Рішення
від 30.10.2020 по справі 580/1984/20
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 жовтня 2020 року справа № 580/1984/20

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Гаврилюка В.О.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення часників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Кривоносівської сільської ради Золотоніського району Черкаської області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії,

встановив:

ОСОБА_1 (далі - ОСОБА_1 , позивач) подала позов до Кривоносівської сільської ради Звенигородського району Черкаської області (далі - сільська рада, відповідач), в якому просить:

- визнати протиправною бездіяльність Кривоносівської сільської ради Золотоніського району Черкаської області виражену в не розгляді у місячний строк сесією клопотання про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою ОСОБА_1 щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2,0 га в адміністративних межах Кривоносівської сільської ради Золотоніського району Черкаської області;

- зобов`язати Кривоносівську сільську раду Золотоніського району Черкаської області розглянути, з врахуванням висновків суду та за присутності ОСОБА_1 , клопотання про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою ОСОБА_1 щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2,0 га в адміністративних межах Кривоносівської сільської ради Золотоніського району у Черкаській області.

В обґрунтування позовних вимог зазначено те, що позивач звернулася до сільської ради з клопотанням від 26.03.2020 (вх. №02-30/02-31/17 від 01.04.2020) про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 2,0 га для ведення особистого селянського господарства, земля сільськогосподарського призначення, що знаходиться на території Кривоносівської сільської ради Золотоніського району Черкаської області, однак відповідач не виніс у встановлений законом строк клопотання позивача на розгляд сесії і відповіді позивач так і не отримала.

Таку бездіяльність сільської ради позивач вважає протиправною, а тому за захистом своїх прав, свобод та інтересів звернулася до суду.

Ухвалою судді Черкаського окружного адміністративного суду від 15.06.2020 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у адміністративній справі, вирішено розгляд адміністративної справи здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомленням учасників справи (у письмовому провадженні).

03 липня 2020 року до суду надійшов письмовий відзив на адміністративний позов, в якому відповідач просив в задоволенні позову відмовити повністю, зазначивши при цьому, що згідно рішення сесії сільської ради від 09.11.2015 № 1-15VIІ "Про затвердження регламенту Кривоносівської сільської ради" визначено порядок скликання сесій сільської ради, а саме: сесія ради скликається за необхідністю, але не менше одного разу на квартал, чергове засідання сесії було заплановано на 14.05.2020.

Заява громадянки ОСОБА_1 була розглянута на черговому засіданні постійної комісії з вирішення земельних питань 13.05.2020 та прийнято рішення від 14 травня 2020 року № 34-3/VII про відмову громадянці ОСОБА_1 у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 2,000 га для ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Кривоносівської сільської ради Золотоніського району Черкаської області (в межах населеного пункту), яке направлено на адресу позивача та повернулося до сільської ради за закінченням терміну зберігання.

06 липня 2020 року позивач подала відповідь на відзив, в якій зазначила, що відповідно до частини 5 статті 46 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" сесія ради скликається не рідше ніж один раз на місяць з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності.

Окрім того, наявність поштових квитанцій наданих відповідачем, не підтверджують, які саме документи були надіслані, адже немає переліку вкладення до конверту.

Розгляд справи по суті відповідно до частини 3 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) розпочато з урахуванням Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо перебігу процесуальних строків під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)" від 18 червня 2020 року № 731-IX.

Розглянувши матеріали адміністративної справи, повно, всебічно, об`єктивно дослідивши надані у справі докази, надавши їм юридичну оцінку, суд дійшов до такого висновку.

Суд встановив, що позивач звернулась із заявою Кривоносівської сільської ради Золотоніського району Черкаської області із заявою від 26.03.2020, в якій просила надати дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо надання у власність земельної ділянки орієнтовною площею 2,0 га для ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Кривоносівської сільської ради в межах населеного пункту с. Кривоносівка.

Як зазначає позивач, сільська рада не винесла у встановлені законом строки клопотання ОСОБА_1 на розгляд сесії і відповіді остання не отримувала.

Під час розгляду спору по суті суд зазначає таке.

Відповідно до частини 6 статті 118 Земельного кодексу України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення особистого селянського господарства, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні.

Згідно із частиною 1 статті 122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Пунктом 34 частини 1 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР (далі - Закон № 280/97-ВР) передбачено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання щодо вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Підпунктом 9 пункту "б" частини 1 статті 33 Закону№ 280/97-ВР передбачено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать делеговані повноваження - організація і здійснення землеустрою, погодження проектів землеустрою.

Відповідно до частин 1, 5 статті 46 Закону № 280/97-ВР сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради.

Сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності - не рідше ніж один раз на місяць.

Як свідчать матеріали справи, 01 квітня 2020 року до Кривоносівської сільської ради надійшла заява ОСОБА_1 від 26.003.2020 (вх. № 02-03/02-31/17), в якій остання просила надати дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення селянського господарства в адміністративних межах Кривоносівської сільської ради Золотоніського району Черкаської області (в межах населеного пункту).

Рішенням тридцять четвертої сесії сьомого скликання Кривоносівської сільської ради Золотоніського району Черкаської області № 34-3/VII від 14 травня 2020 року відмовлено громадянці ОСОБА_1 у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 2,000 га для ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Кривоносівської сільської ради Золотоніського району Черкаської області (в межах населеного пункту).

Вказане рішення направлене листом з рекомендованим повідомленням про вручення на адресу, яка була зазначена в заяві позивача про надання дозволу на розробку проекту землеустрою від 26.03.2020, а саме АДРЕСА_1 , однак конверт повернувся до відповідача з відміткою про закінченням терміну його зберігання.

Тобто, заява ОСОБА_1 від 26.03.2020 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення селянського господарства в адміністративних межах Кривоносівської сільської ради Золотоніського району Черкаської області (в межах населеного пункту) розглянута сільською радою по суті та за результатами її розгляду прийняте рішення, передбачене статтею 118 Земельного кодексу України.

Також суд зауважує, що постановою Кабінету Міністрів України "Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2" від 11 березня 2020 року № 211, визначено, що відповідно до статті 29 Закону України "Про захист населення від інфекційних хвороб" з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, і з урахуванням рішення Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 10 березня 2020 року Кабінет Міністрів України постановляє установити з 12 березня 2020 року до 3 квітня 2020 року на усій території України карантин.

Заборонено, зокрема з 00 год. 01 хв. 17 березня 2020 року до 3 квітня 2020 року проведення всіх масових (культурних, розважальних, спортивних, соціальних, релігійних, рекламних та інших) заходів, у яких бере участь понад 10 осіб, крім заходів, необхідних для забезпечення роботи органів державної влади та органів місцевого самоврядування.

26 березня 2020 року виконавчий комітет Кривоносівської сільської ради Золотоніського району Черкаської області прийняв рішення № 23 про затвердження заходів щодо запобігання на території Кривоносівської сільської ради корона вірусу COVID-19, зокрема обмежено відвідування адміністративної будівлі Кривоносівської сільської ради без великої на те потреби та обмежено проведення запланованих нарад, засідань, якщо участь у них буде брати понад 10 осіб, перенести їх на іншу дату після закінчення карантину.

22 квітня 2020 року виконавчий комітет Кривоносівської сільської ради Золотоніського району Черкаської області направив рекомендованим листом з повідомленням про вручення на адресу позивача листа, відповідно до якого зазначив, що попередньо розглянувши заяву позивача про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 2,00 га для ведення особистого селянського господарства в адмінмежах Кривоносівської сільської ради Золотоніського району Черкаської області ( в межах села) та додатки до заяви, відповідач інформує, що вказана заява буде розглянута на черговому засіданні сесії сільської ради, яка відбудеться після закінчення та зняття карантинних заходів.

Вказаний лист повернувся до сільської ради за закінченням терміну зберігання.

Таким чином, враховуючи встановлені обставини справи, суд вважає, що відповідач у даному випадку не допустив протиправної бездіяльності, про яку зазначає позивач.

Відповідно до частин 1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

За вказаних обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є необґрунтованими, а вимоги такими, в задоволенні яких слід відмовити.

Під час вирішення питання про розподіл судових витрат, суд враховує таке.

Згідно статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи. Розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом. До витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать витрати: на професійну правничу допомогу; сторін та їхніх представників, що пов`язані із прибуттям до суду; пов`язані із залученням свідків, спеціалістів, перекладачів, експертів та проведенням експертиз; пов`язані з витребуванням доказів, проведенням огляду доказів за їх місцезнаходженням, забезпеченням доказів; пов`язані із вчиненням інших процесуальних дій або підготовкою до розгляду справи.

Відповідно до частини 1 статті 139 вказаного Кодексу при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Зважаючи на те, що позовні вимоги ОСОБА_1 не підлягають задоволенню, то підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 9, 14, 73-77, 139, 242 - 246, 255, 295, підпунктом 15.5 пункту 15 частини 1 розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

вирішив:

У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Розподіл судових витрат не здійснювати.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд у строк, встановлений статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України з урахуванням вимог пункту 3 розділу VI Прикінцеві положення Кодексу адміністративного судочинства України.

Учасники справи:

1) позивач - ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_1 );

2) відповідач - Кривоносівська сільська рада Звенигородського району Черкаської області (19746, Черкаська область, Золотоніський район, с. Кривоносівка, вул. Центральна, 70, код ЄДРПОУ 34117396).

Рішення складене у повному обсязі та підписане 30.10.2020.

Суддя В.О. Гаврилюк

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.10.2020
Оприлюднено01.11.2020
Номер документу92537549
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —580/1984/20

Рішення від 30.10.2020

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.О. Гаврилюк

Ухвала від 15.06.2020

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.О. Гаврилюк

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні