Ухвала
від 26.10.2020 по справі 640/25145/20
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А

про залишення позовної заяви без руху

26 жовтня 2020 року м. Київ № 640/25145/20

Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Смолій І.В., ознайомившись з позовною заявою і доданими до неї матеріалами Гаражно-будівельного кооперативу (ГБК) Теремки-1-Новий (03187, м.Київ, пр-т Академіка Глушкова, 67, код ЄДРПОУ 37308367) до Департаменту містобудування та архітектури Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 32, код ЄДРПОУ 26345558) про визнання протиправним висновок, зобов`язання вчинити дії,

встановив:

Гаражно-будівельний кооператив (ГБК) Теремки-1-Новий (надалі також - позивач) звернувся до Окружного адміністративного суду м.Києва з позовом до Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (надалі також - відповідач), в якому просить суд:

- визнати протиправним, незаконним, не дійсним та таким, що втратив чинність лист-висновок Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 19.02.2020 №1587/09/27-20, кадастр №16-1643, вхідний ДМА№2848/0/9-20, справа № 16-1584-В про четверту відмову в погодженні проекту землеустрою земельної ділянки ГБК "Теремки-1-новий" на адресу комунального підприємства "Київський міський центр земельного кадастру та приватизації землі" (КП КМЦЗК та ПЗ) за місцем розташування земельної ділянки , кадастровий номер №79:713:003 за адресою: 03187, м. Київ, проспект Академіка Глушкова, 67, на якій розташований ГБК "Теремки-1-новий" та висновки, зроблені Департаментом містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) в даному листі, оскільки відповідачем вже в четверте було прийнято відмову у погодженні (затвердженні) проекту землеустрою ГБК "Теремки-1-новий" , із зазначенням таких же самих підстав для відмови, яким судовими рішеннями, які набрали законної сили вже надавалась відповідна правова та законна оцінка, та оскільки позивачем ГБК "Теремки-1-новий" було дотримано усіх визначених законом умов при розробленні проекту землеустрою;

- зобов`язати Департамент містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) повторно розглянути проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки ГБК "Теремки-1-новий" для експлуатації та обслуговування існуючих гаражів на проспекті Академіка Глушкова, 67 у Голосіївському районі міста Києва, розроблений комунальним підприємством "Київський міський центр земельного кадастру та приватизації землі" для ГБК "Теремки-1-новий" та надати позитивний висновок відповідно до вимог чинного законодавства про погодження, затвердження вказано проекту землеустрою, з урахуванням правової оцінки, наданої судом у даному рішенні суду, оскільки позивачем ГБК "Теремки-1-новий" було дотримано усіх визначених законом умов при розробленні проекту землеустрою;

- стягнути з Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) на користь ГБК Теремки-1-Новий в рахунок відшкодування моральної шкоди (не майнової шкоди) у розмірі 1000000, 00грн., що є еквівалентом на день пред`явлення позову до суду за офіційним курсом НБУ 33420,00євро.

Позивачем разом з позовом подано клопотання в якому просить звільнити від сплати судового збору.

Згідно ч.2 ст.132 Кодексу адміністративного судочинства України, розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Відповідно до ч.1 ст.133 Кодексу адміністративного судочинства України, ч.1 ст.8 Закону України "Про судовий збір" враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі.

При цьому, особа, звернувшись із клопотанням про звільнення від сплати судового збору, повинна навести обставини, які свідчать про її незадовільне (скрутне) матеріальне становище, та подати суду відповідні докази.

Відповідно до ч.1 ст.72 Кодексу адміністративного судочинства України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Статтею 79 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що учасники справи подають докази у справі безпосередньо до суду.

У той же час представником позивача не надано жодного належного та допустимого доказу, який би доводив зазначений ним майновий стан підприємства та неможливість сплати судового збору під час подачі позову.

Статтею 129 Конституції України, як однією із засад судочинства визначено рівність усіх учасників судового процесу перед законом і судом.

Суд звертає увагу на той факт, що відстрочення сплати судового збору не звільняє позивача від здійснення витрат на його відшкодування за наслідками розгляду справи у випадку відмови від задоволення позову.

Також, суд звертає увагу, що згідно зі ч.1 ст.8 Закону України "Про судовий збір" враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі за таких умов: 1) розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік; або 2) позивачами є: а) військовослужбовці; б) батьки, які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда, якщо інший з батьків ухиляється від сплати аліментів; в) одинокі матері (батьки), які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда; г) члени малозабезпеченої чи багатодітної сім`ї; ґ) особа, яка діє в інтересах малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена; або 3) предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров`ю.

Суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті.

З указаного вбачається, що позивач не є суб`єктом, на якого розповсюджується дія законодавства щодо зменшення розміру судового збору, звільнення від його сплати, відстрочення або розстрочення його сплати.

Приймаючи до уваги викладене, суд приходить до переконання про відсутність підстав для задоволення клопотання позивача про звільнення сплати судового збору.

Відповідно до пункту 3 частини першої статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу.

Так, відповідно до частини третьої статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України, до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.

Суд ознайомившись із позовною заявою встановив, що до неї не додано квитанцію про сплату судового збору, проте, в тексті позовної заяви зазначено клопотання про звільнення від сплати судового збору.

Розглянувши клопотання позивача, суд наголошує на тому, що воно не підлягає задоволенню з огляду на те, що повідомлені позивачем обставини не є підставою для звільнено від сплати судового збору.

Слід зазначити, що посилання на неможливість сплатити судовий збір не є поважною обставиною для відстрочення та розстрочення сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення від сплати судового збору суб`єкта владних повноважень.

Відповідно до частини першої статті 4 Закону України "Про судовий збір" судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Згідно зі статтею 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2020 рік" установити у 2020 році прожитковий мінімум для працездатних осіб: з 1 січня 2020 року - 2102, 00 гривні.

Позивачем, при зверненні до суду заявлені позовні вимоги, як майнового характеру на суму 1.000000 (один мільйон грн.) , так і 2 вимоги не майнового характеру, одна з яких є похідною.

Враховуючи заявлені позивачем вимоги, розмір судового збору який підлягає сплаті становить - 21020,00 грн.

Враховуючи зазначене, позивачу необхідно усунути недоліки позовної заяви шляхом сплатити суми судового збору у розмірі 21020, 00 грн. та надання суду відповідних доказів такої сплати.

Відповідно до ч.1 ст. 169 Кодексу адміністративного судочинства України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху. Якщо ухвала про залишення позовної заяви без руху постановляється з підстави несплати судового збору у встановленому законом розмірі, суд в такій ухвалі повинен зазначити точну суму судового збору, яку необхідно сплатити (доплатити) (ч. 2 цієї ж статті).

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що позовна заява не відповідає вищевказаним вимогам положень ст. 161 КАС України і позивачу належить усунути вищенаведені недоліки у п`ятиденний строк з дня отримання копії цієї ухвали шляхом подання до суду із супровідним листом платіжного документу на підтвердження сплати судового збору у розмірі 21020, 00 грн.

Керуючись статтями 161, 169 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ухвалив:

Відмовити гаражно-будівельному кооперативу (ГБК) "Теремки-1-новий" в задоволенні заяви про звільнення сплати судового збору.

Позовну заяву гаражно-будівельного кооперативу (ГБК) "Теремки-1-новий" залишити без руху.

Встановити позивачу десятиденний строк для усунення недоліків позовної заяви з дня отримання даної ухвали.

Попередити позивача про наслідки недотримання вимог ухвали про залишення позовної заяви без руху, передбачені п. 1 ч. 4 ст. 169 Кодексу адміністративного судочинства України.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженню не підлягає.

Суддя І.В. Смолій

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення26.10.2020
Оприлюднено02.11.2020
Номер документу92543445
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/25145/20

Ухвала від 26.10.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Смолій І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні