Рішення
від 29.10.2020 по справі 826/8083/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 жовтня 2020 року м. Київ № 826/8083/18

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Добрівської Н.А.,

розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінком-Інвест" про стягнення штрафу, -

В С Т А Н О В И В:

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку звернулась до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінком-Інвест" про стягнення штрафу у розмірі 2 000,00 грн.

Позов мотивований несплатою штрафних санкцій, визначених в постанові №72-ЦА-УП-ДУ від 07.03.2018.

Ухвалою суду від 06.06.2018 відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного провадження.

Копія даної ухвали була направлена за адресою відповідача, наявною в матеріалах справи, а також зазначеною у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Проте кореспонденція суду повернулась неврученою з відміткою пошти адресат відсутній за вказаною адресою (лист було направлено за зворотною адресою 08.08.2020). Тобто, поштове відправлення не вручено адресату з незалежних від суду причин.

З огляду на зазначене та враховуючи положення ч.6 ст.251 Кодексу адміністративного судочинства України, ухвала Окружного адміністративного суду міста Києві від 06.06.2018 вважається такою, що вручена відповідачу.

Згідно даних Єдиного державного реєстру судових рішень ухвала суду від 06.06.2018, у відповідності до положень Закону України Про доступ до судових рішень , оприлюднена 12.06.2018.

Єдиний державний реєстр судових рішень забезпечує відкритий безоплатний та цілодобовий доступ на офіційному веб-порталі судової влади України (http://reyestr.court.gov.ua) до внесених до такого реєстру судових рішень.

Своїм правом на надання відзиву на позов відповідач не скористався, заяв / клопотань суду не направляв.

Ознайомившись з позиціями сторін, дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення справи по суті, суд встановив таке.

З матеріалів справи вбачається, що у відношенні Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінком-Інвест" (надалі - ТОВ "Фінком-Інвест", відповідач) уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (надалі - Комісія, НКЦПФР, позивач) було складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів від 09.02.2018 №72-ЦА-УП-ДУ, відповідно до якого встановлено таке.

Відповідно до пункту 16 розділу II Ліцензійних умов провадження професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів) - депозитарної діяльності та клірингової діяльності, що затверджені рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 21.05.2013 № 862, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 06.06.2013 за №897/23429 (надалі - Ліцензійні умови), депозитарна установа протягом строку провадження депозитарної діяльності депозитарної установи зобов`язана дотримуватись вимог, зокрема, нормативно-правового акта Комісії, що регулює питання провадження професійної діяльності на фондовому ринку - депозитарної діяльності.

Згідно з пунктом 1 розділу III Положення про порядок звітування депозитарними установами до Національної комісії з цінних паперів та і фондового ринку, затвердженого рішенням Комісії від 11.06.2013 №992, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 05.07.2014 за №1126/23658 (надалі - Положення №992), депозитарна установа подає помісячні дані у строк не пізніше останнього числа місяця, наступного за звітним.

Депозитарна установа TOB Фінком-Інвест порушила вимоги пункту 16 розділу II Ліцензійних умов у частині недотримання пункту 1 розділу III Положення №992, а саме не подала до Комісії місячні адміністративні дані депозитарної установи за період з травня 2017 року по листопад 2017 року.

На дату розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів товариство не усунуло вищезазначене правопорушення.

Враховуючи вищевикладене, на підставі пункту 7 статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні від 30.10.1996 №448/96-ВР (надалі - Закон №448/96-ВР) та пункту 1 розділу ХVII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 №1470, уповноваженою особою Комісії у відношенні відповідача було винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів №72-ЦА-УП-ДУ від 07.03.2018, відповідно до якої до ТОВ "Фінком-Інвест" застосовано штрафну санкцію у розмірі 2000,00 грн.

Крім того, за результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів, уповноваженою особою Комісії у відношенні відповідача було винесено розпорядження №29-ЦА-УП-ДУ від 07.03.2018 про усунення порушень законодавства про цінні папери.

Копії вказаної вище постанови разом із розпорядженнями про усунення порушень законодавства про цінні папери були надіслані 13.03.2018 поштою на адресу відповідача (що підтверджується копією Списку №2 листів рекомендованих та копією фіскального чеку відділення ПАТ "Укрпошти" від 13.03.2018 №5932).

Оскільки відповідач у добровільному порядку не сплатив зазначену вище суму штрафу, Комісія звернулась до суду із цим позовом про стягнення штрафу у судовому порядку

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд зазначає таке.

Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначено Законом №448/96-ВР.

Відповідно до абзацу 2 статті 1 Закону №448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Згідно з частини 1 статті 5 Закону №448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

У пункті 14 статті 8 Закону №448/96-ВР (в редакції на час виникнення спірних правовідносин) Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Відповідно до пункту 16 глави 1 розділу II Ліцензійних умов депозитарна установа протягом строку провадження депозитарної діяльності зобов`язана дотримуватись вимог, зокрема:

- Законів України "Про цінні папери та фондовий ринок", "Про депозитарну систему України" з питань, що стосуються провадження діяльності - депозитарної діяльності;

- Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" щодо особливостей ведення бухгалтерського обліку в частині застосування міжнародних стандартів, подання та оприлюднення фінансової звітності;

- Законів України "Про акціонерні товариства" та "Про господарські товариства" у частині виконання вимог щодо формування резервного капіталу (фонду) товариства;

- установленого законодавством України порядку прийняття та оформлення громадян на роботу відповідно до вимог глави III Кодексу законів про працю України (укладання трудового договору з найманим працівником) (крім банку);

- нормативно-правового акта Комісії, що регулює правила (порядок) провадження професійної діяльності на фондовому ринку - депозитарної діяльності;

- пруденційних нормативів, встановлених Положенням щодо пруденційних нормативів професійної діяльності на фондовому ринку та вимог до системи управління ризиками, затвердженим рішенням Комісії від 01 жовтня 2015 року N 1597, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28 жовтня 2015 року за №1311/27756, для діяльності з організації торгівлі на фондовому ринку;

- внутрішніх документів депозитарної установи, які стосуються зазначеної в ліцензії діяльності.

Згідно з пунктом 1 розділу ІІІ Положення №992 Депозитарна установа подає Дані у строки:

- щоденні - не пізніше кінця дня, наступного за звітним;

- щомісячні - не пізніше останнього числа місяця, наступного за звітним;

- щоквартальні - не пізніше 25-го (включно) числа місяця, наступного за звітним кварталом;

- нерегулярні - протягом 3-х робочих днів після дати виникнення.

Відповідно до пункту 7 частини 1 статті 11 Закону №448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно частини 2 та 3 статті 11 Закону №448/96-ВР (в редакції на час звернення позивача до суду з даним позовом) рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді. У разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Пунктом 3 розділу XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 №1470 (в редакції на час звернення позивача до суду з даним позовом) встановлено, що юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до державного бюджету.

Доказів оскарження в судовому порядку зазначеної вище постанови, а також відомостей про сплату штрафних санкцій у повному обсязі або заперечень щодо правомірності їх застосування відповідачем до суду не надано.

Враховуючи всі наведені обставини в їх сукупності та виходячи з встановленого судом факту несплати відповідачем штрафних санкцій, застосованих постановою №72-ЦА-УП-ДУ від 07.03.2018, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до положень статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати з відповідача стягненню не підлягають.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 2, 3, 5-11, 19, 73-77, 79, 90, 139, 263, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В :

Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (код ЄДРПОУ 37956207, 01010, м. Київ, вул. Московська, 8, корп.30) задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінком-Інвест" (код ЄДРПОУ 37471006, юридична адреса: 03039, м. Київ, вул. Голосіївська, буд. 7, корпус 1, блок 1/8) до Державного бюджету України (на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106) штрафних санкцій у загальному розмірі 2000 (дві тисячі) гривень 00 коп.

Рішення набирає законної сили у порядку, встановленому в ст.255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено протягом 30 днів з моменту складення повного тексту до суду апеляційної інстанції в порядку, визначеному ст.ст.293, 296, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, з урахуванням підпункту 15.5 пункту 15 частини першої Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції згідно з Законом України від 3 жовтня 2017 року № 2147-VIII.

Суддя Н.А. Добрівська

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення29.10.2020
Оприлюднено02.11.2020
Номер документу92546228
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/8083/18

Ухвала від 30.07.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрівська Н.А.

Ухвала від 21.07.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрівська Н.А.

Рішення від 29.10.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрівська Н.А.

Ухвала від 06.06.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрівська Н.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні