ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А
про заміну сторони у справі
27 жовтня 2020 року м. Київ № 640/12516/20
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Аблова Є.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін клопотання Національного банку України про заміну сторони в адміністративній справі
за позовомНаціональної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг доТовариства з обмеженою відповідальністю ФІНАНСОВА КОМПАНІЯ ГОЛДЕН ГРУПП простягнення штрафу
У С Т А Н О В И В:
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі по тексту - позивач, Нацкомфінпослуг) звернулася до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю ФІНАНСОВА КОМПАНІЯ ГОЛДЕН ГРУПП (далі по тексту - відповідач, ТОВ ФК ГОЛДЕН ГРУПП ), в якому просить стягнути штраф у розмірі 17 000, 00 грн.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 10 червня 2020 року відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення (виклику сторін) та проведення судового засідання.
20 липня 2020 року через відділ документального обігу, контролю та забезпечення розгляду звернень громадян (канцелярію) Окружного адміністративного суду міста Києва від Національного банку України надійшло клопотання про заміну сторони у справі, а саме: позивача - Нацкомфінпослуг його правонаступником - Національним банком України.
Вирішуючи питання про наявність підстав для заміни сторони у справі, суд встановив наступне.
Статтею 52 кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
12 вересня 2019 року Верховною Радою України прийнято Закон України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг № 79-IX.
Зі змісту вказаного закону вбачається, що метою його ухвалення є скорочення кількості регуляторних та контролюючих органів на ринках небанківських фінансових послуг шляхом розподілу функцій Нацкомфінпослуг, між іншими органами, що здійснюють державне регулювання ринків фінансових послуг.
Прийнятим Законом України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг здійснено законодавче закріплення перерозподілу та консолідації функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг та внесено зміни до таких законодавчих актів, а саме:
1) Господарського кодексу України та Кодексу України про адміністративні правопорушення;
2) Законів України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг , Про цінні папери та фондовий ринок , Про недержавне пенсійне забезпечення , Про страхування , Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування , Про державну підтримку сільського господарства України , Про організацію формування та обігу кредитних історій , Про зовнішньоекономічну діяльність , Про кредитні спілки , Про фінансово-кредитні механізми і управління майном при будівництві житла та операціях з нерухомістю , Про обов`язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів , Про іпотечні облігації , Про аудиторську діяльність , Про Національний банк України , Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні , Про особливості страхування сільськогосподарської продукції з державною підтримкою , Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення , Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності , Про збір та облік фінансових послуг .
Зміни до зазначених вище законодавчих актів передбачають передачу повноважень Нацкомфінпослуг, у частині регулювання та нагляду у системі накопичувального пенсійного забезпечення, регулювання та нагляду за функціонуванням фінансово-кредитних механізмів і управлінні майном при будівництві житла та операціях з нерухомістю до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Решту повноважень Нацкомфінпослуг, було передано до Національного банку України.
Зокрема, Національний банк України на підставі Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг стає регулятором страхових, лізингових, фінансових компаній, кредитних спілок, ломбардів та бюро кредитних історій, а Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку регулюватиме недержавні пенсійні фонди та фонди фінансування будівництва.
Відповідно до пункту 1 Розділу II Прикінцеві положення Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг перехідний період, упродовж якого відбуватиметься передача функцій від Нацкомфінпослуг до Національного банку України та НКЦПФР триватиме до 01 липня 2020 року.
Тобто, з 01 липня 2020 року функції які належали Нацкомфінпослуг виконує Національний банк України.
На виконання Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг Президент України в Указі від 30 червня 2020 року № 259/2020, постановив, зокрема: припинити Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, шляхом ліквідації та визнати таким, що втратив чинність указ Президента України від 23 листопада 2011 року № 1070 Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг .
Таким чином, враховуючи вище викладені норми законодавства та з`ясовані судом обставини, а також оцінивши докази, які містяться у матеріалах справи, суд прийшов до висновку про обґрунтованість заявленого клопотання та, як наслідок вважає за необхідне замінити Нацкомфінпослуг на його правонаступника - Національний банк України.
Керуючись статтями 52, 240, 243, 241, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
УХВАЛИВ:
1. Клопотання Національного банку України про заміну сторони задовольнити.
2. Замінити позивача в адміністративній справі №640/12516/20 - Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (код ЄДРПОУ 38062828, адреса: 01001, м. Київ, вул. Бориса Грінченка, 3) на його правонаступника - Національний банк України (код ЄДРПОУ: 00032106, адреса: 01601, м. Київ, вул. Інститутська, 9).
Ухвала суду набирає законної сили після її підписання та може бути оскаржена за правилами, встановленими статтями 293 - 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Суддя Є.В. Аблов
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 27.10.2020 |
Оприлюднено | 02.11.2020 |
Номер документу | 92543090 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Аблов Є.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні