реальна загроза втрати життя, отримання травм, шкоди своєму здоров`ю через невиконання керівництвом та посадовими особами відповідача вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки.
Вказані обставини стали підставою звернення позивача до суду з даним позовом щодо повного зупинення експлуатації будівель Територіального центру соціального обслуговування (Надання соціальних послуг) Іванівської державної адміністрації Одеської області, правонаступником якого є Територіальний центр соціального обслуговування (Надання соціальних послуг) Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області, за адресою: 67211, Одеська область, Іванівський район, с. Знам`янка, вул. Лікарняна, 49, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей.
Підставою звернення до суду позивач зазначив нормативні положення ч. 2 ст. 70 Кодексу цивільного захисту України, згідно яких повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
Ухвалою суду від 31 серпня 2020 року, занесеною до протоколу судового засідання від 31 серпня 2020 року, продовжено шістдесятидений строк проведення підготовчого провадження у справі №420/2481/20 на тридцять днів.
Відповідач відзив на адміністративний позов не надав, з клопотаннями/заявами щодо продовження строку на подання відзиву до суду не звертався.
Відповідно до ч. 5 ст. 162 КАС України, відзив подається в строк, встановлений судом, який не може бути меншим п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі. Суд має встановити такий строк подання відзиву, який дасть змогу відповідачу підготувати його та відповідні докази, а іншим учасникам справи - отримати відзив до початку першого підготовчого засідання у справі.
Згідно вимог ч. 6 ст. 162 КАС України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Під час підготовчого провадження представником відповідача залучено до матеріалів справи письмові докази на підтвердження усунення порушень, визначених в акті перевірки № 83 від 20.12.2019 року. Відповідачем також наданий план усунення недоліків щодо виявлених порушень вимог протипожежної безпеки в стаціонарному відділенні для постійного або тимчасового проживання територіального центру (а.с. 68-69).
Відповідно до цього плану, відповідач повідомляє:
по першому порушенню: Не надана експлуатаційно-технічна документація на пристрої захисту території, будівель та споруд від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів - заходи щодо виконання: Щорічно направляються листи до РДА з прохання виділити кошти. Планується в 2020 році ;
по другому порушенню: Будівлі не обладнані пристроями захисту від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів - заходи щодо виконання: Щорічно направляються листи до РДА з прохання виділити кошти. Планується в 2020 році ;
по третьому порушенню: Не проведено вогнезахисну обробку дерев`яних конструкцій перекриття даху - заходи щодо виконання: Щорічно направляються листи до РДА з прохання виділити кошти. Планується в 2020 році ;
по четвертому порушенню: Адміністративно-побутові приміщення не обладнані системами протипожежного захисту а саме: автоматичною пожежною сигналізацією (АПС) та системою оповіщення людей про пожежу - заходи щодо виконання: Щорічно направляються листи до РДА з прохання виділити кошти. Планується в 2020 році ;
по п`ятому порушенню: З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснити за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів - заходи щодо виконання: Виконано ;
по шостому порушенню: Заборонити в приміщеннях облицювання стін та стель з матеріалів, пожежна небезпека яких нижча ніж: Г2, В2, Д2, Т2 - заходи щодо виконання: Виконано ;
по сьомому порушенню: Заборонити експлуатацію тимчасових електромереж - заходи щодо виконання: Виконано ;
по восьмому порушенню: Електрощити обладнати автономними системами пожежогасіння схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки) - заходи щодо виконання: Виконано ;
по дев`ятому порушенню: Розробити схему евакуації людей на випадок пожежі відповідно вимогам будівельних норм та національному стандарту України ДСТУ 180 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір (ІБО 6309:1987 ЮТ) - заходи щодо виконання: Виконано ;
по десятому порушенню: Пожежні щити (стенди) укомплектувати згідно норм. До комплекту засобів пожежогасіння, які розміщуються на пожежному щиті входять: вогнегасники - 3 шт. ящик з піском - 1 шт., покривало з негорючого теплоізоляційного матеріалу або повсті розміром 2x2 м. - 1 шт., гаки - 3 шт. лопати - 2 шт., сокири - 2 шт. - заходи щодо виконання: Виконано ;
по порушенню: Наказом призначити відповідальних за виконання пунктів цього припису. Копію наказу надати до Іванівського РС ТУ ДСНС України в Одеській області за адресою: смт. Іванівка, вул. Центральна 141 А - заходи щодо виконання: Виконано ;
по порушенню: На виконання припису ДСНС скласти план усунення недоліків та копію плану надати до Іванівського РС ГУ ДСНС України - заходи щодо виконання: Виконано .
На підтвердження усунення порушень, визначених в акті перевірки № 83 від 20.12.2019 року, відповідачем наданий наступний перелік документів:
- акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) № ОУ-0000313 від 14.05.2020 року від МП ГОДСЕНД ЛТД ТОВ щодо розробки проекту пожежної сигналізації та оповіщення за адресою с. Червонознам`янка, вул. Лікарняна, 49 (а.с. 70, 131);
- Договір від 14.05.2020 року № 9, укладений з МП ГОДСЕНД ЛТД ТОВ, предметом якого є Розробка проекту пожежної сигналізації та оповіщення (код ДК 021:2015 - 71320000-7) за адресою: с. Червонознам`янка, вул. Лікарняна, буд. 49 (а.с. 71-73);
- лист головам районної державної адміністрації Одеської області та районної ради про виділення коштів на встановлення протипожежної сигналізації (а.с. 74);
- лист голові Іванівської ОТГ про виділення коштів на встановлення протипожежної сигналізації (а.с. 75);
- Договір від 14.07.2020 року № 9, укладений з МП ГОДСЕНД ЛТД ТОВ, предметом якого є надання послуг щодо Проектування та монтажу систем блискавкозахисту за адресою: с. Знам`янка, вул. Лікарняна, буд. 49 (а.с. 109-110);
- Договір від 14.07.2020 року № 10, укладений з МП ГОДСЕНД ЛТД ТОВ, предметом якого є надання послуг: - Вогнеобробка дерев`яних конструкцій даху за адресою: с. Знам`янка, вул. Лікарняна, буд. 49 (а.с. 111-112);
- Гарантійний лист, адресований Головному управлінню Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області від 17.08.2020 року № 40, про часткове усунення порушень, зафіксованих в акті перевірки № 83 від 20.12.2019 року та необхідність часу для повного усунення цих порушень (а.с. 129);
- акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) № ОУ-0000344 від 29.07.2020 року, складений Територіальним центром соціального обслуговування Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області та МП ГОДСЕНД ЛТД ТОВ щодо виконання робіт - Вогнезахисна обробка дерев`яних конструкцій за адресою: с. Знам`янка, вул. Лікарняна, буд. 49 (а.с. 130);
- План оповіщення на випадок пожежі (а.с. 132);
- акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) № ОУ-0000351 від 25.08.2020 року, складений Територіальним центром соціального обслуговування Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області та МП ГОДСЕНД ЛТД ТОВ (Виконавець) про те, що Виконавцем проведені роботи (надані послуги) по рахунку № СФ-0000094 від 06.08.2020 року, щодо виконання робіт - Монтування системи автономного пожежогасіння (електричні шафи) за адресою: с. Знам`янка, вул. Лікарняна, буд. 49 (а.с. 133);
- платіжне доручення № 29 від 25.08.2020 року (оплата за актом № ОУ-0000351 від 25.08.2020 року) (а.с. 134);
- Договір від 20.08.2020 року № 08/20, укладений з МП ГОДСЕНД ЛТД ТОВ, предметом якого є надання послуг: Монтування системи автономного пожежогасіння код ДК 021:2015 50610000-4 Послуги з ремонту і технічного обслуговування захисного обладнання у кількості 3 електричні шафи за адресою: с. Знам`янка, вул. Лікарняна, буд. 49. (а.с. 135-136).
Вказані письмові докази залучені до матеріалів справи та прийняті судом до розгляду.
Інші заяви по суті справи сторонами не надавались, клопотання та додаткові докази не надходили.
Ухвалою, занесеною до протоколу судового засідання від 21 вересня 2020 року, закрито підготовче провадження та призначено справу до розгляду по суті.
У судове засідання, призначене для розгляду справи по суті на 19 жовтня 2020 року, з`явився представник відповідача, який у своїх поясненнях проти задоволення позову заперечував, вказуючи на те, що більшість порушень по акту перевірки № 83 від 20.12.2019 року ним виконано.
Представник позивача у судове засідання не з`явився, про місце, дату і час судового засідання повідомлені належним чином та своєчасно.
Водночас, до початку судового засідання 19 жовтня 2020 року представником позивача через канцелярію суду засобами електронної пошти подано клопотання про розгляд справи за його відсутності за наявними матеріалами.
Відповідно до ч. 3 ст. 194 КАС України, учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності.
Згідно з ч. 1 ст. 205 КАС України, неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
З урахуванням вищенаведеного, суд ухвалив рішення розглянути справу за відсутності представника позивача.
Розглянувши подані сторонами заяви по суті справи і докази на їх обґрунтування, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини справи, судом встановлено наступне.
11 грудня 2019 року на виконання доручення Прем`єр-Міністра України від 11 грудня 2019 року № 44205/1/1-19 та доручення ДСНС України від 11.12.2019 року № 02-17767/261 Про позапланові перевірки у зв`язку з ситуацією, яка склалась внаслідок пожежі в державному ВНЗ Одеський коледж економіки, права та готельно-ресторанного бізнесу , з метою здійснення контролю за виконанням Кодексу цивільного захисту України, інших законодавчих, нормативних і нормативно-правових актів у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, та вимог абз. 7 ч. 1 ст. 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» , - Головним управлінням ДСНС в Одеській області прийнято наказ № 420 (з основної діяльності), яким наказано здійснити позапланові заходи державного нагляду (контролю) за додержанням (виконанням) вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки закладів, установ та організацій з масовим перебуванням людей - дитячих садочків, шкіл, професійно-технічних та вищих навчальних закладів, гуртожитків, установ охорони здоров`я та соціального захисту, державних об`єктів критичної і транспортної інфраструктури, у т.ч. торговельно-розважальних закладів, віднесених до СС-2 та СС-3 класів наслідків (відповідальності) будівель або споруд у визначені терміни посадовими особами ГУ ДСНС в Одеській області (а.с. 9).
16 грудня 2019 року начальником Іванівського районного сектору Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області видано посвідчення № 104 на проведення заходу державного нагляду (контролю) - позапланової перевірки у період з 16 грудня по 20 грудня 2019 року Територіального центру соціального обслуговування (Надання соціальних послуг) Іванівської державної адміністрації Одеської області, розташованого за адресою: Одеська область, Іванівський район, с. Знам`янка, вул. Лікарняна, 49 (а.с. 10).
За результатами проведеної перевірки дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, Іванівським районним сектором ГУ ДСНС України в Одеській області складено Акт № 83 від 20 грудня 2019 року, примірник якого отримано директором центру Голуб`євою О.Г.В., про що свідчить підпис останньої на останньому аркуші в акті. В графі Пояснення, зауваження або заперечення щодо проведеного заходу та складеного акту будь-які зауваження відсутні (а.с. 11-18).
Згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, 18.05.2007 року проведено державну реєстрацію юридичної особи - Територіальний центр соціального обслуговування (Надання соціальних послуг) Іванівської державної адміністрації Одеської області, код ЄДРПОУ 26390300, (67200, Одеська область, Іванівський район, смт. Іванівка, вул. Центральна, 93А), як державної організації, заснованої Іванівською державною адміністрацією Одеської області.
20 лютого 2020 року Іванівською державною адміністрацією Одеської області прийнято Розпорядження № 23/А-2020 «Про припинення юридичної особи в результаті її реорганізації - Територіального центру соціального обслуговування (Надання соціальних послуг) Іванівської державної адміністрації Одеської області (ЄДРПОУ 26390300)» , яким припинено цю юридичну особу в результаті реорганізації шляхом перетворення в Територіальний центр соціального обслуговування (Надання соціальних послуг) Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області з організаційно-правовою формою - комунальна організація (установа, заклад). Установлено, що Територіальний центр соціального обслуговування (Надання соціальних послуг) Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області є правонаступником усього майна, прав та обов`язків Територіального центру соціального обслуговування (Надання соціальних послуг) Іванівської державної адміністрації Одеської області (ЄДРПОУ 26390300) (а.с. 59-62).
Рішенням ХХХІ сесії VІІ Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області від 14 квітня 2020 року № 31/839-VІІ, комунальну установу - Територіальний центр соціального обслуговування (Надання соціальних послуг) Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області (ЄДРПОУ 26390300), що знаходиться за адресою: с. Знам`янка, вул. Лікарняна, буд. 49, прийнято в структуру Знам`янської сільської ради (а.с. 63).
12 травня 2020 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи - Територіальний центр соціального обслуговування (Надання соціальних послуг) Іванівської державної адміністрації Одеської області (ЄДРПОУ 26390300) за рішенням засновників (а.с. 53).
12 травня 2020 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис № 1 534 145 0000 000728 про проведення державної реєстрації юридичної особи - Територіальний центр соціального обслуговування (Надання соціальних послуг) Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області, яка утворена в результаті перетворення (а.с. 47-56).
При цьому, в графі «Дані про юридичних осіб, правонаступником яких є зареєстрована юридична особа» зазначено, що правонаступником Територіального центру соціального обслуговування (Надання соціальних послуг) Іванівської державної адміністрації Одеської області (ЄДРПОУ 26390300) є Територіальний центр соціального обслуговування (Надання соціальних послуг) Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області (ЄДРПОУ 26390300) (а.с. 53).
Відповідно до ст. 52 КАС України, у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Відповідно акту від 20 грудня 2019 року № 83, складеного за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, перевірка Територіального центру соціального обслуговування (Надання соціальних послуг) Іванівської державної адміністрації Одеської області (ЄДРПОУ 26390300) проводилась за адресою місцезнаходження суб`єкта господарювання, а саме: 67211, Одеська область, Іванівський район, с. Знам`янка, вул. Лікарняна, буд. 49 (а.с. 11).
У свою чергу, згідно даних з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, місцезнаходження юридичної особи - Територіальний центр соціального обслуговування (Надання соціальних послуг) Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області (ЄДРПОУ 26390300) зареєстроване за адресою: 67211, Одеська область, Іванівський район, с. Знам`янка, вул. Лікарняна, буд. 49 (а.с. 47).
На підставі викладеного, суд дійшов висновку про те, що спірні правовідносини допускають правонаступництво, оскільки адреса, за якою проведена перевірка щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, а саме: 67211, Одеська область, Іванівський район, с. Знам`янка, вул. Лікарняна, буд. 49, є адресою місцезнаходження Територіального центру соціального обслуговування (Надання соціальних послуг) Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області.
Ухвалою від 22 червня 2020 року, суд допустив заміну відповідача по справі з Територіального центру соціального обслуговування (Надання соціальних послуг) Іванівської державної адміністрації Одеської області (код ЄДРПОУ 26390300; юридична адреса: 67200, Одеська область, Іванівський район, смт. Іванівка, вул. Центральна, 93А) на правонаступника - Територіальний центр соціального обслуговування (Надання соціальних послуг) Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області (код ЄДРПОУ 26390300; юридична адреса: 67211, Одеська область, Іванівський район, с. Знам`янка, вул. Лікарняна, 49).
Відповідно до Акту № 83 від 20 грудня 2019 року, перевіркою встановлено 10 порушень вимог законодавства.
У зв`язку з виявленням цих порушень та з метою їх усунення, відповідно до ст. 69 Кодексу цивільного захисту України, Іванівським РС ГУ ДСНС України в Одеській області складений Припис від 20 грудня 2019 року №81 про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, який вручено відповідачу в особі директора Територіального центру Голуб`євій О.Г. під особистий підпис, з вимогою щодо вжиття передбачених цим приписом заходів (а.с. 126-127).
Судом встановлено, що підставою даного адміністративного позову стало виявлення позивачем за результатами перевірки Територіального центру соціального обслуговування (Надання соціальних послуг) Іванівської державної адміністрації Одеської області, правонаступником якого є правонаступника - Територіальний центр соціального обслуговування (Надання соціальних послуг) Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області, порушень, зазначених в акті перевірки № 83 від 20.12.2019 року за номерами: 2-10.
Отже, за результатами перевірки відповідача за адресою: 67211, Одеська область, Іванівський район, с. Знам`янка, вул. Лікарняна, 49, встановлено наступні порушення, зокрема:
1) КЦЗУ № 5403-УІ Ст. 20, 55; ППБУ Розділ IV п. 1.21., а саме: Не надана експлуатаційно-технічна документація на пристрої захисту території, будівель та споруд від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів ;
2) КЦЗУ № 5403-УІ Ст. 20, 55; ППБУ Розділ IV п. 1.21., а саме: Будівлі не обладнані пристроями захисту від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів ;
3) КЦЗУ № 5403-УІ Ст. 20, 55; ППБУ Розділ IІІ п. 2.5, а саме: Не проведено вогнезахисну обробку дерев`яних конструкцій перекриття даху ;
4) КЦЗУ № 5403-УІ Ст. 20, 55; ППБУ Розділ V п. 1, 1.2, ДБН В.2.5-56:2014, а саме: Адміністративно-побутові приміщення не обладнані системами протипожежного захисту, а саме: автоматичною пожежною сигналізацією (АПС) та системою оповіщення людей про пожежу ;
5) ППБУ Розділ ІV п. 1, п.п. 1.6., а саме: З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснити за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів ;
6) ППБУ Розділ ІІІ п. 2.17, а саме: У приміщеннях допускається облицювання стін та стель з матеріалів, пожежна небезпека яких нижча ніж: Г2, В2, Д2, Т2 ;
7) ППБУ Розділ ІV п. 1, п.п. 1.8., а саме: Допускається експлуатація тимчасових електромереж ;
8) ППБУ Розділ ІV п. 1, п.п. 1.16., а саме: Електрощити не обладнані автономними системами пожежогасіння та не оснащені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки) ;
9) ППБУ Розділ VІ п. 6, а саме: Відсутня схема евакуації людей на випадок пожежі відповідно вимогам будівельних норм та національному стандарту України ДСТУ 180 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір (ІБО 6309:1987 ЮТ) ;
10) ППБУ Розділ V п. 3, п.п. 3.11., а саме: Відсутній пожежний щит (стенди), укомплектований згідно норм. До комплекту засобів пожежогасіння, які розміщуються на пожежному щиті входять: вогнегасники - 3 шт. ящик з піском - 1 шт., покривало з негорючого теплоізоляційного матеріалу або повсті розміром 2x2 м. - 1 шт., гаки - 3 шт. лопати - 2 шт., сокири - 2 шт. .
З огляду виявлені порушення та керуючись положеннями Кодексу цивільного захисту України, позивач звернувся до суду з позовом про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення роботи Територіального центру соціального обслуговування (Надання соціальних послуг) Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області до повного усунення порушень.
Вирішуючи спірні правовідносини в межах заявлених позовних вимог, надаючи юридичну кваліфікацію встановленим обставинам справи, суд виходить з наступного.
Відносини, пов`язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов`язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності регулює та визначає Кодекс цивільного захисту України від 02.10.2012 № 5403.
Отже, дія Кодексу цивільного захисту України поширюється та визначає права та обов`язки, зокрема підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності.
Крім того, згідно з положеннями Кодексу цивільного захисту України можливість застосування заходів реагування не ставиться в залежність від суб`єкта, який допустив порушення, а виключно до об`єкта, який експлуатується з порушеннями норм пожежної і техногенної безпеки.
Відповідно до ст. 47 Кодексу цивільного захисту України, державний нагляд (контроль) з питань цивільного захисту здійснюється за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах техногенної та пожежної безпеки, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру, за діяльністю аварійно-рятувальних служб, а також у сфері промислової безпеки та гірничого нагляду, поводження з радіоактивними відходами відповідно до Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", цього Кодексу та інших законодавчих актів.
Отже, державний нагляд (контроль) з питань цивільного захисту за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах техногенної та пожежної безпеки здійснюється, зокрема, відповідно до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 №877-У, який визначає правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю).
Відповідно до ст. 1 цього Закону, державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища; заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються у формі перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та в інших формах, визначених законом.
Згідно з приписами ст. 3 Закон України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» до основних принципів державного нагляду (контролю) належить, зокрема, пріоритетність безпеки у питаннях життя і здоров`я людини, функціонування і розвитку суспільства, середовища проживання і життєдіяльності перед будь-якими іншими інтересами і цілями у сфері господарської діяльності; здійснення державного нагляду (контролю) лише за наявності підстав та в порядку, визначених законом.
Відповідно до ч.ч. 1-3 ст. 64 Кодексу цивільного захисту України, центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб.
Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.
До складу центрального органу виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, і його територіальних органів входять: органи державного нагляду у сфері пожежного нагляду; органи державного нагляду у сфері цивільного захисту і техногенної безпеки; підрозділи забезпечення та інші структурні підрозділи.
Відповідно до п. 1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 р. №1052, Державна служба України з надзвичайних ситуацій (далі - ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.
Одним із основним завдань ДСНС, передбачених пп.2 п.3 вищезазначеного Положення, є здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб.
Пункт 7 Положення регламентує, що ДСНС здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Відповідно до Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області, затвердженого наказом ДСНС України №175 від 13.04.2016 року, Головне управління ДСНС України в Одеській області відповідно до покладених на нього завдань на відповідній території здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, іншими суб`єктами господарювання, а також громадянами України, іноземцями та особами без громадянства.
Згідно зі ст. 66 Кодексу цивільного захисту України, центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.
Отже, Головне управління ДСНС в Одеській області як територіальний орган ДСНС наділене повноваженнями щодо проведення перевірок у сфері техногенної та пожежної безпеки.
Підстави здійснення позапланових заходів державного нагляду (контролю) визначені частиною першою статті 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» .
Так, відповідно до абз. 7 ч. 1 ст. 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» , підставою для здійснення позапланових заходів є доручення Прем`єр-міністра України про перевірку суб`єктів господарювання у відповідній сфері у зв`язку з виявленими системними порушеннями та/або настанням події, що має значний негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров`я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави.
Відповідно до ч. 1 ст. 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» , для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ (рішення, розпорядження), який має містити найменування суб`єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.
З матеріалів справи судом встановлено, що за дорученням Прем`єр-міністр України від 11 грудня 2019 року № 44205/1/1-19 та доручення ДСНС України від 11.12.2019 року № 02-17767/261 «Про позапланові перевірки» у зв`язку з ситуацією, яка склалась внаслідок пожежі в державному ВНЗ «Одеський коледж економіки, права та готельно-ресторанного бізнесу» , Головним управлінням ДСНС в Одеській області прийнято наказ від 11 грудня 2019 року № 420 (з основної діяльності), яким наказано здійснити позапланові заходи державного нагляду (контролю) за додержанням (виконанням) вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, зокрема, закладів, установ та організацій з масовим перебуванням людей - дитячих садочків, шкіл, професійно-технічних та вищих навчальних закладів за додержанням вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.
Відповідно до ч. 2 ст.7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» , на підставі наказу (рішення, розпорядження) оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю), яке підписується керівником органу державного нагляду (контролю) (головою державного колегіального органу) або його заступником (членом державного колегіального органу) із зазначенням прізвища, ім`я та по батькові і засвідчується печаткою.
16 грудня 2019 року начальником Іванівського районного сектору Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області видано посвідчення № 104 на проведення заходу державного нагляду (контролю) - позапланової перевірки у період з 16 грудня по 20 грудня 2019 року Територіального центру соціального обслуговування (Надання соціальних послуг) Іванівської державної адміністрації Одеської області, розташованого за адресою: Одеська область, Іванівський район, с. Знам`янка, вул. Лікарняна, 49 (а.с. 10).
Відповідно до ч. 6 ст. 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» , за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт.
Посадова особа органу державного нагляду (контролю) зазначає в акті стан виконання вимог законодавства суб`єктом господарювання, а в разі невиконання - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну вимогу законодавства.
В останній день перевірки два примірники акта підписуються посадовими особами органу державного нагляду (контролю), які здійснювали захід, та суб`єктом господарювання або уповноваженою ним особою, якщо інше не передбачено законом.
Якщо суб`єкт господарювання не погоджується з актом, він підписує акт із зауваженнями.
Зауваження суб`єкта господарювання щодо здійснення державного нагляду (контролю) є невід`ємною частиною акта органу державного нагляду (контролю).
У разі відмови суб`єкта господарювання підписати акт посадова особа органу державного нагляду (контролю) вносить до такого акта відповідний запис.
Один примірник акта вручається керівнику чи уповноваженій особі суб`єкта господарювання - юридичної особи, її відокремленого підрозділу, фізичній особі - підприємцю або уповноваженій ним особі в останній день заходу державного нагляду (контролю), а другий зберігається в органі державного нагляду (контролю).
Судом встановлено, що позивачем дотримані вищенаведені вимоги Закону.
Відповідно до ч. 7 ст. 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» , на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
Згідно з ч. 8 ст. 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» , припис - обов`язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб`єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб`єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку.
Що стосується виконання відповідачем виявлених позивачем порушень законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, суд зазначає наступне.
Щодо порушень за №№ 1-2 - Не надана експлуатаційно-технічна документація на пристрої захисту території, будівель та споруд від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів , Будівлі не обладнані пристроями захисту від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів .
Відповідно до пункту 1.21 глави 1 розділу IV Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених Наказ Міністерства внутрішніх справ України 30.12.2014 № 1417, захист будівель, споруд та зовнішніх установок від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів, а також їх перевірку необхідно виконувати відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 «Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд» .
З приводу вказаного порушення відповідач лише надав до суду Договір від 14.07.2020 року № 9, укладений з МП ГОДСЕНД ЛТД ТОВ, предметом якого є надання послуг щодо Проектування та монтажу систем блискавкозахисту за адресою: с. Знам`янка, вул. Лікарняна, буд. 49 (а.с. 109-110).
Однак, доказів проведення монтажу пристроїв захисту від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів, відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 "Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд", відповідачем до суду не надано.
Отже, вказане порушення відповідачем не усунуто, оскільки блискавкозахистом будівлі територіального центру не обладнано.
Щодо третього порушення - відсутність вогнезахисної обробки дерев`яних конструкцій.
Відповідно до пунктів 2.5, 2.6 глави 2 розділу ІІІ Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених Наказ Міністерства внутрішніх справ України 30.12.2014 № 1417, у будинках, крім будинків V ступеня вогнестійкості, дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) повинні оброблятися засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності. Необхідність обробляння засобами вогнезахисту дерев`яних елементів інших конструкцій будинків визначається відповідними нормативними документами за видами будинків.
Роботи, пов`язані з проектуванням вогнезахисту та вогнезахисним оброблянням, виконуються суб`єктами господарювання, які мають відповідну ліцензію на такий вид робіт.
На підтвердження усунення вказаного порушення, відповідачем наданий наступний перелік документів:
- Договір від 14.07.2020 року № 10, укладений з МП ГОДСЕНД ЛТД ТОВ, предметом якого є надання послуг: - Вогнеобробка дерев`яних конструкцій даху за адресою: с. Знам`янка, вул. Лікарняна, буд. 49 (а.с. 111-112);
- акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) № ОУ-0000344 від 29.07.2020 року, складений Територіальним центром соціального обслуговування Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області та МП ГОДСЕНД ЛТД ТОВ щодо виконання робіт - Вогнезахисна обробка дерев`яних конструкцій за адресою: с. Знам`янка, вул. Лікарняна, буд. 49 (а.с. 130).
Отже, вказане порушення відповідачем усунуто - виконані роботи з вогнезахисної обробки дерев`яних конструкцій.
Щодо порушення за номером 4 акту перевірки - відсутність системи протипожежного захисту (автоматичної пожежної сигналізації та системи оповіщення людей про пожежу), судом встановлено, що вказане порушення відповідачем не усунуто.
Відповідно до пункту 1.1 глави 1 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених Наказ Міністерства внутрішніх справ України 30.12.2014 № 1417, усі системи протипожежного захисту (далі - СПЗ) мають бути справними і утримуватися в постійній готовності до виконання роботи. Несправності, які впливають на їх працездатність, повинні усуватися негайно, інші несправності усуваються в передбачені регламентом терміни, при цьому необхідно робити записи у відповідних журналах.
Відповідно до пункту 1.2 глави 1 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні, будинки, приміщення та споруди повинні обладнуватися системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту» .
Підтримання експлуатаційної придатності СПЗ повинно проводитися відповідно до вимог ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту» (п. 1.4).
Відповідачем надано до суду наступний перелік документів щодо вжиття заходів, спрямованих на усунення цього порушення, а саме:
- акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) № ОУ-0000313 від 14.05.2020 року від МП ГОДСЕНД ЛТД ТОВ щодо розробки проекту пожежної сигналізації та оповіщення за адресою с. Червонознам`янка, вул. Лікарняна, 49 (а.с. 70, 131);
- Договір від 14.05.2020 року № 9, укладений з МП ГОДСЕНД ЛТД ТОВ, предметом якого є Розробка проекту пожежної сигналізації та оповіщення (код ДК 021:2015 - 71320000-7) за адресою: с. Червонознам`янка, вул. Лікарняна, буд. 49 (а.с. 71-73);
- лист головам районної державної адміністрації Одеської області та районної ради про виділення коштів на встановлення протипожежної сигналізації (а.с. 74);
- лист голові Іванівської ОТГ про виділення коштів на встановлення протипожежної сигналізації (а.с. 75);
- План оповіщення на випадок пожежі (а.с. 132);
- акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) № ОУ-0000351 від 25.08.2020 року, складений Територіальним центром соціального обслуговування Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області та МП ГОДСЕНД ЛТД ТОВ (Виконавець) про те, що Виконавцем проведені роботи (надані послуги) по рахунку № СФ-0000094 від 06.08.2020 року, щодо виконання робіт - Монтування системи автономного пожежогасіння (електричні шафи) за адресою: с. Знам`янка, вул. Лікарняна, буд. 49 (а.с. 133);
- платіжне доручення № 29 від 25.08.2020 року (оплата за актом № ОУ-0000351 від 25.08.2020 року) (а.с. 134);
- Договір від 20.08.2020 року № 08/20, укладений з МП ГОДСЕНД ЛТД ТОВ, предметом якого є надання послуг: Монтування системи автономного пожежогасіння код ДК 021:2015 50610000-4 Послуги з ремонту і технічного обслуговування захисного обладнання у кількості 3 електричні шафи за адресою: с. Знам`янка, вул. Лікарняна, буд. 49. (а.с. 135-136).
Водночас, суд зазначає, що порушення щодо відсутності системи протипожежного захисту відповідачем не усунуто, оскільки «Систему протипожежного захисту» у будівлях Територіального центру соціального обслуговування (Надання соціальних послуг) Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області за адресою: 67211, Одеська область, Іванівський район, с. Знам`янка, вул. Лікарняна, 49, не обладнано.
Щодо наступних порушень під номерами 5, 7, 8 акту перевірки від 20 грудня 2019 року, суд зазначає наступне.
Відповідно до пункту 1.6 глави 1 розділу ІV Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених Наказ Міністерства внутрішніх справ України 30.12.2014 № 1417, з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів мають здійснюватися за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів. Місця з`єднання жил проводів і кабелів, а також з`єднувальні та відгалужувальні затискачі повинні мати мінімальний перехідний опір, щоб уникнути їх перегрівання і пошкодження ізоляції стиків. Втрати опору ізоляції на стиках повинні бути не більше втрат опору ізоляції на цілих жилах цих проводів і кабелів.
Згідно вимог, закріплених в пункті 1.7 глави 1 розділу ІV Правил пожежної безпеки в Україні, в електропроводках вибухонебезпечних і пожежонебезпечних зон відгалужувальні та з`єднувальні коробки повинні бути закриті кришками з негорючих або важкогорючих матеріалів.
Згідно вимог пункту 1.8. глави 1 розділу ІV Правил пожежної безпеки в Україні, улаштування та експлуатація тимчасових електромереж забороняються. Винятком можуть бути тимчасові електромережі, які живлять ілюмінаційні установки, а також електропроводки в місцях проведення будівельних, тимчасових ремонтно-монтажних та аварійних робіт.
Згідно вимог пункту 1.16 глави 1 розділу ІV Правил пожежної безпеки в Україні, електрощити, групові електрощитки повинні оснащуватися схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки).
Відповідачем не надано до суду доказів повного усунення порушень: з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснити за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів; заборонити експлуатацію тимчасових електромереж; електрощити обладнати автономними системами пожежогасіння схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки).
Відповідач надав до суду план усунення недоліків щодо виявлених порушень вимог протипожежної безпеки в стаціонарному відділенні для постійного або тимчасового проживання територіального центру (а.с. 68-69), в якому зазначив про усунення вказаних порушень, однак відповідних доказів усунення до суду не надано.
Щодо наступного порушення за номером 6 акту перевірки: заборонити в приміщеннях облицювання стін та стель з матеріалів, пожежна небезпека яких нижча ніж: Г2, В2, Д2, Т2.
Відповідно до глави 2 розд. ІІІ Правил пожежної безпеки в Україні, передбачені вимоги щодо утримання будинків, приміщень, споруд, евакуаційних шляхів і виходів.
Згідно вимог, закріплених в пункті 2.17 глави 2 розділу ІІІ Правил пожежної безпеки в Україні, у приміщеннях громадського призначення (крім приміщень, розташованих у будинках V ступеня вогнестійкості), в яких можливе перебування 50 та більше осіб, опорядження (облицювання) стін та стель забороняється з матеріалів з вищою пожежною небезпекою, ніж: Г2, В2, Д2, Т2 - для приміщень, у яких можливе перебування до 1500 осіб; Г1, В1, Д1, Т2 - для приміщень, у яких можливе перебування 1500 та більше осіб.
Відповідачем надано до суду план усунення недоліків щодо виявлених порушень вимог протипожежної безпеки в стаціонарному відділенні для постійного або тимчасового проживання територіального центру (а.с. 68-69), в якому зазначено про усунення вказаного порушення, однак доказів цьому до суду не надано.
Щодо порушення за номером 9 акту перевірки - відсутність схеми евакуації людей на випадок пожежі відповідно вимогам будівельних норм та національному стандарту України ДСТУ 180 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір (ІБО 6309:1987 ЮТ) .
Главою 6 розд. VІ Правил пожежної безпеки в Україні передбачені вимоги пожежної безпеки для об`єктів площею до 300 м-2.
Так, до об`єктів площею до 300 м-2, які належать до незначного ступеня ризику згідно з Критеріями, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 29 лютого 2012 року № 306, що окремо розташовані або вбудовані (прибудовані) в інших будинках та мають самостійний евакуаційний вихід назовні, застосовуються такі вимоги пожежної безпеки:
приміщення об`єктів повинні оснащуватися вогнегасниками відповідно до Типових норм належності вогнегасників;
у разі необхідності встановлення на вікнах приміщень об`єктів, де перебувають люди, ґрат останні повинні розкриватися, розсуватися або зніматися. Під час перебування в цих приміщеннях людей ґрати мають бути відчинені (зняті).
Установлювати глухі ґрати дозволяється у банках, касах, складах, коморах, кімнатах для зберігання зброї і боєприпасів, а також на інших об`єктах, розрахованих на одночасне перебування до 50 осіб (крім навчальних закладів), та в інших випадках, передбачених нормами і правилами, затвердженими в установленому порядку;
шляхи евакуації, що не мають природного освітлення, у разі наявності людей повинні постійно освітлюватися електричним світлом;
для зазначених об`єктів не допускаються:
розміщення на шляхах евакуації продукції та відходів;
розміщення на відстані менше 1 м від електрощитків та безпосередньо під ними будь-яких предметів;
розміщення на відстані менше 0,5 м від світильників, у яких використовуються лампи потужністю 100 Вт та більше, будь-яких предметів;
експлуатація кабелів і проводів з пошкодженою ізоляцією, застосування саморобних некаліброваних плавких вставок та подовжувачів, а також саморобного електронагрівального обладнання та інших приладів;
експлуатація електронагрівальних приладів (масляних радіаторів та нагрівальних електропанелей із закритими нагрівальними елементами) з несправним індивідуальним електрозахистом та терморегулятором або без них;
експлуатація пошкоджених розеток, відгалужувальних та з`єднувальних коробок, вимикачів та інших електровиробів;
з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів, здійснені будь-яким способом, окрім опресування, зварювання, паяння або затискання;
на об`єкті необхідно здійснювати відключення від мережі електрообладнання після закінчення роботи, за винятком обладнання, що за вимогами технології працює цілодобово;
власник (орендар або інша особа, у користуванні якої перебуває об`єкт) об`єкта має забезпечувати вільний доступ (проїзд) до пожежних кранів (гідрантів) у будь-яку пору року (за їх наявності);
двері на шляхах евакуації мають відчинятися в напрямку виходу з будівель (приміщень);
у будинках, котрі мають два поверхи і більше, мають бути розроблені і вивішені на видимих місцях схеми евакуації людей на випадок пожежі;
шляхи евакуації повинні відповідати вимогам будівельних норм та бути обладнані відповідними знаками безпеки згідно з Національним стандартом України ДСТУ ISO 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір (ISO 6309:1987, IDT);
обладнання об`єктів системами протипожежного захисту здійснюється відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту .
На підтвердження усунення порушення щодо відсутності схеми евакуації людей на випадок пожежі, відповідачем надано до суду План оповіщення на випадок пожежі, погоджений начальником Іванівського РС ГУ ДСНС України в Одеській області (а.с. 132).
Отже, вказане порушення відповідачем усунуто.
Щодо порушення за номером 10 акту перевірки: Відсутній пожежний щит (стенди), укомплектований згідно норм. До комплекту засобів пожежогасіння, які розміщуються на пожежному щиті входять: вогнегасники - 3 шт. ящик з піском - 1 шт., покривало з негорючого теплоізоляційного матеріалу або повсті розміром 2x2 м. - 1 шт., гаки - 3 шт. лопати - 2 шт., сокири - 2 шт.
Відповідно до п. 3.11 глави 3 розд. V Правил пожежної безпеки в Україні, для розміщення первинних засобів пожежогасіння у виробничих, складських, допоміжних приміщеннях, будинках, спорудах, а також на території підприємств повинні встановлюватися спеціальні пожежні щити (стенди).
Пожежні щити (стенди) повинні встановлюватись на території об`єкта площею більше 200 м-2 з розрахунку один щит (стенд) на 5000 м-2 захищуваної площі.
До комплекту засобів пожежогасіння, які розміщуються на пожежному щиті, входять: вогнегасники - 3 шт., ящик з піском - 1 шт., протипожежне покривало - 1 шт., багор або лом та гак - 2 шт., лопати - 2 шт., сокири - 2 шт.
На пожежних щитах (стендах) повинні розміщуватися ті первинні засоби гасіння пожежі, які можуть застосовуватися в даному приміщенні, споруді, установці.
Пожежні щити (стенди) та засоби пожежогасіння повинні бути пофарбовані у відповідні кольори згідно з ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности .
Склади пиломатеріалів, тари та волокнистих матеріалів потрібно забезпечувати необхідною (понаднормовою) кількістю пожежних щитів з набором первинних засобів пожежогасіння згідно з місцевими умовами.
Відповідач надав до суду план усунення недоліків щодо виявлених порушень вимог протипожежної безпеки в стаціонарному відділенні для постійного або тимчасового проживання територіального центру (а.с. 68-69), в якому зазначено про усунення вказаного порушень, однак відповідних доказів усунення до суду не надано (документація щодо наявності/закупівлю вогнегасників, протипожежного покривала, багор або лом та гак, лопат , сокир, улаштування ящику з піском).
Відповідно до ч.1 ст.20 Кодексу цивільного захисту України, до завдань і обов`язків суб`єктів господарювання у сфері цивільного захисту належить: 1) забезпечення виконання заходів у сфері цивільного захисту на об`єктах суб`єкта господарювання; 2) забезпечення відповідно до законодавства своїх працівників засобами колективного та індивідуального захисту; 3) розміщення інформації про заходи безпеки та відповідну поведінку населення у разі виникнення аварії; 4) організація та здійснення під час виникнення надзвичайних ситуацій евакуаційних заходів щодо працівників та майна суб`єкта господарювання; 5) створення об`єктових формувань цивільного захисту відповідно до цього Кодексу та інших законодавчих актів, необхідної для їх функціонування матеріально-технічної бази і забезпечення готовності таких формувань до дій за призначенням; 6) створення диспетчерських служб відповідно до цього Кодексу та інших законів, необхідних для забезпечення безпеки об`єктів підвищеної небезпеки; 7) проведення оцінки ризиків виникнення надзвичайних ситуацій на об`єктах суб`єкта господарювання, здійснення заходів щодо неперевищення прийнятних рівнів таких ризиків; 8) здійснення навчання працівників з питань цивільного захисту, у тому числі правилам техногенної та пожежної безпеки; 9) декларування безпеки об`єктів підвищеної небезпеки; 10) розроблення планів локалізації та ліквідації наслідків аварій на об`єктах підвищеної небезпеки; 11) проведення об`єктових тренувань і навчань з питань цивільного захисту; 12) забезпечення аварійно-рятувального обслуговування суб`єктів господарювання відповідно до вимог статті 133 цього Кодексу; 13) здійснення за власні кошти заходів цивільного захисту, що зменшують рівень ризику виникнення надзвичайних ситуацій; 14) забезпечення безперешкодного доступу посадових осіб органів державного нагляду, працівників аварійно-рятувальних служб, з якими укладені угоди про аварійно-рятувальне обслуговування суб`єктів господарювання, для проведення обстежень на відповідність протиаварійних заходів планам локалізації і ліквідації наслідків аварій на об`єктах підвищеної небезпеки та потенційно небезпечних об`єктах, сил цивільного захисту - для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт у разі виникнення надзвичайних ситуацій; 15) забезпечення дотримання вимог законодавства щодо створення, зберігання, утримання, використання та реконструкції захисних споруд цивільного захисту; 16) здійснення обліку захисних споруд цивільного захисту, які перебувають на балансі (утриманні); 17) дотримання протиепідемічного, протиепізоотичного та протиепіфітотичного режиму; 18) створення і використання матеріальних резервів для запобігання та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій; 19) розроблення заходів щодо забезпечення пожежної безпеки, впровадження досягнень науки і техніки, позитивного досвіду із зазначеного питання; 20) розроблення і затвердження інструкцій та видання наказів з питань пожежної безпеки, здійснення постійного контролю за їх виконанням; 21) забезпечення виконання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, а також виконання вимог приписів, постанов та розпоряджень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки; 22) утримання у справному стані засобів цивільного та протипожежного захисту, недопущення їх використання не за призначенням; 23) здійснення заходів щодо впровадження автоматичних засобів виявлення та гасіння пожеж і використання для цієї мети виробничої автоматики; 24) своєчасне інформування відповідних органів та підрозділів цивільного захисту про несправність протипожежної техніки, систем протипожежного захисту, водопостачання, а також про закриття доріг і проїздів на відповідній території; 25) виконання інших завдань і заходів у сфері цивільного захисту, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами.
Таким чином, враховуючи усе вищевикладене, судом виявлено, що порушення, зафіксовані в акті перевірки від 20 грудня 2019 року № 83 повністю відповідачем не усунуті.
Згідно з п. 12 ч. 1 ст. 67 Кодексу цивільного захисту України, до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.
Відповідно до ч. 1 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у т.ч. невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом.
Частиною 2 статті 68 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
У відповідності з ч. 1 статті 70 Кодексу цивільного захисту України, підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: 1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; 2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; 3) випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки; 4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; 5) відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи; 6) невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність; 7) порушення правил поводження з небезпечними речовинами; 8) відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій; 9) відсутність на об`єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту; 10) неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єктів господарювання; 11) проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об`єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб`єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.
За приписами ч. 2 ст. 70 Кодексу цивільного захисту України, повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
Із системного аналізу зазначених норм законодавства слідує, що підставою для застосування заходів реагування є встановлення порушення вимог законодавства сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей.
Як установлено судом, адміністрацією Територіального центру соціального обслуговування (Надання соціальних послуг) Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області фактично не заперечується та не спростовується наявність виявлених перевіркою порушень та ведуться роботи для їх усунення.
Суд зазначає, що порушення, визначені в акті перевірки від 20 грудня 2020 року № 83, як то необладнання приміщень закладу системою протипожежного захисту, незабезпечення цих приміщень захистом від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів; не дотримання вимог пожежної безпеки до інженерного обладнання, зокрема, електроустановок, незабезпечення працівників придатними до застосування засобами індивідуального захисту органів дихання, за об`єктивним критерієм є такими, що створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей, оскільки стосуються, зокрема, протипожежних норм.
Тобто, ці порушення впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей.
За таких обставин, відвідувачі/пацієнти/постояльці та працівники Територіального центру соціального обслуговування (Надання соціальних послуг) Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області постійно перебувають в умовах, коли існує реальна загроза їх життю та здоров`ю через невиконання вимог законодавства з питань пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту.
Відповідно до ч.ч. 2, 3 ст. 55 Кодексу цивільного захисту України, діяльність із забезпечення пожежної безпеки є складовою виробничої та іншої діяльності посадових осіб і працівників підприємств, установ та організацій. Зазначена вимога відображається у трудових договорах (контрактах), статутах та положеннях. Забезпечення пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб`єктів господарювання.
З наведеного слідує, що на відповідача покладений обов`язок із забезпечення пожежної безпеки.
Крім того, згідно з положеннями Кодексу цивільного захисту України можливість застосування заходів реагування не ставиться в залежність від суб`єкта, який допустив порушення, а виключно до об`єкта, який експлуатується з порушеннями норм пожежної і техногенної безпеки.
Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 27 червня 2019 року у справі №814/2356/17.
Відсутність доказів усунення відповідачем порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, свідчить про обґрунтованість необхідності застосування до Територіального центру соціального обслуговування (Надання соціальних послуг) Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області заходів реагування у вигляді зупинення експлуатації його об`єктів. Застосування такого заходу є цілком співрозмірним з характером порушень законодавства щодо забезпечення пожежної безпеки.
Положеннями ст. 3 Конституції України передбачено, що людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканість і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Водночас, відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до ч.1 ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
З огляду на зазначене, оцінюючи докази, які є у справі, в їх сукупності, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Територіального центру соціального обслуговування (Надання соціальних послуг) Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області у вигляді повного зупинення експлуатації Територіального центру соціального обслуговування (Надання соціальних послуг) Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області за адресою: 67211, Одеська область, Іванівський район, с. Знам`янка, вул. Лікарняна, 49) шляхом відключення будівель Територіального центру соціального обслуговування (Надання соціальних послуг) Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області за адресою: 67211, Одеська область, Іванівський район, с. Знам`янка, вул. Лікарняна, 49, від джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання, установок), обмеження до них доступу, за винятком проведення робіт з усунення недоліків, наданих в акті перевірки № 83 від 20.12.2019 року, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, зазначених в акті перевірки № 83 від 20.12.2019 року за номерами: 2-10.
Враховуючи, що відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз, розподіл судових витрат зі сплати судового збору на користь позивача не здійснюється. Інші судові витрати не заявлені.
Керуючись ст.ст. 2, 5-9, 72, 74, 76-77, 90, 139, 243-246, 250, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України,
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області до Територіального центру соціального обслуговування (Надання соціальних послуг) Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) - задовольнити.
Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Територіального центру соціального обслуговування (Надання соціальних послуг) Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області у вигляді повного зупинення експлуатації Територіального центру соціального обслуговування (Надання соціальних послуг) Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області за адресою: 67211, Одеська область, Іванівський район, с. Знам`янка, вул. Лікарняна, 49, шляхом відключення будівель Територіального центру соціального обслуговування (Надання соціальних послуг) Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області за адресою: 67211, Одеська область, Іванівський район, с. Знам`янка, вул. Лікарняна, 49, від джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання, установок), обмеження до них доступу, за винятком проведення робіт з усунення недоліків, наданих в акті перевірки № 83 від 20 грудня 2019 року, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, зазначених в акті перевірки № 83 від 20 грудня 2019 року за номерами: 2-10.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду може бути оскаржене до П`ятого апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Позивач - Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області (код ЄДРПОУ 38643633; 65091, м. Одеса, вул. Прохорівська, 6).
Відповідач - Територіальний центр соціального обслуговування (Надання соціальних послуг) Знам`янської сільської ради Іванівського району Одеської області (код ЄДРПОУ 26390300; 67211, Одеська область, Іванівський район, с. Знам`янка, вул. Лікарняна, 49).
Повний текст рішення складений та підписаний судом 29 жовтня 2020 року.
Суддя О.В. Глуханчук
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.10.2020 |
Оприлюднено | 02.11.2020 |
Номер документу | 92536558 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Глуханчук О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні